Ahad, 6 September 2015

5894. Bila tembelang PAS terbongkar. Tiada undi lagi buat kamu.

#
Maaflah ye... tiada undi lagi buat kamu di Pilihanraya akan datang. Kata sebahagian kecil Rakyat Malaysia.


ARAB SAUDI kini telah dikepung secara sistematik oleh Zionis (Israel) dan sekutunya Syiah (Iran).

Al-binory Awesome pada Al - Binory - Sehari yang lalu
Dunia Semakin Hampir Ke Penghujung; Terbukti melalui Teori Catur Yahudi KETIKA ini umat islam diseluruh dunia menumpu perhatian kepada krisis di Mesir dan Syria tetapi sedarkah kita bahawa ini ada episod terakhir permainan Dajjal sebelum beliau membuka Fasa berikutnya. Tahukah anda, sasaran yang mereka idamkan bukanlah Palestin sebaliknya TANAH SUCI MEKAH dan MADINAH. Tanpa kita sedari ARAB SAUDI kini telah dikepung secara sistematik oleh Zionis (Israel) dan sekutunya Syiah (Iran). TURKI Uthmaniyah ditumbangkan dan Jatuh ketangan Puak Sekular Ekstreme, walaupun kini diperintah Pemim... lagi »

Anak Tidak Mirip Ayah dan Ibunya Adakah Anak Haram ?

Al-binory Awesome pada Al - Binory - Sehari yang lalu
[image: anak palestina.] PADA umumnya, seorang anak mempunyai persamaan wajah dengan salah satu dari kedua orang tuanya. Bahkan ada yang mirip dengan kedua orang tuanya sekaligus dari sisi wajah dan gayanya. Ada yang wajahnya mirip ibu, sementara gaya berjalannya mirip ayah. Ada yang matanya mirip sang ayah, sementara dagunya mirip sang ibu. Ada juga yang wajah dan gayanya hanya mirip sang ibu atau sang ayah saja. Untuk jenis yang terakhir, Fatimah binti Rosulillah barangkali adalah contoh yang tepat. Menurut Aisyah Rodhiyallahu Anha, Fatimah sangat mirip dengan ayahnya, Rasulullah... lagi »

Filem Terbaru X-Men tiru gaya Waliyullah Asif Barqiya?

Al-binory Awesome pada Al - Binory - Sehari yang lalu
Filem X-Men terbaru yang bertajuk Apocalypse kemungkinan besar menciplak kemampuan Waliyullah Asif Barqiya yang hidup pada zaman Nabi Sulaiman a.s. Walaupun Nabi Sulaiman a.s. terkenal dengan pelbagai keramat dan mukjizat tetapi Asif memilik kemampuan tertentu kerana beliau adalah kekasih Allah. X-Men: Apocalypse menampilkan watak baru bernama Apocalypse atau En Sabah Nur. Ia watak baru yang akan diperkenalkan dalam filem terbaru X-Men yang bakal ditayangkan pada 2016. Dalam trailer ini watak Apocalypse digambarkan mempunyai kebolehan membina bangunan Piramid Firaun hanya dengan kaw... lagi »

Baiah Talak PAS Ditolak Oleh Majoriti Umat Islam ... -updated

Green Boc pada KELAB GREENBOC - Sehari yang lalu
B*ai’ah: Jangan berpegang satu pandangan* SHAH ALAM – Semua ahli dan pimpinan Parti Pekerja Malaysia khususnya yang berasal dari Pas diingatkan supaya tidak hanya berpegang kepada satu pandangan sahaja dalam menghadapi isu bai’ah. Demikian kata pengerusinya, Mohamad Sabu sambil menegaskan, mereka tidak perlu melatah apabila perkara tersebut digembar-gemburkan, sebaliknya perlu mengambil pelbagai pandangan ulama lain sama ada dalam mahupun luar negara. “Dalam menghadapi isu ini, saya menasihatkan ahli supaya berpeganglah kepada pandangan mana-mana ulama atau mazhab atau perbezaan ... lagi »

Amanah: 35 000 Borang Keahlian Habis dalam Tiga Hari

atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
*KUALA LUMPUR - Sambutan luar biasa diterima Parti Pekerja Malaysia apabila 35,000 borang keahlian yang dicetak habis dalam masa tiga hari selepas parti itu dilancarkan semula.* *Setiausahanya, Anuar Tahir berkata, ketika ini mereka sedang melakukan cetakan borang baru untuk diedar ke beberapa negeri lagi termasuk di Sabah dan Sarawak.* *"Sambutan luar biasa, kami juga terkejut kerana baru sahaja pelancaran rasmi dibuat sudah ramai yang berminat.* *"Kita dalam proses mencetak borang keahlian baru dan dijangka dalam tempoh sebulan ini kita boleh capai 50,000 keahlian," katanya kepa... lagi »

He (Mahathir) came as participant says Maria Chin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu

Najib Lakar Sejarah Dunia.. Ini Buktinya

Addin Deen pada Addin - Sehari yang lalu
*Najib Lakar Sejarah Dunia.. Ini Buktinya. *Meskipun pemimpin Umno mempertahankan derma RM2.6 bilion kepada Datuk Seri Najib Razak dan berkata ia bukan hal besar, Pengerusi Transparency International Jose Ugaz menyelar balik dengan menyatakan ia ada semua elemen dalam rasuah yang hebat. Ugaz, pejuang anti rasuah antarabangsa berkata, ada 3 ciri dalam rasuah hebat, antaranya ia dilakukan individu berkedudukan tinggi dan berkuasa, membabitkan jumlah wang yang besar dan memberi kesan terhadap hak asasi manusia. Dalam pembentangannya di Persidangan Anti Rasuah Antarabangsa (IACC) ke-1...lagi »

Setelah PAS Berpecah, Akhbar UMNO Mula Membelasah PAS..

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sehari yang lalu
Bijak punya strategi ni.. laga-lagakan biar bergolak hingga berpecah, bila dah berpecah belasah apa yang tinggal untuk terus melemahkan.. Akhbar milik Umno melalui tulisan kumpulan pengarangnya, Awang Selamat berkata akibat terlalu taksub, ekstrem dan tanpa berfikir panjang parti itu mewajibkan setiap wakil rakyat Kelantan melafazkan baiah; jika keluar parti tanpa meletakkan jawatan, secara automatik isteri masing-masing diceraikan dengan talak 3. "Tidak sedarkah mereka mempermainkan agama demi parti politik? Tidak sedarkah mereka dalam politik macam-macam boleh berlaku? "Hari i... lagi »

CINTA TERAKHIR - W.A.R.I.S Feat. Ezad Exists

MILx HASHIM pada #JMBELOG.blogspot.com - Sehari yang lalu
W.A.R.I.S Wahai hati, Dengarkan setiap bait kataku ini Tak ku ketahui Akhirnya ruang ini terisi Dengar dengan teliti Dan cuba kau fahami Sampaikan penuh ikhlas, tanpa perasaan benci Sepertimana kau anggap Cerita ini dan cinta ini suci Ia terlahir saat kita memberi Kembalikan harta kepada pemilik yang berhak Jangan sakiti sesiapa Supaya yang lain tidak menyakiti kamu Kau kan pasti bertemu Tuhan Dihitung segala amalan Tuhan telah mengharamkan Segala-gala urusan yang pernah melibatkan Unsur riba', haruslah dibatalkan Mulai sekarang, waspadalah! Tuk keselamatan bersama B... lagi »

Maria Chin rubbishes Rahman Dahlan’s focus on rally

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu

Persempadanan Sarawak, SPR terima 86 bantahan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu

SPR: Apa yang dicapai himpunan BERSIH 4?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu

'Jangan buang masa siasat Dr M sertai BERSIH 4' MALAYSIAKINI

atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
*Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Datuk Seri Nazri Abdul Aziz hari ini menggesa polis supaa tidak membazirkan masa memanggil dan soal siasat Tun Dr Mahathir Mohamad kerana menyerati himpunan BERSIH 4."Jangan buang masa kamu. Tiada keperluan memanggil beliau kecuali jika beliau melakukan kesalahan" kata Nazri dalam sidang medianya di Kuala Lumpur petang ini.Nazri berkata bekas perdana menteri itu tidak pergi ke demonstrasi untuk melontar bom, memecahkan pintu atau tingkap, jadi tiada masalah beliau menyertai protes.MP Padang Rengas itu menggesa pihak yang menyatakan Dr... lagi »

Pendebat terbaik Asia 'sekolahkan' anak TPM

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Kenyataan anak Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berhubung hak bersuaranya mengkritik peserta perhimpunan BERSIH 4 "ditegur" seorang pendebat terbaik Asia. Ketika dihubungi *Malaysiakini *semalam, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, 23, pelajar jurusan undang-undang Universiti Islam Antarabangsa (UIA) mengambil kesempatan 'menyekolahkan' Nurulhidayah berkaitan hak bersuara. Syed Saddiq berkata, beliau menghormati hak kebebasan untuk bersuara yang dinyatakan Nurulhidayah. Namun, beliau berpendapat hak itu sepatutnya diberi sama rata kepada semua tanpa mengira pangkat d... lagi »

Baiah jatuh talak bercanggah al-Quran, sunnah - FATHUL BARI

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Jika benar, baiah dan sumpah PAS adalah seperti di dalam gambar di bawah: "Bahawa saya bersumpah dengan nama Allah, wallahi wabillahi watallahi, sekiranya saya meninggalkan atau melompat ke parti lain dengan kerelaan saya sendiri setelah terpilih menjadi ahli dewan negeri atau dewan rakyat, maka akan tertalaklah isteri atau isteri-isteri saya dengan tiga talak. Dan segala perbelanjaan saya dengan menggunakan wang elaun ahli dewan tersebut adalah haram." Di zaman Rasulullah, Nabi dibaiah dengan cara bersalaman dengan lelaki. Bagi wanita, baiah diberikan dengan ucapan. Dan Nabi tidak ... lagi »

'Maaflah ketua polis kena balun di Facebook' - Khairuddin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Bekas pemimpin akar umbi Umno Khairuddin Abu Hassan, yang digugurkan keanggotannya parti selepas membuat laporan polis terhadap 1MDB, berharap polis tidak menangkapnya. Ini susulan status di Facebook beliau yang membangkitkan isu siasatan terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad kerana hadir dalam BERSIH 4, mengundang komen keras pengguna Internet pada polis. “Secara jujur dan ikhlas saya tak sangka rakyat serta orang ramai nak kritik (Ketua Polis Negara) Tan Sri Khalid Abu Bakar secara bertalu-talu macam ini! “Tan Sri Khalid Abu Bakar janganlah nak tahan atau tangkap saya pula selepas ini,... lagi »

Derma 10-0: Dollah letak jawatan?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Kalah 0-10 kepada Emeriah Arab Bersatu (UAE) malam tadi memberi tamparan hebat buat Ketua Jurulatih Harimau Malaya, Dollah Salleh. Tersentak dengan keputusan perlawanan itu, Dollah menyatakan kemungkinan beliau akan meletak jawatan dalam masa tiga hari lagi. "Saya tak tahu apa terjadi malam ini (malam tadi) terutama di bahagian pertahanan. Kami beri gol-gol mudah. Tiga atau empat gol boleh dianggap gol mudah dan semuanya membawa kepada kemusnahan kepada pasukan kami. "UAE juga mempamerkan persembahan cukup baik terutama Omar Abdulrahman (pemain nombor 10), seorang pemain cukup hebat ... lagi »

Di-antara Tun Dr Mahathir dan Transparency International, mana lebih buruk.......?

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sehari yang lalu
Wak pun hairan juga, mengapa Tun Dr Mahathir yang mereka bersungguh-sungguh sangat mahu disoal-siasat. Pada pendapat Wak perkara Tun Dr Mahathir ni cuma satu perkara yang sangat-sangat terlalu kecil sahaja. Apa salahnya beliau datang ke perhimpunan Bersih 4 tu, sedangkan beliau hanya ahli biasa sahaja dalam Umno, beliau tidak ada langsung berkaitan dalam soal pentadbiran negara. Kalau lah hendak siasat orang seperti begini siasatlah semua yang turut sama hadir pada hari itu. Sebenarnya ada lebih baik nya disiasat perwakilan Transparency International yang terus terang seakan-akan m... lagi »

Biar gambar Berbicara, Seorang Ibu Yang Hehat

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - Sehari yang lalu
Walau macam-mana pun ibu kita, dialah wanita terhebat. Dah call mak hari ni? Admin lihat gambar ni rasa sedih dan sayu, Pengorbanan seorang Isteri dan seorang Ibu yang cacat, pada kakinya, Suaminya pun hebat, masih sedia kepada isterinya, Adakah kita boleh berlaku sedemikian ? anda sahaja yang tahu dimana kedudukan anda.

Pengerusi Transparency International sarankan siasatan bebas dari campor tangan politik

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - Sehari yang lalu
Pengerusi Transparency International Jose Ugas mensarankan kerajaan Malaysia supaya menubuhkan satu badan siasatan bebas dari campur tangan politik untuk merungkaikan misteri dana RM2.6 bilion yang masuk ke dalam akaun peribadi PM Najib. "Janji-janji sahaja tidak (cukup) untuk memulihkan keyakinan dan kepercayaan (orang awam)," tegas Ugaz sewaktu berucap di perasmian Persidangan Antarabangsa Pemncegahan Rasuah yang diadakan di Kuala Lumpur bermula pada 3-6 September. Memang benarlah sebagaimana telahan Pengerusi Transparency International (TI) Jose Ugaz dalam ucapannya itu, baha...lagi »

NAJIB NOW A U.S. PUPPET? Dependent on Washington to prop him up as PM, Najib to engage in SECRET TALKS to ramp up China spying?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
The US and Malaysia have been secretly discussing expanded use of Malaysian territory for hosting US spy planes to patrol the South China Sea, in response to increased Chinese activity in the disputed territory. Following a series of incursions into Malaysian waters by Chinese vessels in recent months, talks between the US government and the office of Prime Minister Datuk Seri Najib Razak have intensified, two senior US defence officials said. The US side has been pressing Najib's government to allow the US Navy to fly both P-8 Poseidon and P-3 Orion maritime surveillance planes from... lagi »

BOMBSHELL FROM DR M CAMP: NAJIB WON'T RESIGN UNLESS HE IS OFFERED 'SAFE PASSAGE'

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
by Kadir Jasin [image: BOMBSHELL FROM DR M CAMP: NAJIB WON'T RESIGN UNLESS HE IS OFFERED 'SAFE PASSAGE']THE GOVERNMENT already has the National Economic Advisory Council. It was one of (Datuk Seri) Mohd Najib Abdul Razak’s earliest transformation initiatives when he became Prime Minister in early 2009. It was fashioned along the US President's Council of Economic Advisors and its main task then was to formulate a New Economic Model (NEM) “that will transform Malaysia into a high-income economy by 2020.” It was formed in May 2009 and was chaired by (Tan Sri) Amirsham Abdul Aziz, a for... lagi »

Kepentingan negara atau kepentingan rakyat?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Rizuan Abdul Hamid Sayugia tiadalah bezanya antara kepentingan negara atau kepentingan nasional dengan kepentingan rakyat. Ini kerana rakyatlah yang membentuk dan menubuhkan negara dan tiada negara tanpa rakyat. Maka secara signifikannya tiada perbezaan antara kepentingan negara dan kepentingan rakyat. Tetapi penulis tidak pasti jika ada sarjana yang menyanggah pendapat ini. Mutakhir ini penulis ada berdiskusi dengan rakan-rakan di media sosial –mengapa sebuah gerakan politik yang baru sahaja mengambil alih sebuah parti ingin menjenamakan semula nama parti tersebut dengan menggunakan ... lagi »

10-0 : REKOD TERBURUK DALAM SEJARAH BOLA SEPAK NEGARA

atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
*Skuad kebangsaan, Harimau Malaya tewas 10-0 kepada UAE pada perlawanan ketiga Kumpulan A saingan Kelayakan Piala Dunia 2018/Piala Asia 2019 di Stadium Mohammed Bin Zayed, Abu Dhabi, malam tadi.UAE mendahului 4-0 pada 25 minit pertama permainan menerusi jaringan Mohanad Salem pada minit ke-16, Ali Mabkhout (m-22), Ahmed Khalil (m-23) dan Habib Al Fardan (m-25).Jurulatih kebangsaan, Dollah Salleh kemudian membawa keluar penjaga gol utama, Khairul Fahmi Che Mat dan memasukkan Zamir Selamat pada minit ke-29.Namun ia tetap tidak dapat menghalang UAE... lagi »

'Kalau kepala tak betul, ekor pun tak betul' - TMJ

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
[image: 'Kalau kepala tak betul, ekor pun tak betul'] "*KALAU* kepala tak betul, ekor pun tak betul!," demikian respon awal Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Ibrahim mengenai prestasi buruk pemain Malaysia terhadap perlawanan menentang UAE semalam.‎ Menulis dilaman rasmi Johor Southern Tigers, Tunku Ismail berkata segalanya sudah terlambat untuk Malaysia mengubah kedudukan kerana UAE sudah mendahului 7-0 pada separuh masa pertama. ‎ "7-0 untuk separuh masa pertama. Ianya satu peluang pemilihan untuk mengubah kedudukan bola sepak Malaysia. "Tetapi ianya sudah terlambat," tulisnya. ... lagi »

Pendakwaraya Perancis Sahkan Sayap Ditemui Di Pulau Reunion Milik MH370

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sehari yang lalu
Pendakwaraya Perancis mengesahkan serpihan sayap yang ditemui di Pulau Reunion adalah milik pesawat Malaysia Airlines penerbangan MH370. Menurut laporan Reuters, *pendakwaraya Perancis berkata seorang juruteknik *dari Airbus Defense and Space (ADS-SAU) di Sepanyol yang membuat alatan untuk Boeing, mengesahkan satu daripada tiga nombor yang ditemui di serpihan sayap itu adalah nombor siri bagi MH370 Boeing 777. "Jadi, ia boleh memberikan pengesahan bahawa serpihan yang ditemui di Pulau Reunion pada 29 Julai 2015 sepadan dengan milik MH370," kata pendakwaraya itu dalam satu kenyata... lagi »

Baiah tak bagi YB masuk UMNO, Dr Hatta dia lawan UMNO.

mantaro pada SISI BUKIT - Sehari yang lalu
Sebelum ini isu hukum hudud, sekarang isu talak 3.Semuanya untuk tutup kelemahan kerajaan Kelantan. Isu talak 3, merekalah pendakwa, hakim dan mahkamah.Sejarah kenapa dibuat talak tiga di Kelantan tidak dibuat.Antaranya supaya UMNO tak beli Adun, supaya Adun terus kekal menyokong kerajaan PAS yang mungkin majoriti perintah satu kerusi. Tutup isu rakyat, tutup isu banjir, tutup isu ceroboh hutan dapat balak.Tutup isu gagal mengurus Kelantan dengan baik.

Memalukan orang luar tahu keburukan Malaysia, kata Rafidah Aziz

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
[image: Tan Sri Rafidah Aziz meluahkan kekesalannya berhubung situasi negara yang disifatkannya sebagai sesuatu yang memalukan di akaun Facebook peribadinya. – Gambar Facebook, 4 September, 2015.] Tan Sri Rafidah Aziz meluahkan kekesalannya berhubung situasi negara yang disifatkannya sebagai sesuatu yang memalukan di akaun Facebook peribadinya. Amat memalukan apabila rakyat asing tahu keburukan tentang Malaysia,kata Tan Sri Rafidah Aziz yang menyifatkannya sebagai menambah garam di luka. Bekas menteri Umno itu dalam tulisan di akaun Facebook berkata, Malaysia kini menjadi buah mulu... lagi »

Umno tidak lagi berbaloi untuk disertai, kata ibu Dyana Sofya

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
[image: Bekas ahli Umno, Yammy Samat (kiri) kesal penyingkirannya daripada parti atas sebab yang remeh, kerana menemani anak perempuannya Dyana Sofya Mohd Daud yang menjadi calon DAP bagi pilihan raya kecil Teluk Intan tahun lalu. – Gambar fail The Malaysian Insider, 4 September, 2015.] Bekas ahli Umno, Yammy Samat (kiri) kesal penyingkirannya daripada parti atas sebab yang remeh, kerana menemani anak perempuannya Dyana Sofya Mohd Daud yang menjadi calon DAP bagi pilihan raya kecil Teluk Intan tahun lalu. Umno tidak berbaloi untuk disertai, kata ahli dipecat, Yammy Samat yang berka... lagi »

Bersih 4: Perjalanan panjang kembalikan demokrasi tulen

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
oleh Joe Leong Suasana taman awam di Likas Bay Ahad lepas di sepanjang Jalan Tun Fuad Stephens, lebuhraya pesisir pantai yang menuju ke bandar Kota Kinabalu (KK) yang jauhnya hanya beberapa kilometer sahaja rasanya seperti pertempuran tengahari dua orang koboi yang biasa kita lihat dalam filem-filem barat. Jam sudah menghampiri 12 tengahari pada 30 Ogos, hari kedua Bersih 4 KK berlaku. Di sebelah kiri, bergerak menuju ke bandar di bawah bahang matahari adalah ratusan peserta dewasa yang membawa bendera Sabah dan Malaysia. Sejak 10 pagi, mereka melaungkan berulang kali, “Bersih! Re... lagi »

Antara PAS dan Amanah - Mahfuz pilih ...

PBO™ pada pen buruk online ™ - Sehari yang lalu
Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar tidak akan mengikut jejak langkah sepuluh wakil rakyat PAS keluar secara beramai-ramai dari parti itu untuk menyertai Parti Amanah Negara (Amanah). "Saya tetap bersama PAS," katanya di sini, Khamis. Selain itu menerusi kenyataan medianya, bekas ketua penerangan PAS itu juga mahu kemunculan Amanah tidak dianggap sebagai ancaman kepada parti politik

Selepas bersendirian, PAS mahu bertanding 40 kerusi DUN Johor

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
[image: Pesuruhjaya Johor Datuk Dr Mahfodz Mohamed berkata, PAS akan bertanding di mana-mana kerusi yang dirasakannya boleh mendapat sokongan rakyat. – Gambar fail The Malaysian Insider, 4 September, 2015.] Pesuruhjaya Johor Datuk Dr Mahfodz Mohamed berkata, PAS akan bertanding di mana-mana kerusi yang dirasakannya boleh mendapat sokongan rakyat. Selepas bersendirian dalam politik tanpa DAP dan PKR, PAS merancang untuk menambah calon sehingga 40 kerusi dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang di Johor, kata Datuk Dr Mahfodz Mohamed. Pesuruhjaya Johor itu dilapor akhbar Sinar Harian... lagi »

PAS pergunakan agama, malukan Islam, kata akhbar Umno

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
[image: Tindakan PAS mewajibkan setiap wakil rakyat Kelantan melafazkan baiah dipertikaikan kerana mereka seharusnya sedar di dalam politik tiada situasi yang benar-benar pasti dan kekal. – Gambar fail The Malaysian Insider, 4 September, 2015.] Tindakan PAS mewajibkan setiap wakil rakyat Kelantan melafazkan baiah dipertikaikan kerana mereka seharusnya sedar di dalam politik tiada situasi yang benar-benar pasti dan kekal. Cara PAS menggunakan Islam bagi tujuan politik kepartian secara ekstrem memberi kesan negatif sehingga mengaibkan bukan sahaja kepada ahlinya malah agama itu send... lagi »

Enggan bayar kos pembersihan Bersih 4, Maria Chin penyangak, kata menteri umno

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
[image: Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata, penganjur Bersih 4 sepatutnya menggunakan sumbangan dana RM2.4 juta yang diperoleh mengikut saluran betul termasuk berkaitan kos pembersihan. – Gambar fail The Malaysian Insider, 4 September, 2015.] Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata, penganjur Bersih 4 sepatutnya menggunakan sumbangan dana RM2.4 juta yang diperoleh mengikut saluran betul termasuk berkaitan kos pembersihan. Keengganan penganjur himpunan Bersih 4, Mari... lagi »

BH Memang Bodoh ! Jualan T - Shirt Sahaja Mencecah 55 Ribu Helai ?

atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
Bersih 4.0 tiada sambutan, hanya 22 000 hadir – BH [image: Bersih_BH] *Menafikan kejayaan perhimpunan Bersih 4.0, akhbar Berita Harian versi Online melaporkan perhimpunan tersebut tidak mendapat sambutan apabila hanya kira-kira 22,000 menyertainya dan 80 peratus adalah Cina.* *Akhbar itu membuat laporan pembangkang menerima tamparan hebat apabila Pas tidak menyokong dan keadaan itu menjelaskan sambutan dingin yang diterima berbanding hampir 100,000 dalam himpunan seumpamanya sebelum ini.* *Berita harian juga menyebut Bersih 4.0 sebagai platform mempromosi Gerakan Harapan Baru (GHB) ... lagi »

Bersih 4: PDRM guna bukti gambar, video kesan lebih ramai individu

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
[image: Bersih 4: PDRM guna bukti gambar, video kesan lebih ramai individu] *KUALA LUMPUR*: Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan meneliti bukti daripada gambar dan video sewaktu perhimpunan yang diisytihar haram Bersih 4 hujung minggu lepas bagi mengesan lebih ramai individu untuk membantu siasatan, kata Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar. Beliau berkata tindakan tersebut perlu diambil bagi merakam percakapan dan membawa mereka yang terlibat ke muka pengadilan jika terbukti bersalah. "Polis akan memanggil lebih ramai lagi yang terlibat dalam Bersih selain tujuh individu yang... lagi »

Wau! Ini lagi bukti PAS bertambah kuat selepas bersendirian,

kerengga pada KERENGGA - Sehari yang lalu
Pesuruhjaya Johor Datuk Dr Mahfodz Mohamed berkata, PAS akan bertanding di mana-mana kerusi yang dirasakannya boleh mendapat sokongan rakyat. Selepas bersendirian dalam politik tanpa DAP dan PKR, PAS merancang untuk menambah calon sehingga 40 kerusi dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang di Johor, kata Datuk Dr Mahfodz Mohamed. Pesuruhjaya Johor itu dilapor akhbar Sinar Harian sebagai

Najib Dengan Taib Mahmud Akan Ditangkap ??

atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
NGO Nightmare For Najib and Taib - Under Global Scrutiny At Second Day Of Anti-Corruption Conference*3 Sep 2015* *[image: Couldn't stand the heat - confirmed that Najib did not dare confront a critical international audience]* *Couldn’t stand the heat – confirmed that Najib did not dare confront a critical international audience* *Senior Malaysian officials were left defending their leaders against a host of critics at the second day of the Anti-Corruption Conference in Kuala Lumpur today.* *It followed yesterday’s powerful speech by Transparency International’s Chief Executive Jose ... lagi »

Himpunan aman, siapa yang mengugat ketenteraman

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Ng Sze Han Saya tidak nampak timbulnya sebarang tindakan provokatif yang akan mencetuskan rusuhan kaum sepanjang himpunan Bersih 4 berlangsung seperti yang dikata-katakan para pemimpin Umno dan juga akhbar lidah rasminya. Itu satu dakwaan yang tidak berasas. Sebaliknya, kata-kata Umno serta penulisan penuh "sensasi" akhbarnya diperlihat mempermainkan isu perkauman yang akan mencetuskan perselisihan faham antara kaum. Mesej yang disampaikan dalam himpunan Bersih 4 amat jelas, iaitu menolak rasuah, menolak penyelewengan dana awam, dan menolak politik kotor yang memperbodoh rakyat, mak... lagi »

Menunggu Khairy Jamaluddin letak jawatan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Serangan bertalu-talu yang ditujukan kepada Datuk Seri Najib Razak daripada pelbagai pihak dalam negara kini sudah menular ke peringkat antarabangsa dan memperlihatkan bagaimana kepimpinan beliau kini dipersoal secara terang-terangan pihak luar bukan di luar negara tetapi di Putrajaya. Pengasas Bersama Transparency International (TI) Michael J. Hershman semalam secara lantang mempersoalkan ketelusan Najib dalam menerima wang sejumlah 2.6 bilion melalui akaun peribadinya. Ini memberi tekanan sungguh luar biasa kepadanya, berbeza dengan Anina Saadudin, yang memekik mendakwa 3 juta ah... lagi »

Mukhriz Dipecat? Mukhriz belum terima makluman beliau antara 7 akan dipecat

atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
*ALOR SETAR: Menteri Besar, Datuk Seri Mukhriz Mahathir, menganggap mesej mengenai pemecatan beliau bersama enam pemimpin UMNO lain yang tersebar melalui WhatsApp sejak malam semalam, sebagai perkara yang tidak wujud. Malah, Mukhriz yang juga Pengerusi Perhubungan UMNO negeri, mengesahkan tidak menerima sebarang makluman mengenai soal pemecatan beliau sebagai Menteri Besar Kedah daripada UMNO Pusat. "List (senarai) ni macam-macam, ...tetapi selagi benda itu tak jadi kenyataan, saya tak boleh la nak bagi respon. "Saya sendiri ada tengok macam-macam dihantar melalui WhatsAp... lagi »

Cukuplah mengkhianati Hatta, biarlah dia berlalu...

kerengga pada KERENGGA - Sehari yang lalu
Mohd Sayuti Omar Lewat petang semalam saya menghubungi seorang Exco Kelantan yang juga pimpinan tertinggi Pas negeri itu. Saya memohon kepada exco berkenaan supaya meminta Mohd Amar Nik Abdullah (Nik Amar) tidak menimbul atau memainkan isu bai'ah yang membabitkan ahli Parlimen Kuala Krai, Dr Mohd Hatta Ramli. Saya sungguh sedih apabila isu bai'ah Dr Hatta itu dijadikan isu politik murahan.

5 perkara rakyat Malaysia lupa selepas BERSIH

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Minggu lepas, perhatian orang ramai tertumpu kepada perhimpunan besar BERSIH 4, yang secara khusus menuntut Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. Bagaimanapun, sebab sebenar yang mendorong ke arah perhimpunan itu semakin hari semakin dilupakan. Malaysiakini melihat semula perkara-perkara itu dan persoalan-persoalan yang belum terjawab berkaitannya. Siasatan Bank Negara pada 1MDB Pada 1 Ogos, Bank Negara mengumumkan bahawa siasatan dua bulannya terhadap syarikat pelaburan kontroversi negara 1MDB selesai dan diserahkan kepada Peguam Negara Tan Sri Apandi Ali. Bank pusat itu juga men... lagi »

Bersih 4: 'Tonjol perpaduan, bukan isu pijak gambar'

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Semangat muhibah dan perpaduan antara kaum Cina dan Melayu sepatutnya ditonjolkan dalam perhimpunan BERSIH 4 berbanding laporan isu gambar Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dipijak, kata MP Shah Alam. Khalid Samad yang juga bekas ahli jawatankuasa PAS pusat berkata, dalam perhimpunan hujung minggu itu terdapat peserta Cina membantu peserta Melayu mengambil wuduk, malah mengawasi saf ketika orang Islam menunaikan solat. Beliau bagaimanapun tidak menolak kemungkinan isu memijak gambar itu dibangkitkan oleh pihak tertentu kerana mahu me... lagi »

Bersih 4: Kerana kaum, tak nampak hadirnya ratusan ribu anak muda?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
[image: SUFI6578] Dua perkara yang penting tetapi tidak semestinya relevan dalam perhimpunan aman Bersih 4 adalah isu kaum dan jumlah peserta. Dalam asas jurnalisme, media massa di negara kita telah memilih untuk memaparkan “who” (siapa) dan “apa” daripada “why” (mengapa) yang sepatutnya mampu menjelaskan fakta dan kebenaran. Isu kaum sebenarnya tidak memberi kesan yang besar, sama ada positif atau negatif, terhadap matlamat Bersih 4 yang menuntut pilihanraya bersih melalui pentadbiran dan amalan kerajaan yang bersih. Namun, fokus kepada kaum telah ditimbulkan oleh pemimpin parti pem... lagi »

Bersih 4: Kenapa polis siasat walaupun perhimpunan berakhir dengan aman?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Naib Ketua DAPSY Kebangsaan Tiew Way Keng telah dipanggil untuk disoal siasat oleh pihak polis semalam. Tiew diminta untuk hadir ke Balai Polis Pandan Indah berkenaan laporan polis yang dibuat pada 21 Ogos lalu. Laporan polis itu ekoran pengedaran risalah serta penjualan baju Bersih di Pasar Malam Taman Muda yang disertai Tiew dan beberapa yang lain. “Kerajaan seharusnya memandang serius 5 tuntutan Bersih dan bukannya mengambil tindakan terhadap NGO atau rakyat,” kata Tiew yang juga merupakan Adun Teratai. Tiew hadir ke balai polis bersama Ketua DAPSY Kebangsaan, Teo Kok Seong, Sena... lagi »

Malaysia Nafi Berdepan Krisis Rasuah

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - Sehari yang lalu
*PUTRAJAYA*: Pengerusi Lembaga Penasihat Pencegahan Rasuah (LPPR) Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim membidas kenyataan Pengerusi Transparency International (TI) Jose Ugaz yang menyifatkan Malaysia berdepan krisis rasuah dan sebuah negara yang gagal. "Ia komen yang tidak adil. Transparency International (TI) membuat kenyataan tidak berasas," katanya ketika ditemui pemberita di Persidangan Antirasuah Antarabangsa (IACC) yang berlangsung di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), Khamis. Menurut Tunku Abdul Aziz, sesuatu kes menye... lagi »

Pijak Gambar Hadi - PAS Dan Umno Bergabung Buat Laporan Polis Bersama

atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
* Posted by Jeebond BLM *

Malaysia Derma 10-0 kepada Pak Arab..!!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Emiriah Arab Bersatu (UAE) membelasah Malaysia 10-0 dalam saingan kelayakan Piala Dunia 2018/Piala Asia 2019 di Abu Dhabi. Ini adalah kekalahan paling besar dan memalukan dalam sejarah bola sepak negara di pentas antarabangsa sejak negara merdeka 58 tahun lalu. Skuad Harimau Malaya bimbingan Dollah Salleh ketinggalan 7-0 pada separuh masa pertama. Jaringan pertama tuan rumah hadir pada minit ke-16, sebelum gol seterusnya pada minit 22, 24, 25, 29, 33 dan 39. Gol kelapan, kesembilan dan ke-10 diledak UAE pada minit ke-70, 76 dan 78. Sebelum ini, skuad negara tewas 6-0 kepada Pa... lagi »

SPRM Tidak Jawab Bila Najib Akan Diambil Keterangan Skandal RM2.6B

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
[image: SPRM Tidak Jawab Bila Najib Akan Diambil Keterangan] PUTRAJAYA: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bertindak 'kunci mulut' ketika ditanya bila Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak akan dipanggil untuk memberi keterangan berhubung dana RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun peribadinya. Timbalan Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (Pencegahan), Datuk Mustafar Ali sekadar mengesahkan siasatan mengenai kemelut itu masih diteruskan. "Tak perlulah saya komen mengenai perkara itu. Status siasatan sekarang adalah ianya masih dijalankan, itu... lagi »



#

Tiada ulasan: