Sabtu, 7 Julai 2018

Insan tawaduk dan insan terpilih. 7846.


Baca dulu Akta 479 sebelum desak
Mohd Iskandar Ibrahim dan Nor Ain Mohamed Radhi cnews@nstp.com.my

SEMUA pihak perlu patuh kepada peruntukan Akta Ekstradisi 1992 (Akta 479) yang memberi ruang kepada pesalah buruan mendapat keadilan sewajarnya berdasarkan elemen undang-undang.

Pengerusi Hak Asasi dan Hubungan Antarabangsa Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM), Datuk Hazizah Kassim berkata, walaupun Malaysia ada perjanjian ekstradisi dengan mana-mana negara, Akta 479 tetap terpakai.

“Dalam isu membabitkan penceramah bebas, Dr Zakir Naik, pihak tertentu tidak boleh sewenang-wenangnya mendesak kerajaan supaya menghantar beliau pulang ke negara asalnya.

“Ini kerana Akta 479 terpakai ke atas Zakir. Mengikut Seksyen 47 akta itu, memberi kuasa kepada Menteri Dalam Negeri untuk melepas pesalah buruan kerana permohonan pemulangan orang buruan perlu dibuat dengan suci hati dan bukan untuk kepentingan politik semata-mata,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas desakan beberapa pihak supaya kerajaan menghormati perjanjian ekstradisi dengan India dan menghantar pulang Zakir ke negara berkenaan.

Mengulas lanjut, Hazizah berkata, berdasarkan Akta 479, pesalah buruan diberi ruang mencabar proses ekstradisi terbabit di mahkamah.

“Proses ekstradisi ini bukan dibuat secara automatik sebaliknya perlu patuh kepada undang-undang yang diperuntukkan dan pesalah buruan masih ada ruang berdasarkan undang-undang

“Zakir mempunyai taraf penduduk tetap negara ini dan selagi beliau berkelakuan baik dan tidak melakukan jenayah, beliau berhak mendapat keadilan sewajarnya,” katanya.

Media sebelum ini melaporkan Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, P Ramasamy mengingatkan kerajaan supaya menghormati perjanjian ekstradisi dengan India yang ditandatangani pada 2010.

Bagaimanapun, Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata Zakir tidak akan dihantar pulang selagi beliau tidak menimbulkan masalah selain sudah diberikan taraf penduduk tetap.

Artikel ini disiarkan pada : Sabtu, 7 Julai 2018 @ 7:37 PM
Kongsi baca:
Baca dulu Akta 479 sebelum desak | Harian Metro

Parlimen Pekan (P85)
7 Kehebatan Datuk Seri Najib Razak Muncul Selepas Kejatuhannya.
Kita telah dipertontonkan bagaimana Dato Sri Najib tewas dalam peperangan PRU-14 setelah gabungan 3 gelombang iaitu dinasti lim, Anwar The mata Satu dan Mahathir Bunga2 Boboi!! tetapi 3 gelombang ini mencetuskan 7 kehebatan Dato Sri Najib yang rakyat tidak nampak sebelum ini:
1 - Realiti Ekonomi negara
Suka atau tidak rakyat kena terima kehebatan DSN seperti diperakui Zeti, Bank Dunia dan IMF, yang ekonomi Malaysia paling kukuh dalam sejarah 6 Perdana Menteri Malaysia.
Iaitu termasuk DSN telah meninggalkan simpanan rizab negara berjumlah RM430 bilion iaitu rekod tertinggi dalam sejarah Malaysia.
Hingga menjadi beban kepada Pakatan harapan untuk fikirkan bagaimana untuk mengatasi penanda aras tertinggi bagi pentabiran kewangan oleh DSN dan BN dalam sejarah Malaysia.
kata2 DSN menyentuh isu ini:
Pakatan Harapan yang secara tiba-tiba mendakwa ekonomi negara kukuh kerana nilai rizab Bank Negara kini adalah RM430 bilion.
”Soalnya dalam tiga hari saja (selepas PH membentuk kerajaan) negara hampir bangkrap boleh jadi kukuh. Mereka ada lampu ajaib ke? Lampu Aladin ke? gosok dalam tiga hari. Tak payah selamatkan negara lagi
2 - Pakatan Harapan akan jatuhkan ekonomi negara
Setakat hari 22 mei 2018, sebanyak RM2.48b ekuiti dibawa keluar dari malaysia. kerana apa, Pelabur asing terkejut dan tidak yakin dengan kerajaan baru caca merba.
Pada Rabu minggu lalu, aliran keluar asing meruncing kepada RM320.7 juta apabila pelabur menyambut baik pembaharuan pasca PRU-14 termasuk pengumuman pengurangan cukai barang dan perkhidmatan (GST) kepada sifar peratus berkuat kuasa 1 Jun selain pengampunan yang diberikan kepada bekas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
3 - PH tak mampu laksana Infrarakyat dengan kos efektif
Pakatan Harapan juag terpaksa melaksanakan semua projek negara China kerana takut tindakan negara tersebut membatalkan ekspot sawit tanpa had dari malaysia memandangkan Indonesia juga berminat merampas hak itu.
Masalahnya projek ECRL yang telah direncanakan Najib hanya dengan KOS RM55 bilion menjadi kebingungan Daim untuk pelaksanaan hingga menuntut tambahan 11 bilion sedangkan kata2 Nurul Izzah yang PH mampu laksanakan dengan kos lebih murah berbanding Najib
4 - PH gagal kekalkan pelaksanaan BR1M
Semasa kempen PRU-14 Lim Guan Eng dengan lantang berkata pakatan Harapan mampu laksana BR1M hingga RM2000 seperti najib umumkan malah akan lebih baik.
Tetapi setelah PH tawan putrajaya Mahathir hanya umumkan akan memberi BR1M RM300 x 2 = RM600 berbanding sepatutnya mereka membayar RM800x2=rm1600 (+400 yg telah diberi) iaitu untuk golongan B40 di bawah pendapatan RM3000.
Malah mahathir membatalkan pemberian BR1M kepada
-orang bujang (tambahan rm150)
-mereka berpendapatan RM3001-RM5000 sebanyak RM700
-anak penerima BR1M layak terima RM1500 jika masuk U
Ini juga bermaksud mahathir akan kurangkan penerima BR1M dari angaran 10 juta orang (tambahan dari 7 juta org setelah penambahan 2 ketegori baru) kepada angaran 2 juta yang layak terima BR1M pasca kerajaan PH.
5 - Fantasi Bulan Bintang Pakatan Harapan
10 Manifesto dalam 100 hari + 300 janji lain menjadi mimpi ngeri setelah mereka berjanji akan laksanakan. Dengan kedudukan rizab negara yang tingi Mahathir tidak tahu mana dulu yang perlu dilaksanakan terlebih dahulu?
”(Penipuan) ini yang buat saya rasa terkilan, bukan kekalahan. Tapi atas penyelewengan fakta sebenar. (Pembohongan ini) tak adil. Ini berita palsu,” tegas Najib.
Begitu juga janji PH untuk menghapuskan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST), menurunkan harga barangan, menghapuskan hutang peminjam Perbadangan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN), hanyalah janji semanta-mata.
”Bila sudah berkuasa, berapa harga minyak? Kita tunggu bila harga minyak nak turun. Saya tahu sebab saya bekas Menteri Kewangan,” katanya sambil menambah kerajaan perlu membelanjakan sekitar RM1.5 bilion dalam bentuk subsidi untuk menurunkan harga minyak kepada RM1.50 seliter.
"Kenapa tak cakap perkara itu. Kenapa janji, bagi harapan palsu. Kita (BN) tak janji palsu. Kita janji apa yang kita mampu laksanakan. Mungkin saya silap, tidak ambil pendekatan matlamat menghalakan cara. Bila dapat kuasa, (janji) itu belakang kira
6 - Ketokohan Dato Sri Najib sebagai negarawan terulung
Semasa beliau masih menjadi PM Ke-6 bukan tak ada org mencadangkan supaya diambil tindakan menyiasat secara menggeledah setiap inci kekayaan mahathir seperti diperlakukan sekarang. Tetapi apa jawapannya 'tak perlu' "walaupun Mahathir musuh politik tak bermakna kita perlu lupakan jasa 22 tahunnya"
Dan ketika beliau diperlakukan sedemikian hingga mengaibkan keluarganya bukan tak ada org nak bangkit untuk tunjuk solidariti terhadapnya! Tapi beliau melarang Ahli Majlis tertinggi UMNO untuk terbabit dalam konflik diri dan keluarganya berhadapan dengan musuh politik yang berdendam.malah beliau tidak mahu rakyat dijalanan untuk berjuang atas namanya. Inilah tokoh negarawan terulung sanggup hadapi sendirian walaupun dipenjara atau berada dalam kandang mahkamah.
Setakat ini Dato Sri Najib akur apa sahaja tindak tanduk musuhnya malah tidak ada sepatah pun ayat menghasut rakyat untuk bangkit atas namanya.
Kenapa begini? Kerana tindakan rakyat berada dijalanan akan menyebabkan ekonomi negara yg kukuh hasil usaha peninggalannya akan musnah sekelip mata, walhal selama 9 tahun beliau berusaha keras membersih sisa2 najis 22 tahun yg membebankan rakyat.
7 - Penyokong DSN yg tak dijangka!
Seramai 40 pelajar dari sekolah tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah tiba di kediaman DSN di Taman Duta, Kuala Lumpur untuk berbuka puasa dan mereka mengadakan berberapa siri sembahyang hajat bagi mendoakan kesejahteraan dan kemenangan DSN dalam peperangan fitnah PH yang menjatuhkannya.
Mereka mewakili persatuan Tahfiz seluruh Malaysia bagi menzahir rasa terkilan dan beryukur kerana:
a- Kekalahan Dato Sri Najib disifatkan sebagai kekalahan islam kerana DSN merupa PM pertama di Malaysia yang mempunyai perancangan terperinci bagi transformasi Hufaz yang bukan setakat memenuhi syarat Hafiz dan Agama Islam tetapi melibat perancangan terliti menjadikan golongan Tahfiz sebagai sebagai anggota profesional dalam pelbagai bidang selain bergelar Tahfiz. Ini bermaksud DSN merangkakan sebaran syiar islam masuk ke dalam setiap bidang pofesional di negara ini.
b- Mereka rasa bersyukur kerana keikhlasan DSN selamaini banyak membantu pembangunan sekolah agama dan pusat tahfiz dari segi Infra , pengurusan dan kebajikan.
Penutup.. Dato Sri Najib walaubagaimanapun menerima kekalahan BN pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) lalu sebagai menjunjung prinsip demokrasi negara.
Namun beliau tetap menyatakan rasa terkilan kerana segala perjuangan dan manfaat yang dibawa kerajaan BN selama ini dipatahkan dengan penyelewengan fakta serta janji-janji manis pihak lawan. (catatan Mohd Fadzil)
Muhni Kasdan

Dua dua ditahan sprm ....kenapa ada perbezaan
Insan tawaduk dan insan terpilih. Menurut sebahagian penyokong beliau. 
Selasa, 3 Julai 2018
Debaran 56 hari...

SEJAK sebelum Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) lagi, Pakatan Harapan (PH) berjanji untuk mengheret Perdana Menteri ketika itu, Datuk Seri Najib Razak ke mahkamah mengenai skandal 1Malaysia Development Bhd (1MDB) jika mereka berjaya menawan Putrajaya.

Petang semalam, (Selasa, 3 Julai 2018) bekas perdana menteri ditangkap di kediamannya dan dijangka dihadapkan di mahkamah hari ini untuk didakwa berhubung transaksi berkaitan SRC International, bekas anak syarikat 1MDB.

Berikut adalah beberapa peristiwa besar seperti yang digarap portal Malaysiakini, berlaku dalam tempoh 56 hari sejak malam 9 Mei, apabila Barisan Nasional dan UMNO kehilangan kuasa di Putrajaya sehingga membawa kepada penahanan Najib semalam.

9 Mei: 'Tsunami' hanyutkan Najib, PH tawan Putrajaya

12 Mei: Najib letak jawatan presiden UMNO, pengerusi BN

16 Mei: Lebih 10 kereta polis, Black Maria tiba di luar rumah Najib

17 Mei: Peguam: Beg tangan dan hadiah dirampas dari rumah Najib

- Datuk Seri Mohd Shukri Abdull, bos baru SPRM

21 Mei: Pasukan khas siasat 1MDB dibentuk

Esok ada cerita menarik, kata bos baru SPRM

22 Mei: Najib: Sesi hari ini sambungan soal siasat 2015

24 Mei: Najib selesai beri keterangan 7 jam di SPRM

5 Jun: Rosmah hadir siasatan skandal SRC International

11 Jun: Polis jumpa barangan mewah di ‘rumah selamat’ Najib

27 Jun: Najib jawab harta rampasan itu hadiah, nilaian polis subjektif

28 Jun: PM kata Najib didakwa tak lama lagi, Altantuya bicara semula

2 Julai: Lepas hampir 9 jam di SPRM, esok Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi datang lagi bagi keterangan

3 Julai: Siasatan 1MDB: Riza Aziz (anak tiri Najib) tiba di ibu pejabat SPRM

: Najib ditahan, hadapi lebih 10 tuduhan pada Rabu

Berita berkaitan

Artikel ini disiarkan pada : Rabu, 4 Julai 2018 @ 1:56 AM
Khabar dari:
Terus dari facebook: 
Belia Bangkit
Syarikat dari negara China tulis kenyataan media untuk orang Malaysia dalam Bahasa Melayu...
Orang Cina Malaysia plak lebih2 nak tulis dan cakap dalam bahasa Cina...
Yg jadi AG tu lagi la... jahanam... terus lari sidang media.... 

Benarkah BN Kerajaan Melayu Islam?
Orang Felda yang bagi 27 kerusi pada PH punca kerajaan Melayu Islam jatuh.
Walau dah diperingat berkali-kali undi PH sama dengan undi DAP, Syiah dan LGBT. Semuanya kerana kamu tamak dunia dan tak mahu bayar hutang.
Skg kamu tanggunglah dosa bila murtad dan lgbt dah dibenar.Mahkamah Syariah dah tak ada hak pada ajaran sesat dan kegiatan LGBT selagi dibuat secara sembunyi, tak boleh diganggu.
Sekarang orang Felda bukan saja bakal kerugian harta dunia tapi bakal kerugian di akhirat.
Ahmad Shuaib Ismail FB Instagram wassap Twitter
UMNO BN Bandar Baru bangi Selangor 1 Malaysia
Siri 145 WARASI PRU 15
7/7/2018 ///

Dr M ulangi Kerajaan tak mampu beri elaun nelayan.
Beri elaun bukan datangkan kesan kebaikan kepada keseluruhan keluarga nelayan dan keluarga Malaysia. Permainan peraih menyebabkan harga ikan melambung tinggi dan berapa RM keluarga nelayan dapat dari setiap kilo ikan yang terjual? Samalah kisahnya dengan petani Melayu yang usahakan tanaman getah dan kelapa sawit. Minyak sawit mahal. Dapat kurang lebih macam dulu juga. 

Shen Dong
#BicaraInzalTakSampai
PPBM Ganti Umno
1.Terkini , tun m telah membuat penyataan berkenaan dgn hasrat agenda utk menjadikan ppbm sbg penganti umno ,
sejak 1951 , beberapa serpihan umno juga berkata sedekemikian ,
pas , s 46 , pkr , dan kini ppbm ,.
anehnya , umno yg dikata label dgn pelbagai macam kondem hendak digantikan oleh ppbm ,
knp ppbm tdk mahu jadi diri sendiri ? mengapa mahu menumpang nama umno dan indentiti umno ?
2.Penyataan tun m itu disegi sains politik amat sedap didengar tp tdk sedap disegi realitinya ,
ia kerana faktor faktor dibwh ini :-
a.agenda ppbm utk mrnggantikan umno bermaksud ,.
ppbm mahu menguasai semua kerusi umno dan menjadi kuasa utama dlm ph spt mana umno dlm bn ,
b.dgn menguasai semua kerusi umno dgn apa cara sekali pun , baru lah ppbm ada suara dlm ph ,
setakat ini, amat jelas kerjasama politik tun m dgb ph bersifat atas nama tun m shj , tanpa tun m ,ppbm tdk ada apa apa nilai ,
c.tun jelas mahu kuasa pengundi cina melalui dap dan tun m mahu rampas dap drpd pkr ph ,
d.dap pula kini lebih selesa dgn tun m ppbm berbanding anwar pkr yg dilihat agak kuat dan agak susah utk dibully ,
e.agensa tun m ini jelas sekali mengugat posisi pkr anwar dlm ph ,
3.Anwar dan pkr sdh tentu tdk akan benarkan ppbm membiak menjadi naga dan semut ,
jika dibenarkan dan pkr tdk ambil pusing dn berikan perhatian ,
ppbm akan membesar dan menjadi saingan utama kpd pkr dan dtgkan ancaman kpd pkr anwar dlm ph ,
ancaman ppbm bukanlah kpd umno bn , tapi ia kpd anwar pkr ,
azmin sudah pun diikat sebelah oleh tun m dan azmin amat layak selepas tsmy dlm ppbm berbanding mukris ,
azmin juga ada segenggam penyokong pkr dlm tgn nya jika anwar pkr dtgkan ancaman kpd agenda tun m ,
faktor azmin vs wan azizah dlm pkr adalah rahsia umum dan sokongan tdk konsisten anwar kpd azmin dan adakan rafizi pro wan azizah dn anwar keatas azmin menambahkan lagi panas isu ini ,
oleh itu ,
anwar pkr harus ada 1 strategi lindung diri dlm percaturan politik ini ,
agak tdk logik jika anwar benarkan ppbm menjadi naga dn membaham pkr yg 20 tahun bersusah payah utk jatuhkan tun m..
sekali lagi ,
anwar tewas dan terperangkap dgn mainan tun m ,
kita akan lihat ,
anwar pkr vs tun m vs ppbm ,
kita tgk siapa yg kena ,
dua tiga kucing berlari,
mana kan sama si kucing miang ,
anak madey jatuh berlari ,
anak anwar dituduh dalang , - Tun Maharezza
tmx
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Orang Melayu kini harus meletakkan kepercayaan kepada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), untuk melindungi kepentingan mereka, - Tun Mahathir
P/s: main dah main.....climax tak sampai😃

Detektif Rakyat
PENYOKONG NAJIB MOHON AGAR PARLIMEN DIBUBARKAN ?
Nampaknya satu persatu pelawak penyokong Najib Razak berlumba-lumba ingin mengisi kekosongan tempat yang ditinggalkan oleh Jamal Yunos.
Semalam Naib Ketua UMNO Seputeh, Razlan Rafii telah digelar Tin Kosong berikutan amaran beliau kepada Pengarah Siasatan Jenayah Datuk Seri Amar Singh.
Kini giliran Presiden Pemantau Malaysia Baru, Lokman Noor Adam yang baru sahaja membuat laporan polis terhadap Perdana Menteri Malaysia Tun Mahathir dan Ketua Pesuruhjaya SPRM Shukri Abdul atas dakwaan memfitnah Najib Razak berhubung Isu Skandal 1MDB. Malah beliau memohon agar Parlimen turut dibubarkan agar PilihanRaya dapat diadakan sekali lagi kerana dia mengatakan kerajaan sekarang ditubuhkan berlandaskan penipuan.
*Admin - Sampai bilakah rakyat harus menghadapi karenah pelawak-pelawak ini. Ketika Kerajaan dan Rakyat Malaysia inginkan Negara Malaysia kembali ke landasan kemajuan yang sepatutnya, pelawak-pelawak ini masih dengan agenda peribadi mereka, hanya fokus kepada satu individu bernama Najib Razak, Bapa Perosak Negara.
Rakyat memberi undi mereka bukanlah satu penipuan. Terimalah hakikat bahawa
UMNO TELAH MUSNAH SAMA SEKALI



-8:40

53,915 Paparan
Shen Dong
#BicaraInsafDanBerdosa
PENDEDAHAN DARI BEKAS INVOKE PAKATAN YANG TELAH DIBUKA PINTU HATINYA TENTANG PENIPUAN PEMIMPIN PH.
5 Tahun lamanya kami menyerang Kerajaan BN tanpa henti. Dari isu sekecik biji quinoa sehinggalah isu bulu hidung Najib. Semuanya kami gunakan. Tak habis serang Najib, kami serang Rosmah.
Macam2 gelaran kami gunakan utk jatuhkan nama baik dia. Dari seorg perempuan gemuk seperti yg dikatakan Tun M sehinggalah bomoh tua dgn rambut gerbangnya. Tak cukup serang Rosmah, Kami serang pula anak2 cucu Najib sekali dgn Kucing2nya yg gebu itu.
Sebarkan segala macam keburukkan Najib, betul atau tidak, itu belakang kira. Segala ilmu memfitnah, ilmu menghasut, macam2 ilmu kami gunakan asal dapat calarkan nama Najib dan seluruh keluarganya. Inilah kerja kami.
Adakah kami bangga dgn kerja kami? Tidak! Tapi seperti kata Rafizi, kerja pembangkang ne adalah menghasut rakyat setiap hari sehingga Kerajaan BN tumbang, dan inilah yg kami lakukan.
Bermula 2009 ketika 1Mdb mula diperkenalkan sejak bertukar nama dari TiA, kami dedahkan segala macam keburukkan yg 1Mdb lakukan.
Dengan bantuan Sarawak Report, dan WSJ, kami sebarkan dalam media sosial bagaimana Wang Rakyat dicuri sehingga berbillion2 melalui Jho Low. Tak cukup dgn sebaran propaganda ini, buat laporan polis di seluruh dunia mengenai penyelewengan 1Mdb ini sehingga menjatuhkan pasaran ekonomi Malaysia.
Menariknya, ramai rakyat Malaysia percaya dgn hasutan kami ini. Sehingga tak ada sorg pun tanya darimana sumber berita kami, betul atau tidak.
Sekiranya Penyokong2 Kerajaan BN yg bertanyakan soalan yg susah kami nak jawab, kami hanya perlu memaki mereka dan mengharamjadahkan semua penyokong2 BN ini. Sedangkan Pemimpin2 DAp boleh memanggil org lain dgn macam2 gelaran, tak kan kami tak boleh.
Permulaan GST 6% adalah satu berita yg menggembirakan bagi kami, kerana dgn isu Gst ini kami dapat tanamkan dalam minda Rakyat betapa susahnya hidup di zaman Najib.
Kami olah cerita konon2nya duit GSt ini digunakan utk membayar hutang2 1Mdb. Yg paling melucukan apabila Pegawai2 yg sepatutnya menerangkan GST ini tidak pula faham dan tahu bagaimana nak terangkan GST ini...dan Rakyat Malaysia seperti biasa mempercayai segala pembohongan kami. Kami sangat bernasib baik tahun ini kerana ramai pengundi yg tidak berapa cerdik dan mudah dihasut.
Bak kata Rafizi, kemenangan Pakatan Harapan hari ini bukanlah kerana kehadiran Tun M tapi adalah usaha kami yg berterusan dari dahulu sehingga sekarang. Tun M hanya menumpang usaha kami. Walaupun begitu, kami berterimakasih dgn geng Bunga ini, kerana dengan kemunculan mereka, secara tiba2 media massa seluruh dunia menyebarkan propaganda 1MDb.
Ajaib sungguh penangan Cash is King ini..Walaupun terkantoi oleh Syed siddiq hari itu mengenai isu bayaran kepada pihak2 tertentu utk menjatuhkan nama Najib, kami tutup cerita terkantoi itu dgn cerita lain yg lebih sensasi yg berkaitan dgn cincin berlian PINK yg kononnya dimiliki oleh Rosmah. Bijak kan kami.
9hb Mei, bukti segala usaha kami untuk menghasut rakyat Malaysia tidak sia2, untuk membuang Kerajaan BN dan Najib yg kononnya penuh rasuah, dan melakukan korupsi. Kami berjaya tumbangkan Kerajaan BN dgn mainan persepsi negatif, dicampur-adukkan dgn kepalsuan dan fitnah.
Walau dgn Akta Anti-Berita Palsu sekalipun kami tidak akan goyah. Kami anjurkan demo demi demo serata negara mengenai harga minyak mahal, gst, duit rakyat dicuri, 1Mdb, Altantuya, dan seribu satu kisah dalam suapan berita kami di media sosial setiap hari. Rakyat Malaysia percaya cerita kami.
Samada cerita tahyul, mitos atau sekadar cerita rekaan, sebilangan besar mereka ini percaya dongeng yang kami dendangkan. dan mereka inilah yg membantu menyebarkan cerita2 kami. Terima kasih rakyat Malaysia yg percaya.
Namun apa yg kami harap2kan selepas kemenangan Pakatan Pembangkang, tidak berlaku. Harga Minyak tidak turun, harga barangan masih sama walaupun dah sifar Gst kalau ganti dgn Sst, kami yg bijak bistari ne memang tahu harga barangan bakal naik.
Tak cukup dgn ini, isu 1Mdb pula dah jadi cerita jenaka seluruh negara. Hari2 buat serbuan, hari2 rampas barang2 malah kasut baby jadi sasaran. Selepas itu hari2 buat sidang media. tapi satu bukti pun tak jumpa? semua gambar2 yg disebarkan di media sosial itu pun tak betul. Apa punya kerja cincai la. Hanya memalukan nama baik kami.
Apa yg kami kesalkan lagi, apabila sudah menjadi Kerajaan, masih ramai lagi penyokong2 Pembangkang ini masih bermain2 dgn persepsi.
Tak cukup dengan ini, Pemimpin2 Kerajaan Baru ini pula dengan sengajanya nak jatuhkan ekonomi negara dgn permainan Hutang Negara.
Apa ne??? Kalau tak mampu tunaikan janji, berterus terang saja lah sebagai Kerajaan yg berintegriti, bermaruah.
Kepada semua penjawat awam yg dibuang walaupun lantikan kontrak, kami minta maaf. Kami tak tahu kamu akan dibuang. Kepada rakyat yg tak dapat duit raya tahun ne, kami minta maaf. Kepada pemilik kasut baby warna merah tu, kami juga mau meminta maaf.
Kepada rakyat sabah yg sepatutnya dapat 20% royalty minyak , kami minta maaf....
Sesungguhnya, dalam sebulan ini, kami sedar hidup sekarang berbanding zaman najib memang agak sukar.
Tak ada duit lebihan untuk berbelanja, takde Projek2 sperti HSR, ECRL dan MRT2 yang boleh dijadikan tempat utk berselfie di masa akan datang....
Selamat tinggal 1MDB dan Gst..kami pasti akan merindui kamu selepas ini.
Nukilan - bekas penyokong PH yg Insaf.
XINVOKE YANG TERTIPU.
Ps: Tgk temubual eksklusif pendedahan bukti2 pendedahan fitnah kami itu😥


Pelangi Senja berkongsi siarannya.
Pelangi Senja
Assalamualaikum dan slmt ptg.
nak ambik hati ahli umno
jangan percaya kang kena kencing hehehe

Shafik Bin Abdullah sedang merasai positif bersama Shafik Abdullah.
😎 TUAN AMAR SINGH PERLU JAWAB DENGAN SEGERA 🙏

Hanya macai2 kayu je melalak atas penahanan ke atas najib,mananye suara mentri2 seperjuangan dgn najib,dulunye bukan main lgi duk jilat..

Dia paham situasi anak Pahlawan Bugis ... kutipan derma untuk Pahlawan boleh diteruskan

PETALING JAYA: Taiwanese actress Celia Zhang says she did not receive any money or gifts from Datuk Mohd Nazifuddin Najib during their outing in Taiwan on…
THESTAR.COM.MY

Nadal Rafeall
My money is yours n your OYSTER is mine!!! Poodah!🤣🤣🤣

Anti Pakatan Harapan
Mat Dan datang terengganu 2bln saja dah boleh cakap terengganu.🤣🤣🤣



Abdul Rani Kulup Fans - Official
Bodo betul orang UMNO ni,memalukan ayah betul.Tejerit2 terpekik terlolong luar mahkamah suruh peguam negara cakap melayu.Kalau dah bodo orang putih duduk aje la rumah tengok Buletin Utama dah tentu2 cakap melayu.Ni kes terbesar dalam sejarah sampai satu dunia tau.Yang datang kebanyakan wartawan2 luar negara buat liputan.Mesti la kena cakap omputih senang orang nk paham.Bodo macam prewel mati
///Rakyat bangang UMNO senang


Kenyataan media oleh Syarul Ema Rena Exco Wanita Pusat PKR Isu RM9.5 juta yang didakwa oleh Sarawak Report dibayar kepada Shafee Abdullah oleh Najib…
MALAYSIANREVIEW.COM

Teh Tarik Temerloh menambah 4 foto baharu
Jauh benor bejalannyer anak Najib ni? Sampai ke Taiwan semata-mata nak minum Ribena? Kemana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi? Ye dok?
Anak bapakkkkkk...... !

MACAI REJIM PH PALING KUAT GAGAH PERKASA DIDUNIA



-0:42
785 Paparan
Tengku Raja Alam Shah
RAKYAT MALAYSIA X RINDU RAFIZI? JOM KITA LAYAN NIHHH!!...

Rakyat Report
RM418 juta hangus macam tu jek. Itu sehari ya sejak Pakatan Harapan jadi kerajaan. Dulu bolehlah takde internet, senang nak kapur. Tapi sekarang pun boleh kapur sebab cai uneducated mana faham benda ni semua.

Otai BERSIH menambah 2 foto baharu
Siang jadi kapir..Malam jadi ulama...
siang teguk arak, malam minum zam-zam..
siang tipu melayu, malam tipu lebai...
siang jadi babi, malam jadi nabi..
hahahaha...binawe punya anak beranak bijan nih..
Hidup melayu!!!

Antara 2 darjat
Di Malaysia, umno susah payah kumpul derma dapat 11ribu untuk Najib.
Anak Najib pulak naik pesawat first class pergi taiwan cari ahmoi.
Sungguh bijak keluarga Jib. Tak payah kerja ada orang bodoh rela derma wang
Mana geng2.. puak2 yahudi... beruk2.. anjing2... lembu2.. babi2 macai umnopig semua.... kenapa tk kecam shafiee ni krn bercakap english masa sidang media.... sebab shafiee tu pertahan najib dn kaum kerabat korang kan...
Jadi dari sini sudah jelas rakyat malaysia boleh nilai kan bahawa bangsa2 melayu paria bangsat yg menyokong umnopig ni semua adalah yg paling bodoh.. gila babi.. dn banggang di di asia....


-12:37

69,913 Paparan
Srikandi MalayaIkuti
Shafie ni cakap bahasa Melayu tang mana?

Apa pandangan anda semua dgn kerajaan malaysia baru PH MASA KINI SEMUA HARGA NAIK
1.elektrik naik tinggi
2. Gas naik tinggi
3. Semua barang makanan keperluan harian terus naik tinggi
4. Gaji pula kena potong 
5. Brim bujang dah dihentikan
6. Dividen KWSP, TABUNG HAJI. ASB semua rugi
7. PELABUR lari rugi 2.4 bilion
8. Duit kpd mangas banjir dah tiada
9. Duit bantuan tanam semula dah tiada
10. Duit bantuan musim tengkujuh penoreh getah dah tiada.
11. Minyak petrol masih mahal. Janji 1.50 seliter
12. Tidak dihapus lagi hutang lapok peneroka felda dan felcra
13. Bantuan wang untuk tanam semula kelapa sawit dah tiada
14. Bantuan tanam semua sawit oleh risda dah tiada kepada pekebung
15. Semua tol tak hapus lagi
16. Tak hapus lagi semua pekerja asing dlm negara. Perkara ini menutup peluang rakyat tempatan untuk diambil bekerja oleh semua syarikat
17. Gaji permulaan 1,500 tidak ditunaikan lagi

Jatuhnya pencuri

Rakyat dhasut spaya membenci cina malaysia. Bapak kongkek cina monggolia. Ank kongkek cina taiwan. Kluarga sape tu..???



-1:31:25
16,943 Paparan
Esmee Bin Mat Isa telah bersiaran langsung.
PPBM memperjuangkan Melayu? Ahhhh...bohong


Samlin Jusoh berkongsi pautan.
SPRM arah kes Shafie Apdal ditutup, saksi miliki akaun RM29 juta dibebaskan

Masihkah anda ingat kes tangkapan besar-besaran di Sabah melibatkan penyelewengan dana KKLW bermula dari tangkapan Datuk Peter Anthony, Azis…
MALAYSIACHOICE.WORDPRESS.COM

Lebih mengutamakan falsampah "Cash Is King" dan jampi serapah dari ajaran Islam.
#El-Munafiqi De'Songlapkei


-4:42

796 Paparan
Ali Karim
Sementara penganut Najib (jaguh kampong) seperti biasa buat kacau, Najib terus mendapat liputan antarabangsa.

KUALA LUMPUR: Penyokong Datuk Seri Najib Razak kini memulakan tabung untuk memberikan sokongan kewangan kepada bekas perdana menteri itu yang sedang berdepan dengan kes mahkamah. Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan…
MYSUARA.NET


Che Bunga Che Soh menambah 3 foto baharu
JAMAL DISUMBAT TERUS KE PENJARA, MAHKAMAH TOLAK JAMINAN
Ketua Umno bahagian Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Mohd Yunos hari ini dihadapkan Mahkamah Majistret Ampang dan dituduh melarikan diri daripada tahanan sah. Beliau mengaku tidak bersalah di hadapan Majistret Muhamad Firdaus Sadina Ali.
Mahkamah tidak membenarkan permohonannya untuk diikat jamin dan memerintahkan supaya dia ditahan di penjara Sungai Buloh. Beliau juga menetapkan 30 Julai sebagai tarikh sebutan kes.
Mengikut pertuduhan, Jamal didakwa dengan sengaja melepaskan diri daripada jagaan pihak polis yang mana dia sudah ditahan secara sah di sisi undang-undang.
Pada 25 Mei lalu, Jamal dihadapkan ke mahkamah atas dua tuduhan melakukan gangguan awam.
Dia bagaimanapun melarikan diri ketika proses ikat jamin berlangsung di Hospital Pakar Ampang Puteri, ketika sedang menjalani rawatan.
Selepas lebih sebulan bersembunyi, Jamal akhirnya ditahan di Tebet, Jakarta Selatan, pada 2 Julai lalu oleh polis Indonesia dan dibawa pulang hari ini
Dalam prosiding hari ini, pihak pendakwaan diketuai Pengarah Pendakwaan Negeri Selangor, Datuk Razali Che Ani selain dua Timbalan Pendakwa Raya, Faten Hadni Khairuddin dan Mahathir Mohd Khairuddin manakala Jamal diwakili peguam Khairul Annuar.




Tiada ulasan: