Sabtu, 10 Februari 2018

7099. Buang parti yang watak-wataknya ketara tidak amanah dan penjual agama. PRU14.

ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ

ماشاءالله

سبحان الله

الله اکبر

    سُبْحَانَ اللَّهِ اَللَّهُمَّ صَلِّي عَلَى سَيّدنَا مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلۓِ سَيّدنَا مُحَمَّدٍ الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين

اَلْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِيْنَ وَلاَ عُدْوَانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمِيْنَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى أَشْرَفِ اْلأَنْبِيَاءِ وَالْمُرْسَلِيْنَ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِيْن

Allah berfirman yang bermaksud; “Kehidupan dunia hanyalah kesenangan yang memperdaya.” (QS: Al Imran 3:185) 


أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّـيْطٰنِ الرَّجِيْمِ

بسم الله الرحمن الرحيم
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، 

وعلى آله وصحبه أجمعين
.


3 bulan untuk Felda siasat penipuan tanah Jalan Semarak..!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
[image: Shahrir-Abdul-Samad-felda-jalan-semarak]KUALA LUMPUR: Felda menubuhkan sebuah jawatankuasa siasatan untuk melakukan semakan perundangan ke atas dakwaan berlakunya penipuan dalam projek Kuala Lumpur Vertical City (KLVC) berdasarkan laporan audit forensik ke atas transaksi dan rekod berkaitan projek itu pada 2014. “Laporan forensik audit menunjukkan berlakunya penipuan,” kata Pengerusi Felda Tan Sri Shahrir Abdul Samad. Jawatankuasa itu ditubuhkan selepas persetujuan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menubuhkan Jawatankuasa “Domestic Enquiry” bagi mengambil tindakan ke ata... lagi »

Saman berlian merah jambu: Jho Low tidak perlu diperiksa balas

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini menolak permohonan bekas pemimpin Umno Bahagian Batu Kawan, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan untuk memeriksa balas ahli perniagaan kontroversial Low Taek Jho atau Jho Low dan pelantikan peguamnya, Francis Ng Aik Guan. Hakim Datuk Ahmad Zaidi Ibrahim berkata bukti tidak mencukupi untuk menunjukkan bahawa Low tidak melantik Ng bagi mewakilinya. “Apa dituntut oleh plaintif adalah kemungkinan pemalsuan terhadap tandatangan Jho Low dalam warannya untuk bertindak dalam melantik Tetuan Ng Aik Guan. “Peguam yang mendakwa (mewakili) Jho Low adalah seseoran... lagi »

Kami tiada tanggungjawab dalam penyelesaian 1MDB-IPIC, sembang kerajaan Umno@Bn

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
KERAJAAN hari ini mengatakan ia tidak mempunyai hubungan dengan Perdana Menteri Najib Razak dan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) berkaitan penyelesaian pinjaman kontroversi bernilai berbilion dolar dengan sebuah syarikat pelaburan Abu Dhabi. Dalam kenyataan pembelaan difailkan hari ini oleh Peguam Kanan Persekutuan Alice Loke Yee Ching, kerajaan mengatakan tidak wujud “nexus” antara fakta yang mengaitkan kerajaan dan Najib atau 1MDB. Kes itu berhubung dengan kemelut bayaran hutang pada 2016 apabila International Petroleum Investment Company (IPIC) mahu menuntut AS$6.5 bilion (RM24... lagi »

Lebai PAS ini dapat gelaran Dato beli dari seberang?

kerengga pada KERENGGA - 3 jam yang lalu
Wan Azlan PENJELASAN: YB. HJ. HUSAM MUSA telah dipecat dari keahlian Pas tanpa dipanggil membela diri secara adil. Bukannya Yb.Hj Husam yg keluar dari Pas. Disini tdk timbul soal KIFARAT ALLAH terhadapnya krn beliau telah melanggar 'BAI'AH'. Adakah Dr. Mahathir yg ditarik semula darjah kebesarannya oleh KDYMM Tuanku al-Sultan Kelantan itu kerana beliau melanggar 'Bai'ah' ?? Hal

Nukilan Anwar di sebalik tirai besi

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
Menjelang beberapa bulan lagi Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menghakhiri tempoh tahanan lima tahun untuk dibebaskan pada 8 Jun ini seperti dijadualkan oleh Jabatan Penjara Malaysia. Anwar dalam satu kenyataan semalam, telah menukilkan rasa hatinya terhadap pemenjaraannya yang bermotifkan politik itu. [image: Nukilan Anwar di sebalik tirai besi]“3 tahun berlalu sang penguasa merampas hak saya. Pernah saya gesa diawal 2015: andainya pemenjaraan saya mampu meredakan tekanan ekonomi rakyat; bahawa rasuah akan lebih terkawal dan kezaliman dibendung maka ada jua hasil positif... lagi »

Zaman Kleptokrasi: Bercuti di luar negara tanda ekonomi baik?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
SAYA terpanggil untuk membuat komen mengenai perkara ini kerana saya dapati naratif pihak kerajaan di dalam perkara ini, dengan hormat yang terlebih dahulu, amat dangkal. Apabila dinyatakan ramai orang Malaysia yang merungut tentang kesempitan hidup, kos sara hidup yang semakin memuncak dan pengangguran yang semakin meruncing, jawapan pihak kerajaan, antara lainnya ialah seperti berikut: a. Eh, kalau ekonomi tak baik, bagaimana pula ramai rakyat Malaysia yang bercuti dan berbelanja di luar negara? b. Indeks konsumer kita tinggi. Itu bermaksud ramai orang berbelanja besar. Jadi, ekono... lagi »

Tak selamat jika langgar baiah sembang PAS

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
Pihak yang mendakwa sumpah baiah Pas memberi kesan buruk kepada dua pihak dan satu pendekatan ekstrem perlu melihat kembali kepada sejarah Rasulullah SAW. Setiausaha Majlis Syura Ulamak Pas, Datuk Dr Nik Muhammad Zawawi Salleh berkata, baiah adalah satu perbuatan sunnah Rasulullah yang pernah diberikan oleh kaum Muslimin beberapa kali ketika Baginda masih hidup seperti Baiatul Aqabah pertama, kedua dan Baiatul Ridhwan. [image: Dr Nik Muhammad Zawawi] “Jangan pula ada pihak yang kata baiah itu suatu yang ekstrem kerana Rasulullah juga berbaiah dalam perjuangan menegakkan Islam,” kata... lagi »

Peguam kerajaan Umno@Bn anggap dakwaan penipuan kes Anwar bersifat konstruktif

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
Mahkamah Tinggi semalam diberitahu bahawa bekas ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim gagal mengemukakan butiran mengenai dakwaan penipuan berhubung bukti dalam sabitan ke atasnya dalam kes liwat. Peguam kanan Persekutuan Awang Armadajaya Awang Mahmud yang mewakili kerajaan berkata tindakan di bawah Seksyen 44 Akta Keterangan memerlukan dakwaan penipuan mesti dibuktikan berdasarkan bukti dan ini merujuk kepada penipuan sebenar berlaku dan bukan penipuan bersifat konstruktif. Hakikat bahawa plaintif (Anwar) hanya akan memberi butiran lanjut dan lebih baik mengenai dakwaan penipua... lagi »

Skandal Felda: Pemindahan tanah Felda berlaku sebelum zaman saya, kata Shahrir

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
[image: Pemindahan tanah Felda berlaku sebelum zaman saya, kata Shahrir] Pengerusi Felda Shahrir Samad berkata pendaftaran tanah di Jalan Semarak didaftarkan pada Mac 2017 di Pejabat Tanah dan Galian tanpa pengetahuan Felda. PENGERUSI Felda Shahrir Samad berkata perjanjian pemindahan hak milik tanahnya di Jalan Semarak, Kuala Lumpur bermula sebelum beliau menjawat jawatan itu pada Januari 2017. Ini memandangkan perjanjian jual beli antara Felda dengan pemaju swasta berkenaan yang menyebabkan agensi itu kehilangan 16 plot tanah ditandatangani pada Disember 2015 dan November 2016. ... lagi »

Rupa-rupanya Mohd Amar Yang Kentut?

Alhusseyn Alhusseyn pada al- Husseyn - 7 jam yang lalu
Ramai rakyat Kelantan terasa teramat nak tahu atas sebab apa istana kelantan tarik balik pingat YB Husam dan Cikgu Wan Rahim. Kalaulah dulu mereka ni dianugerahkan pingat Dato atas sebab jasa dan bakti beliau buat Negeri Kelantan, penarikan balik pingat itu tidak mampu mengubah jasa dan bakti mereka. Rakyat akan terus tertanya-tanya dan akan terus mengkaji dan menilai segala petunjuk yang ada... Berbagai tafsirkan dan tanggapan akan timbul sekiranya pihak Istana tidak memberikan penjelasan mengenai penarikan anugerah tersebut. *Benarkah Kerajaan negeri tidak terlibat?* Amat m... lagi »

Coretan penjara: Anwar mual Rafizi jadi sasaran

kerengga pada KERENGGA - 8 jam yang lalu
Tiga tahun berlalu sang penguasa merampas hak saya. Pernah saya gesa di awal 2015: andainya pemenjaraan saya mampu meredakan tekanan ekonomi rakyat; bahawa rasuah akan lebih terkawal dan kezaliman dibendung maka ada jua hasil positif dari penindasan keatas saya. Malangnya harga barang meningkat, GST memeras, rasuah merebak meluas, rompakan 1MDB mencecah puluhan billion ringgit. Dan untuk

MISI GAGAL DAN TERKEJUT DI BUKIT AMAN SEMALAM

Shahbudin Husin pada Shahbudin dot com - 13 jam yang lalu
Apabila Tamrin Tun Ghafar mengajak saya untuk menemaninya berjumpa dengan Ketua Polis Negara, Mohamad Fuzi Harun bagi misi merungkai siasatan pihak polis terhadap skandal Ketua Pesuruhjaya SPRM, Dzulkifli Ahmad, saya memang teruja dengan pelawaan itu. Bagi saya, ia adalah peluang terbaik untuk saya sebagai penulis kerdil untuk mendengar penjelasan daripada mulut orang nombor satu PDRM sendiri berkenaan status kes siasatan itu. Tambahan lagi, sejak meletusnya isu skandal Dzulkifli dengan wanita yang dipercayai masih isteri orang melalui beberapa video yang tersebar luas di media so... lagi »

Istana Kelantan Buat Kejutan Lagi

Din pada Addin - 13 jam yang lalu
*Istana Kelantan Buat Kejutan Lagi*. Istana Kelantan menarik balik darjah kebesaran yang dikurnia kepada bekas Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad yang kini mempengerusikan blok pembangkang Pakatan Harapan. Sumber mengesahkan bahawa Dr Mahathir akan memulangkan Darjah Kerabat Al-Yunusi (DK) yang dikurnia pada 2002 oleh Sultan Kelantan ketika itu, Sultan Ismail Petra. *Istana Kelantan Buat Kejutan Lagi* Darjah itu hanya dikurnia pada 25 individu pada satu-satu masa, lazimnya pada kerabat diraja. – *the malaysian insight* Iklan [image: Image] [image: Image] [image: Image] [image:... lagi » HJ Hadi Memfitnah Almarhum Tuan Guru Nik Aziz
Alhusseyn Alhusseyn pada al- Husseyn - 14 jam yang lalu
Nampaknya Lebai Marang ni semakin terdesak hingga sanggup memfitnah almarhum Tuan Guru Nik Aziz. Hj Hadi mendakwa kononnya allahyarham Nik Abdul Aziz Nik Mat pernah menyatakan rasa tidak senang ke atas tindakan DAP yang didakwanya membangkitkan retorik kaum dan agama. Dan kononnya telah membincangkan perkara itu beberapa kali dengan bekas mursyidul am PAS itu. “Sebenarnya Tuan Guru Nik Aziz sendiri sudah menyatakan tidak senang dengan sikap DAP dan Pakatan Rakyat yang makin terbuka menunjukkan perkara yang negatif terhadap hubungan agama dan kaum,” kata Hj Hadi. ~ Themalaysiani... lagi »



رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنْفُسَنَا وَإِنْ لَّمْ تَغْفِرْلَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُوْنَنَّ مِنَ الْخَاسِرِيْنَ

رَبَّنَا ءَاتِنَا فِى الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِى اْلآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ

وَصَلَّى الله ُعَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ


وَالْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمين
Daftar Isi Al-Quran dan Terjemahan - Silakan Klik untuk membacanya:
  1. Surat Al Fatihah (Pembukaan)
  2. Surat Al Baqarah (Sapi Betina)
  3. Surat Ali 'Imran (Keluarga 'Imran)
  4. Surat An Nisa' (Wanita)
  5. Surat Al Ma'idah (Hidangan)
  6. Surat Al An'am (Binatang Ternak)
  7. Surat Al A'raf  (Tempat Tertinggi)
  8. Surat Al Anfal (Rampasan Perang)
  9. Surat At Taubah (Pengampunan)
  10. Surat Yunus (Nabi Yunus A.S.)
  11. Surat Hud (Nabi Huud A.S.)
  12. Surat Yusuf (Nabi Yusuf A.S.)
  13. Surat Ar Ra'd (Guruh)
  14. Surat Ibrahim (Nabi Ibrahim A.S.)
  15. Surat Al Hijr (Daerah Pegunungan)
  16. Surat An Nahl (Lebah)
  17. Surat Al Israa' (Memperjalankan Di Malam Hari)
  18. Surat Al Kahfi (Gua)
  19. Surat Maryam (Maryam)
  20. Surat Thaha (Thaahaa)
  21. Surat Al Anbiya' (Kisah Para Nabi)
  22. Surat Al Hajj (Ibadah Haji)
  23. Surat Al Mu'minun (Orang Mukmin)
  24. Surat An Nur (Cahaya)
  25. Surat Al Furqaan (Pembeda)
  26. Surat Asy Syu'ara' (Penyair)
  27. Surat An Naml (Semut)
  28. Surat Al Qashash (Cerita)
  29. Surat Al 'Ankabuut (Laba-Laba)
  30. Surat Ar Ruum (Bangsa Rumawi)
  31. Surat Luqman (Luqman)
  32. Surat As Sajdah ((Sujud)
  33. Surat Al Ahzab (Golongan Yang Bersekutu)
  34. Surat Saba' (Kaum Saba')
  35. Surat Fathir (Pencipta)
  36. Surat Yaasiin
  37. Surat Ash Shaffat (Yang Bershaf-Shaf)
  38. Surat Shaad
  39. Surat Az Zumar (Rombongan-Rombongan)
  40. Surat Al Mu'min (Orang Yang Beriman)
  41. Surat Fushshilat (Yang Dijelaskan)
  42. Surat Asy Syuura (Musyawarah)
  43. Surat Az Zukhruf (Perhiasan)
  44. Surat Ad Dukhaan (Kabut)
  45. Surat Al Jaatsiyah (Yang Berlutut)
  46. Surat Al Ahqaaf (Bukit Pasir)
  47. Surat Muhammad (Nabi Muhammad SAW)
  48. Surat Al Fath (Kemenangan)
  49. Surat Al Hujuraat (Kamar-Kamar)
  50. Surat Qaaf
  51. Surat Adz Dzaariyaat (Angin Yang Menerbangkan)
  52. Surat Ath Thuur (Bukit)
  53. Surat An Najm (Bintang)
  54. Surat Al Qamar (Bulan)
  55. Surat Ar Rahmaan (Yang Maha Pemurah)
  56. Surat Al Waaqi'ah (Hari Kiamat)
  57. Surat Al Hadid (Besi)
  58. Surat Al Mujadilah (Wanita Yang Mengajukan Gugatan)
  59. Surat Al Hasyr (Pengusiran)
  60. Surat Al Mumtahanah (Wanita Yang Diuji)
  61. Surat Ash Shaff (Barisan)
  62. Surat Al Jumu'ah (Hari Jum'at)
  63. Surat Al-Munafiqun (Orang-Orang Munafik)
  64. Surat At Taghabun (Hari Ditampakkan Kesalahan-Kesalahan)
  65. Surat Ath Thalaaq (Talak)
  66. Surat At Tahrim (Mengharamkan)
  67. Surat Al Mulk (Kerajaan)
  68. Surat Al Qalam (Pena)
  69. Surat Al Haqqah (Kiamat)
  70. Surat Al Ma'arij (Tempat-Tempat Naik)
  71. Surat Nuh (Nabi Nuh A.S)
  72. Surat Al Jin (Jin)
  73. Surat Al Muzzammil (Orang Yang Berselimut)
  74. Surat Al Muddatstsir (Orang Yang Berselimut)
  75. Surat Al Qiyamah (Hari Kiamat)
  76. Surat Al Insaan (Manusia)
  77. Surat Al Mursalat (Malaikat-Malaikat Yang Diutus)
  78. Surat An Naba´ (Berita Besar)
  79. Surat An Naazi´ (Malaikat-Malaikat Yang Mencabut)
  80. Surat 'Abasa (Bermuka Masam)
  81. Surat At Takwir (Menggulung)
  82. Surat Al Infithar (Terbelah)
  83. Surat Al Muthaffifiin (Orang-Orang Yang Curang)
  84. Surat Al Insyiqaaq (Terbelah)
  85. Surat Al Buruuj (Gugusan Bintang)
  86. Surat Ath Thaariq (Yang Datang Di Malam Hari)
  87. Surat Al A´Laa (Yang Paling Tinggi)
  88. Surat Al Ghaasyiyah (Hari Kiamat)
  89. Surat Al Fajr (Fajar)
  90. Surat Al Balad (Negeri)
  91. Surat Asy Syams (Matahari)
  92. Surat Al Lail (Malam)
  93. Surat Adh Dhuhaa (Waktu Dhuha)
  94. Surat Alam Nasyrah /Al Insyirah (Bukankah Kami Telah Melapangkan)
  95. Surat At Tiin (Buah Tin)
  96. Surat Al 'Alaq (Segumpal Darah)
  97. Surat Al Qadr (Kemuliaan)
  98. Surat Al Bayyinah (Bukti Yang Nyata)
  99. Surat Al Zalzalah (Goncangan)
  100. Surat Al 'Adiyat (Kuda Perang Yang Berlari Kencang)
  101. Surat Al Qari'ah (Hari Kiamat)
  102. Surat At Takatsur (Bermegah-Megahan)
  103. Surat Al 'Ashr (Masa)
  104. Surat Al Humazah (Pengumpat)
  105. Surat Al Fiil (Gajah)
  106. Surat Quraisy (Suku Quraisy)
  107. Surat Al Ma'un (Barang-Barang Yang Berguna)
  108. Surat Al Kautsar (Nikmat Yang Banyak)
  109. Surat Al Kafirun (Orang-Orang Kafir)
  110. Surat An Nashr (Pertolongan)
  111. Surat Al Lahab (Gejolak Api)
  112. Surat Al Ikhlas (Memurnikan Keesaan Allah)
  113. Surat Al Falaq (Waktu Subuh)
  114. Surat An Naas (Manusia)
....................................

Tiada ulasan: