Selasa, 23 Oktober 2018

Kejahatan manusia di dunia. 8507.


Batamnews > Internasional

Erdogan: Pembunuhan Jamal Khashoggi Direncanakan Sejak Jauh Hari

Selasa 23 Oktober 2018, 18:57 WIB
Jamal Khashoggi. (Foto: AFP)

Istanbul - Presiden Turki Tayyip Recep Erdogan menyatakan pembunuhan wartawan veteran Arab Saudi, Jamal Khashoggi, direncanakan jauh hari sebelumnya. Hal itu disampaikan Erdogan di depan anggota parlemen dari partainya, AKP, hari Selasa (23/10/2018).

Erdogan mengatakan Turki telah mengumpulkan bukti-bukti kuat yang menunjukkan pengkritik Saudi itu dibunuh dalam pembunuhan "keji" yang direncanakan.

Dia juga mendesak agar semua tersangka pembunuhan Khashoggi diadili di Istanbul.

Ia mendesak Arab Saudi memberikan jawaban di mana jenazah Khashoggi dan siapa yang memerintah operasi pembunuhan.

Erdogan membenarkan bahwa 18 orang di saudi telah ditahan dalam kasus pembunuhan Khashoggi.

Editor       : Dodo
Sumber   : BBC Indonesia

Baca: Tutupi Upaya Pembunuhan, Agen Saudi Kenakan Pakaian Jamal Khashoggi

Namun, dalam pidato ini Erdogan tidak membeberkan rincian bukti yang didapat pihak berwenang Turki.

Ia tidak menyinggung rekaman audio atau video yang ramai diberitakan media beberapa hari setelah Khashoggi hilang.

Menurut Erdogan, ada tiga tim yang terdiri dari 15 warga Saudi yang tiba di Istanbul dengan penerbangan terpisah beberapa hari dan jam sebelum pembunuhan Khashoggi.

Sebelumnya, Presiden Erdogan memang berjanji akan membuka "kebenaran yang sesungguhnya" kasus pembunuhan Khashoggi di kantor konsulat Saudi di Istanbul.

Para pejabat Turki mengatakan "mereka memiliki bukti bahwa Khashoggi dibunuh di konsulat Saudi pada 2 Oktober".

Setelah beberapa pekan dengan keras membantah, kini Saudi mengakui bahwa Khashoggi telah tewas setelah terlibat "perkelahian di konsulat".

Pernyataan Erdogan bertepatan dengan pembukaan forum investasi di Saudi, yang telah diboikot puluhan wakil pemerintah dan dunia bisnis, terkait dengan pembunuhan Khashoggi.

Khashoggi adalah wartawan veteran yang antara lain menulis untuk surat kabar The Washington Post. Ia dikenal sangat kritis terhadap kebijakan pemerintah Saudi.

Pada Desember 2017 ia memutuskan "untuk mengasingkan diri" di Amerika Serikat.

Ia mendatangi kantor konsulat Saudi di Istanbul untuk mengurus surat-surat perceraian agar bisa menikahi tunangannya, Hatice Cengiz, seorang perempuan warga Turki.

Khashoggi ke konsulat bersama tunangannya, namun ia masuk sendirian dan meninggalkan telepon genggamnya ke tunangannya yang menunggu di luar gedung.

Namun Khashoggi tak pernah meninggalkan gedung konsulat.
(*)
# Erdogan
# Pembunuhan
# Jamal Khashoggi
Erdogan: Pembunuhan Jamal Khashoggi Direncanakan Sejak Jauh Hari
http://batamnews.co.id/berita-39698-erdogan-pembunuhan-jamal-khashoggi-direncanakan-sejak-jauh-hari.html

Berita Terkait : 


http://www.ibnuhasyim.com/2018/10/tsunami-palu-hukuman-allah-akibat-lgbt.html
Ibnu Hasyim: Tsunami Palu, Hukuman Allah Akibat LGBT. (C/Perjalanan Gempa Siri 7)
Tuesday, October 23, 2018
Tsunami Palu, Hukuman Allah Akibat LGBT. (C/Perjalanan Gempa Siri 7)
FOTO: Situasi Terkini Setelah Gempa Menggoyang Kota Palu dan Donggala
Catatan Perjalanan Gempa Siri 7.
Tsunami Palu, Hukuman Allah Akibat LGBT

HARI ini di KL Malaysia, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mendakwa gempa bumi dan tsunami yang berlaku di Palu, Sulawesi, bulan lalu merupakan hukuman daripada Allah akibat aktiviti Lesbian, Gay, Biseksual, Transgender (LGBT) yang diamalkan penduduk.

Justeru, Ahli Parlimen Bagan Datuk itu, yang juga Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia, menzahirkan kebimbangan beliau dan kejadian sama, yang berlaku di Indonesia 29 Sept lalu, tidak berlaku di Malaysia.

“Situasi di Malaysia turut mengkhuatirkan. Di mana, kita tahu, kejadian di Palu baru-baru ini, apabila ada gempa bumi dan tsunami, dikhabarkan terdapat lebih kurang 1,000 di kalangan mereka yang terlibat dalam aktiviti berkenaan.

"Akibatnya, seluruh kawasan itu diranapkan. Ini adalah hukuman Allah," katanya di Dewan Rakyat hari ini.

potret terkini Palu-Donggala usai gempa (foto: Twitter/@bagjasatiya)

https://cdn.idntimes.com/content-images/post/20180929/5b868764218733dbc78d1ade00e58fc6.JPG
https://cdn.idntimes.com/content-images/post/20180930/e24c2ad58d5140599ccff02c55b184d1.jpg
https://cdn.idntimes.com/content-images/post/20180929/e49c9cdf1049883591898bc9bb22d53c.JPG
https://cdn.idntimes.com/content-images/post/20180929/41d443e84be6ef06dbbf2857e96c9823.JPG

Dalam soalan tambahan beliau yang ditujukan kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mujahid Yusof Rawa, Ahmad Zahid bertanya usaha Jabatan Kemajuan Islam (Jakim) dalam menangani LGBT.

“Apakah langkah-langkah yang akan dilakukan oleh kerajaan sekarang, khususnya Jakim? Sebab, ia bukan melibatkan jabatan atau majlis agama Islam negeri-negeri sahaja, malah perlu diselaraskan di peringkat pusat, kerana ia isu besar di peringkat negara.

"Sejauh mana keberkesanannya program ini? Supaya keberkesanannya dapat mengelakkan hukuman Allah kepada rakyat Malaysia secara keseluruhannya, termasuk mereka yang menolak LGBT ini,” tambahnya.

Menjawab soalan itu, Mujahid berkata, sejak 2011, sejumlah 1,450 peserta telah secara sukarela terlibat dalam program yang dianjurkan Jakim berkaitan mencegah amalan songsang LGBT.

“Antara 2012 hingga 2016, tiga orang bekas ‘mak nyah’ telah dihantar untuk menunaikan umrah.

"Respon para peserta termasuk, mereka telah mengingati semula asas agama seperti solat dan fardu ain, menginsafi tanggungjawab terhadap Allah dan membetulkan salah faham golongan agama dan masyarakat yang selama ini dianggap menghukum terhadap golongan yang melakukan kesalahan." 
(IH/Selasa, 23 Oktober 2018)

Hasil carian imej untuk lgbt

Hasil carian imej untuk muka mahathir macam kondom?
LIMA belas abad yang lalu Nabi Muhammad صلى الله عليه وسلم menyampaikan sebuah pesan yang mengejutkan. 

لَتَتَّبِعُنَّ سَنَنَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ شِبْرًا بِشِبْرٍ وَذِرَاعًا بِذِرَاعٍ حَتَّى لَوْ دَخَلُوا فِي جُحْرِ ضَبٍّ لَاتَّبَعْتُمُوهُمْ قُلْنَا يَا رَسُولَ اللَّهِ آلْيَهُودَ وَالنَّصَارَى قَالَ فَمَنْ

Rasulullah صلى الله عليه وسلم bersabda: “Sungguh, kalian benar-benar akan mengikuti kebiasaan orang-orang sebelum kalian sejengkal demi sejengkal dan sehasta demi sehasta, sehingga sekiranya mereka masuk ke dalam lubang biawak sekalipun kalian pasti akan mengikuti mereka.” Kami bertanya; “Wahai Rasulullah صلى الله عليه وسلم , apakah mereka itu kaum Yahudi dan Nasrani?” Beliau menjawab: “Siapa lagi kalau bukan mereka?” (HR Musim – Shahih)


Sila lihat..
DIALOG RAKYAT Membawa pelbagai topik semasa untuk perbincangan umum....  SELASA, 23 OKTOBER 2018 
TUN M AKUI JADI PM SEKARANG LEBIH SUKAR, MENCABAR
THE MALAYSIAN TIMES 

SHAH ALAM: Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui menjadi perdana menteri dalam senario politik masa kini lebih sukar kerana beliau tidak lagi memimpin sebuah parti dominan dalam kerajaan. 


Beliau turut mengakui situasi hari ini berbeza berbanding ketika zaman beliau memegang jawatan tersebut selama 22 tahun dalam pentadbiran terdahulu.

“Dulu pimpin parti dominan kita ada suara terbesar di mana yakin apa yang dicadang mendapat sokongan.

“Sekarang kita ada empat parti dalam Pakatan Harapan (PH) yang berbeza ideologi. Jadi kalau saya nak buat sebarang keputusan, saya perlu ‘convince’ (yakinkan) parti-parti dalam PH,” katanya dalam program Bicara Minda yang dikendalikan wartawan veteran, Tan Sri Johan Jaaffar di Dewan Karangkraf di sini, semalam.

Dalam pada itu, Dr Mahathir berkata beliau terpaksa menyesuaikan pemikirannya dengan aliran sosialisme dan liberalisme dalam kalangan pemimpin PH.

“Ada mirip pemikiran sosialisme, ada liberalisme. Jadi saya terpaksa terjemahkan sesuatu perkara ini untuk disesuaikan dengan pelbagai aliran pemikiran yang ada,” katanya.

Dr Mahathir turut menarik perhatian bahawa ketika beliau menjadi perdana menteri pada 1981, keadaan kerajaan serta negara berada dalam keadaan tersusun, di mana ketika itu beliau hanya membuat keputusan dan jentera kerajaan akan membuat kerja.

Namun, beliau berkata sebaliknya berlaku ketika ini apabila kerajaan yang ditinggalkan pentadbiran terdahulu sangat teruk.

Perdana menteri juga menyifatkan dakwaan bahawa PH adalah anti Islam serta pendukung liberal dibuat oleh musuh kerajaan.

Menyentuh mengenai kebebasan media, Dr Mahathir berkata media kini lebih bebas berbanding ketika pentadbiran kerajaan terdahulu.

Katanya, beliau mengamalkan toleransi terhadap media sejak menjadi perdana menteri keempat lagi bermula 1981.

Malah, Dr Mahathir berkata, beliau tiada masalah berdepan dengan media kerana memberinya peluang untuk menjelaskan sesuatu isu.

Dalam pada itu, beliau berkata kerajaan akan menghantar menteri-menteri Kabinet menghadiri kursus untuk meningkatkan prestasi mereka.

“Sekolah ada tetapi tak formal, kita tak masukkan mereka dalam kelas, tetapi ada usaha untuk meningkatkan kebolehan mereka melalui kursus yang akan diadakan di Intan (Institut Tadbiran Awam Negara),” katanya.

Sebelum ini wartawan veteran, Datuk A.Kadir Jasin yang juga penasihat media dan komunikasi perdana menteri berkata, pemimpin PH yang memegang jawatan perlu ‘disekolahkan’ sebelum rakyat hilang keyakinan kepada kerajaan sekarang.

Kadir dilaporkan berkata menteri akan mendapat kebaikan jika ‘disekolahkan’ bagi mengubah acuan minda mereka daripada pembangkang kepada kerajaan.

Dr Mahathir juga berpendapat kerajaan pada masa kini memerlukan pembangkang di Dewan Rakyat dalam usaha menjadi semak dan imbang kepada kerajaan.

“Parti lawan penting. Kalau tak ada mereka, ia ibarat melihat diri sendiri dalam cermin. Kita tengok rupa sendiri cantik tapi orang lain tak begitu,” katanya.

Mengenai tuduhan bahawa beliau mengamalkan ‘flip-flop’ dalam keputusan kerajaan, Dr Mahathir mengakui kerajaan PH pada masa kini tidak dapat melaksanakan semua janji pilihan raya dan terpaksa membuat sedikit penyesuaian.

Perdana menteri berkata ini kerana, kerajaan berdepan dengan keadaan kewangan negara yang tidak mengizinkan.

“Kalau orang nak kata ‘flip-flop’ (kerana) terpaksa ubah, tak apalah,” katanya.

Sementara itu menjawab soalan daripada seorang penonton sama ada kerajaan PH akan melaksanakan pilihan raya kerajaan tempatan dalam masa terdekat, beliau berkata buat masa ini kerajaan belum bercadang berbuat demikian dengan mengambil kira ketidakseimbangan jumlah komposisi kaum di bandar dan luar bandar.–Bernama 

Dicatat oleh ELBI RISALAH di 
DIALOG RAKYAT: Tun M akui jadi PM sekarang lebih sukar, mencabar
https://dialograkyat.blogspot.com/2018/10/tun-m-akui-jadi-pm-sekarang-lebih-sukar.html

Jamal Khashoggi: Pembunuhan 'keji' wartawan Saudi 'direncanakan jauh hari sebelumnya'

BBC News Indonesia - Berita - 2 jam yang lalu
Pembunuhan wartawan veteran Arab Saudi, Jamal Khashoggi, direncanakan jauh hari sebelumnya, kata Presiden Turki Tayyip Recep Erdogan.

VIDEO | Dua pasukan Arab Saudi bunuh Khashoggi, kata Erdogan

RZ pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 2 jam yang lalu
ANKARA, 14 Safar 1440H, Selasa – Penulis dan wartawan terkenal, Jamal Khashoggi dibunuh di Pejabat Konsul Besar Arab Saudi di Istanbul, dalam operasi yang dirancang, kata Presiden Turki, Recep Tayyip Erdogan, sebentar tadi. Beliau berkata, pembunuhan itu dilakukan dua pasukan yang terdiri daripada 15 suspek membabitkan anggota pasukan keselamatan, perisik dan pakar forensik, pada 2 … The post VIDEO | Dua pasukan Arab Saudi bunuh Khashoggi, kata Erdogan appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.
Politik Islam diajar mengejek? Setelah kantoi minta bantuan (berhutang) dengan Kerajaan Najib? untuk bayar gaji bulanan kaki dan tangan Kerajaan Negeri? 

Beza berhutang dgn minta bantuan, pun xreti... Ada hati nak bina ECRL? Nak tahu Islam jangan tengok parti atau bangsa Melayu. Study Al Quran dan Hadis. In Syaa Allah. Hidayah hak Allah Subhanahu Wa ta'alla. 

‘Guan Eng pernah menangis minta bantuan kerajaan Pusat’

siti hafidah pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 2 jam yang lalu
KOTA BHARU, 14 Safar 1440H, Selasa – “Pulau Pinang pernah menangis minta bantuan daripada kerajaan Pusat,” sindir Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah. Beliau mengingatkan Guan Eng sewaktu bekas Ketua Menteri Pulau Pinang itu menangis meminta bantuan daripada kerajaan Persekutuan ketika banjir besar melanda negeri itu pada November tahun lalu. Guan Eng … The post ‘Guan Eng pernah menangis minta bantuan kerajaan Pusat’ appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

KESAH DUA EKOR PENYAMUN

noreply@blogger.com (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 4 jam yang lalu

TER NOWW PECAH BERITA laporan tak resmi telah merakamkan bahawa rosmah telah lari meninggalkan najib tuduh menuduh salah menyalah telah timbul antara dua ekor penyamun penyamun najib tuduh umno kalah kerana penyamun rosmah penyamun rosmah tuduh kekalahan ini kerana penyamun najib bodoh tak tangkap mahathir gaduh gaduh gaduh dua penyamun sedang bergaduh penyamun rosmah blah lalu lari ke pavilion kini penyamun najib tinggal seorang diri di jalan duta inilah kesah hari hari akhir dua ekor penyamun yang menunggu masa masuk penjara ------------- 

Menolak Hizbut Tahrir Karena Mengancam Kedaulatan Negara

KASKUS - Forum Threads - 4 jam yang lalu
[img]https://s.kaskus.id/images/2018/10/23/10349430_20181023024939.jpg[/img] [color=#333333][size=4][font=MetropolisRegular]Menteri Koordinator Bidang Politik, Hukum dan Keamanan (Menkopolhukam) Wiranto menyebut [url=https://www.dream.co.id/tag/dakwah/][color=#0000ee]dakwah[/color][/url] yang disampaikan Hizbut Tahrir Indonesia (HTI) mengancam kedaulatan Indonesia.[/font][/size][/color] [color=#333333][size=4][font=MetropolisRegular]“ Namun pada kenyataannya, dakwah yang disampaikan tujuannya sudah masuk wilayah politik yang mengancam kedaulatan negara,” kata Wiranto.[/font][/size][...lagi »

Indonesia Menolak HIzbut Tahrir

KASKUS - Forum Threads - 4 jam yang lalu
[img]https://s.kaskus.id/images/2018/10/23/10349430_20181023024200.jpg[/img] [color=#404040][size=1][font=Helmet, Freesans, Helvetica, Arial, sans-serif]Pemerintah Indonesia resmi membubarkan Hizbut Tahir Indonesia (HTI) seiring dengan pencabutan status badan hukum ormas tersebut oleh Kementerian Hukum dan HAM pada Rabu (19/08) lantaran dianggap bertentangan dengan ideologi Pancasila dan UUD 1945. Tetapi Indonesia bukan satu-satunya negara yang melarang aktivitas organisasi ini.[/font][/size][/color] [color=#404040][size=1][font=Helmet, Freesans, Helvetica, Arial, sans-serif]Sedikit... lagi »

Australia sekat perjalanan, kewangan 5 jeneral Myanmar

siti hafidah pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 5 jam yang lalu
SYDNEY, 14 Safar 1440H, Selasa – Kerajaan Australia mengenakan sekatan perjalanan dan kewangan terhadap lima pegawai tentera rejim Myanmar berpangkat jeneral, yang dituduh menyelia keganasan ke atas etnik muslim Rohingya. Pada masa sama, Australia mengumumkan, bahawa ia akan membekukan aset pegawai terbabit termasuk seorang Leftenan Jeneral yang mengendalikan pasukan operasi khas dipercayai dalang di sebalik … The post Australia sekat perjalanan, kewangan 5 jeneral Myanmar appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Pembunuhan Jamal Khashoggi: Indonesia desak proses yang transparan

BBC News Indonesia - Berita - 5 jam yang lalu
Pemerintah Indonesia meminta proses investigasi atas kematian Jamal Khashoggi dilakukan secara transparan dan seksama. Hal itu disampaikan Menteri Luar Negeri, Retno Marsudi dalam pertemuan dengan Menteri Luar Negeri Arab Saudi Adel al-Jubeir, Selasa (23/10).

Misteri 'hilangnya' para kritikus pemimpin Arab Saudi

BBC News Indonesia - Berita - 5 jam yang lalu
Bukan hanya jurnalis Jamal Khashoggi, beberapa figur oposisi yang kerap mengkritik pemimpin Arab Saudi juga kerap menghilang misterius, termasuk tiga orang pangeran.

Tunggakan GST: Irwan Siregar selesai beri keterangan

tyrazalhe pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 7 jam yang lalu
KUALA LUMPUR, 14 Safar 1440H, Selasa – Bekas Ketua Setiausaha Perbendaharaan, Tan Sri Irwan Siregar hari ini, selesai memberi keterangan kepada Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) berkaitan tuntutan tunggakan bayaran cukai barang dan perkhidmatan (GST) berjumlah RM19.4 bilion. Timbalan Pengerusi PAC, Woh Kah Woh berkata, lanjutan prosiding hari ini diteruskan dengan memanggil Ketua Pengarah Kastam, … The post Tunggakan GST: Irwan Siregar selesai beri keterangan appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Tinggalkan Konsulat, Agen Saudi Menyamar sebagai Khashoggi

Muhaimin pada SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 13 jam yang lalu
Diduga trik Saudi untuk meyakinkan argumen bahwa Khashoggi keluar dari konsulat masih hidup.

Punca Teksi Jadi Huru-hara

Libang Libu pada Libang Libu - 13 jam yang lalu
Pendapat mamat di atas ini terang² bodoh. Ini umpama dah puas kau isap & kau sental Altantuya, bila dia mengadu dah buncit, esok hari dia dah jadi arwah. Teksi salah satu cabang pengangkutan awam. Jgn lupa jasa geng teksi yg disuruh memborong Proton Iswara utk membantu syarikat besi buruk Proton itu. Juga geng teksi diarah beralih dari diesel ke petrol yg lebih mahal. Juga ada satu haramzadeh yg menitahkan permit teksi akan hanya diberi kpd syarikat, bukan lagi kpd individu. Maka sudah tentu permit teksi syarikat ini dikuasai pembesar2 kapir Quraish & pembesar2 HAMNO. Mereka in... lagi »

Hadi Awang mamai ..?

PBO™ pada Menconteng Untuk Perubahan™ - 13 jam yang lalu
HADI BERHENTILAH MAIN POLITIK KOPIAH BURUK Ikutkan hati kesal dan kecewa dengan cara Hadi Awang berpolitik malas untuk mengomen apa-apa darinya. Tetapi kerana beliau masih tercatuk di tandang Pas sebagai presiden, suka tak suka terpaksa juga sentuh. Terbaharu sekali lagi Hadi menunjukkan kedangkalan politik ala “kopiah” cariknya. Kali ini dia untuk kesekian kalinya menayalahkan kepada DAP,

Kedudukan MB di sebuah negeri jadi tanda tanya?

mohd sayuti Omar pada . - 13 jam yang lalu
*TIP PAGI* ADA angin spoi-spoi bahasa bertiup mengupek khabar akan belaku pertukaran Menteri Besar di sebuah negeri. Jangkaan ini timbul ekoran sekurang-kurangnya tiga Adun di negeri berkenaan akan berubah haluan. Dengan perubahan itu menyebabkan kedudukan MB kini yang mendapat sokongan tipis terancam. Perbincangan mengenai perubahan Adun berkenaan masih belum dimulakan lagi, tetapi ia sedang diatur untuk menghitam putihkannya. Adun berkenaan dikatakan sedia menanggung apa yang bakal berlaku ke atasnya demi melihat perubahan itu, hatta dituduh pengkhianat. Katanya mereka bersedia ... lagi »

Zionis bunuh lelaki Palestin

ainulillia pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 13 jam yang lalu
TEBING BARAT, 14 Safar 1440H, Selasa – Tentera rejim pengganas Israel menembak mati seorang lelaki Palestin di bandar Hebron, yang diduduki setelah dikatakan cuba menikam anggota tentera Israel, lapor agensi berita WAFA. Mangsa dikenal pasti oleh media tempatan sebagai Moammar Arif Refa’ey al-Atrash, 42 tahun dari Hebron. Penduduk Palestin yang tinggal di kawasan itu berkata, … The post Zionis bunuh lelaki Palestin appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

APA LAGI SELEPAS INI?

Shahbudin Husin pada Shahbudin dot com - 14 jam yang lalu
Ini kenyataannya pada Ogos lalu... Semalam, sekali lagi pendiriannya berbeza dengan pemimpin UMNO... Tak cukup menyokong PM ke-7, semalam mengaku pula penyokong tegar bakal PM ke-8.... Apa lagi agaknya selepas ini? Ini politik "cari makan" atau nak politik "selamatkan tengkuk sendiri"?*(ShahbudinHusin 23/10/2018).*

41 maut Amerika bom masjid

RZ pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 16 jam yang lalu
DEIR EZ-ZOR (SYRIA), 14 Safar 1440H, Selasa – Sekurang-kurangnya 41 orang awam, termasuk 10 kanak-kanak, terbunuh pakatan tentera diketuai negara pembuli Amerika Syarikat (AS) mengebom sebuah masjid di bandar Al-Susah di timur Syria, pda Khamis dan Jumaat lalu. Walaupun sesetengah pihak mengatakan 70 terbunuh, Pemantau Hak Asasi Manusia Syria (SOHR) semalam mengesahkan jumlah kematian adalah … The post 41 maut Amerika bom masjid appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Tiada ulasan: