Rabu, 4 Julai 2018

Pencuri xkan mengaku dia pencuri, penipu pun akan mengaku dia ulama. So ulama, ustaz dan agamawan kononnya mana boleh menipu. 7835.


Apa perlunya ego dan sombong? Mati pun orang lain yang urus jenazah dan mengkebumikan jenazah yang semasa hayatnya sombong, meninggi diri, tidak boleh berlebih kurang dalam menitipkan keegoan dalam kehidupan. Allah jadikan jari jemari semua tidak sama saiz, supaya jari saling bantu membantu dan sokong menyokong antara satu sama lain.

My Dashboard. 
.

.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

"Wahai Tuhan kami, limpahkanlah kesabaran kepada kami, dan matikanlah kami dalam keadaan Islam (berserah bulat-bulat kepadaMu).” (Surah Al-A'raaf, Ayat: 126 )

Allah Subhanahuwatalla menegaskan dunia ini hanyalah keseronokan yang melalaikan, sebagaimana firman-Nya yang bermaksud:

“Kehidupan dunia hanyalah kesenangan yang memperdaya.” (QS: Al Imran 3:185)

ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ

ماشاءالله

 سبحان الله

 الله اکبر

    سُبْحَانَ اللَّهِ اَللَّهُمَّ صَلِّي عَلَى سَيّدنَا مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلۓِ سَيّدنَا مُحَمَّدٍ الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين

اَلْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِيْنَ وَلاَ عُدْوَانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمِيْنَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى أَشْرَفِ اْلأَنْبِيَاءِ وَالْمُرْسَلِيْنَ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِيْن

أَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّـيْطٰنِ الرَّجِيْمِ

بسم الله الرحمن الرحيم

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين،

وعلى آله وصحبه أجمعين

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

سُبْحَانَ اللَّهِ اَللَّهُمَّ صَلِّي عَلَى سَيّدنَا مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلۓِ سَيّدنَا مُحَمَّدٍ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه

استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه

استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنْفُسَنَا وَإِنْ لَّمْ تَغْفِرْلَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُوْنَنَّ مِنَ الْخَاسِرِيْنَ

رَبَّنَا ءَاتِنَا فِى الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِى اْلآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ

وَصَلَّى الله ُعَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ


وَالْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمين

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Tidak ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah Subhanahuwatalla.


"Tiap-tiap diri akan merasai mati. Sesungguhnya akan disempurnakan pahala kamu pada hari kiamat. Sesiapa yang TERSELAMAT DARI NERAKA dan dimasukkan ke dalam syurga, sesungguhnya BERJAYA lah dia, dan ingatlah bahawa kehidupan di dunia ini hanyalah kesenangan yang memperdaya." (Ali Imran : 185)


WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI
Tuesday, July 3, 2018
WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI
GAMBAR YDP TULAR DAN JELEK DI MATA RAKYAT

Ha... Gaya ini tidak disenangi ....Yang ni memang lah nampak ego..., bila dah dapat kuasa berlagak nak mampus... Orang macam ni sama je dengan perangai Umno .... Yang inilah dikatakan lupa diri bila dah dapat kuasa, orang macam ni tak patut dibiarkan dalam Kerajaan PH... Belum apa-apa dah tunjuk belang...
Image may contain: one or more people, people standing and outdoor
Bila tular gambar Puan Mahani Bte Masban (Ketua Wanita PKR) yang juga YDP(MPHTJ) melawat kawasan banjir....

Maruah Kerajaan PH dah nampak buruk akibat perangai angkuh sombong Yb spesis macam ni. Jauhkan diri daripada bersikap macam tu...

Image may contain: one or more people, people standing and outdoor
Posted by AMIR Wartawan Rasmi LR at Tuesday, July 03, 2018

Sumber:
WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI: GAMBAR YDP TULAR DAN JELEK DI MATA RAKYAT

Tuesday, 3 July 2018
3 Senator Yang Dilantik Sebagai Menteri Adalah?
Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata tiga lagi menteri akan dilantik menjadikan keseluruhan barisan Kabinetnya kepada 29 orang menteri.

Pelantikan tiga menteri itu hanya boleh dibuat selepas mereka mengangkat sumpah sebagai senator di Dewan Negara, katanya.

"Selagi kita tidak ada acara mengangkat sumpah menjadi senator maka selagi itulah tidak boleh lantik sebagai menteri.

"Kita akan mempunyai 29 orang (menteri), sekarang ada 26 orang, jadi ada tiga orang lagi," katanya ketika ditemui pemberita selepas Istiadat Pengurniaan Surat Cara Pelantikan dan Istiadat Mengangkat Sumpah Jawatan dan Setia serta Sumpah Simpan Rahsia oleh Menteri dan Timbalan Menteri Persekutuan di Istana Negara di Kuala Lumpur, hari ini.

Seramai 13 menteri dan 23 timbalan menteri mengangkat sumpah jawatan di hadapan Yang di-Pertuan Agong Sultan Muhammad V.

Sebelum ini, 13 orang menteri yang diketuai Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail telah mengangkat sumpah jawatan sebagai menteri di bawah pentadbiran Dr Mahathir pada 21 Mei lepas susulan kemenangan Pakatan Harapan dalam Pilihan Raya Umum ke-14 pada 9 Mei lepas.

Mesyuarat Pertama Penggal Pertama Parlimen ke-14 akan bersidang mulai 16 Julai ini sehingga 16 Ogos depan.

Sementara itu, Dr Mahathir berkata beliau akan mengadakan pertemuan dengan menteri dan timbalan menteri yang mengangkat sumpah hari ini bagi memberi penerangan berhubung tanggungjawab dan peranan yang harus dimainkan mereka.

Dalam pada itu, ditanya tentang pelantikan Ketua Hakim Negara yang baharu bagi menggantikan Tun Md Raus Sharif, perdana menteri berkata ia akan diumumkan selepas Md Raus menamatkan perkhidmatan pada hujung bulan ini.


Kerajaan sudah mempunyai calon untuk mengisi jawatan itu, namun ia tidak boleh diumumkan pada masa ini, katanya.

"Dia (Md Raus) bercuti pada masa ini, pada hujung bulan ini dia akan bersara secara pilihan dan selepas itu kita akan umumkan siapa pengganti," katanya. - bernama

Sumber:
Addin: 3 Senator Yang Dilantik Sebagai Menteri Adalah?

Selepas pilihan raya mereka terus mendakwa Tun PM boneka Dap. Sebelum pilihan raya mereka kata DAP akan dominan, DAP akan mempengaruhi pemerintahan. Ramai Menteri dari DAP. Itulah spekulasi atau momokan yang kononnya hanya umno sahaja yang layak memerintah Malaysia. Parti lain tak layak atau tak tahu perintah Malaysia. Seolah-olah Malaysia, umno yang punya. 

Begitu juga cerita tentang bekas PM DSNajib. Kononnya PH menipu dengan mendakwa DSN jahat. Sedangkan kepada mereka DSN "insan terpilih" dan "khalifah" DSN dikhianati, DSN difitnah. Semasa masih dalam siasatan siap tanya bila lagi nak tangkap DSN. 

Sekarang ramai penyokong umno guna potongan maksud Al Quran dalam hujah mereka. Sayangnya masa umno sebagai penguasa xbanyak dan mereka jarang-jarang menggunakannya untuk berhujah. Bukankah elok tegur pemimpin mereka, mereka cuma penyokong dan bukan mereka kena pecat pun macam TSMY dan DSbinAfdal. 

Kononnya mereka kata rupa-rupanya PH sekadar cakap sahaja, dah jadi kerajaan baru nak cari bukti. DSN dah kena tangkap mereka berdoa supaya DSN dilindungi Allah dan berharap supaya yang buat DSN tertangkap diberi balasan setimpal. Siap ada yang kata kenapa tangkap, tak bagi sapina ( sapina ialah bahasa Mahkamah untuk memanggil saksi kes) Yang kena tuduh kenalah tangkap untuk didakwa. 

Mereka bunyi lagi Mahkamah sudah jatuh hukumkah? Itulah rumusannya penyokong DSN sedang fobia sebab tidak percaya dan hanya percaya DSN baik orangnya dan mereka masih dibelenggu sendrom penafian. 

Pencuri xkan mengaku dia pencuri. Penipu pun akan mengaku dia ulama. So ulama, ustaz dan agamawan versi dunia ini kononnya mana boleh menipu. (Tidak melibatkan agamawan dan ulama ori dunia akhirat)

Kenapa tak ada yang 'melolong' Menteri banyak dari kaum Cina?
Sebelum pilihan raya, pernah tak pembaca mendengar hujah politik bahawa DAP akan dominan, DAP akan mempengaruhi pemerintahan. Ramai Menteri dari DAP.

Saya sendiri pernah berhujah dengan seorang sahabat, mengenai memilih pemimpin dari kalangan bukan melayu Islam. Tiada siapa yang menang dan tiada siapa yang kalah kerana sembang2 hanya membuka pendapat masing-masing. Cumanya dakwaan DAP akan jadi Perdana Menteri dan DAP akan memerintah negara serta lain-lain tuduhan seperti mahu menjadikan negara Kristian, negara republik dan banyak lagi. Para pembaca mesti faham dan lebih arif dengan cerita-cerita sebelum pilihan raya tersebut.

Dalam 'sembang2' tersebut, maka sahabat dari seorang penyokong pembangkang mendakwa lantikan Menteri dan Timbalan Menteri akan lebih banyak kaum Cina dari Melayu.

"Aku nak tengok lepas ni berapa Menteri dari kaum Cina. Siap buat kira-kira lagi selepas satu senarai 'fake' tersebar di internet. Hakikatnya ..?

Bilangan Menteri dan Timbalan Menteri mengikut kaum adalah seperti berikut:

Menteri: Melayu (15), Cina (6), India (2), Lain-lain (2) 

Timbalan Menteri : Melayu (15), Cina (7), India (1), Lain-lain (0)
*Tidak termasuk PM & TPM.

Patutlah bila perlantikan menteri kabinet pada hari ni, tak ada banyak bunyi sangat. Sikit-sikit je. Tu pun bisik-bisik je. Takut malu tembelang sudah pecah.

Andaian dan cakap-cakap politik itu biasa. Kita tidak marah pun andai andaian tu dibuat atas dasar cakap-cakap politik. Biasalah, itu asam ragam politik.

Tapi .. tapi ... tapi ... (Mat Sabu hehehe)

Penulis rasa sikit gelisah bila banyak pemimpin tertentu bila bercakap akan cepat sangat sembang pasal dosa dan pahala. Satu tulisan penulis tak ikut dosa dan pahala sebagai contoh. 

Penulis tak tahu pulak kalau cakap benda yang tak ada (fitnah) .. lepas tu sebar .. lepas tu nak hukum apa? Dalam konteks ada yang mengatakan Menteri kabinet akan ramai dari kaum Cina. Itu bukan termasuk dalam dosa pahala ke? 

Penulis kadang-kadang keliru, apa jenis sebenarnya...?

Sumber:
Kenapa tak ada yang 'melolong' Menteri banyak dari kaum Cina? ~ Menconteng Untuk Perubahan™


Pemimpin AMANAH kini 9 dalam kabinet, 1 ketua menteri
DALIA ISMAIL
Majlis Istiadat Mengangkat Sumpah Jawatan Menteri dan Timbalan Menteri di Istana Negara yang berlansung pagi tadi, membariskan 9 pimpinan tertinggi AMANAH untuk menjawat jawatan menteri besar, menteri dan timbalan menteri.

Hari ini pimpinan AMANAH yang mengangkat sumpah terdiri daripada Ahli Parlimen Temerloh yang juga Setiausaha Agung AMANAH, Mohd Anuar Tahir dilantik sebagai Timbalan Menteri Kerja Raya

Ahli Parlimen Parit Buntar yang juga Naib Presiden AMANAH, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa dilantik sebagai Menteri Di Jabatan Perdana Menteri (Agama).

Ahli Parlimen Pokok Sena yang juga Naib Presiden AMANAH, Datuk Mahfuz Omar dilantik sebagai Timbalan Menteri Sumber Manusia.

Ahli Parlimen Shah Alam yang juga Pengarah Komunikasi AMANAH, Khalid Abd Samad dilantik sebagai Menteri Wilayah.

Ahli Parlimen Lumut yang juga Pengarah Pilihan Raya AMANAH, Dr Mohd Hatta Md Ramli dilantik Timbalan Menteri Pembangunan Usahawan

Ahli Parlimen Sepang yang juga Jawatankuasa Pimpinan Nasional AMANAH, Mohamed Hanipa Maidin dilantik Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Undang-undang).

Sebelum ini, 13 menteri Kabinet telah mengangkat sumpah termasuk tiga pimpinan AMANAH.

Presiden AMANAH Mohamad Sabu sebagai Menteri Pertahanan, Timbalan Presiden AMANAH Salahuddin Ayub dilantik Pertanian dan Pengarah Stategik AMANAH Dr Dzulkefly Ahmad dilantik Menteri Kesihatan.

Manakala Pengerusi AMANAH Negeri Melaka Adly Zahari dilantik Ketua Menteri Melaka yang baharu.

Pada PRU14 lalu, AMANAH telah bertanding 22 kerusi Parlimen yang mana 11 kerusi Parlimen berjaya dimenangi parti itu setelah dua tahun ditubuhkan dan menyertai gabungan dalam Pakatan Harapan untuk berhadapan dengan BN dan Pas.

Hari ini seramai 13 lagi menteri Kabinet dan 23 timbalan menteri mengangkat sumpah jawatan dan taat setia serta sumpah simpan rahsia di hadapan Yang di-Pertuan Agong Sultan Muhammad V di Istana Negara.

Istiadat itu yang berlangsung di Balairong Seri turut disaksikan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bersama isteri Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali dan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Kesemua menteri yang mengangkat sumpah hari ini menjadikan keseluruhan 27 Menteri dalam Kabinet Dr Mahathir termasuk 13 menteri terdahulu telah mengangkat sumpah pada 21 Mei lalu dan 16 bagi jawatan Timbalan Menteri.

Istiadat yang bermula pada 11 pagi itu dimulakan dengan kumpulan pertama Jemaah menteri yang diketuai Ahli Parlimen Muar Syed Saddiq Syed Abdul Rahman sebagai Menteri Belia dan Sukan.

Sejurus penerimaan surat cara pelantikan, Syed Saddiq melafazkan ikrar sumpah jawatan dan taat setia sebelum menandatangani dokumen rasmi pelantikan dengan disaksikan oleh Hakim Besar Sabah dan Sarawak Tan Sri Richard Malanjum mewakili Ketua Hakim Negara dan Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Dr Ali Hamsa.
at 7/02/2018 11:30:00 PTG
Sumber: 
KERENGGA: Pemimpin AMANAH kini 9 dalam kabinet, 1 ketua menteri

03 July 2018
Laksanakan t/jawab & jangan ingat nak balas dendam...
Image may contain: 52 people, people smiling
Image may contain: 52 people, people smiling
Kerajaan Pakatan Harapan diingatkan supaya tidak membalas dendam ketika melaksanakan tanggungjawab menyiasat semua skandal berkaitan institusi kerajaan kata tokoh veteran DAP, Lim Kit Siang.

Menurutnya, segala tindak tanduk kerajaan perlu adil dan tidak boleh menyamaratakan kesalahan kerajaan Barisan Nasional (BN) terdahulu terhadap pegawai-pegawai kanan kerajaan dan syarikat milik kerajaan (GLC).

Beliau membangkitkan perkara ini memandangkan wujudnya penindasan dan salah guna kuasa kerajaan terdahulu terhadap mereka yang tidak bersalah khususnya pembangkang yang kini telah membentuk kerajaan baru.
Image may contain: text
“Di samping kerajaan Pakatan Harapan perlu jalankan siasatan, menyingkirkan dan mengheret mereka yang didakwa bersalah ke muka pengadilan seperti dalam skandal 1MDB, Felda dan Tabung Haji – kita perlu berhati-hati.

“Jangan sampai dilihat membalas dendam terhadap semua orang – mungkin di kalangan mereka berada di persimpangan atas apa yang dilakukan kerajaan dahulu kepada institusi-institusi ini,” katanya dalam kenyataan.

Ahli Parlimen Iskandar Puteri itu berkata, tindakan membalas dendam umpama menggali ‘dua lubang kubur’ dan mengikut jejak langkah BN.
“Satu kepada mangsa, satu lagi ialah anda sendiri. Ini adalah peringatan supaya kita tidak membuka ruang untuk membalas dendam,” katanya.

Merujuk kepada pemecatan pegawai-pegawai kanan kerajaan dan GLC, Kit Siang berkata masih ramai di kalangan mereka yang menunjukkan prestasi yang baik, berintegriti dan jujur.

“Kita tidak boleh samaratakan semua kesalahan mereka.

“Kerajaan Pakatan Harapan tidak boleh bertindak seperti kerajaan dahulu. Tidak boleh sama sekali,” katanya lagi. – Roketkini.com
Chin Tong,Husam and Anwar to be Ministers after being made senators... 
Restoran mamak jadi pilihan Mat Sabu...

Menteri Pertahanan, Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu terkenal dengan personaliti merendah diri yang sering ditonjolkan beliau.

Walaupun sudah bergelar Menteri, namun beliau tidak kekok untuk makan di kedai mamak seperti yang biasa dilakukannya sebelum menjadi menteri.

Terbaharu melalui entri di laman Twitter, Mat Sabu memuat naik beberapa gambar menikmati sarapan pagi di Restoran Khulafa Seksyen 19, Shah Alam sebelum menuju ke Istana Negara untuk istiadat angkat sumpah menteri Kabinet.

“Dalam perjalanan ke Istana Negara untuk majlis angkat sumpah rakan-rakan menteri Kabinet. saya singgah minum di Restoran Khulafa Seksyen 19, Shah Alam...kegemaran saya teh C ‘O’,” katanya.
Melalui gambar yang dimuat naik itu juga, beliau ditemani isteri , Normah Alwi dan beberapa orang pegawai.

Entri itu yang dimuat naik pada jam 9.44 pagi turut mendapat perhatian pengguna Twitter memuji sikap Mat Sabu yang tidak kekok untuk lepak di kedai mamak.

Pengguna Twitter, @armanamin330 menulis : Jarang la dapat tengok escort/bodyguard makan sekali dengan menteri.Terbaik.

Manakala @tajudin6464 menulis : Simple sungguh Abg Mat..i like.

Tidak kurang juga ada yang menasihati Mat sabu supaya tidak mengambil minuman manis dan menjaga kesihatan. - SH
All eyes on Najib's jail term, he could face 10 to 20 years...

The Malaysian Government has received partial DOJ and FBI inquiry papers, we believe the receipt and bank transaction records are straightforward and the rationale of bank transactions is “genuine” because no one in the world can alter or falsify information controlled by databases in network banking.

Based on the receipt and the bank account, it was confirmed that the RM2.6billion money was found on Najib’s personal account by Tanore Finance Corporation owned by Jho Low.

Najib’s denial that the money was a donation to the Royal Arab family could be concluded “the final appeal” to defend itself which is in fact deferred.

In this respect, Prime Minister Tun M, with full confidence in telling reporters, that Najib’s case, is clear, has strong evidence and relevant documents.

* The question of playing in the minds of the people is that if there is any evidence that it is still not yet brought to court? *

For all, the process of claiming Najib is not like claiming a motorcycle thief.

* Although the evidence gathered is clear enough but the previous AG’s decision, Mohd Apandi who decides Najib is innocent, must be disqualified before commencing Najib’s claim proceedings.

* To abolish the decision of the Attorney-General’s Chamber, it is not easy, in the constitution 145 (3) of every decision of the Attorney General is final and can not be re-opened or opened at a new case in which forum ._ *

* This means, Najib can no longer be prosecuted for this case, but we appoint Tommy Thomas(TT) not because of racism, not because of disparaging the other races, but he is a skillful lawyer and knows the constitution of the Constitution, so that such skilled person is liable to cancel past results, in addition TT is among the lawyers listed among the world’s 500 best pratisional laws . *

While this is a complicated and technical thing that can not be seen by people outside the legal entity, TT is in the final process of challenging the Apandi’s decision and will definitely be able to reopen the 1 MDB case.

The people who are so excited to ask and be impatient to see Najib being asked to be patient, not the intention of the Malaysian Government to deliberately extend the case but we need to go through various technical processes to abolish Appandi’s decision first.

The question is, when? And how? In general, I can say, only a few weeks later Najib will bring court order.

What if TT did not succeed in abolishing AG’s past decision? This is not going to happen, though it has been enshrined in the country’s judicial constitution, there is a wide space and a viable opportunity to overthrow Appandi’s decision because it involves the former AG’s former integrity and biasness that violates the principal nature of justice.

In conclusion..Najib will not miss and his term of imprisonment is likely to reach 10 to 20 years or more.

You can share or copy to describe the real thing if anyone asks you.

All this while I just read and keep quiet with question questions from the people because it seems that those who ask are civilians who do not know the legal process. - Dr. Halim.J
Sepandai2 Jamal lompat akhir jatuh ke dalam jamban jua...
Story kat SINI dan SINI  


Image may contain: one or more people




cheers.
Posted by ali allah ditta at 12:30:00 AM
Sumber:
tumpang sekole...?: Laksanakan t/jawab & jangan ingat nak balas dendam saja...

TUESDAY, JULY 03, 2018
Dalam rumah Najib RM120juta, belum lagi siasat menteri BN yang lain, kata Mohamad
Oleh MOHD ALI HASHIM

Pendedahan yang berjaya dilakukan oleh pihak polis terhadap harta dan rampasan milik bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Razak lebih mengejutkan rakyat berbanding berlakunya peralihan kuasa dalam negara pada 

Mei lalu, kata Presiden AMANAH Mohamad Sabu. 

“Seluruh rakyat dalam negara ini terkejut apabila didedahkan jumlah wang tunai yang ditemui di kediaman bekas Perdana Menteri itu. 

“Kalau rumah Najib saja boleh temui sehingga RM120 juta, apa lagi jika menteri-menteri Umno yang lain sekiranya disiasat. 

“Amat mengejutkan bagaimana wang negara yang begitu banyak sekali boleh diselewengkan oleh pemimpin negara semasa zaman BN memerintah, ” jelasnya lagi. 

Beliau yang juga Menteri Pertahanan turut berkata, lebih mengejutkan apabila pihak polis terpaksa mengambil masa selama 36 hari untuk mengira sejumlah wang serta barang rampasan tersebut. 

“Dulu kita sebagai pembangkang telah menimbulkan kebimbangan ini. 

“Namun begitu ramai tidak percaya dan masih berteka-teki dengan membuat pelbagai dakwaan. 

“Kini setelah terbukti apa yang telah didedahkan sebelum ini, maka ia memberi satu peringatan kepada kerajaan baru yang dipimpin oleh Pakatan Harapan, ” ujarnya lagi. 

Malah tegasnya, rakyat kini senantiasa memerhatikan pergerakan yang sedang dibawa oleh kerajaan baharu. 

Oleh kerana itu sarannya, kerajaan harus membuat yang terbaik bagi membela nasib rakyat.

“Bagi mendapat keadilan kita akan membuka semula kes yang melibatkan kematian model Mongolia, Altantuya. 

“Begitu juga dengan kes melibatkan kematian Beng Hock dan juga Sarbini semasa disiasat SPRM dahulu. 

“Kerajaan baharu mahu setiap kes ini diadili dengan adil dan rakyat berhak untuk menilai amanah yang sedang dipertanggungjawabkan, ” tegasnya. 

Beliau juga berharap Umno sebagai pembangkang buat kali pertama akan menjadi pembangkang yang baik pada sidang Parlimen yang akan datang bagi membetulkan keadaan.

 Turut hadir dalam majlis tersebut ialah Menteri Kewangan, Lim Guan Eng, Pengerusi AMANAH Pulau Pinang, Datuk Mujahid Yusof Rawa dan kepimpinan Pakatan Harapan Pulau Pinang.~ malaysiadateline Catatan Oleh Alhusseyn Alhusseyn pada 8:00 am

Sumber:
al- Husseyn: Dalam rumah Najib RM120juta, belum lagi siasat menteri BN yang lain, kata Mohamad

Tuesday, 3 July 2018
Pemuda DAP Tidak Puas Hati

Pemuda DAP mengkritik Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad kerana tidak mengikuti senarai calon menteri yang dicadangkan kepimpinan DAP, termasuklah Anggota Parlimen Teluk Intan, Nga Kor Ming dan MP Stampin Chong Chieng Jen.

Ketua Pemuda DAP, Wong Kah Woh menyoal jika Dr Mahathir pada masa hadapan akan menolak setiausaha agung DAP sebagai menteri, jawatan tertinggi parti yang kini disandang Menteri Kewangan Lim Guan Eng.

"Kini cadangan yang dikemukakan oleh DAP telah diketepikan, sekiranya Setiausaha Agung DAP juga ditolak pelantikannya atas mana-mana sebab pada satu hari nanti, adakah DAP tetap akan dipaksa menerima keputusan sebegini?" Soal Wong dalam suatu kenyataan.

Wong turut mengadu barisan kabinet tidak mencerminkan jumlah kerusi yang dimenangi DAP yang memenangi jumlah kerusi parlimen kedua terbanyak selepas PKR.

"Tindakan Perdana Menteri adalah tidak berpatutan lantaran pengaturan senarai kabinet tersebut tidak mengikuti bilangan kerusi yang dimenangi oleh sesebuah parti untuk mengilustrasikan hasrat rakyat...

"...malah keputusan sedemikian juga tidak menghormati cadangan pimpinan parti seperjuangan," katanya.

Janji lantik Nga, Chong

Guan Eng sewaktu berkempen dalam PRU14 menjanjikan Nga dan Chong dilantik menjadi menteri jika Pakatan Harapan berjaya menawan Putrajaya.

Bagaimanapun, Mahathir enggan menerima Nga di dalam kerajaan sementara Chong pula dilantik sebagai timbalan menteri.

"Apabila keempat-empat parti dalam Pakatan Harapan memberikan kuasa kepada YAB Perdana Menteri untuk memilih dan melantik menteri, sesungguhnya ini juga bermakna bahawa Perdana Menteri akan melantik menteri dalam kalangan senarai calon yang dikemukakan oleh parti-parti...

"... dan Perdana Menteri harus menghormati pilihan komponen parti dalam Pakatan HARAPAN supaya ia dapat membentuk sebuah kabinet yang sempurna," kata Wong yang berasal dari Perak, manakala Nga Kor Ming ialah pengerusi DAP negeri.

Wong berkata Nga dan Chong merupakan pemimpin berbakat dengan pengalaman yang banyak.

Beliau juga berkata Pemuda DAP tidak mempersoalkan pertimbangan perdana menteri dalam memilih jemaah menterinya tetapi DAP tahu kemampuan calon-calonnya dengan lebih baik.

Wong menjelaskan kritikan Pemuda DAP bukan kerana merebut jawatan menteri tetapi demi menghormati hasrat rakyat.

"DAPSY ingin menegaskan bahawa pandangan terhadap senarai kabinet yang diumumkan YAB Perdana Menteri bukan berniat untuk merebut mana-mana jawatan menteri tetapi adalah untuk menghormati hasrat rakyat serta mempertahankan maruah parti demi memastikan tidak wujudnya sistem cacat bahawa sesebuah parti terlalu berkuasa dalam Pakatan Harapan," katanya yang menegaskan keputusan patut dibuat secara persetujuan bersama. - malaysiakini

Sumber:
Addin: Pemuda DAP Tidak Puas Hati

TUESDAY, JULY 03, 2018
BUKAN SALAH IBU MENGANDUNG
Tamrin Tun Ghafar

 1. Tahniah kepada Zahid Hamidi diatas kejayaan beliau mengalahkan Khairy Jamaluddin dan Tengku Razaleigh Hamzah dalam pemilihan jawatan Presiden UMNO yang berlangsung kelmarin, Sabtu 30/06/18. 

 2. Malangnya tak sampai pun 24 jam bergembira dengan kemenangannya, Zahid Hamidi terpaksa hadir memberi kenyataan di Ibu Pejabat SPRM, esok Isnin 02/07/18. 

 3. Adalah difahamkan sebab beliau dipanggil ini ialah berhubung kes pecah amanah atau Criminal Breach of Trust ( CBT ) sebanyak RM800,000/- yang melibatkan sebuah yayasan di mana beliau adalah pengerusinya. 

 4. Difahamkan yayasan tersebut ialah Yayasan Akal Budi. 

5. Begitu juga kes berhubung 1MDB di mana beliau mengaku telah berjumpa 2 orang waris keluarga Diraja Arab yang kononnya telah menderma RM2.6 bilion kepada Najib Razak. 

 6. Ini belum lagi kes Kretam Holdings dan Tekala yang asalnya kepunyaan Yayasan Gerak Bakti milik Pemuda UMNO Malaysia, tapi kemudian menjadi miliknya. 

 7. Dalam tahun 1988, Zahid Hamidi mengaku mempunyai RM240 juta dan beliau seharusnya memaklumkan kepada umum bagaimana memperolehi kekayaan sebanyak itu ketika itu? 

 8. Berkemungkinan besar polis akan membuka semula kes jenayah yang melibatkan beliau, ahli keluarga dan ‘bodyguardnya’ yang memukul sehingga retak 'skull' Amar Bazli , bekas kekasih anak perempuan beliau di suatu ketika dahulu. 

 9. Timbalan Presiden UMNO yang baru dipilih pula, Mat Hassan turut berhadapan dengan kes ‘Anti Money Laundring Act’ atau AMLA. 

 10. Syarikat Pengurup Wang atau Money Changer yang menguruskan penghantaran RM10 juta ke London bagi pihak Mat Hsssan telah di ambil tindakan oleh Bank Negara Malaysia ( BNM) tetapi ketika itu tidak ada sebarang tindakan undang-undang pun dikenakan pada beliau. 

 11. Boleh dikatakan sebahagian besar mereka yang menang dalam pemilihan UMNO terutama di peringkat pusat masing - masing tak ubah seperti kerbau yang telah terpalit lumpur. 

 12. Apa pun yang akan berlaku terhadap setiap mereka, ia bukan ‘salah ibu menggandung'. 

13. Nasihat saya eloklah sediakan payung sebelum hujang atau dalam msksud lain sediakanlah peguam sebeum anda diheret ke mahkamah. 

Selamat Membaca Terima Kasih.
Catatan Oleh Alhusseyn Alhusseyn pada 10:00 am

Sumber:
al- Husseyn: BUKAN SALAH IBU MENGANDUNG

TUESDAY, JULY 03, 2018
DILEMA MELAYU UMNO BALA TIMPA MENIMPA
Oleh Yahaya Ismail.

   Ingatkan panas sampai ke petang rupanya hujan airmata di tengah hari. Nasib UMNO jatuh tangga ditimpa tangga, ditimpa lagi oleh buah kelapa dari Bagan Datok. Dulu berlagak samseng hari ini moyok macam kucing kesejukan. Bomoh Ponotogo pun sudah lupa mantra-mantra yang boleh menghindarkan segala bala akibat akaun UMNO sudah dibekukan. Tempe pagi sudah jadi masam berkulat. 

 Menurut sumber sebahagian besar ketua bahagian dan wakil rakyat BN yang mendapat habuan dari wang haram 1MDB akan disiasat. Beberapa orang bekas menteri yang kurang ajar, korup akan menjadi penghuni di Sg Buloh tak lama lagi. Beberapa orang kaum keluarga Tun Razak yang menerima duit rompakan 1MDB juga akan tidur tak lena, mandi tak basah. Lebih kurang 400 yang terlibat dengan skandal 1MDB akan disiasat PDRM dan SPRM. Jangan terkejut kalau calon-calon presiden UMNO dan pucuk pimpinan lain juga menjadi sorotan pihak berkuasa. 

 Banyak ahli UMNO kelas JKKK, ustaz, cikgu, kerani, petani dan nelayan sudah mula mencari payung BERSATU dan AMANAH untuk berteduh. Dikatakan sudah banyak ketua bahagian dan wakil rakyat UMNO merengek-rengek nak masuk BERSATU kononnya mereka penyokong Tun M secara senyap-senyap.

 Inilah pemimpin kelas kaldai dan unta yang perlu berhati-hati menerima mereka menjadi ahli BERSATU atau AMANAH. Kebanyakan mereka dikatakan tidak mahu menyertai PKR kerana tidak yakin Anwar boleh jadi PM kelapan. 

 Besar kemungkinan UMNO tidak akan dihidupkan semula oleh ROS. Ingat bagaimana mantan Presiden UMNO, penyamun kelas cakrawala, menghalang pendaftaran BERSATU dan melarang gambar Tun M digunakan dalam kempen PRU 14? Sekarang kamu rasa pula kesannya pada UMNO. Ingat Allah tunjukkan kuasaNya cod bro. 

Kamu tidak boleh salahkan kerajaan PH membunuh UMNO. Kamu, ahli-ahli UMNO sendiri membunuh parti kamu kerana kamu menyokong kemungkaran Najib Razak yang dunia tahu perompak kelas cakrawala. Kamu tidak boleh salahkan kerajaan PH membunuh UMNO.

 Ingat apa yang kamu tanam itulah yang kamu dapat. Kalau kamu menerima duit rompakan 1MDB maka kamu mestilah menerima akibatnya. Kalau UMNO diisytihar tidak sah siapakah antara calon presidennya sanggup memulihkan kembali parti yang sarat dengan bala dan sial itu? 

Bolehkah berjuta ahlinya hidup tanpa fulus yang dibekukan SPRM? Sanggupkah bomoh Ponorogo, Ku Li atau KJ berkorban beratus juta ringgit untuk menggerakkan UMNO kembali? Nahe, nahe. 

 Kehancuran kuasa UMNO patut menyedarkan orang Melayu yang fanatik, taksub, emosional bahawa UMNO bukan memperjuangkan hak Melayu, Islam dan negara. Ia dijadikan alat untuk golongan elit Melayu yg super korup, gila harta dunia untuk memperkayakan diri sendiri atas nama Melayu, Islam dan raja Melayu. 

Sebagai contoh penjajah British memperuntukkan berjuta ekar tanah rezab Melayu. Bila UMNO berkuasa kini hanya tinggal 12% tanah rezab Melayu. Siapa punya angkara yang memperkosakan tanah rezab Melayu? Bukan DAP, bukan MIC tapi UMNO. Yang menjadi perompak kelas cakrawala, menipu rakyat dan menghancurkan ekonomi Malaysia ialah Melayu UMNO. 

 Selama 61 tahun UMNO berkuasa mengapa Melayu Umno masih menuduh bangsa lain yang menyebabkan Melayu mundur dan miskin di buminya sendiri? Yang jadi PM orang Melayu, pegawai-pegawai tinggi Melayu, ada raja Melayu, berkuasa selama 61 tahun, mengapa Melayu merempat di buminya sendiri? 

 Cermin muka, guna otak, insaflah wahai Melayu yang bodoh sombong, miskin ilmu, jiwa hamba, korup, tidak berpegang pada tali Allah, bahawa minda kamu masih bercawat tidak berubah menurut peredaran zaman. 

 Minda bercawat UMNO tidak relevant lagi dalam perjuangan PH sekarang. Melayu mesti berani merevolusikan pemikiran menurut masa dan kemajuan ilmu. Bangsa yang kaya dengan ilmu akan menguasai bangsa yang miskin ilmu. Kamu mesti berani menubrak zaman, mencipta sejarah gemilang untuk bangsa kamu melalui ilmu pengetahuan dan kebijaksanaan.. 

 Ini bukan era hantu, puaka, jin afrid, menyembah manusia lagi. Pegang pada tali Allah, kuasai ilmu, dan bentuk sejarah gemilang atas kekuatan intelek kamu sendiri dengan restu Allah. Ini adalah rahsia kejayaan yang diberkati Allah. Catatan Oleh Alhusseyn Alhusseyn pada 12:00 pm

Sumber:
al- Husseyn: DILEMA MELAYU UMNO BALA TIMPA MENIMPA

Najib cuma pindah rumah saja...

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - Sejam yang lalu
[image: Related image] *Najib dicekop...* *Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini memaklumkan bahawa bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak telah ditahan di kediamannya, di Jalan Langgak Duta, Kuala Lumpur hari ini.* *Menurut Pesuruhjaya SPRM Datuk Mohd Shukri Abdull, pihaknya juga telah memaklumkan perkara itu kepada Ketua Polis Negara lapor Malaysiakini.* *Mohd Shukri juga dilapor akan mengeluarkan kenyataan media sebentar lagi.* *Terbaru, satu kenyataan media yang dikeluarkan Pasukan Petugas Khas 1MDB telah mengesahkan penahanan itu dibuat pada jam 2.35 pe... lagi »

Khairuddin dedah bertemu Najib dan Rosmah

kerengga pada KERENGGA - 2 jam yang lalu
Bekas ketua Umno bahagian Batu Kawan, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan mendedahkan bahawa beliau telah bertemu dengan bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak dan isterinya, Rosmah Mansor. Khairuddin, yang telah membuat beberapa laporan mengenai 1MDB dengan pihak berkuasa tempatan dan luar negara, berkata pertemuan itu berlangsung dua hari selepas kekalahan BN yang dipimpin Najib dalam

PESANAN BUAT KABINET BARU

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 4 jam yang lalu
Alhamdulillah,syukur hampir keseluruhan menteri kabinet telah dilantik. Kita mengucapkan tahniah dan berdoa agar mereka semua dapat menjalankan amanah yang diberikan. Harap mereka sentiasa merasakan bahawa mereka memikul tanggungjawab yang besar. Sepertimana rakyat dahulu mahu menteri-menteri lepas yang telah dijatuhkan itu bersikap amanah, telus dan punyai urustadbir yang baik, demikian rakyat mahu daripada mereka hari ini. Bahkan lebih besar harapan rakyat iaitu untuk melihat satu sistem pentadbiran yang teguh dan tidak dimanipulasi oleh mana-mana pihak. Rakyat bukan ingin m... lagi »

Najib akhirnya ditahan

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 4 jam yang lalu
Pada 3 Julai 2018oleh RoketKini Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini memaklumkan bahawa bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak telah ditahan di kediamannya, di Jalan Langgak Duta, Kuala Lumpur hari ini. Menurut Pesuruhjaya SPRM Datuk Mohd Shukri Abdull, pihaknya juga telah memaklumkan perkara itu kepada Ketua Polis Negara lapor Malaysiakini. Mohd Shukri juga dilapor akan mengeluarkan kenyataan media sebentar lagi. *Terbaru*, satu kenyataan media yang dikeluarkan Pasukan Petugas Khas 1MDB telah mengesahkan penahanan itu dibuat pada jam 2.35 petang tadi berhub... lagi »

Najib Bohong..

Jeebond BLM pada BlogList Malaysia - 4 jam yang lalu
Bekas Gabenor Bank Negara, Tan Sri Zeti Akthar Aziz menolak dakwaan bahawa beliau menyedari tentang RM2.6 bilion dalam akaun Ambank Najib sebelum pilihan raya umum 2013 (PRU13) tetapi tidak mempersoalkan perkara itu. "Saya ingin menyatakan bahawa dakwaan ini adalah salah. Saya tidak mempunyai pengetahuan tentang RM2.6 bilion yang dipindahkan ke akaunnya," katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan beberapa jam selepas penangkapan Najib. Zeti juga mendakwa bahawa pada 3 Julai 2015, beliau dipanggil ke Pejabat Perdana Menteri di Putrajaya apabila skandal itu meletus. "Dia memin... lagi »

Penangkapan Najib ulang sejarah luka bangsa

mohd sayuti Omar pada . - 5 jam yang lalu
*ULASAN PILU* MULAI esok rakyat Malaysia akan berhadapan dengan satu lagi gelora sejarah yang mengaitkan langsung dengan bangsa Melayu. Sejarah dimaksudkan itu ialah apabila bekas Perdana Menteri, Mohd Najib Razak akan didakwa di mahkamah atas pertuduhan menyalahgunakan kuasanya. *Najib dibawa ke SPRM.*Najib ditangkap di rumahnya di Langgak Duta hari oleh pasukan khas SPRM. Waktu ini Najib berbaju lokap sedang ditahan dalam lokap SPRM di Putrajaya. Sebelum ini negara sudah melalui detik sejarah getir apabila bekas TPM, Anwar Ibrahim didakwa di mahkamah atas tuduhan hampir sama meny... lagi »

Ha ha ha Zahid hamidi buat lawak kata pegawainya tersilap guna duit yayasan untuk bayar kad kredit

kerengga pada KERENGGA - 5 jam yang lalu
Zahid: Duit yayasan 'tersilap' guna untuk bayar kad kredit Faisal Asyraf Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata dana Yayasan Akal Budi memang ada digunakan untuk melunaskan bayaran kad kreditnya namun menegaskan ia berlaku kerana kesilapan pegawainya. Menurut presiden Umno itu bilkad kredit terbabit diserahkan kepada pegawai berkenaan. Bagaimanapun katanya berlaku kekeliruan sehingga

SIAPA PEMIMPIN UMNO SUDI BERI SOKONGAN KEPADA NAJIB DI MAHKAMAH ESOK?

Shahbudin Husin pada Shahbudin dot com - 6 jam yang lalu
Bekas Perdana Menteri, Najib Razak yang ditahan petang tadi kediamannya di Taman Duta dijangka akan didakwa di mahkamah pagi esok. Beliau yang dibawa terus ke pejabat SPRM di Putrajaya sejurus penahanannya, dipercayai akan bermalam di lokap agensi pencegahan rasuah itu pada malam ini. Di mahkamah esok, Najib dijangka akan dihadapkan dengan 10 pertuduhan berhubung rasuah, pecah amanah sebagai penjawat awam dan berkaitan akta pencegahan penggubahan wang haram. Peguam Negara, Tommy Thomas sendiri dipercayai akan mengetuai pasukan pendakwaan terhadap Najib itu. Pendakwaan terhadap Na... lagi »

Calon speaker PKR tarik diri, dakwa ditekan DAP

kerengga pada KERENGGA - 6 jam yang lalu
Adam Abu Bakar PETALING JAYA: Senator Siti Aishah Shaik Ismail yang dicalonkan PKR untuk jawatan speaker Dewan Undangan Negeri Perak mengesahkan menarik diri dari pencalonan, mendakwa dia ditekan DAP supaya memberi laluan kepada Ahli Parlimen Beruas, Datuk Ngeh Koo Ham. Siti Aishah berkata pencalonannya dibuat atas “kefahaman” bahawa DAP “harus” memberi ruang kepada calon PKR memandangkan

Lebih 10 pertuduhan ke atas Najib!

PBO™ pada Menconteng Untuk Perubahan™ - 6 jam yang lalu
Bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak akan didakwa di mahkamah esok. Menurut Pasukan Petugas Khas 1MBD Najib sudah ditangkap di rumahnya kira-kira jam 2.35 petang ini. Katanya Najib ditahan berikutan kes bekas anak syarikat 1MDB, SRC International Sdn Bhd. Terdahulu pasukan petugas khas dianggotai empat individu itu memberitahu tangkapan berkenaan dibuat pegawai Suruhanjaya Pencegahan

Selepas Najib tidur di lokap SPRM malam ini, apa yang boleh dijangka esok?

biaqpila hensem pada Biaqpila™ - 7 jam yang lalu
KUALA LUMPUR: Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) petang tadi. Mengesahkan perkara itu, Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Seri Mohd Shukri Abdull berkata, beberapa pegawai suruhanjaya tersebut telah hadir ke rumah Najib di Langgak Duta di sini petang ini sebelum membawa bekas Presiden UMNO itu. Presiden Transparency International Malaysia (TI-M), Datuk Akhbar Satar memaklumkan apa yang menjadi perhatian esok ialah apakah tuduhan-tuduhan yang akan dikenakan terhadap bekas perdana menteri yang juga bekas Pengerusi Lembaga ... lagi »

SAH!! Najib akan didakwa esok pagi

kerengga pada KERENGGA - 5 jam yang lalu
PUTRAJAYA - Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak akan didakwa pagi esok di Mahkamah Kuala Lumpur. Pasukan Petugas Khas (Task Force) 1MDB mengesahkan tangkapan terhadap Najib, pada jam 2.35 petang berkaitan SRC International Sdn Bhd. Task Force 1MDB yang terdiri daripada bekas Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail; Ketua Pengarah Pusat Governans, Integriti dan Anti-Rasuah

Najib Dah Kena Tangkap Akan Didakwa Esok

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 5 jam yang lalu
KUALA LUMPUR: Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di kediamannya dekat Langgak Duta kira-kira jam 3 petang tadi. Beliau dijangka dihadapkan ke Mahkamah Majistret untuk perintah tahanan reman esok. Tiga kereta milik SPRM dilihat memasuki perkarangan kediaman Najib dipercayai kira-kira jam 2 petang tadi. Ketiga-tiga kereta berkenaan termasuk sebuah kereta Proton Inspira berwarna merah dinaiki Najib dilihat keluar dari perkarangan rumah kediaman pada jam 3.07 petang tadi. Sebelum ini, Najib dipanggil memberi keterang... lagi »

BUDAK TV3 KERJA DENGAN MITI???

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 5 jam yang lalu
"Semalam saya letak jawatan, macai PH happy.. Hari ini saya dilantik Setiausaha Akhbar MITI.. Macai PH nak kata apa..?" "Yang dok bekap PH sejak sebelum PRU-14 teruskan meroyan k.. Saya nak keja ngan Menteri dulu.."🤭 #Sarcasm [image: Image may contain: 1 person, smiling]

3 LAGI BAKAL JEJAK LANGKAH NAJIB

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 5 jam yang lalu
[image: Image may contain: 2 people, people smiling][image: Image may contain: 1 person][image: Image may contain: 2 people, people smiling, people standing and suit] Cerita hari ini.. 1. Zahid Hamidi sambung beri keterangan untuk hari kedua di SPRM.. 2. Riza Aziz, anak tiri Najib hadir memberi keterangan di SPRM.. 3. IGP Fuzi Harun beri keterangan di SPRM.. 4. Shahrir Samad hadir ke SPRM untuk mengakui beliau ada menerima duit walau tidak dipanggil SPRM.. Hasil: Najib ditahan di rumahnya dan dibawa ke SPRM.. Siapa yang mengkhianati Najib sehingga beliau ditahan..?

NAJIB DI TAHAN DIRUMAHNYA

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 5 jam yang lalu
[image: Image may contain: tree, car and outdoor] Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dibawa menaiki kenderaan SPRM dari kediamannya di Jalan Langgak Duta, Taman Duta, di sini jam 3 petang tadi.. Beliau dikatakan ditahan dilokap SPRM di Putrajaya. [image: No automatic alt text available.][image: No automatic alt text available.][image: Image may contain: 12 people, people smiling, people standing]

Kerajaan diingat supaya tidak balas dendam – Lim Kit Siang

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 5 jam yang lalu
Pada 3 Julai 2018oleh PENTADBIR Kerajaan Pakatan Harapan diingatkan supaya tidak membalas dendam ketika melaksanakan tanggungjawab menyiasat semua skandal berkaitan institusi kerajaan kata tokoh veteran DAP, Lim Kit Siang. Menurutnya, segala tindak tanduk kerajaan perlu adil dan tidak boleh menyamaratakan kesalahan kerajaan Barisan Nasional (BN) terdahulu terhadap pegawai-pegawai kanan kerajaan dan syarikat milik kerajaan (GLC). Beliau membangkitkan perkara ini memandangkan wujudnya penindasan dan salah guna kuasa kerajaan terdahulu terhadap mereka yang tidak bersalah khususnya pem... lagi »

PANAS!!! Laporan: Najib ditangkap

kerengga pada KERENGGA - 6 jam yang lalu
Bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak dispekulasi telah dibawa oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dari rumahnya di Jalan Langgak Duta, Kuala Lumpur hari ini. Beberapa sumber yang dihubungi Malaysiakini turut mengesahkan perkara itu. Malaysiakini juga sebelum ini melaporkan spekulasi kemungkinan Najib ditangkap hari ini. Menurut laporan The Malaysian Insight,

RM25 Juta Untuk Projek 1Malaysia Negaraku Diseleweng?

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 6 jam yang lalu
PETALING JAYA: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) memulakan siasatan ke atas dakwaan penyelewengan dana Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) bernilai hampir RM25 juta yang diluluskan untuk projek 1Malaysia Negaraku. Menurut sumber, dana tersebut diluluskan untuk kira-kira 10 projek bawah 1Malaysia Negaraku tetapi semua projek itu tidak dilaksanakan. Katanya, siasatan mendapati seorang pegawai kanan di Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (Finas) terlibat dalam hampir semua projek itu. Menurut sumber, pegawai kanan terbabit dipercayai diarah ole... lagi »

Pasukan petugas khas 1MDB beku 408 akaun bernilai RM1.1 bilion

Alhusseyn Alhusseyn pada al- Husseyn - 6 jam yang lalu
FMT Reporters Pasukan petugas khas 1MDB tidak menolak kemungkinan akan ada lagi akaun yang bakal dibekukan selepas ini. Ia membabitkan akaun 81 individu dan 55 syarikat yang dipercayai pernah menerima dana daripada 1MDB. PETALING JAYA: Pasukan Petugas 1MDB membekukan sebanyak 408 akaun bank melibatkan dana RM1.1 bilion daripada akaun milik individu, parti politik serta badan bukan kerajaan (NGO) pada 26 dan 29 Jun 2018. Dalam kenyataannya, pasukan itu berkata akaun yang dibekukan membabitkan 81 individu dan 55 syarikat yang dipercayai pernah menerima dana daripada 1MDB. “I... lagi »

Tidak bertajuk

Alhusseyn Alhusseyn pada al- Husseyn - 9 jam yang lalu
PETALING JAYA: Ketua Umno Bahagian Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Yunos disahkan sudah ditangkap polis Indonesia hari ini, kata Menteri Dalam Negeri, Tan Sri Muhyiddin Yassin. Muhyiddin dalam kenyataan berkata pemimpin Umno itu ditangkap pada 6.15 petang waktu Malaysia. “Polis Malaysia telah dihubungi untuk menyelaras untuk membawa beliau pulang ke Malaysia,” katanya. Muhyiddin mengucapkan terima kasih kepada kerajaan Indonesia atas bantuan pihak berkuasa negara itu. Terdahulu, polis meminta kerjasama dengan pihak berkuasa Indonesia bagi mengesan Jamal yang dipercayai mel... lagi »

SPRM minta pemilik akaun dibeku pulangkan dana 1MDB

kerengga pada KERENGGA - 9 jam yang lalu
Alyaa Alhadjri Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) meminta mana-mana pemilik akaun yang dibekukan kerana berkaitan 1MDB supaya menyerahkan dana berkenaan kepada suruhanjaya itu atau berdepan tindakan undang-undang. Ketua pesuruhjayanya, Datuk Seri Shukri Abdull yang juga anggota pasukan tugas khas 1MDB, berkata, tiada notis dikeluarkan sebelum ini untuk membekukan akaun bank





n.
HTML NOTE:

s3v3n

s3v3n
.


Tiada ulasan: