Rabu, 31 Oktober 2018

Bukan semalam. Dulu boleh laa, sebab sentiasa selamatkan ketua kutuk. 8566.


ALAHAI YB PERLIS..... 

Shahbudin Husin pada Shahbudin dot com - 12 minit yang lalu
Berdasarkan siasatan pihak polis sebagaimana yang dinyatakan oleh Ketua Polis Perlis, Noor Mushar Mohd, perkembangan siasatan berkenaan seorang Ahli Parlimen negeri itu yang didakwa mencabul seorang remaja perempuan berusia 15 tahun adalah seperti berikut:- - Remaja tersebut yang berlatih bersama kumpulan busker di kawasan sebuah stadium telah didatangi oleh Ahli Parlimen berkenaan pada 20 Oktober lalu, jam 11.30 malam dengan alasan untuk berbual-bual. - Guru yang menjalankan latihan busker menemani remaja itu ke kenderaan milik Ahli Parlimen tersebut dan seterusn... lagi »

https://shahbudindotcom.blogspot.com/2018/10/alahai-yb-perlis.html
Shahbudin dot com: ALAHAI YB PERLIS.....

Wednesday, 31 October 2018


ALAHAI YB PERLIS.....



Berdasarkan siasatan pihak polis sebagaimana yang dinyatakan oleh Ketua Polis Perlis, Noor Mushar Mohd, perkembangan siasatan berkenaan seorang Ahli Parlimen negeri itu yang didakwa mencabul seorang remaja perempuan berusia 15 tahun adalah seperti berikut:-
  • Remaja tersebut yang berlatih bersama kumpulan busker di kawasan sebuah stadium telah didatangi oleh Ahli Parlimen berkenaan pada 20 Oktober lalu, jam 11.30 malam dengan alasan untuk berbual-bual.
  • Guru yang menjalankan latihan busker menemani remaja itu ke kenderaan milik Ahli Parlimen tersebut dan seterusnya membawanya duduk di kerusi bahagian hadapan kereta jenis Toyota Harrier.
  • Guru yang menemani tadi meninggalkan kenderaan dan menjadikan Ahli Parlimen dan remaja itu dalam keadaan hanya berdua saja dalam kereta.
  • Tiba-tiba wakil rakyat yang merupakan bekas menteri itu menyentuh tangan dan bahu gadis tersebut, tetapi ditepis oleh remaja berkenaan.
  • Gadis itu segera meninggalkan kereta dan sebaik keluar kenderaan, beliau terus menangis sambil disaksikan oleh guru yang membawanya ke kereta tadi.
  • Remaja itu kemudian membuat laporan polis pada jam 2.50 pagi, 21 Oktober dengan ditemani ibu bapanya.
  • Pada 10.30 pagi hari yang sama, remaja itu sekali membuat laporan polis menarik balik dakwaan terhadap Ahli Parlimen terbabit. 
  • Ahli Parlimen itu dikatakan sudah agak lama menaja kumpulan busker tersebut.
  • Setakat ini pihak polis sudah merakamkan 10 keterangan, termasuk satu daripada Ahli Parlimen tersebut yang keterangannya diambil selama kira-kira 7 jam.
  • Buat masa ini kes telah dirujuk kepada bahagian pendakwaan polis sebelum dihantar ke Pejabat Peguam Negara untuk menentukan sama ada kes itu boleh diambil tindakan untuk pendakwaan atau sebaliknya.
  • Kes disiasat dibawah Seksyen 14(a) Akta Kesalahan-Kesalahan Seksual Terhadap Kanak-Kanak yang jika sabit kesalahan boleh dihukum penjara maksimum 10 tahun atau denda RM20 ribu.

Beberapa persoalan tentunya bermain-main di fikiran kita setelah membaca hasil siasatan pihak polis itu, antaranya:-
  • Untuk apa seorang Ahli Parlimen perlu berbual-bual secara bersendirian dengan seorang gadis remaja pada jam 11.30 malam?
  • Kenapa tidak dijemput remaja datang ke rumah atau ke pejabat bersama guru dan ahli kumpulan busker yang lain pada waktu siang atau petang?
  • Mengapa untuk tujuan berbual dengan seseorang yang bukan muhrim dan bawah umur pada waktu hampir tengah malam, Ahli Parlimen itu hanya datang bersendirian tidak membawa isteri atau kawan untuk menemaninya?
  • Kalau pun Ahli Parlimen itu menaja kumpulan busker tersebut, mengapa hanya remaja itu saja yang mahu ditemui dan ingin diajak berbual-bual?
  • Tidakkah, jika ingin mengetahui perkembangan atau kemajuan kumpulan busker yang ditajanya, Ahli Parlimen berkenaan lebih wajar berbual dengan guru yang melatih atau kesemua ahli busker itu?
  • Mengapa, ketika berbual-bual itu,  bahu dan tangan remaja tersebut perlu disentuh dan dipegang?
  • Tak bolehkah jika tidak menyentuh tangan dan bahu ketika berbual?
  • Adakah memang menjadi kebiasaan bagi wakil rakyat itu menyentuh bahu dan tangan sesiapa saja yang ditemuinya atau hanya kepada orang-orang tertentu saja?
Alahai YB Perlis...macam-macamlah...(ShahbudinHusin 31/10/2018).

K/Pusat Belum Bayar Premium Tanah K'tan RM275 J.. -MB 

Ibnu Hasyim pada Ibnu Hasyim - 26 minit yang lalu
KOTA BHARU: Kerajaan persekutuan masih mempunyai tunggakan bayaran premium tanah sebanyak RM275 juta yang belum ditunaikan sehingga sekarang. Menteri Besar, Ustaz Dato' Bentara Kanan Ahmad Yakob berkata, kerajaan negeri mempunyai asasnya sendiri untuk memohon wang pendahuluan daripada kerajaan persekutuan. Katanya, RM275 juta merupakan jumlah tunggakan iaitu RM113 juta premium tanah Institut Pendidikan Guru di Pengkalan Chepa, RM144 juta premium tanah Felda dan RM18 juta hasil tanah kerajaan persekutuan. "Ini merupakan sandaran kita, kita mohon advance yang boleh dibayar kerana kera...lagi »

HATI-HATI .JANGAN JADI KERAJAAN SEPENGGAL 

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - Sejam yang lalu
TEMPOH BERBULAN MADU SUDAH BERAKHIR Tamrin Tun Ghafar Selasa - 30/10/18 ( 1 - 22 ) 1. A Kadir Jasin mencadangkan kesemua Menteri Pakatan Harapan ( PH ) perlu ‘disekolahkan'. 2. Cadangan itu berputik dari kekecewaan dan ketakutan beliau melihat apa yang sedang berlaku di kalangan beberapa orang Menteri. 3. Bukan sahaja beliau malah sudah ramai mereka yang menyokong PH termasuk diri saya sendiri mula mempersoalkan kewibawaan dan prestasi sesetengah mereka yang telah diberi peluang oleh Perdana Menteri itu. 4. Kerisauan beliau ini ada asasnya : i. Menampakan seolah - olah ... lagi »

Caj Penghantaran Gas Memasak Naik RM5 

Ibnu Hasyim pada Ibnu Hasyim - 2 jam yang lalu
SHAH ALAM – Caj perkhidmatan bagi penghantaran gas ke rumah, Petronas Home Delivery (GPHD) akan naik berkuatkuasa 1 November ini untuk semenanjung Malaysia. Petronas Dagangan Berhad (PDB) mengumumkan perkara itu dalam surat pekeliling kepada semua wakil pengedar gas Petronas yang menjalankan perkhidmatan GPHD. Dengan itu, harga baharu bagi GPHD ialah RM31 untuk 12 kilogram (kg) dan RM35 bagi 14kg. Harga lama bagi perkhidmatan itu adalah RM26 untuk 12kg dan RM29.80 untuk 14kg. Perubahan harga berkenaan hanya untuk caj penghantaran bagi tempahan yang dibuat di Mesralink dan dihantar... lagi »

Susah dan Senang Jadi Orang Pendiam Dan Pemalu 

KASKUS - Forum Threads - 3 jam yang lalu
Sifat manusia memang tidaklah sama, setiap insan pasti punya ciri khasnya tersendiri yang membedakan dirinya dengan orang lain. Perbedaan karakter inilah membuat kehidupan yang dijalani sangatlah menarik dan tak jarang melengkapi satu sama lain. Ada yang aktif dan ada juga yang pasif, ada yang hobi berbicara dan ada juga yang hobi nulis. Setiap manusia tercipta dengan karakternya sendiri dan setiap sifat pastinya punya keunikan tersendiri. [center][img]https://priana13.files.wordpress.com/2017/03/pendiam.jpg?w=640[/img][/center] [center][i][size=2]credit : priana13.files.wordpress.c... lagi »

'Kami ada maruah, tak akan masuk BERSATU' -Hishammuddin Hussein 

Ibnu Hasyim pada Ibnu Hasyim - 5 jam yang lalu
Datuk Seri Hishammuddin Hussein menegaskan beliau akan terus kekal setia bersama Umno meskipun semakin ramai rakan seperjuangannya keluar parti. Penegasan itu sekali gus menolak spekulasi bahawa anggota parlimen Sembrong antara 40 wakil rakyat Umno yang bakal mengikuti jejak anggota parlimen Jeli, Datuk Seri Mustapa Mohamed menyertai BERSATU. “Saya tegaskan sekali lagi saya tidak akan keluar parti. Mungkin dah seorang kurang dari (senarai) 40 itu. “Orang putih kata kalau nak tahu actions speak lauder than word. Jadi action saya hari ini mana ada keluar parti,” katanya ketika dite... lagi »

Keutamaan membaca surah Ad-Dukhan pada setiap malam/waktu malam 

Editor pada Ahmad Sanusi Husain.Com - 7 jam yang lalu
Surah Ad-Dhukkan (44) Rasulullah SAW bersabda: “Sesiapa membaca Ad-Dukhan setiap malam, maka tujuh puluh ribu (70,000) malaikat memohon ampun untuknya.” (Hadis R.liwayat Imam Tirmizi). Daripada Abu Hurairah r.a berkata, Rasulullah SAW telah bersabda: “Sesiapa yang membaca surah “Haamim – Ad Dukhan” pada waktu malam; maka esoknya 70 ribu malaikat akan meminta ampun baginya“. (HR.Ibnu Katsir)

Keutamaan Selawat 

Editor pada Ahmad Sanusi Husain.Com - 7 jam yang lalu
اَللَّهمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ SELAWAT ‎إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ ۚ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا Sesungguhnya Allah dan malaikatNya berselawat (memberi segala penghormatan dan kebaikan) kepada Nabi (Muhammad ﷺ ); wahai orang-orang yang beriman berselawatlah kamu kepadanya serta ucapkanlah salam sejahtera dengan penghormatan yang sepenuhnya. 📖 (Quran, Surah Al-Ahzab 33: 56) Dari Abdullah bin Amr bin Al Ash ra., bahwa ia pernah mendengar Rasulullah ﷺ bersabd... lagi »

Sesal Si Ibu! 12 Tahun Terlepas Moment Berharga Besarkan Anak 

Eleh II pada EkEleh! - 7 jam yang lalu
Semalam dia whatsapp saya hantar gambar ni, “Mama, cool tak Danial?” Ini anak sulung saya. Sekarang dia dah umur 17. Masa dia kecil, saya sibuuuukkk sangat kerja. Balik kerja malam-malam. Dia orang terakhir yang tinggal di rumah babysitter. Anak-anak jagaan lain dah balik rumah masing-masing. Muka dia sayu tapi dia anak sulung yang patuh. Tak […] The post Sesal Si Ibu! 12 Tahun Terlepas Moment Berharga Besarkan Anak appeared first on EkEleh!.

Bekas Ketua Pesuruhjaya SPRM buat kejutan 

PBO™ pada Menconteng Untuk Perubahan™ - 7 jam yang lalu
Dakwaan Datuk Seri Najib Razak bahawa RM2.6 bilion adalah derma kerabat diraja Arab Saudi adalah palsu selepas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) membongkar perkara sebenar menerusi pertemuan dengan pihak berkuasa Amerika Syarikat (AS) di Washington. Bekas Ketua Pesuruhjaya SPRM, Tan Sri Abu Kassim Mohamed, ketika menjelaskan perkara itu, berkata kenyataan Najib sebelum ini didapati

Kisah 40 Penyamun UMNO... 

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 8 jam yang lalu
*Kononnya 40 MP UMNO akan lompat pagar berpaut pada Bersatu. Kalau ini berlaku bermakna Bersatu ada 13 + 40= 53MP. Dengan sendirinya Bersatu dapat gerhana PKR yang presidennya sedang meroyan hendak jadi PM ke8. Anwar mungkin tidur tak lena , lupa Sukma, Azizan dan Saiful, mengenangkan harapannya tinggal angan-angan. * *Takdirnya berlaku perpecahan kepimpinan dalam PKR antara Anwar dengan Azmin maka kabilah Azmin akan berjihrah ke Bersatu. Anwar berputih mata sebab mimpi jadi PM rupa=-rupanya kekal sebagai mimpi.* *UMNO pocik. Mantra bomoh Ponorogo tak makbul. Heretlah anak dan cuc... lagi »


Lima Asas Kemerdekaan Tanah Melayu 

Elias Hj Idris pada Elias Hj Idris - 8 jam yang lalu
bergelar Tan Sri sedang ditemuramah oleh seorang wartawan. Duduk berdekatannya adalah 2 orang jurutera, anak beranak berketurunan India yang bekerja dengan syarikat Tan Sri tersebut. Berikut adalah perbualan mereka...Jom terjah! *Dalam sebuah majlis, seorang usahawan berbangsa Cina yang juga **bergelar Tan Sri sedang ditemuramah oleh seorang wartawan. Duduk berdekatannya adalah 2 orang jurutera, anak beranak berketurunan India yang bekerja dengan syarikat Tan Sri tersebut. Berikut adalah perbualan mereka...jom terjah.* *Tan Sri:* Kerajaan perlu bertindak adil dalam pengagihan ekono... lagi »


Respons Mengejutkan Khabib Nurmagomedov Bertemu Erdogan 

BatamNews.co.id - 9 jam yang lalu
Petarung MMA asal Rusia, Khabib Nurmagomedov, menghadiri acara peresmian sebuah bandara di Turki bernama Istanbul Airport. Khabib pun berkesempatan untuk bertemu langsung dengan Presiden Turki, Recep Tayyip Erdogan setelah peresmian itu. Istanbul Airport akan menjadi bandara terbesar di dunia yang dimiliki Turki. Bandara tersebut memiliki kapasitas mampu menampung 90 juta penumpang setiap tahun dengan 1,4 juta meter persegi luas secara keseluruhan. Kabarnya, kapasitas ... lagi »

TEMPOH BERBULAN MADU SUDAH BERAKHIR 

Shahbudin Husin pada Shahbudin dot com - 9 jam yang lalu
Tamrin Tun Ghafar Selasa - 30/10/18 ( 1 - 22 ) 1. A Kadir Jasin mencadangkan kesemua Menteri Pakatan Harapan ( PH ) perlu ‘disekolahkan'. 2. Cadangan itu berputik dari kekecewaan dan ketakutan beliau melihat apa yang sedang berlaku di kalangan beberapa orang Menteri. 3. Bukan sahaja beliau malah sudah ramai mereka yang menyokong PH termasuk diri saya sendiri mula mempersoalkan kewibawaan dan prestasi sesetengah mereka yang telah diberi peluang oleh Perdana Menteri itu. 4. Kerisauan beliau ini ada asasnya : i. Menampakan seolah - olah mereka terlalu gelojoh untuk ... lagi »

Selangor mahu jadi negeri mesra wanita, OKU 

Keadilan Daily pada KeadilanDaily.com - 9 jam yang lalu
Kerajaan Selangor yang ditadbir KEADILAN berhasrat menjadikan negeri itu lebih mesra dan sesuai didiami wanita, kanak-kanak serta orang kelainan upaya (OKU). Exco Perumahan dan Kehidupan Bandar, Haniza Talha berkata hasrat itu akan direalisasikan menerusi pembinaan infrastruktur, kemudahan rekreasi, kebersihan dan kestabilan keselamatan yang mesra golongan tersebut. “Kerajaan negeri akan berusaha memastikan pelaksanaannya dicapai secara holistik […]

PAS Perak minta bantuan ahli kumpul RM135,000 

kerengga pada KERENGGA - 9 jam yang lalu
Shakira Buang PAS Perak kelihatan menghantar isyarat SOS kepada anggota dan penyokong parti itu ekoran tanggungan hutang. Menerusi hantaran dimuat naik pesuruhjayanya, Razman Zakaria, hari ini PAS Perak merayu supaya anggota parti terbabit - didakwa ada seramai kira-kira 100,000 orang - mengumpul dana yang diperlukan. PAS Perak, kata Razman, memerlukan lebih RM130,000 dan keperluannya

Khabib Nurmagomedov Penggemar Berat Mohamed Salah

Susanto pada SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 9 jam yang lalu
Petarung UFC, Khabib Nurmagomedov, rupanya mengagumi sosok penyerang Liverpool, Mohamed Salah.

Faedah Surat Yasin: Tangan dan Kaki Jadi Saksi, Harusnya Kita Takut Bermaksiat 

Muhammad Abduh Tuasikal, MSc pada Rumaysho.Com - 9 jam yang lalu
Tangan dan kaki bisa jadi saksi pada hari kiamat. Coba direnungkan dari surat Yasin berikut ini.

Syarhus Sunnah: Allah itu Mahatinggi 

Muhammad Abduh Tuasikal, MSc pada Rumaysho.Com - 9 jam yang lalu
Allah itu Mahatinggi. Inilah akidah penting yang disebutkan oleh Imam Al-Muzani yang menyelisihi ulama Syafi'iyah.

Tidak bertajuk 

kerengga pada KERENGGA - 10 jam yang lalu
Seorang remaja di Kota Belud, Sabah menyaman bekas guru bahasa Inggerisya atas dakwaan tidak masuk kelas selama tujuh bulan semasa dia menjadi pelajarnya. Nafirah Siman, 18, daripada SMK Taun Gasi menyaman Jainal Jamran atas kejadian didakwa berlaku pada 2015 ketika dia berada di tingkatan 4. Saman itu difailkan oleh tetuan Roxana & Co pada 16 Oktober. Dia turut menamakan guru besar

Gambar demonstrasi mahasiswa Universiti Malaya 1968

Kriss Merah pada Kriss Merah.com - 11 jam yang lalu
Gambar-gambar demonstrasi mahasiswa Universiti Malaya disebabkan rasa tidak puas hati terhadap polis menyuraikan peehimpunan mahasiswa sebelumnya pada tahun 1968. Sumber gambar: Majalah Varsiti: Annual of the University of Malaya Students' Union, 1968

Ketuanan Melayu dan Ketuanan Rakyat

Elias Hj Idris pada Elias Hj Idris - 11 jam yang lalu
Gabungan Melayu Islam Beraja 9 June · *KETUANAN MELAYU DAN KETUANAN RAKYAT DARI PERSPEKTIF ISLAM* *Dr.Khalif Muammar CASIS UTM* Apakah yang dimaksudkan dengan ketuanan Melayu? Apakah konsep ini bertentangan dengan prinsip keadilan di dalam Islam? Apakah konsep ketuanan rakyat konsep yang lebih baik dan sesuai dengan ajaran Islam? Tulisan ini cuba membahas persoalan di atas secara ringkas dan padat. Konsep ketuanan Melayu terhasil daripada pandangan jauh ke hadapan para pemimpin Melayu di zaman kemerdekaan. Mereka telah mengenal pasti adanya ancaman terhadap survival orang Melayu kh... lagi »

How 0.9 million Muslims In Mumbra Faces Discrimination and Oppression

Staff Desk pada The Islamic Information - 12 jam yang lalu
Mumbra is located in the western state of Maharashtra India, Mumbra is famous for its Muslim population who has been discriminated since 1991. It all started in 1991 when there were only 44,000 people living in this suburb but right after the riots of 1992 broke up, Many Muslims fled and settled in Mumbra. 80% [...] The post How 0.9 million Muslims In Mumbra Faces Discrimination and Oppression appeared first on The Islamic Information.

SOKONG SOKONG

noreply@blogger.com (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 12 jam yang lalu
SOKONG TAK PERLU KITA JADI PACAL YANG HINA TAK PERLU GUNA PATEK KERANA PATEK ERTING ANAK ANJING TAK PERLU KE BAWAH DULI DULI MAKNA TAPAK KAKI MALAYSIA BARU TAK PERLU SEMUA INI YA AMPOON YA MAULANA Kadir Jasin: Rakyat perlu tahu peruntukan belanja buat raja Sultan Kedah, Tuanku Sallehuddin Ibni Almarhum Sultan Badlishah yang ditabalkan pada 22 Oktober lalu mengambil gelaran “Al Aminul Karim.” Seorang pegawai Pejabat Sultan di Alor Star memberitahu, terjemahan bahasa Melayu yang diperkenankan bagi gelaran itu adalah “raja dipercayai yang bersifat mulia.” Alhamdulillah. Sebaga... lagi »

Beri keadilan, tunai hak kepada Kelantan

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 12 jam yang lalu
IZWAN ABDUL HALIM *UALA LUMPUR*: Biarpun berlaku perubahan pada tema RMK11, setiap perancangan dan tindakan kerajaan mestilah berpaksikan kepada rakyat, yakni memberi manfaat yang maksimum secara menyeluruh. Iaitu dalam maksud lain, tidak mementingkan golongan atau kroni tertentu sahaja, demikian penegasan oleh Dato' Che Abdullah Mat Nawi (PAS - Tumpat) pada perbahasan Usul Kajian Separuh Penggal RMK11, di Parlimen semalam. Menurutnya, negara tidak akan menjadi maju seandainya terdapat negeri-negeri dimundurkan, seperti tidak mempunyai sistem pengangkutan yang baik atau infrastru... lagi »

Pasaran getah terendah dalam tempoh 16 minggu

adminweb pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 12 jam yang lalu
KUALA LUMPUR, 21 Safar 1440H, Selasa – Pasaran getah Malaysia ditutup pada paras terendah sejak 5 Julai 2018, berikutan kebimbangan mengenai pertikaian perdagangan Amerika Syarikat (AS)-China yang berlanjutan, kata seorang peniaga. Menurutnya, pasaran memberi reaksi negatif terhadap laporan media mengenai rancangan AS mengenakan tarif tambahan bernilai US$257 bilion ke atas barangan China sekiranya rundingan antara … The post Pasaran getah terendah dalam tempoh 16 minggu appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Ramai lagi pegawai kerajaan akan dihadapkan ke mahkamah – PM

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 12 jam yang lalu
THE MALAYSIAN TIMES *KUALA LUMPUR:* Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mendedahkan bahawa ramai lagi pegawai kerajaan dari pentadbiran sebelum ini akan berhadapan tindakan undang-undang kerana rasuah. “Sudah enam bulan (sejak Pakatan Harapan mengambil alih Putrajaya); kami dalam proses menyusun semula kerajaan, Sebenarnya, secara amalan, mewujudkan kerajaan baru. Sudah tentu, kita memerlukan para pegawai yang berpengalaman; namun, sesetengah pegawai yang berpengalaman didapati melakukan rasuah dan sesetengah mereka telah pun didakwa atas kesalahan rasuah. “Tetapi... lagi »

The Special Branch said Deepak is lying

MT Webmaster pada Malaysia Today - 12 jam yang lalu
So why don’t they? Why keep the impression going that further investigations are required when the French police have already done that and the Malaysian Special Branch has a copy of that investigation? And I should know since they sent me to Paris to obtain a copy of that French investigation report. And it was […]

Siasatan kes cabul babit bekas menteri hampir selesai – Polis

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 12 jam yang lalu
THE MALAYSIAN TIMES *KANGAR:* Siasatan kes cabul remaja bawah umur membabitkan seorang anggota Parlimen di Perlis, hampir selesai setelah pihak polis merekodkan keterangan 10 individu termasuk kenyataan suspek di Bukit Aman, pagi tadi. Ketua Polis Perlis SAC Noor Mushar Mohamed berkata pihaknya turut merekodkan keterangan ibu, bapa dan guru mangsa serta pemandu suspek yang dikatakan berada di tempat kejadian sewaktu insiden itu berlaku. “Kita jangka kertas siasatan akan siap dalam masa terdekat dan akan dihantar ke Bukit Aman untuk penelitian sebelum diserahkan kepada pihak tim... lagi »

Ku Nan mengaku 12 kali disiasat SPRM

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 12 jam yang lalu
BORHAN AHMAD [image: Ku Nan mengaku 12 kali disiasat SPRM] Bekas Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Mansor mengaku beliau telah dipanggil sebanyak 12 kali oleh SPRM. Ketika memberikan soalan tambahan dalam Dewan Rakyat hari ini Adnan berkata, siasatan itu berkaitan dengan tugas beliau sebelum ini. “Tidak benar saya tidak disiasat. Dah 12 kali saya jumpa SPRM,” kata Adnan. Dalam sidang pagi ini, ahli Parlimen Cheras Tan Kok Wai meminta pihak berkuasa mengambil tindakan kepada bekas Menteri Wilayah ekoran salah lakunya ketika menjadi menteri. Ekoran itu Ku Nan men... lagi »

JUMLAH TAK BETUL

noreply@blogger.com (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 12 jam yang lalu
310,000 WAJIB CAMPUR SATU LAGI Anggaran gay 310,000 orang belum muktamad - Pegawai Jakim Penolong Pengarah Kanan, Cawangan Sosial, Bahagian Pembangunan Keluarga Sosial dan Komuniti Jakim Dr Mohd Izwan Md Yusof menjelaskan kenyataannya sebelum ini mengenai anggaran 310,000 populasi gay di negara ini. Beliau berkata anggaran berkenaan masih belum muktamad lagi. "Merujuk kepada kenyataan saya semalam (29 Oktober) berkenaan anggaran populasi gay di negara ini seramai 310,000, adalah angka yang masih prelim iaitu belum muktamad oleh Kementerian Kesihatan Malaysia sebagaimana yang... lagi »

Exco Pemuda AMANAH Negeri Sembilan maut kemalangan lebuh raya

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 12 jam yang lalu
ARIF ATAN [image: Exco Pemuda AMANAH Negeri Sembilan maut kemalangan lebuh raya] Exco Pemuda AMANAH Negeri Sembilan, Abu Hanifah Mohd Kamal meninggal dunia selepas terlibat dalam kemalangan di Lebuhraya Utara Selatan berdekatan susur keluar Bandar Seri Putra, pagi tadi. Ketua Pemuda AMANAH Negeri Sembilan, Zaki Sabri memberitahu allahyarham meninggal dunia di lokasi kejadian dalam kemalangan melibatkan sebuah lori yang dalam perjalanan dari Kuala Lumpur dan sebuah lagi kereta. “Allahyarham merupakan seorang aktivis yang berharga kepada AMANAH Negeri Sembilan,” ujarnya dalam satu ke... lagi »

Mu siapa wahai Husam!

PBO™ pada Menconteng Untuk Perubahan™ - 12 jam yang lalu
Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah mempersoalkan kredibiliti ahli Dewan Negara Senator Datuk Husam Musa yang sebelum ini bercakap mengenai keanggotaan jawatankuasa Majlis Pembangunan Komuniti Kampung (MPKK). Menurut beliau, isu MPKK sudah diselesaikan hasil perbincangan kerajaan negeri dan Menteri Pembangunan Luar Bandar, Datuk Seri Rina Harun. "MPKK ini sudah lama

Saya tak akan keluar parti, kata Hishammuddin

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 13 jam yang lalu
SYED HAZIQUE SYED NOR [image: Saya tak akan keluar parti, kata Hishammuddin ] Datuk Seri Hishammuddin Hussein menegaskan beliau akan terus kekal setia dan berjuang bersama Umno walaupun telah banyak ahli dari parti tersebut keluar. Menurutnya beliau tidak akan sama sekali keluar Umno dan akan berusaha membangunkan semula parti berkenaan. Dengan penjelasan beliau tersebut sekali gus menolak khabar angin yang menyatakan ahli Parlimen Sembrong antara 40 wakil rakyat Umno yang bakal mengikuti jejak anggota parlimen Jeli, Datuk Seri Mustapa Mohamed menyertai Bersatu. “Saya tegaskan ... lagi »

Nazri hubungi Pas bincang kerjasama pembangkang

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 13 jam yang lalu
Janatul Firdaus Yaacob [image: Nazri Aziz] *Nazri Aziz * KUALA LUMPUR - BN sedang mengusahakan rundingan dengan Pas bagi membentuk blok pembangkang yang kukuh. Setiausaha Agung BN, Datuk Seri Nazri Aziz memaklumkan buat masa ini beliau baru menghubungi Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan bagi merangka pelan kerjasama. "Saya sedang hubungi Setiausaha Agung Pas, mungkin esok lusa kita tengok macam mana. "Tapi bukan kita kata nak bergabung, saya tak fikir Pas nak masuk BN pun, tapi kita nak bekerjasama waktu kita dalam pembangkang," katanya ketika ditemui media di lobi... lagi »

Asyraf Wajdi ‘kagum’ dengan Mujahid

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 13 jam yang lalu
Nurulatiq Ahmad Bandi [image: Asyraf Wajdi] *Asyraf Wajdi - Foto Bernama* SHAH ALAM - Ketua Pemuda Umno, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki ‘kagum’ terhadap Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Agama), Datuk Seri Dr Mujahid Yusof Rawa. “Wah hebatnya menteri agama boleh menentukan siapa golongan homoseksual yang terlibat dan tidak terlibat dalam aktiviti songsang,” katanya menerusi catatan di Twitternya. Catatan Twitter itu dibuat sebagai respons ringkas Asyraf terhadap kenyataan Mujahid yang mendakwa tidak semua golongan gay dan transgender di negara ini terbabit dalam hubungan songsa... lagi »

Altantuya: Deepak mungkin dipanggil

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 13 jam yang lalu
Siti Nursyahidah Abu Bakar [image: Altantuya Shaariibuu] *Altantuya Shaariibuu* KUALA LUMPUR - Kementerian Dalam Negeri (KDN) tidak menolak kemungkinan ahli perniagaan, J Deepak akan dipanggil untuk membantu siasatan kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu. Menterinya, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, ini susulan kenyataan baharu oleh Deepak yang mengaitkan kes tersebut dengan Ahli Parlimen Pekan, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor. "Kalau ini dianggap bukti atau maklumat baharu yang ada asas, kita boleh ambil tindakan. Kemungkinan kita akan panggil... lagi »


Tiada ulasan: