Ahad, 6 September 2015

5903. Usah menghina kelak aib sendiri terdedah.

#

Kisah 2 Orang Nakhoda, satu Bangang, satu Tolol

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 3 jam yang lalu
Ini adalah kisah dua orang Nakhoda Bahtera yang masing-masing sedang dilambung ombak ..... Seorang bergelar Nakhoda Bangang, mengambil sempena perkataan yg gemar diungkapnya. Seorang lagi bergelar Nakhoda Tolol, juga mengambil sempena perkataan yg gemar diungkapnya. Rupa-rupanya Nakhoda Bangang dan Nakhoda Tolol sememangnya sehati dan sejiwa. Patutlah mereka saling puji memuji antara mereka. Malah hobi mereka juga sama - suka menggelar orang dengan kata-kata yang kesat dan biadab! *Nakhoda Bangang* Ramai yang berasa keciwa bila Nakhoda Bangang ini menggelar kaum Melayu “ban... lagi »

Kritik PM: Mereka pakar, bukan orang sembarangan

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 4 jam yang lalu
RAZIATUL HANUM A RAJAK 5 SEPTEMBER 2015 Dr Jeniri Amir SHAH ALAM - Pemerhati politik berpendapat kritikan yang dilemparkan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam Persidangan Anti Rasuah Antarabangsa (IACC) yang berlangsung selama tiga hari di Putrajaya itu datang daripada pakar bukan tuduhan melulu. Pensyarah kanan Fakulti Sains Sosial, Universiti Malaysia Sarawak (Unimas), Dr Jeniri Amir berkata apa yang lahir dari mulut pengkritik adalah berdasarkan perspektif mereka melalui maklumat yang diterima. “Mereka ini orang pakar yang berwibawa dalam bidang dan tugas ma... lagi »

Dengan tertubuhnya Amanah, parti pembangkang mula bincang gabungan baru

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
[image: Pengerusi GHB Mohamad Sabu (kanan) berkata perbincangan rasmi dan pengumuman mengenainya hanya akan diadakan selepas Amanah secara rasmi dilancarkan pada 16 September. – Gambar The Malaysian Insider Hasnoor Hussain, 5 September, 2015.] Pengerusi GHB Mohamad Sabu (kanan) berkata perbincangan rasmi dan pengumuman mengenainya hanya akan diadakan selepas Amanah secara rasmi dilancarkan pada 16 September. Parti pembangkang mula mengadakan perbincangan secara tidak rasmi untuk membentuk sebuah gabungan baharu berikutan pembentukan Parti Amanah Negara (Amanah), kata pengerusinya ... lagi »

ALL EYES ON SEPT 9: WILL NAJIB BOW TO ROSMAH & SACK MUHYIDDIN, MUKHRIZ

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
[image: ALL EYES ON SEPT 9: WILL NAJIB BOW TO ROSMAH & SACK MUHYIDDIN, MUKHRIZ] If, as rumored in Kuala Lumpur, Prime Minister Najib Razak intends to sack another seven United Malays National Organization leaders from the party, he is taking a daring gamble. They include Kedah Chief Minister Mukhriz Mahathir and former Deputy Prime Minister Muhyiddin Yassin. But both Mukhriz, the son of former Prime Minister Mahathir Mohamad, and Muhyiddin hail from the Malay heartland, UMNO strongholds whose support he needs to remain in power. Officials in Johor, where UMNO was born in the 1950s, h... lagi »

KPN digesa jelaskan pendirian mengenai 1MDB, RM2.6 bilion

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
Status siasatan polis terhadap skandal 1MDB dan dana RM2.6 bilion menjadi tanda tanya [image: Khairuddin-Abu-Hassan2] PETALING JAYA : Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar didesak untuk menjelaskan pendirian berhubung siasatan skandal 1Malaysia Developmen Berhad (1MDB) dan wang RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Bekas Naib Ketua UMNO Batu Kawan, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan menegaskan, siasatan mengenai skandal itu seharusnya dibuat dengan adil, telus, tegas dan komprehensif serta tidak dipengaruhi oleh orang-orang poli... lagi »

DAP cabar Najib kemuka usul keyakinan di Parlimen

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
Sekiranya Perdana Menteri gagal berbuat demikian DAP sedia mempertimbangkan usul undi tidak percaya terhadap beliau. [image: lim-kit-siang_najib_putrajaya_600_1] PETALING JAYA: DAP mencabar Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak untuk mengemukakan usul keyakinan di Dewan Rakyat bagi membuktikan ia masih mendapat sokongan Ahli Parlimen. Penasihatnya, Lim Kit Siang berkata sekiranya gagal berbuat demikian, parti itu sedia mempertimbangkan usul undi tidak percaya terhadap beliau. “Kami cabar Najib supaya kemukakan usul keyakinan untuk buktikan dia mendapat sokongan majoriti dan ... lagi »

Nak kekal lama dlm kabinet Najib WAJIB JILAT SAMPAI MATI.

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
*BERITA BAIK buat semua perompak, penyamun, kaki rasuah, penyangak wang rakyat.. ANDA jangan risau kerana anda mmg kebal dari undang2 dunia KERANA APA..??? kerana.... "TUHAN ADA DI DALAM DUNIA INI.. dan kebenaran akan terungkap juga akhirnya..." -Wahid Omar*

JANGANLAH GELABAH...JIKA NAJIB JATUH, TETAP MELAYU JADI PM

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
Desakan agar Najib Razak berundur bukan lagi jeritan rakyat Malaysia semata-mata, tetapi sudah menjadi suara antarabangsa di mana dalam persidangan anti rasuah sedunia atau IACC di Kuala Lumpur baru-baru ini, perkara yang sama turut menjadi fokus utama para peserta. Hakikatnya tidak ada sesiapa dapat menerima kemasukan wang ke dalam akaun peribadi seorang ketua negara dengan jumlah yang begitu besar hanyalah sekadar derma. Selain menyatakan wang RM2,600 juta itu mempunyai segala elemen berkaitan rasuah mengikut penilaian antarabangsa, peserta IACC juga mendesak Najib meletakkan jaw... lagi »

Kritik Skandal PM: Mereka pakar, bukan orang sembarangan - Dr Jeniri Amir

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
[image: Jeniri Amir] SHAH ALAM - Pemerhati politik berpendapat kritikan yang dilemparkan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam Persidangan Anti Rasuah Antarabangsa (IACC) yang berlangsung selama tiga hari di Putrajaya itu datang daripada pakar bukan tuduhan melulu. Pensyarah kanan Fakulti Sains Sosial, Universiti Malaysia Sarawak (Unimas), Dr Jeniri Amir berkata apa yang lahir dari mulut pengkritik adalah berdasarkan perspektif mereka melalui maklumat yang diterima. “Mereka ini orang pakar yang berwibawa dalam bidang dan tugas masing-masing. Saya percaya mereka ... lagi »

Bai'ah Pas: Majlis Fatwa kena bersidang

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
[image: Bai'ah Pas: Majlis Fatwa kena bersidang] KOTA BHARU - Ketua Wanita, Parti Pekerja Malaysia, Dr Siti Mariah Mahmud mencadangkan satu perbincangan dilakukan Majlis Fatwa berkenaan tindakan Pas Kelantan yang memasukkan ungkapan taklik talak tiga dalam lafaz bai'ah parti itu. Menurutnya, perkara tersebut perlu dilakukan bagi menjaga hak-hak keistimewaan agama Islam daripada dipermainkan dan pelaksanaan sebelum ini juga didakwa tidak pernah dipersetujui di peringkat pusat. "Dalam kes Dr. Hatta Ramli (Ahli Parlimen Kuala Krai) sekarang sudah jadi polemik, kita berasa sedih juga... lagi »

Lupakah Tunku Abdul Aziz perjuangannya sebelum ini?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
oleh Robin Stanley Augustin Beruntung sungguh pemimpin utama negara ini. Ramai benar manusia yang mahu mempertahankannya serta pentadbiran yang diterajuinya. Langkah terbaru dilakukan bekas ketua Transparency International Malaysia Tunku Abdul Aziz Ibrahim yang mengkritik presiden NGO antarabangsa tersebut kerana mensasarkan Perdana Menteri Najib Razak berikutan skandal wang berjumlah RM2.6 bil. Abdul Aziz yang juga ahli lembaga pengarah Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) kecewa dengan kenyataan presiden TI Jose Ugaz bahawa Malaysia berdepan krisis rasuah. "Saya fikir ke... lagi »

Menteri Kewangan Terhebat: Ringgit mungkin susut lagi minggu depan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
[image: Ringgit mungkin susut lagi minggu depan] *KUALA LUMPUR*: Ringgit kemungkinan akan meneruskan *trend* menurun berbanding dolar US minggu depan berikutan sentimen yang lebih lemah di pasaran global, kata peniaga. Peniaga berkata, beberapa faktor seperti pertumbuhan ekonomi China yang semakin lembap dan kejatuhan harga minyak, dijangka memberi tekanan ke atas pasaran mata wang minggu depan, termasuk unit tempatan. Menurutnya, pelabur juga akan memantau pengeluaran senarai gaji bukan ladang lewat Jumaat bagi mendapatkan lebih banyak petunjuk mengenai kenaikan kadar faedah oleh... lagi »

Bersih 4: Pemuda Umno Kuala Langat dan 10 NGO buat laporan polis

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
[image: Ketua Pemuda Umno Bahagian Kuala Langat, Jefrizal Mohd Jaafar, berkata 11 laporan polis berasingan itu dibuat terhadap penganjur dan peserta perhimpunan haram Bersih 4 agar polis dapat menjalankan siasatan dan tindakan perundangan dapat diambil. – Gambar fail The Malaysian Insider, 5 September, 2015.] Ketua Pemuda Umno Bahagian Kuala Langat, Jefrizal Mohd Jaafar, berkata 11 laporan polis berasingan itu dibuat terhadap penganjur dan peserta perhimpunan haram Bersih 4 agar polis dapat menjalankan siasatan dan tindakan perundangan dapat diambil. Pemuda Umno Bahagian Kuala Lan... lagi »

Orang anggap siasatan atas Najib tak akan bebas, kata menteri Umno

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
Siasatan terhadap dakwaan ke atas Datuk Seri Najib Razak dan derma AS$700 juta dalam akaun bank peribadinya akan sentiasa dianggap tidak bebas, kata Datuk Abdul Rahman Dahlan hari ini ketika timbul gesaan supaya perdana menteri berundur kerana bimbang beliau mempengaruhi siasatan yang sedang dijalankan. Menteri Umno yang juga pengarah komunikasi strategik Barisan Nasional (BN) itu berkata, sekiranya rakyat tidak berpuas hati dengan kerajaan, mereka boleh mengundi untuk menukarnya ketika pilihan raya. "Ramai orang kata, hanya kerana perdana menteri ada di dalamnya, siasatan itu tida... lagi »

Baiah senjata memakan PAS kata Dr Ramlah Adam

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
Tindakan PAS menjadikan ‘talak’ sebahagian daripada kandungan baiah untuk menjadi calon pilihan raya parti itu kini menjadi senjata memakan diri. Malah, Datuk Dr Ramlah Adam juga berpendapat tindakan tersebut memperlihatkan isteri pemimpin PAS ibarat barang mainan yang boleh ditukar ganti, selain direndahkan martabat mereka. “Saya sedih bagi pihak mereka (isteri wakil rakyat PAS). Mereka seperti barang, seolah-olah dijadikan alat politik. “Saya kasihan pada isteri wakil rakyat PAS. Mereka ini jadi barang permainan, menjadi tukar ganti. Seolah-olah tidak ada harga diri, tidak ada per... lagi »


#

Tiada ulasan: