Ahad, 3 Julai 2016

6012. Doa² adalah sebahagian rezeki yang tidak disangka² kurniaan Allah. Oleh itu janganlah sombong dan lalai.

Bismillahirrahmanirrahim.
Alhamdulillahirabbilalaamiin.

Dengan izin dan kehendak-Nya Allah Tuhan Yang Maha Esa ...kita adalah kalangan hamba-Nya yang terpilih untuk beroleh hidayah-Nya, redho-Nya, rezeki-Nya, keberkatan-Nya serta rahmat-Nya dan juga Syafaat Nabi Muhammad kekasih Allah, Junjungan kita Rasulullah di akhirat kelak. Aamiin Ya Robbalalaamiin.
Kalaulah si sombong boleh nyalakan sang bulan...
Astaghfirullahalazim.

Bismillahi Walhamdulillah.

Untuk apa perlunya bersikap sombong bongkak, memfitnah, mengaib, mengamal sihir, ilmu hitam, bakhil kedekut, hasad dengki, khianat, bersangka buruk, adu dumba, berdusta bagai...
Sedangkan hidup kita hari ini, kejayaan kita, kesenangan kita, kebahagian kita, dipermudah urusan, dilindungi dan ditolongi Allah, antaranya berlandaskan doa² Nabi Muhammad untuk umatnya, doa² Malaikat, doa² para Sahabat Nabi, doa² Pewaris Nabi, doa² ibu bapa, doa² adik-beradik kita, doa² isteri/suami kita, doa² datuk nenek moyang kita, doa² saudara mara kita, doa² alim ulama, doa² ahli keluarga, doa² imam, doa² sahabat handai, doa² saudara Islam dan doa² dari orang² yang tidak dikenali serta doa² dari orang yang lebih dulu mendahului sebelum kelahiran seseorang hamba Allah.

Antara  doa² yang paling berharga ialah doa² dari orang yang langsung kita tidak pernah kenali, sampai kita mati. SubhanAllah.

Allahu Akbar.
In Syaa Allah bermanfaat.
Wassalamu.




Tiada ulasan: