Selasa, 8 September 2015

5946. Sepenuh Hati.

#
Bismillahirrohmanirrohim.



















Kalimah Cinta.

Beri peluang pihak lain memerintah

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 minit yang lalu
[image: Kongres Rakyat]KUALA LUMPUR - “Dunia tidak akan berakhir sekiranya kerajaan yang memerintah Malaysia pada hari ini ditukar,” demikian kata Ahli Jawatankuasa Kongres Rakyat, Prof Madya Zainal Abidin Kidam. Beliau berkata, kerajaan sepatutnya berundur dan memberi peluang kepada pihak lain untuk memerintah negara ini sekiranya tidak mampu memenuhi aspirasi rakyat. “Ini adalah sistem yang bertamadun... kita tidak boleh amalkan pemerintahan kuku besi sama seperti yang dilakukan oleh penjajah di negara ini suatu ketika dahulu. “Beri peluang kepada pihak lain untuk memerintah...lagi »

PAS sedang bina semula tembok yang Allahyarham Ust Fadzil berjaya runtuhkan?

PBO™ pada pen buruk online ™ - 13 minit yang lalu
Dengan adanya tembok tu ahli PAS cukup kuat, langsung tak goyang masa tu dan ceramah pulak berapi-rapi tapi bila datang pilihanraya banyak calon PAS yang bukan takat kalah tapi hilang wang deposit. TheRakyatPost melaporkan: PAS dikatakan sedang melaksanakan Ops Pagar atau Ops Kepung, bagi menghalang ahli-ahli muslimatnya daripada menghadiri majlis anjuran Parti Amanah Negara (PAN). Ketua

JANGAN BOHONGLAH... Nak sedapkan hati rakyat dikatanya ringgit jatuh hanyalah sementara..

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 27 minit yang lalu
*TETAPI setiap kali kamu kata sedemikian TERBUKTI RINGGIT TERUS JATUH BERTERUSAN !!! Ini sebahagian kenyataan pengampu KERAjaan yg dpt Admin senaraikan.. Antara lain spt dari kenyataan dari; - Kata pakar Pong Teng Siew (Ketua Penyelidik Inter-Pacific Research S/B).. "Kelembapan ringgit hanya sementara" -12/8/2015. - Kata Pengerusi Bank Pembangunan Malaysia Berhad, BPMB.. "Kejatuhan ringgit bersifat sementara" * *-9/5/2015.*

Amanah berusaha tidak jadi punca kejatuhan PAS Kelantan, kata pengerusi

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 27 minit yang lalu
[image: Parti Amanah Negara (Amanah) Kelantan akan pastikan kehadirannya tidak menjadi punca kerajaan PAS di Kelantan yang dibina allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat. – Gambar fail The Malaysian Insider, 8 September, 2015.]Parti Amanah Negara (Amanah) Kelantan akan pastikan kehadirannya tidak menjadi punca kerajaan PAS di Kelantan yang dibina allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat. – Gambar fail The Malaysian Insider, 8 September, 2015.Parti Amanah Negara (Amanah) Kelantan akan sedaya upaya memastikan kehadirannya tidak menjadi punca kejatuhan kerajaan PAS di Kelantan yang di... lagi »

Mula-Mula Barua & Tolol, Kemudian Halau, Kini Pengkhianat & Perlu Dihapuskan...

Green Boc pada KELAB GREENBOC - 41 minit yang lalu
K*au Ini Bagaimana?* Bila aku masih di situ engkau bilang aku Jebon, aku parasit, aku barua, aku tolol Kau ini bagaimana? Bila aku masih di dalam parti itu engkau bilang aku nyamuk, dan ingin halau aku keluar Kau ini bagaimana? Bila aku keluar engkau bilang parti sudah bersih, ahli parti sudah ditapis Kau ini bagaimana? Bila aku bersama rakyat sertai BERSIH engkau bersama UMNO tuduh aku ini balaci Cina, balaci DAP Kau ini bagaimana? Tapi aneh aku temui Sdra Idris di sana Balaci jugakah dia itu? Aku juga temui Tuan Ibrahim berbaju BERSIH tapi sekadar menyertai BERSIH dari da... lagi »

Hina Islam - Rani Kulup 'Ugut' Mahu Ke AS Untuk Cari Alvin Tan

atsixty pada ZAKRI ALI - 43 minit yang lalu
*Barangkali berang dengan tindakan tidak berkesudahan Alvin Tan yang sering menghina agama Islam dan kaum Melayu, Abdul Rani Kulup Abdullah kini menggesa kerajaan menyegerakan prosedur ekstradisi blogger kontroversi berkenaan.* * Presiden Pertubuhan Martabat Jalinan Muhibbah Malaysia (MJMM) membuat desakan itu terhadap Kementerian Dalam Negeri dan Kementerian Luar Negara.* * Dengan langkah itu menurutnya akan membolehkan Alvin segera ditangkap dan didakwa mengikut undang-undang negara, demikian memetik laporan Sinar Harian Online* * "Kalau pihak berwajib hendak menangkap Alvin ... lagi »

Peguam negara tidak perlu ikut syor pendakwa siasatan 1MDB, kata Abu Talib

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 59 minit yang lalu
[image: Peguam negara tidak terikat dengan syor penyiasat dalam kes berkaitan 1MDB, kata bekas peguam negara Tan Sri Abu Talib Othman. – Gambar fail The Malaysian Insider, 8 September, 2015.]Peguam negara tidak terikat dengan syor penyiasat dalam kes berkaitan 1MDB, kata bekas peguam negara Tan Sri Abu Talib Othman. – Gambar fail The Malaysian Insider, 8 September, 2015.Peguam negara tidak terikat dengan syor daripada penyiasat ketika memeriksa kertas siasatan yang dihantar Bank Negara Malaysia (BNM) berhubung transaksi berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB), kata bekas pegua... lagi »

Najib terlupa yang malukan negara dia, bukan Bersih

mso.im pada . - Sejam yang lalu
*DALAM KABUS* Najib Razak mengecam himpunan Bersih 4 yang berlangsung baru-baru ini sebagai gila. Katanya himpunan itu, - Bersih bukan demokrasi, tetapi democrazy. (Gila). Perdana Menteri itu berkata himpunan itu bertentangan dengan perlembagaan negara kerana ia cuba mengguling kerajaan. Najib menggunakan perlembagaan untuk mengecam Bersih dan menyelamatkan dirinya. Sebenarnya tidak ada siapa beranggap himpunan Bersih itu sebagai hendak mengguling kerajaan. Himpunan Bersih bukan baru, malahan sudah berlaku beberapa kali sebelum ini. Himpunan Bersih adalah untuk menuntut demokrasi ... lagi »

Apakah faedahnya sistem raja berlembagaan andai ianya tidak memberikan munafaat kepada kesejahteraan rakyat?

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
*Malaysia mengamalkan sistem demokrasi terpimpin dan sistem raja berperlembagaan.* *Kini seluruh dunia memandang serong kepada demokrasi terpimpin negara kerna sistem pentadbiran yang dahsyat tercemar oleh amalan kurupsi dan perbuatan mempersundalkan undang-undang yang berleluasa.* *Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Razak sebagai ketua eksekutif pentadbiran negara diselubungi oleh pelbagai skandal meliputi; kes khalwat di Port Dickson, pembunuhan model sexy ‪#‎Altantuya‬ dan berpuluh kes rasuah dan penyalahgunaan kuasa serta dana negara termasuk isu terbaru‪#‎1MDB‬ dan kes ter... lagi »

PANAS!! Pendedahan Tun M Mengenai MH370 Yang Sangat Mengejutkan" Written By canang

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
*PUTRAJAYA: Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad tidak boleh menerima laporan interim mengenai kehilangan penerbangan Malaysia Airlines MH370 dan khuatir terdapat 'permainan teknologi' berhubung kehilangan pesawat tersebut. * *Beliau berpendapat adalah sesuatu yang amat pelik pada zaman ini apabila sebuah pesawat yang beratnya 230 tan boleh hilang sehingga tidak boleh dijumpai.* *"Saya masih tidak boleh terima segala laporan ini. Dalam zaman komunikasi yang begitu baik, kita tidak tahu apa jadi. Sedangkan kita boleh tengok rupa bentuk kawan kita yang duduk 12,000 batu dar... lagi »

Ancaman Hj Hadi kepada AMANAH : Taubat (kembali kepada PAS) atau Dihapuskan.

Alhusseyn Alhusseyn pada AMANAH PROGRESIF PEDULI - Sejam yang lalu
Kalau kalian amati ucapan Hj Hadi ini, ternyata ianya sangat merbahaya kerana mengancam keselamatan mereka yang telah keluar dari PAS dan menubuhkan parti baru. Walaupun Hj Hadi tidak menamakan mana-mana pihak tetapi dipercayai merujuk kepada Parti Amanah Negara yang ditubuhkan oleh bekas pemimpin parti itu. Hj Hadi menganggap mereka yang keluar dari PAS sebagai golongan pengkhianat yang disifatkannya lebih teruk daripada lawan. Dalam perjuangan Islam, katanya, pengkhianat hanya ada dua pilihan sahaja : Bertaubat ataupun Dihapuskan. Menurutnya, Islam tidak membenarkan bertaha... lagi »

Ranu Kulup "Jangan sampai ayah ke AS cari Alvin" KIPIDAP..BRO

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 2 jam yang lalu
Presiden MJMM, Abdul Rani Kulup Abdullah. - Foto Sinar Online oleh NIZAM ZAIN SHAH ALAM - Presiden Pertubuhan Martabat Jalinan Muhibbah Malaysia (MJMM), Abdul Rani Kulup Abdullah, 60, mendesak Kementerian Dalam Negeri dan Kementerian Luar menyegerakan ekstradisi blogger kontroversi Alvin Tan ke Malaysia. Abdul Rani berkata, dengan cara itu sahaja membolehkan polis membuat tangkapan

Inspektor polis dirempuh disyaki akibat dendam ??

atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
[image: Inspektor polis dirempuh disyaki akibat dendam] *Anggota polis mengusung keranda jenazah Pegawai Penguatkuasa Trafik mendiang Inspektor Margaret Tagum Goen,32, yang tiba di Pangkalan Udara Polis DiRaja Malaysia hari ini. - Foto Bernama* * BAU - Suami kepada pegawai penguatkuasa trafik cawangan Trafik IPD Kluang, Inspektor Margaret Tagum Goen yang maut dirempuh Mat Rempit pagi semalam percaya ia akibat balas dendam. Margaret, 32, dirempuh ketika Ops Roda/Rempit di Kilometer 58 Jalan Batu Pahat-Mersing, Johor, pada jam 2.40 pagi. Leon Bahak, 37, k... lagi »

Berita Gempar Dari Terengganu

Addin Deen pada Addin - 2 jam yang lalu
Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah tetap dengan pendirian untuk tidak meletak jawatan sebagai Ahli Parlimen Kuala Terengganu walaupun beliau bukan lagi ahli Pas. Katanya, tidak ada peruntukan dalam parti dan Parlimen yang mewajibkan Ahli Parlimen atau wakil rakyat meletak jawatan jika melompat parti lain. “Tidak ada undang-undang yang menyebut mana-mana Ahli Parlimen berpindah parti perlu meletak jawatan,” katanya kepada Free Malaysia Today (FMT). Beliau diminta mengulas desakan Pesuruhjaya Pas Terengganu, Satipul Bahri Mamat yang mahu Raja Kamarul meletak jawatan kerana telah melangg... lagi »

Did I hear Rosmah's presence in high profile government meeting at PMO?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
We can safely say that this country is administratively out of control, as there is no real and set Standard Operation Procedures in dealing with the nation urgent and confidential matters. I read the news from Malaysiakini that Rosmah was one of those present at the top level meeting together with his husband and the newly minted Deputy Prime Minister Ahmad Zahid Hamidi. The meeting was called on the issue of unreasonable transfer of the Deputy Director of the Special Branch Datuk Hamid Bador to the PM's office. This is the only democratic country that I heard since the birth of A... lagi »

Kerajaan Kelantan berhabis duit kerana bayar saman

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
*Sejak* Tok guru Nik Abdul Aziz Nik Mat tiada berbagai masalah atau perkara berlaku di Kelantan. Ia menimpa bukan pihak-pihak tertentu sahaja di negeri itu tetapi melibatkanh seluruh rakyat. Parti itu dan kerajaan Kelantan yang dipimpinnya selama 25 tahun juga berhadapan dengan berbagai masalah dan kerenah. Apakah ia satu kebetulan, selepas ketiadaan Nik Aziz? Kalau kebetulan, kenapa? Salah satu perkara atau musibah besar selepas ketiadaan Allahyarham Nik Aziz ialah negeri itu dilanda bah besar - bah emas yang dianggarkan lebih besar daripada bah tahun 1969. Beberapa jajahan di ne... lagi »

RANTING PAS DI CANTAS, TUNAS HIDUP SUBUR ... PRESIDEN PAS.

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 2 jam yang lalu
*Firman Allah SWT dalam Al-Quran:"Dan jika mereka (lawan atau musuh kamu) cenderung kepada perdamain, maka kamu hendaklah cenderung kepadanya, dan bertawakkal kepada Allah, sesungguhnya Dia (Allah) Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui. Dan jika mereka hendak menipumu, maka cukuplah Allah (bagi memelihara mu). Dialah yang menguatkan mu dengan pertolongannya dan orang-orang yang beriman (bersama mu). Dan Dia (Allah) berkuasa menyatukan diantara hati-hati mereka. Kalau Engkau belanjakan ap... lagi »

Supaya Orang Melayu Jangan Lupa Isu 1MDB- syarikat sedut wang rakyat.

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
“When plunder becomes a way of life for a group of men in a society, over the course of time they create for themselves a legal system that authorizes it and a moral code that glorifies it.” ― Frédéric Bastiat Ianya sudah pun terjadi. Pembenar pencurian wang ialah M&A syarikat 1MDB. Ini ialah perlembagaan sesebuah syarikat. Ia mempunyai kesanan undang2. Ianya elemen legal system. Membenarkan pengeluaran dan pembayaran dari 1MDB hanya PM selaku Menteri kewangan yang ada kuasa mutlak. Sama seperti menteri kewangan merupakan penanda-tangan sah akaun2 di Hong Kong. Maka yang demikian,... lagi »

NAJIB NO LONGER IN CHARGE? Hello Malaysia, who is the real Prime Minister now?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
[image: NAJIB NO LONGER IN CHARGE? Hello Malaysia, who is the real Prime Minister now?] Malaysiakini reports today (6 September 2015) that Former Special Branch Deputy Director Abdul Hamid Bador mentioned that at an “urgent meeting” with regards to his (sudden and unexplained) transfer, one among those present was Rosmah Mansor. She was present in that “urgent meeting” together with her husband prime minister Najib Razak, the deputy prime minister Ahmad Zahid and several other top officials’. Oh my God! Hello Malaysia what is all this? Surely this senior special branch Deputy Directo...lagi »

The 3 Rs of M’sian style problem solving

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
How much longer must we tolerate this merry-go-round of redefine, reallocate and redirect? *[image: masalah]* *By Ann Martinez* Whatever else you may think of the Malaysian Government you have to admit they have creative problem solving down to a tee. Almost every day some new challenge or issue presents itself and true to form, the problem solving masterminds find a way around it. One problem solving tactic has been to *“redefine” or “reclassify”* the issue. That’s how corruption turned into “donation” and became a non-issue in their books at least. Additionally, if the new term is u... lagi »
https://www.google.com/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=versa+johor+bahru

VERSA MANUFACTURING SDN BHD Jobs - Job Vacancy ...

job-search.jobstreet.com.my/.../versa-manufact..VERSA MANUFACTURING SDN BHD Jobs - Job Vacancy @ Job Search JobStreet.com Malaysia. ... Johor Bahru (Johor); Login to view salary.


Versa Manufacturing


www.versamfg.com/
1 Google ulasan
 · Tulis ulasan

12, Jalan Tampoi 7/1, Kawasan Perindustrian Tampoi, 81200 Johor Bahru, Johor, Malaysia
+60 7-333 0300


Map of Versa Manufacturing

VERSA MANUFACTURING SDN BHD Jobs - Job Vacancy ...


job-search.jobstreet.com.my/.../versa-manufact..
VERSA MANUFACTURING SDN BHD Jobs - Job Vacancy @ Job Search JobStreet.com Malaysia. ... Johor Bahru (Johor); Login to view salary.


Versa Sdn Bhd - Johor Bahru, Johor - Foursquare


https://foursquare.com/.../versa.../4d91d09c3dd...
See 4 photos from 37 visitors to Versa Sdn Bhd. ... Uncategorized. Johor Bahru,Johor, Malaysia ... See what your friends are saying about Versa Sdn Bhd.

https://www.google.com/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=Versa+Hsinchu%2C+Taiwan


Transportation Share (Hualien - Cingjing, or vice versa ...

www.tripadvisor.com.au/ShowTopic-g293910-...
26 Feb 2015 - Transportation Share (Hualien - Cingjing, or vice versa). Watch this Topic. Which Taiwan hotels are on sale? .... Ambassador Hotel Hsinchu.

Hsinchu String Group - National Center for Theoretical ...

phys.cts.nthu.edu.tw/~string/ 
Researchers in other cities such as Taipei, Chungli and Taichung often visit Hsinchu, and vice versa. Many foreign visitors of Taiwan String Group also visit  ...

FORUMOSA • View topic - Quickest way from Hsinchu to ...

forumosa.com/taiwan/viewtopic.php?f=8&t...
22 Sep 2009 - We hope that the Living in Taiwan forum will be of value to you and others. ... Quickest way from Hsinchu to TPE (and vice versa). Post ...

Versa Conn Corp. (Hsinchu City, Taiwan) (-) - Taiwan ...

taiwanenterprises.com › V › VE › VER -
All the info about Taiwan company VERSA CONN CORP. (-). Company ranked 3.13 out of 5. It is possible that in this page you will find VERSA CONN CORP.

VERSA CONN CORP. Supplier Profile - ariba.com - welcome

https://service.ariba.com/Discovery.../profile?ke...
2 Jul 2015 - VERSA CONN CORP. ... HsinChuTaiwanTaiwan ... Industries.Taiwan. Semiconductor devices. Industrial Machinery & Components; Metal  ...

Transportation Share (Hualien - Cingjing, or vice versa) - ...

www.tripadvisor.com.sg/ShowTopic-g293910-i... -
24 Feb 2014 - Transportation Share (Hualien - Cingjing, or vice versa). BETA. Watch this ... Which Taiwan hotels are on sale? .... Ambassador Hotel Hsinchu.

Taipei Taiwan - TripAdvisor

www.tripadvisor.co.uk/ShowTopic-g293910-i9...
22 Okt 2009 - ... for Taiwan. Discuss Taiwan travel with TripAdvisor travellers. ...Stupid question re train Taipei to Taitung or vice versa. Watch this Topic.

For CC from Nutty: or Vice Versa: - Taiwan Message Board ...

www.tripadvisor.co.uk/ShowTopic-g293910-i9... -
4 Sep 2006 - HI CC, This could be of use to our Young travellers: Please check out this site: youthguesthouse.org.tw/Eng/… I think they charge NTD500- per ...

Versa Tai Profiles | Facebook

https://www.facebook.com/public/Versa-Tai
Studied 應用物理系 at 國立清華大學Lives in HsinchuTaiwanKnows TaiwaneseMandarin, English. Versa Vice. Lives in Hualienhsien, T'Ai-Wan, TaiwanFrom  ...

Transportation Share (Hualien - Cingjing, or vice versa) - ...

www.tripadvisor.com.ph/ShowTopic-g293910-...
24 Feb 2014 - Hello guys, Wondering if anyone would be keen to share transportation with me and my gf for Hualien - Cingjing (4th March Afternoon) or ...
https://www.google.com/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=Versa+Sukabumi%2C+Indonesia

Converting Sukabumi Time to CDT - World Time Buddy

www.worldtimebuddy.com/indonesia-sukabum...
Quickly convert time in SukabumiIndonesia to Central Daylight Time (CDT) with ...and very quickly convert SukabumiIndonesia time to CDT and vice-versa.

Selengkapnya - Bakrie Building

www.bakrie-building.com/.../BBI-Persiapkan-D...
Seperti diketahui, wilayah Sukabumi merupakan salah satu wilayah terdekat dari ...Versa Board adalah persembahan BBI kepada masyarakat Indonesia untuk  ...

Best Sukabumi, Indonesia Restaurants on VirtualTourist

www.virtualtourist.com › ... › Sukabumi
Best Sukabumi Restaurants: restaurant reviews and photos of restaurants, local ... is situated at the street On the way to Sukabumi from Bogor (vise versa).

Produk BBI Ramah Lingkungan - Radar Sukabumi

radarsukabumi.com/?p=112534
16 Jun 2014 - Versa Board merupakan panel kalsium silikat yang terbuat dari ... serta dalam upaya penyelamatan hutan dan lingkungan hidup di Indonesia.

Sukabumi Tourism: Best of Sukabumi, Indonesia - TripAdvisor

www.tripadvisor.com › ... › Java › West Java
Sukabumi Tourism: TripAdvisor has 430 reviews of Sukabumi Hotels, Attractions, and Restaurants making it your best Sukabumi resource.

The Top 10 Things to Do in Sukabumi - TripAdvisor ...

www.tripadvisor.com › ... › Sukabumi

Top 15 Things to Do in SukabumiIndonesia: See TripAdvisor's 202 traveler reviews and photos of Sukabumi tourist attractions. Find what to do today, this ...

Versa Herdiana Profiles | Facebook

https://www.facebook.com/.../Versa-Herdiana

View the profiles of people named Versa Herdiana on Facebook. ... MuhammadiyahSukabumiLives in Khan Bagdadi, Al Anbar, IraqFrom SukabumiIndonesia.

Eva Versa Thea Profil | Facebook

https://id-id.facebook.com/.../Eva-Versa-Thea - 
Bergabunglah dengan Facebook untuk terhubung dengan Eva Versa Thea dan teman lainnya ... belajar di Harvard UniversityTinggal di SukabumiIndonesia.

Sukabumi - Wikipedia, the free encyclopedia

https://en.wikipedia.org/wiki/Sukabumi
Sukabumi is a city surrounded by the regency of the same name in the southern foothills of Mount Gede, in West Java, Indonesia, about 80 km (50 mi) south of  ...

Pengumbahan Turtle Park in Sukabumi-The Amazing ...

theamazingindonesia.com/pengumbahan-turtle-...
13 Nov 2012 - Vice versa, if the wheater is hot, time to hatch is quicker. From a hundred turtle eggs, the possibility can survive until the age of thirty years in  ...
#

Tiada ulasan: