Jumaat, 3 Ogos 2018

Jangan balas. Kebanyakan orang yang mengirim perkara berbaur penghinaan sebenarnya mengharapkan tindak balas. 7964.


Foto Malaysiakini (BM Version).
https://www.facebook.com/mkinibm/photos/a.289618539944.28997.31373189944/10151508627614945/?type=3&theater
Halaman Disukai · 8 jam 
 
Makluman kepada pembaca, imej yang ditularkan dengan menyalahgunakan logo Malaysiakini adalah tidak benar dan tidak pernah disiarkan oleh kami. Perdana Menteri juga tidak pernah mengumumkan perkara tersebut.

Sofea Mohamad Saya awal2 dah tau palsu..ni semua kerja org yg nk mghuru harakan kerajaan bwh pimpinan tun..tolong lah insaf umno..sb org umno yg tunjuk pd saya tp saya kata saya follow malaysia kini xpnh pun tgk tajuk berita ni...

Mieza Iezah Tp bnyk yg xpalsu..bab minyak, tol, ptptn, ecrl, sejarah, psl kata mlyu pndatang, ehhh bnyk la xpalsu...dlu ph buat kt umno..skng pakat2 merasa..kikikk..wlaupn i bkn di mana2 pihak..
Muka Buku Jgn taksub dgn sesuatu atau pendpt seseorg, sehingga tak blh buat siasatan dan analisa sendiri

Mudzir Mohamad klu bab sebar dan percaya fitnah...orang kita mmg juara... otak letak tepi dulu
Mohd Noorhafiy haha.. sma je 2 x 5 5 x 2.. pembangkang dlu pon slalu sebar cerita fitnah.. edit memanjang.. malas aku nk layan politik ni.. suma nk kenyangkn perut sendiri
Ahamadazam Zainalazman Mohd Noorhafiy tu sbb aku beristiqomah ngan PAS yg selalu jd mangsa fitnah dr dulu sampai sekarang.. 

facebook.

Tiada orang harus merasa dibuli atau diganggu di Facebook dan kami kesal kerana anda melalui pengalaman ini.

Kami tahu cadangan di bawah mungkin tidak sesuai digunakan untuk semua keadaan, tetapi sesetengah orang mendapati cadangan itu membantu dalam menangani kiriman yang menjelikkan atau membuli:

Alih keluar orang tersebut daripada pengalaman Facebook anda. Anda boleh mengetahui cara menyahrakan atau menyekat seseorang dalam Pusat Bantuan.

Jangan balas. Kebanyakan orang yang mengirim perkara berbaur penghinaan sebenarnya mengharapkan tindak balas. Maka apabila tiada tindak balas, mereka mungkin berasa tawar hati untuk melakukannya lagi pada masa akan datang.

Hubungi seseorang. Minta bantuan daripada rakan karib, ahli keluarga atau guru yang mungkin memahami perkara yang anda sedang lalui.

Jika anda berasa diri anda berada dalam bahaya, hubungi pihak berkuasa tempatan anda. Anda boleh mencetak atau mengambil tangkapan skrin kiriman Facebook sekiranya anda perlu mengongsinya kemudian.

Suara mirip Anwar gelar Azmin 'barua Mahathir' ?

kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
Rakaman suara mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim yang didakwa mengkritik keras Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Azmin Ali dan Tun Dr Mahathir Mohamad kini mula beredar. Ia muncul ketika wujud spekulasi mendakwa Mahathir dan sekutunya cuba menekan kemajuan politik Anwar, bakal penggantinya untuk jawatan perdana menteri. Antara lain, rakaman itu menunjukkan suara (bawah) seorang yang mirip Anwar

'Kita cuma henti langganan, bukan nak bakar Utusan'

kerengga pada KERENGGA - 3 jam yang lalu
Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata kementerian pendidikan hanya menghentikan langganan terhadap akhbar milik Umno, Utusan Malaysia, bukannya melarang akhbar itu daripada dibaca. "Langganan dihenti tapi kita tak larang orang nak baca, bacalah," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen, hari ini. Setuju dengan langkah itu, Mahathir berkata kakitangan institusi bawah

ADUN Seri Setia meninggal dunia

kerengga pada KERENGGA - 4 jam yang lalu
Anggota Dewan Undangan Negeri Seri (ADUN) Setia Dr Shaharuddin Badaruddin meninggal dunia sebentar tadi. Setiausaha Kanannya Zafrullah Aris berkata allahyarham telah menghembuskan nafas terakhir pada jam 6:28 petang tadi di Hospital Putrajaya. Zafrullah berkata, jenazah exco kerajaan Selangor itu akan dibawa pulang ke rumah di Desa Pinggiran Putra dan urusan pengebumian akan dilakukan

PESANAN UNTUK NAJIB - SILA DUDUK DAN JANGAN LARI....

Shahbudin Husin pada Shahbudin dot com - 5 jam yang lalu
Sejak dua tahun lalu, Najib Razak telah berjaya menghalang soalan-soalan berkaitan 1MDB daripada ditanyakan di Parlimen, khususnya kepada beliau atas kapasitinya sebagai Perdana Menteri, Menteri Kewangan dan Pengerusi Lembaga Penasihat syarikat pelaburan tersebut. Melalui kuasa Speaker Parlimen, Pandikar Amin Haji Mulia ketika itu, telah dikuatkuasakan larangan tiada soalan berkaitan 1MDB boleh dikemukakan di Parlimen atas alasan ada saman tertentu dan penyiasatan sedang berjalan dan jika dibenarkan ia kononnya dianggap menghina mahkamah serta mengganggu proses siasatan. Sejak... lagi »

Tun M pandu Ferrari di Litar Sepang (Gambar)

kerengga pada KERENGGA - 8 jam yang lalu
PM rasmi lampu limpah Litar Sepang, pandu sendiri Ferrari MALAYSIA DATELINE Selepas menyempurnakan perasmian lampu limpah malam tadi, Dr Mahathir memandu sendiri kereta Ferrari di Litar Antarabangsa Sepang (SIC). Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad diberi penghormatan untuk merasmikan lampu limpah yang ekstensif menerangi keseluruhan Litar Antarabangsa Sepang (SIC) malam tadiSenang PAS nak elak mudarat tak payah bertanding.
mantaro pada SISI BUKIT - 11 jam yang lalu
Nak elak mudarat tak payah bertanding.Ini boleh dipanggil kecelaruan sikap.Biar BN menang asalkan hati puas.

Kenapa Azharuddin Bukan Hishammuddin Dipersalahkan? - Waris MH370

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 11 jam yang lalu
HISHAMMUDDIN Hussein perlu dipertanggungjawabkan kerana gagal mematuhi protokol pengawal trafik udara di Kuala Lumpur ketika pesawat Malaysia Airlines MH370 hilang, kata ahli keluarga mangsa. Jiang Hui, adalah anak kepada Jiang Cui Yun, antara mangsa tragedi itu berkata, Hishammuddin yang merupakan pemangku menteri pengangkutan ketika itu tidak wajar dibebaskan daripada sebarang tanggungjawab. “Azharuddin Abdul Rahman patutnya meletak jawatan lama dahulu. Mereka tidak mengeluarkan kenyataan separa penggal untuk menjelaskan proses operasi mencari setiap tahun menurut Konvensyen C... lagi »

Intuisi UncleSeekers - Part 7 - Mahathir Pencinta AlQuran? (A)

Syed Abdullah Al-Attas pada Uncleseekers v2: Seek The Truth - 13 jam yang lalu
Intuisi UncleSeekers - Part 7 - Mahathir Pencinta AlQuran? (A) *"Wahai Pemeliharaku, sesungguhnya kaumku mengambil al-Qur'an ini sebagai suatu yang tidak dipedulikan." (25:30)* *Apa yang ada dalam kepala hotak berjambul ayahanda Mahathir?* *Mungkin Ayahanda Mahathir fikir...* Bila Allah kata al-Qur’an itu terperinci, ianya terperinci. Bila Allah kata Quran itu jelas, ianya jelas . Tidak perlu kepada tafsiran lain lagi. Allah tidak buat kerja separuh jalan. Allah tidak perlu kepada apa-apa tambahan atau pun rujukan-rujukan lain. Allah tidak ketandusan perkataan atau idea. Allah b... lagi »

INILAH MASANYA PARA PEMIMPIN UMNO GUNAKAN KEKAYAAN MEREKA MEMBANTU NYAWA UTUSAN

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 15 jam yang lalu
Pertamanya, harus diberikan sekalung tahniah kepada Kementerian Pendidikan atas tindakan segera menghentikan langganan akhbar Utusan Malaysia bagi semua bahagian, agensi, sekolah, universiti, kolej dan institusi di bawahnya. Keputusan itu adalah wajar dan tepat, bukan saja kerana Utusan dimiliki oleh musuh politik kerajaan Pakatan Harapan yang sedang memerintah negara sekarang, tetapi juga kerana akhbar berkenaan lebih bercampur sudah baur dengan fitnah, hasutan, perkauman, adu domba, gossip hiburan tahap rendah dan gambar-gambar separa lucah di dalamnya. Dengan yang demikian, m... lagi »

KERUSI KOSONG: PENYOKONG BACA ISYARAT ANWAR SEGERA BERTANDING

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 15 jam yang lalu
[image: Kerusi kosong: Penyokong baca isyarat Anwar segera bertanding] Kerusi kosong: Penyokong baca isyarat Anwar segera bertanding Posted By: Pentadbiron: August 02, 2018 Print Email Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berseloroh mahu kembali menjadi wakil rakyat. “Ada kosong di Sungai Kandis, ada kosong di Balakong dan ada kosong di parlimen sebab saya mahu bertanding,” katanya yang berucap dalam keadaan beranduh. Dalam ceramah di Dewan Undangan Negeri (DUN) itu malam tadi, beliau tidak menyebut kerusi khusus parlimen yang dibangkitkannya itu. Bagaimanapun, terdapat media menta...lagi »

PRK SG KANDIS: ZAWAWI DITERIMA KERANA SUMBANGAN KEMASYARAKATAN

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 15 jam yang lalu
[image: PRK Sg Kandis: Zawawi diterima kerana sumbangan kemasyarakatan] PRK Sg Kandis: Zawawi diterima kerana sumbangan kemasyarakatan Posted By: Pentadbiron: August 02, 2018 Print Email Faktor anak tempatan dan sumbangannya kepada masyarakat setempat menjadikan calon PKR, Zawawi Ahmad Mughni pilihan pengundi di Sungai Kandis menjelang hari mengundi Sabtu ini. Abdul Razak Nordin, 31, yang merupakan penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) berkata, Zawawi ialah anak tempatan dan disenangi masyarakat setempat kerana sudah lama berkhidmat untuk mereka. “Zawawi antara yang orang ... lagi »

JANGAN PANGKAH DACING, KELUAR PAS, HANYA UNDI PKR

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 15 jam yang lalu
[image: Jangan pangkah dacing, keluar Pas, hanya undi PKR] Jangan pangkah dacing, keluar Pas, hanya undi PKR Posted By: Pentadbiron: August 02, 2018 Print Email Presiden AMANAH Mohamad Sabu berkata, mana-mana ahli Pas yang tidak rela ‘dipaksa’ memilih calon Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Kecil (PRK) SUngai Kandis agar tidak keluar parti sebaliknya memilih calon PKR Mohd Zawawi Mohd Munghni. “Saya dalam Pas selama 38 tahun. Kita boleh terima sesiapapun. Tapi nak suruh pangkah dacing ni payah. “Saya lihat di seluruh negara ribuan ahli Pas mengatakan kalau suruh pangkah dacing ... lagi »

AUKU AKAN DIMANSUH DALAM 5 TAHUN

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 15 jam yang lalu
[image: Auku akan dimansuh dalam 5 tahun] Auku akan dimansuh dalam 5 tahun Posted By: Pentadbiron: August 02, 2018 Print Email Pentadbiran Pakatan Harapan (HARAPAN) telah menetapkan tempoh lima tahun untuk memansuhkan Akta Universiti dan Kolej Universiti 1971 (AUKU) seperti yang dinyatakan dalam manifesto pilihan raya, menurut Timbalan Menteri Pelajaran Teo Nie Ching. Beliau menjelaskan kementerian memerlukan lebih banyak masa untuk menghapuskan akta itu dan menggantikannya dengan undang-undang baru, kerana ia memerlukan waktu bagi mengkaji dan melakukan perundingan bersama semua pi... lagi »

Pertembungan Rafizi - Azmin sulitkan kedudukan Anwar

mohd sayuti Omar pada . - 15 jam yang lalu
*ULASAN* *Rafizi mengumumkan hasratnya bertanding * *jawatan Timbalan Presiden PKR.*PENGUMUMAN calon-calon yang akan bertanding merebut jawatan tertinggi dalam PKR bulan depan yang diketuai oleh Rafizi Ramli dibuat Sabtu lepas dipandang dengan berbagai rasa dan spekulasi. Terus terang saya nyatakan saya gerum dan bimbang melihat apa yang berlaku hari itu. Jika pengumuman itu secara solo oleh Rafizi, ia tidak menjadi menakutkan, tetapi apa yang berlaku itu secara berpasukan. Semua jawatan penting kecuali presiden, tidak termasuk dalam pakej yang diumumkan itu. Selain Rafizi yang men... lagi »

INILAH MASANYA PARA PEMIMPIN UMNO GUNAKAN KEKAYAAN MEREKA MEMBANTU NYAWA UTUSAN

Shahbudin Husin pada Shahbudin dot com - 15 jam yang lalu
Pertamanya, harus diberikan sekalung tahniah kepada Kementerian Pendidikan atas tindakan segera menghentikan langganan akhbar Utusan Malaysia bagi semua bahagian, agensi, sekolah, universiti, kolej dan institusi di bawahnya. Keputusan itu adalah wajar dan tepat, bukan saja kerana Utusan dimiliki oleh musuh politik kerajaan Pakatan Harapan yang sedang memerintah negara sekarang, tetapi juga kerana akhbar berkenaan lebih bercampur sudah baur dengan fitnah, hasutan, perkauman, adu domba, gossip hiburan tahap rendah dan gambar-gambar separa lucah di dalamnya. Dengan yang demikian,... lagi »
kerengga pada KERENGGA - 17 jam yang lalu
SHAHBUDIN HUSIN Siapa pun yang menonton video ucapan Najib Razak ketika berkempen di Sungai Kandis yang intipatinya memperlekeh serta menghina Mohamad Sabu selaku Menteri Pertahanan, pasti akan geleng kepala dan mengucap panjang dibuatnya. Begitukah perilaku dan akhlak seorang bekas Perdana Menteri? Adakah Najib sebenarnya sedang mengalami gangguan mental sejak kehilangan kuasa dan

Adun Sukau keluar Umno hari ini

kerengga pada KERENGGA - 17 jam yang lalu
MALAYSIA DATELINE Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sukau Datuk Saddi Abdul Rahman hari ini mengumumkan keluar Umno serta Barisan Nasional dan akan menjadi Adun bebas berkuat kuasa serta merta. “Saya akan menjadi Adun pembangkang bebas yang konstruktif serta menjadi penimbang tara sesuai dengan politik masa kini,” katanya dalam kenyataan hari ini. Saddi mengucapkan terima kasih kepada

Adakah Ahli PAS Akan Undi UMNO...

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 22 jam yang lalu
*Mahfuz Omar Di Sungai Kandis...* *Mat Sabu Di Sungai Kandis* *YB Dr.Siti Mariah di Sungai Kandis* *Geng lebai yg menghuru-harakan masyarakat...* *Islam terancam? Sejak bila? Sejak PH perintah, majlis2 ilmu di masjid bercambah, lebai2 pun masih bebas tabur fitnah atas mimbar masjid dan dlm kuliah. Madrasah tahfiz yg hampir nak tutup kerana tiada duit pun dpt diselamatkan oleh kjaan PH. Tak percaya tanyalah ostat Kazim.* *Semenjak bila Islam terancam tu?* *Sejarah mencatatkan, islam mulai terancam dan namanya dipandang buruk di negara ini adalah dalam dua peristiwa:* *1. Pemberon... lagi »

Dana-dana Patuh Syariah PMB INVESTMENT

Editor pada Ahmad Sanusi Husain.Com - Sehari yang lalu
DANA-DANA PATUH SYARIAH PMB INVESTMENT 🇲🇾 ● PMB INVESTMENT menguruskan 15 dana Patuh Syariah yang dilaburkan dalam pasaran Malaysia dan ASEAN. ● PMB INVESTMENT adalah syarikat pengurusan dana Islam (IFMC) dengan sejarah peniagaan bermula sejak 1967. ● Boleh melabur secara Tunai atau Skim Pelaburan Ahli KWSP (akaun 1). ● 5 dana PMB Investment mencatatkan jumlah pulangan 1 tahun (2017) yg cemerlang seperti pada 31 Disember 2017. Jumlah pulangan 1 tahun - 2017: 1. PMB Shariah Growth Fund : 32.8% 2. PMB Shariah Small-Cap Fund : 32.8% 3. PMB Shariah Premier Fund : 29.1% 4. PMB Shariah Agg...lagi »

KHAZANAH DI ERA NAJIB YANG MEMALUKAN.....

Shahbudin Husin pada Shahbudin dot com - Sehari yang lalu
Selain 1MDB yang diketahui umum banyak menanggung hutang dan kerugian sehingga kerajaan terpaksa menanggung segala bebanannya, kini Khazanah juga rupa-rupanya tidak kurang "kong kali kongnya" sewaktu era pentadbiran Najib Razak dahulu. Belum habis perbualan rakyat mengenai lesapnya wang berjumlah RM3 bilion dalam pelaburan bank yang tidak menjadi di Switzerland, Khazanah juga didapati ada melabur dalam perniagaan pakaian dalam serta coli wanita yang akhirnya menanggung kerugian sebanyak RM80 juta. Siapakah yang menasihati Najib Razak sehingga beliau selaku Pengerusi Khazanah ... lagi »

Khazanah rugi RM80 juta jual baju dalam dan coli

kerengga pada KERENGGA - Sehari yang lalu
PARLIMEN l Menteri Hal Ehwal Ekonomi Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mengketengahkan kerugian pelaburan Khazanah Nasional yang bernilai AS$20 juta (RM80 juta) sebagai contoh selepas Datuk Seri Najib Razak (BN-Pekan) mempertikaikan dakwaan bahawa syarikat kerajaan itu tersasar daripada objektifnya. Najib yang mencelah Azmin semasa beliau menyampaikan ucapan penggulungan untuk kementeriannya di


Komen
Fauzi Matsaat Asalkan bn kalah keh3....😅😅😅😅

Uruskan


Kevin Jefrie Bn menang ke kalah ke..kamu macam tu juga kan..?? 
Uruskan


Fauzi Matsaat Yup mmg cmtu tp hati puas keh3...ko cmne
Uruskan


Kevin Jefrie puas didunia ..?? akhirat..?? cmne..?? 
Uruskan
Fauzi Matsaat Aikk...yg dulu x sama ke x ingat akhirat....owhh...kan melayu mudah lupa

...

Tiada ulasan: