Jumaat, 14 Disember 2018

Apabila kafir laknatullah berfikir Islam mengancam mereka dan ini jadinya. Nauzubillahminzalik. 8885.


Walhal mereka yang ganggu Islam.

Friday, December 14, 2018

Ramallah Dikepung Tentera Israel, Baitulmaqdis Bergolak..

BAITULMAQDIS 13 Dis. — Seorang lelaki Palestin menembak mati dua warga Israel di Tebing Barathari, hanya beberapa jam selepas tentera Zionis membunuh dua penduduk Palestin lain kerana dikaitkan dengan kematian tiga warga Isreal.

Dalam satu lagi serangan berasingan, seorang penduduk Palestin pula dilaporkan menikam dua polis sempadan Israel di bandar Baitulmaqdis sebelum lelaki itu ditembak mati.

Jurucakap tentera Isreal memberitahu, susulan serangan itu, tentera Zionis kini mengepung bandar utama Tebing Barat, Ramallah berhampiran Ofra dengan menghalang semua jalan keluar dan masuk. -AFP

Jahannam Yahudi! 
Jahannam Israel!

Ibnu Hasyim: Ramallah Dikepung Tentera Israel, Baitulmaqdis Bergolak..
http://www.ibnuhasyim.com/2018/12/ramallah-dikepung-tentera-israel.html


China Bans Quran Classes For Muslim Children
  
China Bans Quran Classes For Muslim Children
China bans Quran classes for Muslim children living in the western china which has a majority of people living are Muslims.

Chinese authorities has published a notification with immediate effect, this step comes a program to neutralize the religious presence in the region.

Students in school of Linxia county in province Gansu, which is a home to a majority of Muslims hui ethnic, are now not allowed prohibited to enter the religious building to read or learn Quran.

The notification says;

Any individual is not allowed to read any Islamic scriptures. And everyone will not be allowed to teach any Muslim scriptures in the premises. Everyone must respect the Chinese law as it is atheist state.

Published on AlJazeera

If anyone has seen taking Quran Classes openly he will be taken for the reeducation camps. And China has banned Quran classes, to oppress the muslims and their Islamic influence in the area.

READ  Hajj 2018 Pictures - The Most Beautiful Pictures From Makkah

China Bans Quran Classes For Muslim Children
https://theislamicinformation.com/china-bans-quran-classes/

Maria Butina Akui Jadi Agen Rusia yang Operasi di AS
 Jum'at, 14 Desember 2018 - 01:02 WIB
Maria Butina Akui Jadi Agen Rusia yang Operasi di AS
Maria Butina, 30, warga Rusia yang ditahan di Amerika Serikat atas tuduhan menjadi agen mata-mata Kremlin yang beroperasi di AS. Foto/Facebook
views: 1.059
WASHINGTON - Maria Butina, warga Rusia yang ditangkap dan ditahan pihak berwenang Amerika Serikat (AS) Juli lalu, mengaku bersalah karena bertindak sebagai agen Kremlin. Pengakuan itu disampaikan di sidang pengadilan federal di Washington, hari Kamis.

Perempuan 30 tahun ini setuju untuk bekerja sama dengan jaksa AS untuk penyelidikan.

Butina beroperasi sebagai agen Kremlin saat dia berteman dengan para pemimpin National Rifle Association (NRA). Dia mengaku mulai beroperasi di AS pada tahun 2015 untuk kepentingan Rusia.

Menurut pengakuannya, semua hasil operasi di AS selalu dia laporkan kepada pejabat senior Rusia.

Dia menghadapi hukuman maksimal lima tahun penjara, tetapi dia tidak akan langsung dihukum. Kerja samanya dengan jaksa AS bisa mengarah pada pengurangan hukuman.

NRA tidak segera menanggapi permintaan media untuk berkomentar. 

Kementerian Luar Negeri Rusia sebelumnya mengatakan bahwa keputusan apa pun yang diambil Butina untuk membebaskan dirinya dari tahanan di AS akan didukung oleh Moskow.

Tuntutan terhadap agen Kremlin ini diajukan oleh unit keamanan nasional Departemen Kehakiman dan jaksa AS di Washington, bukan oleh Penasihat Khusus Robert Mueller, yang menyelidiki dugaan intervensi Rusia dalam pemilu AS tahun 2016.

Mengutip laporan Bloomberg, Jumat (14/12/2018), Butina pernah memberikan informasi tentang Paul Erickson, pacar pertamanya. Erickson cocok dengan deskripsi seorang pria yang disebut sebagai "U.S Person 1" di dokumen pengakuan Butina. 

Menurut jaksa, Erickson menghubungkan Butina dengan kaum Republikan yang berpengaruh dan menulis dalam pesan bahwa dia telah terlibat dalam mengamankan jalur komunikasi yang sangat pribadi antara Kremlin dan para pejabat kunci NRA.

Pengacara Butin, Robert Driscoll, mengatakan Erickson telah mengunjungi Butina di penjara beberapa kali pada tahun ini.

Pengacara Erickson, Bill Hurd, mengatakan kliennya adalah orang Amerika yang baik."Tidak pernah melakukan apa pun untuk menyakiti negara kita dan tidak akan pernah," ujarnya.

Pemerintah Rusia mengatakan agen mata-mata Kremlin tidak memiliki pengetahuan tentang Butina atau pun kegiatannya.

"Ketika saya mendengar ada sesuatu yang terjadi di sekitarnya, untuk permulaan saya bertanya kepada kepala dinas rahasia kami, 'Siapa dia?' Tidak ada yang tahu apa pun tentang dia," kata Presiden Vladimir Putin di stasiun televisi pada hari Selasa atau Sehari setelah Butina mengatakan dalam dokumen bahwa dia ingin mengubah keterangannya.

Butina melakukan perjalanan ke AS pada tahun 2015. Dia masuk ke AS dengan visa pelajar pada tahun 2016 untuk belajar di American University di Washington. Menurut dokumen pengadilan, dia pernah melapor kepada Alexander Torshin, mantan wakil ketua bank sentral Rusia.

Torshin menemani Butina ke berbagai acara politik AS yang konservatif. Pada 2015 dan 2016, pasangan itu menghadiri setidaknya satu konferensi NRA dan National Prayer Breakfast.

Pada sebuah konferensi, mereka bertemu dengan Gubernur Wisconsin Scott Walker. Butina juga menghadiri pengumuman Walker bahwa dia mencalonkan diri sebagai presiden.

Pada acara di balai kota di Las Vegas pada tahun 2015, Butina bertanya kepada kandidat presiden Donald Trump apakah dia akan meningkatkan hubungan AS dengan Rusia. Trump mengatakan dia akan melakukannya.

Butina, yang memulai grup mirip NRA di Rusia yang disebut sebagai Right to Bear Arms, sudah menjadi pelengkap di komunitas pengguna senjata Amerika. Anggota NRA melakukan perjalanan ke Rusia pada 2013 untuk menghadiri acara yang dia selenggarakan. Di antara hadirin itu adalah Torshin dan David Keene, presiden NRA sebelumnya.

Driscoll menambahkan kliennya adalah seorang mahasiswi universitas yang sah.

Maria Butina Akui Jadi Agen Rusia yang Operasi di...
Maria Butina Akui Jadi Agen Rusia yang Operasi di... | Halaman 2
https://international.sindonews.com/read/1362641/42/maria-butina-akui-jadi-agen-rusia-yang-operasi-di-as-1544724127
https://international.sindonews.com/read/1362641/42/maria-butina-akui-jadi-agen-rusia-yang-operasi-di-as-1544724127/15

Jangan Bunuh Tabung Haji Dan Semua Institusi Melayu
On Dec 14, 2018

Jangan bunuh Tabung Haji dan semua institusi Melayu – Malaysia Today
https://www.malaysia-today.net/2018/12/14/jangan-bunuh-tabung-haji-dan-semua-institusi-melayu/

Inilah yang Wajib Dilakukan Istri sebagai Bentuk Taat pada Suami

yudi pada Islampos - Sejam yang lalu
[image: wajib dilakukan istri] Firman Allah Azza Wa Jalla, “Maka janganlah kalian tunduk dalam berbicara sehingga berkeinginanlah orang yang ada penyakit dalam hatinya,” (QS. Al-Ahzab: 32). The post Inilah yang Wajib Dilakukan Istri sebagai 

Bentuk Toleransi Itu Ya Begini, Jangan Keliru

Rifki M Firdaus pada Islampos - Sejam yang lalu
Penting bagi kita memahami harus seperti apa dalam bertoleransi The post Bentuk 

NAJIB & UMNO’S ‘CHINESE DAP’ BOGEYMAN BACKFIRE ON THEMSELVES: NOW UMNO GRASSROOTS REFUSE TO WORK WITH ‘NON-HALAL’ DAP EVEN FOR THEIR OWN PARTY’S SURVIVAL – BUT THE BIGGEST JOKE IS DAP MAY NOT WANT TO TOUCH THEM WITH A 10-FOOT POLE EITHER

emily mc pada Malaysia Chronicle - Sejam yang lalu
Nazri Abdul Aziz’s attempt to strike a deal with prime minister-in-waiting Anwar Ibrahim to ensure Umno’s continued survival has met with opposition from grassroots members, who do not want to work with DAP. In exchange for sparing Umno from being de-registered, Nazri had proposed that Umno MPs would form a pro-government bloc when Anwar succeeds Dr Mahathir Mohamad sometime in 2020. Nazri had outlined his plan during a meeting with Selangor Umno members last night, and a recording of what transpired indicated that not all were receptive. Malaysiakini has verified the recording as a... lagi »

‘WILD CRAZY STORIES’ FROM NAZRI & ANWAR – BUT WHY? THE PURPOSE – TO WARN & CHECK DR MAHATHIR FROM BECOMING TOO POWERFUL & ANSWERABLE TO NO ONE BUT HIMSELF – AS WAS IN THE PAST

emily mc pada Malaysia Chronicle - Sejam yang lalu
Umno is facing a major crisis. Its numbers in Parliament have dwindled over the past six months and efforts to strike a deal with Prime Minister Dr Mahathir Mohamad have not gone in its favour. This is because Mahathir wants Umno to be dissolvedbefore considering cooperation with the party’s top leaders. Umno members are worried that their party might be de-registered. This bleak scenario prompted one Umno leader, Nazri Abdul Aziz, to reach out to prime minister-in-waiting Anwar Ibrahim. The Padang Rengas MP detailed his alleged discussion with Anwar during a meeting with Selangor U... lagi »


Zionis Tipu, Tembak Mati OKU Tebing Barat.. X Tipu X Yahudi..

Ibnu Hasyim pada Ibnu Hasyim - 7 minit yang lalu
[image: BEBERAPA rakaman kamera litar tertutup menunjukkan pasukan tentera Israel melepaskan tembakan ke ara] *BEBERAPA rakaman kamera litar tertutup menunjukkan pasukan tentera Israel melepaskan tembakan ke arah orang ramai yang beratur untuk memasuki sebuah restoran di bandar Tulkarm, Tebing Barat, Palestin, baru-baru ini. – AGENSI* *Zionis tipu kes tembak mati OKU* *Rakaman CCTV dedah 'kisah sebenar' kematian Mohammed* TEBING BARAT 13 Dis. - TENTERA Israel didakwa me­nipu selepas bertindak kejam dengan menembak mati seorang pemuda Palestin orang kurang upaya (OKU) dari jarak 80 me... lagi »

Khutbah Jumat - Sebab Matinya Hati Seorang Hamba

ابوعكاشة pada Atsar ID | Arsip Fawaid Salafy - 18 minit yang lalu
*Khutbah Salaf Ringkas* Judul: Diantara Penyebab Matinya Hati Seseorang Hamba*Khutbah Pertama :* إِنَّ الْحَمْدَ للهِ نَحْمَدُهُ وَنَسْتَعِيْنُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ وَنَعُوْذُ بِاللهِ مِنْ شُرُوْرِ أَنْفُسِنَا وَسَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِهِ اللهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ وَأَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ. “يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوتُنَّ إِلاَّ وَأَنتُم مُّسْلِمُونَ”. “يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُواْ رَبَّكُمُ الَّذِ... lagi »

Baru perasaan Roti High-5 sudah tiada, itu hebatnya boikot Umat Islam

Senior Editor pada Minda Rakyat - 40 minit yang lalu
Semalam nak beli roti, baru perasan roti berjenama High-5 tiada didalam rak. Rupanya kilangnya dah tutup. Bila 'search' terjumpa berita Jun 2016, "Bekas pekerja syarikat yang mengeluarkan roti berjenama High-5 mempersoalkan bagaimana pembuat roti yang merupakan antara terbesar di negara ini boleh muflis." “Takkanlah syarikat ini tidak ada untung, kalau syarikat kilang roti lain pun boleh jual roti, apatah lagi High Five,” katanya kepada pemberita di luar lobi Jabatan Tenaga Kerja hari ini. Beliau dan kira-kira 59 bekas pekerja hadir membuat aduan menuntut pampasan berhubung pemb... lagi »

Ini sebabnya SPV ambil alih aset TH - Dr Zaharuddin Abd Rahman

kerengga pada KERENGGA - 42 minit yang lalu
Saya akan cuba mengulas berkenaan keperluan memindah aset tidak untung milik Tabung Haji (TH) kepada syarikat tujuan khas (SPV) bagi tindakan jangka pendek dengan bahasa mudah dan difahami orang awam. Menurut standard laporan kewangan (FRS), sesebuah syarikat harus mengisytiharkan kerugian jika nilai saham yang dibeli jatuh 20 peratus berbanding kos asal secara berterusan dalam tempoh sembilan

Kit Siang paling layak jadi menteri, kata Guan Eng

Senior Editor pada Minda Rakyat - 53 minit yang lalu
Penasihat DAP, Lim Kit Siang merupakan pemimpin parti yang paling layak menjadi menteri, kata Setiausaha Agung parti itu Lim Guan Eng. Guan Eng yang juga Menteri Kewangan berkata Kit Siang merupakan anggota veteran parti yang paling berjasa dan banyak berkorban sepanjang beliau berkhidmat lebih 50 tahun dalam DAP. “Beliau (Kit Siang) berjuang bertahun-tahun untuk parti, menghadapi banyak pendakwaan dan penganiayaan, keluar masuk penjara dan sudah dua kali kena ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri) kerana politik. “Saya yakin semua ahli pun bersetuju, Lim Kit Siang merupakan orang... lagi »

Gaji rakyat Malaysia diramal naik 5.2% untuk 2019

ReJaM© pada MiLo SuaM - 58 minit yang lalu
GAJI rakyat Malaysia secara keseluruhan dijangka naik sebanyak 5.2 peratus bagi tahun 2019 dan kenaikan itu dilapor mengatasi negara-negara lain seperti Australia (2.6%), New Zealand (2.5%), dan Jepun (2%). Menurut Mercer, sebuah syarikat penyedia dan perunding penyelesaian berasaskan teknologi berpengkalan di Amerika Syarikat, bidang Industri Sains Hayat dan Teknologi menerima peratus kenaikan paling tinggi. "Industri sains hayat dan teknologi berada di kedudukan teratas dari segi asas gaji tertinggi dan jumlah peningkatan tunai bagi kakitangan eksekutif pada 2019," kata Mercer dal... lagi »

Tujuh Fakta Abdurrahman bin Auf, Sahabat Nabi Paling Kaya

yudi pada Islampos - Sejam yang lalu
[image: sahabat nabi paling kaya] Ia juga salah satu orang dari delapan orang pertama yang menerima ajaran Islam, tepatnya dua hari setelah sahabat Abu Bakar. The post Tujuh Fakta Abdurrahman bin Auf, Sahabat Nabi Paling Kaya appeared first on Islampos.

Inilah Sahabat Nabi yang Sebarkan Islam di Cina

yudi pada Islampos - Sejam yang lalu
[image: sahabat nabi yang sebarkan islam di cina] Utsman selama kekhalifahannya sedang menyalin Quran dan menyebarkannya ke berbagai tempat, demi menjaga kemurnian kitab suci ini. The post Inilah Sahabat Nabi yang Sebarkan Islam di Cina appeared first on Islampos.

Lelaki Terbaik Ini Ajarkan Kita bagaimana Cara Perlakukan Perempuan

yudi pada Islampos - Sejam yang lalu
[image: cara perlakukan perempuan] Lelaki itu adalah nabi saya dan Anda, Muhammad shalla allahu 'alaihi wa sallam. Manusia terbaik di dunia ini telah begitu banyak mengajarkan cara hidup yang benar. The post Lelaki Terbaik Ini Ajarkan Kita bagaimana Cara Perlakukan Perempuan appeared first on Islampos.

Ini Alasan Rasulullah Berikan Julukan Al-Faruq kepada Umar bin Khatab

yudi pada Islampos - Sejam yang lalu
[image: julukan umar bin khatab] Yerusalem takluk kepada kepemimpinan Islam, namun Umar berjanji akan menjamin keamanan dan keselamatan warga Yerusalem yang kala itu mayoritasnya memeluk Kristen. The post Ini Alasan Rasulullah Berikan Julukan Al-Faruq kepada Umar bin Khatab appeared first on Islampos.

Inilah Wanita Pertama yang Syahid di Jalan Allah

yudi pada Islampos - Sejam yang lalu
[image: wanita syahid di jalan Allah] Dia kemudian menikahi Yasir bin Amir dan mereka memiliki seorang putra, Ammar. Ketiganya termasuk di antara penganut agama Islam paling awal. The post Inilah Wanita Pertama yang Syahid di Jalan Allah appeared first on Islampos.

'Nyawa dibayar nyawa', keluarga pembunuhan brutal Malaysia tolak pembatalan hukuman gantung

BBC News Indonesia - Berita - Sejam yang lalu
Keluarga korban pembunuhan brutal pengusaha kosmetika di Malaysia menolak rencana pemerintah membatalkan hukuman gantung.

Saat kuasa berada dalam tangan

Senior Editor pada Minda Rakyat - Sejam yang lalu
*PAS* parti yang paling lama berpengalaman sebagai pembangkang. Parti yang ditubuhkan sezaman dengan PAS seperti Umno, MCA dan MIC boleh bertahan kerana mereka sejak merdeka adalah parti pemerintah. Ditakdirkan mereka jadi pembangkang seperti PAS, agak-agak masih wujud atau sudah ghaib dari muka bumi Malaysia. Walau lama jadi pembangkang, tapi bila diberikan amanah kepimpinan sebuah kerajaan, pimpinan PAS tak kekok untuk ubah pemikiran dari pembangkang kepada pemerintah. Kita mampu menyesuaikan diri dengan cepat. Bercakap dan bertindak dengan mentaliti sebagai sebuah kerajaan. Berb... lagi »

Kehandalan menipu adalah satu ‘kejayaan’

Senior Editor pada Minda Rakyat - Sejam yang lalu
Bertahun-tahun lamanya sebelum berlaku pertukaran kuasa, para pelajar di menara gading diajar dan diberi harapan bahawa hutang Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) tidak perlu dibayar sekiranya berlaku perubahan kuasa. Malah, rakyat disemaikan kepercayaan bahawa pendidikan negara sepatutnya percuma. Rakyat juga dieritahu bagaimana harga minyak dapat diturunkan sekiranya berlaku pertukaran kuasa. Di Youtube, ada ahli politik menunjukkan betapa hebatnya kemahiran matematik mereka untuk menurunkan harga minyak negara dalam sekelip mata sambil mempersendakan lawan. Sel... lagi »

Pemuda UMNO Sabah desak Zahid letak jawatan presiden

Senior Editor pada Minda Rakyat - Sejam yang lalu
Pemuda UMNO Sabah mendesak presidennya, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi segera meletak jawatan kerana didakwa hilang penguasaan terhadap parti dan tidak lagi dihormati oleh pemimpin dan ahli. Naib ketuanya, Ghazalie Ansing berkata, sekiranya enggan meletak jawatan secara sukarela, Pemuda UMNO Sabah akan memohon kepada Majlis Tertinggi (MT) parti supaya mendesak Ahmad Zahid berbuat demikian. “Selain itu, saya juga melihat presiden cuba membuat parti ini sebagai perisai untuk menyelamatkan diri daripada kes yang dihadapi beliau di mahkamah, “katanya dalam kenyataan hari ini. Belia... lagi »

'Nyawa dibayar nyawa', keluarga pembunuhan brutal Malaysia tolak pembatalan hukuman gantung

Tribunnews.com - Sejam yang lalu
Keluarga korban pembunuhan brutal pengusaha kosmetika di Malaysia menolak rencana pemerintah membatalkan hukuman gantung.

The factionalism in UMNO has to stop

Raggie Jessy pada The Third Force - Sejam yang lalu
TTF: Actually, those that met Dato’ Seri Anwar Ibrahim belong to a different group altogether, a group that does not [...]

Cara Jahat, Zionis Kusai Dunia, Ini 24 Perkara, Terbongkar!

Ibnu Hasyim pada Ibnu Hasyim - 2 jam yang lalu
[image: Hasil carian imej untuk kehttp://www.biblebelievers.org.au/przion1.htm] *INI* pembongkaran 24 perkara utama protokol zionis Yahudi, bagaimana cara zionis kuasai dunia dengan cara jahat dan biadap. Protokol Yahudi telah dibawa ke pengetahuan umum pada tahun 1901M, apaila seorang wanita perancis telah mencuri naskhah protokol ini daripada seorang pemimpin tertinggi Freemasonary. Wanita tersebut telah mencurinya diakhir muktamar rahsia (Jewish Masonic Conspiracy) yang diadakan di Perancis. Di dalam naskhah asalnya tidak digunakan kalimah “Yahudi” kecuali di dalam dua tempat s... lagi »

Para Hacker Iran Coba Bobol Email Ilmuwan Nuklir Arab

Muhaimin pada SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 2 jam yang lalu
Para pejabat AS yang bekerja menegakkan sanksi terhadap Iran juga jadi target serangan siber.

Jenis-jenis Syahid

ابوعكاشة pada Atsar ID | Arsip Fawaid Salafy - 2 jam yang lalu
SYAHID DIDALAM ISLAM ADA DUA MACAMAsy Syaikh Al-Allamah Muhammad Nashiruddin Al-Albani rahimahullah Syahid di dalam Islam wahai saudara-saudara kami ada dua keadaan. Seorang yang mati syahid secara hakiki dan secara hukum. 1⃣ Yang pertama adalah seorang yang terbunuh dari kalangan muslimin menjadi syahid dimedan peperangan, dia berperang dijalan Allah, maka inilah syahid secara hakiki, dan diberlakukan padanya hukum-hukum yang sudah maklum dalam Islam. Dia tidak dimandikan, tidak dikafani, dikubur dengan mengenakan baju yang berlumuran darah yang suci, dikubur ditempat yang dia gug... lagi »

Empat Niat Agar Makan Kita Bernilai Ibadah

ابوعكاشة pada Atsar ID | Arsip Fawaid Salafy - 2 jam yang lalu
EMPAT NIAT YANG MENJADIKAN MAKAN-MAKAN KITA BERNILAI IBADAHAl Allamah Muhammad bin Shalih Al 'Utsaimin rahimahullah mengatakan : "Makan bisa menjadi ibadah dengan beberapa (niat) berikut : *Pertama*, bila diniatkan untuk menjalankan perintah Allah. Sebab Allah telah memerintah untuk makan dan minum. (QS. Al A'raf : 31, pent) *Kedua*, jika diniatkan untuk menjaga kesehatan dan fisiknya. Karena manusia diperintah untuk menjaga kondisi dirinya. Allah ta'ala berfirman : وَلَا تَقْتُلُوا أَنفُسَكُمْ ۚ *"Dan janganlah kamu membunuh dirimu."* QS. An-Nisa' : 29 Rasulullah ﷺ bersabda : إِ... lagi »



Tiada ulasan: