Ahad, 17 Jun 2018

Propaganda umno setelah menjadi pembangkang. Mempertahankan Najib, Islam, Melayu dan Raja menjadi bahan. 7777.




Keimanan hak Allah. Jika individu ini (penulis rencana di bawah) dan penyokong umno tegas bersuara dan tegas menasihati Najib tentu Najib menjadi pemimpin hebat dengan izin Allah. Logiknya jika bukan kerana banyaknya kalangan “Yes man.” tersangat tidak perlu mempergunakan pelbagai alasan untuk mempertahankan Najib serta mempergunakan ISLAM, MELAYU dan Institusi Raja, semata-mata menegakkan benang yang basah, sebagai talian hayat umno yang telah pun dinobatkan sebagai pembangkang. Menganggap diri ISLAM kerana bersama Umno dan mengkufurkan pihak lain. Inikah tertib dan adab yang Allah kehendaki?.  


Itulah ketentuan dan takdir Allah.” 
Kata-kata ini dulu penyokong umno ada yang abaikannya. 
Sekarang mereka telah mewar-warkannya. Alhamdulillah. 

Di bawah antara artikal yang menyerlahkan lebih Melayu dari ISLAM. Juga disertakan sorotan ulasan-ulasan pro dan kontra yang juga melebihkan Melayu dari nilai-nilai ISLAM. Penuh dengan emosi, penghinaan peribadi, caci maki, janji bunyi sama ada butirannya benar atau fitnah dan prasangka.

Cara sedemikian rupa bukanlah mengajak sesama ISLAM semakin dekat dengan Allah. Yang bukan ISLAM pun semakin menjauhkan diri, jika mereka menjadikan MELAYU umno sebagai model ISLAM. Yang sebenarnya penelitian ISLAM hendaklah berpandukan kepada Al Quran dan Hadis., bukan kepada bangsa. Tanpa umno ... Islam dan Melayu tetap hidup. Yang perlukan Melayu ialah umno. Indonesia, China, Filipina, Thailand dan lain-lain negara tidak perlukan umno untuk Islam tersebar di seluruh dunia. 

Alhamdulillah akhir-akhir ini ramai penyokong umno kembali kepada ISLAM. Semuga kita semua beroleh taufik dan hidayah Allah dalam menegakkan Agama Allah dan bukan mempergunakan ISLAM setelah kecundang dan setelah parti keramat ditolak pengundi banyak. Pernah tidak kita mendoakan yang bukan ISLAM supaya Allah berikan taufik dan hidayah untuk menganut Agama Allah? 

Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim. 
.” 


Suka Halaman Ini · 10hb JunDisunting 
UMNO tewas kepada kafir kerana pilihan melayu kufur.

Jemaah pemimpin islam yang dipimpin UMNO tewas kepada jemaah kafir kerana melayu kufur ikut kafir.

Akhirnya HARAPAN DAJJAL dengan #JarumHalus yang DAP rancang sudah pun memperoleh kejayaan dengan bantuan dari pilihan melayu yang kufur yang diajar oleh #PakLebai politik dan #Pakwahab yang kufur kerana percaya kebenaran itu adalah dari setiap apa yang IBLIS LAKNAT DAP dan tentera #IblisRBA katakan. Ingkar dan menolak Quran jalan kebaikan umat dunia akhirat.

Cuba fikir. Berapa sen nilai iman dan taqwa PakLebai tahfiz ini ya? 
https://m.facebook.com/kang.nasir/photos/a.1434713103251520.1073741894.465342536855253/1639151152807713/?type=3&source=54 


Lihat saja matlamat mereka dipautan ini.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1662100980512730&id=465342536855253&ref=m_notif&notif_t=feed_comment

JarumHalus ini sudah banyak kali kami share. Tetapi NAFSU yang cenderung mengharap redha DAP sentiasa ingkar kepada Allah. Itulah kekufuran yang nyata. Sebab itulah admin tak akan salahkan anda semua kerana kita sudah tidak diajar ulama politik agar menjadikan islam sebagai amalan kerana mereka sendiri kufur lalu hidup susah menderita kerana diazab Allah mereka salahkan pemerintah dan pergunakan nasib kami #WargaMiskin konon kami menderita sepertimana mereka. Walhal kami akan susah tanpa limpahan rahmat Allah. Sedangkan terlalu banyak Rasulullah saw ajarkan antaranya amalkan BERISTIGHFAR dgn Istighfar itu hati kita senang jiwa tenang fikiran pun lapang selain dimurahkan rezki. Ada mereka ajarkan? Hanya ulama Tarekat Tasawuf yang sentiasa mengingatkan kita tanpa rasa jemu tetapi sebaliknya nafsu kita yang jemu dengan nasihat mereka maka itulah ramai melayu mudah diperdaya oleh FITNAH HASUTAN iblis laknat DAP dan bala tenteranya kerana anggap apa yang PakLebai dan PakWahab kufur katakan itu adalah kebenaran kerana anda anggap kebenaran itu adalah yang memuaskan hati anda.

Apa usaha ulama politik?

Semasa bersama KERA2jaan Dajjal diSelangor mereka jadi tunggul hanya mengharap redha DAP demi sesuap nasi untuk anak bini-bini tidak peduli soal akidah umat tidak peduli murka Allah.


https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1669342853121876&id=465342536855253&ref=m_notif&notif_t=feed_comment

Nak tau samada kita beriman kepada Allah atau beriman kepada TOGHUT lalu syirik? Cuba lihat klip ini. Jika kita rasa risau nasib saudara kita kelak terpedaya dengan dajjal atau anda tetap kata salah UMNO salah Najib.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1708307299225431&id=465342536855253&ref=m_notif&notif_t=feed_comment

Dalam kongsian itu saya menyeru.
AWAS #JarumHalus #DAJJAL.
Harapan tersembunyi dalam #PakatanHarapan.
Allah sudah beri peringatan kepada kita semua. Orang kafir khususnya yahudi dan kristian tidak akan REDHA dan tidak senang dengan ISLAM selagi umat islam tidak ikut kehendak nafsu mereka.


"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu." ( Al-Baqarah : ayat 120 )

Sahabat yang dirahmati Allah. Jika para ilmuan pesan HARAM UNDI PAKATAN HARAPAN PH. Inilah yang dimaksudkan oleh mereka. Hormatilah pandangan mereka.

Mana mungkin non muslim hormat umat islam sedangkan umat islam sendiri terhegeh-hegeh meletakkan islam dalam kehinaan lalu mereka tak segan silu memperbodohkan umat islam yang beriman kepada DUIT.

https://m.facebook.com/kang.nasir/photos/a.502522426470597.1073741825.465342536855253/663177810405057/?type=3&source=54&ref=page_internal

Sebelum PRU14 penulis dah ingatkan.

Wajarkah anda memujuk kami cuba ubah 5 tahun bils tidak puas hati tolak mereka? Anda pujuk saya potong jari konon ubah kemudian bila anda menyesal sakit anda salahkan takdir lalu anda bertekat mahu ubah. Sedangkan berulang-ulang Allah tanya dalam surah Ar Rahman. " Maka yang mana satu nikmat Tuhan kamu yang kamu dustakan?" Adakah selepas anda ubah jari anda tumbuh semula dengan nikmat sepertimana dahulunya?


https://m.facebook.com/kang.nasir/photos/a.502522426470597.1073741825.465342536855253/1805891049467055/?type=3&source=54&ref=page_internal

Kerana kufur beriman kepada DUIT lah puncanya Allah tutup hati kita.
“Dan Kami jadikan (sifat tamak dan gila mereka kepada harta benda dan pangkat itu sebagai) sekatan (yang menghalang mereka daripada memandang kepada keburukan dan kesingkatan masa dunia yang ada) di hadapan mereka, dan sekatan (yang menghalang mereka daripada memikirkan azab yang ada) di belakang mereka (pada hari kiamat). lalu Kami tutup pandangan mereka; maka dengan itu, mereka tidak dapat melihat (jalan yang benar).” (Yaa Siin : ayat 9)



Oleh itu. Bertaubatlah saudara ku semua sebelum Allah utus tentera Nya dari angin, air, api atau apa jua yang kesannya kelak menimpa kepada semua termasuk kami. Kami bersedia dan redha anda bagaimana? Dosa anda yang memilih dajjal DAP sebagai pemimpin anda itu besar dosanya kerana dosa anda ingkar kufur kepada Allah selain itu dosa anda kepada Najib dan dosa anda menganiaya saudara kami WargaMiskin serta saudara kita yang hilang pekerjaan dan yang utama anda menganiaya anak-anak tahfiz harapan Najib dan harapan agama bangsa dan negara bagi merealisasikan modal insan berakhlak beradab islam yang kelak bakal membimbing anak cucu anda semua.

“Dan apa saja musibah yang menimpa kamu maka adalah disebabkan oleh perbuatan tanganmu sendiri, dan Allah memaafkan sebagian besar (dari kesalahan-kesalahanmu).” (Asy Syuraa: ayat 30)

Kalaupun Najib didapati bersalah. Apa mudaratnya pada kita? Cuba bandingkan apa mudarat pada diri kita dengan segala apa yang kita lakukan hingga bersusah payah berlumba-lumba ikut kafir beramal amalan orang kafir memfitnah mencaci melaknat sampai tak sedarpun Allah laknat. Kerana disebabkan LAKNAT Allah itulah hidup tak berkat dan jiwa melarat. Ada mereka para ilmuan yang kufur itu sedar bahawa mereka menghimpun #DosaBerantai dan bakal menghimpun #DosaJariah?

https://m.facebook.com/kang.nasir/photos/a.1579923345397161.1073741900.465342536855253/1836476709741822/?type=3&source=48
Setakat waktu usaha penerbitan entry ini ada 28934 Paparan, 
349 Kongsian, 127 Komen serta168 Reaksi Suka, Sedih dan Marah. 


Komen... 
Hussin Kamdol Kelubang biawak mereka akan bawa...

Kang Nasir Yup. Itulah pilihan melayu pengikut dajjal

Ammo Aznoor Haha.. Bengong si Kang Nasir. Melayu tak mahu undi UMNO bn sbb rasuah, sombong pemimpin, wang di dahulu kan utk dunia sementara, yg tak sehaluan terus di pecat spt Rais dan Rafidah di saat akhir, UMNO melayu syok sesama sendiri dan paling ketara kerana isteri PM yg juga ibu syirik main bomoh dan buang anak kandung sendiri. 
Sekian.

Bard Der dah tu knape xnk undi Pas klau dh tau PH ni bwak fahamn ni?Hussin Kamdol Cakap tanpa bukti. Caibi oh caibi..Ammo Aznoor Hehe.. bukti yg akhir anak datin seri sendiri yg tulis di Instagram yg nikah dgn Fadley artis tu. Yg lain ya cakap saja sbb tanpa wang ringgit nak naik lambat kecuali boss suka leh naik cepat dan dapat duit lagi. Politik wang di mana2 termasuk PDRM dan angkatan tentera serta insitusi kerajaan lain. Nanti siasat ya. Hehe..Shaik Zamry Farid Cakap mcm babi..barua dap hang ni..bodoh sombong..jilat la lge ..pengkhianat hangJasmine Wahab Steatment seorang ank yg snggup memalukan dan menjatuhkan maruah ibu sendiri kpd jutaan rakyat boleh ker kite percaya seratus peratus...bkn kah baik atau pun buruk seorang ibu itu ia tetap ibu kite yg melahir dn membesarkan kita...jgn cepat menjatuhkan hukum pd org jika kita sndiri pun tak tahu dn hanya mendengar dari cerita org...kalau x benar ia boleh jd fitnah dan fitnah tuh dosa yg besar dan fitnah juga adalah senjata dajal yg paling bahaya diakhir zaman...AstafirullahalazimMuhayya Yasira Jasmine Wahab 
Semua ibu nak kan pilihan yg terbaik tuk semua anak anaknya... 
Kekadang anak je yg terlebih kuah dari sudu...

Tak mengenang jasa ibu...😢😢😢😢😢😢😢😢😢
Harith Hasif Hazra Hehe.. bukti yg akhir anak datin seri sendiri yg tulis di Instagram yg nikah dgn Fadley artis tu. Yg lain ya cakap saja sbb tanpa wang ringgit nak naik lambat kecuali boss suka leh naik cepat dan dapat duit lagi. Politik wang di mana2 termasuk PDRM dan angkatan tentera serta insitusi kerajaan lain. Nanti siasat ya. Hehe..Ameliya Syaza Even mak kau pelacur sekali pun, perlu ke nak burukkan kat umum... Mak kau kot... Kalau rosmah tak maafkan anak dia... Kat akhirat nnt dptlah balasannya... Dont be Judgement ... Manusia boleh bertaubat... Tapi dosa sesama manusia tu kene fikir... Habluminallah Habluminnass...Kang Nasir He he he. Sabar. Tu lah sbb nya saya tak salahkan anda semua. Sepatutnya islam jln kebaikan kita semuaAmmo Aznoor Jazakallahu khayran 
Fi Aman Allah
Kang Nasir He he he. Lahh. Kamu yg pilih ingkar kpd Allah memilih kafir pimpin kamu pun salah saya ke. Saya kan ingatkan je

Ammo Aznoor Hehehe.. Kamu ni kerja main fb ja ke Kang Nasir
Kita undi PH sbb ketua atas yakni PM Islam. Begitu juga BN ketua atas yakni PM islam. Yg ko mengarut tak sudah pasal kafir ni kenapa? 
Dah masuk air otak kamu ni.

Pak Ku Cop Renjer PM Pakatan HAPRAK Islam Libral.. Mana kala Ketua Ummun Parti Mata Lebam.. Anwar AL Jub..Ammo Aznoor Pak Ku Cop Renjer ni lg satu
Mana da islam liberal. 
Islam itu satu ja

Fi Aman Allah
Kang Nasir Islam tu ada 74 jln termasuk Liberal. Hanya 1 yg selamat iaitu ASWAJAHashim Othman Ostad ostad yg cerdik memberi komen
Ahmad Ibrahim Menyambut kemenangan melemahkan ketuanan melayu dan islam, agak nya macam nilah semada kejatuhan melaka ke tangan portugis dan belanda.....melayu mampu tengok saja
Ayie Dzenko Lihat semula sejarah Portugis DPT menawan MELAKA setelah berjaya MERASUAH PEMBESAR agar belot pd Raja, walaupun sebelum tu mereka telah cuba menawan Melaka beberapa kali tetapi gagal
Kang Nasir PM cuma pelakon watak hero 

Ismail Omar 
Kang Nasir Itulah HARAPAN melayu pengikut dajjal. PakWahab kata tak salah

Insurgensi Langkasuka Klu dh minum ayaq 2 setanlah jdnya..

Insurgensi Langkasuka Mna pergi duit zakat...inilah cara jarum halus menyucuk umat Islam.Salah spa ..sukar sngat pihak zakat membantu Kpd Islam yg susah dn perlukan bantuan bnyak syarat ..dn tapisan nk dpt bantuan zakat walhal duit berjuta

Ariff Mansor Kang Nasir oiii..senang senang kafirkan org..pasal politik trus buat hukum hakam sendiri..dasyaittt..
Fauziah Mohd 
Ariff Mansor Dah tu kalu bos awak org kafir haram la jadi pemimpin tmpat keja..

Ariff Mansor Kalu kerja kilang pemimpin cina kira xbleh la

Ariff Mansor Klu bli barang kedai org bukan islam kira haram la

Ariff Mansor Akai mana akai

Kang Nasir Istighfar boss. Berlapang dada baca fahamkan mesej saya

Zulkifli Syukur Dia kata kufur la....... Kufur, bukan kafir..... Bro ariff.

Ariff Mansor Tgk elok elok yg post kuning kt atas tu..kafir ka kufur..hajoiii

Kang Nasir Mcm ni. KUFUR tu maksudnya ingkar. 
Kufur ada 2.
1- kufur nikmat yg sekarang ini semua org buat sampai junjung kafir laknat DAP kerana percaya kebenaran itu dap katakan sampai ikut mereka dgn amalan mereka meninggalkan amalan islam.


2- kufur yg mudarat menolak kebenaran keterangan larangan Allah dalam Quran. Contohnya Allah larang ambil kafir jadi pemimpin tapi tetap ingkar hanya alasan kerana salah najib kerana 1mdb sedangkan alasan2 itu tidak memudaratkan pun pd diri kita. Kufur memolak perintah Allah sebegini sudah menghampiri meletakkan diri dlm kalangan org kafir walhal pada awalnya Allah tegaskan jgn jadi munafik kerana bersama kafir meninggalkan jemaah islam

Zulkifli Syukur Tau la yg atas tu kafir......... tapi bukan makna menkafirkan melayu. Dia kata melayu kufur mengikut kemahuan orang kafir.......

Kang Nasir Dalam soal kufur ke2 tu org melayu sanggup ingkar kufur ikut kafir ni saya pernah share sebelum ini.

Allah dah beri amaran.

Sbb tu saya tidak salahkan anda semua kerana kita sudah tidak diajar oleh pak lebai menjadikan islam sebagai amalan maka itulah ramai umat islam terhegeh2 berlumba2 ikut kafir laknat DAP beramal amalan kafir harbi.

https://m.facebook.com/.../a.1252396.../1811830918873068/...

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."
(A-li'Imraan : ayat 28)

Malangnya. Kerana menganggap KEBENARAN itu pada perkara yang memuaskan hati dan NAFSU. Orang melayu ikut #PakLebai terhegeh-hegeh sanggup diperbodohkan kafir dajjal laknat DAP dengan tipu muslihat mereka yang sememangnya mahu menternak mereka sehingga mereka INGKAR peringatan Allah.

"Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang bukan dari kalangan kamu menjadi "orang dalam" (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti-henti berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telahpun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulutnya, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya telah kami jelaskan kepada kamu keterangan-keterangan itu jika kamu (mahu) memahaminya."
(A-li'Imraan : ayat 118) 

Kang Nasir sedang bersama Fatimah Lazin dan 39 yang lain. 
Umumnya. Kita sekarang sudah tidak lagi diajar oleh ustaz-ustaz yang mempunyai kepentingan dalam politik pada perkara yang benar untuk kebaikan kita semua dunia hingga akhirat. Iaitu perkara benar diselindungkan perkara bathil mungkar diperjuangkan malah jihad konon menegakkan islam.Dilarang TAAT kepada pemimpin yang mengajak pada kemungkaran 2 (terakhir)
Setiap kecelaruan ummah sepatutnya dapat diselesaikan melalui hukum-hukum islam yang tersedia ada. Namun KERAKUSAN NAFSU mereka punca FITNAH dan fitnah-fitnah mereka itulah FITNAH DAJJAL AKHIR ZAMAN yang Rasulullah saw peringatkan.
Maka itulah dari dulu lagi saya tak pernah salahkan seluruh umat islam yang menentang pemimpin serta menghina mufti dan ustaz-ustaz yang bertauliah dan menolak kebenaran bahawa ISLAM ADALAH JALAN PENYELESAIAN. Inikan saya yang ilmunya jauh beza umpama langit dan bumk. Saya tidak salahkan anda kerana anda sudah terlanjur diajar asal kemungkaran saja semua salah orang UMNO. Asal dikata pemimpin saja semua itu adalah PM, walhal dalam #Tasawuf diri kita sendiri adalah pemimpin dan hati kita itu Raja yang mentadbir akal dan jiwa.
Sepatutnya jika kita mengikut Quran Dan Sunnah. Tidak ada alasan kenapa perlu menentang pemerintah. Keterangan dipautan ini.
Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,
ﺃُﻭْﺻِﻴْﻜُﻢْ ﺑِﺘَﻘْﻮَﻯ ﺍﻟﻠﻪِ ﻋَﺰَّﻭَﺟَﻞَّ , ﻭَﺍﻟﺴَّﻤْﻊِ ﻭَﺍﻟﻄَّﺎﻋَﺔِ ﻭَﺇِﻥْ ﺗَﺄَﻣَّﺮَ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻋَﺒْﺪٌ
“Saya memberi wasiat kepada kalian agar tetap bertaqwa kepada Allah ‘azza wa jalla, tetap mendengar dan ta’at walaupun yang memerintah kalian seorang hamba sahaya (budak)” . (HR. Abu Daud dan At Tirmidzi, Hadits Hasan Shahih)
Allah SWT berfirman,
ﻳَﺎ ﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﺁَﻣَﻨُﻮﺍ ﺃَﻃِﻴﻌُﻮﺍ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﻭَﺃَﻃِﻴﻌُﻮﺍ ﺍﻟﺮَّﺳُﻮﻝَ ﻭَﺃُﻭﻟِﻲ ﺍﻟْﺄَﻣْﺮِ ﻣِﻨْﻜُﻢْ
“Hai orang-orang yang beriman, ta’atilah Allah dan ta’atilah Rasul (Nya), dan ulil amri di antara kamu.”
(An Nisa’ : ayat 59)
Kita dilarang TAAT kepada pemimpin yang mengajak pada kemungkaran.
Umumnya masyarakat tidak nampak kemungkaran #PakLebai yang tahfiz mengajak perkara mungkar sampai terhegeh-hegeh istiqamah diperbodohkan oleh DAP konon menegakkan syariat islam pada perkara mungkar sebelum ini. Dan umumnya masyarakat tidak tahu kita sengaja diajak kembali kezaman jahiliah oleh mereka. Klik penjelasan pada pautan ini.
https://m.facebook.com/…/a.1579923345397…/1803498769706283/…
Apa yang terjadi sekarang antara ulama dengan sekutu jihadnya DAPLAKNAT? Allah kembalikan fitnah kifarah, fitnah -fitnah itu Allah kembalikan kepada mereka agar mereka insaf dan taubat tetapi keangkuhan kesombongan tetap bertahta dihati mereka.
Sepatutnya, tidak ada alasan kita menentang pemimpin. Allah dah sediakan garis panduannya dan Rasulullah saw pesan.
Rasulullah saw bersabda,
ﻻَ ﻃَﺎﻋَﺔَ ﻓِﻰ ﻣَﻌْﺼِﻴَﺔٍ ، ﺇِﻧَّﻤَﺎ ﺍﻟﻄَّﺎﻋَﺔُ ﻓِﻰ ﺍﻟْﻤَﻌْﺮُﻭﻑِ
“Tidak ada kewajiban taat dalam rangka bermaksiat (kepada Allah). Ketaatan hanyalah dalam perkara yang ma’ruf (bukan maksiat).”
(HR. Bukhari no. 7257)
Rasulullah saw juga bersabda,
ﻋَﻠَﻰ ﺍﻟْﻤَﺮْﺀِ ﺍﻟْﻤُﺴْﻠِﻢِ ، ﻓِﻴﻤَﺎ ﺃَﺣَﺐَّ ﻭَﻛَﺮِﻩَ ، ﻣَﺎ ﻟَﻢْ ﻳُﺆْﻣَﺮْ ﺑِﻤَﻌْﺼِﻴَﺔٍ ، ﻓَﺈِﺫَﺍ ﺃُﻣِﺮَ ﺑِﻤَﻌْﺼِﻴَﺔٍ ﻓَﻼَ ﺳَﻤْﻊَ ﻭَﻻَ ﻃَﺎﻋَﺔَ
“Seorang muslim wajib mendengar dan taat dalam perkara yang dia sukai atau benci selama tidak diperintahkan untuk bermaksiat. Apabila diperintahkan untuk bermaksiat, maka tidak ada kewajiban mendengar dan taat.”
(HR. Bukhari no. 7144)
Kita dilarang taat kepada pemimpin yang mengajak kepada kemungkaran dalam siri awal dipautan ini sebelum ini.
Admin menyentuh kemungkaran yang WAJIB kita jauhi melalui 7 pintu hati iaitu 7 anggota yang kelak diakhirat menjadi saksi perbuatan kita sedang mulut kita terkunci.
Kali ini admin mengajak anda mengenal dan memahami adakah setiap perkara mungkar itu salah orang UMNO sebagaimana PakLebai AgamaPAS ajar? Dalam TASAWUF sekecil-kecil dosa yang kita lakukan itulah kemungkaran dan setiap dosa-dosa itu membawa kemudaratan pada hati menutupi nur hidayah menembusi kerana dosa-dosa amalan keji #SifatMazmumah yang dijadikan amalan seluruh umat yang jadi #CaiDAP sekarang ini. Penjelasannya dipautan ini.
https://m.facebook.com/…/a.75871190085164…/812902415432595/…
Sedangkan kemungkaran tersebut itu pun jadi amalan pemimpin anda apatah lagi mereka mengajak anda agar ikut sama mengamalkannya sehingga semua majoriti pembangkang ikut kafir DAPLAKNAT beramal dengan amalan orang-orang kafir harbi. Akibatnya majoriti umat islam yang ikut pembangkang menjadikan kemungkaran sebagai amalan lalu mengikut kafir menyokong memusuhi sesama saudara menyokong kebebasan ikut kehendak mereka bebas mengamal LIBERAL, LGBT dan menolak #IslamJalanPenyelesaian menghapuskan JAKIM menolak hukum islam dan lain-lain.
Mereka iaitu pemimpin golongan yang menentang #NajibPMkita persis seperti DAJJAL yang Rasulullah saw jelaskan dalam hafis-hadis #FitnahDajal#AkhirZaman. Pengikut DAJJAL itu mereka melihat kebenaran dan syurga pada perkara yang memuaskan hati dan nafsu keduniaan. Lihat saja reality umat islam sekarang yang berlumba-lumba ikut DAP beramal dengan amalan kafir harbi penjelasannya dipautan ini.
Usahkan ikut kafir DAPLAKNAT beramal amalan orang kafir harbi memfitnah mencaci mencela kerana memburu kesenangan dunia.
(Fahami maksud saya dipautan ini.)
https://m.facebook.com/…/a.1419314251458…/1780726191983541/…
Sedangkan mencaci mencela kerana harta pun mungkar malah Allah laknat. Sebab itulah majority yang ikut DAP #HilangAkal.
https://m.facebook.com/…/a.1550578051665…/1550578304998332/…
"Kecelakaan besar bagi tiap-tiap pencaci, pengeji, Yang mengumpulkan harta dan berulang-ulang menghitung kekayaannya;"
(Al-Humazah : ayat 1-2)
Tidak ada alasan kenapa perlu menentang pemerintah.
https://m.facebook.com/…/a.1567043503351…/1583366028386226/…
Selagi ilmuan ASWAJA khususnya guru Tarekat #Tasawuf tidak berkata WAJIB menentang pemerintah selagi itulah HARAM kita menentangnya. Cuba DAHULUKAN TAAT kepada Allah dan Rasul Nya. Itulah jalan penyelesaian dalam Islam. Malangnya kita ditipu oleh PakLebai angkara #KerakusanNafsumereka sehingga ada kalangan kita sengaja ingkar perintah Allah.
Allah dah pesan.
“Wahai orang-orang Yang beriman, Taatlah kamu kepada Allah dan Taatlah kamu kepada Rasulullah dan kepada “Ulil-Amri” (orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu. kemudian jika kamu berbantah-bantah (berselisihan) dalam sesuatu perkara, maka hendaklah kamu mengembalikannya kepada (Kitab) Allah (Al-Qur’an) dan (Sunnah) RasulNya – jika kamu benar beriman kepada Allah dan hari akhirat. Yang demikian adalah lebih baik (bagi kamu), dan lebih elok pula kesudahannya”.
(An Nissa : ayat 59)
UAI pesan. Mereka yang mengundi kerajaan Selangor dan Penang yang menyokong maksiat dan mungkar adalah tentera iblis.
https://m.facebook.com/…/a.1434713103251…/1642985505757611/…
Kesimpulannya. Sedangkan taat kepada pemimpin yang mengajak kepada kemungkaran pun dilarang inikan sampai menyembah kafir laknat DAP?

Hussin Kamdol Nak bising ape lagi. Tol bila nak hapus. Sembang gajah pon boleh terbanggg.


Azhari Adam Mamat islam bangsat diakhir ramdan ditemui..moga cepat bertaubat 
Pak Ku Cop Renjer Bila,,Akhir2 Zaman ni DAJJAL Akan Diturun kam keBumi yg Menyerupai Pemimpin utk Merosakkan PERPADUAN UMMAH..

Ross Fathil ya betul dajjal asli akan klur.. tp sblum yg asli klur.. guna lah yg jadian dlu..

Ayie Dzenko Dajjal yg jadian akan memberi pelbagai bantuan pd rakyat agar nampak dia sebagai hero tp dlm masa yg sama menyamun duit rakyat berbilion dn menggunakan agama dan bangsa sebagai benteng utk menutup pekungnya

Bro Shidee Dajjal dok dlm perut tu pn x fhm 
Khairullah Khanna Selamat berbuka puasa.
Kang Nasir Slmt berbuka puasa boss. Buka kat surau ke hari niKhairullah Khanna Kang Nasir 
Di puchong sambil ziarah mak ayah saya.
Kang Nasir Owhh.
Ariff Mansor Kalau bertentangan atau melanggar atau menyuruh kita kluar agama atau mencegah kita utk beragama tu mmg sya stuju..statement trok sgt aih...

Kang Nasir Sbb bertentangan dan memudaratkan anak cucu kamu lah saya ingatkan

Afzan Ameir Apa masalahnya? Boleh sembang?

Afzan Ameir Sekarang la baru nak sembang pasal agama lain apa bagai.... Don't be too rasis n extremis....

Rohana Ariffin Makin menyesakkan dada dgn perkara sebegini kebimbangan kepada anak cucu dapatkah mereka menangkisnya

Mohd Helmie Statement bodo dri dia kufur sbenarnya.xprlu nk bt pncerahan apa pn sbb smuanya x btul pn.kmu mengangkat dn mnyokong yg kufur sbnarnya sprti kmu.perasuah, pnyamun, pnipu dn brmcam lgi kburukan dn pling hprak sring nk prbodohkn rkyat.mcm kmu ni ptutla trima je sbb kmu pn biul dn sngai sma..
Sri Bainun Betul lah ayt2 di atas... Allah dh ttp hati..dn x fhm ap yg disampaikn..
Ayie Dzenko Pemimpin yg rasuah salah guna kuasa dn merompak wang rakyat itu yang nk ditonjolkan sebagai pemimpin ISLAM
Kang Nasir Itu bukti contoh org yg beriman kpd duit Roslan Abdul Jamil Kang Nasir tau pon.
Muhayya Yasira 
Rahmat Omar Ini baru dajjal..melihat dengan sebelah mata....AQ mempunyai 7 lapis ayat....yang kita baru tahu ayat pertama...atau ayat kedua....dan setiap ayat AQ perlu di tersirat kan...baru kita faham ayat itu yang sebenarnya....Allah cipta manusia bukan sia sia.....mesti ada sebab....adakah kita sedar atas perbuatan kita menghina Allah???
Zack Ria Klau nk ckp tu tolg kaji balik mcmane eropah dlu kristian , tp skrg boleh jd brpuluh juta org islam & kajian kristian dlm mase bbrpe pluh tahun akan dtg, eropah akn jd ngare islam . Tgk konsep dkwah dorg cmne.

Kang Nasir Lahh. Bukan susah pun.
Report je kat jabatan agama islam atau mana2 pihak berwajib. Simple je tu. Boleh saya desak mereka pulak


Mus Malek Rosak nye sesebuah parti adalah dari penyokong yg tak hormat pada parti sendri...

Kang Nasir Kita dahulukan redha Allah. Parti tu tak memberi manfaat utk kita diakhirat 
Fei An Maka apakah itu redha ALLAH jika tuan tahu? Sila kemuka kan...Kang Nasir Jika tak kenal redha Allah bermakna tak kenal dosa dan pahalaFei An Kang Nasir maka apa yg berdosa dan berpahala dgn post tuan ini?Fei An Kang Nasir maka apa yg berdosa dan berpahala dgn post tuan ini?Fei An Maka apa kah dosa dan pahala pada post tuan nie? Boleh terangkan?Kang Nasir He he he. Saya ni berusaha cuci najis kamu tang hidung kamu kerana kesiankan kamu. Itulah PAHALA. Tapi kamu bangga pulak dgn najis kamu tang hidung tu sambil salahkan saya. Sbb tu saya ajak berusaha pada perkara yg Allah redha
Abhalimfiz Ismail Meroyan le dedak dah tinggal sikit..

Suzana Suzanasiron fitnah bln ramadhan x tkut dosa ke

Ubat Kuku Cekam Cagu Buat fitnah seluruh dunia..

Mawardi Dikdi Jadi semua melayu yg undi pakatan harapan itu kufur, hanya umno lah yang islam tulin, tapi lagi terok, semua wang dalam kerajaan disalah guna itu betul ke 
Fadzila Habibullah Khan Klu ikut ajaran Kang Nasir... wajib kita sokong penyangak & penyamun world class disebabkn dia islam & haram bgi kita kerana kita menyokongnyer😁😁.. saya masih tak.ble hadam ajaran kang nasir ni yg kafirkan org islam & labelkn org islam sbgi kufur kerana tidak menyokong penyamun tarbus yg hanya islam pd namanya sja tpi perilakunya mmng sah lakhanat.. Hanya kerana terlebih telan dedak maka tugas kang nasir adalah kufurkan & kafirkan org siang mlm... Jgn smpi saya tak maafkn dunia & akhirat atas sbb tuduhan2 tu yea..

Salim Iskandar
Zainal Nor
Mat Khosim Mat Safar
Faizal Vbh
Salim Iskandar Fadzila Habibullah Khan biar penyamun asal nama islam sudah kan? Islam tinggal nama saja sebab amalan dah tak ikut. Islam is suppose to be the way of life bukan mencuri merompak amanah rakyat!Kang Nasir Slmt berbuka anje.
Mcm ni.


Kalaupun Najib didapati bersalah. Apa mudaratnya pada kita? Cuba bandingkan apa mudarat pada diri kita dengan segala apa yang kita lakukan hingga bersusah payah berlumba-lumba ikut kafir beramal amalan orang kafir memfitnah mencaci melaknat sampai tak sedarpun Allah laknat. Kerana disebabkan LAKNAT Allah itulah hidup tak berkat dan jiwa melarat. Ada mereka para ilmuan yang kufur itu sedar bahawa mereka menghimpun #DosaBerantai dan bakal menghimpun #DosaJariah?

https://m.facebook.com/.../a.1579923.../1836476709741822/...

#ThisIsUs #IslamJalanPenyelesaian.
Nak tau apa yang Allah laknat?
"Kecelakaan besar bagi tiap-tiap pencaci, pengeji, Yang mengumpulkan harta dan berulang-ulang menghitung kekayaannya; Ia menyangka bahawa hartanya itu dapat mengekalkannya (dalam dunia ini)!"
(Al-Humazah : ayat 1-3) 

Kang Nasir sedang bersama Fatimah Lazin dan 44 yang lain.
Kalaupun Najib didapati bersalah dan zalim apa mudaratnya pada kita?
Kan dulu saya pernah tanya. Kalaupun Najib didapati bersalah dan zalim. Apa mudaratnya pada kita?
Sebab itulah saya menyeru mengajak anda mintalah mereka para ilmuan #PakLebai politik dan #PakWahab belajar dan mengajar rukun iman agar tidak kufur. Disebabkan PakLebai #AgamaPAS dan PakWahab walaupun tahfiz tapi kufur enggan redha dengan bahagian yang Allah telah tetapkan kepada diri kita masing-masing lah punca hingga mereka hilang akal ikut perangai #CaiDAPmemfitnah melaknat. Bukan itu saja. Malah pergunakan nasib kami #WargaMiskin konon kami menderita seperti mereka. Mereka bukan sedar pun Allah LAKNAT maka itulah walau ada kereta Ferarri pun hidup melarat kerana tak berkat dan penyakit jiwa tenat.
Mustahil mereka tak faham sedangkan mereka tahfiz.
"(Mengapa mereka mendakwa demikian), tidakkah mereka mengetahui bahawa sesungguhnya Allah memewahkan rezeki bagi sesiapa yang dikehendakiNya, dan Ia juga yang menyempitkannya? Sesungguhnya yang demikian mengandungi keterangan-keterangan yang jelas bagi orang-orang yang percayakan (ilmu dan kebijaksanaan Allah)."
(Az-Zumar : ayat 52)
Benarkah Najib zalim pencuri perompak sehingga berlumba-lumba PakLebai dan PakWahab memilih ayat Quran dan Hadis yang berpotensi untuk menghasut memfitnah pemerintah? Mungkin anda sering dengar hadis yang dimaksudkan hingga kadang seakan satu ugutan kepada kita konon kita yang berterima kasih kepada Najib kerana jasanya menolong kami warga miskin akan masuk neraka kerana tak ikut kehendak nafsu mereka.
Dari Ka’ab bin Ujroh radhiyallahu ‘anhu ia berkata bahwa Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam keluar mendekati kami, lalu bersabda:
ﺇِﻧَّﻪُ ﺳَﻴَﻜُﻮﻥُ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﺑَﻌْﺪِﻱ ﺃُﻣَﺮَﺍﺀٌ ﻓَﻤَﻦْ ﺩَﺧَﻞَ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢْ ﻓَﺼَﺪَّﻗَﻬُﻢْ ﺑِﻜَﺬِﺑِﻬﻢْ ﻭَﺃَﻋَﺎﻧَﻬُﻢْ ﻋَﻠَﻰ ﻇُﻠْﻤِﻬﻢْ ، ﻓَﻠَﻴْﺲُ ﻣِﻨِّﻲ ﻭَﻟَﺴْﺖُ ﻣِﻨْﻪُ ، ﻭَﻟَﻴْﺲَ ﺑِﻮَﺍﺭِﺩٍ ﻋَﻠَﻲَّ ﺣَﻮْﺿِﻲ ، ﻭَﻣَﻦْ ﻟَﻢْ ﻳُﺼَﺪِّﻗْﻬُﻢْ ﺑِﻜَﺬِﺑِﻬﻢْ ﻭَﻟَﻢْ ﻳُﻌِﻨْﻬُﻢْ ﻋَﻠَﻰ ﻇُﻠْﻤِﻬِﻢْ ، ﻓَﻬُﻮَ ﻣِﻨِّﻲ ﻭَﺃَﻧَﺎ ﻣِﻨْﻪُ ﻭَﺳَﻴَﺮِﺩُ ﻋَﻠَﻲَّ ﺍﻟْﺤَﻮْﺽَ
“Akan ada setelahku nanti para pemimpin yang
berdusta. Barangsiapa masuk pada mereka lalu membenarkan (menyetujui) kebohongan mereka dan mendukung kezaliman mereka maka dia bukan dari golonganku dan aku bukan dari golongannya, dan dia tidak bisa mendatangi telagaku (di hari kiamat). Dan barangsiapa yang tidak masuk pada mereka (penguasa dusta) itu, dan tidak membenarkan kebohongan mereka, dan (juga) tidak mendukung kedhaliman mereka, maka dia adalah bagian dari golonganku, dan aku dari golongannya, dan ia akan mendatangi telagaku (di hari kiamat).”
(HR. Ahmad dan An-Nasa’i)
Oleh sebab itulah saya dari dulu tak salahkan anda semua kerana kita sudah tidak diajar oleh ulama PakLebai politik dan PakWahab agar menjadikan islam sebagai amalan. Itulah beza antara AgamaPAS vs TASAWUF.
SAYA ULANGI.
Kalaupun Najib didapati bersalah. Apa mudaratnya pada kita? Cuba bandingkan apa mudarat pada diri kita dengan segala apa yang kita lakukan hingga bersusah payah berlumba-lumba ikut kafir beramal amalan orang kafir memfitnah mencaci melaknat sampai tak sedarpun Allah laknat. Kerana disebabkan LAKNAT Allah itulah hidup tak berkat dan jiwa melarat. Ada mereka para ilmuan yang kufur itu sedar bahawa mereka menghimpun #DosaBerantai dan bakal menghimpun #DosaJariah?
#ThisIsUs #IslamJalanPenyelesaian.
Nak tau apa yang Allah laknat?
"Kecelakaan besar bagi tiap-tiap pencaci, pengeji, Yang mengumpulkan harta dan berulang-ulang menghitung kekayaannya; Ia menyangka bahawa hartanya itu dapat mengekalkannya (dalam dunia ini)!"
(Al-Humazah : ayat 1-3)
Dalam TASAWUF. Bermegah-megah bangga dengan kehidupan dunia salah satu amalan keji SIFAT MAZMUMAH yang menjurus kearah kerosakan hati. Dan perbuatan itu adalah dosa kerana Allah berulang-ulang beri amaran kehidupan dunia melalaikan.
Peringatan Allah dalam surah At-Takaathur yang bermaksud:
"Kamu telah dilalaikan (daripada mengerjakan amal bakti) oleh perbuatan berlumba-lumba untuk mendapat dengan sebanyak-banyaknya (harta benda, anak-pinak pangkat dan pengaruh), - Sehingga kamu masuk kubur. Jangan sekali-kali (bersikap demikian)! Kamu akan mengetahui kelak (akibatnya yang buruk semasa hendak mati)! Sekali lagi (diingatkan): jangan sekali-kali (kamu bersikap demikian)! Kamu akan mengetahui kelak (akibatnya yang buruk pada hari kiamat)! Demi sesungguhnya! Kalaulah kamu mengetahui - (apa yang kamu akan hadapi) - dengan pengetahuan yang yakin, (tentulah kamu akan mengerjakan perkara-perkara yang menjadi bekalan kamu untuk hari akhirat). (Ingatlah) demi sesungguhnya! - Kamu akan melihat neraka yang marak menjulang. Selepas itu - demi sesungguhnya! - kamu (wahai orang-orang yang derhaka) akan melihatnya dengan penglihatan yang yakin (semasa kamu dilemparkan ke dalamnya)! Selain dari itu, sesungguhnya kamu akan ditanya pada hari itu, tentang segala nikmat (yang kamu telah menikmatinya)!
(At-Takaathur : ayat 1-8)
Anda berikan bukti kepada saya hasil fitnah dari lidah mereka yang mempergunakan hadis HARAM SYURGA untuk pemimpin yang zalim tanpa sedar anda sengaja mahu mereka menghimpun DOSA BERANTAI sebagai bekalan mereka. Angkara kerakusan nafsu, dengan sengaja mereka menghalalkan cara perguna masjid dan agama untuk memburu habuan dunia dan redha manusia (iaitu redha anda). Begitulah juga ada yang mempergunakan Hadis Doa Nabi saw melaknat pemimpin yang menyusahkan kita kononnya Najib menzalimi kita kerana Najib tidak memberi kepuasan nafsu dan kehendak hati mereka.
Sebenarnya. Hadis-hadis tersebut adalah amaran Allah dan Rasulullah saw kepada pemimpin. Iaitu dosa itu antara mereka dengan Allah. Itupun JIKA BENAR Najib menzalimi anda? Sedangkan kami warga miskin bersyukur kerana DS Najib mempermudahkan urusan kami dan kami mendoakan kebaikan buat beliau agar Allah permudahkan urusan beliau. Doa kami ini juga dalam hadis yang sama yang ulama pergunakan.
Doa Nabi saw yang dimaksudkan.
Dari Aisyah ra.
ﺍﻟﻠﻬُﻢَّ، ﻣَﻦْ ﻭَﻟِﻲَ ﻣِﻦْ ﺃَﻣْﺮِ ﺃُﻣَّﺘِﻲ ﺷَﻴْﺌًﺎ ﻓَﺸَﻖَّ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢْ، ﻓَﺎﺷْﻘُﻖْ ﻋَﻠَﻴْﻪِ، ﻭَﻣَﻦْ ﻭَﻟِﻲَ ﻣِﻦْ ﺃَﻣْﺮِ ﺃُﻣَّﺘِﻲ ﺷَﻴْﺌًﺎ ﻓَﺮَﻓَﻖَ ﺑِﻬِﻢْ، ﻓَﺎﺭْﻓُﻖْ ﺑِﻪِ
“Ya Allah, barangsiapa yang diberi tanggung jawab untuk menangani urusan umatku, lalu ia mempersulit mereka, maka persulitlah hidupnya. Dan barangsiapa yang diberi tanggung jawab untuk mengurusi umatku, lalu ia memudahkan urusan mereka, maka mudahkanlah hidupnya.”
(HR. Muslim, no.182)
Sebab itulah saya tidak salahkan anda semua yang gembira dengan kejayaan kafir menjadi pemimpin anda. Nak tau kenapa? Kerana kerosakan jiwa dan minda umat islam disebabkan kerosakkan hati maka itulah nafsu menjajah jiwa dan minda mereka. Hampir 10 tahun saya menyeru mintalah PakLebai dan PakWahab mengajar ilmu tasawuf. Kerana disebabkan kerosakkan hati itulah punca NAFSU MENJAJAH JIWA & MINDA. Allah dah ingatkan kenapa anda dan ulama ingkar kufur.
"Dengan yang demikian, bagaimana fikiranmu (wahai Muhammad) terhadap orang yang menjadikan hawa nafsunya: tuhan yang dipatuhinya, dan ia pula disesatkan oleh Allah kerana diketahuiNya (bahawa ia tetap kufur ingkar), dan dimeteraikan pula atas pendengarannya dan hatinya, serta diadakan lapisan penutup atas penglihatannya? Maka siapakah lagi yang dapat memberi hidayah petunjuk kepadanya sesudah Allah (menjadikan dia berkeadaan demikian)? Oleh itu, mengapa kamu (wahai orang-orang yang ingkar) tidak ingat dan insaf?"
(Al-Jaathiyah : ayat 23)
Marilah kita bertaubat. Kerana apa yang anda lakukan semata-mata menzalimi diri kerana menuruti nafsu bertuhankan nafsu. Sempena bulan mulia ini bertaubatlah, minta ampun dan maaf kepada Najib atas keterlanjuran itu kerana dosa kalian itu melibatkan dosa kepada Allah selain dosa kepada Najib dan dosa kalian kepada semua yang kalian fitnah caci cela dan kalian hasut agar ikut sama menzalimi diri.
Andai saja Najib seperti PakLebai yang suka melaknat ajak makmum berjemaah dengan melaknat. Jika tak esok suatu masa Allah timpakan musibah kepada kita semua kerana doa pemimpin yang adil apatah beliau adalah orang yang teraniaya angkara fitnah tentera iblis. Kerana doa beliau tanpa hijab.
Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:
"Tiga golongan yang tidak ditolak doa mereka iaitu doa seorang berpuasa hingga ia berbuka, doa pemimpin yang adil dan doa orang yang di zalimi."
(Hadis Riwayat Tirmizi)
Sebenarnya. Terlalu banyak amalan-amalan mulia dalam islam memberi manfaat untuk kita agar hati senang jiwa tenang fikiran lapang segala urusan kita Allah permudahkan dan rezki pun dimurahkan. Malangnya majority umat islam ENGGAN. Oleh itu jika sahabat dengar ustaz kat depan berceramah menghasut memfitnah konon dia menderita dizalimi. Mintalah dia AMALKAN ISTIGHFAR. Dan saya juga syorkan anda juga perlu amalkan. Itulah amalan kami warga miskin sekama ini.
Rasulullah saw bersabda:
“مَنْ أَكْثَرَ مِنْ الِاسْتِغْفَارِ؛ جَعَلَ اللَّهُ لَهُ مِنْ كُلِّ هَمٍّ فَرَجًا، وَمِنْ كُلِّ ضِيقٍ مَخْرَجًا، وَرَزَقَهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ”
“Barang siapa memperbanyak istighfar; niscaya Allah memberikan jalan keluar bagi setiap kesedihannya, kelapangan untuk setiap kesempitannya dan rizki dari arah yang tidak disangka-sangka” (HR. Ahmad dari Ibnu Abbas dan sanadnya dinilai sahih oleh al-Hakim serta Ahmad Syakir).



Panglima Besi Musa




Kang Nasir Haa. Kan kan. Sbb tu kat status tu saya dah nyatakan. Saya tak salahkan anda semua








Syaprawi Fadli Whats up will comedown, so must Remember,.......



Mdin Hitam Kesian panjang lebar admin bersara. Tapi aku rasa dia ni masih duduk dibawah tempurung bermata Satu .

Mohd Hisyam Nazri Melayu kufur kepala pundek kau 
Accacia Stopa Awak tak percaya kepada ayat dlm surah al quraanRemy Abdul Apa yang tak percaya nye Accacia Stopa... Kami bukan setakat percaya..tetapi beriman sepenuhnya.... 
Azhar Janil Tuan Kang Nasir...
Lama tak dengar nama Tuan...
Assalamualaikum...

😊

Kang Nasir Wsslm.w.w.Azhar Janil Tuan Kang Nasir
Hadis Pada Profile Tuan itu sy agak kaget, jika benar dari Al-Tabrani, mungkin boleh tunjuk pada sy...
Kerna yg sy jumpa hanya dari riwayat Al-Tirmidzi
Kang Nasir Ada 3 riwayat pada maksud hadis yang hampir sama. Riwayat yang paling popular dari ummul mukminin ketika syaidina omar mahu nasihat dari beliauAzhar Janil Tuan Kang Nasir ada link@ prove@ bukti? 
Mungkin sy boleh menyemakNya 😊
Kang Nasir Saya tak ambil dari link tuKang Nasir Semua yg saya kongsi apa yg saya ingat masa belajar dulu dan tanya pd ustaz2 hadis2 yg dimaksudkan. Nanti saya cuba cari link kalau adaAzhar Janil Tuan Kang Nasir , 
Baik....jika begitu Maksud Tuan...
Sy juga akan turut mencari ya...


Jika ada, sampaikan...
Tak mengapa kita perbetulkan
Kat Sana Lagi Susah Nak Jawab 😊
Kang Nasir In'shaa AllahM Zaimi A Samad Sedikit dari ayat Allah inipun dah jelas maksudnya...

Al-Baqarah (2): 120


وَلَن تَرْضٰى عَنكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصٰرٰى حَتّٰى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدٰى ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَآءَهُم بَعْدَ الَّذِى جَآءَكَ مِنَ الْعِلْمِ ۙ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِىٍّ وَلَا نَصِيرٍ

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)". Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.

Ali 'Imran (3): 73

وَلَا تُؤْمِنُوٓا إِلَّا لِمَن تَبِعَ دِينَكُمْ قُلْ إِنَّ الْهُدٰى هُدَى اللَّهِ أَن يُؤْتٰىٓ أَحَدٌ مِّثْلَ مَآ أُوتِيتُمْ أَوْ يُحَآجُّوكُمْ عِندَ رَبِّكُمْ ۗ قُلْ إِنَّ الْفَضْلَ بِيَدِ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَآءُ ۗ وَاللَّهُ وٰسِعٌ عَلِيمٌ

Dan janganlah kamu percaya melainkan kepada orang yang mengikuti agamamu. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk (yang harus diikuti) ialah petunjuk Allah, dan (janganlah kamu percaya) bahwa akan diberikan kepada seseorang seperti apa yang diberikan kepadamu, dan (jangan pula kamu percaya) bahwa mereka akan mengalahkan hujjahmu di sisi Tuhanmu". Katakanlah: "Sesungguhnya karunia itu di tangan Allah, Allah memberikan karunia-Nya kepada siapa yang dikehendaki-Nya; dan Allah Maha Luas karunia-Nya) lagi Maha Mengetahui";

Al-Ma'idah (5): 57

يٰٓأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الَّذِينَ اتَّخَذُوا دِينَكُمْ هُزُوًا وَلَعِبًا مِّنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتٰبَ مِن قَبْلِكُمْ وَالْكُفَّارَ أَوْلِيَآءَ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ

Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi pemimpinmu, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman.

Al-An'am (6): 70

وَذَرِ الَّذِينَ اتَّخَذُوا دِينَهُمْ لَعِبًا وَلَهْوًا وَغَرَّتْهُمُ الْحَيٰوةُ الدُّنْيَا ۚ وَذَكِّرْ بِهِۦٓ أَن تُبْسَلَ نَفْسٌۢ بِمَا كَسَبَتْ لَيْسَ لَهَا مِن دُونِ اللَّهِ وَلِىٌّ وَلَا شَفِيعٌ وَإِن تَعْدِلْ كُلَّ عَدْلٍ لَّا يُؤْخَذْ مِنْهَآ ۗ أُولٰٓئِكَ الَّذِينَ أُبْسِلُوا بِمَا كَسَبُوا ۖ لَهُمْ شَرَابٌ مِّنْ حَمِيمٍ وَعَذَابٌ أَلِيمٌۢ بِمَا كَانُوا يَكْفُرُونَ

Dan tinggalkan lah orang-orang yang menjadikan agama mereka sebagai main-main dan senda gurau, dan mereka telah ditipu oleh kehidupan dunia. Peringatkanlah (mereka) dengan Al-Quran itu agar masing-masing diri tidak dijerumuskan ke dalam neraka, karena perbuatannya sendiri. Tidak akan ada baginya pelindung dan tidak pula pemberi syafa'at selain daripada Allah. Dan jika ia menebus dengan segala macam tebusanpun, niscaya tidak akan diterima itu daripadanya. Mereka itulah orang-orang yang dijerumuskan ke dalam neraka. Bagi mereka (disediakan) minuman dari air yang sedang mendidih dan azab yang pedih disebabkan kekafiran mereka dahulu.
Kang Nasir Yup. Tepat sekali.
Sedih bila ramai saudara kita yg tampil beri pandangan seakan mahu meletakkan diri dlm kekufuran.
Camar Putih Apa bezanya umat islam yang menyulitkan Islam hingga menyebabkan mereka(orang2 kafir) menjauhkan diri dari Islam. Cuba kamu tanya pada diri kamu. Berapa ramaikah kalangan mereka yang sudah kamu Islamkan. Tentu jawapannya tidak ada. Kerana mereka tidak nampak keindahannya. Cuma mereka nampak wajah2 manusia yang angkuh & sombong 
Kang Nasir Yup. Betul lah tu. Sbb tu dulu saya ingatkan pd yg sombong agar belajar islam dengan mualaf bagaimana dia menyintai islam lebih dari keluarga dan hartaSri Bainun Berapa ramai sudh diislamkan?😶😶😶mne kajian dye dpt nie..Kang Nasir He he he.Accacia Stopa Tidakkah kamu percaya bahawa Allah telah menyediakan utk mereka yg sombong itu balasan2 utk mereka.
Kang Nasir Yup. Smga Allah tunjukkan mereka jln yg benar.

Sbb tu saya tidak salahkan mereka semua kerana kita sudah tidak diajar oleh pak lebai menjadikan islam sebagai amalan maka itulah ramai umat islam terhegeh2 berlumba2 ikut kafir laknat DAP beramal amalan 
kafir harbi.

https://m.facebook.com/.../a.1252396.../1811830918873068/...

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."
(A-li'Imraan : ayat 28)

Malangnya. Kerana menganggap KEBENARAN itu pada perkara yang memuaskan hati dan NAFSU. Orang melayu ikut #PakLebai terhegeh-hegeh sanggup diperbodohkan kafir dajjal laknat DAP dengan tipu muslihat mereka yang sememangnya mahu menternak mereka sehingga mereka INGKAR peringatan Allah.

"Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang bukan dari kalangan kamu menjadi "orang dalam" (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti-henti berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telahpun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulutnya, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya telah kami jelaskan kepada kamu keterangan-keterangan itu jika kamu (mahu) memahaminya."
(A-li'Imraan : ayat 118) 

Kang Nasir sedang bersama Fatimah Lazin dan 39 yang lain.
29hb April
Dilarang TAAT kepada pemimpin yang mengajak pada kemungkaran 2 (terakhir)
Umumnya. Kita sekarang sudah tidak lagi diajar oleh ustaz-ustaz yang mempunyai kepentingan dalam politik pada perkara yang benar untuk kebaikan kita semua dunia hingga akhirat. Iaitu perkara benar diselindungkan perkara bathil mungkar diperjuangkan malah jihad konon menegakkan islam.
Setiap kecelaruan ummah sepatutnya dapat diselesaikan melalui hukum-hukum islam yang tersedia ada. Namun KERAKUSAN NAFSU mereka punca FITNAH dan fitnah-fitnah mereka itulah FITNAH DAJJAL AKHIR ZAMAN yang Rasulullah saw peringatkan.
Maka itulah dari dulu lagi saya tak pernah salahkan seluruh umat islam yang menentang pemimpin serta menghina mufti dan ustaz-ustaz yang bertauliah dan menolak kebenaran bahawa ISLAM ADALAH JALAN PENYELESAIAN. Inikan saya yang ilmunya jauh beza umpama langit dan bumk. Saya tidak salahkan anda kerana anda sudah terlanjur diajar asal kemungkaran saja semua salah orang UMNO. Asal dikata pemimpin saja semua itu adalah PM, walhal dalam #Tasawuf diri kita sendiri adalah pemimpin dan hati kita itu Raja yang mentadbir akal dan jiwa.
Sepatutnya jika kita mengikut Quran Dan Sunnah. Tidak ada alasan kenapa perlu menentang pemerintah. Keterangan dipautan ini.
Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,
ﺃُﻭْﺻِﻴْﻜُﻢْ ﺑِﺘَﻘْﻮَﻯ ﺍﻟﻠﻪِ ﻋَﺰَّﻭَﺟَﻞَّ , ﻭَﺍﻟﺴَّﻤْﻊِ ﻭَﺍﻟﻄَّﺎﻋَﺔِ ﻭَﺇِﻥْ ﺗَﺄَﻣَّﺮَ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻋَﺒْﺪٌ
“Saya memberi wasiat kepada kalian agar tetap bertaqwa kepada Allah ‘azza wa jalla, tetap mendengar dan ta’at walaupun yang memerintah kalian seorang hamba sahaya (budak)” . (HR. Abu Daud dan At Tirmidzi, Hadits Hasan Shahih)
Allah SWT berfirman,
ﻳَﺎ ﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﺁَﻣَﻨُﻮﺍ ﺃَﻃِﻴﻌُﻮﺍ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﻭَﺃَﻃِﻴﻌُﻮﺍ ﺍﻟﺮَّﺳُﻮﻝَ ﻭَﺃُﻭﻟِﻲ ﺍﻟْﺄَﻣْﺮِ ﻣِﻨْﻜُﻢْ
“Hai orang-orang yang beriman, ta’atilah Allah dan ta’atilah Rasul (Nya), dan ulil amri di antara kamu.”
(An Nisa’ : ayat 59)
Kita dilarang TAAT kepada pemimpin yang mengajak pada kemungkaran.
Umumnya masyarakat tidak nampak kemungkaran #PakLebai yang tahfiz mengajak perkara mungkar sampai terhegeh-hegeh istiqamah diperbodohkan oleh DAP konon menegakkan syariat islam pada perkara mungkar sebelum ini. Dan umumnya masyarakat tidak tahu kita sengaja diajak kembali kezaman jahiliah oleh mereka. Klik penjelasan pada pautan ini.
https://m.facebook.com/…/a.1579923345397…/1803498769706283/…
Apa yang terjadi sekarang antara ulama dengan sekutu jihadnya DAPLAKNAT? Allah kembalikan fitnah kifarah, fitnah -fitnah itu Allah kembalikan kepada mereka agar mereka insaf dan taubat tetapi keangkuhan kesombongan tetap bertahta dihati mereka.
Sepatutnya, tidak ada alasan kita menentang pemimpin. Allah dah sediakan garis panduannya dan Rasulullah saw pesan.
Rasulullah saw bersabda,
ﻻَ ﻃَﺎﻋَﺔَ ﻓِﻰ ﻣَﻌْﺼِﻴَﺔٍ ، ﺇِﻧَّﻤَﺎ ﺍﻟﻄَّﺎﻋَﺔُ ﻓِﻰ ﺍﻟْﻤَﻌْﺮُﻭﻑِ
“Tidak ada kewajiban taat dalam rangka bermaksiat (kepada Allah). Ketaatan hanyalah dalam perkara yang ma’ruf (bukan maksiat).”
(HR. Bukhari no. 7257)
Rasulullah saw juga bersabda,
ﻋَﻠَﻰ ﺍﻟْﻤَﺮْﺀِ ﺍﻟْﻤُﺴْﻠِﻢِ ، ﻓِﻴﻤَﺎ ﺃَﺣَﺐَّ ﻭَﻛَﺮِﻩَ ، ﻣَﺎ ﻟَﻢْ ﻳُﺆْﻣَﺮْ ﺑِﻤَﻌْﺼِﻴَﺔٍ ، ﻓَﺈِﺫَﺍ ﺃُﻣِﺮَ ﺑِﻤَﻌْﺼِﻴَﺔٍ ﻓَﻼَ ﺳَﻤْﻊَ ﻭَﻻَ ﻃَﺎﻋَﺔَ
“Seorang muslim wajib mendengar dan taat dalam perkara yang dia sukai atau benci selama tidak diperintahkan untuk bermaksiat. Apabila diperintahkan untuk bermaksiat, maka tidak ada kewajiban mendengar dan taat.”
(HR. Bukhari no. 7144)
Kita dilarang taat kepada pemimpin yang mengajak kepada kemungkaran dalam siri awal dipautan ini sebelum ini.
Admin menyentuh kemungkaran yang WAJIB kita jauhi melalui 7 pintu hati iaitu 7 anggota yang kelak diakhirat menjadi saksi perbuatan kita sedang mulut kita terkunci.
Kali ini admin mengajak anda mengenal dan memahami adakah setiap perkara mungkar itu salah orang UMNO sebagaimana PakLebai AgamaPAS ajar? Dalam TASAWUF sekecil-kecil dosa yang kita lakukan itulah kemungkaran dan setiap dosa-dosa itu membawa kemudaratan pada hati menutupi nur hidayah menembusi kerana dosa-dosa amalan keji #SifatMazmumah yang dijadikan amalan seluruh umat yang jadi #CaiDAP sekarang ini. Penjelasannya dipautan ini.
https://m.facebook.com/…/a.75871190085164…/812902415432595/…
Sedangkan kemungkaran tersebut itu pun jadi amalan pemimpin anda apatah lagi mereka mengajak anda agar ikut sama mengamalkannya sehingga semua majoriti pembangkang ikut kafir DAPLAKNAT beramal dengan amalan orang-orang kafir harbi. Akibatnya majoriti umat islam yang ikut pembangkang menjadikan kemungkaran sebagai amalan lalu mengikut kafir menyokong memusuhi sesama saudara menyokong kebebasan ikut kehendak mereka bebas mengamal LIBERAL, LGBT dan menolak #IslamJalanPenyelesaian menghapuskan JAKIM menolak hukum islam dan lain-lain.
Mereka iaitu pemimpin golongan yang menentang #NajibPMkita persis seperti DAJJAL yang Rasulullah saw jelaskan dalam hafis-hadis #FitnahDajal#AkhirZaman. Pengikut DAJJAL itu mereka melihat kebenaran dan syurga pada perkara yang memuaskan hati dan nafsu keduniaan. Lihat saja reality umat islam sekarang yang berlumba-lumba ikut DAP beramal dengan amalan kafir harbi penjelasannya dipautan ini.
Usahkan ikut kafir DAPLAKNAT beramal amalan orang kafir harbi memfitnah mencaci mencela kerana memburu kesenangan dunia.
(Fahami maksud saya dipautan ini.)
https://m.facebook.com/…/a.1419314251458…/1780726191983541/…
Sedangkan mencaci mencela kerana harta pun mungkar malah Allah laknat. Sebab itulah majority yang ikut DAP #HilangAkal.
https://m.facebook.com/…/a.1550578051665…/1550578304998332/…
"Kecelakaan besar bagi tiap-tiap pencaci, pengeji, Yang mengumpulkan harta dan berulang-ulang menghitung kekayaannya;"
(Al-Humazah : ayat 1-2)
Tidak ada alasan kenapa perlu menentang pemerintah.
https://m.facebook.com/…/a.1567043503351…/1583366028386226/…
Selagi ilmuan ASWAJA khususnya guru Tarekat #Tasawuf tidak berkata WAJIB menentang pemerintah selagi itulah HARAM kita menentangnya. Cuba DAHULUKAN TAAT kepada Allah dan Rasul Nya. Itulah jalan penyelesaian dalam Islam. Malangnya kita ditipu oleh PakLebai angkara #KerakusanNafsumereka sehingga ada kalangan kita sengaja ingkar perintah Allah.
Allah dah pesan.
“Wahai orang-orang Yang beriman, Taatlah kamu kepada Allah dan Taatlah kamu kepada Rasulullah dan kepada “Ulil-Amri” (orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu. kemudian jika kamu berbantah-bantah (berselisihan) dalam sesuatu perkara, maka hendaklah kamu mengembalikannya kepada (Kitab) Allah (Al-Qur’an) dan (Sunnah) RasulNya – jika kamu benar beriman kepada Allah dan hari akhirat. Yang demikian adalah lebih baik (bagi kamu), dan lebih elok pula kesudahannya”.
(An Nissa : ayat 59)
UAI pesan. Mereka yang mengundi kerajaan Selangor dan Penang yang menyokong maksiat dan mungkar adalah tentera iblis.
https://m.facebook.com/…/a.1434713103251…/1642985505757611/…
Kesimpulannya. Sedangkan taat kepada pemimpin yang mengajak kepada kemungkaran pun dilarang inikan sampai menyembah kafir laknat DAP?

SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan6h
Rohaizad Kassim Ko punya up mcm la dh nak dkt pru15... sanggup edit2 dan lagak suci... tolong la siuman sikit der...
Uruskan


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan6h
Kang Nasir Dalam pautan pd status tu ada yg saya share sebelum pru13
Uruskan


SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan6h
Lazi Abu Ya Allah ampunkan aku dah tak mampu menglamat islam di malaysia 


Eraman Abas Akhir zaman... Fitnah di mana mana sahaja. Jangan cepat terperdaya dengan apa apa berita yang cuba disebarkan. Semoga Allah melindungi kita semua.

Zack Ria Klau nk ckp tu tolg kaji balik mcmane eropah dlu kristian , tp skrg boleh jd brpuluh juta org islam & kajian kristian dlm mase bbrpe pluh tahun akan dtg, eropah akn jd ngare islam . Tgk konsep dkwah dorg cmne.

Raden Arya Fattah Akhbar Bila ore ² memilih pada duniawi saja ...inilah jd ..baru diuji sedikit ...dah melupur ...blm diuji yg berat ² ...agaknya sanggup pengikut dajal laknatullah


m

m

ref: 
#Malaysia Baru
?
















Tiada ulasan: