Selasa, 8 September 2015

5947. Macam-macam hal sudahnya.

#
Ringgit Malaysia semakin menjunam tidak dipeduli. Tuduh menuduh sengaja untuk kaburi mata dan minda rakyat. Fokusnya kepincangan apa yang menyebabkan RM semakin menjunam hari demi hari bukan lain dari minggu ke minggu. Kata sebelum ini RM stabil. Stabil tetapi makin menjunam, kenapa?

AMANAH ALLAH penting untuk diamal dan diutamakan oleh Umat ISLAM.



VIDEO - 'Rosmah susahkan polis, bazir masa beli-belah'

atsixty pada ZAKRI ALI - Seminit yang lalu
*Bekas Timbalan Pengarah Cawangan Khas (SB) polis Datuk Abdul Hamid Bador mendakwa amalan isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor yang gemar dan kerap membeli-belah menyusahkan pegawai polis dan pengiringnya. * *Bercakap kepada Malaysiakini, katanya, Rosmah suka membazir masa membeli-belah sehingga berjam-jam. * * Posted by Jeebond BLM *

Semakin hampir RM4.50 DAN SETERUSNYA TAK MUSTAHIL CECAH RM5.00 !!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 minit yang lalu
*Syukur.. RINGGIT MAKIN JATUH BAIK UNTUK PELAJAR ASING & PELANCONG ASING !!! Tapi TV3suku bgtau satu negara ringgit TAK AKAN CECAH RM4 TAHUN INI & TAHUN DEPAN.. KOH!! KOH!! KOH!! Tak heran pon Malaysia MAKIN JAHANAM... Jika ini berterusan, tak mustahil negara kita akan muflis dengan peningkatan kadar inflasi yang mendadak... Masih gah nak laungkan Hidup Melayu di PWTC ??*

SEKALI LAGI menteri cuba perbodohkan rakyat..

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 minit yang lalu
*Asal saja keluar dari mulut dia pasti BOHONG !!! Kenapa ?? Sampai bila kamu yg dibayar gaji oleh 'taxpayer' rakyat utk berbohong kpd rakyat & jilat boss kamu..*

Bila Rosmah 'machaikan' anggota Polis..!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 minit yang lalu
*Hebat si Rosmah ni.. HANYA SURI RUMAH tetapi boleh ada Pegawai Khas yg berpangkat Datuk... GUNA DUIT MANA utk bayar gaji pembantu khas tersebut ??.. Guna duit Najib ka atau duit2 'taxpayer' rakyat !!! SEJAK BILA isteri PM ada Pegawai Khas bergelar DATUK ??!!*

Tiada pemecatan Muhyiddin, Shafie dan Mukhriz esok, kata Zahid

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 13 minit yang lalu
OLEH YASMIN RAMLAN Naib Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata soal pemecatan atau sebagainya tidak dimaklumkan dan tidak pernah dibincangkan. Belia berkata demikian ketika diminta mengesahkan kenyataan ketua pemuda Umno Khairy Jamaluddin mengenai khabar angin tersebut. – Gambar fail The Malaysian Insider, 8 September, 2015. Naib Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi hari ini menyangkal khabar angin Tan Sri Muhyiddin Yassin, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal dan Datuk Seri Mukhriz Mahathir akan dipecat dalam mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) esok. Zahid yang juga timbala... lagi »

Bekas bos SB yakin Rosmah beli barangan tak bayar cukai

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 48 minit yang lalu

PR 2.0: Wan Azizah sudah jumpa Mat Sabu

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 52 minit yang lalu
[image: Wan Azizah Wan Ismail] SHAH ALAM – PKR hari ini memulakan langkah proaktifnya ke arah pembentukan Pakatan Rakyat (PR) 2.0 apabila pertemuan tertutup dengan Pengerusi Parti Pekerja Malaysia (PPM), Mohamad Sabu mencapai kata sepakat tentang hala tuju kerjasama politik antara kedua-dua parti tersebut. Presidennya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata, pertemuan itu berhasil sambil beliau menyambut baik penyertaan PPM untuk menguatkan parti-parti pembangkang sedia ada untuk mencabar BN dalam isu semasa dan PRU14 akan datang. “Kami mengadakan mesyuarat yang berhasil unt... lagi »

GST memang menipu rakyat

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 54 minit yang lalu
*Oleh RAYUSA * ADAKAH kerajaan yang baik itu memberi atau meminta daripada rakyat yang diperintahnya? Sudah tentulah sewajarnya ia memberi, bukan meminta, apatah lagi jika kerap dan banyak. Justeru, wajarkah kerajaan yang banyak meminta daripada rakyatnya dijatuhkan? Siapa yang berani atau sanggup mendakwa/mengatakan kerajaan Umno-BN sekarang adalah kerajaan yang baik? Saya fikir, sesiapa yang mengatakannya baik, sudah tentu dia akan dianggap tidak siuman! Dengan segala kerosakan yang telah berlaku – banyak rakyat sedia maklum – kerajaan Umno-BN jelas tidak layak lagi mentadbir negar... lagi »

Kenapa nak kenakan Bersih, soal Ambiga selepas pemantau pilihan raya didenda

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
[image: Aktivis hak asasi manusia Datuk Ambiga Sreenevasan bertanya adakah penganjur perhimpunan atau majlis umum di Kuala Lumpur sebelum ini juga menerima bil yang sama. – Gambar The Malaysian Insider oleh Seth Akmal, 8 September, 2015.] Aktivis hak asasi manusia Datuk Ambiga Sreenevasan bertanya adakah penganjur perhimpunan atau majlis umum di Kuala Lumpur sebelum ini juga menerima bil yang sama. Aktivis hak asasi manusia Datuk Ambiga Sreenevasan mempersoalkan mengapa Bersih 2.0 "dikenakan" oleh pihak berkuasa apabila gabungan pemantau pilihan raya itu diminta membayar kos pembe... lagi »

Zahid tidak halang ahli Umno sertai perhimpunan ‘baju merah’....kalau puak dia halal belaka....!!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
[image: Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi akan menyerahkan kepada pihak polis untuk mengambil tindakan yang sewajarnya berhubung perhimpunan 16 September, yang dinamakan 'Himpunan Rakyat Bersatu'. – Gambar The Malaysian Insider, 8 September, 2015.]Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi akan menyerahkan kepada pihak polis untuk mengambil tindakan yang sewajarnya berhubung perhimpunan 16 September, yang dinamakan 'Himpunan Rakyat Bersatu'. – Gambar The Malaysian Insider, 8 September, 2015.Naib Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi tidak menghalang ahl... lagi »

Kenaikan lulus, gaji MB T'ganu kini RM30,000 sebulan....rakyat terus merempat dalam kemiskinan..???

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
Yang Dipertua Dewan, Menteri Besar dan Exco kerajaan negeri Terengganu akan menerima kenaikan gaji berkuat kuasa 1 Jan tahun ini. Ini susulan Dewan Undangan Negeri (DUN) Terengganu yang bersidang hari ini meluluskan Enakmen Anggota Pentadbiran dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Saraan) (Pindaan) 2015. Ketika ditemui pemberita selepas persidangan DUN di Kuala Terengganu, Selasa, Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman berkata kenaikan itu sejajar dengan kenaikan gaji Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) sebelum ini. Beliau berkata dengan lulusnya enakmen tersebut Menteri Besar... lagi »

Take immediate action against these seditious posters

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

Ambiga: Gov't being petty by billing Bersih

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

Nama Rosmah Mansor ‘Dijual’ Untuk......

canang pada Cananglahnie - Sejam yang lalu
Kuala Lumpur – Nama isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor sering dikaitkan oleh pihak tertentu bagi memastikan isu yang ingin dibawa mudah ‘dijual’ kepada rakyat. Pembantu Peribadi kepada isteri Perdana Menteri, Datuk Rizal Mansor berkata, Tun Dr Mahathir Mohamad, Datuk Hamid Bador dan Datuk A Kadir Jasin antara mereka yang mempergunakan nama Rosmah untuk menyerang Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Katanya, bekas Perdana Menteri, Dr Mahathir terpaksa ‘menjual’ nama Rosmah dengan mengaitkan isteri Perdana Menteri itu dengan pembelian cincin bernilai RM24 juta....lagi »

6:22pm

MILx HASHIM pada #JMBELOG.blogspot.com - Sejam yang lalu
Hujan *lebat*

RIDHUAN TEE

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sejam yang lalu
RIDHUAN TEE ------------------------------ Jangan benci Cina kerana dia Cina Posted: 07 Sep 2015 06:43 AM PDT *(Sinar Harian, 7 Sept 2015)* *Bersih 4.0 nyata berbeza dengan bersih sebelum ini. Jika sebelum ini, majoriti pesertanya adalah orang Melayu (Islam). Tetapi pada kali ini berbeza sekali. Ultra kiasu paling ramai. Sedangkan angka yang paling ditakuti mereka adalah angka 4 (si) bermakna mati. Lihat di mana-manapun mereka berada, rumah, tingkat bangunan, lif dan sebagainya, nombor 4 pasti akan diganti dengan nombor 3A. * *Kenapa nombor 4 (si) atau mati sudah tidak lagi men... lagi »

Siapalah calon PAS lawan Nga Kor Meng di Parlimen Taiping?

mantaro pada SISI BUKIT - Sejam yang lalu
Sdr Nalli ( dulu Ketua DHPP)sudah masuk Parti Amanah Negara.Jadi di Taiping siapalah calon PAS yang mungkin lawan YB Nga Kor Meng ahli parlimen Taiping sekarang. Mungkinkah calon dari luar? Kita tunggu dan lihat.

.

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sejam yang lalu
. ------------------------------ Najib terlupa yang malukan negara dia, bukan Bersih Posted: 07 Sep 2015 05:59 PM PDT *DALAM KABUS* Najib Razak mengecam himpunan Bersih 4 yang berlangsung baru-baru ini sebagai gila. Katanya himpunan itu, - Bersih bukan demokrasi, tetapi democrazy. (Gila). Perdana Menteri itu berkata himpunan itu bertentangan dengan perlembagaan negara kerana ia cuba mengguling kerajaan. Najib menggunakan perlembagaan untuk mengecam Bersih dan menyelamatkan dirinya. Sebenarnya tidak ada siapa beranggapan himpunan Bersih itu sebagai hendak mengguling kerajaan. Hi... lagi »

Selfie Di Lokasi Nahas Pertunjukan Udara, Dua Polis Bakal Dibuang Kerja

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 2 jam yang lalu
Letupan yang berlaku selepas sebuah pesawat tentera terhempas dekat kawasan pertunjukan udara Shoreham di England pada 22 Ogos lalu. Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini DUA anggota polis berdepan tindakan dibuang kerja selepas mereka didakwa bergambar 'selfie' di lokasi kejadian nahas pertunjukan udara Shoreham di England. Portal Mirror melaporkan bahawa pegawai polis

Umno yang sentiasa mengubah 'kebenaran' mengikut kehendak mereka

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 2 jam yang lalu
oleh Hazlan ZakariaSEKILAS PANDANG: Mereka yang rasional pasti amat sukar memahami Umno. Parti itu seolah-olah wujud dalam situasi yang sentiasa berubah, sering meniti antara kebenaran dan kepalsuan – berpandukan yang mana lebih memberi keuntungan kepadanya. Ambil sahaja kecenderungannya untuk membuat keputusan besar hanya berdasarkan “perasaan”. Seperti dakwaan setiausaha kerja Umno Ab Rauf Yusoh bahawa gesaan agar presiden parti meletakkan jawatan ekoran dakwaan rasuah telah mengguris hati ahli-ahlinya. “Ia amat mengguris hati ahli Umno,” kata Ab Rauf seperti dipetik laman The M... lagi »

Dia Pertikai Laporan Interim MH370 Pulakdah Mahathir Niii...

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 2 jam yang lalu
Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad tidak boleh menerima laporan interim mengenai kehilangan penerbangan Malaysia Airlines MH370 dan khuatir terdapat 'permainan teknologi' berhubung kehilangan pesawat tersebut. Beliau berpendapat adalah sesuatu yang amat pelik pada zaman ini apabila sebuah pesawat yang beratnya 230 tan boleh hilang sehingga tidak boleh dijumpai. "Saya masih tidak boleh terima segala laporan ini. Dalam zaman komunikasi yang begitu baik, kita tidak tahu apa jadi. Sedangkan kita boleh tengok rupa bentuk kawan kita yang duduk 12,000 batu dari sini. "Tapi pe... lagi »

Kritikan terhadap Mukhriz bukan bermakna Umno Kedah berkrisis, kata ahli MT

atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
*Kritikan terhadap kepimpinan Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mukhriz Mahathir tidak bermakna Umno negeri itu menghadapi krisis, kata Ahli Majlis Tertinggi parti Datuk Seri Mahdzir Khalid.* *Kritikan terhadap kepimpinan Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mukhriz Mahathir tidak bermakna Umno negeri itu menghadapi krisis, kata Ahli Majlis Tertinggi parti Datuk Seri Mahdzir Khalid.* *Ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno Datuk Seri Mahdzir Khalid berkata desakan dan kritikan dibuat terhadap kepimpinan Menteri Besar Kedah Datuk Seri Muhkriz Mahathir tidak menggambarkan mereka kini menghadapi kri... lagi »

Amanah Negara , sedia kerjasama tumbangkan BN.

mantaro pada SISI BUKIT - 2 jam yang lalu
KENYATAAN MEDIA AMANAH NEGARA ULANGI PENDIRIAN SEDIA BERKERJASAMA DENGAN SEMUA PIHAK TUMBANGKAN BN www.harapanbaru.net 1. Sejak daripada awal penubuhan Gerakan Harapan Baru, saya telah menyatakan sikap kami bahawa sentiasa terbuka untuk bekerjasama dengan mana-mana pihak sama ada parti politik, NGO's atau mana-mana individu yang meletakkan matlamat menyelamatkan Malaysia dan masa depan rakyat dan negara. 2. Saya ingin menegaskan bahawa pendirian itu tidak pernah berubah sekalipun kami kini bergerak atas nama Parti Amanah Negara (Amanah Negara) yang akan dilancarkan secara rasmi ... lagi »

Patutlah Kevin Morais Hilang.. Ini Puncanya?

Addin Deen pada Addin - 3 jam yang lalu
Pasukan Siasatan Khas Polis akan mengkaji sebarang kemungkinan kehilangan Anthony Kevin Morais mempunyai kaitan dengan semua kes di dalam negara, termasuk pembunuhan pengasas Ambank, Hussain Ahmad Najadi. Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Noor Rashid Ibrahim berkata, polis komited menyelesaikan kes membabitkan Timbalan Ketua Bahagian Bicara dan Rayuan di Jabatan Peguam Negara tersebut. "Kita akan kaji semua kemungkinan yang ada. Kita mahu selesaikan kes ini, " katanya ketika ditemui media selepas majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang Tahun 2014 di Kuala Lumpur hari ini. S...lagi »

Berita Palsu: Nurul ambil tindakan undang-undang terhadap NST dan Berita Harian.

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
Percubaan untuk mengaitkan Pembangkang Dengan Justo adalah Percubaan Jahat Untuk Mengalihkan Tumpuan Daripada Persoalan Yang Wajib Dijawab Oleh Perdana Menteri Najib Tun Razak berkenaan 1MDB dan “Derma” RM2.6 Billion. Tajuk utama New Straits Times hari ini, “Justo: Nurul Izzah Wanted Stolen Data” adalah merupakan cubaan terdesak daripada media kawalan Barisan Nasional untuk mengalihkan tumpuan daripada isu utama, iaitu 1MDB yang dikaitkan dengan Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak. Saya dengan ini menafikan sekeras-kerasnya bahawa saya pernah menawarkan US$2 juta kepada Jus... lagi »

WarkahDaily Online

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 jam yang lalu
WarkahDaily Online ------------------------------ Pramugari digantung kerana enggan hidang arak Posted: 07 Sep 2015 02:36 AM PDT Charee Stanley (tengah)Seorang pramugari sebuah syarikat penerbangan Amerika Syarikat, ExpressJet Airlines yang telah memeluk Islam bulan lepas telah memfailkan aduan kepada Suruhanjaya Hak Sama Rata Pekerja (EEO), Amerika Syarikat, mendakwa bahawa penggantungan beliau daripada tugas kerana enggan menghidang hidangan arak dalam penerbangan majikannya adalah bertentangan dengan kepercayaan agama yang dianutinya. Menurut CBS Detroit, pramugari Charee Stan... lagi »

Sambutan dirancang untuk kepulangan Dr M esok

atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
Encik Politik Encik Polotik [image: Encik Politik Encik Polotik's photo.] *Satu sambutan dirancang diadakan di Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah di Subang esok untuk menyambut kepulangan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dari luar negeri.* * Jemputan untuk menghadiri 'sambutan' itu disebarkan dalam talian melalui Facebook. Jemputan itu meminta mereka yang berhasrat untuk menyertainya supaya datang mulai jam 12.30 tengahari.* * "Jemputan kepada seluruh rakyat Malaysia tercinta, merdeka bersama Tun. Rakyat bersama Tun M, selamatkan Malaysia," tulis jemputan itu yang ... lagi »

Parti Amanah Rakyat Sedia Berkerjasama Dengan Semua Pihak Tumbangkan Bn

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
*OLEH SALAHUDDIN HJ AYUB* 1. Sejak daripada awal penubuhan Gerakan Harapan Baru, saya telah menyatakan sikap kami bahawa sentiasa terbuka untuk bekerjasama dengan mana-mana pihak sama ada parti politik, NGO's atau mana-mana individu yang meletakkan matlamat menyelamatkan Malaysia dan masa depan rakyat dan negara. 2. Saya ingin menegaskan bahawa pendirian itu tidak pernah berubah sekalipun kami kini bergerak atas nama Parti Amanah Negara (Amanah Negara) yang akan dilancarkan secara rasmi pada 16 September ini. 3. Amanah Negara komited untuk meneruskan kesinambungan perjuangan rakyat... lagi »

Tiada peruntukan usul tidak percaya, kata Pandikar

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
[image: Tiada peruntukan usul tidak percaya, kata Pandikar]*KUALA LUMPUR*: Tiada peruntukan dalam peraturan mesyuarat parlimen yang membenarkan mana-mana ahli Dewan Rakyat untuk mengemukakan usul tidak percaya. Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia, berkata untuk berbuat demikian, peraturan sedia ada perlu diubah terlebih dahulu. "Tidak ada dalam peraturan mesyuarat. Jika ada ahli parlimen yang lebih arif, datang dan beritahu saya. Memang tidak peruntukan sedemikian. "Umpamanya satu kesalahan dibuat seseorang macam mana polis mahu ambil tindakan kalau tiada perun... lagi »

Polis kaji kemungkinan kehilangan Kevin berkait pembunuhan pengasas Ambank

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
Pasukan Siasatan Khas Polis akan mengkaji sebarang kemungkinan kehilangan Anthony Kevin Morais mempunyai kaitan dengan semua kes di dalam negara, termasuk pembunuhan pengasas Ambank, Hussain Ahmad Najadi. Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Noor Rashid Ibrahim berkata, polis komited menyelesaikan kes membabitkan Timbalan Ketua Bahagian Bicara dan Rayuan di Jabatan Peguam Negara tersebut. "Kita akan kaji semua kemungkinan yang ada. Kita mahu selesaikan kes ini, " katanya ketika ditemui media selepas majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang Tahun 2014 di Kuala Lumpur hari ini.

Bekas bos SB cabar Rosmah jawab sendiri tuduhan

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 3 jam yang lalu
Anne Muhammad Hari ini, 12:48 pm Hari ini, 12:58 pm Bekas timbalan pengarah Cawangan Khas (SB) polis Datuk Abdul Hamid Bador menggesa isteri perdana menteri Rosmah Mansor tampil menjawab sendiri dakwaan terhadapnya dan tidak menggunakan orang tengah. Hamid perkata Rosmah tidak perlu menggunakan pembantunya Datuk Rizal Mansor untuk bercakap bagi pihaknya. “Sanggupkah Rosmah sendiri tampil buat penafian? Dia tak boleh bercakap sendiri ke? “Sudah tentu, dia (perlu) jawablah,” katanya kepada Malaysiakini. Isnin lalu, Hamid membangkitkan persoalan kepada Timbalan Perdana Menteri Datuk S... lagi »

Tak Pecat, Najib Sensara...Pecat Pula, Lima Negeri Bahaya!!

kerengga pada KERENGGA - 3 jam yang lalu
SHAHBUDIN HUSIN SEMUA perhatian kini tertumpu kepada mesyuarat MT Umno esok, 9 September untuk mengetahui sama ada Timbalan Presiden Umno, Muhyiddin Yassin dan beberapa pemimpinnya yang lain yang agak kritikal terhadap Najib Razak akan dikenakan tindakan atau sebaliknya. Mereka yang lain yang mungkin berdepan hukuman selain Muhyiddin, ialah Naib Presiden Umno, Shafie Apdal, Pengerusi

Tawaran kontrak kerajaan RM2 juta kepada Justo pembohongan besar – Nurul Izzah

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
[image: TRP-Nurul Izzah-MOKH-M] *Menurut Nurul Izzah, tuduhan terhadap beliau itu satu lagi usaha terdesak untuk memesongkan perhatian umum daripada skandal 1MDB. * *KUALA LUMPUR, 8 September:* Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Nurul Izzah Anwar hari ini tampil menafikan dakwaan bahawa dia menawarkan kontrak kerajaan bernilai RM2 juta kepada bekas pegawai teknologi maklumat Petrosaudi International, Xavier Andre Justo. Menerusi kenyataan yang dikeluarkan pada Selasa, Nurul Izzah menegaskan bahawa beliau tidak pernah bertemu dengan lelaki warga Switzerland itu yang kini sedang... lagi »

PANGLIMA MALAYSIA akan memberi sokongan penuh kpd Parti Amanah Negara

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
Melihat dari perkembangan dan situasi politik semasa , PANGLIMA MALAYSIA terpanggil untuk membuat satu kenyataan rasmi bg berjalan bersama peredaran kehendak rakyat mengikut persetujuan bersama. Setelah susunan ahli jawatan kuasa yg baru PANGLIMA MALAYSIA disusun setelah pertelingkahan dalaman politik PAS dan perselisihan faham dalam organisasi maka kami dengan ini sebulat suara menyokong penuh penuh penubuhan Parti Amanah Negara berteraskan Harapan Baru bg bersama dengan suara rakyat. Umum telah ketahui bahawa setiap perjuangan itu harus berlandaskan islam dan islam itu sendiri m... lagi »

Kelab Greenboc

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 jam yang lalu
Kelab Greenboc ------------------------------ Mula-Mula Barua & Tolol, Kemudian Halau, Kini Pengkhianat & Perlu Dihapuskan... Posted: 08 Sep 2015 12:15 AM PDT K*au Ini Bagaimana?* Bila aku masih di situ engkau bilang aku Jebon, aku parasit, aku barua, aku tolol Kau ini bagaimana? Bila aku masih di dalam parti itu engkau bilang aku nyamuk, dan ingin halau aku keluar Kau ini bagaimana? Bila aku keluar engkau bilang parti sudah bersih, ahli parti sudah ditapis Kau ini bagaimana? Bila aku bersama rakyat sertai BERSIH engkau bersama UMNO tuduh aku ini balaci Cina, balaci DAP K... lagi »

The Unspinners

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 jam yang lalu
The Unspinners ------------------------------ - Dah jelas mencurigakan, Khairuddin ingat dia anak emas tak boleh siasat - Mengenalpasti seorang kelentong - Mengkritik tanpa memahami dan tahu situasi terkini hak asasi manusia di Msia - Transparency International dibiayai CIA melalui NED dan George Soros - Tuduh rasuah bukan berdasarkan persepsi ... TAPI BUKTI - Pakar kes AMLA, Kevin Morais tidak bersama SPRM sejak Julai 2014 Dah jelas mencurigakan, Khairuddin ingat dia anak emas tak boleh siasat Posted: 07 Sep 2015 11:30 PM PDT Khairuddin Hasasn yang te... lagi »

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 jam yang lalu
Dialog Dewasa Kritik Berasa ------------------------------ PERGURUAN SILAT PESAKA MALAYSIA PENERAJU HIMPUNAN MARUAH MELAYU 16 SEPT, HIMPUNAN "ON" Posted: 07 Sep 2015 06:09 PM PDT Assalamualaikum Dengan hormatnya saya ingin memaklumkan bahawa Pesaka Malaysia telah diamanahkan untuk menerajui Himpunan Rakyat Bersatu pada 16hb. September 2015 ini. Justeru itu Saya selaku ahli Dewan Perguruan Pesaka dan Guru Utama PSSCM ingin menyeru seluruh barisan kepimpinan dan ahli-ahli PSSCM untuk hadir pada 16 September 2015, jam 12.30 tengahari di Masjid Al-Bukhary.No. 1,Jalan Hang Tuah 50... lagi »

Gaya Peneroka

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 jam yang lalu
Gaya Peneroka ------------------------------ Posted: 07 Sep 2015 09:11 PM PDT You are subscribed to email updates from Gaya Peneroka To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, United States

Momok baju merah tak untungkan Najib

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
Mesyuarat biro politik Umno semalam dilaporkan lebih banyak membincangkan soal perhimpunan BERSIH 4 dan juga perhimpunan kumpulan baju merah, yang disebut-sebut sebagai Himpunan Maruah Melayu. Menurut laporan, mesyuarat tersebut tidak membangkitkan isu jawatan timbalan presiden parti, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan naib presiden, Datuk Seri Shafie Apdal. Nasib kedua-duanya hanya akan ditentukan dalam mesyuarat majlis tertinggi, esok. Datuk Seri Najib Razak sehingga kini masih belum membuka mulut kepada umum mengenai Himpunan Maruah Melayu16 September namun Umno sudah menyatakan sokong... lagi »

Fikir kritis: Baiah talak tiga

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
*OLEH XIFU NASER* *APAKAH* tujuan fatwa? Persoalan Syeikh Nurudin Lemu berusaha membuka mata kita bahawa terdapat dua jenis ulama: ulama teks dan ulama konteks. Ulama teks ialah ulama yang hanya mengikut teks bulat-bulat tanpa memikirkan sama ada fatwa yang diberinya itu membawa lebih manfaat atau mudarat. “Ustaz, mengapa wajib bayar zakat dengan menggunakan makanan asasi iaitu beras, bukan tunai?” “Kerana kita mengikut Mazhab Shafie!” kata ustaz. Jika inilah jawapan yang diberi, ustaz ini ialah ulama teks. Dia tidak memikirkan tentang konteks masyarakat yang sudah berubah. Baginy... lagi »

"Rosmah Banyak Menyusahkan Pegawai Saya" Kata Bekas Boss SB

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
Bekas timbalan pengarah Cawangan Khas (SB) polis Datuk Abdul Hamid Bador menggesa isteri perdana menteri Rosmah Mansor tampil menjawab sendiri dakwaan terhadapnya dan tidak menggunakan orang tengah. Hamid perkata Rosmah tidak perlu menggunakan pembantunya Datuk Rizal Mansor untuk bercakap bagi pihaknya. “Sanggupkah Rosmah sendiri tampil buat penafian? Dia tak boleh bercakap sendiri ke? “Sudah tentu, dia (perlu) jawablah,” katanya kepada Malaysiakini. Isnin lalu, Hamid membangkitkan persoalan kepada Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sama ada pertukarannya ke Jab... lagi »

Saya memberi 14 hari dari tarikh ini untuk Pesuruhjaya PAS Terengganu ...

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
*OLEH YB RAJA KAMARUL BAHRIN* Muqadimah: Berikutan asakan bertalu talu olih Pas Kuala Terengganu dan Pas Negeri untuk saya melepaskan Kerusi Parlimen, saya terpaksa memberi response. Bagaimana pun saya dapati sebahagian sebaran hanya menyiarakan SEPARUH dari keseluruhan text saya. Di sini saya sertakan text sepenuhnya. Sebelum PRU 13, pada bulan Mei 2013 PAS, PKR dan DAP bersetuju memohon mendaftar Pakatan Rakyat sebagai sebuah parti Gagasan pembangkang yang akan bertanding di bawah satu lambang, iaitu Pakatan Rakyat. Permohonan tersebut telah di tolak oleh R.O.S. Bagaimanapun PAS... lagi »

Nurul to sue NST, BH for publishing ‘false news’

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
The PKR vice-president says that there is no truth whatsoever in a report by the Umno papers linking her with IT expert Xavier Andre Justo who is jailed in Bangkok. [image: izzah]KUALA LUMPUR: PKR Vice-President Nurul Izzah Anwar denied that she had ever met former PetroSaudi Director and IT expert Xavier Andre Justo who is in jail in Bangkok. “If I have never met him and neither do I know him, how could I offer him USD2 million worth of government contracts once the opposition alliance comes to power in Putrajaya?” The Lembah Pantai MP was dismissing a New Straits Times (NST) report ... lagi »

1MDB kesal 'spekulasi' Nazir tentang penasihat

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
1MDB hari ini berkata ia kesal dengan kenyataan yang dibuat oleh tokoh korporat terkemuka Datuk Seri Nazir Razak mengenai peletakan jawatan salah seorang penasihatnya. Dalam satu kenyataan hari ini, syarikat milik kementerian kewangan itu berkata Nazir, yang merupakan pengerusi kumpulan CIMB, tidak mempunyai semua maklumat mengenai perkara itu. 1MDB berkata pihaknya kesal bahawa hari ini, pihak ketiga seperti Nazir Razak, yang menurutnya tidak ada pengetahuan secara langsung mengenai fakta-faktanya, mengeluarkan pandangan berunsur spekulasi mengenai kenyataan tertentu yang dibuat p... lagi »

Tokoh anti-rasuah ternama ‘dirasuk’? Mengarutlah!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
oleh Robin Stanley Augustin Cepat panggil “ghostbuster”! Jika kita percaya kata-kata Menteri Wilayah Persekutuan Tengku Adnan Tengku Mansor, beberapa tokoh anti-rasuah ternama telah “dirasuk”. Menurut laporan Malaysiakini, Adnan mendakwa bahawa tokoh anti-rasuah luar negara yang mengkritik kerajaan pada Persidangan Anti-rasuah Antarabangsa (IACC) ke-16 yang diadakan di Putrajaya telah “dirasuk” oleh pihak ketiga yang ingin menghancurkan negara. “Barangkali mereka ini 'dirasuk' pihak ketiga dalam negara yang ingin membuat dakyah. Seperti yang saya katakan sebelum ini, sekarang adala... lagi »

‘Konspirasi’ singkir Najib berlaku secara demokratik, kata DAP

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
[image: Setiausaha Publisiti Kebangsaan DAP Tony Pua bidas laporan akhbar yang mendakwa beliau terlibat dalam konspirasi singkir perdana menteri. – Gambar fail The Malaysian Insider, 8 September, 2015.]Setiausaha Publisiti Kebangsaan DAP Tony Pua bidas laporan akhbar yang mendakwa beliau terlibat dalam konspirasi singkir perdana menteri. – Gambar fail The Malaysian Insider, 8 September, 2015.Setiausaha Publisiti Kebangsaan DAP Tony Pua hari ini membidas laporan akhbar New Straits Times (NST) dan Berita Harian yang mendakwa beliau terlibat dalam "konspirasi" bagi menyingkirkan perdana... lagi »

Lebih ramai sokong PAS lepas ditendang DAP, kata Hadi

atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
*Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, walaupun terdapat beberapa cawangan parti Islam itu yang ‘dicantas’, ‘tunas’ baharu yang tumbuh untuk PAS kini juga lebih banyak dan subur. * *Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, walaupun terdapat beberapa cawangan parti Islam itu yang ‘dicantas’, ‘tunas’ baharu yang tumbuh untuk PAS kini juga lebih banyak dan subur.* *Datuk Seri Abdul Hadi Awang mendakwa lebih ramai yang menyokong PAS selepas ditendang DAP susulan pertelagahan membabitkan isu hudud meskipun parti itu hanya memenangi Pulau Pinang dalam pilihan raya u... lagi »

Umno yang sentiasa mengubah ‘kebenaran’ mengikut kehendak mereka

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
oleh Hazlan Zakaria Mereka yang rasional pasti amat sukar memahami Umno. Parti itu seolah-olah wujud dalam situasi yang sentiasa berubah, sering meniti antara kebenaran dan kepalsuan – berpandukan yang mana lebih memberi keuntungan kepadanya. Ambil sahaja kecenderungannya untuk membuat keputusan besar hanya berdasarkan “perasaan”. Seperti dakwaan setiausaha kerja Umno Ab Rauf Yusoh bahawa gesaan agar presiden parti meletakkan jawatan ekoran dakwaan rasuah telah mengguris hati ahli-ahlinya. “Ia amat mengguris hati ahli Umno,” kata Ab Rauf seperti dipetik laman *The Malaysian Insider* ... lagi »

Najib dan Dr M: Satu ketika lebih daripada sekadar kawan, sekarang musuh ketat

kerengga pada KERENGGA - 4 jam yang lalu
Mike Tan Sebagai salah seorang ahli politik Malaysia, Perdana Menteri Najib Razak seharusnya lebih tahu dengan pepatah “Dalam politik, tiada kawan atau musuh yang kekal”. Ianya agak mengejutkan untuk mendengar beliau menyuarakan ketidakpercayaan beliau yang Dr Mahathir Mohamad benar-benar menentang beliau. Dengan ayat beliau sendiri, Najib baru-baru ini mengisytihar, “Tidak pernah terbayang

Najib harus berhenti gunakan Justo, media kerajaan alih perhatian dari kesalahan, kata PKR

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
[image: Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar berkata, tindakan kerajaan dan media kawalan kerajaan yang cuba mengaitkan dirinya dengan Xavier Justo juga adalah tidak tepat kerana beliau tidak pernah menemui lelaki tersebut. – Gambar fail The Malaysian Insider, 8 September, 2015.] Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar berkata, tindakan kerajaan dan media kawalan kerajaan yang cuba mengaitkan dirinya dengan Xavier Justo juga adalah tidak tepat kerana beliau tidak pernah menemui lelaki tersebut. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak harus berhenti menggunakan media yang dikawal kerajaan ... lagi »

Peaceful assembly part of democracy, says Saifuddin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
CEO of Global Movement of Moderates also makes a compelling argument against dissent being interpreted as treason. [image: saifuddin,perhimpuhan] PETALING JAYA: Dissent and peaceful assembly are part of democracy, says Saifuddin Abdullah. “We had already established that before we had the Peaceful Assembly Act (PAA). “Suhakam has already come out with guidelines as to how to facilitate peaceful assemblies, and given the gazetting of the PAA, all the more we should understand better how peaceful assembly is part of democracy,” said the CEO of the Global Movement of Moderates at a round... lagi »

"Rosmah Banyak Menyusahkan Pegawai Saya" Kata Bekas Boss SB

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 4 jam yang lalu
Bekas timbalan pengarah Cawangan Khas (SB) polis Datuk Abdul Hamid Bador menggesa isteri perdana menteri Rosmah Mansor tampil menjawab sendiri dakwaan terhadapnya dan tidak menggunakan orang tengah. Hamid perkata Rosmah tidak perlu menggunakan pembantunya Datuk Rizal Mansor untuk bercakap bagi pihaknya. “Sanggupkah Rosmah sendiri tampil buat penafian? Dia tak boleh bercakap sendiri ke? “Sudah tentu, dia (perlu) jawablah,” katanya kepada Malaysiakini. Isnin lalu, Hamid membangkitkan persoalan kepada Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sama ada pertukarannya ke Ja...lagi »

Sah kereta terbakar milik Kevin Morais!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
Polis belum dapat membuat pengesahan secara rasmi kerana kesukaran memperolehi nombor casis pada enjin kereta itu yang telah hilang. [image: zainuddin,morais] PETALING JAYA: Polis mengesahkan hampir 99 peratus siasatan yang dilakukan terhadap kereta yang terbakar adalah milik Kevin Anthony Morais yang masih lagi hilang. Perkara itu disahkan oleh Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Zainuddin Ahmad ketika dihubungi FMT. Zainuddin bagaimanapun berkata, pihaknya belum boleh mengesahkan secara rasmi kerana ada maklumat belum lengkap terutama nombor casis pada enjin yang tela... lagi »

Ahli Parlimen BN hipokrit kerana hanya berani di laman sosial

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
Mereka hanya berani mengkritik Najib Tun Razak di laman sosial tetap tidak berani membuat usul dan menyokong undi tidak percaya di Parlimen. [image: mazfuz,najib] KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) bersikap hipokrit kerana tidak berani membuat usul undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar turut menyelar tindakan segelintir Ahli Parlimen BN yang hanya berani mengkritik di laman sosial tetapi tidak berani bersuara dalam Parlimen. “Saya tak percaya kepada Ahli Parlimen BN kerana mereka tidak bersun... lagi »

Pak Arab Derma RM2.6B.....Berapa Banyak Pulak Nak Derma Gol...???

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu

Sah Kereta Terbakar Milik Kevin Morais

Addin Deen pada Addin - 4 jam yang lalu
Polis mengesahkan hampir 99 peratus siasatan yang dilakukan terhadap kereta yang terbakar adalah milik Kevin Anthony Morais yang masih lagi hilang. Perkara itu disahkan oleh Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Zainuddin Ahmad ketika dihubungi FMT. Zainuddin bagaimanapun berkata, pihaknya belum boleh mengesahkan secara rasmi kerana ada maklumat belum lengkap terutama nombor casis pada enjin yang telah terbakar. “Kita tak boleh dedahkan maklumat siasatan yang sedang dibuat kepada orang awam kerana keseluruhan siasatan ini masih memerlukan perkara-perkara tertentu yan... lagi »

Rakyat lagi terkejut PM dapat RM2.6 bilion !!! bekas TPM pon tak tahu, apatahlagi pencacai2nya di bawah...

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
* BILA Najib Razak NAK BUAT LAWATAN MENGEJUT KE PENJARA!!!*

Kekalkah Kedudukan Muhyiddin Dalam Umno?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
MESYUARAT Majlis Tertinggi Umno pada Rabu menjadi sesuatu yang ditunggu-tunggu selepas khabar angin bahawa Tan Sri Muhyiddin Yassin dan beberapa yang lain akan dipecat daripada Umno bertiup kencang. Perhatian media terhadap Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak pernah lenyap sejak beliau digugurkan daripada Kabinet. Bekas Timbalan Perdana Menteri itu yang mendarat di KLIA selepas pulang daripada bercuti bermain golf di Australia minggu lalu turut menjadi tajuk berita. Beliau disambut oleh penyokong-penyokongnya yang memakai baju-T hitam dengan wajahnya dicetak di bahagian depan bersama ... lagi »

Umno bertambah lemah jika pecat Muhyiddin, Shafie, kata bekas setiausaha agung

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 4 jam yang lalu
OLEH NABIHAH HAMID Umno akan bertambah lemah jika Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Shafie Apdal dipecat esok, kata bekas setiausaha agung parti Melayu itu, Tan Sri Sanusi Junid. – Gambar fail The Malaysian Insider, 8 September, 2015. Umno akan bertambah lemah sekiranya spekulasi pemecatan timbalan presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan naib presiden parti Datuk Seri Shafie Apdal menjadi kenyataan esok, kata Tan Sri Sanusi Junid. Bekas setiausaha agung Umno yang pernah memegang jawatan sebagai menteri besar Kedah ketikaTun Dr Mahathir Mohamad masih perdana menteri itu berka...lagi »

Kisah Sedih Budak 13 Tahun Bertahan Hidup Selama 3 Hari Hingga Meninggal

Nas Rul pada dairishare - 4 jam yang lalu
Sebuah kisah tentang kematian daripada seorang gadis , yang menjadi mangsa selepas berlakunya gempa dahsyat yang berlangsung pada tarikh 13 November 1985 , di Armero , Columbia . Omayra Sanchez adalah seorang gadis cilik berusia 13 tahun yang tinggal di Armero , sebuah bandar kecil yang berpenduduk sekitar 31.000 orang. Pada tarikh 13 November 1985 , bandar Armero yang kecil dan tenang , digoncang oleh letusan gunung berapi Nevado Del Ruiz . Saat meletus , gunung Nevado Del Ruiz menghasilkan gegaran hebat , yang meruntuhkan ribuan bangunan di Armero , dengan muntahan lahar panas ,...lagi »

MT: TAK PECAT, NAJIB SENGSARA...PECAT PULA, LIMA NEGERI BAHAYA!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
Semua perhatian kini tertumpu kepada mesyuarat MT UMNO esok, 9 September untuk mengetahui sama ada Timbalan Presiden UMNO, Muhyiddin Yassin dan beberapa pemimpinnya yang lain yang agak kritikal terhadap Najib Razak akan dikenakan tindakan atau sebaliknya. Mereka yang lain yang mungkin berdepan hukuman selain Muhyiddin, ialah Naib Presiden UMNO, Shafie Apdal, Pengerusi Perhubungan UMNO Kedah, Mukhriz Mahathir, Ahli MT Aziz Sheikh Fadzir, bekas Menteri Besar Terengganu, Ahmad Said, bekas Exco Perak, Hamidah Osman dan Ahli Parlimen Sepanggar, Jumat Idris. Mereka ini diketahui kerap... lagi »

Tujuan PAS bertanding kawasan campuran untuk memenangkan MCA/Gerakan (BN)?

kerengga pada KERENGGA - 4 jam yang lalu
Kawasan campuran mungkin medan tempur PAS-DAP Berdepan DAP di kawasan Cina secara realitinya bukan perkara mudah. Bagaimanapun di kawasan campuran keadaannya mungkin berbeza bagi PAS. Perkara itu antara perkara dipertimbang oleh parti Islam itu setelah tamat kerjasama politik kedua-dua pihak itu Julai lalu selepas percanggahan pendapat berpanjangan. Pengarah pilihan raya PAS Datuk

‘Najib’s fall would be payment enough’

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
Justo reportedly tells Thai police that Sarawak Report editor brokered sale of 1MDB data to Edge owner without charge. [image: clare,justo] KUALA LUMPUR: Jailed former PetroSaudi employee Xavier Andre Justo allegedly told Thai police that Sarawak Report editor Clare Rewcastle-Brown had arranged for the sale of 1Malaysia Development Berhad (1MDB) data to The Edge media group owner Tong Kooi Ong for US$2 million, reports the New Straits Times (NST). However, he said that Rewcastle-Brown had not sought to be paid any commission for brokering the deal, allegedly telling him that causing t...lagi »

Ambil kira implikasi perhimpunan 16 Sept kepada negara – Nancy Shukri

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
Menanam kebencian terhadap orang lain tidak akan menjadikan negara ini terus membangun sebaliknya membawa perpecahan dan kerosakan kepada negara dan rakyat. [image: Nancy-Shukri_anti-bersih_600] KUALA LUMPUR: Penganjur dan peserta Himpunan Baju Merah yang dirancang pada 16 September ini dinasihatkan supaya mengambil kira implikasi perhimpunan itu kepada negara. Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Nancy Shukri berkata, ini kerana setiap individu di negara ini seharusnya tidak menanam kebencian terhadap individu lain. Begitu juga dengan media yang memainkan peranan penting untuk mengala... lagi »

Penstrukturan air Selangor akhirnya berjaya dimuktamad

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
[image: Grafik-Air-Selangor] KUALA LUMPUR 8 SEPT: Kerajaan Selangor dan Kerajaan Persekutuan berjaya memuktamadkan penstrukturan semula industri air Selangor melalui perjanjian yang dipersetujui hari ini menerusi Aset Air Berhad (PAAB) dan Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd (Air Selangor). Exco Infrastruktur, Kemudahan Awam, Permodenan Pertanian dan Industri Asas Tani, Zaidy Abdul Talib berkata, kerajaan negeri mengharapkan kerjasama baik itu dapat diteruskan tanpa sebarang masalah di masa akan datang. “PAAB juga berpuas hati dan berterima kasih kepada kerajaan negeri atas kerjasama dan... lagi »

Baju Kuning atau Baju Merah Azizah Dun tolak

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
Malaysia tidak memerlukan sebuah lagi perhimpunan selepas BERSIH 4 pada 29 dan 30 Ogos lalu, kata Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Azizah Mohd Dun. Ini, katanya, termasuk perhimpunan Baju Merah anti-BERSIH pada Hari Malaysia 16 September ini. Bercakap kepada *Malaysiakini*, Azizah berkata beliau bimbang perhimpunan itu akan terus mengundang provokasi, seperti berlaku dalam BERSIH 4. “Kita nampak apa yang berlaku semasa himpunan BERSIH 4 berlangsung. “Walaupun sudah diberitahu pihak polis ada tempat-tempat yang mereka tidak boleh berkumpul tetapi mere... lagi »

PAS tempelak pengulas dakwa mereka lemah

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
PAS tampil menempelak golongan pengulas politik yang mendakwa parti Islam itu semakin lemah susulan wujudnya parti serpihan Parti Pekerja-Pekerja Malaysia (PPM). Pengarah Jabatan Penerangan PAS Ahmad Amzad Hashim berkata golongan itu mungkin dipengaruhi pandangan di dada akhbar. “Pengulas politik yang menyatakan PAS semakin lemah barang kali mengalami keracunan oleh akhbar* Utusan Malaysia, Berita Harian, Malaysiakin*i atau* The MaIaysian Insider*. “Cubalah menjadi lebih objektif sedikit. Ada berapa kawasan dalam PAS? 191 kawasan. Hanya ada berapa kawasan yang dikatakan bermasalah d... lagi »

Mustafa Ali: Kawasan campuran mungkin medan tempur PAS-DAP

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
Berdepan DAP di kawasan Cina secara realitinya bukan perkara mudah. Bagaimanapun di kawasan campuran keadaannya mungkin berbeza bagi PAS. Perkara itu antara perkara dipertimbang oleh parti Islam itu setelah tamat kerjasama politik kedua-dua pihak itu Julai lalu selepas percanggahan pendapat berpanjangan. Pengarah pilihan raya PAS Datuk Mustafa Ali juga berkata PAS kini bebas meletakkan calon di mana-mana kawasan kecuali di tempat PKR memandangkan mereka hanya memutuskan hubungan dengan DAP. Mustafa Ali bagaimanapun berkata masih terlalu awal untuk bercakap mengenai perkara itu memandan... lagi »

Terkejut bank tidak terima tukaran wang

atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
Encik Politik Encik Polotik [image: Encik Politik Encik Polotik's photo.] *"TADI pergi bank, bank cakap mereka tidak terima tukar dekat cawangan sini," demikian luahan seorang pelajar Doktor Falsafah sebuah universiti di United Kingdom ketika menukar wang di sebuah bank di Johor.* * Nurayuni Daud, 28, (bukan nama sebenar), kejadian berlaku ketika dia hendak menukar mata wang Ringgit Malaysia ke Pound Sterling di sebuah bank pagi semalam.* * Ujarnya, dia sangat terkejut dengan tindakan tersebut kerana selama ini, dia tidak mempunyai masalah untuk membuat pertukaran wang Ringgit Malay... lagi »

Maria Chin Abdullah among 9 charged for illegal assembly, sedition

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu

Bekas bos SB cabar Rosmah jawab sendiri tuduhan

PBO™ pada pen buruk online ™ - 5 jam yang lalu
Bekas timbalan pengarah Cawangan Khas (SB) polis Datuk Abdul Hamid Bador menggesa isteri perdana menteri Rosmah Mansor tampil menjawab sendiri dakwaan terhadapnya dan tidak menggunakan orang tengah. Hamid perkata Rosmah tidak perlu menggunakan pembantunya Datuk Rizal Mansor untuk bercakap bagi pihaknya. “Sanggupkah Rosmah sendiri tampil buat penafian? Dia tak boleh bercakap sendiri ke? “Sudah

Demo 'tumpah darah' - DAP gesa ahli buat laporan polis

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu

Pakatan baru: Pemuda DAP ajak PKR tolak PAS bersama

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu

Protes ‘baju merah’ - sukar kata ya atau tidak, kata menteri

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu

KJ yakin 100% tiada dipecat pada MT Umno esok

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu

KJ ulas demo ‘baju merah’ lepas mesyuarat MT Umno

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu

'Baju merah' himpunan Melayu saja, amat bahaya, kata Mahfuz

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu

Dek Gemar Bershopping, Rosmah Menyusahkan Anggota Polis.

PASTA DotMy pada Ameno World - 5 jam yang lalu
Bekas Timbalan Pengarah Cawangan Khas (SB) polis Datuk Abdul Hamid Bador memberitahu kepada media bahawa Rosmah ; 1. Suka membeli belah selama berjam2 lamanya. 2. Dan aktiviti itu pula dilakukan dengan kerap. 3. Sehingga menyusahkan kerajaan kerana kerajaan terpaksa tanggung kos membayar pegawai polis dan pasukan pengiring ketika menemani Rosmah Mansur membeli belah. Anggota terpaksa kerja lebih masa dan disebabkan itu kerajaan terpaksa bayar OT kepada anggota2 tersebut. Fikir positif. Maybe Rosmah nak bagi pendapatan lebih kot kat dorang? MUAHAHA. *BTW.* Ini la yang orang sebut2... lagi »

PKR tegas mahu PAS dalam gabungan baharu pembangkang OLEH JAMILAH KAMARUDIN

atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
*Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali berkata ia masih mahukan bekas rakan sekutunya dalam Pakatan Rakyat, PAS menyertai gabungan pembangkang yang baharu walaupun ditentang DAP. * *Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali berkata ia masih mahukan bekas rakan sekutunya dalam Pakatan Rakyat, PAS menyertai gabungan pembangkang yang baharu walaupun ditentang DAP.* *PKR bertegas masih mahukan bekas rakan sekutunya dalam Pakatan Rakyat, PAS menyertai gabungan pembangkang yang baharu walaupun ditentang DAP, kata Mohamed Azmin Ali.* *Timbalan Presiden PKR itu berkata, PKR membuat keput... lagi »

PERGH DAHSYAT!!!!!! .... PARTI CANGKUL BELUM DILANCARKAN SECARA RASMI TETAPI NEGERI KEDAH SUDAH ADA WISMA SENDIRI?????

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 5 jam yang lalu
*Sudah berbunyi diakar umbi betapa belum pernah terjadi dalam sejarah politik tanah air dimana-mana pertubuhan parti politik dalam negara ini, parti belum dilancarkan dengan rasminya tetapi sudah memiliki wisma sendiri ... bukan diperingkat pusat tetapi negeri Kedah????? ..... kalau dilihat kepada gambar-gambar diatas ternyata untuk memiliki ataupun menyewa bangunan tersebut dengan mengecat semula dengan warna jingga bukan sedikit wang dan dana di perlukan.Nak katakan sumbangan derma dari ahli-ahli ... berapa sangat jumlah ahli Parti Cangkul kini.Rakyat ingin melontarkan p... lagi »

Mahfuz: Ahli Parlimen BN reda negara terus dalam krisis

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu

Ulasan : Kesian PAS

Gerakan Anti Najib/Rosmah pada GANR - 6 jam yang lalu
بَشِّرِ ٱلۡمُنَـٰفِقِينَ بِأَنَّ لَهُمۡ عَذَابًا أَلِيمًا (١٣٨) ٱلَّذِينَ يَتَّخِذُونَ ٱلۡكَـٰفِرِينَ أَوۡلِيَآءَ مِن دُونِ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ‌ۚ أَيَبۡتَغُونَ عِندَهُمُ ٱلۡعِزَّةَ فَإِنَّ ٱلۡعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعً۬ا (١٣٩) Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: Bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya. (138) (Iaitu) orang-orang

Jom Lihat Apa Yang Pelik Pada Gadis Cantik Ini Nas Rul

atsixty pada ZAKRI ALI - 6 jam yang lalu
*WOMEN with long tongues introduces Tongue Tracy. Tracy looks like she’s swallowed the larger part of an octopus, the beast’s last tentacle lolling out of her mouth in search of a speck of oyster sauce on her lips:* * Bagikan : *

JUSTO DAKWA NURUL IZZAH BERMINAT BELI DATA 1MDB DENGAN MEMBAYAR USD2 JUTA (RM8.62 JUTA) DALAM BENTUK KONTRAK KERAJAAN JIKA PR BERJAYA AMBIL ALIH PUTRAJAYA NAMUN DITOLAK MENTAH-MENTAH OLEH JUSTO.

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 6 jam yang lalu
*PETALING JAYA: Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar didakwa berminat untuk membeli data berhubung 1Malaysia Development Berhad (1MDB).Dakwaan itu dibuat oleh bekas kakitangan Petrosaudi International, Xavier Andre Justo, 49, dalam pengakuannya.Bagaimanapun, menurut warga Switzerland itu, Nurul Izzah yang juga merupakan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) bukanlah pembeli berpotensi yang dimahukannya dan mengakui sifat tamak menguasai dirinya dengan meletakkan bayaran tunai AS$2 juta (RM8.62 juta).Dalam pengakuan itu juga menyebut, Nurul Izzah menawark...lagi »

'Rosmah susahkan polis, bazir masa beli-belah' - Hamid Bador

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu

Bekas bos SB cabar Rosmah jawab sendiri tuduhan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
Bekas timbalan pengarah Cawangan Khas (SB) polis Datuk Abdul Hamid Bador menggesa isteri perdana menteri Rosmah Mansor tampil menjawab sendiri dakwaan terhadapnya dan tidak menggunakan orang tengah. Hamid perkata Rosmah tidak perlu menggunakan pembantunya Datuk Rizal Mansor untuk bercakap bagi pihaknya. “Sanggupkah Rosmah sendiri tampil buat penafian? Dia tak boleh bercakap sendiri ke? “Sudah tentu, dia (perlu) jawablah,” katanya kepada *Malaysiakini*. Isnin lalu, Hamid membangkitkan persoalan kepada Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sama ada pertukarannya ke Jabat... lagi »

Mula-Mula Barua & Tolol, Kemudian Halau, Kini Pengkhianat & Perlu Dihapuskan...

atsixty pada ZAKRI ALI - 6 jam yang lalu
*Kau Ini Bagaimana?Bila aku masih di situengkau bilang aku Jebon, aku parasit, aku barua, aku tolol * *Posted by * *Green Boc*

HANGAT!!! Bekas timbalan pengarah SB cabar Rosmah

kerengga pada KERENGGA - 6 jam yang lalu
Bekas timbalan pengarah Cawangan Khas (SB) polis Datuk Abdul Hamid Bador menggesa isteri perdana menteri Rosmah Mansor tampil menjawab sendiri dakwaan terhadapnya dan tidak menggunakan orang tengah. Hamid perkata Rosmah tidak perlu menggunakan pembantunya Datuk Rizal Mansor untuk bercakap bagi pihaknya. “Sanggupkah Rosmah sendiri tampil buat penafian? Dia tak boleh bercakap sendiri ke?

Perhimpunan haram tidak akan menumbangkan kerajaan sah

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
*Oleh Datuk Nur Jazlan Mohamed * Ucapan tahniah saya ucapkan kepada peserta Bersih 4 serta pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM) khususnya kerana walaupun perhimpunan haram tetap berlangsung seperti yang dijadualkan, tiada sebarang insiden kekerasan berlaku antara kedua-dua belah pihak. Tidak dapat dinafikan, saya boleh menyimpulkan dengan tiada insiden seperti yang berlaku seperti dalam demonstrasi jalanan yang berlangsung di Kuala Lumpur sebelum ini, membuktikan betapa rakyat Malaysia serta PDRM dapat bertolak ansur dalam memastikan matlamat kedua-dua pihak dapat dicapai. Sebab itu... lagi »

LAGI GAMBAR PELANGGAN BAWA ANJING DALAM TROLI TERSEBAR DI MEDIA SOSIAL ... KALI INI DIKATAKAN BERLAKU DI PASARAYA TESCO AMPANG.

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 7 jam yang lalu
*Ini bukan isu perkauman tetapi lebih kepada sikap individu yang langsung tidak berakhlak dan memiliki jiwa sivik yang peka dan sensitif kepada suasana sekeliling hidup dibumi berbilang kaum dan pegangan agama.Sebelum ini kecoh gegak gempita pasal seorang wanita Cina bawa anjing dalam troli di Pasaraya Tesco Plentong, Johor, kini dikatakan berlaku pasaraya jenama sama cawangan Ampang.Sementara itu, Tesco Malaysia telah mengambil tindakan membesarkan saiz papan tanda larangan membawa haiwan di semua 53 pasarayanya di seluruh negara berikutan isu dua pelanggan yang membawa ... lagi »

Amanah berusaha tidak jadi punca kejatuhan PAS Kelantan

kerengga pada KERENGGA - 7 jam yang lalu
ZULKIFLI SULONG Parti Amanah Negara (Amanah) Kelantan akan sedaya upaya memastikan kehadirannya tidak menjadi punca kejatuhan kerajaan PAS di Kelantan yang dibina allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sejak lebih 25 tahun lalu. Namun, jika pimpinan PAS yang ada terus mengambil sikap tidak mahu berbincang dengan mereka, apa-apa keputusan mereka selepas ini akan diambil secara sendiri, kata

Umno bertambah lemah jika pecat Muhyiddin, Shafie, kata bekas setiausaha agung

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
[image: Umno akan bertambah lemah jika Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Shafie Apdal dipecat esok, kata bekas setiausaha agung parti Melayu itu, Tan Sri Sanusi Junid. – Gambar fail The Malaysian Insider, 8 September, 2015.]Umno akan bertambah lemah jika Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Shafie Apdal dipecat esok, kata bekas setiausaha agung parti Melayu itu, Tan Sri Sanusi Junid. – Gambar fail The Malaysian Insider, 8 September, 2015.Umno akan bertambah lemah sekiranya spekulasi pemecatan timbalan presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan naib presiden parti Datuk Seri ... lagi »

DEIG belum beroperasi, untuk apa disiasat, soal Azmin kepada audit negara

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
[image: Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali terbuka dengan hasrat Jabatan Audit Negara siasat Kumpulan Pelaburan Darul Ehsan (DEIG). – Gambar fail The Malaysian Insider, 8 September, 2015.]Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali terbuka dengan hasrat Jabatan Audit Negara siasat Kumpulan Pelaburan Darul Ehsan (DEIG). – Gambar fail The Malaysian Insider, 8 September, 2015.Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali mengulangi keterbukaannya mengenai hasrat Jabatan Audit Negara yang berminat menjalankan siasatan terhadap anak syarikat negeri, Kumpulan Pelaburan Darul Ehsan (DEIG). B... lagi »

Umno hanya boleh hancur dari dalam, kata Ahmad Maslan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
[image: Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan menjawab soalan media selepas menghadiri majlis menandatangani perjanjian bagi program polisi kepimpinan ekonomi di Malaysia bersama Temasek Foundation dan Singapore Cooperation Enterprise (SCE) di Kuala Lumpur, pagi ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Seth Akmal, 8 September, 2015.]Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan menjawab soalan media selepas menghadiri majlis menandatangani perjanjian bagi program polisi kepimpinan ekonomi di Malaysia bersama Temasek Foundation dan Singapore Cooperation Enterprise (SCE) di Kuala Lumpur... lagi »

Kedudukan Parti Amanah, apa kata MB S'gor?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu

Kerajaan Kelantan berhabis duit kerana bayar saman -MSO

atsixty pada ZAKRI ALI - 7 jam yang lalu
*Sejak Tokguru Nik Abdul Aziz Nik Mat tiada berbagai masalah atau perkara berlaku di Kelantan. * *Ia menimpa bukan pihak-pihak tertentu sahaja di negeri itu tetapi melibatkan seluruh rakyat. * *Parti itu dan kerajaan Kelantan yang dipimpinnya selama 25 tahun juga berhadapan dengan berbagai masalah dan kerenah.* *Apakah ia satu kebetulan, selepas ketiadaan Nik Aziz? Kalau kebetulan, kenapa?* *Salah satu perkara atau musibah besar selepas ketiadaan Allahyarham Nik Aziz ialah negeri itu dilanda bah besar - bah emas yang dianggarkan lebih besar daripada bah tahun 1969. * *Bebera... lagi »

Tiada asas bagi usul tak percaya ke atas Najib, kata speaker

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu

PKR: 'Baju merah' boleh demo jika nyatakan matlamat

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu

Azmin mahu PAS dalam pakatan baru pembangkang

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu

DEIG: MB Selangor pelawa Selcat, PAC, Ketua Audit siasat

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu

Apa Nak Jadi Nih..Cucu Sembelih Nenek..

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 7 jam yang lalu
Inilah Gambar Cucu Yang Sembelih nenek Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini View previous comments Mohd Fauzi Hamid Aah..kuala tgganu.. · Amer Sani Noled Cucu sembelih nenek di Kg Surau Haji Daud, Bkt Payong..Seorang cucu lelaki dari Cheneh datang rmh tok di kg surau hj daud sudah seminggu.. tok ada kebun duku.. cucu tolong panjat duku..

Teliti dulu prestasi saya....

Alhusseyn Alhusseyn pada AMANAH PROGRESIF PEDULI - 8 jam yang lalu
Saya merujuk kepada tuntutan pesuruhjaya PAS Terengganu agar saya meletak jawatan ahli parlimen Kuala Terengganu. Sebelum pilihan raya umum ke-13 (PRU13), pada bulan Mei 2013 PAS, PKR dan DAP bersetuju memohon mendaftar Pakatan Rakyat sebagai sebuah parti gagasan pembangkang yang akan bertanding di bawah satu lambang, iaitu Pakatan Rakyat. Permohonan tersebut telah ditolak oleh ROS. Bagaimanapun, PAS, PKR dan DAP masih bertanding di bawah konsep “Pakatan Rakyat” walaupun terpaksa menggunakan lambang masing-masing (untuk mengelak pertandingan tiga penjuru dengan BN). Perkara p... lagi »

Pas Terengganu sedia bergerak sendirian pada PRU14 Tidak tolak tanding semua kerusi

atsixty pada ZAKRI ALI - 8 jam yang lalu
*KUALA TERENGGANU - Pas Terengganu tidak menolak untuk bertanding di semua kerusi pada pilihan raya umum (PRU) akan datang, jika terdapat usaha mengetepikan Pas khususnya dalam pakatan yang wujud ketika ini.* *Pesuruhjayanya, Satiful Bahri Mamat menggambarkan, pihaknya seolah-olah bersedia menghadapi kemungkinan itu bersendirian, apatah lagi melalui desas-desus penubuhan PR 2.0 yang dikatakan akan meminggirkan penyertaan Pas. * *PR 2.0 yang akan menggantikan PR dikatakan dianggotai PKR, DAP dan Parti Pekerja Malaysia. * *“Pas Terengganu tanpa ada rasa ragu-ragu, jika ada keputus... lagi »

Penguat kuasa perlu senjata api, bodyguard?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
[image: Penguat kuasa perlu senjata api, bodyguard?] KUALA LUMPUR - Susulan kehilangan Timbalan Ketua Bahagian Bicara dan Rayuan Jabatan Peguam Negara, Anthony Kevin Morais, baru-baru ini, timbul persoalan adakah pegawai penguat kuasa perlu dibekalkan dengan senjata api ataupun pengawal peribadi? Penganalisis jenayah, Datuk Akhbar Satar akui sudah tiba masanya penguat kuasa terutama yang mengendalikan kes berprofil tinggi. "Sudah sampai masanya... tetapi saya rasa agensi penguat kuasa seperti SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) mungkin sudah ada (kawalan keselamatan). ... lagi »

PKR tegas mahu PAS dalam gabungan baharu pembangkang

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
[image: Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali berkata ia masih mahukan bekas rakan sekutunya dalam Pakatan Rakyat, PAS menyertai gabungan pembangkang yang baharu walaupun ditentang DAP. – Gambar The Malaysian Insider oleh Wan Asraf, September 8, 2015.] Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali berkata ia masih mahukan bekas rakan sekutunya dalam Pakatan Rakyat, PAS menyertai gabungan pembangkang yang baharu walaupun ditentang DAP. PKR bertegas masih mahukan bekas rakan sekutunya dalam Pakatan Rakyat, PAS menyertai gabungan pembangkang yang baharu walaupun ditentang DAP, kata Moham... lagi »

Sambutan dirancang untuk kepulangan Dr M esok

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
Satu sambutan dirancang diadakan di Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah di Subang esok untuk menyambut kepulangan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dari luar negeri. Jemputan untuk menghadiri 'sambutan' itu disebarkan dalam talian melalui Facebook. Jemputan itu meminta mereka yang berhasrat untuk menyertainya supaya datang mulai jam 12.30 tengahari. "Jemputan kepada seluruh rakyat Malaysia tercinta, merdeka bersama Tun. Rakyat bersama Tun M, selamatkan Malaysia," tulis jemputan itu yang tidak meletakkan nama penganjurnya. Seorang blogger, yang enggan namanya disiarka... lagi »

ANGIN PERUBAHAN

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 jam yang lalu
ANGIN PERUBAHAN ------------------------------ Wanita Asing Pergunakan Negarawan Untuk Tumbangkan Kerajaan Posted: 06 Sep 2015 11:09 PM PDT You are subscribed to email updates from ANGIN PERUBAHAN To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, United States

RAKYAT MARHAEN

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 jam yang lalu
RAKYAT MARHAEN ------------------------------ - Sambutan dirancang untuk kepulangan Dr M esok - Mahfuz: Tahniah Mahsuri baru Pulau Langkawi - Apa Salahnya Kumpulan 'Baju Merah' Berhimpun ? - Nazir Razak gusar mesej daripada peletakan jawatan penasihat 1MDB - Pas Terengganu sedia bergerak sendirian pada PRU14 - 8 individu kena dakwa, cara Putrajaya aniaya Bersih 4, kata peguam - 1MDB sahkan peletakan jawatan Dr Abdul Samad sebagai ahli lembaga penasihat - Mula-Mula Barua & Tolol, Kemudian Halau, Kini Pengkhianat & Perlu Dihapuskan... - Pengerusi ... lagi »

Mahfuz: Tahniah Mahsuri baru Pulau Langkawi

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
Dipecat dan dikritik pemimpin parti sendiri, siapa sangka Anina Saadudin disanjung anggota parlimen daripada parti bermusuh. Ahli Parlimen Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar hari ini tampil mengucapkan tahniah kepada Ainina “atas keberanian bertutur benar kepada presiden Umno yang juga perdana menteri Malaysia yang berkuasa”. Bekas naib presiden PAS itu malah menyamakan Anina dengan legenda Mahsuri yang berkait rapat dengan pulau pelancongan terkenal itu. “Selepas 58 tahun merdeka Malaysia berjaya melahirkan seorang srikandi baru dari pulau legenda Mahsuri Langkawi yang punya keberanian se... lagi »

Apa Salahnya Kumpulan 'Baju Merah' Berhimpun ?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
*Oleh Abu Hassan Adam * Tidak salah rasanya sekiranya Kumpulan ‘Baju Merah’ mahu mengadakan perhimpunan sepertimana yang dilakukan oleh Kumpulan Bersih 4 baru-baru ini. Setiap negara yang mengamalkan demokrasi dan kebebasan bersuara tidak menghalang rakyatnya menyuarakan sesuatu pandangan dan pendapat malah adalah digalakan rakyat mengadakan ‘percambahan fikiran’ demi untuk menyuburkan demokrasi di negara itu sendiri. Malangnya di negara ini perhimpunan sedemikian tidak medapat kebenaran dan kelulusan dari pihak berkuasa. Semacam pemerintah di negara ini amat takut dan bimbang denga... lagi »

Nazir Razak gusar mesej daripada peletakan jawatan penasihat 1MDB

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
[image: Pengerusi CIMB Datuk Seri Nazir Razak memuat naik berita peletakan jawatan Tan Sri Dr Abdul Samad Alias sebagai ahli lembaga pengarah 1MDB, di akaun Instagramnya hari ini. – Gambar fail The Malaysian Insider, 8 September, 2015.]Pengerusi CIMB Datuk Seri Nazir Razak memuat naik berita peletakan jawatan Tan Sri Dr Abdul Samad Alias sebagai ahli lembaga pengarah 1MDB, di akaun Instagramnya hari ini. – Gambar fail The Malaysian Insider, 8 September, 2015.Datuk Seri Nazir Razak menyatakan kebimbangannya terhadap peletakan jawatan Tan Sri Dr Abdul Samad Alias sebagai ahli lembaga ... lagi »

Pas Terengganu sedia bergerak sendirian pada PRU14

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
[image: Tidak tolak tanding semua kerusi] KUALA TERENGGANU - Pas Terengganu tidak menolak untuk bertanding di semua kerusi pada pilihan raya umum (PRU) akan datang, jika terdapat usaha mengetepikan Pas khususnya dalam pakatan yang wujud ketika ini. Pesuruhjayanya, Satiful Bahri Mamat menggambarkan, pihaknya seolah-olah bersedia menghadapi kemungkinan itu bersendirian, apatah lagi melalui desas-desus penubuhan PR 2.0 yang dikatakan akan meminggirkan penyertaan Pas. PR 2.0 yang akan menggantikan PR dikatakan dianggotai PKR, DAP dan Parti Pekerja Malaysia. “Pas Terengganu tanpa ad... lagi »

Pengerusi Bersih 2.0, 3 lagi mengaku tidak bersalah sertai perhimpunan haram.

atsixty pada ZAKRI ALI - 8 jam yang lalu
[image: Zar Ali's photo.] *Pengerusi Bersih 2.0 Maria Chin dan 3 yang lain mengaku tidak bersalah atas tuduhan menyertai perhimpunan haram ‪#‎KitaLawan‬, 28 Mac lalu.* * Pengerusi Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah dan 3 yang lain mengaku tidak bersalah atas tuduhan menyertai perhimpunan haram #KitaLawan pada 28 Mac lalu. * * Ketiga-tiganya dibenarkan untuk diikat jamin sebanyak RM500 dengan seorang penjamin. * * Majistret Muhammad Faizal Ismail menetapkan 16 Oktober sebagai tarikh perbicaraan* * by RAKYAT MARHAEN.*

8 individu kena dakwa, cara Putrajaya aniaya Bersih 4, kata peguam

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
[image: Pendakwaan 8 individu hari ini kerana ambil bahagian dalam himpunan #KitaLawan adalah penganiayaan, kata Pengarah Eksekutif Lawyers for Libery Eric Paulsen. – Gambar fail The Malaysian Insider, 8 September, 2015.]Pendakwaan 8 individu hari ini kerana ambil bahagian dalam himpunan #KitaLawan adalah penganiayaan, kata Pengarah Eksekutif Lawyers for Libery Eric Paulsen. – Gambar fail The Malaysian Insider, 8 September, 2015.Pendakwaan ke atas 8 individu hari ini, termasuk ahli politik pembangkang dan aktivis, kerana mengambil bahagian dalam himpunan #KitaLawan pada 28 Mac lalu d... lagi »

1MDB sahkan peletakan jawatan Dr Abdul Samad sebagai ahli lembaga penasihat

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
[image: Facebook] [image: Twitter] [image: Email] [image: Google] [image: 1MDB sahkan peletakan jawatan Dr Abdul Samad sebagai ahli lembaga penasihat]*KUALA LUMPUR*: Syarikat pelaburan strategik negara 1Malaysia Development Berhad (1MDB) pada Isnin mengesahkan peletakan jawatan Tan Sri Dr Abdul Samad Haji Alias sebagai ahli lembaga penasihat sebagaimana dilaporkan media. Dalam satu kenyataan media yang dikeluarkan semalam, syarikat itu memaklumkan bahawa ia menghormati dan menerima keputusan Dr Abdul Samad untuk berundur. “1MDB sedia maklum tentang laporan media berhubung peletakan... lagi »

Mula-Mula Barua & Tolol, Kemudian Halau, Kini Pengkhianat & Perlu Dihapuskan...

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
K*au Ini Bagaimana?* Bila aku masih di situ engkau bilang aku Jebon, aku parasit, aku barua, aku tolol Kau ini bagaimana? Bila aku masih di dalam parti itu engkau bilang aku nyamuk, dan ingin halau aku keluar Kau ini bagaimana? Bila aku keluar engkau bilang parti sudah bersih, ahli parti sudah ditapis Kau ini bagaimana? Bila aku bersama rakyat sertai BERSIH engkau bersama UMNO tuduh aku ini balaci Cina, balaci DAP Kau ini bagaimana? Tapi aneh aku temui Sdra Idris di sana Balaci jugakah dia itu? Aku juga temui Tuan Ibrahim berbaju BERSIH tapi sekadar menyertai BERSIH dari da... lagi »

SIKAP KURANG AJAR PENUMPANG LRT YANG ENGGAN ALIHKAN BEGNYA WALAPUN DIMINTA SECARA BAIK DITEMPAT DUDUK YANG DIBERI KEUTAMAAN KEPADA WARGA MAS, SAKIT, MENGANDUNG DAN IBU MEMBAWA ANAK KECIL

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 9 jam yang lalu
*Nak kata apa lagi akan sikap dan gelagat yang dipamirkan oleh penumpang yang berbaju biru ini jika apa yang diberitakan ini sahih dan benar!!!!!*

Pengerusi Bersih 2.0, 3 lagi mengaku tidak bersalah sertai perhimpunan haram

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
[image: Pengerusi Bersih 2.0 Maria Chin dan 3 yang lain mengaku tidak bersalah atas tuduhan menyertai perhimpunan haram #KitaLawan, 28 Mac lalu. – Gambar fail The Malaysian Insider, 8 September, 2015.]Pengerusi Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah dan 3 yang lain mengaku tidak bersalah atas tuduhan menyertai perhimpunan haram #KitaLawan pada 28 Mac lalu. Ketiga-tiganya dibenarkan untuk diikat jamin sebanyak RM500 dengan seorang penjamin. Majistret Muhammad Faizal Ismail menetapkan 16 Oktober sebagai tarikh perbicaraan.

#

Tiada ulasan: