Google+ Badge

Khamis, 15 Disember 2016

6148. Ya Allah.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
Bismillahirrahmanirrahim.

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Selamat pagi Khamis
15 December 2016
15 Rabiulawal 1438H

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ
ٍ
اَلْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِيْنَ وَلاَ عُدْوَانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمِيْنَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى أَشْرَفِ اْلأَنْبِيَاءِ وَالْمُرْسَلِيْنَ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِيْن

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang. Selawat dan Salam ke atas Junjungan besar Nabi Muhammad  S.A.W. keluarga dan para sahabatnya.

Ya Allah sesungguhnya hambaMu ini memohon dengan penuh pengharapan kepadaMu Ya Allah panjangkanlah umur kami dan kurniakan kepada kami kehidupan yang lebih bahagia dan berjaya dari tahun2 sudah.

Ya Allah kurniakanlah kepada kami rezeki yang murah, banyak, berkat dan direstuiMu Ya Allah.

Ya Allah jauhkanlah kami dari belenggu kesusahan, kemiskinan dan kebuluran dari kami dan keluarga kami.

Ya Allah Ya Tuhan kami, bukakanlah kepada kami pintu kebajikan, pintu berkat, pintu nikmat, pintu rezeki, pintu kesihatan, pintu keselamatan, pintu syurga dan segala pintu kebaikan di dunia dan akhirat.

Ya Allah kami juga memohon kepadaMu Ya Allah, jauhkanlah segala pintu kejahatan dan keburukan dari kami dan keluarga kami.

Ya Allah tiada yang mudah kecuali Engkau yang memudahkan dan Engau juga Ya Allah yang menjadikan yang susah itu mudah.

Ya Allah permudahkanlah kehidupan kami dan keluarga kami. Jauhkanlah kami dari segala bala dunia dan akhirat. Perlindungilah kami dari pujukan iblis dan syaitan serta jauhkanlah kami dari kejahatan manusia dan jin yang memusuhi kami dan jauhkanlah kami dari pengaruh nafsu yang menyesatkan.

Ya Allah hidupkanlah kami dengan keimanan dan matikan lah kami bila sampai masanya dalam keimanan.

Ya Allah Engau berikanlah pada kami kesihatan fizikal dan mental yang terbaik, terangilah hati kami dengan cahaya hidayahMu.

Ya Allah perbaikanlah amalan kami dan tunaikanlah hajat kami baik dalam agama, dunia dan akhirat. Sesunguhnya Ya Allah hanya Engkau yang Maha Kuasa atas tiap2 sesuatu.

Ya Allah hambaMu ini juga memohon agar Engkau sinari diri kami dengan cahaya Nur Mu dalam hati kami, telinga kami, mata kami, kiri dan kanan, muka kami, belakang kami, atas dan bawah kami, urat saraf kami dan pada darah kami, serta daging kami, rambut kami dan lidah kami, kaki tangan kami dan semoga Engau jadikan Nur itu pada semua pandangan dan fikiran kami dengan rahmatMu Ya Allah yang maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Ya Allah jadikan kami juga seorang mukmin yang soleh.

Ya Allah hambaMu ini mengakhiri permintaan kami ini dengan permintaan semoga Engkau kurniakan segala kebahagiaan, kejayaan, kekayaan dan keindahan kepada kami di dunia dan akhirat. Engkau jadikan kami hambaMu yang beriman, bertaqwa, beramal soleh dan bersabar atas segala perintahMu dan ketetapanMu.

Ya Allah ampunilah segala dosa kami yang sedar atau tidak. Jadikanlah kami sebaik2 insan yang soleh seindah hiasan di dunia ini.

Wahai Tuhan yang Maha Pemberi keampunan dan penerima Taubat dan yang Maha Penyayang.

Ya Allah terimalah taubat kami dan sayangilah kami.

Ya Allah selamatkan lah diri kami, keluarga kami, saudara2 kami, rumah tangga kami, kampung kami, dan negara kami, dari sebarang ancaman luar dan dalam. Engkaulah Ya Allah tempat sebaik2 perlindungan.
           
رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنْفُسَنَا وَإِنْ لَّمْ تَغْفِرْلَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُوْنَنَّ مِنَ الْخَاسِرِيْنَ
رَبَّنَا ءَاتِنَا فِى الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِى اْلآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ
وَصَلَّى الله ُعَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ
وَالْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ.

آمِيْنُ... آمِيْنُ... آمِيْنُ... يَا رَبِّ الْعَالَمِين

ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
Artinya: "Ya Allah, jadikanlah pada hatiku cahaya, pada lidahku (percakapanku) cahaya, pada pendengaranku cahaya, pada penglihatanku cahaya, dari atasku cahaya, dari bawahku cahaya, dari kananku cahaya, dari hadapanku cahaya dan dari belakangku cahaya, Jadikanlah dalam diriku cahaya, besarkanlah cahaya bagiku dan agungkanlah cahaya bagiku. Jadikanlah bagiku cahaya serta jadikanlah diriku cahaya. Ya Allah, berikanlah kepadaku cahaya dan jadikanlah dalam urat sarafku cahaya, dalam dagingku cahaya, dalam darahku cahaya, pada rambutku cahaya dan pada kulitku cahaya." 






























































































































































Tiada ulasan: