Rabu, 28 November 2018

RM300.00 8738.


Allah takdirkan dan tentukan tembelang Najib dengan kuncu-kuncunya pecah membongkar. Alhamdulillah Ya Allah. Aamiin. 

Ketua Audit Negara telah buktikan kepada rakyat Malaysia, bukan saja mesti bebas, adil dan di atas politik, dia juga mesti kelihatan bebas, adil dan di atas politik.


Rizuan memberitahu isterinya seorang wanita yang berprinsip.

“PKR tak perlu mempertikaikan integriti isteri saya. Tanyalah sesiapa saja mengenai Kementerian Pendidikan. Ketua setiausaha lain pun takut,” katanya.

Bagaimanapun Rizuan tidak menjawab pertanyaan Malaysiakini sama ada beliau masih bersedia “mati untuk Najib” manakala Madinah belum memberi respon kepada mesej peribadi dihantar kepadanya melalui media sosial. – Malaysiakini

Allahu Akbar. 
Alhamdulillah. 

Saadatul Nafisah Pengarah Sektor Audit Kerajaan di Jabatan Audit Negara., meyakini apabila bersara kemudiannya, beliau meyakini individu ini dengan menyerahkan salinan asal tersebut kepada pengganti yang mengambil alih jawatannya iaitu Nor Salwani. Nor Salwani terus menyimpan salinan itu sehinggalah selepas itu beliau menyerahkannya kepada Dr. Madinah Mohamad yang dilantik menjadi Ketua Audit Negara yang baru menggantikan Ambring Buang pada 23 Februari 2017. Apabila BN tumbang pada 9 Mei lalu dan teraju kerajaan bertukar tangan, barulah Dr. Madinah memaklumkan kepada PAC bahawa laporan audit yang dibentangkan kepada badan itu adalah laporan yang sudah diubahsuai. Sampailah masanya pada 23 November lalu, Dr. Madinah juga telah membentangkan laporannya kepada Kabinet berkaitan rentetan peristiwa pengubahsuaian laporan audit 1MDB itu serta mendedahkan mereka yang terlibat bersama menjayakan arahan salah laku Najib itu.

INI GUA CAKAP

noreply@blogger.com (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 4 minit yang lalu
1. Conduct town hall meetings before ratifying ICERD, says activist Published *4 days ago* on *23 November 2018* By Danial Dzulkifly KUALA LUMPUR, Nov 23 — The government should discuss with more stakeholders before ratifying the International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination (ICERD) before making any decision on the matter, activist Hishamuddin Rais said. He said the Pakatan Harapan (PH) administration should not decide the ratification of the United Nations treaty without engaging the public sufficiently, amid protests by Malay-Muslim gr... lagi »

Laju menangguk di air keruh: 

Pemimpin Melayu dalam PH dicerca lemah - Pemimpin Melayu Umno dulu tu memang kuat: tu dapat title kleptokrasi. Semua ditabur jadi isu bila umno kecundang - dulu xpernah bunyi, konon Malaysia ditadbir di 9 tahun terakhir, sebagai era begitu terpilih bukan era terpalit. Masalahnya mereka dilingkungi emosi tidak mampu mengaku kalah, tidak sedar diri, lengit dan tidak berpijak di bumi nyata.Malah jiwa mereka sentiasa mencari salah pihak yang menewaskan mereka dan diisi dengan gaya perasan dan perasaan iri hati, sakit hati serta penyakit hasad dengki sehingga lupa cermin diri. Nauzubillahminzalik. 

Rusuhan di kuil berpunca dari lemahnya ketegasan pemimpin Melayu

siti hafidah pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 5 minit yang lalu
Oleh Siti Fatimah Ishak BANGI, 20 Rabiulawal 1440H, Rabu – Rusuhan yang berlaku di kuil Sri Maha Mariamman, Subang Jaya awal pagi Isnin lalu membuktikan betapa lemahnya pemimpin Melayu dalam kerajaan Pakatan Harapan, kata Pemuda Ikatan Muslimin Malaysia (Isma). Ini kerana, mereka langsung tidak mampu untuk menenangkan keadaan, apatah lagi untuk bersuara tegas apabila ada … The post Rusuhan di kuil berpunca dari lemahnya ketegasan pemimpin Melayu appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.
RABU, 28 NOVEMBER 2018 
Penceroboh kuil diupah RM150 hingga RM300 seorang Lu Wei Hoong 
Kekecohan dan ketegangan di kuil Sri Maha Mariamman sejak beberapa hari lalu berpunca daripada tindakan sekumpulan orang menceroboh rumah ibadat penganut Hindu itu, kata Muhyiddn Yassin.

Kata menteri dalam negeri itu, mereka ialah sekumpulan lelaki Melayu yang diupah peguam syarikat pemaju dan pemilik tapak berkenaan.

Kata Muhyiddin kumpulan lelaki terbabit menceroboh kawasan kuil dan mengawal kawasan tersebut sebelum pihak pemaju dan anggota polis tiba pada pagi 26 Nov lalu.

"Berdasarkan siasatan polis, sejumlah RM150,000 diserahkan kepada ketua kumpulan terbabit untuk melakukan kerja menceroboh, mengambil alih dan mengawal kuil.

"Lebih kurang 50 orang diupah untuk melakukan kerja itu yang setiap setiap seorang daripada mereka menerima bayaran antara RM150 hingga RM300," katanya pada sidang media di Putrajaya hari ini.

Menurut Muhyiddin tindakan menceroboh itu amat tidak bertanggungjawab dan menyalahi undang-undang.

Ia juga katanya menimbulkan kemarahan penganut Hindu yang berada di kawasan kejadian sehingga menimbulkan kekecohan, pergaduhan dan kerosakan harta benda.

"Saya amat kesal dengan tindakan gopoh dan cuai yang diambil pihak dikaitkan dengan syarikat pemaju yang jelas melanggar undang-undang.

"Sekiranya tindakan gopoh dan cuai ini tidak diambil, saya percaya insiden pergaduhan di antara kumpulan lelaki Melayu dan penganut Hindu di kuil Sri Maha Mariamman tidak berlaku," katanya 

Dicatat oleh ELBI RISALAH di  
DIALOG RAKYAT: Penceroboh kuil diupah RM150 hingga RM300 seorang
https://dialograkyat.blogspot.com/2018/11/penceroboh-kuil-diupah-rm150-hingga.html

Laluan utama LDP berdekatan kuil dibuka semula

ainulillia pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 5 minit yang lalu
SUBANG JAYA, 20 Rabiulawal 1440H, Rabu – Semua laluan utama di Lebuhraya Damansara-Puchong (LDP) termasuk berdekatan Kuil Sri Maha Mariamaman di USJ 25, di sini, yang ditutup kepada pengguna sejak petang semalam dibuka semula pagi tadi. Ketua Jabatan Komunikasi Lingkaran Trans Kota Sdn Bhd (Litrak), Shah Rizal Mohamed Fawzi berkata, keadaan trafik kini sudah kembali … The post Laluan utama LDP berdekatan kuil dibuka semula appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.
Dalang sudah dikenalpasti, penceroboh diupah RM150 hingga RM300

kerengga pada KERENGGA - 7 minit yang lalu
Kekecohan dan ketegangan di kuil Sri Maha Mariamman sejak beberapa hari lalu berpunca daripada tindakan sekumpulan orang menceroboh rumah ibadat penganut Hindu itu, kata Muhyiddn Yassin. Kata menteri dalam negeri itu, mereka ialah sekumpulan lelaki yang diupah peguam syarikat pemaju dan pemilik tapak berkenaan. Kata Muhyiddin kumpulan lelaki terbabit menceroboh kawasan kuil dan mengawal kawasan

Enggan bersurai, 9 individu ditangkap berhampiran kuil Seafield

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 32 minit yang lalu
Wartawan Malaysiakini Polis menahan sekurang-kurangnya sembilan individu berhampiran kuil Seafield Sri Maha Mariamman di Subang Jaya hari ini selepas enggan mendengar arahan polis untuk bersurai. Polis mengerahkan dua unit Pasukan Tempur Ringan (LSF) antirusuhan sekitar 12.50 pagi ini. Separuh daripada 80 individu dalam yang berkumpul di sekitar kuil bersurai, namun selebihnya berdegil. Polis kemudian memberi amaran terakhir dan memaklumkan akan membuat tangkapan sekiranya mereka terus enggan bersurai. Akhirnya polis bergerak untuk membuat tangkapan dengan pasukan LSF meng... lagi »

Idris, Ahmad Said disebut bakal kembali terajui Umno T'ganu

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 38 minit yang lalu
Haspaizi Zain Sebaik saja Mahdzir Khalid menyatakan hasrat untuk melepaskan jawatan sebagai pengerusi Umno Terengganu, dua pemimpin negeri itu terus disebut-sebut bakal mengambil alih jawatan itu. Menurut sumber dalaman Umno, dua pemimpin itu ialah Ahmad Said dan Idris Jusoh - dua nama yang masing-masing pernah memimpin Umno negeri dan menjadi menteri besar. Namun sumber itu berkata Ahmad yang lebih dikenali dengan panggilan Mat Said kemungkinan besar sekali lagi mengetuai Umno negeri berbanding Idris. "Idris dan Ahmad ada kelayakan untuk mengemudi Umno Terengganu dan dise... lagi »

Hadi tegur Syed Saddiq...

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 50 minit yang lalu
Siti Nursyahidah Abu Bakar [image: Hadi tegur Syed Saddiq...] GOMBAK - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang melihat tiada masalah untuk konsep pemakaian patuh syariah bagi atlet dilaksanakan. Malah, katanya, kelab bola sepak luar negara seperti England dan Perancis tidak mengenakan halangan untuk pemain beragama Islam mengamalkan ajarannya. Susulan itu, beliau berharap Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman tidak bersikap 'lebih' daripada dua pasukan itu apabila mengkritik keputusan Kerajaan Terengganu. "Setahu saya kelab bola sepak England dan Perancis memb... lagi »

Aduhai, remehnya alasan naib canselor UKM

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 53 minit yang lalu
Ahmad Tajuddin ULASAN | Naib Canselor Universiti Kebangsaan malaysia (UKM) Dr Noor Azlan Ghazali pantas menjawab ulasan Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik perihal pembatalan secara paksa program Sekolah Malam anjuran Kawah Buku dan Diskopi bertajuk *Reformasi Struktural: Mahathir vs. Anwar lagi?* yang dijadual disampaikan Hishamuddin Rais semalam. Jawapannya - penganjur perlu mendapatkan surat kebenaran untuk menggunakan pentas Sudut Pidato! Aduh, UKM. Sampai bila mahu terperap dengan dongen siswa wajib meminta kebenaran untuk setiap cubit hal yang mereka mahu lakukan, at... lagi »

UMNO PAS BUAT KECOH

noreply@blogger.com (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 53 minit yang lalu
UMNO PAS BUAT KECOH Duk kalut nak buat ICERD ni apahal? Kos sara hidup boleh, harga minyak, harga rumah, tol boleh jatuh ke bila buat ICERD ni? Satu Malaya kne main ngan Madey. Ni taktik dia nak senyap kan DAP yang makin naik toceng ja. Nak marah depan2 takut kerajaan berpecah dan x stabil. Cara terbaik biar Umno Pas kecoh menghasut rakyat, DAP jadi takut dan akan dengar cakap. Rakyat pon lupa dah kes SST x turunkan harga barang, kos sara hidup, PTPTN, subsidi minyak dan menteri pelajaran kangkong. on *DI UIA LAGI * Publish | Delete | Spam Cekpit Kelima on 11/23/18 --... lagi »

Dakwaan GLC Johor rugi: Penjelasan Khaled Nordin

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 56 minit yang lalu
Khaled Nordin Kenyataan Menteri Besar Johor Osman Sapian baru-baru ini dalam ucapannya menuduh bahawa prestasi syarikat berkaitan kerajaan negeri (GLC) Johor adalah mengecewakan. GLC Johor dikatakan mempunyai hutang yang banyak, tidak untung dan kerana itu Kerajaan Negeri tidak berupaya untuk melakukan pelbagai program pro-rakyat. Menteri Besar Johor nampaknya bukan sahaja sudah meniru naratif kerajaan Persekutuan bahawa banyak program prorakyat terpaksa dibatalkan atau ditangguh kerana Kerajaan mempunyai hutang yang besar. Dalam konteks GLC Johor, dakwaan sebegini bukan s... lagi »

Penceroboh kuil diupah RM150 hingga RM300 seorang

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - Sejam yang lalu
Lu Wei Hoong Kekecohan dan ketegangan di kuil Sri Maha Mariamman sejak beberapa hari lalu berpunca daripada tindakan sekumpulan orang menceroboh rumah ibadat penganut Hindu itu, kata Muhyiddn Yassin. Kata menteri dalam negeri itu, mereka ialah sekumpulan lelaki Melayu yang diupah peguam syarikat pemaju dan pemilik tapak berkenaan. Kata Muhyiddin kumpulan lelaki terbabit menceroboh kawasan kuil dan mengawal kawasan tersebut sebelum pihak pemaju dan anggota polis tiba pada pagi 26 Nov lalu. "Berdasarkan siasatan polis, sejumlah RM150,000 diserahkan kepada ketua kumpulan terb... lagi »

Keuangan Pertamina Tertinggal dari Petronas, Holding Migas Jadi Kunci  Rabu, 28 November 2018 - 12:19 WIB

Keuangan Pertamina Tertinggal dari Petronas, Holding Migas Jadi Kunci
Kementerian BUMN menyebutkan kemampuan keuangan PT Pertamina (Persero) masih kalah dengan perusahaan minyak dan gas (migas) milik Malaysia yakni Petronas. Foto/Ilustrasi
JAKARTA - Kementerian Badan Usaha Milik Negara (BUMN) menyebutkan kemampuan keuangan PT Pertamina (Persero) masih kalah dengan perusahaan minyak dan gas (migas) milik Malaysia yakni Petronas. Untuk itu, BUMN siapkan strategi agar keuangan Pertamina menguat, salah satunya lewat pembentukan holding migas. 

"Kemampuan keuangan Pertamina juga masih jauh tertinggal dibandingkan Petronas. Maka untuk kuatkan keuangan Pertamina, kita bentuk holding migas," ujar Deputi Bidang Usaha Pertambangan, Industri Strategis dan Media Kementerian BUMN Fajar Harry Sampurno dalam ajang PT Pertamina (Persero) Energy Forum (PEF) 2018 di Jakarta, Rabu (28/11/2018).

(Baca Juga: Pertamina Energy Forum 2018 Optimalkan Sumber Energi Ramah Lingkungan)

Lebih lanjut, terang dia dengan holding BUMN migas ini, Pertamina mendapakan kepemilikan saham dan modal yang mencapai Rp38 triliun. Hal ini diyakini bisa meningkatkan operasional Pertamina sebagai perseroan minyak dan gas terbesar di Indonesia

"Pertamina dapat pengalihan saham penyertaan modal Rp38 triliun, dana segar sekitar 17 triliun rupiah. Diharapkan Pertamina bisa tingkatkan investasi dan kembangkan berbagai program-program yang disampaikan," paparnya. 

Sebagai informasi PT Pertamina (Persero) Energy Forum (PEF) 2018 kembali digelar selama dua hari pada hari ini hingga besok, Kamis (29/11/2018) dengan tujuan mengoptimalkan sumber energi di Indonesia. Selain itu lewat ajang ini, Pertamina juga ingin menyelaraskan satu visa dan misi sesuai tujuan bersama dengan stakeholder terkait.

(akr)
Keuangan Pertamina Tertinggal dari Petronas, Holding...
https://ekbis.sindonews.com/read/1358214/34/keuangan-pertamina-tertinggal-dari-petronas-holding-migas-jadi-kunci-1543382331

Mufti: Api marak jangan disimbah minyak

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - Sejam yang lalu
MALAYSIAKINI Tiada mana-mana rakyat Malaysia yang sudi mempertaruhkan masa depan bersama melalui sesuatu isu yang boleh diselesaikan dengan semangat muhibah, kata mufti Wilayah Persekutuan. Justeru kata Dr Zulkifli Mohamad semua pihak yang terlibat dalam konflik kuil Sri Maha Mariamman itu wajib dimulakan secepat mungkin agar segala ketegangan dapat diselesaikan dengan baik. Pada masa sama kata mufti itu tidak perlu mana-mana pihak memburukkan lagi keadaan sedia ada. "Peringatan kepada mana-mana pihak supaya tidak mencurah minyak ke dalam api yang marak kerana ia bakal memba... lagi »

Maklumat terbaru kenalpasti individu cederakan bomba

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - Sejam yang lalu
SINAR HARIAN [image: Maklumat terbaru kenalpasti individu cederakan bomba] *Anggota Polis Simpanan Persekutuan (FRU) dilihat berkawal di hadapan Kuil Sri Maha Mariamman USJ 25, Putra Heights sebagai langkah berjaga-jaga menghadapi sebarang kemungkinan pada tinjauan malam ini. - Foto Bernama* SHAH ALAM - Pihak berkuasa mendapat maklumat terbaru yang dipercayai dapat membantu mengenalpasti pasti individu yang bertanggungjawab mencederakan anggota bomba dalam insiden rusuhan di kuil Sri Maha Mariamman di USJ 25, Putra Heights, awal pagi tadi. Menyatakan demikian, Timbalan Menteri D... lagi »

Maklumat terbaru kenalpasti individu cederakan bomba
Anggota Polis Simpanan Persekutuan (FRU) dilihat berkawal di hadapan Kuil Sri Maha Mariamman USJ 25, Putra Heights sebagai langkah berjaga-jaga menghadapi sebarang kemungkinan pada tinjauan malam ini. - Foto Bernama

RABU, 28 NOVEMBER 2018
Maklumat terbaru kenalpasti individu cederakan bomba SINAR HARIAN 

SHAH ALAM - Pihak berkuasa mendapat maklumat terbaru yang dipercayai dapat  membantu mengenal pasti individu yang bertanggungjawab mencederakan anggota bomba dalam insiden rusuhan di kuil Sri Maha Mariamman di USJ 25, Putra Heights, awal pagi tadi.

Menyatakan demikian, Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Mohd Azis Jamman berkata pihaknya sedang memburu mereka yang terlibat dan tidak akan berkompromi dalam usaha menyelesaikan masalah tersebut.

"Kita tengah memburu mereka yang telah mengakibatkan anggota kita cedera. Kita ada sesuatu, saya pun baru dapat maklumat tadi. Adalah benda-benda yang akan kita siasat.

"Kita akan ambil tindakan tegas … Apa yang telah berlaku melebihi had yang sepatutnya," katanya.

[ ARTIKEL BERKAITAN: Muhammad Adib ditarik dari jentera ketika pasukan berundur ]

Beliau bercakap kepada pemberita ketika ditemui di Pusat Perubatan Subang Jaya (SJMC) selepas melawat Muhammad Adib Mohd Kassim, 24, anggota bomba dari Unit Bantuan Perkhidmatan Kecemasan (EMRS) Subang Jaya yang cedera parah akibat dipukul sekumpulan lelaki dalam rusuhan itu. – Bernama

 
DIALOG RAKYAT: Maklumat terbaru kenalpasti individu cederakan bomba
https://dialograkyat.blogspot.com/2018/11/maklumat-terbaru-kenalpasti-individu.html

Sidang media Moorthy, Kulasegaran kecoh

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - Sejam yang lalu
Muhammad Faiz Sulong [image: Sidang media Moorthy, Kulasegaran kecoh] SUBANG JAYA - Sidang media oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, P Waytha Moorthy dan Menteri Sumber Manusia, M Kulasegaran ketika hadir di Kuil Sri Mariamman sedikit tegang apabila sekumpulan penyokong menyifatkan kehadiran mereka sepatutnya lebih awal. Salah seorang penyokong turut mempersoalkan mengapa kedua-dua mereka tidak tampil sejak awal berikutan isu milikan tapak kuil berkenaan yang mengakibatkan kecederaan beberapa mangsa termasuk penjawat awam. Kekecohan berkenaan berlarutan kira-kira 15 minit... lagi »

Sensitiviti agama: Zahid telah dipanggil polis

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - Sejam yang lalu
Muhammad Afham Ramli [image: Ahmad Zahid] *Ahmad Zahid - Foto Bernama* KUALA LUMPUR - Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi antara empat individu yang telah dipanggil polis untuk dirakam percakapan bagi membantu siasatan berhubung kenyataan yang menimbulkan isu perkauman dan sensitiviti agama. Perkara itu disahkan Ketua Polis Negara, Tan Sri Mohamad Fuzi Harun. "Setakat ini, empat individu telah hadir untuk dirakam percakapan termasuk Ahmad Zahid. Keterangan mereka diambil oleh pegawai dari Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman,” katanya kepada pemberita di Maktab PDRM ... lagi »

Mahdzir bakal didakwa SPRM?

ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - Sejam yang lalu
Wartawan Sinar Harian [image: Mahdzir Khalid] *Mahdzir Khalid * PUTRAJAYA - Bekas Menteri Pendidikan, Datuk Seri Mahdzir Khalid dijangka bakal didakwa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Memetik laporan The Star, sumber mendedahkan kes Mahdzir berkaitan dengan projek panel tenaga solar bernilai RM1.25 bilion bagi sekolah di Sarawak. Katanya, Mahdzir akan dipanggil ke SPRM esok dan dijangka akan ditahan untuk didakwa pada Jumaat. Sebelum Mahdzir, beberapa individu lain telah didakwa termasuk pengarah syarikat dan peguamnya serta isteri bekas Perdana Menteri, Datin Se... lagi »

‘TOO EARLY TO PINPOINT MASTERMIND’- IGP ANNOUNCES SPECIAL TASKFORCE TO TRACK DOWN SUSPECTS IN TEMPLE & SHOPPING MALL RIOTS

emily mc pada Malaysia Chronicle - 2 jam yang lalu
CHERAS: Police are forming a special task force dedicated towards tracking down suspects involved in the riots at the Sri Maha Mariamman, USJ 25, Putra Heights, Subang Jaya since Monday. Inspector General of Police (IGP) Tan Sri Mohamad Fuzi Harun said the team from the Federal Police would assist the Selangor contingent police headquarters in locating the people who had injured two civil staff during the incident. “The task force is also currently tracking down the group which rioted at One City shopping mall. “The operation is underway to hunt down the suspects involved in the att... lagi »

MAHATHIR PLAYING ‘CAT & MOUSE’ WITH UMNO DESPERADOES? ALL EYES TURN ON WHO HE MEANS BY ‘OUTSIDERS’: ‘THIS IS NOT ABOUT MALAY VERSUS INDIAN – THERE IS A MASTERMIND ORCHESTRATING FROM BEHIND’

emily mc pada Malaysia Chronicle - 2 jam yang lalu
Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad has assured that there will not be any repeat of incidents surrounding the Sri Maha Mariamman temple in Subang Jaya, which happened following news of its relocation, adding that he wants to end long-standing issues complicating Indian temples and their suitable locations. Relating to Seafield, Dr Mahathir said it was obvious that there was external sinister power at play. The Prime Minister said that after officiating the Education Ministry’s National Academic Awards on Tuesday night. ‘THE PROBLEM WAS BECAUSE THE GROUP CAME FROM ELSEWHERE, IT I... lagi »

AFTER TEMPLE RIOTS, DEC 8 RALLY NOW IMPERATIVE FOR ‘MUSLIM SURVIVAL’: INFLUENTIAL PERLIS MUFTI MAKES SHOCKING CALL TO MUSLIMS DESPITE WARNINGS FROM POLICE, GOVT NOT TO INCITE RACIAL & RELIGIOUS SENTIMENTS

emily mc pada Malaysia Chronicle - 2 jam yang lalu
PETALING JAYA: After openly calling for a crackdown on illegal places of worship in the wake of violent protests over the relocation plans of a Hindu temple in Selangor, Perlis mufti Mohd Asri Zainul Abidin today urged Muslims to unite. Saying the temple protests in the last two days were proof that “good gestures are not always appreciated”, Asri called on Malay groups planning to hold a rally next month to oppose Malaysia’s joining of a global anti-discrimination treaty, to instead hold a rally for “Muslim survival”. “In today’s climate, the ummah (Muslim community) needs a meetin... lagi »

POLITICAL CHAOS STILL LOOMS – SUBANG TEMPLE STILL A POWDER KEG AWAITING THE NEXT MATCH TO BE LIT BY ‘COVERT INSTIGATORS’: ONLY RULE OF LAW CAN AVERT TRAGEDY – REGARDLESS OF RACE & RELIGION, COPS MUST ACT FIRMLY WITHOUT FEAR OR FAVOR

emily mc pada Malaysia Chronicle - 2 jam yang lalu
THE promise that rule of law will be supreme is falling short as the Seafield Sri Maha Mariamman temple incident unfolds. The incident almost escalated into a full-blown public order situation. All the ingredients to ignite a powder keg were in place. It could have been disastrous for the New Malaysia. Politicians became part of the problem when they started taking sides as in the case now. Although there is a court decision and some amicable agreements reached earlier on the temple relocation issue, tensions remain high because such compromises will never please everyone, especiall... lagi »

JACKIE CHAN’S 19-YEAR-OLD DAUGHTER MARRIES INTERNET CELEBRITY GIRLFRIEND ANDI AUTUMN

emily mc pada Malaysia Chronicle - 2 jam yang lalu
Jackie Chan’s 19-year-old daughter Etta Ng Chok Lam confirmed on Monday morning that she had married her 31-year-old Canadian internet celebrity girlfriend Andi Autumn. Ng posted a photo on her Instagram account of the happy couple, both wearing white dresses and holding a marriage certificate dated November 8, 2018. Under the photo, Ng wrote, “united by love and law, on our wedding day”. “We have all been hurt but if you can dream of love, you can find it. Love is kind, it does not judge. Love is both strength and weakness. Love can make [a] change. Love wins!” she wrote. Many inter... lagi »

TIGA WANITA YANG NAJIB TAKUT & YANG WAJAR DIBERI PENGHARGAAN

emily mc pada Malaysia Chronicle - 2 jam yang lalu
Sebagaimana dilaporkan media, di sebalik terdedahnya arahan yang dibuat oleh Najib Razak untuk meminda laporan audit 1MDB yang jelas ianya adalah satu bentuk salah laku dan pengkhianatan kepada negara, segala-galanya bermula dengan hati berani seorang wanita. Nama wanita berkenaan ialah Saadatul Nafisah yang ketika berlakunya kejadian arahan meminda laporan audit itu berjawatan sebagai Pengarah Sektor Audit Kerajaan di Jabatan Audit Negara. Meskipun setelah pindaan sebagaimana yang telah diarahkan oleh Najib itu telah disempurnakan dan beliau kemudian diarah untuk memusnahkan salina... lagi »

DR M: ORANG LUAR DALANG RUSUHAN DI KUIL

emily mc pada Malaysia Chronicle - 2 jam yang lalu
Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad berkata rusuhan yang berlaku berhampiran kuil Seafield Sri Maha Mariamman di Subang Jaya didalangi orang luar. Mahathir berkata demikian sebagai menegaskan bahawa rusuhan berkenaan tidak melibatkan perbalahan antara kaum. “Ini bukan soal orang Melayu lawan orang India. Ini masalah orang itu datang dari tempat lain. Bukan penduduk tempatan. Ada orang jadi dalang di belakang,” katanya ketika ditemui selepas majlis Anugerah Akademik Negara ke-12 di Putrajaya. Sementara itu, diminta mengulas rancangan kerajaan dalam mengangani isu pemindahan tapak rum... lagi »

KELEPET MELAYU

noreply@blogger.com (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 2 jam yang lalu
KLEPET MELAYU Ada ke tak ada ke ICERD ..Melayu tetap cam biasa ..bottom Cina dan Keling ..macam Red Indian. Melayu di bottom sebab Melayu jugak ..sebab dikelepet Melayu Atasan ..mereka ini yang melahap licin bahagian Melayu Bawahan ..tak tinggal selai bulu pon. Lepas tu tudoh Melayu Bawahan asik makan subsidi, makan bantuan ..malas ..kurang igama ..bodoh. on *DI UIA LAGI * Publish | Delete | Spam panglimo potaseh on 11/24/18 ----------------

Anwar: Rakyat perlu bantu tenangkan keadaan

Keadilan Daily pada KeadilanDaily.com - 2 jam yang lalu
Presiden KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyeru semua rakyat Malaysia agar bertenang bagi meredakan suasana tegang yang dirasai negara pada masa ini. “Rakyat yang cintakan Malaysia yang aman dan makmur harus turut membantu menenangkan keadaan yang kian tegang,” kata beliau menerusi hantaran akaun Facebook. Ketua Umum Pakatan Harapan itu turut menyeru agar dalang di sebalik […]

Hanya apabila BN tumbang pada 9 Mei lalu dan teraju kerajaan bertukar tangan, barulah Dr. Madinah memaklumkan kepada PAC bahawa laporan audit yang dibentangkan kepada badan itu adalah laporan yang sudah diubahsuai. [jadi laporan palsu lah ia Dr?]

TIGA WANITA YANG NAJIB TAKUT & YANG WAJAR DIBERI PENGHARGAAN Malay | November 28, 2018 by 

Sebagaimana dilaporkan media, di sebalik terdedahnya arahan yang dibuat oleh Najib Razak untuk meminda laporan audit 1MDB yang jelas ianya adalah satu bentuk salah laku dan pengkhianatan kepada negara, segala-galanya bermula dengan hati berani seorang wanita.

Nama wanita berkenaan ialah Saadatul Nafisah yang ketika berlakunya kejadian arahan meminda laporan audit itu berjawatan sebagai Pengarah Sektor Audit Kerajaan di Jabatan Audit Negara.

Meskipun setelah pindaan sebagaimana yang telah diarahkan oleh Najib itu telah disempurnakan dan beliau kemudian diarah untuk memusnahkan salinan asal tersebut, Saadatul Nafisah yang peranannya menjalankan kerja-kerja audit serta menyediakan laporan audit 1MDB, telah memilih menjadi berani dengan menidakkan arahan yang diberi kepadanya itu.

Beliau sebaliknya menyimpan satu salinan asal yang belum dipinda itu dalam simpanannya.

Apabila bersara kemudiannya, beliau menyerahkan salinan asal tersebut kepada pengganti yang mengambil alih jawatannya iaitu Nor Salwani.

Nor Salwani terus menyimpan salinan itu sehinggalah selepas itu beliau menyerahkannya kepada Dr. Madinah Mohamad yang dilantik menjadi Ketua Audit Negara yang baru menggantikan Ambring Buang pada 23 Februari 2017.

Walaupun memiliki salinan asal yang tidak dipinda itu, Dr. Madinah sedar beliau tidak mungkin dapat berbuat apa-apa pada waktu itu kerana pentadbiran kerajaan masih dikuasai oleh Najib dan mereka yang sedia bersekongkol dengannya.

Hanya apabila BN tumbang pada 9 Mei lalu dan teraju kerajaan bertukar tangan, barulah Dr. Madinah memaklumkan kepada PAC bahawa laporan audit yang dibentangkan kepada badan itu adalah laporan yang sudah diubahsuai.

Pada 23 November lalu, Dr. Madinah juga telah membentangkan laporannya kepada Kabinet berkaitan rentetan peristiwa pengubahsuaian laporan audit 1MDB itu serta mendedahkan mereka yang terlibat bersama menjayakan arahan salah laku Najib itu.

Bermakna, tanpa keberanian ketiga-tiga wanita di atas, segala salah laku, penyelewengan dan pengkhianatan Najib tidak mungkin akan tersedah kepada pengetahuan kita semua.

Tanpa jiwa berani dan hati cekal mereka juga, segala-galanya mungkin akan terus tersembunyi daripada pengetahuan rakyat sehingga ke hari ini.

Yang lebih menarik, Dr. Madinah adalah merupakan isteri kepada Ketua UMNO Bahagian Kepong, Rizuan Abd Hamid yang pernah berucap berdegar-degar di Perhimpunan Agung UMNO menyatakan kesediaan untuk mati mempertahankan Najib.

Ternyata dalam hal ini, isteri Rizuan sendiri tidak sanggup mati bersama-sama suaminya untuk membela serta melindungi Najib yang terbukti melakukan salah laku.

Maka, ketiga-tiga wanita ini sepatutnya diberikan penghargaan dan pengiktirafan yang sewajarnya atas sumbangan mereka membongkar satu lagi penyelewengan di peringkat tertinggi kerajaan yang diketuai oleh Najib.

http://shahbudindotcom.blogspot.com/
https://www.malaysia-chronicle.com/?p=145600
Madinah ketua audit, suami pula penyokong kuat Najib?
By
 Ana Ghoib
 - 
2017-02-21 

Pengarah Komunikasi PKR, Fahmi Fadzil, mempersoalkan keputusan kerajaan melantik Tan Sri Dr Madinah Mohamad sebagai Ketua Audit Negara kerana tokoh terbabit mempunyai kaitan dengan Umno.

Suami Madinah, Datuk Rizuan Abdul Hamid, ialah ketua Umno Kepong dan pernah menyatakan kesediaannya “mati” untuk Datuk Seri Najib Razak. [klik sini BACA]

Kata Fahmi, jawatan Ketua Audit Negara berperanan penting yang menyelia badan-badan kerajaan dan hal ehwal penggunaan dana awam.
Hasil carian imej untuk Rizuan Abd Hamid
“Justeru seorang Ketua Audit Negara bukan saja mesti bebas, adil dan di atas politik, dia juga mesti kelihatan bebas, adil dan di atas politik. 

“Disebabkan suami Madinah seorang anggota tegar Umno yang pernah dilaporkan sanggup mati demi Najib, ia tidak melambangkan keyakinan yang perlu ada untuk tugas seorang ketua audit.

“Tambahan pula ada beberapa kebimbangan sedang berlaku – termasuk 1MDB yang dikaitkan dengan Najib – belum benar-benar selesai dan rakyat masih menunggu pendedahan laporan Ketua Audit Negara mengenainya,” katanya kepada Malaysiakini.

Sementara itu ketika dihubungi, Rizuan memberitahu isterinya seorang wanita yang berprinsip.

“PKR tak perlu mempertikaikan integriti isteri saya. Tanyalah sesiapa saja mengenai Kementerian Pendikan. Ketua setiausaha lain pun takut,” katanya.

Bagaimanapun Rizuan tidak menjawab pertanyaan Malaysiakini sama ada beliau masih bersedia “mati untuk Najib” manakala Madinah belum memberi respon kepada mesej peribadi dihantar kepadanya melalui media sosial. – Malaysiakini








https://www.malaysianreview.com/174399/madinah-ketua-audit-suami-pula-penyokong-kuat-najib/

Allahu Akbar. Alhamdulillah. Saadatul Nafisah Pengarah Sektor Audit Kerajaan di Jabatan Audit Negara., meyakini apabila bersara kemudiannya, beliau meyakini individu ini dengan menyerahkan salinan asal tersebut kepada pengganti yang mengambil alih jawatannya iaitu Nor Salwani. Nor Salwani terus menyimpan salinan itu sehinggalah selepas itu beliau menyerahkannya kepada Dr. Madinah Mohamad yang dilantik menjadi Ketua Audit Negara yang baru menggantikan Ambring Buang pada 23 Februari 2017. Apabila BN tumbang pada 9 Mei lalu dan teraju kerajaan bertukar tangan, barulah Dr. Madinah memaklumkan kepada PAC bahawa laporan audit yang dibentangkan kepada badan itu adalah laporan yang sudah diubahsuai. Sampailah masanya pada 23 November lalu, Dr. Madinah juga telah membentangkan laporannya kepada Kabinet berkaitan rentetan peristiwa pengubahsuaian laporan audit 1MDB itu serta mendedahkan mereka yang terlibat bersama menjayakan arahan salah laku Najib itu.

https://www.google.com.my/search?hl=ms&tbm=isch&source=hp&biw=1366&bih=608&ei=gXv-W7_xF9n0rAG8v574Cw&q=Rizuan+Abd+Hamid&oq=Rizuan+Abd+Hamid&gs_l=img.3..0i5i30.127.127..1429...0.0..0.1225.1225.7-1......1....1j2..gws-wiz-img.....0.BayeLJ7IbX0#imgrc=1bCD00SUjX6eiM:




Tiada ulasan: