Isnin, 7 September 2015

5937. Lebih menyeluruh.

#



Misteri kehilangan TPP yang sebelum ini bertugas dengan SPRM

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 41 saat yang lalu
oleh V Shuman Di manakah Timbalan Pendakwa Raya Kanan (TPP) Kevin Anthony Morais? Itulah persoalan yang bermain dalam kepala ramai rakyat Malaysia kini. Kehilangan Morais adalah misteri, dalam suasana yang meragukan banyak berlaku dalam agensi penguatkuasaan undang-undang kebelakangan ini. Mari kita lihat faktanya. Morasi selama hampir 10 tahun, berkhidmat dengan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sebagai timbalan pengarah pendakwaan, sebelum kembali berkhidmat di Jabatan Peguam Negara (AGC) beberapa bulan lepas. Dia kali dilihat meninggalkan rumahnya di Segambut pada pa... lagi »

Speaker enggan ulas undi tak percaya pada PM Koh Jun Lin

atsixty pada ZAKRI ALI - Seminit yang lalu
*Speaker Dewan Rakyat tidak akan memutuskan berhubung sama ada akan membenarkan usul tidak percaya terhadap perdana menteri selagi ia belum diserahkan padanya.* *Tan Sri Pandikar Amin Mulia berkata tidak akan membuat kenyataan awal berhubung perkara itu.* *“Ada kamu dengar parlimen sedang bersidang?* *“Tidak, bukan?” katanya ketika ditemui pemberita di persidangan parlimen Asean hari ini.* *Terdapat ura-ura undi tidak percaya akan dikemukakan terhadap Datuk Seri Najib Razak.* *Bekas perdana menteri Tun Mahathir Mohamad juga sebelum ini menyeru supaya anggota parlimen BN menyokon... lagi »

Bekas ahli lembaga penasihat letak jawatan 6 bulan lepas 1MDB gagal beri penjelasan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 minit yang lalu
[image: Bekas Ahli Lembaga Penasihat 1Malaysia Development Berhad (1MDB) Tan Sri Dr Abdul Samad Alias pada persidangan ‘National Conference on Governance, Risk and Control; Gearing for Innovation’, berkata permintaannya untuk mendapatkan maklumat tidak diendahkan. – Gambar The Malaysian Insider, 7 September, 2015.]Bekas Ahli Lembaga Penasihat 1Malaysia Development Berhad (1MDB) Tan Sri Dr Abdul Samad Alias pada persidangan ‘National Conference on Governance, Risk and Control; Gearing for Innovation’, berkata permintaannya untuk mendapatkan maklumat tidak diendahkan. – Gambar The Mal... lagi »

Peletakan jawatan Tengku Abdullah akan sebabkan FAM lebih parah, kata Annuar

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 minit yang lalu
[image: Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) Tan Sri Annuar Musa berkata FAM seharusnya mengambil sikap lebih terbuka untuk memperbaiki kelemahan yang ada, dan peminat tidak seharusnya terus menghukum FAM. – Gambar fail The Malaysian Insider, 7 September, 2015.] Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) Tan Sri Annuar Musa berkata FAM seharusnya mengambil sikap lebih terbuka untuk memperbaiki kelemahan yang ada, dan peminat tidak seharusnya terus menghukum FAM. Keputusan Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah untuk melepaskan jawatan sebagai Presiden Persatuan Bola Sepak Ma... lagi »

Nampaknya mmg Ringgit terus jatuh menjunam seawal tahun 2015 lagi DAN TERUS JATUH LAGI !!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 minit yang lalu
*BERSIAP SEDIALAH ANDA SEMUA... "RINGGIT JATUH BAIK UNTUK PELAJAR ASING" * *-Idris Jusoh* * "RINGGIT JATUH BAIK UNTUK PELANCONG ASING" * *-Nazri Aziz* * "RINGGIT JATUH BAIK EKSPORT FGV" * *-Isa Samad* * "DENGAN GST BOLEH SELAMATKAN RINGGIT" * *-Ahmad Maslan*

BARU SAJA GENAP SEBULAN ringgit dah cecah RM4.33..

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 minit yang lalu
*Bagus gak Najib kekal PM.. Tak sabar rasanya * *NAK CECAH RM5.00...*

KENAPA PERLU TUNGGU 2018 ???

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 minit yang lalu
*Pasukan bola sepak negara dah kena belasah 10-0, 6-0 pun masih nak kekalkan jawatan sehingga 2018 ??? Najib dah kena belasah oleh rakyat pun masih nak kekalkan jawatan sehingga 2018 (PRU14) ??? Inilah tanahairku Malaysia... Apa boleh buat. MEREKA LEBIH BERKUASA drpd rakyat...*

MENGAPA BEGITU 'SPECIAL' sekali isteri PM yg bernama Rosmah Mansor ???

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 minit yang lalu
*HEBAT pembantu khas Rosmah berpangkat Datuk.. Bagaimana seorang wanita hanya suri rumah & isteri PM boleh ada 'Pembantu Khas' bergelar datuk ?? Ada tak isteri2 PM sesebelum ini contohnya Tun Dr. Siti Hasmah punyai 'Pembantu Khas' bergelar datuk ??*

Berani kerana benar, TAKUT KERANA SALAH...

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 26 minit yang lalu
*Hebat Presiden di benua Afrika. Presiden Nigeria berani isytiharkan hartanya kpd umum. Berbanding PM M'sia spt burung unta tua yg suka sorokkan kepalanya.. APA NAK DIRISAUKAN.. Bukankah pemimpin2 UMNO & pencacai2nya bertegas 'NEGARA MASIH AMAN'.. Hishammuddin pula kata, M'sia negara paling selamat di Asia Tenggara.. MEMANG BETUL PON.. Mana ada PEROMPAK 'declare' hartanya kepada orang lain...*

Jawatankuasa Petugas Khas siasat kehilangan Kevin Morais

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 26 minit yang lalu
Zainuddin Ahmad mengesahkan penubuhan Jawatankuasa Petugas Khas itu dan memaklumkan belum ada perkembangan lanjut berhubung kehilangan Kevin Morais [image: Kevin-Anthony-Morais]PETALING JAYA: Polis menubuhkan Jawatankuasa Petugas Khas untuk mengendalikan kes kehilangan Timbalan Ketua Bahagian Perbicaraan dan Rayuan Jabatan Peguam Negara, Kevin Anthony Morais yang masih misteri. Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Senior Asisten Komisioner, Datuk Zainuddin Ahmad mengesahkan penubuhan Jawatankuasa Petugas Khas itu tetapi memaklumkan belum ada perkembangan lanjut. “Siasatan masi... lagi »

Solat hajat di Johor elak Muhyiddin dipecat Umno

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 32 minit yang lalu
[image: Solat hajat di Johor elak Muhyiddin dipecat Umno]SKUDAI - Lebih 10,000 ahli akar umbi Umno negeri ini dijangka menghadiri Solat Hajat Perdana yang diadakan esok bagi mendoakan tiada pemecatan terhadap Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam mesyuarat Majlis Tertinggi Umno, Rabu ini. Ahli Umno Cawangan Presint Bakti, Hashim Abdullah berkata, solat hajat itu merupakan inisiatif ahli akar umbi Umno Johor dan akan berlangsung secara serentak selepas waktu solat Maghrib di lebih 30 masjid dan surau seluruh negeri Johor. Katanya, rata-rata ahli akar umbi Umno negeri... lagi »

Peranan pasukan polis dalam negara demokratik

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 39 minit yang lalu
oleh Hazlan Zakaria Kejadian terbaru telah menimbulkan persoalan mengenai fungsi khusus pasukan polis dalam demokrasi kita, dan kerana itu saya merasakan sangat mustahak untuk menilai kembali perkara tersebut. Khususnya, apakah sebenarnya peranan penguatkuasa undang-undang dalam demokrasi seperti yang ditulis oleh Gary T Marx yang bertajuk “Police and Democracy” diterbitkan dalam Ensklopedia Demokrasi 1995. “Polis adalah elemen mustahak dalam masyarakat demokratik. Malah salah satu elemen yang mendefiniskan masyarakat demokratik yang tertakluk kepada peraturan undang-undang, berba... lagi »

Siapa tidak sabar menunggu 1 juta orang berhimpun menyokong PM RM2.6B....?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 41 minit yang lalu
oleh V Shuman Masihkah anda ingat gelagat kelompok “sarkas” yang mahu menganjurkan perarakan menentang Bersih 4, tetapi menarik diri di saat-saat akhir? (Maaf kepada pembaca yang mana, dalam apa cara sekalipun, mempunyai kaitan dengan sarkas, kerana mencemarkan imej industri yang sangat menghiburkan itu kerana mengaitkannya dengan kelompok bebal ini). Ya, kelompok lelaki yang sama yang menganjurkan persembahan di tengah-tengah ibu kota dengan memukul sesama sendiri dengan kayu dan genting bumbung sebagai satu pertunjukan “mencabar” bersih, tetapi membatalkannya dengan alasan “kerja... lagi »

Aktivis politik minta siasat Dr Mahathir berhubung isu kad pengenalan di Sabah

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 41 minit yang lalu
[image: Seorang aktivis politik dan penulis bebas di Sabah Kanul Gindol berkata siasatan perlu dijalankan secara mendalam kerana sehingga kini siasatan hanya bergantung kepada Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) sahaja. – Gambar fail The Malaysian Insider, 7 September, 2015.] Seorang aktivis politik dan penulis bebas di Sabah Kanul Gindol berkata siasatan perlu dijalankan secara mendalam kerana sehingga kini siasatan hanya bergantung kepada Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) sahaja. Seorang aktivis politik dan penulis bebas di Sabah hari ini membuat laporan polis meminta pihak berkuas... lagi »

Bekas penasihat 1MDB: Tunggu 6 bulan, saya letak jawatan Kow Gah Chie

atsixty pada ZAKRI ALI - 46 minit yang lalu
*Bekas anggota lembaga penasihat 1MDB berkata beliau melepaskan jawatannya selepas cubaan mendapatkan taklimat berhubung hal ehwal syarikat itu tidak dilayan.* *Dakwa Tan Sri Abdul Samad Alias, beliau mengambil tindakan itu setelah membuat cubaan itu dalam tempoh enam bulan.* *Beliau berkata demikian dalam sebuah persidangan antarabangsa hari ini.* *Abdul Samad dilantik sebagai panel penasihat 1MDB pada 25 Januari 2012.* *Beliau cuba mendapatkan maklumat berkaitan berkaitan hal ehwal syarikat, terutamanya berkaitan untung rugi firma pelaburan negara itu.* *“Saya tunggu enam bulan... lagi »

PAS nak letak calon di kerusi DAP? Gila atau biol?

TheSniper pada The Sniper - 46 minit yang lalu
Dah habis fikir ke? Agak2 pengundi Cina kat DUN bawah ni akan terus mengundi PAS ke? Nota: mm=majoriti menang. %c= % cina DUN PAS menang di Selangor. N17 Gombak Setia. mm 4.2%. %c 11.73% N18 Hulu Kelang. mm 7.2%. %c 14.32% N2 Sabak. mm2.1%.. %c 12.23% N20 Lembah Jaya. mm 20.7%.. %c 31.86%. N21 Chempaka. mm25.9%. %c 38.17%. N23 Dusun Tua. mm10%. %c 37.72%. N26 Bangi. mm25.2%. %c 18.96. N29 Seri Serdang. mm25.4%. %c 31.6% N38 Paya Jaras. mm14.3%. %c 27.3% N42 Meru. mm25.6%. %c 27.5% N45 Selat Kelang. mm8.7%. %c 26.0% N51 Sijangkang. mm10.8%. %c 15.2%. N53 Morib. mm2.6%. ... lagi »

Jamal "Cina Buta": Mengapa Rafidah Aziz suka hentam kerajaan?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 48 minit yang lalu
Jamal Md Yunos mempersoalkan sikap Rafidah Aziz yang gemar mengkritik kerajaan tetapi berdiam diri dalam isu melibatkan pembangkang. [image: jamal.rafidah] PETALING JAYA: Kelantangan bekas Ketua Pergerakan Wanita UMNO, Tan Sri Rafidah Aziz menempelak rancangan Kumpulan Baju Merah untuk mengadakan demonstrasi aman pada 16 September ini dipersoal. Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Jamal Md Yunos mempersoal mengapa Rafidah tidak mengecam perhimpunan Bersih 4.0 yang diadakan pada 29 dan 30 Ogos lalu walaupun ia diisytiharkan haram. “Penganjur tetap meneruskan demonstrasi jalanan itu,... lagi »

SLAIN AMBANK FOUNDER LINK TO DPP'S DISAPPEARANCE? Kevin's brother Richard was 'last person to see my father alive' - Pascal Najadi

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 50 minit yang lalu
[image: SLAIN AMBANK FOUNDER LINK TO DPP'S DISAPPEARANCE? Kevin's brother Richard was 'last person to see my father alive' - Pascal Najadi] KUALA LUMPUR - Moscow-based investment consultant Pascal Najadi disclosed during several telephone calls on Sunday, followed by emails, that Dato Richard Morais, related to missing prominent deputy public prosecutor Kevin Anthony Morais, called his father Hussain Najadi at short notice to meet with him at a Chinese Temple in Kuala Lumpur on 29 July 2013 in the morning. That was the fateful day that Najadi was gunned down outside the temple after ... lagi »

Raja Kamarul enggan letak jawatan, mahu Pas jawab tiga soalan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 58 minit yang lalu
Desakan Pas bertentangan dengan pendirian parti itu yang menentang mana-mana Ahli Parlimen dan wakil rakyat meletak jawatan kerana pilihan raya kecil (PRK) membebankan rakyat dan kerajaan. [image: raja-bahrin] PETALING JAYA: Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah tetap dengan pendirian untuk tidak meletak jawatan sebagai Ahli Parlimen Kuala Terengganu walaupun beliau bukan lagi ahli Pas. Katanya, tidak ada peruntukan dalam parti dan Parlimen yang mewajibkan Ahli Parlimen atau wakil rakyat meletak jawatan jika melompat parti lain. “Tidak ada undang-undang yang menyebut mana-mana Ahli Parlimen b... lagi »

MUHYIDDIN SEBAGAI PEMIMPIN NO 2 UMNO SUDAH PUN KENA GANTUNG SEBENARNYA!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
Dipecat, digantung, diberi amaran atau bebas? Salah satu daripada empat nasib inilah yang bakal menimpa Timbalan Presiden UMNO, Muhyiddin Yassin pada mesyuarat MT UMNO pada 9 September ini. Tetapi menjelang dua hari sebelum mesyuarat tersebut, Najib Razak telah memanggil mesyuarat khas biro politik yang dipengerusikannya di Pejabat Perdana Menteri. Muhyiddin dan Shafie Apdal, dua pemimpin UMNO yang disebut-sebut akan diambil tindakan dalam mesyuarat pada 9 September ini, turut dijemput menghadiri mesyuarat tersebut. Ia dilaporkan telah berlangsung selama sejam, tetapi sehingga in... lagi »

"saya bukan macai politik" pendedahan panas ..!!

PBO™ pada pen buruk online ™ - Sejam yang lalu
Bekas timbalan pengarah Cawangan Khas (SB) Datuk Abdul Hamid Bador malam ini mendedahkan, bekas peguam negara Tan Sri Gani Patail mengadakan perundingan dengan unit risikan polis itu berhubung pelbagai perkara yang memberi kesan kepada keselamatan negara.  Sambil mengakui beliau dan Gani ada bertemu di rumahnya 2 hari sebelum pendakwa raya itu dipecat daripada jawatannya, Hamid mempersoalkan

PAS tidak perlu dalam Pakatan baru Edy Noor Reduan

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
*PAS tidak perlu dalam Pakatan baru* *Secara peribadi, saya amat menyokong desakan Gerakan Harapan Baru (GHB) atau kini dikenali sebagai Parti Amanah Negara (AMANAH) yang mencadangkan supaya komposisi baru Pakatan Rakyat tidak disertai oleh parti PAS.* *Sampai bilakah harapan rakyat terus dikhianati hanya kerana kerakusan segelintir ulama yang mensia-siakan peluang dan amanat?* *Pilihan raya umum ke-13 mengajar kita erti pengkhianatan. Apakah kita ingin mengulangi kesilapan yang sama dalam pilihan raya akan datang?* *PRU-13 dianggap sebagai peperangan paling sengit merebut demokra... lagi »

PRU14: PAS rancang tanding di kerusi DAP ??

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
[image: Zar Ali's photo.] *PAS berhasrat untuk meletakkan calonnya di kerusi yang ditandingi DAP pada pilihan raya umum akan datang dan kini parti itu sedang mengkaji secara mendalam mengenai rancangan itu.* * Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata parti itu akan meletakkan calon bukan Islam dari Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) bagi mewakili parti untuk kerusi itu, lapor Sinar Harian hari ini.* * "Apabila kita sudah tidak ada kerjasama dengan DAP sekarang ini, sudah pasti pilihan raya umum akan datang mempunyai perhitungan lain daripada yang lalu.* * "PAS tidak akan ... lagi »

'Ranting' PAS dicantas, 'tunas' hidup subur kata Hadi

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
Firman Allah SWT dalam Al-Quran: "Dan jika mereka (lawan atau musuh kamu) cenderung kepada perdamain, maka kamu hendaklah cenderung kepadanya, dan bertawakkal kepada Allah, sesungguhnya Dia (Allah) Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui. Dan jika mereka hendak menipumu, maka cukuplah Allah (bagi memelihara mu). Dialah yang menguatkan mu dengan pertolongannya dan orang-orang yang beriman (bersama mu). Dan Dia (Allah) berkuasa menyatukan diantara hati-hati mereka. Kalau Engkau belanjakan apa yang ada dibumi semuanya nescaya Engkau tidak dapat menyatukan hati-hati mereka, tetapi Allah te... lagi »

Tong nafi Edge terlibat dalam konspirasi politik

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
Pemilik The Edge Media Group, Datuk Tong Kooi Ong hari ini menafikan terbabit dalam sebarang konspirasi politik berikutan penyiaran laporan muka depan *The New Straits Times* bertajuk 'Rewcastle-Brown: I will celebrate when Najib is Done'. Tong berkata namanya dan nama penerbit merangkap Ketua Pegawai Eksekutifnya, Ho Kay Tat telah 'dikaitkan dengan konspirasi untuk menjatuhkan seorang perdana menteri yang dipilih secara demokrasi'. "Kami ingin mengulangi bahawa The Edge Media Group dan kami sendiri tidak terlibat dalam sebarang konspirasi politik, atau pun mempunyai sebarang agenda... lagi »

'Enggan bayar bil, mungkin sampah ditinggal depan pejabat' ugut Rahman Dahlan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan mungkin akan melonggokkan sampah sarap di depan pejabat BERSIH 2.0 jika mereka berkeras enggan membayar bil tuntutan kutipan sampah pada himpunan BERSIH 4 . Menterinya, Datuk Abdul Rahman Dahlan membidas sikap "kebudak-budakan" BERSIH kerana mempersendakan pegawainya yang tersilap menghantar surat dan keengganan BERSIH membayar bil sebanyak RM65,000 itu. “Kebudak-budakan. Inilah perkataan yang sesuai untuk menggambarkan sikap BERSIH yang enggan membayar bil tuntutan DBKL dan juga tindakan mereka mempersendakan pegawa... lagi »

Wanita Ketumbuhan Kanser Rahim MENGERIKAN Akibat Melakukan 4 Perkara Ini Ketika Haid

MILx HASHIM pada #JMBELOG.blogspot.com - Sejam yang lalu
Ketika Haid atau menstruasi adalah yang di alami setiap bulannya oleh setiap wanita kejadian yang hanya di alami oleh wanita ini merupakan peluruhan dinding rahim terdiri dari pada darah jaringan tubuh. Haid juga merupakan suatu proses pembersihan rahim terhadap pembuluh darah kelejar-kelenjar dan sel sel yang tidak terpakai karena tidak ada pembuahan. Bagi yang sudah berkahwin umum mengetahui bahaya bersetubuh ketika sang isteri sedang haid,namun bukan hanya itu pantang larang bagi wanita haid untuk mengelak dari pada kanser rahim,pemakanan juga mempunyai peranan penting dalam ha... lagi »

Solat hajat di Johor elak Muhyiddin dipecat UMNO

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 2 jam yang lalu
SKUDAI - Lebih 10,000 ahli akar umbi Umno negeri ini dijangka menghadiri Solat Hajat Perdana yang diadakan esok bagi mendoakan tiada pemecatan terhadap Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam mesyuarat Majlis Tertinggi Umno, Rabu ini. Ahli Umno Cawangan Presint Bakti, Hashim Abdullah berkata, solat hajat itu merupakan inisiatif ahli akar umbi Umno Johor dan akan berlangsung secara serentak selepas waktu solat Maghrib di lebih 30 masjid dan surau seluruh negeri Johor. Katanya, rata-rata ahli akar umbi Umno negeri itu berharap tiada pemecatan dibuat terhadap mana-mana... lagi »

Laporan 1MDB siap akhir tahun - Ketua Audit Negara

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu

Gagal dapat taklimat, penasihat 1MDB letak jawatan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu

Kongres Rakyat: Undur Jika Tak Mampu Perintah

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu

Perubahan dalam PAS punca kami keluar parti Raja Kamarul Bahrin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu

INI APA KES!!!! .... LEMBAGA ZAKAT SELANGOR NAFI TERIMA ZAKAT RM5 JUTA DARI DARUL EHSAN INVESTMENT GROUP (DEIG).

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 2 jam yang lalu
*Lembaga Zakat Selangor (LZS) menafikan dakwaan menerima pembayaran zakat berjumlah RM5 juta daripada Darul Ehsan Investment Group (DEIG).Dalam satu kenyataan, Ketua Pegawai Eksekutifnya, Hussin Mohd. Ali berkata, DEIG tidak pernah membuat sebarang pembayaran zakat kepada lembaga tersebut, malah hasil semakan juga mendapati tiada rekod ber­kenaan syarikat berkaitan dengan kerajaan negeri itu.“DEIG belum lagi memenuhi syarat untuk menunaikan zakat perniagaan memandangkan sya­rikat tersebut baru ditubuhkan sedangkan salah satu daripada syarat untuk menunaikan zakat perniagaa... lagi »

Ini dia 2 individu yang pijak gambar Najib dan Hadi ... serah diri

PBO™ pada pen buruk online ™ - 2 jam yang lalu
Dua peserta BERSIH yang didakwa memijak gambar perdana menteri dan presiden PAS hari ini tampil menyerah diri kepada Bukit Aman. Ketua bahagian siasatan jenayah polis Zainuddin Ahmad mengesahkan mereka berbuat demikian pada jam 11 pagi ini, lapor China Press. Kes itu disiasat bawah Seksyen 505(b) Kanun Keseksaan kerana mencetuskan kebimbangan awam. Guang Ming Daily pula melaporkan gadis 15

Tindakan polis melarang himpunan Baju Merah adalah tepat

Alhusseyn Alhusseyn pada AMANAH PROGRESIF PEDULI - 3 jam yang lalu
Tahniah diatas tindakan Polis yang tidak membenarkan Perhimpunan Rakyat Bersatu pada 16 September ini, atas implikasi keselamatan. Polis juga sepatutnya bertindak terhadap mereka yang membangkitkan perhimpunan Bersih 4.0 yang lalu sebagai isu perkauman. Mereka marah dan menganggap perhimpuan Bersih 4.0 didominasi oleh kaum Cina yang menyokong DAP? Tidakkah mereka terfikir kemunculan kaum Cina yang ramai berbanding dengan perhimpunan Bersih yang sebelumnya ini mungkin kerana mereka terasa dicabar lantaran ugutan-ugutan oleh oleh gerombolan Melayu dengan melakukan lagak ganas de...lagi »

PANAS!! Pendedahan Tun M Mengenai MH370 Yang Sangat Mengejutkan"

canang pada Cananglahnie - 3 jam yang lalu
PUTRAJAYA: Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad tidak boleh menerima laporan interim mengenai kehilangan penerbangan Malaysia Airlines MH370 dan khuatir terdapat 'permainan teknologi' berhubung kehilangan pesawat tersebut. Beliau berpendapat adalah sesuatu yang amat pelik pada zaman ini apabila sebuah pesawat yang beratnya 230 tan boleh hilang sehingga tidak boleh dijumpai. "Saya masih tidak boleh terima segala laporan ini. Dalam zaman komunikasi yang begitu baik, kita tidak tahu apa jadi. Sedangkan kita boleh tengok rupa bentuk kawan kita yang duduk 12,000 batu dari sini.... lagi »

Anne Ngasri Kecewa Tindakan Dr Mahathir Sokong Bersih 4.0 By canang

atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
*Putrajaya – Tindakan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang menghadiri himpunan Bersih 4.0 baru-baru ini agak mengecewakan, kata Ketua Puteri Umno bahagian Bukit Bintang, Datin Anne Ngasri atau Nasriah Ngasri.* *Menurut Anne, masyarakat Malaysia tidak pernah melupakan jasa Dr Mahathir dan menyifatkan tindakan pemimpin itu menghadiri Bersih 4.0 mungkin satu kesilapan.* *“Manusia biasa melakukan kesilapan, mungkin kali ini Dr Mahathir lakukan kesilapan” katanya kepada sebuah portal online di Putrajaya, di sini, hari ini.* *Terdahulu, tindakan Dr Mahathir yang menghadiri... lagi »

Bukan Kurang Jubah , Tapi Kurang Amanah - Dr. MAZA

kerengga pada KERENGGA - 3 jam yang lalu
Dr. Mohd Asri Zainul Abidin Negara-negara umat Islam hari ini tidak kekurangan jubah dan serban. Tidak juga kekurangan mereka yang bercakap agama dan berlagak ‘beragama’. Tidak pula kekurangan mereka yang berzikir kuat di khalayak ramai dengan pelbagai lagu dan dendangan. Tidak juga kekurangan penceramah yang pelbagai style lawak jenaka dan seloka sehingga ceramah agama menjadi ‘new

The Stream - The battle for Malaysia’s cyberspace

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu

Bekas penasihat 1MDB: Tunggu 6 bulan, saya letak jawatan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
Bekas anggota lembaga penasihat 1MDB berkata beliau melepaskan jawatannya selepas cubaan mendapatkan taklimat berhubung hal ehwal syarikat itu tidak dilayan. Dakwa Tan Sri Abdul Samad Alias, beliau mengambil tindakan itu setelah membuat cubaan itu dalam tempoh enam bulan. Beliau berkata demikian dalam sebuah persidangan antarabangsa hari ini. Abdul Samad dilantik sebagai panel penasihat 1MDB pada 25 Januari 2012. Beliau cuba mendapatkan maklumat berkaitan berkaitan hal ehwal syarikat, terutamanya berkaitan untung rugi firma pelaburan negara itu. “Saya tunggu enam bulan. “Walaupun berul... lagi »

Guan Eng pelawa PAS cabarnya di Air Putih

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mempelawa PAS bertanding di kerusi yang diwakilinya - DUN Air Putih di Pulau Pinang. Lim merujuk kepada kenyataan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang berkata PAS bercadang meletakkan ahli bukan Melayu dari Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) di kerusi yang ditandingi DAP dalam pilihan raya umum akan datang. Lim berkata beliau tidak terkejut dengan kenyataan Hadi itu, kerana pandangan ini seolah-olah selaras dengan dasar baru PAS terhadap DAP. "Kenyataan Hadi sudah dijangka. Tetapi ini adalah demokrasi di mana semua pihak mempunyai hak unt... lagi »

KEBUDAK2KAN DAN BACUL

atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
*Kebudak2kan dan Bacul dua perkara yang terbaik untuk dihurai agar kita ini lebih mengerti dan faham atau ada yang tidak faham atau pura2 tidak faham. Warna merah ini memang lambangnya API dan api pula lambang syaitan sebab syaitan asalnya api dan beza dengan warna kuning dikatakan lambang raja dan kehormatan keluhuran ketelusan.. Api sinonim dengan Syaitan memang musuh Adam dan kerana Allah marah kesan Syaitan anggap dia lagi mulia banding Adam asal tanah, maka Allah buang dia ke neraka dan Syaitan pula berjanji akan sesatkan anak cucu cicit Adam. Jad... lagi »

Nurul Hana Anwar: Sayang Buat Papa (My Dear Papa)

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu

Dyana: Himpunan Rakyat Bersatu faceless minority

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
She urged the organisers behind HRB to emulate Bersih 4 and state their objectives for holding the gathering. [image: Dyana-Sofya_hrb_600] KUALA LUMPUR: A political secretary to DAP elder statesman Lim Kit Siang described the proposed Himpunan Rakyat Bersatu (HRB) as apparently having no legitimate objective in mind but appeared to be a faceless minority trying to stoke ill-will among the different communities. “It does not have the same spirit as Bersih 4 which had the support of the people.” “There are so many blogs saying all sorts of negative things like Melayu lawan Cina, mandi d... lagi »

Hasrat Pas lawan DAP dalam PRU14 sudah dijangka - Lim Guan Eng

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
GEORGETOWN - Hasrat Pas untuk meletakkan calonnya untuk bertanding kerusi yang ditandingi DAP pada PRU14 sudah dijangka. Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, pihaknya tidak terkejut dengan keinginan Pas kerana ia selari dengan dasar baru parti Islam itu. “Saya tidak terkejut dengan kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang kerana ia selari dengan dasar baru Pas iaitu menjadikan DAP musuh utama dan bukannya BN atau Umno. Ini memang dalam jangkaan DAP. "Dalam pilihanraya yang bersistemkan demokrasi, mana-mana parti politik berhak untuk bertanding dan sekiranya Pas b... lagi »

BERSIH Letak Tanda Besar Untuk Menteri Umno Yang Sesat Jalan

atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
*Entah serius atau tidak, BERSIH hari ini meletakkan kain rentang besar di pagar pejabatnya bagi memudahkan seorang menteri kabinet mengecamnya.Berdasarkan gambar yang dimuat naik oleh pengerusinya Maria Chin Abdullah, pagar pejabat mereka di Petaling Jaya ditandakan dengan tulisan "BERSIH 4".Malah, diletakkan juga anak panah merah besar menunjukkan nombor pejabat mereka."(Datuk) Rahman Dahlan – kalau-kalau kamu tak jumpa pejabat BERSIH lagi. Maaf, tiada permaidani merah," katanya dengan nada menyindir.Sabtu lepas, hasrat Rahman, menteri kesejahteraan bandar,...lagi »

Ketua audit negara yakin laporan akhir 1MDB siap hujung tahun

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
Meskipun pelbagai isu yang melanda negara berhubung syarikat sarat hutang 1Malaysian Development Berhad (1MDB), Ketua Audit Negara Tan Sri Ambrin Buang yakin laporan akhir dapat dibentang pada hujung tahun ini. [image: Ketua Audit Negara Tan Sri Ambrin Buang berkata, pihaknya mahu menyelesaikan laporan akhir berhubung syarikat sarat hutang 1Malaysian Development Berhad (1MDB)secepat mungkin. – Gambar fail The Malaysian Insider, 7 September, 2015.] Bercakap kepada pemberita selepas "National Conference on Governance, Risk and Control; Gearing for Innovation" di Kuala Lumpur Ambrin ber... lagi »

Muhyiddin, Shafie hadir mesyuarat khas Biro Politik Umno di Perdana Putra

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
[image: Kehadiran Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Naib Presiden Umno Datuk Seri Mohd Shafie Apdal ke mesyuarat Biro Politik Umno disahkan pegawai kedua-dua pemimpin tersebut. – Gambar fail The Malaysian Insider, 7 September, 2015.] Kehadiran Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Naib Presiden Umno Datuk Seri Mohd Shafie Apdal ke mesyuarat Biro Politik Umno disahkan pegawai kedua-dua pemimpin tersebut. Mesyuarat Biro Politik Umno berlangsung di Perdana Putra di Putrajaya hari ini yang dipengerusikan Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak. Mesyuarat it... lagi »

Ancaman Baju Merah belum tamat, kata NGO Islam

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
Lima belas kumpulan Islam dan ahli akademik hari ini tampil mengingatkan bahawa ancaman “Baju Merah” belum benar-benar berlalu walaupun polis telah melarang perhimpunan 16 September ini. “Segala panggilan ke arah hasutan persengketaan antara kaum perlu ditangani dengan pantas,” kata mereka dalam kenyataan bersama hari ini. “Kami menggesa pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) sekali lagi untuk bertindak secara profesional bagi mengekalkan keamanan dan ketenteraman di suasana negara yang tidak menentu ini. Antara bergabung dalam kenyataan bersama itu, kumpulan 25 Melayu terkemuka (G25), A... lagi »

WAJAH CUCU YANG TERGAMAK SEMBELIH NENEKNYA HINGGA MATI

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 5 jam yang lalu
*Kuala Terengganu: Wanita warga emas maut disembelih cucu sendiri di Kampung Surau Haji Daud, Kuala Terengganu, pagi tadi.Mangsa, Halimah Taib, 78, ditemui dalam keadaan terlentang oleh jirannya kira-kira 9.30 pagi.Difahamkan, penduduk kampung yang melihat kejadian itu menghubungi polis sebelum sepasukan pegawai dan anggota bergegas ke lokasi kejadian.Suspek dikatakan beredar meninggalkan tempat kejadian sambil membawa pisau yang dipercayai digunakan untuk menyembelih warga emas itu.Mayat mangsa dibawa ke Unit Forensik Hospital Sultanah Nur Zahirah untuk bedah siasat.Se... lagi »

Guan Eng pelawa PAS cabarnya di Air Putih

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 5 jam yang lalu
Susan Loone Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mempelawa PAS bertanding di kerusi yang diwakilinya - DUN Air Putih di Pulau Pinang. Lim merujuk kepada kenyataan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang berkata PAS bercadang meletakkan ahli bukan Melayu dari Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) di kerusi yang ditandingi DAP dalam pilihan raya umum akan datang. Lim berkata beliau tidak terkejut dengan kenyataan Hadi itu, kerana pandangan ini seolah-olah selaras dengan dasar baru PAS terhadap DAP. "Kenyataan Hadi sudah dijangka. Tetapi ini adalah demokrasi di mana semua pihak mem... lagi »

Kongres Rakyat salur tuntutan dengan lebih bermakna.......

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
*Oleh Roslan SMS * PERHIMPUNAN Bersih 4.0 telah pun pergi dan berlalu. Dalam ramai sibuk menyatakan berkenaan perjalanan himpunan berkenaan termasuklah kritikan-kritikan mengenai pengisiannya, tidak ramai menonjolkan tuntutannya. Kehadiran yang ramai khasnya dari kalangan masyarakat bukan Melayu, kehadiran bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, insiden-insiden liar selain yang melibatkan tindakan biadap memijak potret Presiden PAS ternyata telah mengerhanai isu yang lebih besar iaitu tuntutan Bersih 4.0 itu sendiri. Bersih 4.0 sesungguhnya menuntut lima perkara sebahagian bes... lagi »

#

Tiada ulasan: