Selasa, 3 Julai 2018

Kisah dulu-dulu di masa BN sebagai penguasa. 7831.


Allah Subhanahuwatalla telah menakdirkan BN khususnya Umno kecundang di tangan rakyat banyak, dengan menobatkan mereka sebagai pembangkang. Pembangkang yang kaya dengan gaya penafian. Takdir Allah Subhanahuwatalla tiada kalau-kalau. Contohnya kalaulah BN Umno masih kekal penguasa - erti tanpa disedari ialah kaitannya dengan Qadha dan Qadar Allah Subhanahuwatalla.


Azwan: Penentang Najib di bawah tapak kaki saya
Written By canang on Khamis, 20 Ogos 2015 | 8/20/2015 10:12:00 PG
Azwan Ali. - Foto Media Hiburan
"KEPADA semua pihak yang menentang pemerintahan Perdana Menteri, mereka berada di bawah tapak kaki saya," demikian kata Azwan Ali yang mahu dikenali dengan panggilan 'Diva AA' dalam temuramah eksklusif bersama Media Hiburan, hari ini.

Menurut Azwan, hak untuk menyokong Datuk Seri Najib Tun Razak adalah hak mutlak beliau yang dijamin di bawah perlembagaan.

"Kerana Malaysia adalah sebuah negara demokrasi berparlimen," kata beliau kepada Media Hiburan.

"Beberapa tahun lalu, saya hampir membenci Perdana Menteri kerana termakan dengan segala fitnah dan bidaah, tetapi saya bersyukur, saya kembali berpihak kepada kerajaan selagi Datuk Seri Najib tidak dijatuhkan apa-apa hukuman atas apa-apa pertuduhan di mana-mana mahkamah dalam Malaysia, mahupun di luar negara," tambahnya lagi. 

Sebelum itu, wartawan Media Hiburan menghubungi Azwan untuk mendapatkan kepastian mengenai laporan polis yang dibuat diva tersebut terhadap seorang pengguna Instagram.

Difahamkan, Azwan membuat laporan di Balai Polis Hulu Kelang selepas diugut di laman Instagram beliau @divaazwanavazz pada malam 17 Ogos 2015.

"Pada saya, tindakan suspek yang mengugut saya itu adalah biadap! 

"Saya salute kepada PDRM kerana mengambil kes ini sebagai serius dan terjumlah di bawah kesalahan Seksyen 507 Kanun Keseksaan yang boleh membawa kepada hukuman dua tahun penjara atau lebih," kata Azwan.

Azwan juga menasihatkan supaya pengguna Instagram tersebut dan pelayar lain yang bersikap anti Perdana Menteri supaya bermuhasabah diri sebelum meringkuk ke dalam penjara.

"Saya mendapat sokongan besar daripada sebahagian penyokong saya yang kini melebihi 95,000 orang dan saya siap menyeru agar semua berdoa, supaya kes ini sangkut sebagai pengajaran kepada semua. 

"Saya juga kesal apabila perspektif saya ke atas Datuk Seri Najib dilaga-lagakan dengan perspektif oleh Menteri Besar Selangor kerana dalam soal politik, tiada ruang berkompromi tentang apa yang benar. Saya pertahankan dan menyokong Datuk Seri Najib bukan kerana menghadap mana-mana habuan daripada kerajaan.SH (Azwan: Penentang Najib di bawah tapak kaki saya - Hiburan - Sinar Harian)


Sumber:
Azwan: Penentang Najib di bawah tapak kaki saya - Cananglahnie

Najib gembira kelahiran anak Panda di Zoo Negara .. anak rakyat Malaysia yang lahir dalam kesusahan macam mana ..?

Panda betina Liang Liang menikmati buluh betung di Pusat Konservasi Panda Gergasi, Zoo Negara. Gambar dirakam 11 Julai lalu. - Foto Bernama

KUALA LUMPUR, 18 Ogos: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak hari ini melahirkan rasa gembira dengan berita mengenai kelahiran seekor anak panda milik pasangan panda gergasi
dari Chengdu, China yang ditempatkan di Zoo Negara dekat sini.

“Gembira mendapat berita bahawa Liang Liang, panda di Zoo Negara, telah selamat melahirkan seekor anak pada 1.45 tengah hari tadi,” katanya menerusi status
terkini di laman sosial Facebook dan Twitter.

Pasangan panda Xing Xing dan Liang Liang tiba di Malaysia pada 21 Mei tahun lepas dan akan berada di Malaysia selama 10 tahun sebagai simbol jalinan hubungan
diplomatik antara Malaysia dan China selama 40 tahun yang disambut pada 31 Mei lepas.

Melalui program yang dimeterai pada 2012, Malaysia mempunyai peluang untuk menjalankan penyelidikan pemuliharaan panda gergasi selain dapat membangun dan
melatih pakar dalam bidang itu.

Pada 11 Julai lepas, Xing Xing dan Liang Liang gagal dalam proses mengawan untuk kali kedua selepas setahun ditempatkan di Pusat Konservasi Panda Gergasi
(GPCC).

Sumber: 
Najib gembira kelahiran anak Panda di Zoo Negara .. anak rakyat Malaysia yang lahir dalam kesusahan macam mana ..? ~ Menconteng Untuk Perubahan™


Demi kelangsungan PM Najib....'do or die' !

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 5 jam yang lalu
Sehubungan dengan rombakan kabinet oleh PM Najib yang menyaksikan beberapa menteri kanan termasuk Timbalan Perdana Menteri disingkirkan, beberapa siri pertukaran yang melibatkan pegawai-pegawai tertinggi keselamatan negara pula turut berlaku. Apa sebenarnya yang sedang berlaku di sebalik perkembangan yang tidak menentu kebelakangan ini? Dan apa yang lebih menghairankan dan menjadi pertanyaan ialah ianya dilakukan dengan cara mendadak seolah-olah satu tindakan nekad 'do or die' demi kelangsungan pentadbiran PM Najib. 1) Pada 28 Julai lalu, Dato’ Seri Akil Bulat tidak dilanjutkan j... lagi »

Bukan guling kerajaan tapi tukar taiko 1Malaysia...

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 5 jam yang lalu
[image: Najib Declare 700 Million As Donation - Obama Laugh] *"Kalau kita (Ahli Parlimen) tidak percaya kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan cukup majoriti mahu dia dihentikan apa salahnya?" demikian kenyataan Penasihat DAP, Lim Kit Siang ketika disoal oleh media mengenai isu 'guling kerajaan'.Mengulas lanjut, Kit Siang berkata, istilah guling kerajaan adalah tidak tepat untuk menggambarkan keadaan tersebut (situasi ahli parlimen untuk memberi undi tidak percaya kepada PM), kerana guling kerajaan itu merujuk kepada kekerasan dan tidak bertindak mengikut Perl... lagi »

Betul Ker Polis Hipokrit ?

atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
Mafiaboss Melayu [image: Mafiaboss Melayu's photo.] *Pas menyifatkan kelewatan polis bertindak ke atas individu yang dikaitkan untuk mengguling kerajaan sebagai perbuatan hipokrit.* * Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man membangkitkan persoalan itu berhubung siasatan pihak berkuasa ke atas Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) dan ‘orang tua misteri’ yang didakwa terlibat dengan komplot menggulingkan kerajaan.* * Tegasnya, mereka perlu disiasat di bawah Seksyen 124B kerana memudaratkan Demokrasi Berparlimen.* * “Mengapa Ketua Polis Negara masih tidak bertindak menyiasat...lagi »

INILAH MULUT PEMIMPIN UMNO !!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
*MASIH INGAT TUDUHAN ZAHID pada 3 pemimpin pembangkang pada isu Lahad Datu 2 tahun yg lepas !!!.. Hingga kini tiada bukti ditunjukkan Zahid.. KINI BUAT PERANGAI LAGI... isu guling kerajaan plok.. Akhirnya... Sendiri soal, sendiri dakwa, sendiri ugut, sendiri jelaskan, sendiri jawab...*

Timbalan pengarah Cawangan Khas terima surat pertukaran tugas

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 5 jam yang lalu
Published: 19 August 2015 10:32 PM Timbalan Pengarah Cawangan Khas Datuk Abdul Hamid Bador mengakui turut terkejut dengan arahan mengejut pertukarannya ke Jabatan Perdana Menteri untuk mengetuai sebuah bahagian keselamatan baharu. – Gambar www.rmp.gov.my, 19 Ogos, 2015. Selepas beberapa minggu khabar angin bertiup kencang, Timbalan Pengarah Cawangan Khas Datuk Abdul Hamid Bador akhirnya menerima surat pertukaran, mengarahkan beliau mengetuai sebuah bahagian keselamatan baharu di Jabatan Perdana Menteri (JPM). Difahamkan arahan pemindahan itu dikeluarkan semalam, semasa Hamid masih ... lagi »

Masuk GHB, Pas Kawasan Kota Raja Umum Letak Jawatan

atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
*Dalam satu sidang media yang diadakan oleh PAS Kota Raja sebentar tadi, seluruh kepimpinan kawasan tersebut mengumumkan perletakkan jawatan mereka.* * Bukan itu sahaja, 9 Ketua Cawangan Dewan Himpunan Penyokong Pas kawasan tersebut turut bertindak melepaskan posisi mereka.* * Keputusan tersebut dibuat bagi menyahut seruan pemimpin tertinggi parti agar ahli yang ingin bergerak ke wadah baru, iaitu menerusi Gerakan Harapan Baru atau bakal dinamakan Parti Amanah Rakyat, untuk melepaskan jawatan mereka.*

SELAMAT TINGGAL PAS !!

atsixty pada ZAKRI ALI - 6 jam yang lalu
Pemimpin Dan Ahli Harapan Baru Akan Letak Jawatan Dari PAS Beramai-Ramai Bulan Hadapan *Pemimpin dan ahli PAS yang terlibat dengan Gerakan Harapan Baru (GHB) mula meletakkan jawatan masing-masing dalam parti Islam itu selepas nama parti baharu diumumkan.Langkah ini diambil menjelang penubuhan parti Islam baharu dinamakan Parti Amanah Rakyat (Amanah) yang akan diperkenalkan kepada umum semasa sambutan hari kemerdekaan negara 31 Ogos ini.Mengikut perlembagaan PAS, selepas menyertai parti baharu, keahlian dalam parti Islam itu akan gugur secara automatik.Petan... lagi »

Hebat bertuah sungguh melayu ni..

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
*Rupa2nya tokeh melayu Wan Emdibi sehaja dapat derma berbilion2 ringgit..*

Betul la kata Ahmad Maslan.. "GST SELARAS DENGAN ISLAM"..

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
*Nampaknya KERAjaan Barisan Netanyahu terus menipu & perbodohkan rakyat agar dapat menghalalkan pencukaian GST terhadap seluruh rakyat M'sia tak kira kaya mahupun MISKIN !!! Teruskanlah menipu rakyat agar kamu dgn mudah merompak hasil titik peluh kami mencari rezeki..*

"Tiada Guna Saya Sebagai TMJ, Hanya Untuk Duduk Jadi BONEKA" ??

atsixty pada ZAKRI ALI - 7 jam yang lalu
Mafiaboss Melayu *Kuasa Eksekutif Menjejaskan Demokrasi Dalam Usaha Terdesak Membersihkan Nama Najib Dan 1MDB* * KELIHATAN tekanan yang tidak berkesudahan oleh kuasa Eksekutif dalam usahanya membersihkan Perdana Menteri dan syarikat pelaburan gergasi -1MDB yang didukung kerajaan dari persepsi skandal pengkhianatan amanah. Yang terbaharu setelah berminggu-minggu dihurung spekulasi dan bersikap tidak mengendahkan persoalan kewujudan akaun peribadi miliknya di sebuah bank tempatan. Maka satu kenyataan daripada SPRM berhubung sejumlah wang RM... lagi »

Betul kata Najib, M’sia belum capai tahap negara gagal....

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
oleh Hazlan Zakaria Rakyat Malaysia yang berkata negara kita adalah sebuah “negara gagal” patut tutup mulut dan dengar sahaja kata-kata Perdana Menteri kita yang terhormat Najib Razak. “kita tidak sempurna dan di hadapan anak-anak muda ini, saya berani mengatakan bahawa kita bukanlah sebuah kerajaan yang sempurna… Namun harus juga saya tegaskan, Malaysia bukan sebuah negara yang gagal,” katanya ketika berucap Insititut Penilaian Negara (Inspen) pada 18 Ogos lalu, seperti dipetik Bernama. Najib Tambahan pula Indeks Negara Gagal 2015 yang dikeluarkan oleh pertubuhan Fund for Peace da... lagi »

Orang No 2 SB tak tahu alasan ditukar ke JPM

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
Bekas timbalan pengarah cawangan khas Polis Diraja Malaysia (PDRM), Datuk Abdul Hamid Bador berang ekoran ditukarkan ke Jabatan Perdana Menteri (JPM). Abdul Hamid yang telah berkhidmat dengan PDRM selama 37 tahun, menerima surat pertukarannya semalam. Bagaimanapun, beliau tidak tahu alasan mengapa pertukaran itu dibuat. "Saya tak tahu atas alasan apa saya ditukarkan. Mungkin mereka tidak mahu saya berada di situ," katanya kepada *Malaysiakini.* "Hal pertukaran saya ini, awak kena tanya IGP (Tan Sri Khalid Abu Bakar) kerana beliau yang mengesahkan surat pertukaran saya," katanya ketika ... lagi »


SAHAM FGV JATUH KE RM 1.38.

atsixty pada ZAKRI ALI - 7 jam yang lalu
*Kenyataan Media: DI MANA PERTANGGUNGJAWABAN KERAJAAN?Persatuan ANAK Peneroka Felda Kebangsaan(ANAK) amat menyesali dengan sikap Kerajaan mengenai kedudukan kritikal FGV. Meskipun saham FGV berada pada tahap yang begitu rendah(RM1.38 hingga 18 Ogos)tiada sebarang kenyataan resmi dikeluarkan oleh Kerajaan untuk menanganinya. Apa pendirian Kerajaan pada waktu ini?Sebaliknya, YAB Perdana Menteri dalam Majlis Jamuan Hari Raya Felda baru baru ini menyokong cadangan FGV untuk membeli 37% kepentingan dalam Syarikat Perladangan Indonesia, PT Eagle High Plantation ya... lagi »


Azwan: Penentang Najib di bawah tapak kaki saya

canang pada Cananglahnie - 7 jam yang lalu
*"KEPADA* semua pihak yang menentang pemerintahan Perdana Menteri, mereka berada di bawah tapak kaki saya," demikian kata Azwan Ali yang mahu dikenali dengan panggilan 'Diva AA' dalam temuramah eksklusif bersama Media Hiburan, hari ini. Menurut Azwan, hak untuk menyokong Datuk Seri Najib Tun Razak adalah hak mutlak beliau yang dijamin di bawah perlembagaan. "Kerana Malaysia adalah sebuah negara demokrasi berparlimen," kata beliau kepada Media Hiburan. "Beberapa tahun lalu, saya hampir membenci Perdana Menteri kerana termakan dengan segala fitnah dan bidaah, tetapi saya bersyukur, say... lagi »

Ikuti Pendedahan Mengejutkan Dari Mat Sabu

Addin Deen pada Addin - 7 jam yang lalu
Mat Sabu: Pas sudah tidak boleh 'reform'.Digelar ‘pengkhianat parti’ antara cemuhan yang diterima oleh bekas Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu selepas beliau menubuhkan Gerakan Harapan Baru. Bagaimanapun, bagi Mohamad atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu, beliau ada sebab tersendiri untuk meneruskan langkah politiknya bersama Harapan Baru yang juga bermakna akan ‘menguburkan’ perjuangannya hampir 40 tahun bersama Pas. Ikuti wawancara wartawan Sinar Harian, SITI NURSYAHIDAH ABU BAKAR dan MUHAMMAD SHAMSUL ABD GHANI serta juru foto ROSLI TALIB bersama Mat Sabu bagi memahami hala ... lagi »

Polis ‘putar belit’ rancangan Bersih 4, kata penganjur

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
[image: Pengerusi Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah mendakwa pihak polis memutarbelitkan keseluruhan isu berkenaan kebenaran memasuki Dataran Merdeka bagi perhimpunan Bersih 4. – Gambar fail The Malaysian Insider, 19 Ogos, 2015.] Pengerusi Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah mendakwa pihak polis memutarbelitkan keseluruhan isu berkenaan kebenaran memasuki Dataran Merdeka bagi perhimpunan Bersih 4. Penganjur Bersih 4 menuduh polis Kuala Lumpur "memutar belit" perhimpunan yang dirancang mereka pada hujung bulan ini, mengatakan datuk bandar sudah menjelaskan kepada mereka yang kebenaran Dewa... lagi »

Dr Mahathir mohon maaf atas pilihan penggantinya

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
Tun Dr Mahathir Mohamad, perdana menteri paling lama berkhidmat, selama 22 tahun, hari ini memohon maaf atas pilihan penggantinya, dengan mengatakan beliau juga tidak menyangkanya sama sekali. "Manalah saya tahu waktu pilih, saya minta ampun, minta maaflah pada semua," katanya. Bekas perdana menteri itu berkata demikian semasa menjawab soalan hadirin pada syarahan awam di Universiti Teknologi Petronas (UTP) di Seri Iskandar, Perak, hari ini. Beliau ditanya sama ada mempertimbangkan potensi kepimpinan penggantinya sebelum menyerahkan jawatan itu. Soalan ini ditanya Ibrahim Aziz, beka... lagi »

Jom Tengok Ada Apa Di Penghujung Tembok Besar China

Nas Rul pada dairishare - 8 jam yang lalu
Tembok Besar China adalah salah satu daripada 7 keajaiban senibina dunia .. Namanya terkenal di seluruh dunia, dan menjadi lokasi pelancongan wajib bagi sesiapa yang mengunjugi China .. Tetapi adakah anda tahu dimanakah terletaknya hujung Tembok China? Tembok Besar yang kita lihat hari ini ialah hasil pembangunan Dinasti Ming .. Bahagian dalam tembok berisi tanah yang bercampur dengan batu-batan .. Bahagian atasnya dibuat jalan utama untuk pasukan berkuda Negeri China .. Ia lebih kukuh dan tahan lebih lama .. Fungsi utama tembok ini ialah untuk menahan serangan puak-puak nomad dari ... lagi »

1MDB = 1 Melayu Dapat Berbilion

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
Sakmongkol AK47 *Yang pertama:* Nampaknya, kita tidak terlindung dari kenyataan bodoh menteri dalam cabinet Najib. Ada menteri kata sabotaj ekonomi adalah perbuatan durhaka. Jika demikian, orang yang paling durhaka di Malaysia ialah Najib sendiri. Dia yang menyebabkan 1MDB dan segala musibah yang lahir dari isiu 1MDB terasuklah kejatuhan Ringgit. Dia yang bawak keluar masuk berbilion Ringgit menyebabkan Ringgit jatuh sehingga RM4 kepada 1 Dollar Amerika. Sehingga 1MDB sekarang disebut orang 1 Melayu Dapat Berbillion. Dia yang menyebabkan kejatuhan saham Felda jatuh kepada RM1.60 sekar... lagi »

Pemimpin Pandir dan perlunya kebangkitan kaum intelektual

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
Nazirul Mubin Hamdan “Memimpin adalah menderita” – Kiai Haji Agus Salim Pemimpin yang baik adalah pemimpin yang dipercayai, tidak langgar janji, tidak berpura-pura, dan melarutkan diri ke atas kepentingan orang lain. Atau Buya Syafii Maarif, pendiri Maarif Institute mengatakan ia sebagai ‘pemimpin yang memasang telinganya ke bumi’. Tetapi realiti pada zaman kini, amat payah untuk menemukan pemimpin yang semacam itu. Kalaulah Kiai Haji Agus Salim mengatakan memimpin itu adalah menderita, tetapi realiti pada pemimpin kita sekarang ini bukannya sebegitu. Kita menghadapi prahara budaya y... lagi »

Warga S’wak, bersatulah untuk selamatkan negara kita terlebih dahulu

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
oleh Edmund Lee Saya berasal dari Sarawak dan bangga menjadi orang Sarawak. Namun perkembangan yang berlaku di negara kita baru-baru ini tidak lagi membuatkan saya merasa bangga apabila negeri saya digelar sebagai deposit tetap BN. Ramai warga Sarawak, terutama saudara kita di pedalaman, tidak begitu sedar bahawa selama ini kita telah bersama-sama dengan regim yang menggunakan dasar “pecah dan perintah” untuk membawa negara kita ke belakang dalam soal pendidikan, kaum dan agama. Kebelakangan ini isu kaum dan agama telah menunjukkan wajah hodohnya – antaranya adalah keputusan mahka... lagi »

Bersih adalah protes sivil, tetap sivil walaupun ketika protes

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
oleh Alyaa Alhadjri Terimalah hakikat ini. Bersih 2.0 tidak mungkin akan mendapat kebenaran untuk berkhemah di Dataran Merdeka pada perhimpunan Bersih 4 yang berjalan selama dua hari hujung bulan ini. Pengerusi Bersih 2.0 Maria Chin tahu tentang hakikat ini. Begitu juga dengan rakyat. Tetapi mereka tidak ambil pusing. Perhimpunan tetap akan berjalan. Polis tahu tentang perkara ini. Tentunya Datuk Bandar Kuala Lumpur Mohd Amin Nordin Abdul Aziz juga tahu. Dan mereka tidak ambil pusing. Perhimpunan tetap tidak boleh diteruskan. Walaupun kedua-dua pihak tahu untuk menjaga dan mengekalkan... lagi »

Saari Sungib beli rumah RM7 juta?

kerengga pada KERENGGA - 8 jam yang lalu
Beli rumah RM7 juta? Menarik cerita ni – Saari Sungib Mohamad Fadli  SHAH ALAM: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Hulu Klang dari Pas, Saari Sungib terkejut dengan dakwaan beliau membeli rumah baharu berharga RM7 juta. Katanya, dia terkejut kerana pertama kali mendengarnya sebaik sahaja ditanya wartawan di Lobi Dewan Negeri Selangor (DNS) pada Rabu. “Menarik juga berita saya beli rumah

MB Selangor: DEIG sedia diaudit bukan entiti ‘tersorok’

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
[image: Pelancaran Darul Ehsan Investment Group di SACC MB (ASRI)]SHAH ALAM, 19 OGOS: Dato’ Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali menegaskan Kumpulan Pelaburan Darul Ehsan (DEIG) bukan entiti ‘tersorok’ seperti didakwa oleh mantan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. Beliau berkata Kerajaan Negeri memberi jaminan laporan operasi, kewangan dan laporan audit boleh diakses Jawatankuasa Kira-Kira Wang negeri (PAC) dan Jawatankuasa pilihan khas dewan mengenai agensi, badan berkanun dan anak syarikat negeri (JPK ABAS). “DEIG didaftarkan di bawah Akta Syarikat 1965 yang mewajibkan penyata... lagi »

Tiada kawasan, cawangan PAS yang akan terbubar - Tuan Ibrahim

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
*KUALA LUMPUR:* PAS Pusat menegaskan bahawa tidak akan ada kawasan yang terbubar walaupun ada pimpinannya dan sebahagian ahlinya keluar. Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, parti mengambil maklum adanya usaha beberapa pimpinan kawasan dan cawangan yang akan bertindak demikian. "Namun, kita mempunyai peruntukan dalam perlembagaan parti bagi meneruskan aktiviti parti," jelasnya dalam satu kenyataan. Katanya, kawasan akan terus kekal dengan barisan kepimpinan baru yang akan mengambil alih pentadbiran kawasan dan cawangan berkenaan. Ini, ujarnya sebagaimana ... lagi »

Elders should probe 'last days of July in Putrajaya'

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu

Malaysia currency slides 12 percent in three weeks

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu

PAS Kota Raja tak terbubar walaupun ahli j/kuasa letak jawatan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
[image: Post Pic] SHAH ALAM: Pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Iskandar Abdul Samad berkata peletakan jawatan beberapa pemimpin dan ahli kawasan Kota Raja tidak akan menjejaskan kedudukan parti Islam itu di Selangor. Malah beliau menjelaskan perkara itu sudah dibincangkan lebih awal dengan PAS Pusat dan pengunduran tersebut tidak menyebabkan mana-mana cawangan PAS terbubar mengikut Perlembagaan PAS. "Kota Raja tidak akan tutup sebab tidak ada siapa pun ada hak untuk membubarkan apa-apa kawasan atau cawangan. Ianya adalah terpulang kepada PAS Pusat. Ini semua ganti dengan orang baru... lagi »

Masuk akal tak apa Mat Sabu cakap ..?

PBO™ pada pen buruk online ™ - 8 jam yang lalu
Mat Sabu: Pas sudah tidak boleh 'reform' DIGELAR ‘pengkhianat parti’ antara cemuhan yang diterima oleh bekas Timbalan Presiden Pas, MOHAMAD SABU selepas beliau menubuhkan Gerakan Harapan Baru. Bagaimanapun, bagi Mohamad atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu, beliau ada sebab tersendiri untuk meneruskan langkah politiknya bersama Harapan Baru yang juga bermakna akan ‘menguburkan’ perjuangannya

Penemuan Jongkong Emas Peninggalan Tentera Jepun Di Kunak

atsixty pada ZAKRI ALI - 8 jam yang lalu
*Kunak: Benarkah jongkong emas bernilai jutaan ringgit ditemui di terowong peninggalan tentera Jepun di Ladang Mostyn, di sini, seperti yang tersebar di laman sosial sejak beberapa hari lalu?Sehingga kini tiada jawapan pasti kerana pihak bertanggungjawab masih menyiasat dakwaan ituPegawai Daerah Kunak Susilo Sumarto berkata, pihaknya turut menerima maklumat sama mengenai 'penemuan' itu tetapi tiada individu tempatan atau pekerja ladang mengakuinya."Jongkong emas ini didakwa ditemui dalam terowong tinggalan tentera Jepun ketika Perang Dunia Kedua di ladang ... lagi »

Benarkah saya di "boo" oleh Perwakilan UMNO Pontian? soal Ahmad Maslan

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 8 jam yang lalu
Lama juga saya berada dalam gelanggang politik dengan keahlian biasa dan pelbagai jawatan hingga kini, sudah sekitar 30 tahun. Namun peristiwa pada petang Ahad 16/8/15 di Dewan Jubli Intan Pontian adalah sesuatu yg ingin saya kongsikan. YB Tan Sri Muhyiddin Yassin (TSMY) dijemput oleh Ketua UMNO Bhg Pontian, YB Dato Hasni utk merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bhg Pontian. Ketika berucap, TSMY sebut tahniah kpd saya sebab dilantik jadi Menteri Perdagangan Antarabangsa & Industri. Beliau betulkan kpd Timbalan Menteri. Pada ketika itu terdengar sorakan hadirin dan ada orang yg "bo...lagi »

[BERGAMBAR] Keluar PAS Beramai-ramai, Tahniah Kota Raja! [UPDATED]

Green Boc pada KELAB GREENBOC - 8 jam yang lalu
K*eluar PAS bukan bermakna keluar Islam, kata Siti Mariah* Ahli Parlimen Kota Raja Dr Siti Mariah Mahmud menegaskan hari ini, tindakan individu yang keluar meninggalkan PAS bukan bererti mereka murtad atau terkeluar daripada agama Islam. Beliau berkata demikian ketika menjawab pertanyaan wartawan mengenai sumpah atau bai'ah yang dikatakan dibuat setiap ahli PAS sewaktu menyertai parti itu. "Bai'ah itu adalah ikrar. Seperti juga di Parlimen.* Kita ada nas dan ijtihad daripada alim ulama*. Tetapi, na'uzubillah (minta dilindungi Allah), keluar daripada PAS bukan keluar Islam. "Ia... lagi »

Peletakan jawatan beramai-ramai landa PAS S'gor

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 9 jam yang lalu
Kira-kira 400 ahli PAS dan pemimpin dari tiga kawasan PAS di Selangor hari ini mengumum meletak jawatan sama ada dalam parti atau jawatan yang mereka sandang, sebelum berpindah menyertai Gerakan Harapan Baru (GHB). Ia termasuk 183 ahli dari kawasan Kota Raja, 227 ahli kawasan Kapar dan tiga orang dari kawasan Klang. Naib Ketua PAS Kawasan Kota Raja, Dr Siti Mariah Mahmud berkata langkah itu bagi mengelak berlaku keadaan tidak menentu melanda PAS sebaik sahaja GHB menjadi sebuah parti politik dan lebih ramai ahli PAS keluar dan menyertainya. Di Kota Raja, ketua kawasannya Jaafar Sa... lagi »


Peletakan jawatan beramai-ramai landa PAS S'gor

kerengga pada KERENGGA - 9 jam yang lalu
Kira-kira 400 ahli PAS dan pemimpin dari tiga kawasan PAS di Selangor hari ini mengumum meletak jawatan sama ada dalam parti atau jawatan yang mereka sandang, sebelum berpindah menyertai Gerakan Harapan Baru (GHB). Ia termasuk 183 ahli dari kawasan Kota Raja, 227 ahli kawasan Kapar dan tiga orang dari kawasan Klang. Naib Ketua PAS Kawasan Kota Raja, Dr Siti Mariah Mahmud berkata langkah

Peletakan jawatan beramai-ramai landa PAS S'gor

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
Kira-kira 400 ahli PAS dan pemimpin dari tiga kawasan PAS di Selangor hari ini mengumum meletak jawatan sama ada dalam parti atau jawatan yang mereka sandang, sebelum berpindah menyertai Gerakan Harapan Baru (GHB). Ia termasuk 183 ahli dari kawasan Kota Raja, 227 ahli kawasan Kapar dan tiga orang dari kawasan Klang. Naib Ketua PAS Kawasan Kota Raja, Dr Siti Mariah Mahmud berkata langkah itu bagi mengelak berlaku keadaan tidak menentu melanda PAS sebaik sahaja GHB menjadi sebuah parti politik dan lebih ramai ahli PAS keluar dan menyertainya. Di Kota Raja, ketua kawasannya Jaafar Samsu... lagi »

ASET SELANGOR BERNILAI RM30 BILLION KINI DIPEGANG OLEH SYARIKAT RM2??????

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 9 jam yang lalu
*JIKA MAU NAMPAK JELAS SILA KLIK PADA FOTO ... JANGAN MALU-MALU ... TIDAK KENA BAYAR SATU SEN PUN ... SELAMAT MELIHAT BERFIKIR DAN MENILAI ... TENKIU* *Kira-kira RM30 bilion nilai aset yang sebelum ini diuruskan oleh kerajaan syarikat pengurusan aset, Menteri Besar Selangor Incorporated (MBI Selangor) kini dipercayai diletakkan di bawah sebuah syarikat bernilai RM2 iaitus syarikat pengurusan risiko pelaburan, Darul Ehsan Investment Group (DEIG).* *Berdasarkan rekod terkini di Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), kedua-dua saham bernilai RM1 DEIG itu dipegang oleh dua individu iaitu... lagi »

Pilih mana satu: Duduk rumah atau terbakar? (Gambar)

kerengga pada KERENGGA - 9 jam yang lalu
Djalma Jardin yang maut akibat penyakit genetik Xeroderma Pigmentosum (XP) SAO PAOLO - BRAZIL. Beratus-ratus penduduk sebuah kampung terpaksa mengelak dari terkena cahaya matahari akibat gangguan genetik Xeroderma Pigmentosum (XP). Menurut Mirror, 600 daripada 800 penduduk kampung Araras menghidap penyakit berkenaan, dimana kulit mereka rasa seperti 'dibakar' jika terkena cahaya ultra

RAKYAT BANGKIT SELAMATKAN MALAYSIA

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
Di kala Malaysia bakal menyambut Hari Kemerdekaan yang ke-58 dan Hari Malaysia yang ke-52, senario politik terkini tanah air semakin membimbangkan. Kenaikan harga barang akibat GST yang membebankan, merudumnya nilai mata wang ringgit, hilangnya kepercayaan pelabur dalam dan luar negara, serta rasuah dan salahguna kuasa semakin menjadi-jadi. Pelbagai insiden juga telah berlaku termasuk rombakan, pemecatan, dan tangkapan individu-individu yang terlibat di dalam siasatan isu 1MDB dan dakwaan “derma” RM2.6 bilion yang dimasukkan ke akaun peribadi Perdana Menteri Dato’ Sri Najib Razak, ... lagi »

Wan Azizah kesal layanan penjara, Anwar pesan jangan dera keluarganya

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
[image: DSAI 1]KUALA LUMPUR 19 OGOS: Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail kesal terhadap halangan yang dikenakan ke atas keluarganya oleh pihak Kementerian Dalam Negeri dan pihak penjara untuk mereka bertemu dengan saudara Anwar Ibrahim. Dengan nada kecewa, Presiden KEADILAN itu berkata, keluarganya perlu diberi akses untuk berjumpa dengan Anwar di penjara, lebih-lebih lagi tahap kesihatan suaminya itu membimbangkan. “Kami kesal, hanya di mahkamah sahaja kami dapat jumpa secara dekat, di penjara tak dapat, ini satu tekanan buat kami. “Memandangkan kini tahap kesihatan Anwar merosot, se... lagi »

Tiada campur tangan PM dalam siasatan 1MDB kata Mohamed Apandi

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
Tiada campur tangan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di Pejabat Peguam Negara berhubung isu 1MDB, kata Tan Sri Mohamed Apandi Ali hari ini. Menurut peguam negara yang baru itu, mereka adalah bebas bertindak dan membuat keputusan sendiri mengikut undang-undang. Mohamed Apandi ditanya mengenai tindakan susulan dibuat Pejabat Peguam Negara berhubung kertas siasatan dikemukakan Bank Negara Malaysia yang mencadangkan tindakan sewajarnya diambil. "Saya (bertindak) tidak memilih warna atau apa saja," katanya kepada Malaysiakini. Mohamed Apandi dilantik menggantikan Tan Sri Abdul Gani P... lagi »

34 jam di Kuala Lumpur

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
Pada tahun 1926 seorang intelektual Melayu terunggul bernama Ibrahim Gelar Datuk Sutan Malaka, lebih dikenali sebagai Tan Melaka, sedang dalam pelarian di Tokyo, Jepun. Nasionalis kiri Melayu Tan Malaka ini telah menulis dan merakamkan pengalaman dirinya untuk menjadi panduan kita hingga ke hari ini. Mengikut pandangan sosok intelektual kiri ini, senjata kaum feudal dan kaum kapitalis adalah peluru dan perang. Senjata kaum buruh dan rakyat tertindas ialah agitasi, mogok dan demonstrasi. Ini pandangan yang dimunculkan 89 tahun dahulu. Hari ini pada tahun 2015 pandangan ini masih kekal...lagi »

'Kena 'boo' tak lentur semangat juang saya' - Ahmad Maslan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Ahmad Maslan berkata insiden beliau di'boo' pada mesyuarat perwakilan Umno Pontian sedikit pun tidak melenturkan semangat juang sebagai wakil rakyat. Menyifatkan ia sebagai "hikmah dan cabaran" dalam politik, Ahmad yang juga timbalan ketua bahagian itu berkata insiden ejekan terhadapnya itu juga tidak bererti perwakilan tidak suka kepadanya. Jika demikian berlaku, MP Pontian itu berkata, secara logiknya setiausaha sulit dan pembantu khasnya - yang mendapat undi kedua dan ketiga tertinggi bagi merebut tujuh tempat ke Perhimp... lagi »

Nurul Izzah: Tak bayar PTPTN diugut buang kerja, hutang 1MDB macam mana?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
[image: Nurul Izzah]SHAH ALAM, 19 OGOS: Ancaman dibuang kerja dan kenaikan pangkat disekat terhadap kakitangan dan pegawai Kementerian Pendidikan sekiranya tidak membuat pemotongan gaji bagi membayar hutang Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) adalah tindakan tidak perikemanusiaan. Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar, berkata keputusan itu membuktikan sikap hipokrit Kerajaan Persekutuan apabila bersungguh-sungguh menuntut hutang PTPTN yang melibatkan 51,884 guru tetapi mengambil ringan dalam isu hutang yang melibatkan 1MDB. “Lebih hipokrit lagi memandangkan cara kera... lagi »

Menteri dikantoikan lagi....kali ini oleh Jeneral bersara!

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 10 jam yang lalu
Bekas Ketua Angkatan Pertahanan Tan Sri Mohamed Hashim Mohd Ali hari ini tidak bersetuju dengan cadangan seorang menteri mengenai keperluan untuk meletakkan tangan kanan pada bahagian kiri dada apabila menyanyikan lagu kebangsaan. Beliau berkata, sebaliknya, rakyat hanya perlu meneruskan amalan biasa berdiri tegak apabila menyanyi Negaraku. "Kita berdiri lurus ketika menyanyi Negaraku, sama seperti bagaimana tentera berdiri, ini telah menjadi amalan. "Saya tidak mahu, tidak perlu untuk meletakkan tangan pada dada, cukup hanya berdiri lurus," katanya pada sidang akhbar selepas m... lagi »

Ironi? Azalina kini mahu undang-undang anti-lompat parti!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
oleh Robin Stanley Augustin Jika anda membaca kenyataan terbaru menteri Umno Azalina Othman Said tentang soal lompat parti, anda mungkin rasa yang anda berada di dimensi yang lain. Menurut laporan *Malaysiakini*, menteri yang bertanggungjawab dalam hal-ehwal parlimen itu berkata sudah tiba masanya untuk memperkenalkan undang-undang bagi menghalang sesiapa lompat parti ketika menjadi wakil rakyat. “Ini bukan hanya soal kesetiaan kepada parti dan integriti dalam politik tetapi adalah soal pengkhianatan terhadap mandat rakyat yang kita tidak boleh bertolak ansur sama sekali.” “Ini term... lagi »

2 Orang Aje: Ahmad Maslan dakwa ‘diboo’ orang luar

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan menegaskan dirinya masih mendapat sokongan dari kawasannya di Pontian dan mendakwa "diboo" orang luar semasa mesyuarat bahagian minggu lepas. Timbalan menteri perdagangan antarabangsa dan industri itu mempertahankan dirinya daripada insiden "diboo" perwakilan di Pontian semasa dirasmikan Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin. Menulis dalam blognya, Ahmad berkata beliau masih lagi mendapat sokongan kerana setiausaha dan pegawai khasnya menerima undi kedua dan ketiga tertinggi antara 15 calon yang tersenarai untuk menghadiri perhimpuna... lagi »

Keluar PAS bukan bermakna keluar Islam, kata Siti Mariah

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
[image: Ahli Parlimen Kota Raja Dr Siti Mariah Mahmud hari ini mengumumkan keputusan beliau meninggalkan PAS. – Gambar The Malaysian Insider oleh Kamal Ariffin, 19 Ogos, 2015.] Ahli Parlimen Kota Raja Dr Siti Mariah Mahmud hari ini mengumumkan keputusan beliau meninggalkan PAS. Ahli Parlimen Kota Raja Dr Siti Mariah Mahmud menegaskan hari ini, tindakan individu yang keluar meninggalkan PAS bukan bererti mereka murtad atau terkeluar daripada agama Islam. Beliau berkata demikian ketika menjawab pertanyaan wartawan mengenai sumpah atau bai'ah yang dikatakan dibuat setiap ahli PAS sewa... lagi »

Nasib ahli terlibat GHB, PAS putuskan 11 Sept

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
Nasib ahli dan pemimpin PAS yang dipercayai terlibat dengan Gerakan Harapan Baru (GHB) akan ditentukan dalam mesyuarat parti itu 11 September ini. Naib Presiden PAS Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata semua Badan Perhubungan PAS negeri diminta mengemukakan laporan berhubung perkara itu pada mesyuarat itu nanti. "PAS Pusat akan buat semakan sama ada kes ada bukti kukuh atau tiada bukti untuk diambil tindakan," katanya kepada pemberita selepas mesyuarat Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Kelantan di Kompleks Kota Darul Naim di Kota Bharu hari ini. Mohd Amar berkata empat tindakan yang ... lagi »

'Saya tak terima sebarang dana dari RM2.6b' kata Anifah Aman

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman hari ini menafikan menerima sebahagian daripada RM2.6 bilion yang didepositkan ke dalam akaun bank peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak. "Pada 18 Ogos 2015, (Gelang Patah MP) Lim Kit Siang mempersoalkan jika saya telah menerima wang dari akaun peribadi perdana menteri berhubung dengan laporan mengenai 1MDB. "Saya tidak menerima apa-apa dana dari akaun peribadi perdana menteri," kata beliau dalam kenyataan hari ini. Anifah juga memberi amaran kepada tokoh parlimen DAP itu supaya menghentikan tuduhan terhadap beliau tanpa bukti kukuh... lagi »

Suami anda termasuk dalam golongan 1.6 juta ini?

PBO™ pada pen buruk online ™ - 10 jam yang lalu
ED ialah ketidakmampuan berterusan atau secara berulang untuk mencapai atau mengekalkan ketegangan secukupnya bagi melakukan hubungan seks dengan memuaskan. Kira-kira 1.68 lelaki Malaysia berusia 40 tahun ke atas mengalami Disfungsi Erektil (ED), kata presiden Persatuan Farmasi Malaysia Datuk Nancy Ho. Bagaimanapun, katanya kebanyakan mereka keberatan atau takut berjumpa pakar untuk mengetahui

Pejabat AG masih teliti siasatan BNM isu 1MDB....tengok dan lihat...!!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
Pejabat Peguam Negara sedang meneliti kertas siasatan yang diserahkan oleh Bank Negara Malaysia (BNM) berhubung isu firma pelaburan 1Malaysia Development Berhad (1MDB). "Kami masih lagi meneliti kertas (siasatan) itu. Saya tidak ada komen," kata Peguam Negara Tan Sri Apandi Ali kepada *Malaysiakini*. "Kertas siasatan itu dihantar kepada kami lewat petang atau sebelum jam lima pada hari gabenor (BNM) mengadakan sidang akhbar. "Itu bukan (kertas kerja yang telah dihantar kepada kami) seminggu sebelum (sidang akhbar Zeti )," katanya lagi. Dalam sidang media Khamis lalu, Zeti berkata Ban... lagi »

Terkini: Keluar PAS bukan bermakna keluar Islam - Siti Mariah

kerengga pada KERENGGA - 10 jam yang lalu
Ahli Parlimen Kota Raja Dr Siti Mariah Mahmud hari ini mengumumkan keputusan beliau meninggalkan PAS. Ahli Parlimen Kota Raja Dr Siti Mariah Mahmud menegaskan hari ini, tindakan individu yang keluar meninggalkan PAS bukan bererti mereka murtad atau terkeluar daripada agama Islam. Beliau berkata demikian ketika menjawab pertanyaan wartawan mengenai sumpah atau bai'ah yang dikatakan dibuat

'SPR patut biar parti politik daftar pengundi'

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu






















Tiada ulasan: