Rabu, 24 Oktober 2018

Masa lalu xkan kembali, 8510.


Masa lalu telah lalu dengan adil. Kegagalan ubati dengan bersangka baik pada Allah Subhanahu Wa Ta'alla. In Syaa Allah kejayaan bakal dikecapi. Aamiin Ya Allah.
Jika wanita tidak bertudung, pastinya dia Buddha. ​​(Wanita Islam wajib menutup aurat) In Selatan Siam, yang sebelum Perjanjian Bangkok 1909 oleh kafir laknatullah, merupakan sebahagian Negeri-Negeri Tanah Melayu. Sempadan asal Negeri-Negeri Tanah Melayu ialah di Segenting Kra. Itulah antara kejahatan yahudi laknatullah melalui ejen penjajah untuk mengurangi Pengaruh ISLAM di Nusantara. 

Nabi Muhammad ﷺ berpesan, “sampaikanlah dariku walau satu ayat” dan “setiap kebaikan adalah sedekah.” Apabila anda kongsikan artikel ini, ia juga adalah sebahagian dari dakwah dan sedekah. Insyallah lebih ramai yang akan mendapat manafaat.
Bismillahi Walhamdulillah. 
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh. 
Al Fatihah untuk sekelian isi alam sama ada yang masih hidup atau telah meninggal dunia. Terutama kepada yang beriman. Salawat dan Salam Untuk Nabi Junjungan, Nabi Muhammad Rasulullah ﷺ  . 
Aamiin Ya Robbalalaamiin. 

Lautan Hijab di  Di Pattani. (terjemahan) Oleh Adam Terakhir dikemaskini 5 Feb, 2018

TIDAK ada wanita Muslim tanpa bertudung di Patani. Tudung adalah sejenis pakaian yang menutup kepala Muslimah. Ini sesuai dengan semangat Muslim yang ditunjukkan di rantau Thailand Selatan. Di setiap sudut jalan, kita akan bertemu dengan kebanyakan wanita Muslim yang memakai tudung.

“Seluruh wanita Islam di Pattani memakai tudung di Pattani, jika wanita tidak bertudung, pastinya dia Buddha!.” ​​Kata Encik Zakariya, aktivis Hak Asasi Manusia, kepada Islampos di Patani.

Walaupun stigma Islam sebagai pengganas dilancarkan, wanita Islam Patani tidak menyingkirkan larangan Allah. Walau apa pun, tudung menjadi bahagian pakaian yang penting bagi mereka.

“Hijab adalah ajaran Islam. Dan Melayu adalah Muslim. Jika ada perempuan Melayu tidak memakai tudung, maka dia bukan orang Melayu,” kata Encik Zakariya yang pernah menerima lapan tikaman dari tentera Thai.

Bahkan dalam pencarian ke Mahad Al Bithath Ad-Diniyah, Islampos mencari hijab samudera pelajar. Mahad memang memerlukan setiap pelajar wanita memakai hijab untuk menutup dari kepala hingga ke bahagian dada.

“Ini pakaian syariah untuk wanita Islam,” kata Encik Abdullah seorang pensyarah di Mahad yang menampung 6,000 pelajar.

Jadi, jika anda ingin melihat lautan hijab, datanglah ke Patani. []

Baca seterusnya di https://peceq.blogspot.com/2018/02/jika-wanita-tidak-bertudung-pastinya.html
Sumber:
See Ocean of Jilbaab in Pattani - Islampos
Baca juga: p3C3q™: Jika wanita tidak bertudung, pastinya dia Buddha. ​​(Wanita Islam wajib menutup aurat) 7083.


Rasulullah ﷺ 
Sifat asabiyyah iaitu membantu kaum sendiri atas dasar kezaliman. 

Tiada ulasan: