Isnin, 7 September 2015

5929. Undi Tidak Percaya - Apa akan jadi kepada Perdana Menteri dan Kabinetnya.

#
Isnin, 7 September 2015

Hanya Speaker boleh tolak usul, PM pun tak boleh, kata Pandikar

Speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia hadir di Perhimpunan Agung Antara Parlimen Asean (AIPA) ke-36 di Kuala Lumpur hari ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 7 September, 2015.
Speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia hadir di Perhimpunan Agung Antara Parlimen Asean (AIPA) ke-36 di Kuala Lumpur hari ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 7 September, 2015.

Speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia hari ini menegaskan tidak ada menteri, termasuk Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, dibenarkan menolak sebarang usul sebelum ia dikemukakan.

Katanya, hanya speaker berhak berbuat demikian, ketika timbul gesaan supaya satu usul undi tidak percaya dibuat terhadap perdana menteri  di Dewan Rakyat.

"Tidak ada menteri boleh menolak apa-apa (usul). Yang berkuasa mengenai hal usul adalah speaker.

"Tidak ada, termasuk perdana menteri. Jadi harus difahami," katanya kepada pemberita di Perhimpunan Agung Antara Parlimen Asean (AIPA) ke-36 di Kuala Lumpur hari ini. (SINI)



ANGIN PERUBAHAN

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 minit yang lalu
ANGIN PERUBAHAN ------------------------------ Sarawak Report Mahu Raikan Kejayaan Tumbang Kerajaan Dengan Segelas Arak Posted: 06 Sep 2015 07:44 PM PDT Ahmad Maslan Jawab Balik Tuduhan Fitnah Posted: 06 Sep 2015 07:20 AM PDT You are subscribed to email updates from ANGIN PERUBAHAN To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, United States

Tukar parti tidak gugur kedudukan sebagai ahli Parlimen, kata Speaker Dewan Rakyat

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 12 minit yang lalu
[image: Tan Sri Pandikar Amin Mulia berkata ahli Parlimen boleh menukar parti tanpa mengugat kedudukannya. – Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 7 September, 2015.]Tan Sri Pandikar Amin Mulia berkata ahli Parlimen boleh menukar parti tanpa mengugat kedudukannya. – Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 7 September, 2015.Menukar parti tidak akan menyebabkan kedudukan seseorang ahli Parlimen digugurkan, kata Tan Sri Pandikar Amin Mulia. Speaker Dewan Rakyat itu berkata, hanya yang gila, bankrap, didakwa dan dipenjarakan akan digugurkan kedudukan sebagai ahli Parlim... lagi 

Mahathir salah – seluruh kerajaan akan jatuh

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 46 minit yang lalu
oleh Aziz Bari Dalam usahanya untuk menjadikan proses peralihan kurang menyakitkan buat ahli Umno, Dr Mahathir Mohamad telah berkata bahawa undi tidak percaya ke atas Perdana Menteri Najib Razak tidak akan mengubah kerajaan. Ia hanya untuk menjatuhkan Najib, manakala kerajaan kekal di bawah Umno-BN kerana ia adalah parti majoriti di Parlimen. Tulisan yang disiarkan di blognya itu segera disangkal oleh Menteri Komunikasi dan Multimedia Salleh Said Keruak pada 1 September lalu. Tokoh Umno Sabah itu berkata dengan menjatuhkan perdana menteri, ia juga bermakna menjatuhkan seluruh kera... lagi »

CLARE REWCASTLE BROWN DIDAKWA MENGAKU CUBA UBAH NASIB NEGARA.

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - Sejam yang lalu
*Editor Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown mendakwa mempunyai hubungan rapat dengan bekas Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, berdasarkan perbualan mereka menerusi aplikasi WhatsApp.Akhbar berbahasa Inggeris, New Straits Times memetik sumber sebagai berkata, Rewcastle-Brown juga mendakwa pernah memberitahu bekas pekerja PetroSaudi, Xavier Andre Justo yang dia dalam usaha untuk ‘mengubah nasib sebuah negara’ dan akan meraikannya dengan ‘segelas champagne‘ sebaik sahaja Perdana Menteri, Datuk Seri Najib... lagi »

80% PESERTA BERSIH 4.0 "CINA"

WARIS PURBA pada WARIS PURBA - Sejam yang lalu
PESERTA perhimpunan haram Bersih 4.0 yang diadakan hari ini dilihat didominasi oleh kaum Cina. Lihat sahaja di setiap lokasi perhimpunan mereka di Kuala Lumpur, dari kompleks Sogo, Pasar Seni, Dataran Maybank, Brickfields dan Masjid Negara., tidak keterlaluan jika dikatakan lebih dari 80% mereka adalah orang Cina yang pro DAP. Orang Melayu dan India amat sedikit bilangannya mungkin sekitar 10 hingga 15 peratus sahaja. Situasi ini amat berbeza dengan penyertaan mereka yang begitu ramai semasa perhimpunan Bersih 2.0 dan 3.0 dahulu. Dalam perhimpunan Bersih terdahulu, kita boleh lihat o... lagi »
Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 jam yang lalu
Ini yang aku rasa... ------------------------------ - Pusat Stimulaterapi Al Kahfi - Maklumat syarikat kroni yg supply dakwat penipu kpd SPR - Gambar Kelisa kena hempap Jambatan Kedua Pulau Pinang - Ni ke muka suspek yg belasah & bunuh Dhamanderan? Pusat Stimulaterapi Al Kahfi Posted: 06 Sep 2015 07:20 PM PDT Stimulaterapi (Stimulatherapy) berasal dari perkataan stimulasi dan terapi. Stimulasi = Rangsangan Terapi = Pemulihan Stimulaterapi adalah stimulasi atau rangsangan pada bahagian tertentu di badan dengan tujuan untuk memulihkan pelbagai jenis masalah kesihatan... lagi »

JURI RAKYAT

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 jam yang lalu
JURI RAKYAT ------------------------------ Fin Komodo : Mobil Nasional yang akan mengguncang Dunia Posted: 06 Sep 2015 05:23 PM PDT *Fin Komodo : Mobil Nasional yang akan mengguncang Dunia* - PT Fin Komodo saat ini telah berhasil menghasilkan suatu produk terbarunya yaitu mobil nasional yang diberi nama Fim Komodo yang dilengkapi dengan mesin berkapasitas 250 cc. mobilnya kali ini berjenis Cruiser yang sangat ampuh untuk medan berat yang biasnaya digunakan untuk off road. Mobil ini dibuat dan dirakit dengan menggunakan teknologi Formula Indonesia (Fin) ini mampu menyuplai tenaga... lagi »

Umno salah tafsir kuasa rakyat, pilihan raya, kata peguam dan pakar

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
[image: Pemimpin Umno silap tafsir, kuasa rakyat pilih kerajaan bukan hanya sah semasa pilihan raya, kata pemerhati politik. – Gambar fail The Malaysian Insider, 7 September, 2015.]Pemimpin Umno silap tafsir, kuasa rakyat pilih kerajaan bukan hanya sah semasa pilihan raya, kata pemerhati politik. – Gambar fail The Malaysian Insider, 7 September, 2015. Pemimpin Umno tersilap mentafsir dengan mengatakan kuasa yang dimiliki rakyat untuk memilih kerajaan hanya sah semasa pilihan raya, kata pemerhati politik, sambil menambah ini adalah satu tafsiran "jahat" terhadap demokrasi berparlimen.... lagi »


DIALOG RAKYAT

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 6 jam yang lalu
DIALOG RAKYAT ------------------------------ - Bantahan Baju Merah boleh cetus ketegangan kaum-Rafidah - Negara terus dalam bahaya selagi Najib ada - Tindakan keras hanya menambahkan sokongan terhadap Bersih - Najib mesti jawab dakwaan terhadapnya sekali gus, kata timbalan menteri - PAS Terengganu desak Raja Bahrin letak jawatan sebagai ahli Parlimen - Wanita Bawa Anjing Dalam Troli Dikritik - Penstrukturan Semula Air Selangor Dimuktamad Selasa Ini - KAFA janji gaji pemain akan diselesaikan - Saya ingin jawapan kenapa saya ‘ditendang’ - Tegas pe... lagi »

Apa Yang Tersirat

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 6 jam yang lalu
Apa Yang Tersirat ------------------------------ - Morais- Bukan Anggota Pasukan Penyiasat 1MDB: Tan Sri Apandi Ali - Kereta Dipercayai Milik Morais Dijumpai Hangus - Apa Yang Berlaku Pada Kelvin Anthony Morais? - Isu 1MDB dan RM2.6bilion- Hanya DS Najib Yang Boleh Selesaikan Morais- Bukan Anggota Pasukan Penyiasat 1MDB: Tan Sri Apandi Ali Posted: 06 Sep 2015 04:12 AM PDT 1. Kelvin Anthony Morais, Timbalan Pendakwa Raya di Jabatan Peguam negara yang dilaporkan hilang sejak Jumaat, bukan merupakan anggota Pasukan Khas yang menyiasat 1MDB, sebelum pasukan itu dimansuhk... lagi »

rosmah mansur 1
FARID ISMETH DEDAH SIAPA BENARNYA ROSMAH MANSOR  | Farid Ismeth membuat satu temu bual eksklusif  mengenai isu hubungannya dengan isteri Perdana Menteri Datuk Najib Razak yaitu Datin Seri Rosmah Mansor.,dimana isu itu mengenai hubungannya dengan rosmah yang hangat di perkatakan media.
Farid Ismeth yang mesra di panggil dengan Pak Ngah mengatakan beliau malu dan tertekan apabila orang ramai mengajukan soalan benarkah isu kontroversi yang mengaitkan dirinya dengan seorang VVIP.
Berikut adalah temu bual eksklusif zamzarina zambri bersama farid ismeth yang telah dirakamkan secara amatur. Tujuan zamzarina zambri mengadakan temubual ini agar pihak-pihak yang memfitnah Farid Ismeth dan Rosmah Mansor itu mendapat kebenarannya hari ini walaupun Farid Ismeth tak pernah bersuara tetapi inilah yang terbuku di hatinya selama ini.
FARID ISMETH DEDAH SIAPA BENARNYA ROSMAH MANSOR 
(https://youtu.be/JxTL1W_5Tg0)
Menurutnya, spekulasi itu (mengaitkan dirinya dengan Rosmah) membuatkan dirinya malu, tertekan dan memendam rasa terutamanya apabila berhadapan dengan orang ramai.
“Saya tertekan sejak isu ini dikaitkan dengan diri saya tapi saya terpaksa berdiam dan simpan semuanya. Bila saya menghadiri kenduri, ada saje orang yang akan berbisik- bisik melihat saya. Saya tahu perkara apa yangs sedang mereka bisikkan,” katanya ketika ditemubual oleh pengacara Radio Televisyen Malasysia (RTM), Zam Zarina.
Penjelasan beliau dilaporkan menerusi blog pengacara RTM itu, yang memaparkan video rakaman temubual bersama pembaca berita yang dikaitkan dengan Rosmah itu. Menurut Farid Ismeth, beliau tidak pernah bersua muka dengan isteri perdana menteri itu dan keliru bagaimana cerita dirinya boleh dikaitkan.
“Saya tidak pernah berjumpa dengan beliau (Rosmah) secara peribadi dan saya mengakui yang saya hormatkan beliau sebagai seorang isteri perdana menteri. Saya hormat beliau dan saya sokong beliau kerana sifat intergritinya dan isu ini tidak boleh dijadikan mainan,” katanya. Tambahnya, beliau bersyukur kerana memiliki isteri yang memahami dan tidak mudah melatah selepas berita ini tersebar.
“Isteri sangat memahami siapa saya, cuma anak- anak saya yang sering bertanya kepada saya adakah perkara itu betul atau tidak, dan saya akan menafikan perkara itu kerana ia memang tidak benar,” ujarnya.
Sumber: SINI
#

Tiada ulasan: