Khamis, 28 Februari 2019

Jual dan bayar serta budi tidak boleh dijual beli. 9204.




Allah Bersaksi atas Kepribadian dan Budi Pekerti Nabi

yudi pada Islampos - 3 jam yang lalu
Di rumahnya, beliau tetap menjadi seorang suami untuk istri-istrinya. Menjadi ayah untuk anak-anaknya, menjadi Nabi sekaligus pemimpin untuk umatnya, menjadi teman untuk sahabat-sahabatnya. The post Allah Bersaksi atas Kepribadian dan Budi Pekerti Nabi appeared first on Islampos.

Ummu Waraqah, Wanita yang Syahid di Dalam Rumah

yudi pada Islampos - 3 jam yang lalu
Ummu Waraqah memiliki keinginan tinggi untuk mati syahid di jalan Allah, karena ia mengetahui bagaimana besarnya keutamaan berjihad di jalan Allah. The post Ummu Waraqah, Wanita yang Syahid di Dalam Rumah appeared first on Islampos.

Penjual ikan yang baik hati memberi makanan panas kepada anjing liar yang kesejukan dan kelaparan keesokan harinya, anjing itu datang untuk membalas budi

4 hours ago, 27-Feb-2019
Musim sejuk yang lalu, seorang wanita penjual ikan menemui seekor anjing liar yang sedang dalam kesejukan dan kelaparan. Suhu pada ketika itu adalah lebih rendah daripada biasa dan anjing itu dilihat menggigil di hadapan gerainya.
Oleh kerana rasa simpatinya yang mendalam kepada anjing itu, wanita itu memanaskan lebihan makanannya dan memberikannya kepada anjing itu.
Walau bagaimanapun, dia tidak pernah menyangka bahawa tindakannya itu adalah permulaan bagi hubungan istimewa antara mereka.
Ternyata, sejak hari itu, anjing itu sering melawat gerai ikannya.
Anjing yang berterima kasih dengan wanita itu tidak pernah menimbulkan apa-apa masalah kepada gerainya dan anjing itu juga turut membantunya untuk menjaga gerai ikan itu.
Dikatakan ada satu hari ketika seorang penyeluk saku mahu mencuri dompet wanita itu, anjing itu bergegas menyelamatkan wanita itu sekaligus menggagalkan percubaan penjenayah itu.
Dengan penjagaan daripada wanita itu, anjing tersebut perlahan-lahan menjadi semakin sihat. Menariknya, tidak seperti anjing peliharaan lain, anjing itu tidak menjadi terlalu manja kerana anjing itu sangat patuh kepada wanita itu.
Setiap hari, anjing itu akan menemani wanita penjual ikan itu ke gerainya dan menunggunya.
Bahkan, dengan kehadiran 'pekerja' baharu di kedai ikan itu, ramai penduduk sekitar yang tertarik mula datang membeli di gerai ikan wanita itu.
Siapa sangka, hanya kerana niat murni wanita itu, akhirnya mereka menjadi sahabat baik yang saling membahagiakan.
Ternyata, anjing itu sungguh berterima kasih kepada wanita itu kerana telah menabur budi padanya.

Era Baru
EdisiViral : Penjual ikan yang baik hati memberi makanan panas kepada anjing liar yang kesejukan dan kelaparan keesokan harinya, anjing itu datang untuk membalas budi


Penyelesaian Luar Mahkamah, Clare Rewcastle-Brown Dibayar RM1.4 Juta?

Anwar Ibrahim malam tadi mendakwa PAS membayar RM1.4 juta kepada editor Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown berhubung penyelesaian luar mahkamah kes saman Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
“Kalau nak saman boleh saman dekat mahkamah tapi saya ada bukti,” kata presiden PKR dalam satu ceramah di Semenyih malam tadi.
“Kalau PAS cabar, saya boleh tunjuk kenyataan bank. Bank mana? Nanti dahulu,” tambahnya, disambut sorakan dan ketawa daripada hadirin.
Anwar sengaja mencabar PAS semalam untuk pastikan sama ada mereka benar-benar membayar wang kepada Rewcastle-Brown.
“Tapi PAS nafikan. Kalau tak ada fakta saya tak lawan,” katanya.
Sebelum ini, Anwar di satu program di Pulau Pinang mencabar PAS menyatakan jika ia membayar wang lebih RM1 juta kepada Rewcastle-Brown untuk menyelesaikan kes saman Hadi.
Hadi memfailkan saman fitnah terhadap Rewcastle-Brown di Mahkamah Tinggi London pada 21 April 2017 berhubung laporan Sarawak Report pada 6 Ogos 2016 yang mendakwa dana RM90 juta dimasukkan ke akaun pimpinan PAS sebagai usaha menarik sokongan parti itu menyokong Barisan Nasional dan Umno.
Hadi kemudiannya menarik balik saman itu awal bulan ini.
Semalam, Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan berkata PAS dan Hadi tidak membayar apa-apa bayaran ataupun kos kepada editor Sarawak Report itu untuk penyelesaian di luar mahkamah.
“PAS menganggap kenyataan presiden PKR tersebut langkah terdesak beliau bagi mengalihkan pandangan rakyat dari isu ‘krisis keyakinan’ parti-parti Pakatan Harapan terhadap pengerusi mereka, Tun Dr Mahathir Mohamad, yang juga perdana menteri,” katanya dalam kenyataan.
Penyelesaian Luar Mahkamah, Clare Rewcastle-Brown Dibayar RM1.4 Juta? - EkELEH

Thursday, 28 February 2019


Guan Eng 'Lelong' Hotel Royale Chulan?!

Satu lagi aset kerajaan dijual kepada Singapura.


Kali ini, Hotel Royale Chulan Bukit Bintang milik syarikat Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT), Boustead Holdings telah dijual kepada syarikat Singapura dengan harga RM197 juta minggu lepas.

Harga jualan hotel 4 bintang 400 bilik di atas tanah hakmilik bebas terletak di kawasan tiga-segi emas Kuala Lumpur ini dikatakan pada harga yang bukan begitu baik dan hanya pada harga rizab sahaja.

Ada hotel-hotel lain yang terletak di jalan yang sama yang pernah dijual pada harga dua kali ganda lebih tinggi beberapa tahun yang lepas ini.

Dilaporkan juga bahawa Boustead terpaksa menjual hotel ini kerana LTAT perlukan wang.

Oleh itu, harga jualan mungkin telah terjejas.

Mengapakah LTAT tiba-tiba terdesak untuk memerlukan wang?

Kerajaan PH telah meneruskan agenda mereka untuk jual aset negara yang dikumpul pada masa kerajaan BN.

IHH Berhad telah dijual oleh Khazanah kepada Jepun pada bulan November lalu dengan harga RM8.42 bilion.

Seluruh pegangan Khazanah melalui Axiata di dalam Syarikat telco M1 juga telah dijual kepada Singapura dua minggu dahulu dengan harga RM1.65 bilion.

Minggu lepas juga, lebih setengah dari pegangan Khazanah dalam bank Filipina terbesar BDO Unibank Inc telah dijual kepada Filipina dengan harga RM415 juta yang juga di bawah harga pasaran.


Credit DSN
http://blog.daengselili.space/2019/02/guan-eng-lelong-hotel-royale-chulan.html




Tiada ulasan: