Google+ Badge

Isnin, 7 September 2015

5920. Permainan politik penuh dengan penafian Amanah Allah.

#
Agaknya yang penting terus berkuasa dan berpengaruh, walau dengan jalan menipu. Antara hak individu, hak ramai, hak kerajaan dan segala bagai.

Hal dibawah sebagai satu contoh untuk kita dapatkan hal sebenar. Tanah milik individu. oleh kerana keluasan tanah berskala besar, maka ramailah yang tinggal di tanah miliknya. Individu tersebut ingin memajukan tanahnya. Oleh kerana berlainan bangsa antara pemilik dengan penumpang tanah dan kes terjadi di negeri yang diperintah oleh kerajaan bukan dari parti BN, maka timbullah isu perkauman. Berbeza kes penjualan Tanah Lapangan Terbang Sungai Besi, Kuala Lumpur., milik Kerajaan Malaysia., yang juga didiami oleh sebahagian penduduk Kuala Lumpur.

Kg. Mutiara bukan isu perkauman, ia antara tuan tanah dan penduduk

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 5 jam yang lalu
PAS PULAK JADI BATU API??? ZAIRIL Khir Johari (duduk, kanan) bersama-sama Pengerusi Parti Amanah Negara (PAN) Pulau Pinang, Datuk Dr. Mujahid Yusof Rawa (duduk, tengah), Pegawai Penerangan Kerajaan Negeri, Zahar Zainol (berdiri, dua dari kiri) serta pemimpin Kerajaan Negeri lain meneliti dokumentasi perjuangan penduduk Kampung Mutiara di sini baru-baru ini. ISU pengusiran penduduk asal oleh tuan tanah bukan tragedi baru di Pulau Pinang, malah telah banyak berlalu sejak sebelum tahun 2008 lagi. Namun, isu pengusiran penduduk dari Kampung Mutiara di Batu Ferringhi tiba-tiba menjad... lagi »


#

Tiada ulasan: