Ahad, 6 September 2015

5904. Bezanya muka tak tahu malu.

#


Janganlah gelabah.... jika Najib jatuh, tetap MELAYU JADI PM

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 20 minit yang lalu
Oleh Shahbudin Husin Desakan agar Najib Razak berundur bukan lagi jeritan rakyat Malaysia semata-mata, tetapi sudah menjadi suara antarabangsa di mana dalam persidangan anti rasuah sedunia atau IACC di Kuala Lumpur baru-baru ini, perkara yang sama turut menjadi fokus utama para peserta. Hakikatnya tidak ada sesiapa dapat menerima kemasukan wang ke dalam akaun peribadi seorang ketua negara dengan jumlah yang begitu besar hanyalah sekadar derma. Selain menyatakan wang RM2,600 juta itu mempunyai segala elemen berkaitan rasuah mengikut penilaian antarabangsa, peserta IACC juga mendesak ... lagi »

'Doakan kebaikan, bukan haraf kehancuran'

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sejam yang lalu
Anak Dr Mohd Hatta Ramli meminta semua pihak tidak menjadi "pemutus kata dan pengatur" hidup mereka sekeluarga, sebaliknya memberi fokus kepada isu negara serta rakyat yang lebih besar, Kata Atikah Mohd Hatta, sudah lebih 30 tahun ibu dan ayahnya berumah tangga dan membina keluarga Muslim yang baik. Mereka juga dibesarkan dalam suasana kekeluargaan yang kukuh sehingga kini. Namun kata Atikah, 2015 adalah tahu yang mencabar bagi mereka, terutama untuk Dr Mohd Hatta sendiri. Dalam keadaan begitu pun, katanya, isteri Dr Mohd Hatta menjadi penyokong kuat kepada bekas Pengarah Pilihan R... lagi »

2 bulan dah berlalu,saman Najib masih tak berbau...

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - Sejam yang lalu
*DUA BULAN sudah berlalu sejak akhbar The Wall Street Journal mendedahkan skandal dana bernilai lebih kurang RM2.6 billion didalam akaun peribadi Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Mohd Najib bin Tun Abdul Razak. Ketika skandal yang amat memalukan kita dimata dunia ini terbongkar ramai yang melompat seperti kera yang terkena belacan, berteriak kepada umum bahawa laporan dana DUA RIBU ENAM RATUS JUTA RINGGIT dalam akaun peribadi Najib adalah fitnah. Najib sendiri, mungkin kerana terkejut dan tidak tahu apa yang harus dilakukan untuk menyelamatkan diri pada ketika itu, berbo... lagi »

Dollah Sudah.. Najib Bila lagi?

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 6 minit yang lalu
Ahli Parlimen Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar mengucapkan tahniah kepada Dollah Salleh kerana meletak jawatan sebagai menggalas tanggungjawab atas prestasi buruk skuad Harimau Malaya. Namun dalam kenyataan sama beliau juga menempelak Datuk Seri Najib Razak kerana enggan melepaskan jawatan walaupun gagal mengurus negara. "Tahniah Dollah Salleh hanya kalah 10-0 anda lebih berani daripada Najib yang mungkin menunggu RM10 bilion dari tok arab UAE, tapi belum pasti melepaskan jawatan perdana menteri," katanya. Kata bekas Ketua Pemuda PAS itu, kekalahan teruk Harimau Malaya kepada UAE (Em... lagi »

AJK PAS Kawasan Segamat, Sekijang & Labis Letak Jawatan Beramai-ramai Sertai Parti AMANAH

Green Boc pada KELAB GREENBOC - 27 minit yang lalu
P*erletakan Jawatan & Kemasukan Ke Parti Amanah Negara (AMANAH)* Setelah mengambil perkiraan yang panjang dan meneliti kesan positif dan negatif untuk bergerak kerja di masa hadapan, kami seperti penama di bawah bersetuju untuk meletakkan jawatan daripada saf kepimpinan PAS kawasan Segamat Sekijang Labis dan memilih untuk terus berkhidmat kepada rakyat menerusi Parti Pekerja-Pekerja Malaysia (Parti Amanah Negara - AMANAH): 1) Shazni Munir Bin Mohd Ithnin, Timbalan YDP PAS Kawasan Sekijang 2) Tuan Haji Md. Zin Bin Johar, Timbalan YDP PAS Kawasan Labis 3) Hj Sairi Bin Saleh – Naib Y...lagi »

Timbalan Pendakwaraya Kevin Morais dilaporkan hilang

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 35 minit yang lalu
[image: TRP_Breaking_News_04] *Kehilangan Kevin menjadi viral di kalangan ahli keluarganya yang meminta kerjasama semua pihak untuk memaklumkan sebarang berita mengenainya. * KUALA LUMPUR, 5 September: Timbalan Pendakwaraya terkenal, Kevin Anthony Morais dari Jabatan Peguam Negara dilaporkan hilang. Beliau yang juga bekas orang kanan dalam Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sebagai Timbalan Pengarah Pendakwaan, dikatakan kali terakhir dilihat meninggalkan pangsapurinya di Menara Duta untuk keluar bekerja pada pagi Jumaat lalu. Difahamkan, seorang rakannya cuba menghubungi b... lagi »

Khabar angin mula bertiup menjelang mesyuarat MT Umno

kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
Alyaa Alhadjri Ada pepatah Melayu berbunyi, “Kalau tiada angin, masakan pokok boleh bergoyang.” Dan mutakhir ini memang banyak khabar angin seputar mesyuarat Majlis Tertinggi Umno 9 September ini. Mesyuarat itu dijangka panas, memandangkan ia kali pertama ahlinya bermesyuarat selepas Perdana Menteri Najib Razak memecat timbalan presiden Umno Muhyiddin Yassin dan naib presiden Shafie Apdal

Mufti Besar Saudi selar filem Iran berjudul Muhammad:

canang pada Cananglahnie - 2 jam yang lalu
JEDDAH - MAKKAH. Mufti Besar Arab Saudi, Sheikh Abdul Aziz al-Asheikh menyelar pembikinan filem Iran berjudul Muhammad: Messenger of God dan menegaskan bahawa Islam tidak membenarkan Rasulullah dipaparkan secara visual. Sheikh Abdul Aziz mendakwa filem berdurasi 171 minit tersebut tidak memaparkan cerita sebenar selain menjejaskan imej Nabi Muhammad SAW yang memainkan peranan penting dalam Islam. Minggu lalu, ulama al-Azhar dan Liga Islam Sedunia (MWL) turut mengecam filem tersebut serta mendesak Teheran supaya mengharamkan tayangannya. Sejak awal minggu lalu, hampir 140 pawagam d... lagi »

Najib dan Dr M: Satu ketika lebih daripada sekadar kawan, sekarang musuh ketat

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
oleh Mike Tan Sebagai salah seorang ahli politik Malaysia, Perdana Menteri Najib Razak seharusnya lebih tahu dengan pepatah “Dalam politik, tiada kawan atau musuh yang kekal”. Ianya agak mengejutkan untuk mendengar beliau menyuarakan ketidakpercayaan beliau yang Dr Mahathir Mohamad benar-benar menentang beliau. Dengan ayat beliau sendiri, Najib baru-baru ini mengisytihar, “Tidak pernah terbayang langsung bahawa pendahulu saya menentang saya dengan cara begini.” Menilai daripada kata-kata beliau, anda akan berfikir bahawa Najib, di pelusuk hati beliau, memandang tinggi Mahathir. La... lagi »

Wisma Putra kesan rakyat Malaysia terlibat Bersih 4 di luar negara, kata Reezal Merican...apa cerita penyamun dan perasuah didalam negara..??

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
[image: Timbalan Menteri Luar Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican berkata, segala maklumat mengenai mereka yang terlibat akan diserahkan kepada pihak berkuasa berkenaan di negara ini untuk tindakan sewajarnya. – Gambar fail The Malaysian Insider, 5 September, 2015.] Timbalan Menteri Luar Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican berkata, segala maklumat mengenai mereka yang terlibat akan diserahkan kepada pihak berkuasa berkenaan di negara ini untuk tindakan sewajarnya. Kementerian Luar akan mengesan dan mengenal pasti rakyat Malaysia yang terlibat dalam perhimpunan haram Bersih ... lagi »

'Doakan kebaikan, bukan harap kehancuran' - Atikah Hatta

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
Anak Dr Mohd Hatta Ramli meminta semua pihak tidak menjadi "pemutus kata dan pengatur" hidup mereka sekeluarga, sebaliknya memberi fokus kepada isu negara serta rakyat yang lebih besar, Kata Atikah Mohd Hatta, sudah lebih 30 tahun ibu dan ayahnya berumah tangga dan membina keluarga Muslim yang baik. Mereka juga dibesarkan dalam suasana kekeluargaan yang kukuh sehingga kini. Namun kata Atikah, 2015 adalah tahu yang mencabar bagi mereka, terutama untuk Dr Mohd Hatta sendiri. Dalam keadaan begitu pun, katanya, isteri Dr Mohd Hatta menjadi penyokong kuat kepada bekas Pengarah Pilihan Raya ... lagi »

Yang Kritik Najib Itu Pakar, Bukannya Orang Sembarangan...

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 2 jam yang lalu
Pemerhati politik berpendapat kritikan yang dilemparkan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam Persidangan Anti Rasuah Antarabangsa (IACC) yang berlangsung selama tiga hari di Putrajaya itu datang daripada pakar bukan tuduhan melulu. Pensyarah kanan Fakulti Sains Sosial, Universiti Malaysia Sarawak (Unimas), Dr Jeniri Amir berkata apa yang lahir dari mulut pengkritik adalah berdasarkan perspektif mereka melalui maklumat yang diterima. “Mereka ini orang pakar yang berwibawa dalam bidang dan tugas masing-masing. Saya percaya mereka mengkritik dengan asas, penuh ta... lagi »

Pertua Terbaik Untuk Kurangkan Sakit Bisa Lipan..Sempoii.

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 2 jam yang lalu
Petua yg sempoi, yang telah di cuba pakai di zaman ayah bonda dahulu..kita pun belum coba lagi.. jom cuba ya

Dengan tertubuhnya Amanah, parti pembangkang mula bincang gabungan baru

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 2 jam yang lalu
OLEH ELIZABETH ZACHARIAH Published: 5 September 2015 6:46 PM Pengerusi GHB Mohamad Sabu (kanan) berkata perbincangan rasmi dan pengumuman mengenainya hanya akan diadakan selepas Amanah secara rasmi dilancarkan pada 16 September. – Gambar The Malaysian Insider Hasnoor Hussain, 5 September, 2015. Parti pembangkang mula mengadakan perbincangan secara tidak rasmi untuk membentuk sebuah gabungan baharu berikutan pembentukan Parti Amanah Negara (Amanah), kata pengerusinya Mohamad Sabu. Bagaimanapun, perbincangan rasmi dan pengumuman mengenainya hanya akan diadakan selepas Amanah secara r... lagi »

INI BETUL2 PERANGAI KURANG AJAR DAN BIADAP (GAMBAR)

Na'im Nikmat pada Na'im Nikmat @blog - 2 jam yang lalu
Ini bukan isu rasis tp masalah sikap segelintir rakyat Malaysia yng tak tahu menghormati org lain... lagi »

Mahfuz: Tahniah Dollah, Najib bila lagi?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
Ahli Parlimen Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar mengucapkan tahniah kepada Dollah Salleh kerana meletak jawatan sebagai menggalas tanggungjawab atas prestasi buruk skuad Harimau Malaya. Namun dalam kenyataan sama beliau juga menempelak Datuk Seri Najib Razak kerana enggan melepaskan jawatan walaupun gagal mengurus negara. "Tahniah Dollah Salleh hanya kalah 10-0 anda lebih berani daripada Najib yang mungkin menunggu RM10 bilion dari tok arab UAE, tapi belum pasti melepaskan jawatan perdana menteri," katanya. Kata bekas Ketua Pemuda PAS itu, kekalahan teruk Harimau Malaya kepada UAE (Emiria... lagi »

Gambar Ragam Manusia Yang Buatkan Anda Geleng Kepala

Nas Rul pada dairishare - 2 jam yang lalu
Ragam Manusia Yang Buatkan Anda Geleng Kepala

Kejam sungguh!

kerengga pada KERENGGA - 3 jam yang lalu
Jempol: Lelaki kejam yang membuang bayi perempuan dipercayai dalam keadaan masih hidup dengan mulut diikat sebelum ditemui mati di ladang sawit di FELDA Palong 2, di sini, pagi kelmarin sudah ditahan polis. Lelaki berusia 23 tahun itu ditahan petang semalam bersama kakaknya berusia 28 tahun yang melahirkan bayi itu di rumah mereka di FELDA berkenaan. Ketua Polis Daerah Jempol,

Akhirnya Menteri Ini Mengakui Najib Punca Masalah Negara?

Addin Deen pada Addin - 3 jam yang lalu
*Akhirnya Menteri Ini Mengakui Najib Punca Masalah?* Datuk Abdul Rahman Dahlan hari ini mengakui reputasi Putrajaya tercemar berikutan kritikan yang dilempar terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berhubung derma AS$700 juta, pada persidangan anti rasuah antarabangsa yang baru berlalu. Bagaimanapun, pengarah komunikasi strategik Barisan Nasional (BN) itu tidak mengendahkannya dan berkata, kerajaan akan terus memberi tumpuan kepada menyelesaikan isu panas seperti 1Malaysia Development Bhd (1MDB) dan membenarkan siasatan ke atas derma itu selesai. "Kerosakan sudah terjadi....lagi »


#

Tiada ulasan: