Isnin, 18 Mac 2019

Hidup sebelum kembali hidup. 9262.



Astagfirullah wajib dengankan ini.... - Ustadz Abdul Somad
https://www.facebook.com/Ustadzabdulsomadfanss/videos/402044160366045/?t=24
52237031_599912210420004_4397607784489680896_n.mp4

10000000_288956985305885_9174004823761092608_n.mp4

Wanita Ini Tak Pernah Solat Sehari Dalam Hidupnya & Ketika Dia ‘Pergi’…Allah SWT Tunjukkan JanjiNya.
Posted on 

Sudah menjadi kebiasaan saat ini jika kita lihat para wanita umumnya tidak solat. Seringkali kita berfikiran positif mungkin mereka sedang dalam haid. Wahai para suami, selidik lah amalan solat isterimu. Kadang mereka letih dengan urusan harian & syaitan berbisik untuk melengahkan solat. Akhirnya, emninggalkan terus dengan sengaja!

Temanku berkata kepadaku, “, aku sudah terbiasa menguburkan jenazahh masyarakat setempat. Salah seorang familiku menghubungiku meminta agar menguburkan ibu mereka yang meninggaI. Aku pergi ke pekuburan dan aku menunggu di tempat memandikan jenazahh . 

Bergegas meninggalkan tempat memandikan mayat

Di sana aku melihat empat wanita berhijab bergegas meninggalkan tempat memandikan jenazahh tersebut. Aku tidak menanyakan sebab mereka keluar dari tempat itu karena memang bukan urusanku.

Beberapa menit kemudian wanita yang memandikan jenazahh keluar dan memintaku agar menolongnya memandikan jenazahh tersebut. Aku katakan kepadanya,

‘Ini tidak boleh, karena tidak halal bagi seorang lelaki melihat aurat wanita.’ Tetapi ia mengemukakan alasannya bahwa jenazah wanita yang satu ini sangat besar.

Kemudian wanita itu kembali masuk dan memandikan jenazahh tersebut. Setelah selesai dikafankan, ia memanggil kami agar jenazahh tersebut diusung. Karena jjenazah ini terlalu berat, kami berjumlah sebelas orang masuk ke dalam untuk mengangkatnya. 

Setelah sampai di lubang kuburan.

Kami buka lubang masuknya dan kami turunkan dari pundak kami. Namun tiba-tiba jenazahnya terlepas dan terjatuh ke dalam dan tidak sempat kami tangkap kembali hingga aku mendengar dari gemeretak tulangnya yang pat4h ketika jenazaah itu jatuh. Aku melihat ke dalam ternyata kain kafannya sedikit terbuka sehingga terlihat auratnya. Aku segera melompat ke jenaazah dan menutup aurat tersebut.

Matanya terbeIaIak dan berwarna HlTAM!

Lalu dengan susah payah aku menyeretnya ke arah kiblat dan aku buka kafan di bagian mukanya. Aku melihat pemandangan yang aneh. Matanya terbe-lalak dan berwarna hitam. Aku menjadi takut dan segera memanjat ke atas dengan tidak menoleh ke belakang lagi.

Setelah sampai di rumah, aku menghubungi salah seorang anak perempuan jenazzah. Ia bersumpah agar aku menceritakan apa yang terjadi saat memasukkan jenazah ke dalam kuburan. Aku berusaha untuk mengelak, namun ia terus mendesakku hingga akhirnya terpaksa harus memberitahukannya. 

Ia berkata, “ustadz, ketika anda melihat kami bergegas keluar dikarenakan kami melihat wajah ibu kami menghitam, karena ibu kami tidak pernah sekalipun melaksanakan shalat dan meninggal-dunia dalam keadaan berdandan.”

Ternyata benar, saat jenazahhnya diterima, pakaian wanita tersebut dalam keadaan bersiap ke acara megah & bersolek tebal. Rambut baru siap didandan di salun & seperti janji Tuhan, dia di ‘panggil’ mengadap illahi saat baru sahaja mahu ke kereta. Menurut anaknya, telah lama ibunya menderita sakit jantung.

Kisah nyata ini menegaskan bahwa Allah SWT menghendaki agar sebagian hamba-Nya melihat bekas Su’ul khatimah hamba-Nya yang durhaka agar menjadi pelajaran bagi yang masih hidup. Sesungguhnya yang demikian itu merupakan pelajaran bagi orang-orang yang berakal.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya, Terima Kasih
Sumber roti planta via celotehsaje. Tq
Wanita Ini Tak Pernah Solat Sehari Dalam Hidupnya & Ketika Dia ‘Pergi’…Allah SWT Tunjukkan JanjiNya. | Suara Viral Malaysia

https://www.facebook.com/watch/?v=642935462462731
Watch - Terokai

36429428_161394864727565_961697706479190016_n.mp4
https://www.facebook.com/MuzikTerbaikOfficial/videos/1721966701221249/?t=18

https://www.facebook.com/abdulhadiawang/videos/1981472658827975/
[ Live Now ] KESATUAN UMAT ISLAM DI MALAYSIA - PROSPEK DAN CABARAN 📆 18 Mac 2019 (Isnin) ⏰ 9.00 malam - 11 malam 🕌 Rumah Kelab, Persatuan Alumni Universiti Malaya, Kuala Lumpur Anjuran: Persatuan Ulama Malaysia (PUM) dengan kerjasama GAMIS Oleh: YB Dato’ Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang, Presiden PAS
[ Live Now ] KESATUAN UMAT ISLAM DI MALAYSIA - PROSPEK DAN CABARAN 📆 18 Mac 2019 (Isnin) ⏰ 9.00 malam - 11 malam 🕌 Rumah Kelab, Persatuan Alumni Universiti Malaya, Kuala Lumpur Anjuran: Persatuan Ulama Malaysia (PUM) dengan kerjasama GAMIS Oleh YB Dato’ Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang.

https://www.facebook.com/videolagujiwang/videos/305233906941604/?t=8
Ditelan pahit dibuang sayang - Legancy - Video lagu jiwang
43434065_514084932399704_8930231207413678080_n.mp4





Tiada ulasan: