Ahad, 5 April 2020

Tidak mematikan, tidak membakar, tidak termakan dan tidak tenggelam. Semua dengan izin Allah. 10124




Tertidur Lelap, 3 Warga Tana Toraja Tewas Tertimbun Longsoran Bukit
Joni Lembang, SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 37 minutes ago
Bencana tanah longsor yang terjadi di beberapa wilayah Kabupaten Tana Toraja, Sulawesi Selatan, menyebabkan 3 warga tewas tertimbun, Minggu (5/4/2020).

Pencuri Kotak Amal Masjid Meregang Nyawa karena 'Pengadilan Jalanan'
Sartana Nasution, SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 55 minutes ago
Seorang lelaki tanpa identitas tewas setelah menerima pengadilan jalanan alias dihakimi warga usai tertangkap mencuri kotak infak di Masjid Al Muqorrobin Jalan Anggrek Lingkungan IV, Kelurahan Pahlwan Kecamatan Binjai Utara, Minggu (5/4/2020).

India Lockdown, Mendag: Impor Daging Kerbau Terhambat
Rina Anggraeni, SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 1 hour ago
Indonesia telah menambah kuota impor daging kerbau dari India, yang semula 100.000 ton akan ditambah menjadi 170.000 ton.

8.3 Juta Isi Rumah Terima RM5.63 Bilion Bermula 6 April, Bantuan Prihatin.
Ibnu Hasyim, Ibnu Hasyim - 18 minutes ago
*Menteri Kewangan Tengku Zafrul Tengku Abdul Aziz.* KUALA LUMPUR: Pembayaran fasa pertama Bantuan Prihatin Nasional (BPN) kepada 8.3 juta penerima isi rumah dan individu bujang akan dibuat secara berperingkat mulai 6 April, kata Menteri Kewangan Tengku Zafrul Tengku Abdul Aziz. Dalam satu kenyataan hari ini beliau berkata, pembayaran fasa pertama itu membabitkan peruntukan sebanyak RM5.63 bilion. “Dalam pengumuman awal, BPN dirancang untuk dibayar pada penghujung bulan April ini melibatkan jumlah keseluruhan sebanyak RM9.24 bilion, yang akan dibayar dalam 2 fasa,” katanya. Beliau dal...

7 Tempat Wisata Jepang yang Jarang Diketahui, dari Museum Batu hingga Hutan Bambu
editor@merdeka.com (Editor), Merdeka.com - 54 minutes ago
Jepang menyimpan banyak objek wisata yang mungkin masih jarang diketahui oleh banyak orang. Pemandangan yang ditawarkan pun tidak kalah dengan destinasi wisata yang sudah dikenal.

Si Kecil Pasti Jadi Makin Doyan [ingin] Sayur jika Disajikan Resep Sayur Bening Bayam Kembang Tahu
Tribunnews.com - 1 hour ago
Dijamin tidak bakal nolak, si kecil justru jadi suka sayur jika ada Resep Sayur Bening Bayam Kembang Tahu

Benarkah Corona disebut dalam al-Quran?
admin, Indahnya Islam - 2 hours ago
1. PENAFSIRAN ayat al-Quran yang dikatakan mempunyai maksud berkaitan Corona adalah satu kesilapan yang nyata. Mereka menyatakan bahawa bilangan kes di Malaysia yang telah mencapai 3333 adalah satu petunjuk bahawa Allah pernah menyebutkan tentang perkara ini di dalam al-Quran. Mereka mendakwa bahawa dalam ayat ke 33 dari Surah al-Ahzab (surah ke 33) ada menyebutkan perkataan: ...

Malaysia mesti menang perang COVID-19: Zainul Rijal
tyrazalhe, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
BANGI, 11 Syaaban 1441H, Ahad – Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sudah memasuki fasa kedua, justeru semua pihak mesti bersama-sama membantu kerajaan dengan mengetepikan kepentingan politik dan sentimen perkauman dalam menangani pandemik COVID-19. Serentak itu, Presiden Persatuan Peguam-Peguam Muslim Malaysia (PPMM), Datuk Zainul Rijal Abu Bakar meminta rakyat untuk mematuhi perintah yang dibuat oleh kerajaan yang … The post Malaysia mesti menang perang COVID-19: Zainul Rijal appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

PKP: 7 cadangan kepada Menteri Pendidikan
fazleen safina, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
ASSALAMUALAIKUM dan selamat sejahtera. Terima kasih kepada Menteri Pendidikan, Dr Mohd Radzi Md Jidin , kerana sudi membaca pandangan kami ini. Di bawah adalah cadangan ringkas mengikut situasi dan keadaan ketika cadangan ini ditulis. Ianya boleh berubah mengikut keadaan semasa. 1. Mohon dibuat penangguhan persekolahan secara berperingkat mengikut nasihat Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). 2. Memastikan sekolah … The post PKP: 7 cadangan kepada Menteri Pendidikan appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Jerman Tuding AS Lakukan Pembajakan Masker yang Dipesan Kepolisian Berlin
editor@merdeka.com (Editor), Merdeka.com - 57 minutes ago
Amerika Serikat (AS) dituding mengalihkan 200.000 masker kiriman ke Jerman untuk digunakan di dalam negeri, dalam tindakan yang dikecam sebagai "pembajakan modern".

Ketahui Penularan Asimptomatik, Infeksi Virus Corona Tanpa Gejala
editor@merdeka.com (Editor), Merdeka.com - 1 hour ago
Berikut penjelasan apa saja yang perlu diketahui dari penularan virus corona tanpa gejala atau asimptomatik dilansir dari berbagai sumber:

Survei: Jutaan Orang di Amerika Jadi Lebih Religius Di Tengah Pandemi Corona
editor@merdeka.com (Editor), Merdeka.com - 2 hours ago
Sebuah survei di Amerika Serikat (AS) menunjukkan bahwa jutaan orang menjadi lebih religius atau memilih kembali ke jalan Tuhan di tengah pandemi virus corona (Covid-19).

Jabatan Pendidikan Johor laksana e-pembelajaran
Aqila, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
JOHOR BAHRU, 11 Syaaban 1441H, Ahad – Jabatan Pendidikan Negeri (JPN) Johor mengambil beberapa inisiatif, antaranya menampilkan e-pembelajaran, bagi memastikan seluruh murid di negeri ini meneruskan pembelajaran dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dikuatkuasakan. Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan dan Alam Sekitar negeri, R. Vidyananthan berkata, e-pembelajaran itu melibatkan pelbagai platform termasuk Google Classroom dan medium laman … The post Jabatan Pendidikan Johor laksana e-pembelajaran appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

COVID-19: Rakyat benci pihak masih main politik keji, hasutan
tyrazalhe, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
BANGI, 11 Syaaban 1441H, Ahad – Ketika negara berdepan ujian besar wabak COVID-19, amalan politik hasutan, fitnah, adu domba dan permainan persepsi mesti dijauhkan demi kesatuan rakyat, kata Timbalan Menteri Sains Teknologi dan Inovasi, Ahmad Amzad Hashim. Beliau menyelar sikap ‘hodoh dan jahat’ sesetengah pihak yang menghasut dan mempertikaikan segala usaha murni dan keprihatinan kerajaan … The post COVID-19: Rakyat benci pihak masih main politik keji, hasutan appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Di sebalik dongeng penubuhan Amerika
Aqila, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
PENULIS biografi terkenal, Parson Weems, pernah menukilkan kisah-kisah kehidupan George Washington dalam salah satu penulisannya, “The Life of George Washington”, yang menceritakan tentang perjalanan hidup Presiden Amerika Syarikat yang pertama bermula dari awal kehidupan beliau. Di dalam buku tersebut, Weems turut memuatkan nilai-nilai murni yang terdapat dalam diri George Washington sebagai pengajaran buat sesiapa yang … The post Di sebalik dongeng penubuhan Amerika appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Pertimbang risiko COVID-19 di penjara sebelum jatuh hukuman
Aqila, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
PUTRAJAYA, 11 Syaaban 1441H, Ahad – Ketua Hakim Negara, Tan Sri Tengku Maimun Tuan Mat menggesa pegawai kehakiman untuk mengambil pertimbangan berkenaan masalah risiko penularan wabak COVID-19 dihadapi penjara dalam menjatuhkan hukuman bagi kesalahan melanggar Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Dalam kenyataan dikeluarkan Unit Komunikasi Korporat, Pejabat Ketua Pendaftar Mahkamah Persekutuan (PKPMP), Tengku Maimun berkata, dengan … The post Pertimbang risiko COVID-19 di penjara sebelum jatuh hukuman appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

COVID-19: ‘A total reset’ pastikan kelestarian ekonomi
fazleen safina, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
SETIAUSAHA Agung United Nation (UN), Antonio Guterres dalam kenyataan terbarunya menggambarkan bahawa krisis COVID-19 yang kita hadapi waktu ini adalah krisis paling parah dan mencabar semenjak Perang Dunia Kedua. Guterres berkata, kombinasi ancaman kesihatan dan impaknya terhadap ekonomi akan menyumbang kepada “enhanced instability, enhanced unrest and enhanced conflict”. Pandemik global ini tidak akan berakhir dalam … The post COVID-19: ‘A total reset’ pastikan kelestarian ekonomi appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

China hantar pakar perubatan ke Filipina
Aqila, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
FUZHOU (China), 11 Syaaban 1441H, Ahad – Sebuah pasukan pakar perubatan dari China berlepas ke Filipina untuk membantu negara ini memerangi wabak COVID-10, lapor agensi berita Xinhua. Terdiri 12 orang pakar dari tiga hospital serta pusat kawalan dan pencegahan penyakit (CDC) Fujian, pasukan itu berlepas dari Fuzhou pada Ahad. Mereka terdiri pakar dalam pelbagai bidang, … The post China hantar pakar perubatan ke Filipina appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Dakwaan ada kematian kes COVID-19 di Beaufort palsu
Aqila, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
KOTA KINABALU, 11 Syaaban 1441H, Ahad – Jabatan Kesihatan Negeri Sabah menafikan satu mesej tular di media sosial yang mendakwa terdapat kematian di Beaufort akibat wabak COVID-19. “Maklumat itu tidak benar,” kata Pengarahnya Datuk Christina Rundi dalam kenyataan, di sini hari ini. Sebelum ini, tular satu mesej menerusi WhatsApp yang mendakwa terdapat kematian di Beaufort … The post Dakwaan ada kematian kes COVID-19 di Beaufort palsu appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

KRIM lancar Kempen Remaja Rindu Ramadan
fazleen safina, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
BANGI, 11 Syaaban 1441H, Ahad – Bagi menghidupkan suasana menyambut kedatangan bulan Ramadan atau dikenali sebagai bulan al-Quran, Kelab Remaj ISMA (KRIM) telah melancarkan Kempen Remaja Rindu Ramadhan pada 1 April lalu. Kempen yang dilancarkan dengan kerjasama Ikatan Guru-Guru Muslim Malaysia (iGuru) dan Pusat Kecemerlangan Pendidikan Ummah (PACU) di lebih 30 cawangan seluruh negara bertujuan … The post KRIM lancar Kempen Remaja Rindu Ramadan appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Virus corona: Sejumlah dokter di India ‘diludahi dan dilempari batu’ saat perangi Covid-19
Sejumlah tenaga kesehatan di India dilaporkan mengalami serangan dari anggota masyarakat selagi berupaya menghentikan penyebaran virus corona.

Di tengah pandemi virus corona, tempat ini membuat kita mengajukan pertanyaan terpenting dalam hidup
Wartawan BBC Justin Rowlatt mengatakan kunjungan ke Antartika membuatnya emosional dan sekaligus penuh harapan di tengah suasana pandemi virus corona seperti saat ini.

Kerja mati-matian selepas kamu rebut mati-matian, kata Anwar kepada kerajaan PN
kerengga, KERENGGA - 1 hour ago
BORHAN AHMAD Kerajaan Perikatan Nasional (PN) pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin dituntut agar bekerja bermati-matian bagi membantu rakyat melawan Covid-19 selepas bermati-matian merebut untuk menjadi kerajaan. Ketua Umum Pakatan Harapan (PH), Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, perkara itu perlu dilakukan oleh semua pemimpin kerajaan PN kerana rakyat berhak kepadanya. “Setelah kamu rebut

Korban di AS kini melepasi 8,000 orang
Executive Editor, Minda Rakyat - 1 hour ago
NEW YORK - Jumlah korban Covid-19 di Amerika Syarikat semalam melepasi 8,000 orang, menurut data Johns Hopkins University. Sejumlah 8,098 orang meninggal dunia dan 297,575 kes jangkitan, lapor agensi berita Xinhua. Angka korban paling ramai dicatatkan di New York iaitu seramai 3,565, di New Jersey 846 dan Michigan 479 kematian.- Bernama *Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,sila subscribe via telegram* https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt ............oo000oo........... *MINDARAKYAT* http://mindarakyat.blogspot.com/ mindarakyat...

Senarai berita palsu setakat 9 pagi ini
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 1 hour ago
By Bernama - 5 April 2020 [image: MGF25112018_HUMAN-INTEREST-BERKHATAN24]Gambar hiasan KUALA LUMPUR – Berikut senarai penafian berita tular dalam media sosial oleh agensi bertanggungjawab melalui kenyataan media Pasukan Respon Pantas Kementerian Komunikasi dan Multimedia (KKMM) pada 9 pagi, hari ini. 1. Menteri Kanan (Kluster Keselamatan) Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menafikan kebenaran video yang memaparkan kononnya keadaan di sebuah pusat kuarantin dalam keadaan daif yang disediakan oleh Kerajaan Negeri Sabah. 2. Kementerian Wanita dan Keluarga menafikan laporan mengenai peningk...

Hanya empat daerah di Semenanjung ‘bersih’ kes Covid-19
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 1 hour ago
[image: Hanya empat daerah di Semenanjung ‘bersih’ kes Covid-19] Oleh ARIF ATANApril 5, 2020 2:36 pm Rekod Kementerian Kesihatan hari ini menunjukkan hanya empat daerah di Semenanjung tiada lagi kes positif Covid-19. Dua daerah itu di pantai barat dan dua lagi di pantai timur Semenanjung. Di Perak, daerah Kampar tiada kes dicatatkan ketika negeri itu mempunyai dua zon merah iaitu di Hilir Perak dan Kinta. Di Kedah, daerah Yan ‘bersih’ daripada kes wabak Wuhan itu dengan tiada lagi daerah jatuh dalam kategori zon merah iaitu 41 kes dan ke atas. Sementara itu, daerah Machang di Kelantan ...

Dr Asri (Maza) bidas Ikram/Amanah?
Executive Editor, Minda Rakyat - 1 hour ago
Saudara yang bertanya, terima kasih atas soalan. Asalnya, saya malas hendak menjawab soalan sebegini. Memandang saudara dan beberapa orang lagi bertanya hal yang sama, maka saya siarkan jawapan ini secara terbuka supaya saudara dan orang seperti saudara dapat membacanya. Saya sembunyikan nama saudara. Sebenarnya, soalan saudara terkandung banyak isu. Saya harap saya dapat meneliti dengan baik perkara-perkara yang saya sebutkan nanti. Saya bersetuju bahawa manusia berpegang kepada ikrar dan janji. Itu pun hendaklah dilihat, sejauh mana ikrar dan janji bercanggah atau tidak dengan ...

Bisakah Jenazah Pasien Positif Covid-19 Tularkan Virus? Ini Penjelasan Ahli Termasuk WHO
Tribunnews.com - 2 hours ago
Virus Corona masih mewabah di seluruh dunia, hingga Organisasi Kesehatan Dunia (WHO) menyatakan adanya status pandemi global.

BREAKING NEWS: Seorang Wanita Pelaku Penyerangan Kediaman PM Jepang Ditangkap Polisi
Tribunnews.com - 2 hours ago
Kepolisian Metropolitan Tokyo Jepang mengungkapkan seorang wanita pelaku penyerangan rumah kediaman Perdana Menteri Jepang Shinzo Abe ditangkap.

POTONG STIM
noreply@blogger.com (Tukar Tiub), Tukar Tiub - 2 hours ago
KAH KAH KAH BERITA POTONG STIM KESIAN SEMUA TERPUTUS GANJA KETUM ROKOK SELUDUP KAH KAH KAH Polis tahan sembilan suspek proses air ketum POLIS menahan sembilan individu selepas didapati memproses dan menjual air ketum dalam dua serbuan di Kampung Baru Ayer Hitam dan Felda Lui Selatan 2, semalam. Ketua Polis Daerah Jempol Supt Mohd Khairiel Mohd Arif berkata dalam serbuan kira-kira pukul 2 petang itu, sepasukan anggota Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Jempol yang diketuainya sendiri telah melakukan serbuan ke sebuah rumah di Kampung Baru Ayer Hitam dan menahan enam lelaki. ...

Kerajaan PH lebih terkehadapan menangani pandemik Covid-19
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 2 hours ago
ibrahim mat isa Satu platform analisis yang berhubung kait dengan ‘Big Data Analytics’ dan ‘Intelligence Machine’ telah dibangunkan oleh Pasukan Petugas Khas #COVID19 Selangor. Datuk Seri Dr Dzulkefly Ahmad yang mengetuai pasukan tersebut berkata platform ini dibangunkan untuk membolehkan pasukan petugasnya menyalurkan cadangan dan nasihat kepada Menteri Besar Selangor dalam melaksanakan langkah-langkah intervensi bagi mengawal penularan wabak. Teknologi ini juga mengumpul semua cadangan dan tindakan yang selaras dengan bukti saintifik serta maklumat terkini di lapangan. ‘Big Dat...

TUBUH MAJLIS KESELAMATAN MAKANAN HADAPI KEKURANGAN BEKALAN
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 2 hours ago
[image: Tubuh Majlis Keselamatan Makanan hadapi kekurangan bekalan] Tubuh Majlis Keselamatan Makanan hadapi kekurangan bekalan Oleh: Redzuan RF8 MediaApril 05, 2020 Share Saranan bekas Menteri Pertanian yang juga Ahli Parlimen Pulai Datuk Salahuddin Ayob agar kerajaan Melayu Perikatan Nasional (PN) segera menubuhkan Majlis Makanan Negara wajar diberi perhatian serius. Pada ketika ini diketahui terdapat barang makanan yang mula naik harga terutama di kawasan pedalaman berikutan sekatan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Malah di bandar besar pun sesetengah barang mentah turut meningkat...

Awas Scammer Curi Duit Akaun 2 KWSP – Polis
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 2 hours ago
KUALA LUMPUR – Polis meminta orang ramai supaya waspada dengan taktik sindiket penipuan melibatkan pengeluaran Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP)... The post Awas Scammer Curi Duit Akaun 2 KWSP – Polis appeared first on MYNEWSHUB.

PRIHATIN Berita Gembira Ditunggu-Tunggu Penjaja
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 3 hours ago
BUKIT MERTAJAM – Pandemik COVID-19 sangat memberi kesan kepada peniaga dan penjaja kecil yang bergantung kepada hasil jualan harian berikutan mereka... The post PRIHATIN Berita Gembira Ditunggu-Tunggu Penjaja appeared first on MYNEWSHUB.


Kes COVID-19 Di Sepanyol Atasi Itali
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 3 hours ago
MADRID/ROM – Kes COVID-19 di Sepanyol mencecah 124,736 pada semalam, mengatasi kes yang dicatatkan Itali iaitu sebanyak 124,632, lapor agensi... The post Kes COVID-19 Di Sepanyol Atasi Itali appeared first on MYNEWSHUB.
29 Maut Akibat Covid-19 Di Arab Saudi
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 3 hours ago
RIYADH – Seramai 29 orang di Arab Saudi meninggal dunia akibat COVID-19, dengan 2,179 kes direkodkan setakat ini, kata pegawai... The post 29 Maut Akibat Covid-19 Di Arab Saudi appeared first on MYNEWSHUB.
Kerajaan Patut Berbelanja Lebih Tinggi Untuk Pelaburan
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 4 hours ago
SHAH ALAM – Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menyarankan kerajaan Perikatan Nasional (PN) mempercepatkan dan memperluaskan projek-projek... The post Kerajaan Patut Berbelanja Lebih Tinggi Untuk Pelaburan appeared first on MYNEWSHUB.
KIT SIANG TALKS SENSE, IGP TALKS NONSENSE: DON’T JAIL MCO VIOLATORS, INSTEAD CONSIDER EARLY RELEASE OF PRISONERS TO STOP OVERCROWDING, SAYS DAP STALWART – WHILE IGP OFFERS LAME ‘LOCKUPS ARE CLEANED DAILY’ – BUT THEN SO ARE AIRPORTS & HOSPITALS , YET THESE ARE HIGH-RISK PLACES
emily mc, Malaysia Chronicle - 4 hours ago
PETALING JAYA: Violaters of Movement Control Order (MCO) should not be jailed, in fact there should be early release of prisoners to reduce overcrowding in prison to curb the Covid-19 outbreak, says Iskandar Puteri MP Lim Kit Siang (pix). He said this in support of the Prison’s Director-General, Zulkifli Omar’s proposal that the court should keep to non-custodial sentences instead of sending the violaters to jail because it will defeat the purpose of MCO which is to break the chain of transmission of the novel coronavirus. “Sending the MCO violaters to jail exposes them to the dange...
Hampir Seluruh Kuala Lumpur Zon Merah Covid-19
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 4 hours ago
TIADA pertambahan zon merah setakat ini dan Lembah Pantai masih menjadi kawasan tertinggi pesakit dijangkiti Covid-19 dengan 367 kes. Selain... The post Hampir Seluruh Kuala Lumpur Zon Merah Covid-19 appeared first on MYNEWSHUB.
WHY ARE THE POLICE SO ‘THIN-SKINNED’ – ARE THEY REALLY ‘IDIOTS’ OR HAVE SIEGE MENTALITY OR A WEAK LEADER IN IGP HAMID BADOR: STOP SENDING MCO VIOLATORS TO JAIL – EVEN PRISONS CHIEF SAYS ‘SOCIAL DISTANCING IMPOSSIBLE IN PRISONS’ DUE TO OVERCROWDING
emily mc, Malaysia Chronicle - 4 hours ago
KUALA LUMPUR: The judiciary has been asked to stop jailing violators of the movement control order (MCO) to avoid overcrowding in prisons, which could lead to the spread of the coronavirus. Chief Registrar’s Office corporate communications unit director Suzarika Sahak confirmed that Federal Court Chief Registrar Ahmad Terrirudin Mohd Salleh had received a letter from the Prisons Department regarding the matter. For now, she said the Chief Registrar’s Office had taken note of the letter. Prisons Department director-general Datuk Seri Zulkifli Omar is said to have signed the letter, s...




THE BUNGLERS – MUHYIDDIN & CO LAUGHING STOCK 
OF THE WORLD: ‘GET PROFESSIONAL HELP 
BEFORE YOU OPEN YOUR MOUTH’
emily mc, Malaysia Chronicle - POP quiz. Which of the following news stories is a fake? A) Health Minister Datuk Seri Dr Adham Baba advised drinking warm water to help kill Covid-19. B) Housing and Local Government Minister Zuraida Kamaruddin wore a white sanitation suit so that she could spray disinfectant in Kuala Lumpur. C) The Women and Family Development Ministry, under Minister Datuk Seri Rina Harun, advised women to wear make-up at home and to speak like Doraemon to their husbands to avoid conflict during the movement control order (MCO) period. D) Deputy Women and Family Development Minister Siti Zailah Mo...

KOTA SAMARAHAN MP RUBIAH GETS COVID-19 – 
EVEN AS ABANG JO & CO REFUSE TO SLAP ON ENHANCED MCO
emily mc, Malaysia Chronicle - KOTA Samarahan MP Rubiah Wang is the latest Sarawak politician to test positive for Covid-19, reports The Borneo Post. It was announced by state youth and sports minister Abdul Karim Rahman Hamzah yesterday. Karim was standing in for Deputy Chief Minister and Sarawak Disaster Management Committee (SDMC) chairman Douglas Uggah Embas, who usually gives the state’s daily press conference on Covid-19, but recently began self-quarantine after coming into contact with an infected person. To-date, other Sarawak politicians who have tested positive are state assistant minister of transport ...

Pakej Prihatin Kurangkan Beban Penjaja
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - SEREMBAN – Sejak 20 tahun lepas, Noriah Othman, 62, menyara keluarganya dengan menjual sayuran kampung di sebuah gerai tepi jalan... The post Pakej Prihatin Kurangkan Beban Penjaja appeared first on MYNEWSHUB.

Kapan Corona Berakhir?
KASKUS - Forum Threads - [color=#757575][size=2][font=Roboto, sans-serif]Virus corona membuat panik seluruh dunia dan menghentikan seluruh perjalanan wisata baik di dalam negeri maupun di luar negeri. Jika hal ini berlanjut sampai 1 tahun maka akan banyak perusahaan travel agen akan tutup dan tidak sedikit pula pengangguran baru akibat virus ini.[/font][/size][/color] [center][color=#757575][size=2][font=Roboto, sans-serif][url=https://1.bp.blogspot.com/-W4lsPtrieX4/Xol3jcHZE3I/AAAAAAAAAAM/XPM_467eBncnUzOGPDfW5SaGJf...

Rusia Mengirimkan Donasi Berupa Obat - Obatan 
Untuk Membantu Indonesia
KASKUS - Forum Threads - [color=#000000][size=3][font=Times New Roman][url=https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgeohFuKpIKFs8uGxa_SBKC9GSUdsG3HwUNGFuu2AnQCZwsLkXSjBl9TCz_voiaPk4-66knsfOBW5UhKFLDNBBifxjTFTjnN0IGelQLsKV5x9o89VLbRVHuvqWJ7FH0HwFC4ILG142spLmW/s1600/200405+03.jpg][img]https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgeohFuKpIKFs8uGxa_SBKC9GSUdsG3HwUNGFuu2AnQCZwsLkXSjBl9TCz_voiaPk4-66knsfOBW5UhKFLDNBBifxjTFTjnN0IGelQLsKV5x9o89VLbRVHuvqWJ7FH0HwFC4ILG142spLmW/s640/200405+03.jpg[/img][/url][/font][/size][/color] [color=#000000][size=3][font=Times New Roman]Rusia mengirim donasi obat-obatan kepada Indonesia, yang diterima di Jakarta pada Kamis 2 April 2020, unt...

Dana Khas Prihatin Bantu Nelayan Terjejas
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - KUCHING – Dana khas Pakej Rangsangan Ekonomi Prihatin Rakyat (Prihatin) antara RM100,000 hingga RM200,000 untuk setiap Persatuan Nelayan Kawasan (PNK) dapat membantu nelayan yang terjejas... The post Dana Khas Prihatin Bantu Nelayan Terjejas appeared first on MYNEWSHUB.

Telco Usaha Atasi Masalah Internet Perlahan Musim PKP
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - KUANTAN – Semua 13 syarikat telekomunikasi (telco) di negara ini sedang berusaha menambah baik capaian internet di kawasan perumahan yang... The post Telco Usaha Atasi Masalah Internet Perlahan Musim PKP appeared first on MYNEWSHUB.

Pelantikan Hadi Perkukuh Hubungan Diplomatik – Tuan Ibrahim
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - KUALA LUMPUR – Pelantikan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai Duta Khas Perdana Menteri ke Timur Tengah bertaraf... The post Pelantikan Hadi Perkukuh Hubungan Diplomatik – Tuan Ibrahim appeared first on MYNEWSHUB.

Berhimpun Semasa Penularan Wabak Menyalahi Syariat Agama
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - KUALA LUMPUR – Majlis Ulama Kanan Al-Azhar semalam bersetuju bahawa berhimpun semasa penularan wabak menyalahi syariat agama sekali pun bertujuan... The post Berhimpun Semasa Penularan Wabak Menyalahi Syariat Agama appeared first on MYNEWSHUB.

Dirgahayu Parti Keadilan Nasional
mohd sayuti omar, . - *RENCANA KHAS * SEMALAM genap 21 tahun Parti Keadilan Nasional (PKR). Jika diumpamakan kepada seorang gadis, usia 21 tahun sudah cukup matang, terlebih *baligh.* Sudah layak untuk berumah tangga dan membina kehidupan sendiri. Sudah bisa punya anak hampir setengah dozen. Begitu juga dengan PKR dalam tempoh itu, 
ia sudah melalui pelbagai cabaran dan halangan. Sudah matang. Ia sudah cukup arif untuk mengolah rencah dan melintasi simpang siur politik. Banyak kejayaan dan pencapaian PKR yang diluar dugaan dan di luar pemikiran lazim kita dalam tempoh dua dekad itu. Sesungguhnya apa dice...

Singapura Berikan Bantuan Alat Test Covid-19
KASKUS - Forum Threads - [color=#000000][size=3][font=Times New Roman][url=https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEix3hjlypf-yERnbFunVyloIjE5vWGvSfyCq5MUVEu6J51RlPWE4A8heyM5cTkEEa36ek_0w8sTyy_6gEqvWo6aNp9zFHs_QFv1diISvLLstokenqWeqmpHgvVWJZWZ6xI5YL1IY2nzv6mJ/s1600/200405+04.jpg][img]https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEix3hjlypf-yERnbFunVyloIjE5vWGvSfyCq5MUVEu6J51RlPWE4A8heyM5cTkEEa36ek_0w8sTyy_6gEqvWo6aNp9zFHs_QFv1diISvLLstokenqWeqmpHgvVWJZWZ6xI5YL1IY2nzv6mJ/s640/200405+04.jpg[/img][/url][/font][/size][/color] [color=#000000][size=3][font=Times New Roman]Kementerian Kesehatan Singapura melalui Konsulat Jenderal (Konjen) Singapura di Batam menyerahkan bantuan...

Jeritan Menjelang Subuh - Kengerian dalam Kesunyian
KASKUS - Forum Threads - [spoiler=Kantor][i]Bagi sebagian orang apalagi karyawan, kantor adalah tempat dimana kita menghabiskan hampir 8-12 jam.[/i][/spoiler] Perkenalkan panggil saja aku [b]Garry Ninawaty[/b], dengan nama seperti lelaki aku cukup sering diolok dan dibully teman teman ku baik di waktu sekolah ataupun saat berkuliah tetapi karena aku cuek dan ceria maka itu tidaklah pernah aku masukan ke hati untuk setiap jokes jokes setiap kali nama ku diteriakan atau dipanggil oleh guru dan dosen pas absensi. Aku s...

Umur para Sahabat Rasulullah S.A W ketika memeluk Islam
Kriss Merah, Kriss Merah - 1. CERITAKAN pada anak-anak kita bahawa kebanyakan sahabat Nabi memeluk Islam ketika usia muda. Mereka dikurniakan hidayah pada zaman belia dan remaja. Fenomena ini menjelaskan kepada kita akan keutamaan mendidik generasi muda tentang Islam kerana mereka yang akan membimbing negara ini kelak. 2. Menurut al-Imam Ibn Hajar, Saidina Abu Bakar dilahirkan 2 tahun 6 bulan selepas tahun gajah. Andai Rasulullah dilahirkan pada Tahun Gajah, ini bererti, usia Abu Bakar muda 2 tahun 6 bulan daripada Rasulullah. Dalam erti kata yang lain, ketika memeluk Islam, usia beliau sekitar 37 tahun. (Ib...

Diam Pun Mati. Lebih Baik Bergerak Lawan Omnibus Law dan Pandemi
Nahimunkar.org, Nahimunkar - Diam Pun Mati. Lebih Baik Bergerak Lawan Omnibus Law dan Pandemi Jakarta, – Omnibus Law RUU Cipta Kerja lebih berbahaya dari Virus Corona. Karena dampak cilakanya membuat rakyat/pekerja Indonesia diperbudak, miskin, menderita, dan mati perlahan-lahan serta tidak berakhir sampai kiamat. Virus corona sangat berbahaya dan mematikan sampai berakhirnya wabah Virus Corona (ada masa akhirnya).... Read More 'Diam Pun Mati. Lebih Baik Bergerak Lawan Omnibus Law dan Pandemi' dapat dibaca di Nahimunkar. Belum ada yang terkait

Dunia Itu Penjara bagi Orang Mukmin dan Surga bagi Orang Kafir
Nahimunkar.org, Nahimunkar - Dunia Itu Penjara bagi Orang Mukmin dan Surga bagi Orang Kafir Di Musim Wabah Corona, Raja Thailand Mengisolasi Diri, Bawa 20 Cewek Nginap di Hotel Mewah Jerman Kisah Ibnu Hajar dan Yahudi Mengenai Hadits Dunia Penjara bagi Orang Mukmin Silakan baca hadits berikut ini dengan penjelasannya, lalu bandingkan dengan berita tentang Raja Thailand bawa... Read More 'Dunia Itu Penjara bagi Orang Mukmin dan Surga bagi Orang Kafir' dapat dibaca di Nahimunkar. Related posts: 1. Kisah Nyata: Akibat Memperlakukan Ibu Seperti Pembantu 2. Laki-Laki Wajib Shalat Berjamaah di Masjid, Be...

Kebahagian Jiwa yang Hakiki Menurut Buya Hamka
sukarja, Check Porsi Haji App. - Buya Hamka menilai kebahagian hakiki bukan sekadar dunia. Sebagian orang mengatakan bahwa kebahagiaan itu letaknya pada harta. Akan tetapi yang berpikiran begini adalah orang yang putus asa dalam kemiskinannya. Hendak menjadi kaya namun selalu gagal. Kadang-kadang pendapatnya tak didengar orang lantaran ia miskin. Karena itu diputuskannyalah bahwa bahagia itu pada uang, bukan lainnya. Kaidahnya ini … Continue reading Kebahagian Jiwa yang Hakiki Menurut Buya Hamka

MIMPI ARAB
noreply@blogger.com (Tukar Tiub), Tukar Tiub - *MIMPI ARAB* Marxis, United front ke jadah ape ke... nyamok sekor pong hangpa x leh bikin...apa lobang, x payah dok berteorila.. nyawa x dak ade paham nyawa tu Allah yg punya ngok. on *KAUM MARXIS * *AJUKAN UNITED FRONT* Publish | Delete | Spam Anonymous on 04/04/20 Se --------

Daftar Isi Al-Quran dan Terjemahan - Silakan Klik untuk membacanya:
  1. Surat Al Fatihah (Pembukaan)
  2. Surat Al Baqarah (Sapi Betina)
  3. Surat Ali 'Imran (Keluarga 'Imran)
  4. Surat An Nisa' (Wanita)
  5. Surat Al Ma'idah (Hidangan)
  6. Surat Al An'am (Binatang Ternak)
  7. Surat Al A'raf  (Tempat Tertinggi)
  8. Surat Al Anfal (Rampasan Perang)
  9. Surat At Taubah (Pengampunan)
  10. Surat Yunus (Nabi Yunus A.S.)
  11. Surat Hud (Nabi Huud A.S.)
  12. Surat Yusuf (Nabi Yusuf A.S.)
  13. Surat Ar Ra'd (Guruh)
  14. Surat Ibrahim (Nabi Ibrahim A.S.)
  15. Surat Al Hijr (Daerah Pegunungan)
  16. Surat An Nahl (Lebah)
  17. Surat Al Israa' (Memperjalankan Di Malam Hari)
  18. Surat Al Kahfi (Gua)
  19. Surat Maryam (Maryam)
  20. Surat Thaha (Thaahaa)
  21. Surat Al Anbiya' (Kisah Para Nabi)
  22. Surat Al Hajj (Ibadah Haji)
  23. Surat Al Mu'minun (Orang Mukmin)
  24. Surat An Nur (Cahaya)
  25. Surat Al Furqaan (Pembeda)
  26. Surat Asy Syu'ara' (Penyair)
  27. Surat An Naml (Semut)
  28. Surat Al Qashash (Cerita)
  29. Surat Al 'Ankabuut (Laba-Laba)
  30. Surat Ar Ruum (Bangsa Rumawi)
  31. Surat Luqman (Luqman)
  32. Surat As Sajdah ((Sujud)
  33. Surat Al Ahzab (Golongan Yang Bersekutu)
  34. Surat Saba' (Kaum Saba')
  35. Surat Fathir (Pencipta)
  36. Surat Yaasiin
  37. Surat Ash Shaffat (Yang Bershaf-Shaf)
  38. Surat Shaad
  39. Surat Az Zumar (Rombongan-Rombongan)
  40. Surat Al Mu'min (Orang Yang Beriman)
  41. Surat Fushshilat (Yang Dijelaskan)
  42. Surat Asy Syuura (Musyawarah)
  43. Surat Az Zukhruf (Perhiasan)
  44. Surat Ad Dukhaan (Kabut)
  45. Surat Al Jaatsiyah (Yang Berlutut)
  46. Surat Al Ahqaaf (Bukit Pasir)
  47. Surat Muhammad (Nabi Muhammad SAW)
  48. Surat Al Fath (Kemenangan)
  49. Surat Al Hujuraat (Kamar-Kamar)
  50. Surat Qaaf
  51. Surat Adz Dzaariyaat (Angin Yang Menerbangkan)
  52. Surat Ath Thuur (Bukit)
  53. Surat An Najm (Bintang)
  54. Surat Al Qamar (Bulan)
  55. Surat Ar Rahmaan (Yang Maha Pemurah)
  56. Surat Al Waaqi'ah (Hari Kiamat)
  57. Surat Al Hadid (Besi)
  58. Surat Al Mujadilah (Wanita Yang Mengajukan Gugatan)
  59. Surat Al Hasyr (Pengusiran)
  60. Surat Al Mumtahanah (Wanita Yang Diuji)
  61. Surat Ash Shaff (Barisan)
  62. Surat Al Jumu'ah (Hari Jum'at)
  63. Surat Al-Munafiqun (Orang-Orang Munafik)
  64. Surat At Taghabun (Hari Ditampakkan Kesalahan-Kesalahan)
  65. Surat Ath Thalaaq (Talak)
  66. Surat At Tahrim (Mengharamkan)
  67. Surat Al Mulk (Kerajaan)
  68. Surat Al Qalam (Pena)
  69. Surat Al Haqqah (Kiamat)
  70. Surat Al Ma'arij (Tempat-Tempat Naik)
  71. Surat Nuh (Nabi Nuh A.S)
  72. Surat Al Jin (Jin)
  73. Surat Al Muzzammil (Orang Yang Berselimut)
  74. Surat Al Muddatstsir (Orang Yang Berselimut)
  75. Surat Al Qiyamah (Hari Kiamat)
  76. Surat Al Insaan (Manusia)
  77. Surat Al Mursalat (Malaikat-Malaikat Yang Diutus)
  78. Surat An Naba´ (Berita Besar)
  79. Surat An Naazi´ (Malaikat-Malaikat Yang Mencabut)
  80. Surat 'Abasa (Bermuka Masam)
  81. Surat At Takwir (Menggulung)
  82. Surat Al Infithar (Terbelah)
  83. Surat Al Muthaffifiin (Orang-Orang Yang Curang)
  84. Surat Al Insyiqaaq (Terbelah)
  85. Surat Al Buruuj (Gugusan Bintang)
  86. Surat Ath Thaariq (Yang Datang Di Malam Hari)
  87. Surat Al A´Laa (Yang Paling Tinggi)
  88. Surat Al Ghaasyiyah (Hari Kiamat)
  89. Surat Al Fajr (Fajar)
  90. Surat Al Balad (Negeri)
  91. Surat Asy Syams (Matahari)
  92. Surat Al Lail (Malam)
  93. Surat Adh Dhuhaa (Waktu Dhuha)
  94. Surat Alam Nasyrah /Al Insyirah (Bukankah Kami Telah Melapangkan)
  95. Surat At Tiin (Buah Tin)
  96. Surat Al 'Alaq (Segumpal Darah)
  97. Surat Al Qadr (Kemuliaan)
  98. Surat Al Bayyinah (Bukti Yang Nyata)
  99. Surat Al Zalzalah (Goncangan)
  100. Surat Al 'Adiyat (Kuda Perang Yang Berlari Kencang)
  101. Surat Al Qari'ah (Hari Kiamat)
  102. Surat At Takatsur (Bermegah-Megahan)
  103. Surat Al 'Ashr (Masa)
  104. Surat Al Humazah (Pengumpat)
  105. Surat Al Fiil (Gajah)
  106. Surat Quraisy (Suku Quraisy)
  107. Surat Al Ma'un (Barang-Barang Yang Berguna)
  108. Surat Al Kautsar (Nikmat Yang Banyak)
  109. Surat Al Kafirun (Orang-Orang Kafir)
  110. Surat An Nashr (Pertolongan)
  111. Surat Al Lahab (Gejolak Api)
  112. Surat Al Ikhlas (Memurnikan Keesaan Allah)
  113. Surat Al Falaq (Waktu Subuh)
  114. Surat An Naas (Manusia)

.

Tiada ulasan: