Ahad, 27 Mei 2018

Bila pembangkang kuat. Kerajaan kena lebih hebat. 7717.

Persepsi masyarakat maya sebagai pembangkang atau kerajaan di gayutan mindanya. 

Bebas Anwar menambah 3 foto baharu
16 jam


"Anwar dah jadi Rosmah guna jet peribadi ke?" tanya UMNO.

Ini jawapan buat macai-macai pembangkang UMNO. Harap pembaca bantu sebarkan:

Beza Najib/Rosmah dengan Wan Azizah/Anwar adalah Rosmah menyalahgunakan jet kerajaan untuk tujuan peribadi. Sebagai contoh, shopping & melancong ke luar negara.

Gambar & tuduhan mengenai Anwar menaiki jet pula, merupakan gambar Wan Azizah dalam kapasiti sebagai Timbalan Perdana Menteri Malaysia, diiringi Datuk Seri Anwar Ibrahim (selaku pasangannya) menghadap bonda Yang di-Pertuan Agong, Tengku Anis Tengku Abdul Hamid di Istana Mahkota Kubang Kerian, Kelantan.

Model Dassault Falcon 900 M37-01 yang digunakan Wan Azizah & Anwar bukan jet peribadi. Ia salah sebuah jet dalam inventori Tentera Udara Di-Raja Malaysia (TUDM) yang digunapakai untuk urusan-urusan rasmi ketua-ketua kerajaan.
(Rujuk gambar pertama, di bahagian atas sebelah kiri tangga. Itu lambang TUDM. Di bahagian atas sebelah kanan tangga pula jata kerajaan Malaysia)

Bezakan antara urusan peribadi (dalam kes Rosmah) dengan urusan rasmi kerajaan (dalam kes Anwar).

Pakatan tak kritik Najib gunakan aset kerajaan untuk pertemuan rasmi bersama ketua-ketua kerajaan negara lain. Pakatan tak kritik Najib guna aset kerajaan untuk urusan rasmi dalam negara. Yang dikritik, penyalahgunaan aset untuk keluarga Najib melancong & shopping. Itu urusan peribadi, bukan urusan rasmi kerajaan.


Buat pembangkang UMNO, jadilah pembangkang yang hujah secara ilmiah, bukan pembangang.

Malah semua arrangement juga dibuat oleh Istana Kelantan dari KL membawa ke Lapangan Terbang Sultan Ismail, Pengkalan Chepa hingga ke Istana Mahkota. Ini bermakna secara rasminya ia adalah urusan Kerajaan..

Lain la macam Rosmah guna Jet Kerajaan untuk pegi shopping.. Tue la, aku nak ajar jadi pembangkang yang ada fakta korang tak nak.. Korang nak jugak terus jadi pembangang..Malah semua arrangement juga dibuat oleh Istana Kelantan dari KL membawa ke Lapangan Terbang Sultan Ismail, Pengkalan Chepa hingga ke Istana Mahkota. Ini bermakna secara rasminya ia adalah urusan Kerajaan..

Lain la macam Rosmah guna Jet Kerajaan untuk pegi shopping.. Tue la, aku nak ajar jadi pembangkang yang ada fakta korang tak nak.. Korang nak jugak terus jadi pembangang..

Malah semua arrangement juga dibuat oleh Istana Kelantan dari KL membawa ke Lapangan Terbang Sultan Ismail, Pengkalan Chepa hingga ke Istana Mahkota. Ini bermakna secara rasminya ia adalah urusan Kerajaan..

Lain la macam Rosmah guna Jet Kerajaan untuk pegi shopping.. Tue la, aku nak ajar jadi pembangkang yang ada fakta korang tak nak.. Korang nak jugak terus jadi pembangang..
Mizan Nauman seronok nampak family dorg dpat abis kan duit rakyat..
Helme Mohamad Haha..seronok bergembira.. Kerja haru biru... Kata hutang banyak.. Membazir betul..
Razman Razman cakap tak serupa bikin, bila "urusan kerajaan" maka apa kena mengena Anwar Ibrahim dan anak2 naik bersama dalam Jet itu. Siapa Anwar Ibrahim? Menteri belum lagi. Perdana Menteri??? Pun belum...dulu bukan main kutuk Rosmah naik bersama DSN tapi sekarang bila Anwar naik Jet Kerajaan boleh jadi HALAL???
#Mohamad Halil Harris

Ahmad Tamidi Membazir betul keluarga ni kalau duit rakyat di guna untuk bayar hutanh 1trilion ada juga faedahnya.
Mohamad Halil Harris Razman Razman 
Bezakan antara urusan peribadi (dalam kes Rosmah) dengan urusan rasmi kerajaan (dalam kes Anwar).

Pakatan tak kritik Najib gunakan aset kerajaan untuk pertemuan rasmi bersama ketua-ketua kerajaan negara lain. Pakatan tak kritik Najib guna aset kerajaan untuk urusan rasmi dalam negara. Yang dikritik, penyalahgunaan aset untuk keluarga Najib melancong & shopping. Itu urusan peribadi, bukan urusan rasmi kerajaan.
Buat pembangkang UMNO, jadilah pembangkang yang hujah secara ilmiah.
Saya cuma nak tanya satu saja soalan. 
Zul M Noor berkongsi siaran Biswardi Hasbi.
Apa jawatan Dato Seri Anwar Ibrahim dan anak-anaknya dalam kerajaan sekarang sehingga melayakkan mereka menggunakan pesawat milik kerajaan?.

Saya tanya soalan ni sebab dulu saya tengok ramai yang kecam Dato Seri Najib Razak bila bawa isteri dan anak-anak naik pesawat hak milik kerajaan. (Kalau saya salah saya minta maaf).
Tolong lah jangan kecam saya. Saya cuma tanya soalan saja untuk dapatkan penjelasan sebab saya terlalu jahil dalam bab-bab macam ni. Harap dapat penjelasan daripada pakcik-pakcik, makcik-makcik, abang-abang, kakak-kakak dan adik-adik yang pakar dan bijak pandai dalam fb.
Dr Wan Azizah Wan Ismail
Delegasi Malaysia ke China banyak mengundang persoalan rakyat..kita berharap agar kerajaan telus dalam hal ini..

ADAKAH RIZA AZIZ TERMASUK VVIP NEGARA DAN BERAPA KOS YANG DIBAYAR BALIK OLEH DATIN SERI ROSMAH MANSOR, RIZA AZIZ DAN ASHMAN NAJIB KERANA MENGGUNAKAN JET RASMI NEGARA?

Saya ada bertanya kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Dato’ Sri Azalina Othman Said mengenai kos setiap perjalanan jet peribadi bernombor pendaftaran A6-CJE yang disewa oleh kerajaan Malaysia dan digunakan oleh Datin Seri Rosmah Mansor untuk ke Turki dalam bulan Mei 2016.

Jawapan yang diberikan oleh Menteri adalah bukan satu jawapan dan mengelak dari menjawab dengan berselindung di sebalik nama Seri Paduka Baginda Yang di Pertuan Agong dan peraturan penggunaan pesawat rasmi Kerajaan.

Malah, jawapan ini adalah jawapan yang sama yang diberikan setip kali ada soalan mengenai kos dan penggunaan jet peribadi yang ditanggung rakyat.

Pendedahan bahawa anak tiri (Riza Aziz) dan anak (Ashman Najib) Dato’ Seri Najib Tun Razak menaiki jet peribadi kerajaan dalam rangka lawatan Perdana Menteri ke China menimbulkan beberapa soalan berkaitan seperti berikut:

1. Jika jet peribadi kerajaan adalah untuk kegunaan VVIP Negara, adakah ini bermakna selain dari isteri Perdana Menteri, kini anak dan anak tiri Perdana Menteri juga telah diiktiraf sebagai VVIP Negara sehingga mereka boleh menaiki jet peribadi kerajaan?

2. Jika mereka bukan VVIP Negara, apakah peraturan kerajaan mengenai penggunaan jet peribadi kerajaan? Siapa yang layak dan boleh menaiki? Adakah Ahli Parlimen seperti kami pun boleh menaiki jet peribadi itu?

3. Jika mereka bukan VVIP Negara, adakah mereka membayar kos menaiki jet peribadi itu? Berapa yang mereka bayar setakat ini setiap kali mereka menaiki jet peribadi kerajaan?

Peraturan-peraturan mengenai penggunaan jet peribadi di negara lain adalah jelas; iaitu ahli keluarga pemimpin kerajaan perlu membayar kos yang sama dengan tiket penerbangan komersil setiap kali menaiki jet peribadi kerajaan. Ini amalan yang digunakan termasuk oleh Michelle Obama sendiri.

Oleh itu, saya ingin menuntut supaya Riza Aziz dan Ashman Najib membayar kembali kos yang sama dengan tiket penerbangan komersil setiap kali mereka menaiki jet peribadi kerajaan, termasuk yang terbaru ke China.

RAFIZI RAMLI
NAIB PRESIDEN/SETIAUSAHA AGUNG
AHLI PARLIMEN PANDAN
2 Nov 2016

Berani ustaz sebegini menegur pemimpin yang langgar perintah dan larangan Allah?. 

Hujah pendokong umno setelah tewas. Menimbulkan rasa tidak puas hatii sebab komen pendakwah umno dalam kempen di Titiwangsa berdasarkan berita akhbar (baca sini: Ustaz Kazim sindir Dr. Mahathir) Kononnya bila sokong umno xada kafir yang jadi menteri. Diam xdiam 60 tahun jugalah sebagai penguasa. Akhirnya penguasa terakhir menjadi penyamun. Nauzubillahminzalik. 

Kandungai komen tentang kempen ustaz berkenaan adalah seperti berikut: 

Apa khabar Pendakwah Bebas TERKENAL Datuk Mohd. Kazim Elias aka tali barut ubn, ustaz kempen.

1. 
Tu hari sindir Tun M seperti yang disiar utusan oleh Omar Zin pada 02 Mei 2018 12:00 AM semasa berceramah perdana anjuran calon Barisan Nasional (BN) bagi kerusi Parlimen Titiwangsa, Datuk Seri Johari Abdul Ghani.

Tuduhan Pengerusi PPBM, Tun Dr. Mahathir Mohamad kononnya pesawat peribadi yang dinaikinya untuk ke Langkawi telah disabotaj bukan sahaja dipandang sinis oleh orang ramai malah disindir oleh pendakwah bebas terkenal, Datuk Mohd. Kazim Elias.

2. 
Antara Ucapan Alhamdulillah dengan Nasib Baik.

Lama-lama saya menyampah saya pergi Jepun. Nasib baik kapal terbang tak kena sabotaj, ingat senang ke nak sabotaj kapal terbang, kamu biar betul. Yang faham faham, tak faham sudah," katanya.

3. 
Sama bangsa boleh bergaduh eg Bangladesh, Negara Afrika, Indonesia?

-. Alahamdulillah Rakyat (pengundi sudah berkeputusan)

Pada masa sama, Kazim berharap rakyat memikirkan semasak-masaknya apabila mengundi pada 9 Mei ini.

"Kalau Bangladesh ke negara Afrika ke Indonesia ke bergaduh sesama sendiri tidak apa sebab mereka tetap lantik bangsa mereka jadi pemimpin.

4. 
Bahasa pecah perintah. Allah Subhanahuwatalla jadikan pelbagai kaum supaya bersatu padu. Bukan wacanankan isu perkauman dalam memenangi hati rakyat khasnya pengundi.

Lupa atau hipokrit, dalam Umno Bn ada MCA, MIC, Gerakan. Umno gadaikan Singapura, Pulau Batu Putih, KTMB Singapura, 1MDB (Duit rakyat dikikis buat bil out) dan lain-lain skandal yang masih dalam siasatan seperti LUTH, KWAP, KWSP, LTAT, Duit Zakat, Tanah Mindef dan sebagainya.

-. "Tetapi kita ini ada pelbagai kaum, ada yang nak tukar pentadbiran padahal lima tahun bukannya lima minit, macam-macam boleh jadi, jangan sampai ada tanah yang tergadai," katanya.

5.
Bukan sebab sesuap nasi dan seteguk air. Pengundi sedar pemimpin ubn sudah tidak pandai mentadbir negara, xmampu menjaga ISLAM dan bangsa, malah pemimpin ubn bertindak rakus, berkata kesat, membangsatkan Melayu jika tidak memilih mereka, mempersenda orang tua, egois, sombong dan bongkak dengan memecat menteri, pegawai kerajaan yang jujur, dalam erti kata yang salah jadi benar, yang benar dicari salahnya. Itu sebab dibersarakan sejak 10.Mei.2018.

-. Beliau turut menegaskan Malaysia masih memerlukan pemimpin yang bukan sahaja pandai mentadbir negara tetapi juga mampu menjaga bangsa dan agama. - UTUSAN ONLINE

p/s: 
Alhamdulillah sudah ada puak-puak yang melenting, kiriman Allah Subhanahuwatalla untuk Allah menguji kita bagaimana berkaitan entry ini.

Puak-puak jenis melenting tanpa melihat apa yang manusia dokongannya buat bila bercakap, main lepas sahaja. Buta sejarah memanglah kelabu dan tampal cukup-cukup dalam hati bab hak Melayu tergadai misalnya. Walhal yang disokong itulah penggadainya. Seolah-olah yang didokong itu langsung tiada cacat celanya dan tidak boleh ditegur. Patutlah jadi ketua penyamun akhirnya.

Tiba-tiba pendokong insan terpilih jadi orang suci, melebel orang lain dajjal, memunafikkan, mempertikai taubat, membina ayat tentang Allah dengan perkataan buruk, menggunakan nas-nas al Quran tetapi tidak mengamalkannya.

Malah menegur sesama hamba Allah dengan cara biadap kurang ajar. Yang Pendakwah Bebas tu bagus cara kempennya? Secara tersembunyi berbaur perkauman. Sedangkan Allah jadikan manusia berbilang kaum untuk bersatu padu tanpa prasangka. Yang salah di pihaknya seperti 1MDB pun tidak ditegurnya, sebab bimbang tak masuuuuQ?

Dibimbangi yang memunafikkan orang lain, yang mendajjalkan orang lain, Allah sangkutkan gelaran itu ke batang tubuh rohnya sendiri. Nauzubillahminzalik.

Akhir zaman ustaz dunia ramai. Yang mengaku dia sahaja Islam pun ramai, tetapi bahasanya Masya Allah. Penyokongnya dengan tuduhan liarnya, prajudisnya, sebab kita xjoin dengan puak-puak sebegitu sejak azali lagi. Nauzubillahminzalik.

Akhir kalam boleh pula tiba-tiba muncul watak batu api umpama pelacur bicara atau pun sembang seumpama pelacur peradaban hidup. Itu sebab sanggup datang dan serang rumah orang sebagai tamu xdiundang. Pandai pula rumahnya ditutupnya. Nauzubillahminzalik.


Astaghfirullahalazim. 

Bila umno tewas penyokongnya kata aku tak percaya sebab PH tipu. 

- Sejak tewas irama penyokong umno sudah sama dengan cara parti suci yang menggunakan Al Quran dan Hadis. Tetapi sayangnya tegar tidak boleh ditegur, menghukum, mencerca, menuduh dan berprasangka. Seolah-olah mereka sahaja Islam dan berkuasa menghukum sesiapa sahaja yang bukan puak politik mereka. 

Angkuh pendokong umno masih tidak luput dengan gaya tidak boleh ditegur, menghukum, mencerca, menuduh dan berprasangka. 

Apa-apa pun serap yang baik sahaja. Aamiin. 

Tuduhan 
1. Tuduhan sebagai wakil dajal
2. Menuduh melanggar larangan Allah yang menyebabkan umno tewas. 
3. Tuduhan sebagai munafik. 



Menggunakan potongan ayat Al Quran sebagai menyokong segala tindak tanduknya, menyerang pihak yang tidak sependapat dengannya. Persoalannya mengapa sampai ramai pemimpin umno menjadi penyamun. 

In Syaa Allah yang penting Allah tahu kita bagaimana dan bukan terikat dgn cakap orang seperti itu. Aamiin. 

Siapa fasik
Siapa zalim
Siapa munafik


Emosi dan akhirnya salah faham sedangkan saranannya 
sudah berpegang kepada Al Quran amalkanlah peradaban bila bercakap
sebagai contoh baik pekerti kepada orang lain.
tapi pertikai cara kita tegur ustaz mereka
Tahu Allah tidak mudah menerima taubat seseorang hamba Nya
Tentang budi pekerti - Mereka keras terhadap org kafir

Mempertikai keIslaman orang lain

-
#bilawakildajalbrcakap 
-
LaranganNya dulu kau langgar
Skrg kau mohon plk prtolongan dr Dia 

Munafik
-
Klau kt rumah ada quran
Buka baca dan faham btul2

Bacalah sampai habis

Menjadikan orang kafir sebagai pemimpin bagi umat Islam berarti menentang Allah SWT dan Rasulullah SAW serta Ijma' Ulama. Memilih orang kafir sebagai pemimpin umat Islam berarti memberi peluang kepada orang kafir untuk "mengerjai" umat Islam dengan kekuasaan dan sewenangannya.

Berikut ini adalah sejumlah Dalil Qur'ani beserta Terjemah Qur'an Surat (TQS) yang menjadi dasar untuk bersikap dalam memilih pemimpin :

1. Al-Qur'an melarang menjadikan orang kafir sebagai Pemimpin

QS. 3. Aali 'Imraan : 28.

"Janganlah orang-orang mukmin mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Barang siapa berbuat demikian, niscaya lepaslah ia dari pertolongan Allah, kecuali karena (siasat) memelihara diri dari sesuatu yang ditakuti dari mereka. Dan Allah memperingatkan kamu terhadap diri (siksa)-Nya. Dan hanya kepada Allah kembali(mu)."

QS. 4. An-Nisaa' : 144.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu) ?"

QS. 5. Al-Maa-idah : 57.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi PEMIMPINMU, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman."

2. Al-Qur'an melarang menjadikan orang kafir sebagai Pemimpin walau Kerabat sendiri :

QS. 9. At-Taubah : 23.

"Hai orang-orang beriman, janganlah kamu jadikan BAPAK-BAPAK dan SAUDARA-SAUDARAMU menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) jika mereka lebih mengutamakan kekafiran atas keimanan, dan siapa di antara kamu yang menjadikan mereka wali, maka mereka itulah orang-orang yang zalim."

QS. 58. Al-Mujaadilah : 22.

"Kamu tak akan mendapati kaum yang beriman pada Allah dan hari akhirat, saling berkasih-sayang dengan orang-orang yang menentang Allah dan Rasul-Nya, sekali pun orang-orang itu BAPAK-BAPAK, atau ANAK-ANAK atau SAUDARA-SAUDARA atau pun KELUARGA mereka. Mereka itulah orang-orang yang telah menanamkan keimanan dalam hati mereka dan menguatkan mereka dengan pertolongan yang datang daripada- Nya. Dan dimasukan-Nya mereka ke dalam surga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai, mereka kekal di dalamnya. Allah ridha terhadap mereka, dan mereka pun merasa puas terhadap (limpahan rahmat)-Nya. Mereka itulah golongan Allah. Ketahuilah, bahwa sesungguhnya hizbullah itu adalah golongan yang beruntung."

3. Al-Qur'an melarang menjadikan orang kafir sebagai teman setia

QS. 3. Aali 'Imraan : 118.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu ambil menjadi TEMAN KEPERCAYAANMU orang-orang yang di luar kalanganmu (karena) mereka tidak henti-hentinya (menimbulkan) kemudharatan bagimu. Mereka menyukai apa yang menyusahkan kamu. Telah nyata kebencian dari mulut mereka, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka adalah lebih besar lagi. Sungguh telah Kami terangkan kepadamu ayat-ayat (Kami), jika kamu memahaminya."

QS. 9. At-Taubah : 16.

"Apakah kamu mengira bahwa kamu akan dibiarkan sedang Allah belum mengetahui (dalam kenyataan) orang-orang yang berjihad di antara kamu dan tidak mengambil menjadi TEMAN SETIA selain Allah, Rasul-Nya dan orang-orang yang beriman ? Dan Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan."

4. Al-Qur'an melarang saling tolong dengan kafir yang akan merugikan umat Islam

QS. 28. Al-Qashash : 86.

"Dan kamu tidak pernah mengharap agar Al-Quran diturunkan kepadamu, tetapi ia (diturunkan) karena suatu rahmat yang besar dari Tuhanmu, sebab itu janganlah sekali-kali kamu menjadi PENOLONG bagi orang-orang kafir."

QS. 60. Al-Mumtahanah : 13.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu jadikan PENOLONGMU kaum yang dimurkai Allah. Sesungguhnya mereka telah putus asa terhadap negeri akhirat sebagaimana orang-orang kafir yang telah berada dalam kubur berputus asa."

5. Al-Qur'an melarang mentaati orang kafir untuk menguasai muslim

QS. 3. Aali 'Imraan : 149-150.

"Hai orang-orang yang beriman, jika kamu MENTAATI orang-orang yang KAFIR itu, niscaya mereka mengembalikan kamu ke belakang (kepada kekafiran), lalu jadilah kamu orang-orang yang rugi. Tetapi (ikutilah Allah), Allah lah Pelindungmu, dan Dialah sebaik-baik Penolong."

6. Al-Qur'an melarang beri peluang kepada orang kafir sehingga menguasai muslim

QS. 4. An-Nisaa' : 141.

"...... dan Allah sekali-kali tidak akan MEMBERI JALAN kepada orang-orang kafir untuk memusnahkan orang-orang yang beriman."

7. Al-Qur'an menetapkan munafiq kepada muslim yang menjadikan kafir sebagai pemimpin

QS. 4. An-Nisaa' : 138-139.

"Kabarkanlah kepada orang-orang MUNAFIQ bahwa mereka akan mendapat siksaan yang pedih. (yaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman-teman penolong dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Apakah mereka mencari kekuatan di sisi orang kafir itu ? Maka sesungguhnya semua kekuatan kepunyaan Allah."

8. Al-Qur'an menetapkan ZALIM kepada muslim yang menjadikan kafir sebagai pemimpin

QS. 5. Al-Maa-idah : 51.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani menjadi pemimpin-pemimpin(mu); sebahagian mereka adalah pemimpin bagi sebahagian yang lain. Barangsiapa diantara kamu mengambil mereka menjadi pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang ZALIM."

9. Al-Qur'an menetapkan fasiq kepada muslim yang menjadikan kafir sebagai pemimpin

QS. 5. Al-Maa-idah : 80-81.

"Kamu melihat kebanyakan dari mereka tolong-menolong dengan orang-orang yang kafir (musyrik). Sesungguhnya amat buruklah apa yang mereka sediakan untuk diri mereka, yaitu kemurkaan Allah kepada mereka; dan mereka akan kekal dalam siksaan. Sekiranya mereka beriman kepada Allah, kepada Nabi dan kepada apa yang diturunkan kepadanya (Nabi), niscaya mereka tidak akan mengambil orang-orang musyrikin itu menjadi penolong-penolong, tapi kebanyakan dari mereka adalah orang-orang yang FASIQ."

10. Al-Qur'an menetapkan sesat kepada muslim yang menjadikan kafir sebagai pemimpin

QS. 60. Al-Mumtahanah : 1.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil musuh-Ku dan musuhmu menjadi teman-teman setia yang kamu sampaikan kepada mereka (berita-berita Muhammad), karena rasa kasih sayang; padahal sesungguhnya mereka telah ingkar kepada kebenaran yang datang kepadamu, mereka mengusir Rasul dan (mengusir) kamu karena kamu beriman kepada Allah, Tuhanmu. Jika kamu benar-benar keluar untuk berjihad di jalan-Ku dan mencari keridhaan-Ku (janganlah kamu berbuat demikian). Kamu memberitahukan secara rahasia (berita-berita Muhammad) kepada mereka, karena rasa kasih sayang. Aku lebih mengetahui apa yang kamu sembunyikan dan apa yang kamu nyatakan. Dan barangsiapa di antara kamu yang melakukannya, maka sesungguhnya dia telah TERSESAT dari jalan yang lurus."

11. Al-Qur'an mengancam azab bagi yang jadikan kafir sbg Pemimpin / Teman Setia

QS. 58. Al-Mujaadilah : 14-15.

"Tidakkah kamu perhatikan orang-orang yang menjadikan suatu kaum yang dimurkai Allah sebagai teman ? Orang-orang itu bukan dari golongan kamu dan bukan (pula) dari golongan mereka. Dan mereka bersumpah untuk menguatkan kebohongan, sedang mereka mengetahui. Allah telah menyediakan bagi mereka AZAB yang sangat keras, sesungguhnya amat buruklah apa yang telah mereka kerjakan."

12. Al-Qur'an mengajarkan doa agar muslim tidak menjadi sasaran fitnah orang kafir

QS. 60. Al-Mumtahanah : 5.

"Ya Tuhan kami, janganlah Engkau jadikan kami (SASARAN) FITNAH bagi orang-orang kafir. Dan ampunilah kami ya Tuhan kami. Sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana."
-
Kau ingt Allah senang2 trima taubat kau tnpa mmperbaiki kesalahan2 yg kau lakukan?
-
Amal yg kau kata copy paste tu adalah antara larangan Allah yg ada dalam al quran

Masya Allah kau x kenal yg mana amal yg mana al quran
-
Budi pekerti

“...Merka keras trhadap org2 kafir...
Al fath ayat 29
-
Dlm rujuk dr al quran yg kau katakan amal tu ada byk laranganNya

Sapa fasik
Sapa zalim
Sapa munafik
Smua ada

Klau kau islam tntu kau xlnggar printah Allah
-
#bilawakildajjalkalahdgnalquran
-
Al fath 29

Kasar trhadap musuh Allah
-
Biadapnya posting kamu adakah kamu sedar?
-
Jika kamu islam pasti kamu tdk buat posting sbgini
Bg kami muslim kami mrujuk pd al quran

Ada kau rujuk dgn al quran sblm buat posting sbgini?
Al hujurat ayat 11-12 ada kau rujuk?
-
Nmpknya kau x msih x nmpk kesan yg Allah kabarkan dlm al quran

Agama apa kau anut?

-
ok. 

Tiada ulasan: