Khamis, 2 April 2020

Protection by Nabi Muhammad SAW. 10094


NABI MUHAMMAD SAW PUNYA PENAWAR UNTUK CORONAVIRUS.
Mudah-mudahan Allah melimpahkan kesejahteraan, kerahmatan dan keberkatan pada anda,

Saudara dan saudari! Seorang wanita Alim dari Shirnak, Turki, kaum kerabat saya sendiri, telah bermimpi bertemu Nabi Muhammad SAW sebanyak dua kali di dalam bulan Rejab. Beliau memberitahu mimpinya pada saya secara peribadi, kerana beliau mempercayai saya sebagai seorang Imam, dan menyuruh supaya saya menyebarkan tentang mimpinya kepada sesiapa sahaja, kerana ia adalah arahan dan pesanan Nabi Muhammad SAW.

Saudara dan saudariku! Saya sudah mencatatkan tentang mimpi itu betul-betul sepertimana yang beliau nyatakan kepada saya agar tidak ada kesilapan sedikit pun :

MIMPI PERTAMA

Mimpi pertama yang aku alami ialah pada malam Raghaib, iaitu malam pertama bulan Rejab (27 Februari 2020). Dalam mimpi itu, Nabi Muhammad SAW berada di atas Gunung Judi, tempat di mana kapal Nabi Nuh mendarat. Ada binaan di atas gunung ini yang seakan-akan sebuah bilik. Aku pun masuk dan mendapati ada Nabi Muhammad SAW. Baginda memakai serba putih, janggut baginda putih dan wajahnya bercahaya. Baginda berkata kepadaku, “Anakku, penyakit dan virus ini (Corona) datang dari orang bukan Islam dan sedang tersebar ke seluruh dunia. Dengarlah apa aku hendak beritahu ini dan kongsikan pada sesiapa saja sebelum ianya mula merebak kepada ummatku dan mereka merana.” Baginda memberitahu, “Ubat dan penawar utnuk virus ini ialah Sumac!" (sejenis herba seiras Za’faran berupa bulat-bulat warna merah)

Penawar untuk coronavirus ialah Sumac, saudara dan saudariku!

“Baginda berkata, ‘Masukkan secubit Sumac dalam secawan air, kacau dan minum. Dengan izin Allah pesakit itu akan sembuh dan orang yang sihat tidak akan dijangkiti.’ Aku bertanya, ‘Wahai Rasulullah, bolehkah kita memberitahu orang bukan Islam tentang penawar ini? Lalu baginda menjawab, ‘Ya, jika penyakit itu berhenti pada mereka, maka ia tidak akan sampai dan merebak kepada ummatku, dan ia boleh jadi juga sebagai petunjuk untuk sebahagian mereka.’ Dan aku pun terjaga. Aku pun berkata pada diriku sendiri, ‘Apa aku hendak lakukan? Tiada sesiapa akan percaya apa yang aku beritahu. Mereka akan katakan, ‘Ini cuma mimpi’, dan tak akan menghiraukannya.”

MIMPI KEDUA

“Kali ini aku bermimpi pada malam Isra’ Mi’raj (24 Mac 2020). Sekali lagi aku bertemu Nabi SAW pada tempat yang sama di atas Gunung Judi, tapi kali ini baginda agak marah padaku. Baginda berkata, ‘Kau tidak memberitahu sesiapa tentang penawar untuk virus ini dan ia telah merebak ke atas ummatku! Aku jawab, ‘Wahai Rasulullah! Aku sangka tiada sesiapa yang akan percaya padaku, jadi aku teragak-agak untuk memberitahu sesiapa.’ Baginda berkata, ‘Mungkin kau pun tidak percaya juga. Jadi sekarang perhati dan lihat.’  Dalam sebelah tangannya ada sekendi air bancuhan Sumac dan sebelah tangan lagi memegang nyalaan api, dan ada dua orang sakit di dalam bilik itu. Baginda berkata kepadaku, ‘Perhati dan lihat,’ dan baginda memberikan setiap orang itu secawan Sumac lalu mereka pun minum. Mereka berdua sembuh serta merta! Baginda SAW pun berpaling kepadaku dan berkata, ‘Adakah kau percaya sekarang?’ Biarkan semua orang tahu, kerana penyakit ini tidak akan hilang dengan apa pun melainkan dengan Sumac! Ubat dan penawar penyakit ini ialah Sumac. Maka sampaikan (pesanan) ini kepada pihak yang berkuasa. Insha Allah, dengan izin Allah, ummatku akan dihindari dari penyakit merbahaya ini.’ Wallahi, aku bersumpah dengan nama Allah, mimpi ini bukan bohong. Inilah yang benar-benar aku lihat dalam mimpiku.”

Saudara dan saudariku. Jangan kongsikan pesanan ini dengan berkata, “Ini cuma mimpi saja.” Lagipun Nabi Muhammad SAW pernah bersabda dalam sebuah Hadith ash-Sharif :

مَنْ رَآنِي فِي الْمَنَامِ فَقَدْ رَآنِي فِي الْيَقَظَةِ فَإِنَّ الشَّيْطَانَ لاَ يَتَمَثَّلُ عَلَى صُورَتِي ‏

Sesiapa saja yang melihatku dalam mimpi memang (sebenarnya) dia melihatku seperti dalam sedar kerana sesungguhnya shaitan tidak dapat menyerupai rupaku. (Ibn Majah)

Saudara dan saudariku. Anda boleh percaya atau tidak. Aku kongsikan ini dengan anda, kerana aku benar-benar percaya tentangnya. Aku rasa mimpi ini penting dan bermakna, lagipun dalam mimpi itu terlihat Gunung Judi di mana Kapal Nabi Nuh mendarat. Dengan izin Allah pesanan yang disampaikan dalam mimpi ini oleh Nabi Muhammad SAW akan menjadi mukjizat kepada ummatnya khususnya dan semua orang umumnya, dan mereka semua akan bersaksi : bahawa tiada Keselamatan selain dari mengikuti Nabi Muhammad SAW!

Akhir sekali, pesanan saya pada orang-orang yang menjual Sumac: Tolonglah, tolonglah jangan menaikkan harga terutama ketika dalam keadaan genting dan getir ini. Kerana, hari ini ialah hari bersatu; hari ini ialah hari kita tolong menolong antara satu sama lain; hari ini ialah hari berkongsi dan menghulurkan rawatan (penyembuhan). Mudah-mudahan anda berada di bawah Perlindungan Ilahi.

Saudara dan saudariku! Sebagaimana anda lihat (demo), dalam secawan air suam, kacau secubit Sumac seperti ini. Kalau anda mahu, anda boleh terus makan dan kemudian minum. Dengan izin Allah, ia akan menjadi penawar pada semua orang yang meminumnya. Anda boleh minum dua kali sehari. Bismillahi ‘r-Rahmaani ‘r-Raheem, Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasihani. [Minum dari cawan.]

Mudah-mudahan anda berada di bawah Perlindungan Ilahi.

Kredit terjemahan;Ar Bar.😇
Translation:

PROPHET MUHAMMAD'S CURE FOR CORONAVIRUS

May God's Peace, Mercy and Blessings be upon you.

Dear brothers and sisters! A pious lady from Shirnak, Turkey, who is a distant relative to me, saw the Prophet Muhammad (s) in her dream twice in this holy month of Rajab. She personally mentioned the dream to me, because she trusted me as an imam, and told me to spread the news to everyone, because it is the order and advice of Prophet Muhammad (s).

My dear brothers and sisters! I have written down the dream exactly the way she related it to me so that there would be no mistakes:

THE FIRST DREAM

"The first dream I saw was on the holy night of Raghaib, which is the first Friday night of Rajab (27 February 2020). In the dream, Prophet Muhammad (s) was on the Mountain of Judi, where Noah’s Ark landed. There was a structure on this mountain that looked like a room. I entered the room and saw the Prophet Muhammad (s). He was wearing all white, he had a white beard and his face was glowing. He said to me,  'My daughter, this sickness and virus (corona) came from the non-Muslims and it is spreading all over the world. Listen to what I’m going to tell you and share it with everyone before it starts spreading to my ummah and they suffer.' He said, 'The medicine and cure for this virus is sumac!"

The cure for the coronavirus is sumac, my dear brothers and sisters.

"He said, 'Put a little bit of sumac in a cup of water, stir and drink. God willing, the sick will be cured and the healthy will not get sick.' I said, 'O Messenger of Allah! Should we also tell the non-Muslims about this cure?' and he replied, 'Yes, because if the sickness stops in them, then it will not reach and spread among my ummah (nation), and it will also be a means of guidance for some of them,' and then I woke up. I thought to myself, 'What am I going to do? Noone will believe what I say. They will say, 'This is only a dream,' and not give any importance to it."

THE SECOND DREAM

"This time I saw the dream on the night of Mi'raaj (21 March 2020). Once again I saw the Prophet (s) in the same place on the Mountain of Judi, but this time he was mad at me. He said, 'You did not tell anyone about the cure for this virus and it has spread to my ummah!' I said, 'O Messenger of Allah! I thought noone would believe me, so I was hesitant to tell anyone.' He said, 'Perhaps you do not believe as well. So now watch and see.' In one hand, he had a pitcher full of water with sumac and in the other hand he had a glowing fire, and there were two sick people in the room. He said to me, 'Watch and see,' and then he gave each one a cup of water with sumac and they drank it. They were both cured instantly! Then the Prophet (s) turned to me and said, 'Do you believe now? Make it known to everyone, because this disease will not go away with anything other than sumac! The medicine and cure for this disease is sumac. And convey this (message) to the ones in authority. InshaAllah, God willing, my ummah is going to be protected from this contagious disease.' Wallahi, I swear by God, this dream is not a lie. This is exactly how I saw the dream."

My dear brothers and sisters. Don't pass this up by saying, "It's just a dream." As Prophet Muhammad (s) said in one of his Hadith ash-Shareef:

مَنْ رَآنِي فِي الْمَنَامِ فَقَدْ رَآنِي فِي الْيَقَظَةِ فَإِنَّ الشَّيْطَانَ لاَ يَتَمَثَّلُ عَلَى صُورَتِي ‏

Whoever sees me in a dream, has seen me in reality, for Satan cannot appear in my form. (Ibn Majah)

My dear brothers and sisters! You may believe it or not. I am sharing this with you, because I strongly believe in it. I think the dream is very important and meaningful, since in it was seen the Mountain of Judi, where Prophet Noah's Ark landed. God willing, the message given in this dream by Prophet Muhammad (s) will be a miracle for his ummah and all people, and they will all witness: there is no salvation other than following the Prophet Muhammad (s)!

Finally, my advice and request for those who sell sumac: Please, but please do not increase your prices, especially during these difficult times. For, today is the day of unity; today is the day of helping one another; today is the day of sharing and distributing healing (shifaa'). And may you be under Divine Protection!

My dear brothers and sisters! As you can see [Demonstrates.], in a warm cup of water, stir in a little bit of sumac like this. If you want, you may strain it and then drink. God willing, it will be a cure for all who drink it. You may drink it twice a day. Bismillahi ‘r-Rahmaani ‘r-Raheem, in the Name of God, the Most Gracious, the Most Merciful. [Drinks from the cup.]

May you be under Divine Protection.
DO'A SELAMAT DARI MATI MENDADAK CUKUP DIBACA SEKALI SEUMUR HIDUP MARI KITA BACA SEKARANG JUGA ! Do'a keselamatan dari kematian mendadak. Di riwayat kan dari Rasulullah saw, bahwasanya Allah swt berfirman:- Wahai (Kekasihku) Muhammad, tidak ada seorang pun dari Ummat Mu yang membaca do'a ini walaupun sekali dalam umur nya kecuali dengan kemuliaan dan keagungan Ku, Aku akan menjamin untuknya tujuh perkara :- 1: Aku akan angkat kefakiran dari nya. 2: Aku akan amankan dia dari pertanyaan Mungkar dan Nakir. 3: Aku akan tuntun jalannya di Shirat. 4: Aku akan menjaganya dari kematian mendadak. 5: Aku akan haramkan neraka atasnya. 6: Aku akan menjaganya dari himpitan kubur. 7: Aku akan melindunginya dari kemurkaan raja yang jahat dan zalim. BERIKUT INI DO'ANYA :- لَا اِلـهَ اَلٌَااللٌَهُ اَلْجَلِیْلُ الْجَبٌَارُ Laa ilaaha illallahul jaliilul jabbaar, لَا اِلهَ اِلاّ اللهُ الْوَاحِدُ الْقَهٌَار Laa ilaaha illallahul waahidul qohhaar, ُلَا اِلهَ اِلاّ اللهُ الْکَرِیْمُ السٌَتٌَار Laa ilaaha illallahul kariimus sat taar, لَا اِلهَ اِلاّ اللهُ الْکَبِیّرُ الْمُتَعَال Laa ilaaha illallahul kabiirul mutta 'aal لَا اِلهَ اِلاّ اللهُ وَحْدَهُ لَا شَریکَ لَهُ اِلَهًا وَاحِدًا رَبًٌا وَ شَاهِدًا اَحَدًا وَصَمَدًا وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُوْنَ Laa ilaaha illallahu wahdahu laa syarii ka lahu ilahan wahidan robban wa syaahidan ahadan wa shomadan wa nahnu lahu muslimuun, لَا اِلهَ اِلاّ اللهُ وَحْدَهُ لَا شَریْکَ لَهُ اِلَهًا وَاحِدًا رَبًٌا وَ شَاهِدًا اَحَدًا وَصَمَدًا وَنَحْنُ لَهُ عَابِدُوْن Laa ilaaha illallahu wahdahu laa syarii ka lahu ilahan wahidan robban wa syaahidan ahadan wa shomadan wa nahnu lahu 'aabiduun, َلَا اِلهَ اِلاّ اللهُ وَحْدَهُ لَا شَریکَ لَهُ اِلَهًا وَاحِدًا رَبًٌا وَ شَاهِدًا اَحَدًا وَصَمَدًا وَنَحْنُ لَهُ قَانِتُوْن Laa ilaaha illallahu wahdahu laa syarii ka lahu ilahan wahidan robban wa syaahidan ahadan wa shomadan wa nahnu lahu koonituun, َلَا اِلهَ اِلاّ اللهُ وَحْدَهُ لَا شَریکَ لَهُ اِلَهًا وَاحِدًا رَبًٌا وَ شَاهِدًا اَحَدًا وَصَمَدًا وَنَحْنُ لَهُ صَابِرُوْنَ Laa ilaaha illallahu wahdahu laa syarii ka lahu ilahan wahidan robban wa syaahidan ahadan wa shomadan wa nahnu lahu shoobiruun, لَا اِلهَ اِلاّ اللهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّه Laa ilaaha illallahu muhammadan rasulullah, اللَّهُمَّ اِلَیْکَ فَوٌَضْتُ اَمْری، ، وَعَلَیْکَ تَوَكَّلْتُ يَا اَرْحَمَ الرٌَاحِمٍیْنَ. Allahumma ilaika fawadh'tu amrii,wa 'alaika tawak kaltu yaa arhamar rohimiin, اللَّهُمَّ صَلٌِ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ كَما صَلٌَیْتَ عَلَى اِبْرَاهِیْم وَآلِ اِبْرَاهِیْم اِنٌَکَ حَمِیْدٌ مَجِیْدُ Allahumma sholli 'alaa Muhammad wa ali muhammad kamaa shollaita 'alaa ibrahiim wa ali ib'rahiim innaka hamiidum majiid, وَبَارِکْ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ كَما بَارَکْتَ عَلَى اِبْرَاهِیْم وَآلِ اِبْرَاهِیْم فِي الْعالَمينَ اِنٌَکَ حَمِیْدٌ مَجِیْدُ. Wa baarik 'alaa muhammad wa ali muhammad kamaa barokta 'alaa ibrahiim wa ali ibrahiim fil 'aalamina innaka hamiidum majiid. Kirim ke 10 orang dalam 1 jam anda telah mendapatkan pahala 10 juta sholawat pada Baginda Muhammad SAW dalam buku catatan amal anda dengan izin Allah SWT, maka sebarkan lah agar bermanfa'at bagi teman,rekan sahabat & kerabat anda sempat kan juga komentar Aamiin... Wassalamu'alaikum wr.wb... BAGI KAN SEBANYAK- BANYAK NYA...
Meh hakak ajar step by step...penat lah nk pm sorg2..hakak sharing bukan sebb bijak sgt tp untuk mengelakkan Korg keluar rumah bersesak2 Kat menara LHDN tu...elakkn penyakit yea Korg..Kita nak putuskan rantaian.. Buat Masa ni hanya kemaskini Dan semakan jea bleh..untuk permohonan baru tggu arahan dari kerajaan bila bleh buat rasanya 1hb kot..yg dah dpt bsh aritu x perlu kemaskini yea..nanti automatic duit masuk.. Ok first tekan link ni https://bsh.hasil.gov.my/LogMasuk.aspx https://bsh.hasil.gov.my/LogMasuk.aspx (Ini laman rasmi LHDN) Then ko akan jumpa selamat dtg tu..masukkn no i/c Korg.. pastu tekan semak tu nanti akan keluar result klu tiada dlm record bermakna Tak pernah mohon.. kne tggu 1 April .klu Ada akan keluar result status permohonan tu sama ada pending atau sistem blom diupdate... X da ID x leh log in x leh kemaskini just bleh semak jea Macam mne nak baru dptkan id BSH kne daftar dulu lah nnti Ada step by step dia bg..Ada soalan safety nak kne jawab..buat password barulah bleh log in.. barulah bleh kesmakini(contoh anak tambah lg 2 org/atau tambah bini lg satu) Bleh gunakan panduan pengguna untuk keterangan lanjut Korg tekan jea (contoh permohonan Dan kemaskini BSH) nanti dia ajar lah Kat situ...ok.. Kredit : Kasih Ameena Kredit : i love kuala krai

Diantara Kita mendengar tentang Kota Wuhan di Cina Dan Kita mengerti dari Virus Corona Asal mulanya dari Wuhan kerna itu kami mengajak Anda untuk melihat Bagaimana Keindahan Kota Wuhan di Cina Tersebut.
Kalaulah PM buat pengumuman begini - agak2 semua xkeluar rumah
respect.


بسۡـــــــــمِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ اَلْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِيْنَ وَلاَ عُدْوَانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمِيْنَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى أَشْرَفِ اْلأَنْبِيَاءِ وَالْمُرْسَلِيْنَ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِيْنَ. Ya Allah, ampunilah dosa kami, kedua ibubapa kami, pasangan hidup dan anak2 kami, zuriat dan keturunan kami, guru2 kami, sahabat2 kami, jiran tetangga kami, masyarakat dan saudara2 seIslam kami... Ya Allah.. Jadikanlah hari SABTU ini bagi kami lebih baik daripada semalam ... Ya  Allah.. Jika hari ini ada diantara kami.. Yang sedang sakit, Mohon angkatlah penyakitnya ya Allah... Berikanlah kesembuhan untuknya.. Kerana hanya Engkau lah yang Maha Menyembuhkan.. Ya Allah.. Jika hari ini ada di antara kami, Yang kesulitan rezeki Mohon mudahkanlah dan bukalah jalan rezekinya ya Allah.. Karena hanya Engkau Yang Maha pemberi rezeki.... Ya Allah.. Jika hari  ini ada di antara kami Yang hatinya sedang susah dan bersedih, dalam menerima dan menghadapi ujian-Mu... Mohon dia utk dapat bertahan dan bersabar.. Dan hiburlah ia dengan penuh kurnia-Mu. Kerana janji-Mu yang tak pernah Kau ingkari.. Setelah kesusahan ada kemudahan.. Ya Allah.. Jika hari ini ada di antara kami yang sedang ada benih-benih sakit hati di hatinya.. Sombong, iri hati, dengki dan dusta.. Mohon bersihkan dan sucikanlah ia ya Allah.. Ya Allah.. Mohon ampunilah segala dosa dan khilaf kami.. Pun jika sampai hari ini ada diantara kami, yg merasa tersakiti dan terzalimi kerana kesalahan kami yang disengaja atau pun yang tidak disengaja.. Bukakanlah pintu hatinya.. Agar memaafkan kami. {رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنْفُسَنَا وَإِنْ لَّمْ تَغْفِرْلَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُوْنَنَّ مِنَ الْخَاسِرِيْنَ} {رَبَّنَا ءَاتِنَا فِى الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِى اْلآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ} وَصَلَّى الله ُعَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ وَالْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ.

Ada tiga peringkat bo... 
Kita sendiri bentuk nafas kita bermanfaat sebagaimana Allah dan Nabi SAW nak. 
Hidup ini ada kalanya tidak semudah yang disangka.

Bacalah Al-Quran.

Rahmat akan turun. Ketenangan akan datang. Sayap para malaikat akan melindungi.

Allah pula akan menyebut nama kita di hadapan para malaikat yang berada di sekelilingNya.

Mati nanti tidak terperi sakitnya. Kubur pula sempit, gelap dan sunyi.

Bacalah Al-Quran.

Ia akan muncul sebagai teman yang menenangkan keadaan dan cahaya yang menerangi kegelapan.

Di akhirat nanti sangat huru hara. Semua orang sibuk memikirkan hanya diri sendiri.

Ke sana ke sini mencari-cari siapa yang boleh memberi syafaat. Amal apa lagi yang boleh menjadi pemberat.

Bacalah Al-Quran.

Ia syafaat yang sangat besar di akhirat kelak. Tidak cukup dengan itu, pembaca Al-Quran keadaannya aman di dalam barisan para malaikat.

Ibu bapa mereka pula dipakaikan mahkota dari cahaya.

Syurga itu tempat berlazat. Tidak ada lagi amal ibadat, kecuali membaca Al-Quran.

Bacalah Al-Quran.

Allah sendiri akan meminta orang yang suka membaca Al-Quran, membacanya lagi dan lagi di dalam syurga, sepertimana rajinnya mereka membaca Al-Quran ketika di dunia.

Semakin banyak yang dibaca, semakin tinggi pula darjatnya di dalam syurga.

Bacalah Al-Quran.

Walau sibuk, walau berat, walau susah, walau tiada masa, walau telah lama tidak membacanya.

Kuatkan azam. Bacalah Al-Quran. Sedikit demi sedikit.

InsyaAllah, moga Allah memberi kemudahan dan kelapangan.
Tadi sambil beratur nak masuk TESCO td.. Sembang dgn nyonya kt depan.. Dia ada ckp... "Ini semua pasal himpunan tabligh tu lah..." Belum sempat saya jawab. . Ada mcm lelaki kerurunan Singh jawab... Dia tk pakai turban tapi ada pakai gelang Singh gitu... Berseluar pendek... Dia jawab padu... "Mana ada lah... Ini semua silap itu PH punya government laaa.. Satu dunia sudah tak kasi itu org from China datang... Tapi Malaysia masih lagi kasi... Invite also... Kalau tidak kita tk akan ada kes banyak ini macam... Himpunan tabligh tu kedua punya reason daaa... You tgok itu Itali.. ada tabligh ker... Hari ni USA first ranking... Ada tabligh ker... Tak der kan... So please don't blame them totally... Kalau kita nk cari salah.... Kita kena salahkan itu manusia yg makan kelawar yg bawa virus tu... " Nyonya tu angguk angguk ja... Faham ka tidak entah lah... Wahh... Saya senyum .. Tapi tak da sapa nampak... Lega juga lah... Masih ada segelintir non Muslim yg bela kumpulan tabligh ni... Hati kecil saya berkata... "Ni mesti musuh kaum kerabat Karpal Singh rasanya .."
kita faham tabligh tu adalah mangsa kobis-19... asal usul mmg dr wuhan... ada sikit walaun lah kenyataan singh tu... bila menyalahkan ph...

ASSALAMUALAIKUM WBT MASYA ALLAH INIKAH ARTI QORONA DLM AL- QUR'AN??? Ayat ini ada di surah Al-Ahzab (33) : ayat 33. Sila buka bg yg tidak berhalangan. Sy jd bingung dgn erti Qorona, sy sengaja membuka kamus Al-Qur’an. Sy dapati lafaz Qorna (قَرْنَ) ada di QS. Al-Ahzaab (33) : 33. Sy jd tercengang ketika melihat potongan ayat tersebut: وَقَرْنَ فِيْ بُيُوْتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْاُوْلٰى وَاَقِمْنَ الصَّلٰوةَ وَاٰتِيْنَ الزَّكٰوةَ وَاَطِعْنَ اللّٰهَ وَرَسُوْلَهٗ ۗاِنَّمَا يُرِيْدُ اللّٰهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيْرًاۚ - ٣٣ Dan hendaklah kamu tetap di rumah mu dan jgnlah kamu berhias dan (bertingkah laku) seperti org2 jahiliah dahulu, dan laksanakanlah solat, tunaikanlah zakat dan taatilah Allah dan Rasul-Nya. Sesungguhnya Allah bermaksud hendak menghilangkan dosa dari kamu, wahai Ahlulbait dan membersihkan kamu sebersih-bersihnya. Pesannya sgt jelas bhw lafaz Qorna mengandung erti perintah utk tinggal/tetap/duduk. Tinggalnya di mana? Di rumah2mu, bersama keluarga mu, krn sabda Nabi s.a.w. rumah ku adalah syurga ku. Rumah kalian adalah syurga kalian semua. Ciptakan syurga di dlm keluarga masing2. Corona virus menggiring kembalinya kesedaran bhw yg paling hakikat dlm kehidupan adalah keluarga. Sehingga Nabi Muhammad s.a.w. sendiri memberi parameter kebaikan manusia di ukur dari kebaikannya kpd keluarganya: خَيْركُمْ خَيْركُمْ لِأهْلِهِ وَاَنَا خَيْركُمْ لِأهْلِى _"Sebaik-baiknya kalian adalah yg paling baik kpd keluarganya. Dan aku (Rasulullah s.a.w.) adalah org yg terbaik di antara kalian kpd keluarga ku.”_ Seolah-olah Allah s.w.t. sedang berfirman, “Wahai manusia moden, jgnlah kamu cari kepuasan di luar seperti di gedung2 mewah yg menyediakan berbagai mcm tipu daya kesenangan & kenikmatan yg tidak kekal, kebahagiaan itu bukanlah pangkat, darjat dan kekayaan mu yg selalu tak pernah memuaskanmu, krn selama ini yg kau kejar sebagai kenikmatan itu hanyalah tipu daya dunia yg kalian anggap kenikmatan dan keindahan (itu semua perilaku jahiliah). Pd hal sesungguhnya syurga itu ada di dlm keluarga mu, ada di rumah mu masing2 yg boleh kau bangun dan kau ciptakan. Kembalilah kpd keluargamu masing2 dan berbahagialah atas berkumpulnya keluarga mu.” Dlm ayat berikutnya, dpt kita mentadabbur bhw Corona virus yg di turunkan dan menjadi pandemik kini adalah utk membersihkan manusia dari dosa2, membersihkan dgn sebersih-bersihnya dari segala hal yg sifatnya tipu daya, talbis, utk menuju kesejatian hidup. Note: JGN KELUAR RUMAH jika tidak ada apa2 keperluan utk sementara waktu jika ingin menyelamatkan keluarga mu Tetaplah di rumah masing2

SPEKULASI 1 (bahan bacaan ) Ada satu viral whatsapp Wayang China WAYANG TERBAIK MAINAN CHINA ... SCENE 1: Tirai dibuka: China menjadi sakit, memasuki "krisis" dan melumpuhkan perdagangannya. Tirai ditutup. SCENE II. Tirai dibuka: Mata wang China diturunkan. Mereka tidak berbuat apa-apa. Tirai ditutup. SCENE III. Tirai dibuka :: Kerana kekurangan perdagangan syarikat dari Eropah dan Amerika Syarikat yang berpusat di China, saham mereka jatuh 40% dari nilai mereka. SCENE IV. Tirai terbuka :: Dunia sakit, China membeli 30% saham syarikat di Eropah dan AS pada harga yang sangat rendah. Tirai ditutup. SCENE V. Tirai dibuka: China telah mengendalikan penyakit ini dan memiliki syarikat di Eropah dan Amerika Syarikat. Dan dia memutuskan bahawa syarikat-syarikat ini tinggal di China dan mendapat $ 20,000 Billion. Tirai ditutup. Bagaimana mainan dipanggil? SCENE VI. Checkmate!!! ReAmazing tetapi Benar Dua video telah berlalu antara semalam dan hari ini yang meyakinkan saya tentang sesuatu yang saya disyaki, tetapi tidak mempunyai asas. Itu hanyalah spekulasi saya. Kini saya yakin bahawa coronavirus itu sengaja disebarkan oleh orang Cina sendiri. Pada mulanya mereka terlalu bersedia. Tiga minggu selepas permulaan gulung itu, 14 hari dan hospital 12,000 katil telahpun dibina. Dan mereka benar-benar membina mereka dalam masa dua minggu. Awesome. Semalam mereka mengumumkan bahawa mereka telah berjaya menghentikan wabak itu. Mereka muncul dalam video meraikan, mereka mengumumkan bahawa mereka juga mempunyai vaksin. Bagaimanakah mereka boleh menciptanya dengan cepat tanpa semua maklumat genetik? Nah jika anda pemilik formula itu tidak sukar sama sekali kan?
Dan hari ini saya hanya melihat video yang menerangkan bagaimana Den Xiao Ping memberikan batang setengah barat. Disebabkan coronavirus, tindakan syarikat Barat di China jatuh secara dramatik. China harap, apabila mereka turun/jatuh, mereka membelinya. Sekarang syarikat-syarikat, Dicipta oleh Amerika Syarikat dan Eropah di China dengan semua teknologi yang diletakkan oleh bursa dan modal mereka, mereka bertukar ke tangan China, yang sekarang semakin meningkat dengan semua potensi teknologi dan akan dapat menetapkan harga pada kehendak untuk menjual segala yang mereka perlukan di Barat. Apa khabar? Tiada yang boleh berlaku secara kebetulan. China bukannya peduli setakat beberapa orang tua mati? Kurang pencen usia tua untuk membayar, tetapi rampasan itu telah besar. Dan sekarang Barat dikalahkan secara kewangan, dalam krisis dan terkejut oleh penyakit ini. Dan tanpa mengetahui apa yang perlu dilakukan. Diabolic secara mendalam. Ia harus menjadi komunis. | Tambahnya, mereka kini merupakan pemilik tunggal terbesar perbendaharaan AS dengan pegangan 1,18 trilion melampaui Jepun. Instrumen yang paling banyak dilihat sebagai perhimpunan Satu bakal & Analogi -------_ -------------- _------- //// - ////// Bagaimanakah Rusia & Korea Utara mempunyai kejadian Rendah dan Zero Covid-19??? Adakah kerana mereka adalah sekutu kuat China? Sebaliknya Amerika Syarikat / Korea Selatan / United Kingdom / Perancis / Itali / Sepanyol dan Asia sangat teruk Bagaimana datang Wuhan tiba-tiba bebas dari virus yang mematikan ini? China mengatakan bahawa langkah-langkah awal yang drastik yang mereka ambil adalah sangat tegas dan Wuhan terkunci untuk memasukkan penyebaran ke kawasan lain Mengapa Beijing tidak terkena? Mengapa hanya Wuhan? Ia menarik untuk merenung .. betul kan? Baik ..Wuhan dibuka untuk perniagaan sekarang Covid - 19 perlu dilihat di latar belakang lengan lengan China oleh Amerika Syarikat dalam perang perdagangan Amerika dan semua negara yang disebutkan di atas telah hancur secara kewangan Tidak lama lagi ekonomi Amerika akan runtuh seperti yang dirancang oleh China. China tahu TIDAK BOLEH mengalahkan Amerika secara ketenteraan kerana Amerika Syarikat kini berada di negara yang PALING POWERFUL di dunia. Oleh itu gunakan virus ... untuk melumpuhkan ekonomi dan melumpuhkan negara dan keupayaan Pertahanannya. Saya pasti Nancy Pelosi mendapat bahagian dalam ini .... untuk menjatuhkan Trump .... Akhir-akhir ini Presiden Trump selalu menceritakan bagaimana ekonomi Amerika BESAR semakin baik di semua bidang dan pekerjaan kembali ke Amerika Syarikat Satu-satunya cara untuk memusnahkan wawasannya membuat AMERICA BESAR LAGI adalah untuk mencipta HAVOC EKONOMI. Nancy Pelosi tidak dapat menurunkan Trump melalui impeachment ..... jadi bekerjasama dengan China untuk menghancurkan Trump dengan melepaskan virus. Wabak Wuhan adalah pameran. Di puncak wabak virus .... Presiden China Xi Jinping ... hanya memakai facemask RM1 mudah untuk melawat kawasan yang dilaksanakan. Sebagai Presiden, dia sepatutnya dilindungi dari kepala hingga ke kaki ..... tetapi itu bukan masalahnya. Dia telah disuntik untuk menahan apa-apa kemudaratan daripada virus itu .... itu bermakna penawar sudah ada sebelum virus itu dibebaskan Visi China adalah untuk mengawal EKONOMI DUNIA dengan membeli saham sekarang dari negara-negara yang menghadapi kejatuhan COLLAPSE EKONOMI ..... Kemudian China akan mengumumkan bahawa Penyelidik Perubatan mereka telah menemui penyembuh untuk memusnahkan virus Kini China akan MENARIK saham All Alliances Barat dan negara-negara ini akan menjadi hamba kepada MASTER BARU mereka .....iaitu CHINA

SPEKULASI II (bahan bacaan ) Patutlah Kerajaan Komunis PH beriya benar pelancong Wuhan Komunis Malaysia dah Kawtim komunih CHINA TEORI KONSPIRASI Ini adalah teori konspirasi yang menarik jika anda berminat:

China, pencipta pandemik, tiba2 dengan ajaib "pulih", Kes baru coronavirus mendadak turun. Seluruh Dunia sekarang mula rasa kesan dan panik dengan penyakit ini. Siapa yang pulih dulu ?? China sendiri! Nampaknya virus ini adalah taktik oleh kerajaan China sebagai tindak balas kepada kekalahan perang perdagangan dengan Amerika Syarikat. Matlamat: menjadikan seluruh ekonomi dunia mengalami kemelesetan !!! Masih belum faham ? Ekonomi China sudah mulai pulih dan sudah berkembang! China membeli hampir semua saham syarikat yang harganya jatuh mendadak di bursa saham di seluruh dunia .... dengan itu orang2 Cina menjadi pemilik syarikat-syarikat global yang berada di China dan sekarang semua keuntungan syarikat2 itu tidak lagi mengalir keluar dari Negara mereka. * Adakah Perang Dunia ketiga telah berlaku dan tanpa kita sedari * Presiden China di Hospital Wuhan dengan bangganya membuat kenyataan bahawa China secara rasmi telah berjaya mengalahkan virus Corona. Adakah China telah berjaya menipu semua negara2 lain di dunia dengan Corona Virus? Yang pasti China telah berjaya menyelamatkan ekonomi mereka ?! Inilah yang difikirkan oleh rakyat Amerika dan Eropah, selepas mereka menjual saham2 milik mereka dalam syarikat2 teknologi tinggi bernilai tinggi denga harga lelong kepada kerajaan China. Menurut mereka, pemimpin China menggunakan "taktik ekonomi" yang berjaya memperdayakan warga dunia dengan mudah, sebelum ini mereka menegaskan bahawa China tidak akan menggunakan strategi politik kotor untuk menyingkirkan pelabur2 Eropah, dengan tujuan untuk membangunkan ekonomi China, tetapi yang jelas sekarang ekonomi China akan berjaya memintas dan mengalahkan ekonomi AS ..! Sebelum ini negara2 Eropah dan Amerika sengaja mencari alasan untuk memperlambat dan memecahkan ekonomi China. Akibatnya China sanggup mengorbankan ribuan warganya demi untuk menyelamatkan satu billion rakyatnya yang lain ..! Dengan taktik ini, China berjaya mengaut keuntungan kira-kira $ 20 bilion dalam masa dua hari sahaja, dan presiden China telah berjaya memperdayakan Kesatuan2 Eropah dan Amerika Syarikat di mata dunia dengan strategi licik yang tidak dijangka oleh sesiapa ...! Sebelum wabak virus Corona, sebahagian besar stok dan saham2 dalam projek pelaburan di kilang "Teknologi dan Kimia" dimiliki oleh pelabur Eropah dan Amerika ..! Ini bermakna lebih separuh daripada keuntungan dari industri teknologi dan kimia ringan dan berat mengalir keluar ke tangan pelabur2 asing, bukan ke perbendaharaan negara China, ini menyebabkan nilai mata wang Cina, yuan jatuh teruk, dan Bank Negara China tidak mampu berbuat apa2 untuk menghalang kejatuhan matawang China yang berterusan .! Terdapat juga berita sebelum ini yang mengatakan bahawa Negara China tidak dapat membeli mask untuk mencegah penyebaran virus corona ini. Khabar angin sengaja disebarkan konon nya Presiden China telah membuat kenyataan bahawa dia "tidak mampu untuk menyelamatkan negara China daripada virus". Khabar angin ini menyebapkan kejatuhan mendadak harga pembelian saham syarikat teknologi di China, dan pelabur2 "asing" panik dan menjual saham pelaburan mereka pada harga yang sangat rendah atau harga lelong yang "Tidak pernah dilihat sebelumnya" dalam sejarah ..! Kerajaan China dengan diam2 menunggu sehingga harga saham syarikat2 asing ini jatuh ke paras yang paling rendah kemudian mengeluarkan perintah untuk membeli kesemua saham rakyat Amerika dan Eropah ..! Dan apabila pembiaya pelaburan Eropah dan Amerika menyedari bahawa mereka telah ditipu, sudah terlambat, kerana saham2 itu kini sudah berada di tangan pemerintah China, yang telah berjaya merampas dan kini memiliki syarikat2 asing yang didirikan di China tanpa kekerasan ...! Sumber yang sama tiba2 membuat kenyataan dan mengesahkan bahawa "Corona" bukanlah dahsyat sangat seperti yang telah dihebohkan di seluruh dunia ..! China kini sudah mula mengeluarkan vaksin anti-virus, tetapi sebenarnya vaksin ini sudah sedia ada sejak awal2 lagi ..! Thanks t.me/Wawasan202

Hadis Sahih Muslim Jilid 4. Hadis Nombor 1940. Dari Jabir bin 'Abdullah r.a. katanya dia mendengar Rasulullah SAW. bersabda: "Apabila seseorang membaca Basmalah ketika hendak masuk rumah dan ketika hendak makan, maka berkata syaitan kepada kawannya. "Malam ini tidak ada tempat kalian bermalam dan tidak ada pula makan malam”. Apabila orang itu tidak menyebut Basmalah ketika hendak masuk rumahnya, maka berkata syaitan (kepada kawan-kawannya), "Malam ini kalian mendapat tempat bermalam." Dan apabila dia tidak menyebut Basmalah ketika hendak makan, berkata pula syaitan kepada kawan-kawannya, "Sekarang kamu dapat tempat serta makan malam.” Sumber hadis: http://sigir.uitm.edu.my/webhadis/ ‎بَلِّغُوا عَنِّى وَلَوْ آيَةً “Sampaikanlah dariku walau hanya satu ayat” (HR Bukhari).

ARAHAN KETUA POLIS NEGARA. Sila ambil perhatian terhadap arahan terkini berkaitan perintah kawalan yg telah dilanjutkan sehingga 14/04/2020. Bermula jam 1800 hrs sehingga 0700 hrs, tidak dibenarkan lagi bagi sesiapa pun berada di halaman rumah, di luar kawasan rumah, di mana-mana tempat riadah, kedai-kedai kopi, pasaraya atau dengan kata lain TIDAK DI BENARKAN BERADA DI ATAS JALAN-JALAN RAYA selepas jam 1800 hrs sehingga jam 0700 hrs TANPA ALASAN-ALASAN PALING MUNASABAH YANG BOLEH DITERIMA PAKAI. Arahan tangkap telah dikeluarkan bagi mana-mana orang yang degil dan enggan menurut arahan perintah kawalan tersebut serta yang menghalang penjawat awam menjalankan tugas. Tindakan tegas hendaklah diambil tanpa sebarang nasihat dan amaran diberikan. SILA AKUR DAN PATUH PADA ARAHAN TERKINI INI. Untuk tindakan.
 Bagi yang dah mula bosan 
duduk kat rumah, dah 
boleh cuba berdiri
pulak... kalau bosan gak 
cuba lari setempat...
Daftar Isi Al-Quran dan Terjemahan - Silakan Klik untuk membacanya:
  1. Surat Al Fatihah (Pembukaan)
  2. Surat Al Baqarah (Sapi Betina)
  3. Surat Ali 'Imran (Keluarga 'Imran)
  4. Surat An Nisa' (Wanita)
  5. Surat Al Ma'idah (Hidangan)
  6. Surat Al An'am (Binatang Ternak)
  7. Surat Al A'raf  (Tempat Tertinggi)
  8. Surat Al Anfal (Rampasan Perang)
  9. Surat At Taubah (Pengampunan)
  10. Surat Yunus (Nabi Yunus A.S.)
  11. Surat Hud (Nabi Huud A.S.)
  12. Surat Yusuf (Nabi Yusuf A.S.)
  13. Surat Ar Ra'd (Guruh)
  14. Surat Ibrahim (Nabi Ibrahim A.S.)
  15. Surat Al Hijr (Daerah Pegunungan)
  16. Surat An Nahl (Lebah)
  17. Surat Al Israa' (Memperjalankan Di Malam Hari)
  18. Surat Al Kahfi (Gua)
  19. Surat Maryam (Maryam)
  20. Surat Thaha (Thaahaa)
  21. Surat Al Anbiya' (Kisah Para Nabi)
  22. Surat Al Hajj (Ibadah Haji)
  23. Surat Al Mu'minun (Orang Mukmin)
  24. Surat An Nur (Cahaya)
  25. Surat Al Furqaan (Pembeda)
  26. Surat Asy Syu'ara' (Penyair)
  27. Surat An Naml (Semut)
  28. Surat Al Qashash (Cerita)
  29. Surat Al 'Ankabuut (Laba-Laba)
  30. Surat Ar Ruum (Bangsa Rumawi)
  31. Surat Luqman (Luqman)
  32. Surat As Sajdah ((Sujud)
  33. Surat Al Ahzab (Golongan Yang Bersekutu)
  34. Surat Saba' (Kaum Saba')
  35. Surat Fathir (Pencipta)
  36. Surat Yaasiin
  37. Surat Ash Shaffat (Yang Bershaf-Shaf)
  38. Surat Shaad
  39. Surat Az Zumar (Rombongan-Rombongan)
  40. Surat Al Mu'min (Orang Yang Beriman)
  41. Surat Fushshilat (Yang Dijelaskan)
  42. Surat Asy Syuura (Musyawarah)
  43. Surat Az Zukhruf (Perhiasan)
  44. Surat Ad Dukhaan (Kabut)
  45. Surat Al Jaatsiyah (Yang Berlutut)
  46. Surat Al Ahqaaf (Bukit Pasir)
  47. Surat Muhammad (Nabi Muhammad SAW)
  48. Surat Al Fath (Kemenangan)
  49. Surat Al Hujuraat (Kamar-Kamar)
  50. Surat Qaaf
  51. Surat Adz Dzaariyaat (Angin Yang Menerbangkan)
  52. Surat Ath Thuur (Bukit)
  53. Surat An Najm (Bintang)
  54. Surat Al Qamar (Bulan)
  55. Surat Ar Rahmaan (Yang Maha Pemurah)
  56. Surat Al Waaqi'ah (Hari Kiamat)
  57. Surat Al Hadid (Besi)
  58. Surat Al Mujadilah (Wanita Yang Mengajukan Gugatan)
  59. Surat Al Hasyr (Pengusiran)
  60. Surat Al Mumtahanah (Wanita Yang Diuji)
  61. Surat Ash Shaff (Barisan)
  62. Surat Al Jumu'ah (Hari Jum'at)
  63. Surat Al-Munafiqun (Orang-Orang Munafik)
  64. Surat At Taghabun (Hari Ditampakkan Kesalahan-Kesalahan)
  65. Surat Ath Thalaaq (Talak)
  66. Surat At Tahrim (Mengharamkan)
  67. Surat Al Mulk (Kerajaan)
  68. Surat Al Qalam (Pena)
  69. Surat Al Haqqah (Kiamat)
  70. Surat Al Ma'arij (Tempat-Tempat Naik)
  71. Surat Nuh (Nabi Nuh A.S)
  72. Surat Al Jin (Jin)
  73. Surat Al Muzzammil (Orang Yang Berselimut)
  74. Surat Al Muddatstsir (Orang Yang Berselimut)
  75. Surat Al Qiyamah (Hari Kiamat)
  76. Surat Al Insaan (Manusia)
  77. Surat Al Mursalat (Malaikat-Malaikat Yang Diutus)
  78. Surat An Naba´ (Berita Besar)
  79. Surat An Naazi´ (Malaikat-Malaikat Yang Mencabut)
  80. Surat 'Abasa (Bermuka Masam)
  81. Surat At Takwir (Menggulung)
  82. Surat Al Infithar (Terbelah)
  83. Surat Al Muthaffifiin (Orang-Orang Yang Curang)
  84. Surat Al Insyiqaaq (Terbelah)
  85. Surat Al Buruuj (Gugusan Bintang)
  86. Surat Ath Thaariq (Yang Datang Di Malam Hari)
  87. Surat Al A´Laa (Yang Paling Tinggi)
  88. Surat Al Ghaasyiyah (Hari Kiamat)
  89. Surat Al Fajr (Fajar)
  90. Surat Al Balad (Negeri)
  91. Surat Asy Syams (Matahari)
  92. Surat Al Lail (Malam)
  93. Surat Adh Dhuhaa (Waktu Dhuha)
  94. Surat Alam Nasyrah /Al Insyirah (Bukankah Kami Telah Melapangkan)
  95. Surat At Tiin (Buah Tin)
  96. Surat Al 'Alaq (Segumpal Darah)
  97. Surat Al Qadr (Kemuliaan)
  98. Surat Al Bayyinah (Bukti Yang Nyata)
  99. Surat Al Zalzalah (Goncangan)
  100. Surat Al 'Adiyat (Kuda Perang Yang Berlari Kencang)
  101. Surat Al Qari'ah (Hari Kiamat)
  102. Surat At Takatsur (Bermegah-Megahan)
  103. Surat Al 'Ashr (Masa)
  104. Surat Al Humazah (Pengumpat)
  105. Surat Al Fiil (Gajah)
  106. Surat Quraisy (Suku Quraisy)
  107. Surat Al Ma'un (Barang-Barang Yang Berguna)
  108. Surat Al Kautsar (Nikmat Yang Banyak)
  109. Surat Al Kafirun (Orang-Orang Kafir)
  110. Surat An Nashr (Pertolongan)
  111. Surat Al Lahab (Gejolak Api)
  112. Surat Al Ikhlas (Memurnikan Keesaan Allah)
  113. Surat Al Falaq (Waktu Subuh)
  114. Surat An Naas (Manusia)

.

Tiada ulasan: