Sabtu, 22 September 2018

Tanggapan sesetengah individu. 8242.


Pria di Korea Selatan Dibuntuti 21 Anak Bebek Saat Mendaki Gunung, Videonya Viral  
Jumat, 21 September 2018 14:46 WIB 
Pria di Korea Selatan Dibuntuti 21 Anak Bebek Saat Mendaki Gunung, Videonya Viral
Anak bebek mengikuti pria mendaki gunung 

TRIBUNNEWS.COM - Seorang pria asal Korea Selatan dan 21 anak itik yang dibesarkannya telah menetas dan membuat kehebohan di dunia maya. 

Baru-baru ini beredar video yang memperlihatkan itik-itik imut itu mengikuti seorang pria paruh baya mendaki gunung. Mereka mendengarkan setiap perintahnya. 

Pria yang identitasnya tidak disebutkan itu telah merawat 21 anak itik sejak mereka berada di dalam telur, masa inkubasi hingga datang waktunya menetas. Pria ini adalah orang pertama yang dilihat anak-anak itik saat mereka menetas. Anak itik secara alami mengikuti induk mereka. 

http://www.tribunnews.com/lifestyle/2018/09/21/pria-di-korea-selatan-dibuntuti-21-anak-bebek-saat-mendaki-gunung-videonya-viral


Sekadar tenggapan sesetengah orang: 
Ada yang berlagak seperti PKR sewaktu jadi Pembangkang. Walhal semasa Kerajaan UBN dulu, sunyi sepi, malah menyokong 100% tindak tanduk Pemimpin Umno. 

PAS harap pengerusi baru SPR telus, laksana reformasi penuh pilihan raya

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 3 minit yang lalu
MALAYSIAKINI PAS berharap pelantikan peguam Azhar Harun sebagai pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya akan dapat membaiki kelemahan dan ketidakadilan dalam pilihan raya yang berlaku selama ini. Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan berkata, ia termasuk persempadanan kawasan pilihan raya dan perbezaan kerusi di bandar dan luar bandar. "PAS sebagai parti politik yang berpengalaman dalam semua pilihan raya yang diadakan di negara ini sedia memberikan pandangan, cadangan dan kritikan membina bagi menambah baik sistem pilihan raya," katanya dalam kenyataan. Hari ini kerajaan ... lagi »

Ramai yang teraniaya membeli "Lot lidi" ini sebabnya..

Kriss Merah pada Kriss Merah.com - 5 minit yang lalu
Disebabkan harga rumah terlalu mahal, ramai yang ambil kesempatan mencarik tanah berstatus pertanian kepada beberapa lot kecil tapak rumah hanya diatas pelan dan kemudian menjualnya... korang tau tak risiko dan sakit yang amat boleh terjadi kepada pembeli? baca artikel bawah ni PENJUALAN tanah lot murah berstatus pertanian tanpa geran pegangan individu atau ‘lot lidi’ merupakan satu cara individu termasuk syarikat memanipulasi proses jual beli tanah demi mengaut keuntungan berlipat kali ganda. Namun di sebalik itu, lebih malang apabila ramai pembeli yang kurang arif dalam pros... lagi »

Bajet 2019: Kerajaan tak akan kompromi

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 14 minit yang lalu
SINAR HARIAN [image: Amiruddin Hamzah] *Amiruddin Hamzah* ALOR SETAR - Walaupun Bajet 2019 disifatkan sebagai belanjawan sukar berikutan bebanan hutang negara, namun kerajaan sama sekali tidak akan berkompromi dalam isu-isu membabitkan kebajikan dan keperluan rakyat, kata Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Amiruddin Hamzah. Menurutnya kerajaan akan mencuba sedaya upaya untuk menterjemahkan beberapa agenda dalam Bajet 2019, antaranya memastikan rakyat mempunyai kuasa beli yang besar serta harga barangan dapat dikurangkan atau dikekalkan mengikut kesesuaian. "Kita kena ambil langka... lagi »

Keracunan alkohol: Tujuh kes baharu dilapor

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 16 minit yang lalu
SINAR HARIAN [image: Noor Hisham Abdullah] *Noor Hisham Abdullah - Foto Bernama* KUALA LUMPUR - Sebanyak tujuh kes baharu keracunan alkohol dilaporkan di fasiliti-fasiliti kesihatan Kementerian Kesihatan Malaysia, masing-masing enam di Kuala Lumpur dan satu di Perak sehingga tengah hari ini. Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah berkata setakat ini sebanyak 76 kes melibatkan Selangor, Kuala Lumpur dan Perak direkodkan sejak 15 September. "Jumlah kematian adalah sebanyak 29 kes iaitu 18 kes di Selangor, sembilan kes di Kuala Lumpur dan dua kes di negeri Perak," ... lagi »

Selaras undang-undang syariah berkaitan transgender

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 19 minit yang lalu
SINAR HARIAN [image: Selaras undang-undang syariah berkaitan transgender] *Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang juga calon Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR) Fuziah Salleh (tengah) hadir pada Sesi Dialog bersamanya di sebuah hotel hari ini. Foto - Bernama* JOHOR BAHRU - Kerajaan berhasrat menyelaraskan enakmen undang-undang syariah berkaitan transgender sebagai usaha membendung aktiviti tidak sihat daripada berleluasa. Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Fuziah Salleh berkata, cadangan penyelarasan itu perlu sebagai usaha memperkukuhkan lagi undang-und... lagi »

Dah balun ataih katil,mengorat apa lagi pak lebai...

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 7 jam yang lalu
[image: PAS Hadi Awang and UMNO Zahid Hamidi - Whispering] *Tidak seperti tanggapan orang, hubungan PAS dan Umno setakat ini masih di peringkat awal, kata salah seorang naib presidennya.* *Malah dari perspektif Datuk Mohd Amar Nik Abdullah, hubungan kedua-dua parti itu belum diikuti dengan sebarang ikatan.* *"Tiada apa-apa hubungan lagi antara PAS dan Umno, cuma baru duduk sekali, minum air sekali, mengorat pun belum, bertunang jauh sekali," katanya kepada media seperti dipetik harakahdaily hari ini.* *Beliau yang juga timbalan menteri besar Kelantan berkata dalam keadaan begitu se... lagi »

6 Kebaikan Mandi Sebelum Subuh Yang Anda Harus Amalkan, Semoga Bermanfaat

Ahmad Shah pada Islam - 9 jam yang lalu
6 kebaikan mandi sebelum subuh yang anda harus amalkan Ramai ke kat sini yang suka mandi sebelum subuh? Bagi yang jarang mandi sebelum subuh ini adalah 6 kelebihan jika anda amalkan. Kajian sains mengatakan kandungan gas ozon pada waktu pagi lebih tinggi dari waktu lain. oleh itu, gas ozon ini juga amat penting untuk tubuh badan anda. jika anda mandi sebelum waktu subuh, ia bukan sahaja membersihkan malah memberikan kesegaran dan manfaat untuk tubuh badan anda. antara manfaatnya ialah : Kulit Semakin lembut dan halus Pada waktu pagi selalunya anda akan memasang “water heater” unt... lagi »

Inilah 25 Janji Allah Kepada Orang yang Suka Beristighfar, Mari Kita Amalkan!! Share

Ahmad Shah pada Islam - 9 jam yang lalu
Istighfar adalah salah satu amalan paling singkat jika diucapkan, bahkan cuma (sekitar) satu detik saja untuk sekali mengucap istighfar. Tapi kenapa kita malas beristighfar? Padahala Allah sudah berjanji akan memberi kemulian kepada siapa saja yang sering mengucap istighfar. Berikut ini 25 janji Allah untuk anda yang gembar membaca istighfar: 1. Menggembirakan Allah Rasulullah s.a.w bersabda, “Sungguh Allah lebih gembira dengan taubat hamba-Nya daripada kegembiraan salah seorang dari kalian yang menemukan untanya yang hilang di padang pasir.” (HR. Bukhari dan Muslim). 2. Dicintai... lagi »

Ayat Penunduk Untuk Anak-Anak Yang Nakal, Degil Dan Suka Melawan Cakap Ibu Bapa

Ahmad Shah pada Islam - 9 jam yang lalu
SKROLL DIAKHIR ARTIKEL UNTUK TONTON VIDEO FULL Secara fitrahnya semua ibu bapa mahukan anak-anak yang menghormati ibu bapa, mentaati hukum agama, sentiasa menjauhi maksiat serta tidak terjebak dengan gejala sosial. Pengalaman penulis di Darussyifa’ sering bertemu dengan ibu bapa yang mengadu tentang anak-anak mereka yang terjebak dengan gejala sosial seperti anak-anak yang lari dari rumah, bergaul dengan remaja yang rosak akhlak, berzina, menagih dadah, melawan ibu-bapa, kasar serta biadab dengan ibu bapa dan seumpamanya. Ibu bapa yang datang ke Darussyifa’ ini meminta perawat me... lagi »

Nik Nazmi Bidas Mahathir

Din pada Addin - 9 jam yang lalu
*Nik Nazmi Bidas Mahathir*. Kerajaan harus sensitif terhadap cabaran yang dihadapi peminjam Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) yang tidak membayar hutang pelajaran, bukannya menghukum semua peminjam bersikap tidak amanah. Ketua Pemuda Harapan Nik Nazmi Nik Ahmad berkata, kerajaan tidak boleh menghukum peminjam yang tidak membayar PTPTN secara pukul rata kerana bukan semua peminjam bersikap tidak beramanah. *Nik Nazmi Bidas Mahathir*. Katanya, terdapat golongan peminjam yang masih belum mendapatkan pekerjaan. Jika sudah berkerja, gaji permulaan graduan amat rendah... lagi »

Parti Rakyat umum cabar Anwar di Port Dickson

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 9 jam yang lalu
MALAYSIAKINI Parti Rakyat Malaysia (PRM) mengumumkan akan bertanding dalam pilihan raya kecil Port Dickson, melawan Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, 13 Oktober depan. “Setakat ini kita ada tiga bakal calon dan ini kita akan bincang secara teliti dan akan mengumumkan calon kemudian,” kata presidennya Mohd Hashim Saaludin. Dalam kenyataannya hari ini, Hashim berkata, setelah Pakatan Harapan menjadi kerajaan pusat keadaan ekonomi dan politik adalah tidak stabil. “Sebab-sebab PRM memutus supaya menyertai pilihanraya kecil ini adalah untuk membangkitkan isu rakyat dan menginga... lagi »

Mohd Amar: PAS, Umno belum masuk fasa mengorat pun

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 9 jam yang lalu
MALAYSIAKINI Tidak seperti tanggapan orang, hubungan PAS dan Umno setakat ini masih di peringkat awal, kata salah seorang naib presidennya. Malah dari perspektif Datuk Mohd Amar Nik Abdullah, hubungan kedua-dua parti itu belum diikuti dengan sebarang ikatan. "Tiada apa-apa hubungan lagi antara PAS dan Umno, cuma baru duduk sekali, minum air sekali, mengorat pun belum, bertunang jauh sekali," katanya kepada media seperti dipetik *harakahdaily* hari ini. Beliau yang juga timbalan menteri besar Kelantan berkata dalam keadaan begitu sepatutnya tiada masalah timbul. Katanya belum... lagi »

PPKKM sifatkan kenyataan KPM tidak tepat

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 9 jam yang lalu
MALAYSIADATELINE [image: PPKKM sifatkan kenyataan KPM tidak tepat] Persatuan Perkhidmatan Kawalan Keselamatan Malaysia (PPKKM) yang mewakili ahli-ahli syarikat kawalan keselamatan menyifatkan kenyataan Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) berhubung kelewatan bayaran adalah tidak tepat dan tidak adil. Dalam kenyataannya hari ini, PPKKM menegaskan masih banyak syarikat kawalan keselamatan yang membuat aduan kepada persatuan mengenai tunggakan bayaran. Menurut PPKKM terdapat ahli yang mengadu bayaran bulan Jun 2018 dan sebelumnya masih belum diperolehi. “Malahan bayaran bulanan untu... lagi »

Larangan straw plastik hanya untuk pengusaha kedai makan

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 10 jam yang lalu
Bernama *Straw minuman plastik akan diharamkan mulai Januari 2019. (Gambar Reuters)*KUALA LUMPUR: Penguatkuasaan larangan penggunaan straw minuman plastik berkuatkuasa 1 Januari 2020 ditujukan kepada peniaga dan pengusaha kedai makan yang merupakan pemegang lesen dan bukan orang ramai. Ketua Setiausaha Kementerian Wilayah Datuk Seri Adnan Md Ikhsan berkata, larangan itu akan tertera dalam syarat-syarat lesen perniagaan mulai 1 Januari 2019. “Pada masa yang sama, straw yang bukan daripada jenis plastik konvensional akan turut disediakan sebagai alternatif,” katanya dalam satu kenyat... lagi »

Dua rakan didakwa bunuh kucing

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 10 jam yang lalu
THE MALAYSIAN TIMES *KUALA LUMPUR:* Dua rakan serumah didakwa hari ini atas tuduhan dengan kejamnya menyebabkan penderitaan terhadap seekor kucing yang dimasukkan ke dalam mesin pengering pakaian yang membawa kepada kematian haiwan itu di sebuah kedai dobi layan diri.​​​​​​ Pemandu teksi A. Mohanraj, 41, dan juruteknik elektrik S.S. Satthiya, 26, mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen Selayang selepas pertuduhan ke atas mereka dibacakan secara bersama di hadapan Hakim Rasyihah Ghazali. Mengikut pertuduhan, kedua-dua lelaki itu didakwa bersama-sama dengan seorang lagi yang mas... lagi »

NURUL AKUI WUJUD KEM

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 10 jam yang lalu
*Wartawan Watan-Online* Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar mengakui wujudnya beberapa kelompok kem dalam parti itu menjelangnya pemilihan PKR, namun ia adalah budaya biasa dalam sesuatu pertandingan. Nurul Izzah berkata, setiap pertandingan pasti akan mempunyai individu tertentu yang cuba untuk menang dan mewujudkan kem bagi menarik sokongan. Bagaimanapun, katanya ia adalah budaya biasa namun meminta Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) yang dilantik sebagai badan bebas pada pemilihan PKR nanti dapat melaksanakan tugas dengan profesional tanpa rasa takut. “Saya yakin peranan JPP... lagi »

ANWAR DIASAK DARI LUAR DAN DALAM PARTI – BADRUL HISHAM

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 10 jam yang lalu
*Wartawan Watan-Online* Seorang bekas pemimpin PKR mendakwa Ketua Umum parti itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim sedang diasak secara ‘halus’ oleh pihak dari luar serta dalam parti itu sendiri. Bekas Ahli Majlis Tertinggi PKR, Badrul Hisham Shahrin mendakwa, berlaku perancangan sulit semasa pencalonan pemilihan jawatan tertinggi kepemimpinan parti, selain terdapat beberapa calon yang dibenar bertanding walaupun tidak menetapi syarat yang ditetapkan parti. “Ada calon mendapat surat izin bertanding dari Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) sedangkan syarat layak bertanding perlu jadi ahli... lagi »

MAHATHIR MAHU PEMIMPIN UMNO SERTAI PPBM- ANNUAR

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 10 jam yang lalu
*Oleh Haspaizi Mohd Zain* Tan Sri Annuar Musa mendedahkan ramai pemimpin tertinggi UMNO mengadakan pertemuan dengan Tun Dr Mahathir Mohamad secara berkumpulan mahupun individu yang akhirnya diminta meninggalkan parti itu dan menyertai PPBM. Setiausaha Agung UMNO itu berkata, bagaimanapun ramai pemimpin parti itu memilih untuk terus istiqomah dengan perjuangan UMNO meskipun berdepan pelbagai tekanan. Annuar berkata, pertemuan itu ada yang diatur oleh pihak ketiga, ada yang dipanggil sendiri oleh Perdana Menteri dan ada juga meminta untuk mengadakan pertemuan. “Ramai juga pemimpi... lagi »

PAS terbuka untuk siapa sahaja – Mohd Amar

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 10 jam yang lalu
THE MALAYSIAN TIMES *KOTA BHARU:* Pintu PAS sentiasa terbuka kepada mana-mana pihak yang ingin menyertainya namun ia tidak akan sekali-kali mempelawa mereka, kata Naib Presiden parti Datuk Mohd Amar Nik Abdullah. Mohd Amar yang juga Timbalan Menteri Besar Kelantan, berkata dasar keterbukaan PAS itu dapat dilihat menerusi kesediaan parti membenarkan pemimpin parti lain termasuk Tun Dr Mahathir Mohamad dan Datuk Seri Anwar Ibrahim berceramah di atas pentas mereka. Beliau berkata demikian kepada pemberita ketika ditemui pada program kuliah mingguan di Dataran Ilmu di sini hari ini ... lagi »

Polis tahan tiga lelaki, rampas hampir 80kg ganja

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 10 jam yang lalu
Bernama / ASTRO AWANI [image: Polis tahan tiga lelaki, rampas hampir 80kg ganja] *Datuk Roslee Chik (empat, kanan) bersama pegawainya menunjukkan ketulan mampat dipercayai ganja bernilai RM236,000 yang dirampas dalam lima serbuan di kawasan Daerah Timur Laut dan Seberang Perai Tengah Rabu lepas. - Bernama* *GEORGE TOWN*: Polis percaya satu lagi satu lagi sindiket pengedaran dadah di Pulau Pinang tumpas apabila tiga lelaki termasuk dalang utama kumpulan itu diberkas selain merampas 78.7 kilogram (kg) ganja bernilai RM236,000 menerusi empat serbuan di sekitar negeri itu pada Rabu. T... lagi »

Sajat ugut nak potong guna pisau, PU Amin buat laporan polis?

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 10 jam yang lalu
*Gempak / ASTRO AWANI* [image: Sajat ugut nak potong guna pisau, PU Amin buat laporan polis?] *Jelas PU Amin atau nama sebenarnya Mohamad Amirul Amin Maula Lokman Hakim, 29, laporan itu dibuat susulan perkataan 'potong' dan 'pisau' dalam rakaman video Nursajat.* PENDAKWAH dan peserta rancangan Pencetus Ummah (PU) Amin telah membuat laporan polis berhubung ancaman yang didakwa diterima daripada usahawan kosmetik Nursajat semalam. Jelas PU Amin atau nama sebenarnya Mohamad Amirul Amin Maula Lokman Hakim, 29, laporan itu dibuat susulan perkataan 'potong' dan 'pisau' dalam rakaman vi... lagi »

Tiada jentera kerajaan bagi kempend di PD – Anwar

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 10 jam yang lalu
THE MALAYSIAN TIMES *PETALING JAYA:* Calon Pakatan Harapan (PH) bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Port Dickson, Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan tiada kemudahan atau jentera kerajaan yang akan digunakan sepanjang kempen beliau pada PRK itu. Ketua Umum PKR itu berkata keputusan itu penting untuk memberi isyarat kepada rakyat bahawa PH bertanding dalam PRK itu secara bersih dan telus. “Kami ada timbalan perdana menteri (Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail), menteri hal ehwal ekonomi (Datuk Seri Mohamed Azmin Ali), menteri perdagangan dalam negeri dan hal ehwal pengguna (Datuk Saifud... lagi »

Saifuddin nafi PKR berpecah, mahu bergabung dengan UMNO

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 10 jam yang lalu
THE MALAYSIAN TIMES *PUTRAJAYA:* Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail hari ini menafikan khabar angin parti itu akan berpecah dua dengan satu kumpulan bergabung bersama pembangkang, khususnya UMNO. “Idea untuk bergabung dengan UMNO tidak timbul sama sekali dan tohmahan bahawa PKR akan berpecah kepada dua, tiga, empat ini telah dihadapi seawal kita tubuhkan parti 20 tahun dulu,” katanya kepada pemberita di sini. Terdahulu, Saifuddin Nasution yang juga Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna menghadiri perhimpunan bulanan kementerian itu. Mengulas l... lagi »

Dr M akui pemimpin UMNO bertemunya

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 10 jam yang lalu
THE MALAYSIAN TIMES *PUTRAJAYA:* Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui terdapat pemimpin UMNO yang bertemu dengan beliau baru-baru ini. Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu bagaimanapun berkata sesiapa sahaja boleh bertemu dengannya dan pemimpin UMNO juga bebas bertemu sesiapa saja. “Mereka datang berjumpa saya, saya berjumpa semua orang. Selepas berjumpa dengan saya, mereka berjumpa PAS pula. “Kami bebas… bukan seperti sebelum ini. Dulu, jika kamu berjumpa orang yang salah, pegawai cukai pendapatan (Lembaga Hasil Dalam Negeri) akan cari kamu,” katanya ... lagi »

Bukan serbu, cuma pemeriksaan di rumah Tun Rahah - Timbalan KPN

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 10 jam yang lalu
*Madiha Abdullah, *Astro Awani [image: Bukan serbu, cuma pemeriksaan di rumah Tun Rahah - Timbalan KPN] *Pihak PDRM hanya melakukan pemeriksaan mengikut prosedur yang sepatutnya selepas menerima maklumat, kata Noor Rashid. - Foto fail Bernama* *KUALA LUMPUR*: Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Noor Rashid Ibrahim, menafikan dakwaan *kediaman ibu bekas Perdana Menteri*, Datuk Seri Najib Tun Razak, Tun Rahah Mohamed Noah diserbu polis, pada Khamis. Sebaliknya Noor Rashid memaklumkan, pihak PDRM hanya melakukan pemeriksaan mengikut prosedur yang sepatutnya selepas menerima maklumat d...lagi »

Tok Pa akan jadi pembangkang tunggal dalam DUN Kelantan

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 10 jam yang lalu
*Vivi Sumanti, *Astro Awani [image: Tok Pa akan jadi pembangkang tunggal dalam DUN Kelantan] *Mohd Amar Nik Abdullah anggap UMNO parti yang sedang karam dan ramai pemimpin akan lari meninggalkan parti itu.-foto Astro AWANI* *KOTA BHARU*: Ahli Dewan Undangan Negeri, ADUN Ayer Lanas, Datuk Seri Mustapa Mohamed akan menjadi ADUN bebas dan pembangkang tunggal dalam Dewan Undangan Negeri Kelantan bermula sidang akan datang. Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata, kerusi Mustapa atau Tokpa itu akan dipisahkan dari kumpulan ADUN UMNO. “Kerusi dia pun dipisa... lagi »

SEMUA FITNAH - SEMUA TOHMAH

noreply@blogger.com (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 10 jam yang lalu
JELAS TERANG SEMUA FITNAH SEMUA KERJA PROPAGANDA GEROMBOLAN DIHINA DIPULUL DITUMBUK DIMALUKAN INI KERJA JAHAT GEROMBOLAN

AI: Mengubah wajah PD

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 11 jam yang lalu

Anwar Ibrahim: Malaysia's Prime Minister-in-waiting | Conversation With | Full Episode

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 11 jam yang lalu
Anwar memang suka berjenaka. Tanggapan bahawa beliau menyatakan bahawa beliau yang sepatutnya dilantik dibuat hanya dalam nada berseloroh....

SOKONGAN KEPADA AZMIN DI SELANGOR MULAI PECAH

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 12 jam yang lalu
[image: Sokongan kepada Azmin di Selangor mulai pecah] Sokongan kepada Azmin di Selangor mulai pecah Posted By: Pentadbiron: September 21, 2018 Print Email Penolong Setiausaha AMK Pusat, Syed Badli Shah Syed Osman mendakwa sokongan akar umbi parti itu di Selangor terhadap pemimpin PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dan Zuraida Kamarudin dijangka berpecah. “Kegagalan mereka mengurus tadbir perjalanan parti di peringkat negeri dengan adil menyebabkan ramai anggota akar umbi tidak berpuas hati. “Hasil tinjauan saya terhadap 22 cabang Keadilan di Selangor mendapati rata-rata anggota akar u... lagi »

KEDUA-DUA CALON TIMBALAN PRESIDEN PKR CERDAS, PINTAR – ANWAR

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 12 jam yang lalu
[image: Kedua-dua calon Timbalan Presiden PKR cerdas, pintar - Anwar] Kedua-dua calon Timbalan Presiden PKR cerdas, pintar – Anwar Posted By: Pentadbiron: September 21, 2018 Print Email Kedua-dua calon bagi jawatan timbalan presiden “PKR pintar, cerdas dan mempunyai rekod yang baik”, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim. Anwar yang baru-baru ini memenangi jawatan presiden PKR tanpa bertanding berkata demikian pada Siri Syarahan Kepimpinan Ho Rih Hwa yang dianjurkan oleh Singapore Management University. Anwar berucap atas topik bertajuk “Kepimpinan pada Abad Ke-21: Angin Perubahan”. Anwar men... lagi »

‘LANTIK ANWAR JADI TPM, BETULKAN SEJARAH’

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 12 jam yang lalu
[image: 'Lantik Anwar jadi TPM, betulkan sejarah'] ‘Lantik Anwar jadi TPM, betulkan sejarah’ Posted By: Pentadbiron: September 21, 2018 Print Email Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai timbalan perdana menteri akan memberi peluang kedua untuk memperbetulkan keadaan dengan bekas seteru politiknya Tun Dr Mahathir Mohamad. Mengulas lanjut candangan yang disuarakan di Twitter dua hari lalu, Rais berkata gandingan Mahathir-Anwar sebagai “sangat bagus” dan “sangat menyerlah”. “Lebih baik gandingan ini dihidupkan semula…Hal-hal yang berlaku sebelum 1998 boleh disusun (dan dibetulkan) balik. “J... lagi »

ESOK MALAM

noreply@blogger.com (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 12 jam yang lalu
ESOK MALAM DATARAN TEMERLOH MARI DATANG BUAT RAMAI ------------------

Cara Merawat Gout

Din pada Addin - 12 jam yang lalu
CARA MERAWAT GOUT DENGAN BERKESAN Masalah atau penyakit Gout ini merupakan masalah yang sangat biasa dan menghantui hampir 40% dewasa hari ini. Hanya mereka yang menderita masalah Gout ini sahaja yang memahami bagaimana sakit dan deritanya penyakit Gout ini. Apabila diserang penyakit Gout ini, pesakit akan menderita dan perit menahan kesakitannya. Melihat kepada video diatas bagaimana pesakit Gout ini menceritakan pengalamannya. “BERIKUT ADALAH CARA 100% SEMULA JADIUNTUK *NEUTRALKAN* ASID URIK (YANG MENYEBABKAN SAKIT GOUT ANDA) DALAMMASA KURANG DARIPADA 3 MINGGU TANPA SEBARANG UBA... lagi »

ANWAR YANG TERLEBIH GHAIRAH.....

Shahbudin Husin pada Shahbudin dot com - 12 jam yang lalu
Di sebalik Anwar Ibrahim pernah mengatakan tidak akan tergesa-gesa untuk kembali ke Parlimen, apa lagi untuk mengambil alih jawatan Perdana Menteri daripada Tun Mahathir Mohamad, realitinya ramai yang melihat beliau kadangkala terlebih ghairah kepada jawatan tersebut. Khususnya setelah kerusi Parlimen Port Dickson dikosongkan untuknya kembali sebagai Ahli Parlimen, beberapa kenyataan beliau kebelakangan ini jelas menggambarkan hakikat tersebut. Ketika Menteri Pendidikan, Mazlee Malik berdepan kritikan umum berhubung kedudukannya sebagai Presiden UIAM, Anwar tampil mengatakan be... lagi »

TIDAK ADIL

noreply@blogger.com (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 12 jam yang lalu
TIDAK ADIL Cilaka .. tak adil ..Abang Annu-war LIWAT ..kono lokap onam tahun. Awek yang main lesbian hanyo kono onam libasan manjo sahaja drp Pak UsTaT yg dikatakan terpancot-pancot semasa melibas bontot awek tersebut. on *WATAK REFORMASI 1998* Publish | Delete | Spam panglimo potaseh on 9/21/18 ---------------

BACA JANGAN TIDAK BACA

noreply@blogger.com (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 13 jam yang lalu
BACA JANGAN TIDAK BACA Reformasi bukan soal sosok tapi idea, kata Hishamuddin Rais REFORMASI tidak patut menjadi slogan untuk kempen peribadi kerana ia adalah satu idea perubahan dan gerakan rakyat, kata aktivis gerakan itu, Hishamuddin Rais. Tegasnya, reformasi tidak patut terikat pada batang tubuh sesiapa dan tidak boleh jadi milik sesiapa kerana tujuannya untuk membawa perubahan untuk Malaysia lebih adil, telus dan demokratik. Malah, mana-mana pemimpin PKR tidak akan diangkat oleh rakyat jika mereka tidak mendukung idea reformasi, walaupun parti itu lahir kerana gerakan r... lagi »

Usah Sembunyikan Anak-Anak Dari Dunia Yang Mencabar

Natirah Azira pada Tazkirah - 13 jam yang lalu
Semester ini saya mengambil kelas Community Psychology. Kelas ini menjadi lapangan para pelajar berdiskusi dan berbincang bersama pensyarah tentang masalah-masalah sosial yang berlaku di dunia hari ini. Isu penderaan kanak-kanak, gangguan seksual, pornografi, LGBT dan banyak lagi. Pernah sekali seseorang bercerita kepada saya tentang kawannya yang tidak pandai bergaul, selalu negatif dan merasakan orang berniat […]

AWAS!!!.Penjara tiga bulan jika beri merpati makan di tempat awam

kerengga pada KERENGGA - 14 jam yang lalu
BANGKOK - THAILAND. Dewan Bandaraya Bangkok bercadang untuk melaksanakan hukuman tiga bulan penjara dan denda sebanyak 25,000 Bhat (RM3,187) kepada mana-mana individu yang memberi makan burung merpati di bandar tersebut. Langkah itu bagi mengawal populasi selain menangani isu kebersihan dan pencemaran bau disebabkan najis burung berkenaan. Perdana Menteri Prayut Chan-o-cha pada Khamis

PA CHU CHENG

noreply@blogger.com (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 15 jam yang lalu
PA CHU CHENG Heeei haram jadah jgn main main sama bugis kuasa bugis diceruk donia tak kenal maka tak cinta hahaha on *SANGKUT PASTI SANGKUT* Anonymous on 9/21/18 Reformasi yg gwa tau bila demo je kono sobut ..baru lah taraf demo tu setaraf demo Reformasi Indon 97 ..ia mcm Al-Patiha kono baco baru sah sembahyang. Cuba tanyo apo yg distorikan dalam Al-Patiha ..sekor pun tak tahu ..REFORMASI tu kopalo bijik apa pun tak sapo tahu. Las-las Sudara Nuar yg kata Reformasi itu untuk basmi FEUDAL ..tapi dia jugak yg terkangkang kangkang cium tgn RAJO ..ha ..itu lah makna REFORMASI. on *POTON... lagi »

Bukti terbaru Mahathir sokong LGBT

PBO™ pada Menconteng Untuk Perubahan™ - 16 jam yang lalu
Masih jadi bual mulut dan bicara penyokong tegar pembangkang termasuk PAS, mendakwa PH menyokong LGBT. Cakaplah bagaimana sekalipun. Mereka tetap akan mengatakan PH menyokong LGBT. Ini kerana beberapa kerat individu yang dari LGBT menyatakan pendirian menyokong Pakatan Harapan. Oleh kerana beberapa kerat itulah, maka PH dicop sebagai menyokong LGBT. Walhal beberapa kerat manusia LGBT bukanlah

TANYA TANYA

noreply@blogger.com (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 16 jam yang lalu
TANYA DUA PULUH TAHUN KITA BERTANYA APA ITU TOP APA ITU BOTTOM ------------------------

TAK ADA IC

noreply@blogger.com (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 17 jam yang lalu
TAK DA IC Malaikat tak ada IC .. cam mana nak undi ..kah kah kah on *MALAIKAT LUP UNDI PAS* Publish | Delete | Spam panglimo potaseh on 9/20/18 -----------------

Tersimpan Rahsia Di Sebalik Usia Kita Ini

Rizal Alhaj pada Tazkirah - 17 jam yang lalu
Ketahuilah para pembaca sekalian bahawa; #1- Semakin Bertambah Usia, Semakin Lemah Tangan Menggenggam Kerana Allah S.W.T sedang mendidik kita agar melepaskan cinta dunia. Firman Allah S.W.T yang bermaksud; Barang siapa yang menghendaki kehidupan dunia dan perhiasannya, nescaya Kami berikan kepada mereka balasan pekerjaan mereka di dunia dengan sempurna, dan mereka di dunia itu tidak akan […]

5 Jenis Tidur Yang Disebutkan Dalam Al-Quran

Natirah Azira pada Tazkirah - 17 jam yang lalu
Manusia memerlukan tidur untuk berehat tidak kira lah tidur pada waktu malam atau tidur sekejap pada waktu siang. Waktu tidur adalah waktu untuk bertenang dari segala macam hal yang menyerabutkan. Sesetengah orang apabila ditanya; Apa yang akan mereka lakukan apabila stres atau penat? Salah satu jawapan yang akan kerap kita dengar adalah ‘tidur’. Tidur adalah […]

Ayat Empat dan gerakan Selempang Merah

Kriss Merah pada Kriss Merah.com - 18 jam yang lalu
Kumpulan Parang Terbang Cerita pasal kehandalan dan kehebatan ilmu kebatinan suku Banjar yang di sampaikan dari mulut ke mulut yang mana setengahnya di tokok tambah untuk menjadikannya lebih menarik sangat mengujakan. Nama-nama seperti 'Tentera Sabil' atau 'Kumpulan Parang Terbang' merujuk kepada kaum etnik Banjar Sg Manik di bawah pimpinan Tuan Guru Haji Bakri. Cerita tentang parang terbang dan kehandalan pahlawan-pahlawan Banjar yang hanya bersenjatakan parang menentang komunis yang lengkap bersenjatakan senapang sudah menjadi satu legenda. Nama-nama seperti Tuan Guru Haji Bakri, ... lagi »

JAMBU OO JAMBU

noreply@blogger.com (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 18 jam yang lalu
JAMBU SAPA TOP SAPA BOTOM *Shahir Raus Khan*‏ @ShahirRaus9 FollowFollow @ShahirRaus9 More Replying to @IshamRais Oi TT.... Ko ni kalau x buat pembaca resah dihujungnya walaupun sambil tgh tergelak berdekah2 tak sah... Sukma tgh lepk dgn sepol kot ukur lobang masing2.. -----------------

JUMU'AH MUBARAK ‏- Wishing everyone a blessed Friday جمعة مباركة لكم جميعا إن شاء الله

Editor pada Ahmad Sanusi Husain.Com - 18 jam yang lalu

MUSTAHIL DAPAT JUMPA

noreply@blogger.com (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 19 jam yang lalu
MUSTAHIL Polis serbu rumah Tun Rahah Polis menyerbu kediaman ibu bekas Najib, Hajjah Rahah Mohammad Noah di Jalan Eaton, Kuala Lumpur, semalam. Difahamkan serbuan itu dilakukan jam 4 petang oleh 14 anggota, pada waktu yang sama Najib didakwa di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur. MUSTAHIL DAPAT JUMPA COLI SARIMAH PASTI DAH LAMA DIBAKAR KAH KAH KAH --------------------

SPRM nafi dakwaan panggil Tok Pa beri keterangan berhubung kes dana parti

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 19 jam yang lalu
THE MALAYSIAN TIMES *KUALA LUMPUR:* Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menafikan dakwaan pihaknya telah memanggil anggota Parlimen Jeli, Datuk Seri Mustapa Mohamed bagi memberi keterangan berhubung dana yang diterimanya untuk parti. Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM Datuk Seri Azam Baki menegaskan bahawa dakwaan itu adalah tidak benar sama sekali. “Tidak, ia hanyalah adalah dakwaan palsu,” katanya ketika dihubungi Bernama, di sini, semalam. Semalam, sebuah stesen radio Inggeris tempatan melaporkan seorang Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Lokman Noor Adam, yan...lagi »

Peguam Azhar Azizan dilantik Pengerusi SPR – KSN

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 19 jam yang lalu
THE MALAYSIAN TIMES *KUALA LUMPUR:* Peguam Azhar Azizan dilantik sebagai Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) baharu menggantikan Tan Sri Mohd Hashim Abdullah yang tamat tempoh perkhidmatan pada 1 Julai lepas. Ketua Setiausaha Negara Dr Ismail Bakar dalam kenyataan hari ini berkata pelantikan tersebut telah mendapat perkenan Yang di-Pertuan Agong, Sultan Muhammad V, selaras dengan Fasal (3) Perkara 114 Perlembagaan Persekutuan. Beliau berkata Azhar, 56, yang berkelulusan Sarjana Muda Undang-Undang dari Universiti Malaya dan Sarjana Undang-Undang dari King’s College, University... lagi »

GUA CUNT FUSE

noreply@blogger.com (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 19 jam yang lalu
GUA UDAH PECAH STORI MAT SONGEL LU KATA GUA PUNGUT KESAH TEPI JALAN It should have been me, says Anwar on day Dr Mahathir sworn in as PM A CANDID Anwar Ibrahim admitted today that he should be the one sworn in as the prime minister instead of Dr Mahathir Mohamad after Pakatan Harapan’s shock election victory on May 9, reports Channel News Asia. TERGOLEK DOG GUA KETAWA INI STORI TOP KE STORI BOTTOM GUA CUNFUSE KAH KAH KAH ------------------

Najib bayar sebahagian wang ikat jamin

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 20 jam yang lalu
Mohd Hazrol Zainal [image: Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hadir di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur bagi membayar wang ikat jamin berhubung 25 pertuduhan dibawah Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram (AMLAFTA) dan Akta Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) 2009 di Kuala Lumpur. foto HAZROL ZAINAL, 21 SEPTEMBER 2018.]*Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hadir di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur bagi membayar wang ikat jamin berhubung 25 pertuduhan dibawah Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram (AMLAFTA) dan Akta Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) 2009 di Kuala L... lagi »

Wan Azizah tidak pernah sokong perkahwinan kanak-kanak

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 20 jam yang lalu
Wartawan MalaysiaGazette [image: xMGF19072018_CSRMALAYSIA_06-681x454] Dr. Wan Azizah Wan Ismail KUALA LUMPUR – Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail menegaskan beliau tidak pernah menyokong perkahwinan bawah umur dan kepentingan kanak-kanak mestilah menjadi keutamaan setiap masa. Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat berkata, perkahwinan tidak seharusnya digunakan sebagai jalan keluar dari kepompong kemiskinan. Oleh sebab itu, katanya, kementerian itu akan menaikkan had umur minimum perkahwinan kepada 18 tahun. Dr Wan Azizah membuat kenyataan itu bagi menjelaskan isu perk... lagi »

Tumpahan bahan Latex, keadaan terkawal

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 20 jam yang lalu
Manzaidi Mohd Amin [image: Tumpahan bahan Latex ke aliran Sungai Bernam setakat ini terkawal.]*Tumpahan bahan Latex ke aliran Sungai Bernam setakat ini terkawal.* SHAH ALAM – Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS) mengesahkan tumpahan bahan Latex ke aliran Sungai Bernam berikutan kemalangan kenderaan di KM271.2 Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS) semalam, berada dalam keadaan terkawal. Ketua Jabatan Perhubungan Pelanggan dan Komunikasi SYABAS, Abdul Raof Ahmad berkata, pihaknya sudah membuat pemantauan rapi bermula semalam dan menjalankan ujian pensampelan kualiti sumber air ment...lagi »

WATAK REFORMASI 1998

noreply@blogger.com (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 20 jam yang lalu
WATAK WATAK REFORMASI98 YANG KENA TUDUH MELIWAT YANG MENUDUH YANG BUAT KACAU YANG MENUMBUK YANG KENA TUMBUK YANG KENA LIWAT YANG JAMBU LAGI KIUT MAHKAMAH GAGAL MEMBUKTIKAN SIAPA TOP SIAPA BOTTOM --------------------

Slogan ‘Johor Bangsat’ Penyokong Futsal Sukma Tidak Patriotik – Adun

Eleh II pada EkEleh! - 20 jam yang lalu
Tindakan segelintir penyokong pasukan Futsal Perak yang menyanyikan lagu slogan ‘Johor Bangsat’ dianggap suatu yang tidak patriotik. Perkara itu telah disuarakan oleh Ahli Dewan Negeri (Adun) Pulai Sebatang, Muhamad Taqiuddin Cheman yang kesal dengan tindakan tersebut. Menurut beliau, dalam laman Facebook yang bernama ‘J Folks Story’ telah memuat naikkan video berdurasi 24 saat yang dirakam […] The post Slogan ‘Johor Bangsat’ Penyokong Futsal Sukma Tidak Patriotik – Adun appeared first on EkEleh!.

Apa salahnya Umno-Pas berpakat?

kerengga pada KERENGGA - 20 jam yang lalu
AHMAD LUTFI OTHMAN Ahmad Lutfi OthmanTidak pasti bagaimana ia bermula, tetapi Muktamar Pas baru-baru ini mengesahkan hubungan intim parti berkenaan dengan Umno bukan rahsia lagi, apabila Presiden parti yag pernah menerajui kerajaan lebih enam dekad itu, Ahmad Zahid Hamidi bersama pimpinan tertingginya hadir memenuhi jemputan. Sudah pasti bibitnya bukan baru mula bertunas dalam pilihan raya

BACA LAGI

noreply@blogger.com (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 21 jam yang lalu
*BACA LAGI * *https://www.malaysiakini.com/columns/443921* Abdul Talib Hasan walaupun banyak helah dan salah akan dituduh terhadap individu2 dalam ph atau mengangkat individu2 tersebut sebagai katalis kejayaan ph, hakikatnya kesatuan keempat2 individu (parti) tersebut yang telah mewarnakan kejayaan. kita mungkin tidak menyukai salah seorang atau berdua daam pakaatan itu, namun dua atau tiga daripada mereka (mana2 pun) tidak mungkin memperolehi kredit untuk lulus. jadi untuk era ini, marilah kita terima semuanya (mahathir+anwar+mat sabu+lim guan eng) Suka · Balas · 2j Nbs Centre ha... lagi »

APEK MANA NI?

noreply@blogger.com (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 21 jam yang lalu
APEK MANA NI? Siminjak patatan halapan tubuh kilajaan lu manya bunyi ooh tibailalu lu banya ex sikalang utala silatan Timo balat lho tapowe aiyoooo lhu manyak lantoi pipata liangse budis ala nyata setu lamam bersamasamalam selibu meilam lhu talak celita lhu langis langsis aiyoooo selupa ibelahim ali langis hahaha on *HANYA SATU MALAM* Publish | Delete | Spam Anonymous on 9/20/18 ---------------

SANGKUT PASTI SANGKUT

noreply@blogger.com (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 22 jam yang lalu
SANGKUT PASTI SANGKUT Memang lawakkkkkk on *MUSTAHIL TAK SANGKUT* Melayar Malam on 9/20/18 kesian...awat hangpa pekena dia macam tu on *MUSTAHIL TAK SANGKUT* Publish | Delete | Spam Abdul Manap on 9/20/18 Tajur pasang banyak2 tapi kalau tak ada umpannya susah jugak nk sangkut bro... on *MUSTAHIL TAK SANGKUT* I on 9/20/18 ... dikata bodoh, marah pula. Kalu lagu tu kira habispandai lah. Apa spesenya dia. Sidang media seluruh dunia pula tu. Mampuslah hampa nampak gaya. Ada mulut, tutup. Ada akai pikiaqla. on *MUSTAHIL TAK SANGKUT* dNAN SAhARA on 9/20/18 -------------------

POTONG STIM

noreply@blogger.com (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 22 jam yang lalu
CILAKA TI TI POTONG STIM cilakak lu tt..anwar dan penyokong2 otai baru nak stim, baru nak berahi..tetiba lu kata reformasi telah tercetus sejak 1957 hari nakba malaysia..gua sokong reformasi struktural terutama Suruhanjaya pilihan raya..menurut bersih, prk port dickson adalah kelemahan struktural spr..agen2 daulah wajib distrultural termasuk juga reformasi kesultana melayu yg suka tibai org yg bukan golongan raja/sultan..tibai juga ada kaitan dgn projek2 tanah,pembangunan dinegeri masing2.. oh ya bro..jgn lupa reformasi jabatan pendaftaran negara..ini lubuk emas menteri2 umno u... lagi »

Ahli PKR meningkat mendadak cetus kebimbangan

kerengga pada KERENGGA - 22 jam yang lalu
PEMILIHAN PKR | Sejak bulan Jun, keanggotaan PKR meningkat secara mendadak. Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution pada Julai lalu mengumumkan seramai 788, 534 ahli parti layak mengundi. Beliau juga memaklumkan terdapat 221,019 orang menyertai parti itu di antara 6 ke 25 Jun tahun ini. Ini bermakna, sepanjang hampir 20 hari itu, PKR menerima permohonan ahli baru sebanyak 62,837

Tun M jangan kambing hitamkan Pas

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 22 jam yang lalu
Noradila Mahamad [image: Satiful Bahari Mamat] *Satiful Bahari Mamat* KUALA TERENGGANU - Pas Terengganu menegaskan supaya Tun Dr Mahathir Mohamad tidak menjadikan Pas sebagai kambing hitam di atas apa yang sedang berlaku kepada politik tanah air hari ini. Timbalan Pesuruhjaya 1 Pas Terengganu, Satiful Bahari Mamat berkata, semua orang tahu tentang sejarah dan meminta Dr Mahathir tidak menyelewengkan sejarah supaya generasi baharu dapat memahami sejarah dengan betul. Menurut Satiful, Pas sentiasa menganjurkan perpaduan sejak dari dulu lagi kerana pernah 'bergabung' dengan semua.... lagi »

Guan Eng sekat Asyraf di Twitter

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 23 jam yang lalu
Nor Ainna Hamzah [image: Guan Eng sekat Asyraf di Twitter] *Paparan Twitter Asyraf Wajdi* SHAH ALAM - Ketua Pemuda Umno, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki tidak menyangkakan Menteri Kewangan, Lim Guan Eng berhati tisu apabila hari ini Guan Eng menyekatnya dalam laman sosial Twitter. Asyraf berkata, pada masa Guan Eng menjadi pembangkang, individu berkenaan juga banyak mengkritik, namun tidak bersedia untuk berhadapan dengan situasi yang sama sebaik bergelar kerajaan. Menurutnya, beliau baru sahaja beberapa kali melontarkan kritikan secara terus di akaun Twitter Guan Eng. “Tak sangk... lagi »

Sri Ram ingatkan mahkamah campur tangan Najib dalam siasatan 1MDB

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 23 jam yang lalu
Hafiz Yatim Pihak pendakwaan yang diketuai Tan Sri Gopal Sri Ram hari ini membantah keras permohonan ikut jamin terhadap bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak. Ini kerana menurut bekas hakim mahkamah persekutuan itu, Najib sebelum ini mengganggu siasatan dan mengingatkan mahkamah bahawa kes ini merupakan 'kes kleptokrasi paling buruk di dunia'. Sri Ram memberitahu Hakim Mahkamah Sesyen Azura Alwi bahawa Najib yang pernah memegang jawatan eksekutif tertinggi dalam kerajaan telah melanggar amanah yang diberikan oleh rakyat. "Tertuduh telah campur tangan dalam siasatan ... lagi »

SYOK SENDIRI

noreply@blogger.com (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 23 jam yang lalu
SYOK SENDIRI Dah le tu, reformasi di dibibir sahaja.. Jiwa reformasi tulin tak berebut kuasa, tak kemaruk kuasa.. Cakap reformasi sebelum naik, teori berlori... Bila ada kuasa di tangan.. Semua yang dibuat jadi halal, jadi betil, jadi sah. Era sekarang tak perlu cakap lebih, tak perlu tunjuk mulia, semua tu pembohong.. TT tak perlulah nak teori lebih, rakyat bukan yg di bandar tapi di kampong sana, jadi cakap TT sekadar hampeh, syok sendiri.. Cakap orang kat wad gila lebih mudah faham dari TT, berputar berbelit on *REFORMASI DAN AGENDA PERUBAHAN* Publish | Delete | Spam Kluangm... lagi »

BUAT FITNAH

noreply@blogger.com (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 23 jam yang lalu
RONI DAP BUAT FITNAH Cilaka Ronnie Sang Kapir Laknat kote kulup tak bersunat ..fitnah ..fitnah ..fitnah ..20 kes saje ..bukan ke 192 kes ..ini tak adil. Satu lagi kalau gwa tengok muka Hajjah Suami Najib yang baby look tu ..FITNAH .. kalau TT ckp 66 tahun ..gwa tak PICAYA. on *BERITA PALSU* Publish | Delete | Spam panglimo potaseh on 9/20/18 -------------------

SPRM tak tolak akan ada pertuduhan lain terhadap Najib, Rosmah

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 23 jam yang lalu
Koh Jun Lin Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) tidak menolak kemungkinan akan ada pertuduhan baru terhadap bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak, kata Timbalan Ketua Pesuruhjaya SPRM (Operasi) Datuk Azam Baki. "Kita tidak menafikan akan ada pertuduhan lagi," katanya kepada pemberita di luar Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur hari ini ketika ditanya wartawan. Beliau turut berkata perkara yang sama ketika ditanya sama ada akan ada pertuduhan akan dikenakan terhadap isteri Najib, Rosmah Mansor. Ditanya sama ada siasatan masih berterusan, Azam berkata: "Kertas sia... lagi »

Tok Pa disiasat terima wang?

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 23 jam yang lalu
Wartawan Sinar Harian [image: Annuar Musa] *Annuar Musa * KUALA LUMPUR – Setiausaha Agung Umno, Tan Sri Annuar Musa mendakwa Ahli Parlimen Jeli, Datuk Seri Mustapa Mohamed kini sedang disiasat oleh Polis Diraja Malaysia (PDRM) berkaitan menerima sejumlah wang. Beliau bagaimanapun tidak dapat mengesahkan sama ada perkara itu sebagai punca Mustapa meninggalkan parti. “Apa yang saya boleh sahkan Umno Kelantan termasuk Mustapa disiasat beberapa hari tentang sejumlah dana yang diterimanya daripada pihak tertentu. “Adakah sebabnya itu awak kena tanya dia,” katanya seperti dilaporkan ... lagi »

Azmin Ali Bagi Amaran

Din pada Addin - 23 jam yang lalu
*Azmin Ali Bagi Amaran.*Pakatan Harapan (PH) tidak perlu mengumpan pemimpin Umno keluar parti untuk menyertainya kerana pakatan itu sudah menjadi sebuah kerajaan yang kukuh, kata Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Mohamed Azmin Ali. Menteri Hal Ehwal Ekonomi itu berkata bagaimanapun sekiranya ada pemimpin Umno yang merasakan parti mereka telah rosak, maka mereka berhak untuk meninggalkan parti dan bersama PH menyertai reformasi bersama membela nasib rakyat. *Azmin Ali Bagi Amaran*. “Untuk menyertai mana-mana anggota dalam PH, mereka perlu melalui proses supaya tidak ada satu suasana ... lagi »

Perghhh !!! Lelaki sanggup mengaku hamil gara-gara tular pizza percuma

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 23 jam yang lalu
Lelaki sanggup mengaku hamil gara-gara tular pizza percuma TAWARAN pizza percuma buat wanita hamil mencuri perhatian netizen sebaik pengumuman itu dihebahkan menerusi sekeping gambar yang dimuat naik ke laman sosial, Khamis. Ya lah.... siapa yang tidak mahu makanan percuma kan? Pemilik Anak Dol Pizza, Nor Rosidah Osman, 30, memberitahu dia tidak menyangka ia

Hindar 5 jenis pemakanan ini untuk elak diabetes

kerengga pada KERENGGA - Sehari yang lalu
FMT Reporters Penyakit diabetes adalah penyakit yang berpunca daripada kadar glukosa yang tinggi dalam saluran darah dan kegagalan fungsi pankreas dalam menghasilkan insulin dengan sempurna. Hakikatnya, kadar gula dalam darah mampu dikawal dengan berkesan dengan memastikan corak pemakanan yang diamalkan harus dipantau dengan baik. Diet yang diterapkan setiap hari bukan sahaja mampu elak

Sahara Yaakob Pecah Lobang

Libang Libu pada Libang Libu - Sehari yang lalu
DS Najib kalau masih ada keupayaan berfikir, pastinya sekarang dia telah memasukkan 3 nama baru dalam wasiatnya. Najib mesti memperuntukkan sekian juta utk Elie Suriati, sekian juta utk Sahara Yaacob & sekian juta utk Lokman Adam. Kalau dah terbagi sedikit sebanyak kpd Mat Over, kira halal la. Mat Over pun bkn ada job sgt pun skrg ni. Kahkahkah! Kahkahkah! Awal2 dulu nampak jugak kelibat Datuk Noraini Ahmad dgn aksi Planet of the Apes nya. Sekarang dia pun lesap. Dah kena picit kot? Kahkahkah! Semua dah kena picit. Habis semua hulubalang & jembalang Najib kena picit. Yg meran... lagi »

Kedai serbaneka di Hospital Selayang terbakar

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - Sehari yang lalu
Norafiza Jaafar [image: Kedai serbaneka di Hospital Selayang terbakar] *Kebakaran disebabkan litar pintas pada kotak suis* SELAYANG - Hospital Selayang kecoh seketika apabila berlaku kebakaran di kedai serbaneka berhampiran lobi, pagi tadi. Bagaimanapun, kebakaran itu hanya melibatkan bahagian stor kedai berkeluasan 100 meter persegi dalam kejadian jam 9.16 pagi. Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Selayang, Penolong Penguasa Kanan Bomba Mohd Zainudin Nasir berkata, kebakaran dipercayai berpunca daripada litar pintas pada kotak suis. “Api berjaya dipadamkan sejurus anggota bomba ti... lagi »

Reformasi dan cerita yang belum selesai

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - Sehari yang lalu
Hasmi Hashim Di sebalik gegak gempita beberapa pemimpin utama Umno meninggalkan parti itu; 20 September sampai lagi—tarikh yang dianggap seakan tarikh rasmi sebuah Gerakan Reformasi bermula, dua dekad lalu. Tarikh hari ini lebih penting kerana sebuah demonstrasi besar berlaku di Kuala Lumpur, berbanding 2 September, tarikh Anwar Ibrahim dipecat. Kata mereka yang lebih tua, demonstrasi itu adalah yang terbesar selepas perhimpunan-perhimpunan menuntut kemerdekaan Tanah Melayu sebelum 1957. Saiz tidak penting lagi. Apa yang mustahak, sepanjang dua dekad ini saya secara peribadi te... lagi »

SIAPA PENYAMUN, SIAPA PENCURI?

Shahbudin Husin pada Shahbudin dot com - Sehari yang lalu
Dulu, ketika mula-mula didedahkan oleh WSJ berhubung kemasukan wang berjumlah RM2.6 bilion ke dalam akaun bank peribadinya, Najib Razak menegaskan, beliau bukan seorang penyamun. "Kalau pun saya nak menyamun, takkan saya masukkan dalam akaun peribadi," begitulah lebih kurang kata-kata Najib waktu itu. Kenyataan beliau kemudiannya disokong oleh seluruh pimpinan UMNO termasuk Ahmad Maslan yang menyebut, "bodohlah Najib kalau masukkan wang sebanyak itu menggunakan akaun bank peribadinya." Apabila WSJ terus mendedahkan bukti demi bukti mengenai kemasukan wang itu dan Najib tidak ... lagi »

Anwar: Calon jawatan timbalan presiden PKR 'pintar, cerdas dan punyai rekod baik'

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - Sehari yang lalu
Massita Ahmad, Bernama Kedua-dua calon bagi jawatan timbalan presiden PKR adalah “pintar”, cerdas dan mempunyai rekod yang baik”, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim. Anwar yang baru-baru ini memenangi jawatan presiden PKR berkata demikian pada Siri Syarahan Kepimpinan Ho Rih Hwa yang dianjurkan oleh Singapore Management University. Anwar selaku penceramah terkemuka ke-10 bagi Siri itu berucap atas topik bertajuk “Kepimpinan pada Abad Ke-21: Angin Perubahan”. Anwar menjawab soalan hadirin yang bertanya bagaimana beliau akan menyatukan Mohd Rafizi Ramli dan Datuk Seri Mohamed Azmi... lagi »

Bajet 2019 sukar untuk kerajaan

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - Sehari yang lalu
SINAR HARIAN [image: Bajet 2019 sukar untuk kerajaan] *Menteri Kewangan Lim Guan Eng (kiri) bersalaman dengan Ketua Pengarang Bernama Datuk Zakaria Abdul Wahab ketika hadir pada program Ruang Bicara bertajuk ‘Sales and Services Tax (SST)’ di Wisma Bernama hari ini.Foto - Bernama* KUALA LUMPUR – Menteri Kewangan, Lim Guan Eng menyifatkan Bajet 2019 yang akan dibentangkan November ini sebagai belanjawan yang sukar bagi Kerajaan Persekutuan. Bajet itu yang pertama untuk kerajaan Pakatan Harapan, dijadual untuk dibentangkan di Parlimen pada 2 November ini. “Kita perlu membetulkan ... lagi »

SST bukan punca kenaikan harga barang

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - Sehari yang lalu
SINAR HARIAN [image: SST bukan punca kenaikan harga barang] *Menteri Kewangan Lim Guan Eng (kanan) bersama Pengerusi Pertubuhan Berita Nasional Malaysia (Bernama) Datuk Seri Azman Ujang ketika hadir pada program Ruang Bicara bertajuk ‘Sales and Services Tax (SST)’ di Wisma Bernama hari ini.Foto - Bernama* KUALA LUMPUR – Elemen percukaian seperti Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST) bukanlah satu-satunya penyebab kenaikan kos harga barangan, sebaliknya turut dipengaruhi faktor termasuk pergerakan harga produk terbabit. Ketika menegaskan perkara itu, Menteri Kewangan Li... lagi »

'Dakwaan Umno tenat tidak tepat'

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - Sehari yang lalu
Mohd Hafiz Ismail [image: 'Dakwaan Umno tenat tidak tepat'] *Datuk Seri Mustapa Mohamed* SHAH ALAM - Dakwaan mengatakan Umno kini berada dalam keadaan tenat adalah tidak tepat sama sekali kerana parti itu masih mendapat sokongan kuat di peringkat akar Umbi. Setiausaha Agung Veteran Umno, Datuk Mustapha Yaakub berkata, dakwaan mengatakan Umno kritikal hanya kerana beberapa pemimpin meninggalkan parti itu dan ia tidak boleh dijadikan kayu ukur. "Kita (Umno) masih mendapat sokongan kuat daripada ahli di peringkat akar umbi. Pandangan mengatakan Umno dalam keadaan tenant hanya panda... lagi »

Men Secret Gel

Din pada Addin - Sehari yang lalu
*Men Secret Gel*. Men Secret Gel (MSG) merupakan gel tahan lama khas buat suami bertahan lama lebih dari biasa !! Ia amat hebat dan terbukti berkesan. Gel tahan lama (MSG) merupakan satu cara mudah dan berkesan untuk menghentikan pancutan pra-matang (pre-mature ejaculation). Ia bertindak hebat dan kesannya segera walau kali pertama anda menggunakannya !! Untuk tahan lama (Pancutan Pra-matang Atau Pancutan Awal) Hanya memerlukan 15-30minit selepas sapuan sebelum ‘bersama’ isteri. Kandungan campuran botani,vitamin dan herba. Men Secret Gel TIADA campuran bahan memudaratkan seperti ... lagi »


Tiada ulasan: