Isnin, 7 September 2015

5938. Lebih terhad.

#
Tiada pun artikal tentang kejatuhan Nilai Ringgit Malaysia dari pihak ini. Tak sudah-sudah isu perkauman. Isu pijak memijak foto pemimpin, yang bukan cara menghalalkan Hukum Allah. Isu komunis, isu demontrasi pihak lawan dan segala bagai. Disedut cukup-cukup dengan tokoh tambah, lebih-lebih lagi bila pihak lawan bertingkah laku tonggang langgang.

Macamlah pihaknya terlalu suci untuk disanggah. Seolah-olah dia sahaja yang tahu duduk perkara.

Dari sudut sejarah, sejarah kita kena baca dari pelbagai sumber, dari pihak yang berkuasa yang menjajah, dari pihak yang berkecuali dan sebagainya. Kadang-kadang hal sejarah dilakar sebagai sebuah pendustaan yang meminta pembacanya mempercayai penipuannya.

Itulah sebabnya kadang-kadang orang berkirakan peristiwa-peristiwa sebelum merdeka, disadur sebagai sejarah yang mesti ditegakan. Sedangkan waktu itu semua berkerajaankan penjajah. Hingga yang menentang kerajaan penjajah dianggap pengkhianat dan penderhaka negara? Jenis ini kalau baik bagi dia baiklah segalanya, orang lain kena ikut cakap dia dan begitu juga kalau orang itu dicop jahat, mereka anggap orang itu langsung tidak diberi Hidayah Allah untuk berubah jadi baik.


Dd i n b u n g a

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 minit yang lalu
Dd i n b u n g a ------------------------------ MUSUH SUDAH TERANG LAGI BERSULUH Posted: 07 Sep 2015 12:28 AM PDT MUNGKIN DIK KERANA SEGELINTIR RAKYAT KITA MERASAKAN TERLALU SELESA DAN AMAN DAMAI SEKIAN LAMA SEJAK MULA MERDEKA HINGGA KE HARI INI TAK PERNAH SUSAH DAN KETAKUTAN MAKA KITA TERLUPA BAHAWA SEKALI KITA MERDEKA BUKAN BERERTI SELAMA - LAMA NYA KITA AKAN MERDEKA. BENTUK PENJAJAHAN ZAMAN DUNIA TERBUKA DAN MODEN BERBAGAI CARA PENJAJAHAN BERLAKU UMPAMANYA SERANGAN MELALUI MATA WANG, SERANGAN MELALUI FITNAH DI MEDIA MASSA YANG HANYA PETIK DIHUJUNG JARI IANYA VIRAL DI SELURUH ... lagi »

edyesdotcom

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 minit yang lalu
edyesdotcom ------------------------------ Di Mana Logiknya PAS dalam Pakatan Rakyat 2.0 ? Posted: 06 Sep 2015 07:21 PM PDT Tulisan Umum 7 September 2015 Di Mana Logiknya PAS dalam Pakatan Rakyat 2.0 ? Secara peribadi, saya amat menyokong desakkan Gerakan Harapan Baru (GHB) atau kini dikenali sebagai Parti Amanah Negara (AMANAH) yang mencadangkan supaya komposisi baru Pakatan Rakyat 2.0 tidak disertai oleh parti PAS. Sampai bilakah harapan rakyat terus dikhianati hanya kerana kerakusan segelintir yang bergelar ulama diberi peluang dan amanat yang akhirnya disia-siakan? Sedangka... lagi »

tunku

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 jam yang lalu
tunku ------------------------------ A-G: Missing DPP not involved in 1MDB investigations Posted: 07 Sep 2015 12:06 AM PDT The prosecutor who mysteriously disappeared last Friday was not involved in investigations pertaining to 1MDB, said the Attorney General. Tan Sri Apandi Ali in a statement on Monday said that DPP Anthony Kevin Morais was transferred back to the chambers from MACC in July last year, where he assumed the post of deputy head of the appellate and trial division of the AG chambers. "It is further clarified that he was not involved in any investigations pertainin... lagi »

#

Tiada ulasan: