Google+ Badge

Selasa, 24 Julai 2018

Abah. 7918.


24 July 2018 
Dosa besaq Pakatan Harapan...
Image may contain: 1 person, smiling
Kaji jangan tak kaji. Tubuhkan AJKKKK kemudian buat meeting, kemudian meeting, meeting lagi, karipap, dapat teh tarik, mee hoon goreng pun ada. Panggil tauke kambing golek, panggil tauke briyani.

Sedangkan dihujung kajian ini nanti, semua Lebai2 ini tahu, PAS lingkop kerana Melayu Pantai Barat berubah naik angin kepada PH.

PAS kekal di Pantai Timur pula kerana 75% masih percaya daripada dapat kepada UMNO baik biar lantak kepada PAS.
No automatic alt text available.
PAS di bawah ABAH (Asal Bukan Abdul Hadi) sekarang ini umpama seekor singa jantan yang tak bertaring.

Usahkan taring, segala bulu pun udah habis luruh.

PAS bukan lagi ingin menaikkan PAS, tapi cuba memenangkan UMNO.
Image may contain: 1 person, text
Nampak sangat PH telah berbuat satu dosa besar.

Dosa besar PH ialah menjatuhkan Tuan Haji Sohibussamahah Al Fadil Khalifah Najib Razak.

Ini yang PAS marah sangat. - f/bk
Budak-budak sekolah tak mengundi? apalah bangang sangat enko ni
Image may contain: text


Isu bodoh dan YB.Sivarasa
No automatic alt text available.
Dekat hospital bila orang kemalangan atau nak buat pembedahan, pernah kau dengar orang mintak:

"Aku tak nak guna darah orang Cina sebab diorang makan babi."

"Wa tanak dalah olang Melayu, nanti wa jadi Melayu maa."

"Ana minta doktor guna darah orang Islam sahaja ya. Syukran ya akhi."

"I request to use Christian blood only for my operation."

"Jangan masukkan darah orang negeri lain kecuali darah bangsa Johor je".

"Buleh ko kawe nok mintok guno darah hok ore Kelate jah?"

"Untuk pembedahan saya ni saya minta jangan guna darah orang miskin, pastikan awak guna darah dari golongan bangsawan sahaja."

Takde kan?
Sebab apa?

Sebab tak kira kau bangsa apa, agama apa, negeri mana, darjat dan pangkat apa, darah kita tetap sama merah.

Dan kita akan sedar semua sifat rasis dan nilai perbezaan kita akan hilang di saat kita memerlukan antara satu sama lain. - f/bk

Aku nak darah Bung Mokhtar...he!he!he!...
DAP kecam undang-undang ketuanan Yahudi...
DAP mengecam sekeras-kerasnya “undang-undang Ketuanan Yahudi” yang bersifat zalim, tidak adil dan tidak demokratik kata Setiausaha Agung, Lim Guan Eng.

“Parti Tindakan Demokratik (DAP) mengecam sekeras-kerasnya tindakan Knesset Israel yang telah meluluskan “undang-undang negara Yahudi” yang bersifat zalim, tidak adil dan tidak demokratik sama sekali.

“Undang-undang terbaru tersebut menjunjung konsep Ketuanan Yahudi dan menindas hak-hak minoriti, terutamanya bangsa Arab yang merupakan kumpulan minoriti terbesar di negara itu,” katanya dalam kenyataan.

Beliau berkata demikian membidas Parlimen Israel yang baru-baru ini meluluskan rang undang-undang kontroversi yang mentakrifkan negara itu sebagai negara Yahudi secara eksklusif dengan 62 MP menyokong manakala 55 MP menolak.

Beliau yang juga Menteri Kewangan itu berkata, undang-undang menindas tersebut juga sekaligus mengetepikan identiti penduduk Arab termasuk bahasa mereka melalui proses perundangan yang bersifat perkauman.
Kenapa Baitulmaqdis penting bagi umat Islam?
Klik untuk bacaan seterusnya: 
“Bahasa Arab yang sebelum ini diiktiraf oleh undang-undang sebagai bahasa rasmi kini telah diturunkan taraf.  Kaum minoriti yang selama ini telahpun dilayan sebagai rakyat kelas kedua kini akan terus dipinggirkan dengan lebih teruk lagi,” katanya.

Undang-undang tersebut katanya secara unilateral mengisytiharkan “seluruh kota Baitulmaqdis” (Jerusalem) sebagai ibu kota negara Israel.

“Tindakan ini bukan sahaja bercanggah dengan segala konvensyen Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) dan undang-undang antarabangsa yang mengiktirafkan negara Palestin, malah melanggar prinsip keamanan dan kemanusiaan yang begitu penting untuk mengembalikan kestabilan di rantau tersebut,” ujar beliau.

Tegasnya, DAP sentiasa berpegang kepada prinsip kebebasan, kesaksamaan dan persaudaraan akan tetap menentang segala bentuk kezaliman dan perkauman tidak kira di Malaysia atau di mana-mana sahaja di dunia.

“Justeru, kami menyeru kepada masyarakat antarabangsa untuk bersatu memberi tekanan kepada Israel agar memansuhkan undang-undang zalim dan bersifat perkauman tersebut serta memberi layanan yang saksama kepada kaum minoriti di negara itu,” katanya lagi. – Roketkini.com
Baca seterusnya: 
Singapore Lee Hsien Loong Visits Malaysia Mahathir Mohamad
Naughty Straits Times Singapore Trying To Put China-Malaysia At Loggerheads...
Straits Times news media, the mouthpiece of the Government of Singapore, has suddenly fallen in love with the Malaysian new government. Ever since the collapse of the old Najib regime, the Singapore media has shown unusual fetishes for Mahathir administration. The media has increasingly demonstrated that they are being fed insider information by intelligence agency.

From the exclusive interview inside Bangkok Remand Prison with Mr. Justo (2015) to the sacking of Inspector-General of Police (IGP) Mohamad Fuzi Harun (2018), Straits Times managed to raise eyebrows over some mind-boggling revelations. Of course, after Xavier Andre Justo dropped a bombshell – that the interview he gave to Straits Times 3 years ago was manipulated and scripted, all hell broke loose.

Did Straits Times Singapore play its part together with the “Hidden Hand” and spun and twisted Justo story to protect Najib Razak in the infamous 1MDB scandal? After all, it would be in the interest of Singapore to have a corrupt, lame and dumb Malaysian premier so that he could be controlled. The current cold Malaysia-Singapore relationship is the best proof Mahathir is bad news for Singapore.
Najib Razak and Lee Hsien Loong - Sharing Durian
Police Chief Fuzi, of course, is still alive and kicking, far from being fired. For reasons known only to Straits Times, they were not interested in the latest, more explosive, bombshell – Najib and his spy woman soliciting for support from the U.S. Central Intelligence Agency (CIA). Ahh, that’s because ex-PM Najib Razak was PM Lee Hsien Loong’s durian partner and the U.S. is Singapore’s closest ally.

Apparently, what interested the Singapore media was the anti-corruption raids on two China state-owned entities handling billions of dollars in infrastructure projects in Malaysia. Five days ago (July 18), Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) officers seized documents linked to the Multi-Product Pipeline (MPP), Trans-Sabah Gas Pipeline (TSGP) and East Coast Rail Link (ECRL) projects.

About 50 MACC investigators were involved in the raids at 13 locations in the Klang Valley. Two weeks earlier on July 5, the Malaysian Finance Ministry suspended the services of Suria Synergy Energy Resources Sdn Bhd (SSER), which had been given the mandate to carry out the MPP and TSGP projects worth a combined total of RM9.4 billion. This followed after a raid on SSER office on June 11.

Awarded to China Petroleum Pipeline Bureau (CPPB) on Nov 1, 2016, SSER was said to have already paid out RM8.3 billion, or 88% of the construction costs, even though only 13% of the projects had been completed. SSER was linked to fugitive Jho Low through Putrajaya Perdana Sdn Bhd. Indirectly, that chunk of RM8.3 billion was paid to Jho Low, the partner-in-crime of ex-PM Najib.
Related image
Meanwhile, the ECRL project, which links Port Klang to Pengkalan Kubor in Kelantan, was approved by the previous government in 2016 and awarded to China Communications Construction Company (CCCC). Costing RM55 billion at its initial first phase, as trumpeted by Najib, the final cost of the ECRL project is actually RM80.92 billion, as the new Finance Ministry found out eventually.

Therefore, the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) was just doing their jobs in its investigations – without any fear or favour – into alleged abuses in the award of contracts by the previous Najib regime. However, Straits Times somehow spins and twists the raids as if it was to give a bloody-nose to Beijing, as well as to embarrass Daim Zainuddin, the special envoy sent to China.

The Singapore newspaper said Daim’s talks had been “thrown off the tracks” by the raids during a critical time when the special envoy is in Beijing to prepare for Mahathir’s official visit next month. Quoting diplomatic sources, Straits Times claimed that Mr. Daim was stumped when he was informed by his counterparts in China about the raids on the two Chinese companies.

Well, if China really feels offended, they would have voiced it out through their mouthpiece The Global Times – the same way they had lectured, warned and threatened 93-year-old PM Mahathir about the “consequences” of not keeping promises over HSR (high-speed rail) project between Kuala Lumpur and Singapore. But the mainland China cheerleader has kept quiet so far.
Image result for Daim Delivers A Letter From Mahathir To Chinese Premier Li Keqiang
If Mahathir and Daim were afraid of rubbing President Xi Jinping the wrong way from the beginning, the ECRL project would not have had been suspended early of this month. Besides, foreign companies suspected of involving in hanky-panky business deals do not enjoy diplomatic immunity from being investigated.

For the Singapore media to argue that the raids by anti-corruption commission on China companies spell troubles for Malaysia is like saying the arrests of Mr. Yak Yew Chee and Ms Seah Mei Ying of BSI Bank Limited (BSI Bank) had exposed Jho Low hence jeopardising Singapore-Malaysia relationship because Mr. Low was Najib Razak’s architect of 1MDB “Ponzi Scheme“.

China’s silence on corruption involving Najib Razak-Jho Low in the ECRL project is no different from the Singapore’s silence on the stashing of money laundered by Najib-Low in the island. It would take the new government of Mahathir to appoint Singapore firm – Tan Rajah & Cheah – to recover billions of ringgit that the people finally realise how Singapore has kept the 1MDB scandal quiet.

The assets sought include at least S$240 million (US$176.4 million; £134 million; RM715 million), of which about S$120 million belong to Mr Low Taek Jho (Jho Low) and his immediate family. Yet, strangely, the government of Lee Hsien Loong still refuses to link his buddy ex-PM Najib Razak to the embarrassing theft of the century.
Related image
So far, Singapore has fined eight banks, including Credit Suisse and United Overseas Bank (UOB), not to mention the closure of Falcon Private Bank Ltd and BSI Bank Limited (BSI Bank). It has also sent four people to jail over the scandal. Do you know that Singapore’s Temasek Holdings-owned DBS and Standard Chartered were also involved in the 1MDB scandal?

The naughty Straits Times Singapore wants the China-Malaysia relationship to deteriorate by adding fuel to the fire. That would weaken troublemaker Mahathir position as his popularity keeps hitting the roof. If Malaysia fails to impress China upon the needs to renegotiate a fair agreement on the ECRL project, Singapore could push for the HSR project to continue too.

Singapore hopes to use the powerful Xi Jinping to bully Mahathir Mohamad into submission because on its own, Lee Hsien Loong is too weak to confront the 93-year-old Malaysian leader. Straits Times also wants to deliver a message and to divert attention that Singapore is not alone in protecting Najib Razak. China also protects the world’s biggest crook. - ft
Image may contain: 2 people, text
Hakim warning Jamban ini mahkamah bukan kedai kopi...
Story kat SINI dan SINI  
Related image
Image may contain: 2 people, text

This Pontian 3.85 CGPA fella know nuts about economy and debts.
Hasil bila fikir kerajaan hak parti bukan hak rakyat.
Image may contain: one or more people and text

Image may contain: 2 people, people standing and text

Image may contain: text

Image may contain: one or more people

Image may contain: 1 person, smiling, text
Image may contain: 3 people, people smiling, people standing and wedding

cheers.

merentasi realiti ..bukan sekadar bawah tempurung media pengampu ... 

Disebalik slogan "asal bukan pakatan harapan" PAS 

Slogan ASAL BUKAN PAKATAN HARAPAN yang ditanam oleh PAS kepada ahli PAS Sg Kandis membawa pelbagai tafsiran dikalangan rakyat dan mereka yang suka memerhati perkembangan politik Malaysia. 

Pertama sudah tentu secara total ia membawa maksud bukan pilih Pakatan Harapan tetapi pilih UMNO kerana di situ hanya UMNO sebagai pencabar utama. Lagipun ia diperkuat oleh kenyataan-kenyataan pemimpin PAS bahawa mereka mahu semak dan imbang.

Jadi walaupun dengan kiasan-kiasan serta hujah-hujah agama, jelas dan terang PAS mengarahkan ahli mereka untuk mengundi UMNO. Suatu perkara yang jarang berlaku ketika TGNA masih ada.

Kedua, walaupun pemimpin PAS acapkali berhujah mereka tidak membina penyatuan politik, tetapi sindiran Tun Mahathir mengatakan bahawa PAS - UMNO seperti adik beradik macam benar - benar berlaku. Tidak turun berkempen secara terang-terang, tetapi akan membantu dari jauh dan sembunyi-bunyi. Adik beradik, dicincang macam mana sekalipun tidak akan putus.

Apakah penyokong pakatan harapan harus kecewa dengan pemimpin PAS?

Tidak, tidak perlu kecewa kerana harus memahami konteks pembangkang dan demokrasi. Memang mereka layak untuk berhujah apa sahaja. Cuma ....

Katakan PRK itu berlaku di Kelantan atau Terengganu di bawah kerusi PAS.

PH masuk bertanding, apakah PAS akan sama berhujah di hadapan ahli dan parti mereka bahawa PH akan jadi semak dan imbang kepada PAS?

Rasa macam tidak. Malah akan dikecam dan dikeji dengan pelbagai hujah.

BAHAWA parti mereka yang memerintah Kelantan dan Terengganu paling baik. Tidak perlu undi PH .. tidak perlu lagi semak dan imbang di sini.

Faham tak ni ..? .

Pendek cerita "asal bukan pakatan harapan" - ABAH membawa maksud lain iaitu tiada harapan untuk UMNO dan PAS. Kalau nak nakal lagi, boleh je ABAH tu kita jadikan Asal Bukan Abdul Hadi. kekeke itu je ..

Monday, 23 July 2018
BENARKAH NAJIB LELAKI YANG SANGAT JUJUR?

Apa pandangan anda tentang apa yang disebut Rosmah Mansor mengenai Najib Razak kali ini?
Benarkah beliau lelaki yang sangat jujur?

Kalau sangat jujur, mengapa ketika peringkat awal terdedahnya mengenai kemasukan wang berjumlah RM2,600 juta ke dalam akaun bank peribadinya, beliau menafikannya, bahkan mengancam untuk menyaman media asing yang mendedahkannya?

Adakah dianggap sangat jujur apabila setelah tidak mampu lagi mengelak kebenaran mengenai wang itu, beliau akhirnya terpaksa mengakunya, namun berdalih mengatakan ia sebagai derma yang sehingga tidak dapat dibuktikan siapa nama pendermanya?

Adakah juga beliau boleh dianggap lelaki yang sangat jujur apabila antara kawan rapatnya ialah Jho Low yang kini menjadi buruan di peringkat antarabangsa?

Hmmm....

Selain itu, kenapa kali ini hari jadi diraikan Najib di Bangunan Parlimen?

Adakah Najib rasa beliau masih Perdana Menteri?

Sudah hilang kuasa pun, nak mengada-ngada lagi?

Bukankah hari jadinya kali ini lebih sesuai jika diraikan di masjid?

Tahun depan, di mana agaknya Najib akan meraikan hari jadinya? (ShahbudinHusin 23/07/2018)

Tahniah PAS Selangor, jelas dan terang: 'Ahli PAS perlu sahut seruan ABAH dari Nasrudin'

Shakira Buang


PRK SG KANDIS | Ahli PAS khususnya yang berada di Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Kandis perlu akur dengan arahan yang dikeluarkan parti iaitu menolak calon Pakatan Harapan (HARAPAN) pada pilihan raya kecil (PRK) itu, 4 Ogos ini.


Anggota perhubungan PAS Selangor, Ahmad Dusuki Abd Rani berkata arahan tersebut perlu dipatuhi sepertimana dalam kenyataan yang dikeluarkan ketua penerangannya, Nasruddin Hassan yang turut disertai slogan 'Asal Bukan Pakatan Harapan - ABAH'.


“Kita mengarahkan ahli PAS keluar mengundi, tetapi kita sebut kena dengar dan ikut arahan parti dan pimpinan.


“Setakat ini arahan parti adalah menolak HARAPAN seperti mana kenyataan yang dikeluarkan oleh ketua penerangan,” katanya kepada pemberita.


Beliau berkata demikian ketika mengulas soalan di antara kenyataan dua pemimpin PAS, anggota PAS perlu mengikuti kenyataan siapa.


'Tak mahu pecah undi, tewaskan HARAPAN'


Ketua Penerangan PAS, Nasrudin Hassan melalui kenyataan di Facebooknya berkata ketiadaan calon PAS adalah kerana parti itu tidak mahu memecahkan undi bagi memudahkan pihak lain yang bertanding menewaskan calon HARAPAN.


Malah, dalam kenyataannya, Nasrudin itu turut disertai slogan 'Asal Bukan Pakatan Harapan - ABAH'.


Bagaimanapun, ia tampak berbeza dengan kenyataan yang dikeluarkan Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan yang menggesa anggota parti itu membuat pilihan berdasarkan pertimbangan wajar demi kepentingan Islam-Melayu dalam mengundi antara calon PKR dan Umno yang bertanding dalam PRK kali ini.


Mengulas lanjut soalan jika anggota PAS perlu memilih Umno-BN, memandangkan kecenderungan parti itu untuk diwakili rakyat Melayu-Islam, Dusuki berkata beliau yakin pilihan itu ada.


“Tak semestinya, pengundi ada pilihan. Ahli PAS boleh berkecuali, banyak lagi pilihan yang kita ada,” katanya.


Jemaah akan tentukan


Bagaimanapun, semasa diminta mengulas lanjut Dusuki secara berkias berkata pengundi akan membuat pilihan dengan akur arahan parti.


“Jemaah yang akan menentukan dan dia dah ada dalam arahan jemaah, jadi kita minta ahli mengikut arahan jemaah,” katanya.


Kerusi DUN Sungai Kandis kosong susulan penyandangnya, Mat Shuhaimi Shafiei daripada PKR meninggal dunia akibat kanser limfoma pada 2 Julai lepas.


Pada pilihan raya umum ke-14, Mat Shuhaimi memperoleh 23,998 undi menewaskan calon BN daripada Umno, Datuk Kamaruzzaman Johari (11,518); calon PAS, Mohd Yusof Abdullah (7,573) dan calon Parti Rakyat Malaysia (PRM), Hanafiah Husin (76).


at 7/23/2018 11:45:00 PTG



Tiada ulasan: