Sabtu, 9 Mac 2019

Cairnya Melayu. 9234.


DO'A RASULULLAH KETIKA MENDAPATI SEBUAH MASALAH YANG BERAT (DO'A KURB). 


لاَ إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ العَلِيمُ الحَلِيمُ، لاَ إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ رَبُّ العَرْشِ العَظِيمِ، لاَ إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ رَبُّ السَّمَوَاتِ وَرَبُّ الأَرْضِ رَبُّ العَرْشِ الكَرِيمِ


La Ilaha Illallahul Azimul Halim, La Ilaha Illallahu Rabbul Arsyil Azhim, La Ilaha Illallah Rabbus Samawati wa Rabbul Ardhi wa Rabbul Arsyil Karim. Ertinya: “Tiada Tuhan Yang berhak disembah selain Allah Yang Maha Mengetahui lagi Maha Penyantun. Tiada Tuhan Yang berhak disembah selain Allah Pemilik ‘arsy yang agung. Tiada Tuhan Yang berhak disembah selain Allah pemilik langit, pemilik bumi dan pemilik ‘arsy yang mulia.” (HR. Bukhari dan Muslim)


Tanah Melayu telah lama terkubur setelah bernama Malaysia.

Tanah Melayu adalah asli Tanah itu adalah Wilayah Islam. Sebelumnya Semenanjung Tanah Melayu telah dipecahkan kepada dua bahagian dengan termatrinya Perjanjian Bangkok 1909. Bahagian Utara Perlis, Kedah, Perak dan Kelantan sehingga ke Segenting Kra dijajah hingga ke hari ini oleh Bangsa Thai dan dinamakan Selatan Thailand. Sementara Tanah Melayu dijajah Inggeris.
Hasil carian imej untuk ladang getah
Kononnya Inggeris kekurangan tenaga kerja untuk bekerja di ladang-ladang getah dan di lombong-lombong bijih timah, maka dibawanya pendatang India yang asalnya kebanyakannya pesalah jenayah dan ditempatkan di ladang getah dengan disediakan kediaman dan kemudahan lain-lainnya termasuk kedai todi. Sementara pendatang cina ditempatkan di lombong-lombong bijih timah. Kaum cina membawa sekali budaya judi dan gangster termasuklah Ghee Hin dan Hai San.
Hasil carian imej untuk lombong bijih timah
Disudut mata yang lain dengan kedatangan dua bangsa pendatang yang akhirnya diterima sebagai rakyat Malaysia tanpa syarat sebagai syarat kemerdekaan 31 Ogos 1957 telah memecahkan peratusan penganut Agama di bumi Melayu ini, yang asalnya Islam tiada saingan. Sekarang terbahagi kepada Islam, Kristian, Buddha dan Hindu serta kepercayaan lain dalam skala kecil seperti Sikh dan sebagainya.

Awal Mula Sang Pembenci Islam Itu Jadi Muslim
by Saad Saefullah in Mualaf
Awal Mula Sang Pembenci Islam Itu Jadi Muslim
ADA satu masa dimana Arnoud van Doorn, bersama koleganya sesama Belanda Geert Wilders, begitu membenci Islam. Ketika itu, ia mengakui, setiap detik yang ada di kepalanya hanya satu, bagaimana menghancurkan Islam. Namun, hidayah Allah SWT yang punya. Siapa menduga kemudian, orang yang sangat benci Islam ini kemudian malah menjadi seorang Muslim. Allahu akbar!
Van Doorn adalah salah satu anggota partai politik sayap kanan Belanda dari Partai Bagi Kebebasan. Partai ini dikenal sangat anti-Islam. Doorn sendiri menjadi muslim setelah dia melakukan penelitian mengenai agama ajaran Nabi Muhammad itu dan kehidupan kaum muslim.
“Saya mengerti kenapa semua orang skeptis, terutama mengenai hal-hal yang tak terduga bagi banyak orang. Ini merupakan keputusan besar yang saya tidak anggap remeh,” kata Doorn.
Kabar keputusan Doorn masuk Islam pertama kali muncul saat dia menyebut kata ‘awal baru’ di akun Twitter-nya. Dia kemudian menulis kalimat syahadat dalam bahasa Arab untuk menyatakan kepercayaan barunya itu. Doorn akhirnya mengumumkan bahwa dia sudah masuk Islam.
“Orang-orang terdekat saya tahu bahwa hampir setahun belakangan ini saya aktif membaca Al-Quran, hadist, sunnah, dan buku-buku lainnya tentang Islam,” terang Doorn. “Saya juga banyak melakukan berbagai percakapan dengan kaum muslim tentang agama.”
Dia mengatakan dorongan dari partainya agar mempunyai sikap menentang Islam justru membuatnya penasaran dan ingin menggali tentang kebenaran agama Islam sendiri.
“Saya mendengar banyak pandangan buruk mengenai Islam. Namun, saya bukanlah tipe orang yang hanya mengikuti pendapat orang lain tanpa melakukan penelitian terlebih dahulu,” papar Doorn.
Doorn menjelaskan dia akhirnya mulai melakukan penelitian lebih dalam tentang Islam untuk menjawab rasa keingintahuannya itu. Suatu hari kerabatnya yang bernama Abu Khoulani dari dewan perwakilan The Hague memintanya untuk berinteraksi dengan anggota Masjid As-Sunnah. Hal itu, menurut Doorn, yang akhirnya membuat ia mengenal lebih jauh tentang Islam.
Doorn yang juga merupakan anggota parlemen Belanda dan dewan perwakilan The Hague, memang telah lama dikait-kaitkan dengan sikap anti-Islam sehubungan kedekatannya dengan Geert Wilders sebagai pemimpinnya. Wilders memang dikenal sebagai politikus penentang Islam, kaum muslim, dan Al-Quran.
Tercatat, Wilders pernah menegaskan perjuangannya menghentikan penyebaran Islam di Eropa dan dunia merupakan tujuan utama dalam hidupnya. “Perjuangan anti-Islam adalah misi hidup saya,” kata Wilders.
Doorn mengatakan dirinya sadar telah berbuat kesalahan dalam kehidupannya seperti halnya orang lain. Namun, dia menyebut, dari kesalahan-kesalahan itu, dirinya justru telah belajar banyak. “Dengan menjadi seorang Muslim, saya merasa telah menemukan jalan saya. Saya menyadari ini adalah awal baru dan saya masih harus banyak belajar.”
Selamat datang, Brother! [sa/islampos/khan449]
Sumber: 
Awal Mula Sang Pembenci Islam Itu Jadi Muslim - Islampos

Tiada ulasan: