Selasa, 18 September 2018

Ibu ubat segala ubat untuk DSAnwar. 8219.


Ibu ubat segala ubat untuk DSAnwar. 
Semua ini berlaku dengan takdir dan ketentuan serta izin Allah jua. Aamiin.

Tuesday, September 18, 2018
AGONG SELALU PERCAYA SAYA TIDAK BERSALAH
Image result for ANWAR DAN YANG DIPERTUAN AGONG
Anwar Ibrahim menjelaskan bahawa Yang Di Pertuan Agong ke  V Sultan Muhammad V selalau percaya bahawa beliau tidak  bersalah sejak dari pertuduhan pertama yng dikenakan keatas nya .

Tambah  beliau, “ Saya (Baginda) mengampun kan saudara bukan kerana saya mempunyai kuasa ditangan semata mata , tetapi saya yakin saudara tidak bersalah , dan saya menjalankan tanggungjawab saya sebagai  Yang Di Pertuan Agong menghentikan ketidakadilan  keatas saudara sejak 1998 hingga 2018. “

“Anda semua tahu apa respon saya terhadap titah Tuanku? Tuanku kenyataan ini sangat serius dari Tuanku. Tuanku kini menyatakan bahawa, sistem kehakiman , pendakwaan pendakwaan peguam negara , dan penyiasatan semuanya telah dikompromi bagi mengenakan  saya”.

Tunku pula berkata “Ya, saya kata yang benar kepada saudara. Kalau saudara mahu , saudara boleh beri ucapan (menceritakan perkara ini) malam ini  juga (16 mei 2018), jelas Anwar pada hadirin yang memenuhi setiap inci ruang dewan di hotel berkenaan.
Image result for ANWAR DAN YANG DIPERTUAN AGONG
Anwar dibebaskan dengan pengampunan penuh tanpa sebarang rekod oleh  Yang Di Pertuan Agong di Istana Negara pada 16 Mei lalu.

Pengampunan ini bermaksud Anwar boleh terlibat secara langsung dalam politik sepenuh masa dan kini bakal menjadi calon Pakatan Harapan dalam PRK P 132 Port Dickson daLam masa terdekat.

Posted by AMIR Wartawan Rasmi LR at Tuesday, September 18, 2018
WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI: AGONG SELALU PERCAYA SAYA TIDAK BERSALAH
https://wrlr.blogspot.com/2018/09/agong-selalu-percaya-saya-tidak-bersalah.html

Frank penyokong politik selepas PRUM14 9 Mei 2018? 
Bila tengok tarikh sebelum PRUM14 - Jawapannya PATUTLAH. 



Sabrizan Salleh berkongsi pautan.
Pemula Perbualan
3 jam di siar pada 17 September 2018 di 
#Malaysia Baru - https://www.facebook.com/groups/322684378116328/?fb_dtsg_ag=Ady7R0p_J5iDRHt9lXnc8wFmMMZ-XsS7xR0bHRJ6Y4iiDg%3AAdyzRtNTFQQyJjRvCF9LerSOHJEBeWrjxYB85CC1nUivBg
mati la semua org2 ph merangkak la kamu di padang mahsyar nanti sbb fitnah kamu tu......dosa dgn Allah boleh bertaubat lagi ni dosa dgn mahluk berat azab nye......org dap usah cerita la....
MALAYSIAKINI.COM . 
Mahkamah Rayuan iktiraf Najib bebas daripada skandal 1MDB . 
Tony Pua gagal ketepi perintah injunksi sementara kepada Najib dalam kes 
Malaysiakini
Mahkamah Rayuan iktiraf Najib bebas daripada skandal 1MDB 
Bernama
14 Feb 2018, 6:45 petang (Dikemaskini 14 Feb 2018, 6:50 petang)  

Anggota Parlimen Petaling Jaya Utara Tony Pua Kiam Wee gagal dalam rayuannya untuk mengetepikan perintah injunksi sementara yang diperoleh oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak terhadapnya (Pua) berhubung klip video yang Perdana Menteri mendakwa berbaur fitnah.

Panel tiga anggota Mahkamah Rayuan yang disidangi oleh Datuk Abang Iskandar Abang Hashim, Puan Sri Zaleha Yusof dan Datuk Yaacob Md Sam dengan sebulat suara menolak rayuan Pua untuk mengetepikan keputusan Mahkamah Tinggi yang membenarkan perintah injunksi sementara kepada Najib untuk menghalang Pua daripada mengulangi dakwaan berbaur fitnah itu.

Hakim Yaacob yang menyampaikan penghakiman mahkamah berkata mahkamah mendapati bahawa Najib telah memenuhi syarat yang diperlukan untuk injunksi sementara dibenarkan. Beliau berkata terdapat bukti bahawa Pua (gambar, kiri) berniat untuk mengulangi kenyataan yang dikatakan berbaur fitnah.
Yaacob juga berkata mahkamah mengambil perhatian kehakiman bahawa Peguam Negara telah membuat keputusan bahawa Najib tidak melakukan apa-apa salahlaku berkaitan 1MDB.

Beliau berkata siasatan juga dijalankan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Polis Diraja Malaysia, Bank Negara, dan Peguam Negara dan hasil siasatan yang telah diumumkan kepada orang ramai oleh Peguam Negara dan SPRM membersihkan Najib daripada sebarang salahlaku jenayah.

Yaacob berkata hakim Mahkamah Tinggi tidak terkhilaf dari segi undang-undang apabila membenarkan perintah injunksi sementara kepada Najib.

Najib menyaman Pua atas kapasiti peribadi beliau dengan mendakwa bahawa Pua telah membuat kenyataan fitnah ke atasnya melalui klip video bgerkaitan pembentangan Rang Undang-Undang Persendirian untuk meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau Akta 355.
Perdana Menteri mendakwa klip video yang dimuat naik oleh Pua atau ejen-ejennya menerusi laman rasmi Facebook defendan, berdurasi dua minit dan 21 saat dan bertajuk "BN Govt abandons all Bills to give precedence to PAS RUU355 Private Member's Bill," boleh diakses secara meluas dan bebas melalui internet.

Pada 21 April, tahun lepas, Mahkamah Tinggi membenarkan permohonan Najib untuk perintah injunksi ex-parte bagi menghalang Pua daripada menerbitkan kenyataan atau kata-kata yang sama.

Pada 26 Januari tahun ini, mahkamah rayuan menangguhkan keputusan dalam rayuan Pua selepas mendengar hujah daripada para peguam. Mahkamah kemudian menetapkan hari ini untuk menyampaikan keputusan.

Selepas mahkamah menyampaikan keputusan, peguam Datuk Wira Mohd Hafarizam Harun yang mewakili Najib memberitahu pemberita bahawa perbicaraan kes itu telah ditetapkan pada 23 April.

Mahkamah Rayuan iktiraf Najib bebas daripada skandal 1MDB
https://m.malaysiakini.com/news/412312

Gambar dibawah dilakukan semata-mata bagi menyalahkan pihak yang telah mengalahkan mereka, yang kononnya mereka sahaja Melayu dan Islam. Yang menolak mereka, yang tidak mengundi mereka adalah pihak yang salah dan wajar dikeji, wajar dituduh dengan pelbagai persepsi, dihina dan dihukum. 
Foto ZaMa Ismail.
#Malaysia Baru
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=318361772306854&set=p.318361772306854&type=3&theater&ifg=1

frank. Frank yg rosakan imej Arab.










 
https://www.facebook.com/salesceneth/videos/1209090699232626/?t=0
បើលេងចឹងៗអីអ្នកណាមិនរត់អ្នកមិនភ័យនោះ ម៉ែអើយជួយកូនផង(មានវីដេអូ) – Amapapa Me
http://amapapa.me/amapost/85085


Tiada ulasan: