Ahad, 6 September 2015

5916. Apakah kehilangannya dan kaitannya dengan isu semasa negara.

#
Apakah ini berunsurkan jenayah politik?
JAWAPAN:

Timbalan pendakwa raya hilang tidak terlibat siasat 1MDB, kata peguam negara......coverline...!!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
[image: Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali berkata, Timbalan Pendakwa Raya Kevin Anthony Morais yang hilang tidak ada kena mengena dengan siasatan 1MDB. – Gambar fail The Malaysian Insider, 6 September, 2015.] Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali berkata, Timbalan Pendakwa Raya Kevin Anthony Morais yang hilang tidak ada kena mengena dengan siasatan 1MDB. Timbalan Pendakwa Raya Kevin Anthony Morais yang hilang bukan sebahagian daripada pasukan petugas kerajaan yang menyiasat skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB), kata Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali hari i... lagi »

===

Kereta ditemui rentung, spekulasi mulai timbul

atsixty pada ZAKRI ALI - 38 minit yang lalu
*[image: Kereta ditemui rentung, spekulasi mulai timbul]HUTAN MELINTANG - [DIKEMASKINI] Polis menemui sebuah kereta dipercayai digunakan Timbalan Ketua Bahagian Bicara dan Rayuan Jabatan Peguam Negara di Jabatan Peguam Negara, Kevin Anthony Morais yang hilang sejak Jumaat lalu, di sebuah ladang kelapa sawit di Kampung Sungai Samak, ‎di sini.* *Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Asisten Komisioner Mohd Shuhaily Mohd Zain berkata, jenis kereta yang ditemui itu belum dapat disahkan modelnya disebabkan keadaannya yang terbakar seratus peratus.* *Katanya, kereta berkenaan ditemui di dalam ... lagi »

Kehilangan Kevin Morais membingungkan

kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
Mohamad Fadli  PETALING JAYA: Polis masih mencari petunjuk bagi merungkai misteri kehilangan Timbalan Ketua Bahagian Perbicaraan dan Rayuan di Jabatan Peguam Negara, Kevin Anthony Morais Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Zainuddin Ahmad berkata pelbagai aspek telah diambil kira termasuk meneliti rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di pejabatnya. “Setakat ini, polis

MISTERI baru kini MENJELMA, Pegawai pendakwa SPRM 'hilang'

canang pada Cananglahnie - 3 jam yang lalu
KUALA LUMPUR: Polis mengesahkan terdapat laporan dibuat berkenaan kehilangan Timbalan Pendakwaraya, Kevin Anthony Morais dari Jabatan Peguam Negara. Ketua Polis Daerah Sentul ACP R.Munusamy berkata laporan polis dibuat oleh ahli keluarga mangsa setelah cubaan menghubungi Kevin gagal. "Ya, laporan telah dibuat dan kita sedang melakukan siasatan, " katanya ketika dihubungi Astro AWANI. Kevin sebelum ini berkhidmat di Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sebagai Timbalan Pengarah Pendakwaan. Difahamkan kali terakhir dia dilihat meninggalkan pangsapurinya di Menara Duta untuk... lagi » ►

Kereta Terbakar Dikaitkan Dengan Kehilangan Morais Ditemui

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 3 jam yang lalu
KUALA LUMPUR - Penemuan kereta Proton Perdana yang terbakar di Hutan Melintang pada Sabtu dikaitkan dengan kehilangan timbalan pendakwa raya, Anthony Kevin Morais yang hilang. Kali terakhir Morais dilihat ketika meninggalkan kediamannya menaiki kenderaan sama di Menara Duta untuk ke tempat kerjanya di Pejabat Peguam Negara pada pagi Jumaat. Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Bandaraya, Asisten Komisioner Datuk Zainuddin Ahmad berkata, masih terlalu awal untuk mengesahkan sama ada kenderaan itu mempunyai kaitan dengan kehilangan Morais. "Apa yang boleh saya katakan kami temui kereta... lagi »

'Kereta masih berasap ketika dijumpai' - Saksi

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
[image: 'Kereta masih berasap ketika dijumpai' - Saksi]*HUTAN MELINTANG*: Seorang saksi yang menjumpai kereta terbakar di sebuah ladang kelapa sawit dekat sini berkata kenderaan tersebut masih lagi berasap ketika beliau menemuinya awal pagi Sabtu. Penduduk kampung Nasrowi Maslah, 45, yang pada ketika itu dalam perjalanan untuk minum pagi bersama rakannya berkata beliau menjumpai kenderaan tersebut sekitar 7 pagi dan pantas mengambil dua keping gambar sebelum merujuknya kepada pihak berkuasa. "Kereta itu masih berasap semasa saya jumpa dan saya ambil gambar takut tiada orang lain ... lagi »

Kereta Terbakar Dikaitkan Dengan Kehilangan Morais

atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
*[image: Kereta Terbakar Dikaitkan Dengan Kehilangan Morais]KUALA LUMPUR - Penemuan kereta Proton Perdana yang terbakar di Hutan Melintang pada Sabtu dikaitkan dengan kehilangan timbalan pendakwa raya, Anthony Kevin Morais yang hilang.* *Kali terakhir Morais dilihat ketika meninggalkan kediamannya menaiki kenderaan sama di Menara Duta untuk ke tempat kerjanya di Pejabat Peguam Negara pada pagi Jumaat.* *Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Bandaraya, Asisten Komisioner Datuk Zainuddin Ahmad berkata, masih terlalu awal untuk mengesahkan sama ada kenderaan itu mempunyai kaitan dengan keh... lagi »

[GAMBAR] Kereta Milik Bekas Pendakwa SPRM Yang Hilang Ditemui Rentung

Green Boc pada KELAB GREENBOC - 6 jam yang lalu
K*ereta dipercayai milik Kevin ditemui terbakar* Kereta yang dipercayai milik Timbalan Ketua Bahagian Perbicaraan dan Rayuan Jabatan Peguam Negara, Kevin Anthony Morais ditemui dalam ladang kelapa sawit di Kampung Sungai Samak di Hutan Melintang, Perak semalam. Ketua Polis Daerah Hilir Perak, ACP Mohd Shuhaily Mohd Zain berkata pihaknya menemui kereta itu kira-kira pukul 10 pagi. "Kereta itu terletak kira-kira tiga kilometer dari jalan raya. Namun jenis kereta itu belum dapat disahkan modelnya disebabkan keadaannya yang terbakar seratus peratus. "Model kereta itu nampak seperti... lagi »

Kereta dipercayai milik Kevin ditemui terbakar

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
Kereta yang dipercayai milik Timbalan Ketua Bahagian Perbicaraan dan Rayuan Jabatan Peguam Negara, Kevin Anthony Morais ditemui dalam ladang kelapa sawit di Kampung Sungai Samak di Hutan Melintang, Perak semalam. Ketua Polis Daerah Hilir Perak, ACP Mohd Shuhaily Mohd Zain berkata pihaknya menemui kereta itu kira-kira pukul 10 pagi. "Kereta itu terletak kira-kira tiga kilometer dari jalan raya. Namun jenis kereta itu belum dapat disahkan modelnya disebabkan keadaannya yang terbakar seratus peratus. "Model kereta itu nampak seperti Proton Perdana atau Honda Accord," katanya kepada pemb... lagi »

Ada unsur jenayah dalam kes kereta rentung di ladang kelapa sawit - Polis

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
[image: Ada unsur jenayah dalam kes kereta rentung di ladang kelapa sawit - Polis] *HUTAN MELINTANG*: Polis mengesahkan terdapat unsur jenayah dalam kes kereta rentung yang ditemukan di ladang sawit dekat sini. Ketua Polis Daerah Hilir Perak, ACP Mohd Shuhaily Mohd Zain walau bagaimanapun berkata siasatan masih dijalankan untuk memastikan ia ada kaitan dengan kes kehilangan bekas Timbalan Pengarah Pendakwaan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Kevin Anthony Morais yang dilaporkan hilang sejak Jumaat. "Nombor casis enjin telah dikikis malah membawa kereta itu di ladang saw... lagi »
#

Tiada ulasan: