Rabu, 4 Disember 2013

2676. Ciuman Neraka.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com

Today in Islamic Date

01 Safar 1435 AH 
[ Wednesday, 04th December 2013 ]

Islamic Motivation
SATU CIUMAN 500 TAHUN DI NERAKA
Seorang Abdullah bin umar duduk-duduk di pintu rumahnya. Ia melihat seorang pemuda tampan. Abdullah lari masuk rumah dan menguncinya. Beberapa saat kemudian bertanya : “ fitnah itu sudah pergi atau belum!” mereka menjawab : “sudah pergi maka Abdullah keluar dari rumah .

Ada yang bertanya: “Wahai abdullah, apa yang di lakukan anak itu terhadap kamu! Apa ada sesuatu yang kau dengar dari Rasulullah mengenai dia!.

Abdullah ra. Menjawab; “ memandang mereka itu haram, berbicara atau berkumpul juga haram.

Al Qadli Al Imam rh. Berkata; “Aku pernah mendengar seorang masyayikh berkata; “ Setiap wanita ada satu syetan dan syetan setiap anak remaja terdapat 18 syetan.

“ Barang siapa yang mencium anak remaja dengan syahwat, Allah ta`ala akan menyiksa di neraka 500 tahun (Padahal 1 hari di Akhirat = 1000 tahun waktu di Dunia). Dan barang siapa yang mencium wanita dengan syahwat, seolah-olah ia berzina 70 perawan. Dan barang siapa yang berzina dengan perawan, maka ibaratnya sudah berzina dengan 70,000 janda.

ASTAGHFIRULLAH HAL'ADZIM.... YA ALLAH ampunilah Dosa Ku Dan Dosa Setiap Orang yang Mengucap "Aamiin", Jauh kan lah Kami Dari Zina Dan Segala Kemaksiatan.


Muhajier Musa Maf admin? Riwat haditsx siapa? Tlong diperjelas sanad dan riwyat haditsx n dari kitab apa? Biar kami masyarakat awam bisa mengetahuin n tdak asal menyampaiakn ke orng lain. Kami juga takut ni hnya sebua sya'ir yg seolah itu hadits atau sebua perkataan sahbat atau tabiin. Maf sblmx dan tlong smpaiakn hadits yg diperkuat dri siapa periwayat sand dan dri kitab apa?


آمِيْنُ يَا رَبَّ الْعَالَمِيْن

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69). 

"Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86). 


Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.  (Peceq Admin). 

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 
k

Tiada ulasan: