Ahad, 6 September 2015

5919. Antara 1MDB, RM2,600 juta dengan Pijak Foto Orang.

#
Semuanya menunjukan cara tidak menghalalkan HUKUM ALLAH dan AMANAH ALLAH.



NCC selesaikan masalah negara - Mustafa Ali

kerengga pada KERENGGA - 2 jam yang lalu
DATUK Mustafa Ali, orang lama Pas dan diketahui cukup akrab hubungannya dengan presiden parti itu, Datuk Seri Abdul Hadi Awang. Pernah menyandang pelbagai jawatan termasuk Ketua Dewan Pemuda, Naib Presiden, Setiausaha Agung dan terkini, Pengarah Jabatan Pilihan Raya Pas. Pada era kepimpinannya, Dewan Pemuda cukup berpengaruh dalam Pas. Tidak keterlaluan jika dikatakan, Pemudalah yang

Zahid: Ada 'hikmah' insiden pijak gambar PM, Hadi

atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
*[image: Zahid: Ada 'hikmah' insiden pijak gambar PM, Hadi]Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Zahid Hamidi percaya ada "hikmah" berlakunya insiden gambar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak dan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dipijak oleh peserta BERSIH.* *"Mereka salah perhitungan, (iaitu individu) yang pijak gambar Najib dan Hadi. Ada hikmah, ada 'blessing in disguise' (rahmat yang tersembunyi).* *"Hikmahnya orang PAS pun marah dengan tunjuk perasaan BERSIH 4.* *"Insya-Allah, bukan atas nama politik, tapi atas nama pemimpin mereka dihina dan pemimpin kita dihin... lagi »

Pembangkang Guna Taktik Jejaskan Reputasi Untuk Jatuhkan PM - Ahmad Maslan

atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
*[image: Pembangkang Guna Taktik Jejaskan Reputasi Untuk Jatuhkan PM - Ahmad Maslan]KENINGAU: Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan berkata pihak pembangkang ketika ini sedang menggunakan taktik menjejaskan reputasi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bagi menjatuhkan kepimpinan beliau.* *Ahmad berkata hal ini dapat dilihat menerusi pelbagai fitnah dan tuduhan tidak berasas dilemparkan ke atas Najib yang juga Presiden Umno sebagai usaha merosakkan reputasi serta imej beliau bagi menimbulkan persepsi buruk rakyat terhadap kepimpinannya.* *Taktik itu merupakan antara pera... lagi »

Najib mesti jawab dakwaan terhadapnya sekali gus, kata timbalan menteri

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 2 jam yang lalu
*Published: 6 September 2015 6:34 PM* Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Nur Jazlan Mohamed berkata kepada The Star dalam satu temu bual panjang yang diterbitkan di laman webnya hari ini, dengan mendedahkan maklumat sedikit demi sedikit, isu tersebut terus menarik lebih banyak perhatian dan menimbulkan lebih banyak tanda tanya. – Gambar fail The Malaysian Insider, 6 September, 2015. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak perlu memberikan jawapan terhadap dakwaan di sekelilingnya, termasuk berhubung wang derma AS$700 juta (RM2.6 bilion), secara sekali gus, bukannya "sedikit demi sedi... lagi »

Dr Mahathir dan 2 jalan selamatkan Umno

atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
*[image: Dr Mahathir dan 2 jalan selamatkan Umno]Mana pilihan yang lebih realistik untuk Umno dan penyokongnya – Umno yang akan menerajui pemerintah sampai hari kiamat, ataupun Umno yang boleh kembali untuk menang semula selepas kalah?* *Minggu lepas, bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad “melawati” perhimpunan Bersih 4 sebanyak 2 kali.* *Ini cukup menarik kerana beliau mengecam sekuat-kuatnya perhimpunan aman sebagai cara rakyat menyatakan ketidakpuasan hati.* *Apa yang menarik lagi, beliau menegaskan yang dirinya tidak menyokong Bersih.* *Apakah perbezaan antara tuntuta...lagi »

'Mengapa Najib masih membisu isu dana RM2.6b?'

atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
*Tuan Ibrahim Mendahului Hadi Desak Najib Jelas Isu RM2.6 Billion* *Mengapa Najib masih membisu pasal dana RM2.6 bilion?Meskipun Malaysia dan beliau sendiri dimalukan di Persidangan Antarabangsa Anti Rasuah (IACC) ke-16 2015, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak masih enggan tampil menjelaskan misteri-misteri di sebalik derma RM2.6 bilion yang dimasukkan ke akaunnya.Ini menimbulkan lebih banyak persoalan dan spekulasi mengapa Najib memilih untuk membisu daripada menjawab soalan mengenai RM2.6 bilion. Berikut ialah lima teori yang ... lagi »

Spesis menteri camnilah yg dpt duduk kekal lama dlm kabinet Najib..

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
*Rupa2nya sejak Najib jd PM negara bertambah maju, ekonomi kukuh, ringgit semakin 'NAIK', Rakyat dapat hidup senang & mewah dgn BR1M & GST !!! Ampu lagi ampu.. jilat lagi.. yezz!! Tak sia sia Najib lantik 'badut sarkas' jadi menterinya...*

'Mengapa Najib masih membisu isu dana RM2.6b?'

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 6 jam yang lalu
Tuan Ibrahim Tuan Man Hari ini, 1:27 pm Hari ini, 1:31 pm Mengapa Najib masih membisu pasal dana RM2.6 bilion? Meskipun Malaysia dan beliau sendiri dimalukan di Persidangan Antarabangsa Anti Rasuah (IACC) ke-16 2015, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak masih enggan tampil menjelaskan misteri-misteri di sebalik derma RM2.6 bilion yang dimasukkan ke akaunnya. Ini menimbulkan lebih banyak persoalan dan spekulasi mengapa Najib memilih untuk membisu daripada menjawab soalan mengenai RM2.6 bilion. Berikut ialah lima teori yang paling hangat diperkatakan. Teori 1: Apakah sebenarnya dui... lagi »

Pijak gambar pemimpin: 267 laporan polis diterima, kata TPM

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
[image: Polis menerima 267 laporan sehingga 8 pagi tadi berhubung kes peserta Bersih 4 pijak gambar Datuk Seri Najib Razak dan Datuk Seri Abdul Hadi Awang. – Gambar fail The Malaysian Insider, 6 September, 2015.]Polis menerima 267 laporan sehingga 8 pagi tadi berhubung kes peserta Bersih 4 pijak gambar Datuk Seri Najib Razak dan Datuk Seri Abdul Hadi Awang. – Gambar fail The Malaysian Insider, 6 September, 2015. Sebanyak 267 laporan polis diterima sehingga 8 pagi tadi berhubung kes memijak gambar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada... lagi »

BERSIH 4 tiada adab, lukakan hati ahli Umno

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
Perhimpunan BERSIH 4 yang berlangsung pada 29 dan 30 Ogos lalu telah melukakan hati ahli Umnno, kata Setiausaha Kerja Umno Datuk Ab Rauf Yusoh hari ini. Dalam mesyuarat perwakilan Umno bahagian Masjid Tanah, beliau menempelak himpunan itu kerana "tiada lagi adab dan susila". "Ia telah melukakan hati orang Umno. (Ia) telah menghina pemimpin Umno. "Oleh itu, (Umno bahagian) Masjid Tanah akan bangkit bangun menjaga maruah," katanya yang juga ketua Umno bahagian itu. Mengulas insiden gambar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak dan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dipijak, A... lagi »
#

Tiada ulasan: