Khamis, 6 September 2018

Bila pengkhianat minta bantuan nyawa kepada orang yang telah dikhianati. 8153.


Sesetengah ahli politik kena berlakon tidak punya rasa malu. 

Yang penting kemaluan tetap ada untuk mencapai matlamat politik dan lain-lain, dengan apa cara sekali pun. 
Related image
Gambar sekadar hiasan sahaja. 
Betapa rendahnya martabat seseorang seperti itu, bila Allah tentukan dan takdirkan yang terhukum itu menang dan yang menghukum itu kalah tetapi tidak mahu mengaku kalah. Allahu Akbar. 

Tun M dan DSAI
Panggilan telefon 9 Mei: Anwar dedah Najib terkedu

Datuk Seri Anwar Ibrahim mendedahkan lebih banyak butiran mengenai perbualan telefon dengan bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak pada malam kejatuhan BN dan Umno daripada kekuasaan selama enam dekad.

Ketika wawancara bersama ThaiPBS, Anwar berkata Najib dalam perbualannya secara berterusan bertanyakan mengenai apa yang difahamkan sebagai percubaan bekas presiden Umno itu mengatur langkah mengekalkan BN sebagai parti pemerintah.

Bagaimanapun, Najib akhirnya terkedu apabila Anwar berkata Najib perlu mengemukakan permintaannya kepada Tun Dr Mahathir Mohamad yang bakal menjadi perdana menteri pada ketika itu.

"Beliau (Najib) berterusan berkata - terdapat kemungkinan untuk mengatur sesuatu kerana kami (BN) tidak berpuas hati dengan keputusan pilihan raya.

"Akhirnya, saya kata, kamu perlu sedar, secara teknikalnya saya di dalam penjara... Ini akan jadi panggilan terakhir kamu kepada saya, selepas ini, kamu perlu berurusan dengan Mahathir.

"Kemudian beliau menjadi terkedu seketika," kata Anwar, petik ThaiPBS.

Perbincangan datang kemudian

Apabila wartawan Suthichai Yoon bertanyakan jika beliau sepenuhnya menutup pintu rundingan mengenai kemungkinan kerjasama dengan BN, Anwar berkata mesej beliau kepada Najib adalah beliau perlu mengaku kalah terlebih dahulu dan perbincangan, jika ada itu boleh dibuat kemudian.

"Najib ada membayangkan beliau sedia untuk berbincang dan berunding tetapi saya tidak layan. Mandat kami cukup jelas, kami menang dengan majoriti yang jelas. (Saya katakan kepadanya) hal ini (perbincangan) akan datang kemudian.

"Jika kamu mahu, kamu boleh berbincang dengan Mahathir, beliau terdiam... tak terkata apa-apa," kata Anwar.

Bagaimanapun, Anwar berkata walaupun beliau menasihatkan Najib untuk mengaku kalah, namun bekas presiden Umno itu menunda pengumumannya sehingga keesokan harinya.

"Beliau enggan (mengaku kalah) sehinggalah keesokan harinya sekitar jam 11 pagi dan malah masih cuba berkeras.

"Sebenarnya ini kerana kesombongannya yang menyebabkan tindak balas sebegini," katanya.

Anwar dibebaskan dari penjara pada 16 Mei selepas menerima pengampunan diraja.

Beliau dipenjarakan atas kesalahan seks luar tabii dan mendakwa pertuduhannya bermotifkan politik.

Mahathir telah berjanji untuk menyerahkan kuasa kepada Anwar dalam masa beberapa tahun lagi.
-malaysiakini
at 9/06/2018 12:00:00 PG

KERENGGA: Panggilan telefon 9 Mei: Anwar dedah Najib terkedu
http://gigitankerengga.blogspot.com/2018/09/panggilan-telefon-9-mei-anwar-dedah.html

Penampakan... 
Wednesday, 5 September 2018
SEBELUM DAN SELEPAS....

Di bawah ini adalah penampilan Musa Aman ketika masih ada jawatan sebagai Ketua Menteri Sabah.
Ini pula wajah terbarunya ketika hadir untuk majlis angkat sumpah hari ini di Kota Kinabalu. 

Beliau sebelum ini dipercayai melarikan diri ke luar negara selepas gagal mempertahankan kedudukannya, tetapi kemudian dikatakan menerima rawatan kesihatan atas masalah kesihatan yang dihadapinya.
Bagaimanapun, oleh kerana tempoh akhir beliau perlu mengangkat sumpah ialah Jumaat ini dan untuk mengelakkan kedudukannya sebagai Adun terlucut, Musa Aman tiada pilihan selain terpaksa hadir untuk angkat sumpah hari ini.

Jauh sungguh perbezaan wajah dan penampilannya antara sebelum hilang jawatan dengan selepas ketiadaan lagi jawatan.

Selepas selesai majlis angkat sumpah ringkas petang tadi, beliau dilaporkan terus kembali semula ke Kuala Lumpur untuk mendapat rawatan susulan.

Hmmm...bagaimana dengan siasatan polis dan SPRM terhadap kesnya? 

(ShahbudinHusin 05/09/2018)
Shahbudin dot com: SEBELUM DAN SELEPAS....
http://shahbudindotcom.blogspot.com/2018/09/sebelum-dan-selepas.html

36 comments:

Pas fokus dua isu menjelang PRK Seri Setia
MUHAMAD FAIZ SULONG 18 OGOS 2018
FacebookTwitterWhatsAppEmailMore19
Pas fokus dua isu menjelang PRK Seri Setia

PETALING JAYA - Pas akan memberi fokus kepada dua isu utama iaitu kegagalan kerajaan menunaikan manifesto Janji 100 Hari serta ketidakseimbangan komposisi kerusi di dalam Dun pada kempen PRK Dun Seri Setia.

Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, kedua-dua isu berkenaan dilihat penting memandangkan ia berkait dengan kepentingan rakyat.

“Dalam konteks negeri, perlu suara pembangkang yang kuat untuk mengimbangi kerajaan. Sekarang kita cuma ada lima suara pembangkang dalam Dun Selangor. Sebab itu kita perlu ada semak dan imbang yang kuat dalam kerajaan negeri.

“Isu kedua adalah apabila peralihan pentadbiran berlaku, rakyat boleh menilai prestasi selama 100 hari yang dijanjikan kerajaan dan sejauh mana mereka mampu menunaikannya," katanya.

Beliau berkata demikian ketika hadir di Pusat Penamaan Calon PRK Seri Setia di Dewan Sivik Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ), hari ini.

Pas meletakkan calonnya, Dr Halimah Ali.

Mengulas lanjut, Tuan Ibrahim berkata, rakyat telah menyatakan kekecewaan terhadap kegagalan kerajaan menunaikan janji di dalam manifesto mereka.

Malah, menurutnya, kerajaan sendiri mengakui kegagalan mereka apabila Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sendiri sekadar memberi markah 33 peratus kepada prestasi pentadbiran sepanjang 100 hari mentadbir.

“Kita melihat pada PRU14 lalu, rakyat ‘termakan’ dengan janji dan manifesto PH kerana mereka ingin melihat perubahan kepada negara.

“Tetapi apa yang berlaku hari ini, mereka meluahkan rasa kecewa menerusi media sosial terhadap kegagalan kerajaan menunaikan manifesto yangbdijanjikan," katanya.
PH = LGBT = UEC = RASIS = ULTRA KIASU = LIBERAL = SEKULAR = PLURAL = NEPOTISME = BOROS KRONI = KELENTONG KRASI = TERORIST = SYIAH = anti melayu = anti islam = ANTI RAJA = EVANGELIST = SUBAHAT KUASA ASING = SLOW SLOW TIPU ( SST )= SELECTIVE PROSECUTION = BN = SIS = G25 = MUNAFIK = KEDEKUT RAKYAT
Dr Mujahid, jadilah ‘gay’
Hasmi Hashim | Diterbitkan 9 Ogs 2018, 12:23 tengah hari | Dikemaskini 9 Ogs 2018, 12:27 tengah hari

ULASAN | Seorang anak buah saya, warga Amerika, umurnya 12 tahun. Dia bercuti sebulan setengah, pulang ke Malaysia.

Dia pulang ke Malaysia ketika ada cerita panas tentang LBGT. Dia tak tahu itu. Dia tidak membaca berita tentang negara ini. Baginya, bagi abang dan kakaknya yang berbeza empat dan tiga tahun lebih tua, “family first”: keluargalah yang perlu diutamakan.

Selepas keluarga, barulah negara mereka: Amerika Syarikat. “Family first” adalah “nilai Amerika” yang ketiga-tiganya belajar di sekolah. Dan memang sistem pendidikan AS—bagi sesetengah orang mengecamnya sebagai ‘sistem Barat’ atau ‘kafir’ itu—mengajarkan bahawa keluarga adalah perkara utama waima dalam hidup bernegara.

Dalam kata lain, negara pun tidak boleh menandingi keluarga. Apatah lagi hal-hal lain. Begitulah asas patriotisme Amerika dibentuk. Seolah-olah keluarga adalah negara, negara adalah keluarga.

Umurnya 12 tahun seperti yang saya tuliskan tadi. Sehinggalah dalam satu perbualan kami, dia memberi komen tentang maksud “gay”. Katanya, gay mempunyai dua makna dalam perbendaharaan kata bahasa Inggeris.

Makna pertama adalah makna yang dikecam ramai orang. Gay, jelasnya, bermaksud seseorang lelaki yang suka kepada pasangan sejenis. Sementara maksud kedua, jelasnya lagi, “gembira” (“happy”).

Maksud kedua itu adalah pengertian yang lebih lama dipakai bagi tamadun manusia. Bukan pengertian pertama. Dan dia pun memberikan contoh ayat, “Hey Uncle Hasmi, I am so gay for you!”

Terjemahan dalam bahasa Melayu, “Hei Pakcik Hasmi, saya gembira untuk anda!”

Di waktu lain, anak buah saya itu ngobrol dengan kakaknya. Dia merasa aneh dengan lelaki yang menyukai kaum sejenis. Jawab sang kakak, “jangan tindas dan bersikap berat sebelah terhadap mereka.”

Jawab sang adik, “ya, tetapi tetap aneh!”

Di dalam masyarakat yang terbuka seperti Amerika Syarikat itu pun, menyukai kaum sejenis tetap dilihat aneh.

Aneh bukan kerana sesiapa yang menyebut atau mengajarkannya sebagai aneh, tetapi daripada rasa awalnya sendiri sudah pun begitu. Perasaan awal itulah barangkali yang disebut dalam Islam sebagai “fitrah”.

Tetapi Amerika tidak memakai hujah agama bagi berhadapan dengan individu LBGT. Terutama begitu rencam dan banyaknya agama di sana.

Khalid jawab MB isu tawaran nilai beli Splash
WARTAWAN SINAR HARIAN 9 OGOS 2018
FacebookTwitterWhatsAppEmailMore366

SHAH ALAM - Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim menegaskan, beliau tidak ada pada sebarang masa membuat tawaran pembelian ekuiti Splash dengan nilai RM2.92 bilion sebagaimana yang dinyatakan Menteri Besar, Amirudin Shari.

Katanya, kenyataan dibuat Amirudin itu hanyalah bagi menjustifikasikan tawaran RM2.55 bilion kerajaan negeri bagi pembelian ekuiti Splash selain mendakwa Amirudin keliru dengan perbezaan maksud ‘jumlah keseluruhan tawaran’ dengan ‘tawaran pembelian nilai ekuiti syarikat’.

“Saya percaya butiran yang dibekalkan jelas menunjukkan bahawa semua tawaran harga yang ditawarkan kepada pemegang konsesi bukan tawaran nilai ekuiti semata-mata.

[ARTIKEL BERKAITAN: Pengambilalihan Splash, siapa kata kena bayar 10 kali ganda?]

“Tetapi, ia adalah berpandukan kepada elemen yang ditetapkan di dalam penstrukturan iaitu jumlah pelaburan yang telah dibuat oleh pemegang saham syarikat konsesi, tempoh pelaburan yang telah dibuat, jumlah hutang atau liabiliti termasuk bon yang ditanggung syarikat konsesi, nilaian aset yang akan diambil alih oleh PAAB pada nilaian 1 kali Nilai Buku (1×Book Value) dan pulangan keuntungan sebanyak 12 peratus setahun,” katanya menerusi hantaran di Facebooknya.

Menerusi hantaran sama, Abdul Khalid turut menyertakan salinan siri tawaran yang dibuat sewaktu beliau menjadi menteri besar, yang terkandung di dalam Kertas Pembentangan di dalam Mesyuarat Majlis Tindakan Ekonomi Negeri dan Kertas Putih serta telah dibentangkan di Dewan Negeri Selangor pada 2013.

Beliau turut menyertakan salinan perincian tawaran pengambilalihan dan jumlah keseluruhan tawaran.

“Justeru, alasan kerajaan negeri bahawa saya juga telah pada 2009 menawarkan sejumlah RM2.92 bilion bagi nilai ekuiti adalah terpesong dan sengaja mahu mengelirukan rakyat.

“Tambahan pula setiap tawaran yang dilakukan kerajaan negeri akan dengan sendirinya terbatal sekiranya terdapat pemegang konsesi yang menolak tawaran dan jika ia tamat tempoh selepas 14 hari ditawarkan.

Tindakan menteri besar menjadikan tawaran tamat tempoh yang saya berikan sebagai justifikasi membayar lebih kepada Splash adalah alasan budak mentah dan tidak bertanggungjawab,” katanya.

Amirudin sebelum ini dilaporkan mendakwa Abdul Khalid sewaktu menjadi menteri besar pernah membuat tawaran melebihi nilai yang dibuat oleh kerajaan negeri hari ini (RM2.55 bilion), tetapi membuat pusingan U setelah melantik juru nilai bebas.

Sebuah portal berita juga melaporkan Amirudin menyalahkan tawaran yang dibuat Abdul Khalid, sebagai salah satu sebab proses penstrukturan air telah tertangguh dan menyebabkan nilai pengambilalihan keseluruhan Splash meningkat kepada RM3.54 bilion berbanding RM1.9 hingga RM2 bilion.
Media Kerajaan Kaburi ekonomi negara
Buka Minda..Mari telusuri tulisan ini.. kemudian berfikir lah...
Arahkan kotak fikir supaya lain Kali bertindak sesuatu mesti untungkan agama, bangsa dan rakyat...

Sebenarnya aku malas nak menulis ttg politik beberape mnggu ni. Malas bukan disebabkan x minat tp, aku sedang jd cctv sambil ketawa dgn gelagat pemimpin ph yg x ubah spt badut2 umno dulu.

Walau berganti kerajaan rupanya x berganti pun persembahan badut politik cma namanya je berbeza.

Media ttp kekang berita pembangkang, mengagung2kan pemerintah walaupun terlalu byk konar baring yg lucu.

Dah hampir seratus hari perintah tiada perubahan apa pun yg ph lakukan. Gst sifar je tu pun bakal diganti dgn sst yg pastinya akan naikkn harga barang malah lebih tinggi dr pemerintahan lama.

Negara pun ttp terus membuat hutang baru walaupun kononnya membatalkan projek mega. Buktinya pengeluaran bon2 bernilai 22bilion kerajaan ph. 

Tutup la bangkai busuk tu dgn tabung harapan ttp juga terhidu.

Dasar pendidikan negara pula jd semakin huruhara dgn pengumuman utk pengiktirafan sijil uec yg tak diiktiraf pun oleh negara luar kecuali taiwan.

Yg peliknya sijil ni bukan berteraskan sistem pendidikan nasional tp sistem yg direka oleh pelampau rasis dong zong. Siapa dong zong ni, mulia sgt ke mereka hingga khadam melayu yg x tahu apa2 sokong sgt sistem pendidikan yg diasaskan oleh golongan pelampau rasis ni.

Malah ikut kajian apa yg dibawa oleh dong zong ni la punca keharmonian nasional beratakan.

Kemudianya islam dijaga oleh golongan songsang agama dgn menyatakan Allah suruh jaga agama lain. Ayat mana dia takwilkan pun x tahu la sedangkan Allah sgt mengutuk dan memberi ancaman keras kpd kekafiran.

Pertanian juga jd bahan lawak, tomato, ikan kembung mmg win. Terbaru ladang ternakan lembu yg jumlahnya x sampai 100 ekor purata utk ladang2 yg beribu hektar mmg menghiburkan utk dijadikan bahan gelak.

Dr sudut ekonomi lg la cacamerba. Janji menifesto tinggal sbg janji yg x tertunai, dosanya kerajaan tanggung lak tu. Jom tepuk tangan pd lawak ni. 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Kos sara hidup rakyat x de satu pun menunjukkn penurunan. Barang semakin mahal, hidup rakyat mmg terhimpit.

Agus pula kritik Janji Pakatan Harapan

1. Rakyat faham jika tol dan bayaran PTPTN belum dapat dihapuskan, harga minyak tidak dapat diturunkan, dan gaji belum boleh dinaikkan. Ini kerana kesemua di atas memerlukan wang, sedangkan negara kita dilanda beban hutang.

2. Apa yang rakyat tidak faham ialah bila kerajaan lambat menyelesaikan janji dan harapan rakyat yang tidak melibatkan kos.

3. Pertanyaan rakyat mudah. Bilakah penyangak, perasuah, pencuri dan penyeleweng kuasa hendak dibawa ke muka pengadilan. Mengapa begitu lambat?

4. Bilakah reformasi institusi parlimen, SPR, dan kehakiman hendak dilaksanakan? Janji dan laungan untuk merubahnya dah terlalu kerap didengar. Isunya, apakah yang akan diubah dan bilakah akan bermula? Mengapa begitu lambat?

5. Bilakah semakan semula terhadap undang-undang yang dikatakan drakonian dahulu seperti Akta MKN, Sosma dan lainnya hendak dipinda atau dimansuhkan? Di peringkat manakah proses semakan atau pemansuhan itu?

6. Rakyat sebenarnya sudah jenuh menunggu untuk melihat reformasi institusi berlaku dalam negara. Harap sekali semuanya dapat dipercepatkan. Bertindaklah segera supaya negara kita boleh cepat melangkah ke depan.

- prof agus
: Kalau mereka yang hidup zaman Mahathir menerajui BN 22 tahun, mereka pasti tidak hairan apa yang PH buat sama dengan BN zaman Mahathir buat.....
LGBT: Kerajaan perlu bimbing, bukan iktiraf

JIKA nak tarbiyyah dan bimbing mereka, kerajaan mesti sediakan pusat pemulihan dan tenaga pembimbing agar mereka insaf dan kembali kepada kehidupan yang normal dan diredhai oleh Allah S.W.T.

Bukan iktiraf mereka, bukan membela hak mereka untuk bebas melakukan apa sahaja aktiviti mereka, mereka ada hak sebagai rakyat Malaysia tetapi hak kerajaan ialah menghalang mereka dari melakukan aktiviti tidak sihat.

Sekiranya mereka diiktiraf dan bebas melakukan apa sahaja aktiviti mereka maka mereka akan merasakan mereka benar dan terlindung akibatnya akan lahir pula generasi baru di kalangan mereka.

Menteri Agama kena sedar bahawa dia bertanggungjawab terhadap perkara ini di dunia dan akhirat, jangan kerana undi dan nak sokongan semua pihak sehingga berikan ruang kepada golongan ini untuk berbuat apa sahaja.

Gunakan kuasa sebagai kerajaan untuk pulihkan mereka, sayangi dan perjuangkan hak mereka bukan dengan memberikan kebebasan tapi kembalikan mereka ke jalan Allah S.W.T.

USTAZ ROSLI ABDUL JABAR
Kalau tak fitnah, tak ada isu PH nak “kencing” rakyat

Sehari dua ini isu Mat Sabu kunjung majlis syiah. Dr Rozaimi kononnya bersangka baik. Tanya samada gambar itu edit atau tidak. Kalau isu kena kepada PAS mulut terus 'laser' kutuk hilang sngka baik.

Isu Syiah ini PAS telah menjelaskan bahawa tidak semua syiah itu sesat kerana ada yang menghampir pendapat ahli sunnah. Begitu juga PAS mengajar ahli-ahli tentang politik kenapa wujudnya syiah dan apa sebenarnya negara Iran sekarang.

Tapi malangnya yang bodoh dan merapu tak faham kerja nak buat fitnah. Kalau tak fitnah mungkin kerajaan PH tak mampu nak jawab isu-isu yang banyak mereka kencing rakyat.

Jadi tak hairan mengikut maklumat satu peruntukkan besar untuk membina cybertropper untuk mengatasi isu kebangkitan rakyat di media sosial.

DAN MENJADI SATU SENJATA PH IALAH MENIPU & MEMBUAT FITNAH.

..................

Kebebalan puak cybertropper PH yang tak pernah berhenti...'tempek gambaq', lepas tu mai gengnya konon-konon buat soalan...

Utk makluman mangkuk ayun sekalian, individu sebelah TGHH tu adalah Syeikh Ahmad Badreddin, Mufti Syria yg bermazhab fiqh as-Syafi'e...ertinya mazhab fiqh dia dgn majoriti rakyat Malaysia ni sama...



dia dilantik sebagai Mufti Syria sejak 2005 iaitu sebelum konflik perang yg masih berlarutan hingga ke hari ini tercetus....dan dia masih kekal sebagai Mufti sehingga ke hari ini...walau apa pun posisinya, walau apa pun stand nya dalam konflik tersebut...jangan dok buat fitnah kalau x kenai orang...

alfaqir ilallah ppk
Rompak GST: Alasan PH tak laksana janji manifesto
NOR AINNA HAMZAH 10 OGOS 2018
FacebookTwitterWhatsAppEmailMore1.5K

SHAH ALAM - Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menyelar Menteri Kewangan, Lim Guan Eng yang dilihat sekali lagi memberikan kenyataan politik yang tidak benar berhubung tuduhan BN merompak RM18 bilion daripada wang tuntutan cukai barang dan perkhidmatan (GST).

Najib menerusi kenyataan di laman sosial Facebooknya menegaskan tuduhan Guan Eng itu tidak berasas sama sekali.


Menurutnya, apa yang mungkin terjadi ialah, apabila kerajaan PH mensifarkan GST pada 1 Jun lalu, perniagaan boleh menuntut kesemua cukai input GST mereka serta merta menyebabkan semua peniaga-peniaga meluru untuk membuat tuntutan cukai input GST, sama ada mereka membuat jualan atau sebaliknya.

”Oleh kerana kerajaan PH kehilangan pendapatan bagi tiga bulan apabila GST disifarkan dan SST belum lagi dilaksanakan, kerajaan PH mungkin sudah membelanjakan wang dalam akaun Kumpulan Wang Amanah Disatukan yang sepatutnya digunakan untuk disalurkan kepada akaun amanah tuntutan GST bagi menampung perbelanjaan bulanan kerajaan,” katanya.

Najib berkata, sebagai akibatnya, kerajaan PH mengalami kesukaran untuk membayar tuntutan-tuntutan GST yang begitu banyak dan dibuat sekaligus dan memerlukan seseorang untuk dipersalahkan.

”Sebagaimana biasa, kesalahan itu dituding ke arah kerajaan BN walaupun ia adalah kesilapan kerajaan PH sendiri,” katanya.

Menurutnya, dakwaan kononnya BN ‘merompak’ RM18 bilion wang GST mungkin dapat dimasukkan sekali dengan ‘hutang negara RM1 trilion’ yang digunakan sebagai alasan PH untuk tidak melaksanakan janji manifesto mereka, membatalkan atau mengurangkan bantuan kepada rakyat atau membayar tuntutan GST kepada pemilik perniagaan.

”Memandangkan laporan polis dan SPRM sudah dibuat dan PAC menyatakan akan membuat siasatan terhadap dakwaan ‘rompakan’ RM18 bilion ini, saya bersedia memberi kerjasama sepenuhnya sebagai bekas Menteri Kewangan agar kebenaran dapat didedahkan,” katanya.

Najib berkata, jika dakwaan berkenaan didapati tidak benar, maka Guan Eng telah memperdaya Parlimen ketika beliau membuat tuduhan serius itu.

“Apabila itu berlaku, saya amat berharap Speaker Dewan Rakyat tidak lagi melindungi Lim Guan Eng kerana dewan yang mulia itu bukanlah tempat atau ruang bagi membuat dakwaan tidak berasas dan tuduhan yang bermotifkan politik.

Sikap Guan Eng yang terus membisu dan tidak berani memberi jawapan kepada syarikat paip gas milik kerajaan China yang membuat kenyataan global bahawa Guan Eng dan Tony Pua menipu dan cuba memfitnah mereka dengan mendakwa syarikat itu berpakat dengan kerajaan BN dalam ‘penggubahan wang haram’ juga dipersoalkan oleh Najib.

“Sebagaimana kutipan cukai dan pendapatan lain, kesemua kutipan GST dibayar terus ke dalam Kumpulan Wang Amanah Disatukan kerajaan. Dari situ, dana dibayar ke dalam akaun amanah tuntutan GST setiap bulan bagi memenuhi keperluan pembayaran tuntutan secara berterusan.

“Ini dibenarkan oleh undang-undang dan memenuhi peruntukan Akta GST 2014, yang dibentangkan di Parlimen di mana pemimpin PH juga hadir termasuk Guan Eng sendiri, maka sudah tentu beliau tahu,” katanya.

Najib berkata, atas dasar itu, tiada wang atau dana ‘dirompak’ kerana kutipan wang GST semua dimasukkan ke dalam akaun Kumpulan Wang Amanah Disatukan.

[ARTIKEL BERKAITAN:Rompak GST: Bekas KSU Perbendaharaan buat laporan SPRM]

[ARTIKEL BERKAITAN:Bekas KSU Perbendaharaan nafi kerajaan BN rompak RM18b]

Menurutnya, di bawah sistem GST, pemilik perniagaan boleh menuntut cukai input GST mereka apabila mereka membuat jualan, mengutip GST daripada pengguna akhir dan membayar GST yang dikutip kepada kerajaan.
Mufti P Pinang: Seni bukan untuk tujuan liar dan tak bermoral
Diterbitkan 10 Ogs 2018, 3:05 petang | Dikemaskini 10 Ogs 2018, 3:26 petang

Golongan yang kecewa dengan penurunan potret aktivis lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) dalam pameran fotografi tidak faham erti kebebasan, kata Mufti Pulau Pinang.

“Apa yang mereka perjuangkan sebenarnya ialah kebebasan haiwan kerana kebebasan manusia mestilah dibatasi agama dan adat,” kata Datuk Seri Dr Wan Salim Wan Mohd Noor dipetik Sinar Harian.

Wan Salim berkata demikian sebagai menggesa agar kerajaan Pulau Pinang tidak tunduk dengan desakan yang diterima susulan penurunan potret aktivis LGBT, Nisha Ayub dan Pang Khee Teik dalam festival pameran fotografi Stripes and Strokes di George Town.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Mujahid Yusof semalam mengaku mengarahkan potret aktivis LGBT itu diturunkan dengan menyifatkan ia berbentuk promosi serta bertentangan dengan polisi kerajaan berhubung isu LGBT.

Tambah Wan Salim, Islam tidak menentang aktiviti seni tetapi perlu mengikut batas agama dan adat.

“Biarlah segala kegiatan seni yang kita lakukan mampu menyumbang kepada pembinaan peribadi dan jati diri bangsa kita, bukan seni yang liar dan tidak bermoral yang boleh membawa bangsa dan negara kita ke jurang keruntuhan,” katanya dipetik sebagai berkata.

Dalam perkembangan sama, Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria memuji dan menyokong tindakan Mujahid dalam menangani perkara itu.

"Tahniah dan syabas diucapkan kepada menteri agama kerana berani menyatakan kebenaran dan secara tidak langsung mempertahankan kredibiliti institusi agama Islam," katanya.

Harussani juga berkata mempromosi ikon LGBT merupakan usaha untuk "menggalakkan dan mengiktiraf" golongan berkenaan.

"LGBT adalah perbuatan mungkar yang dilaknat dan diharamkan oleh Allah sama ada dilakukan secara terang atau sembunyi.

"LGBT juga merupakan perbuatan terkutuk yang menyalahi kemuliaan seseorang manusia kerana menafikan hak berhubungan melalui perkahwinan yang sah dan diiktiraf syarak.

"Perbuatan mempromosi ikon-ikon LGBT di khalayak ramai adalah usaha untuk menggalakkan dan mengiktiraf perbuatan haram tersebut," katanya.
Rafizi: Azmin, Zuraida, Tian mahu kerjasama dengan PAS PRU lalu
Diterbitkan 9 Ogs 2018, 5:20 petang | Dikemaskini 9 Ogs 2018, 6:12 petang

Di tengah kehangatan bahang pemilihan PKR, naib presiden parti itu, Rafizi Ramli, mendakwa pesaingnya untuk jawatan timbalan presiden, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu bekerjasama dengan PAS pada pilihan raya umum (PRU) lalu.

Selain Azmin, Rafizi turut menamakan dua lagi pemimpin kanan PKR iaitu ketua wanitanya, Zuraida Kamaruddin dan seorang lagi naib presiden, Tian Chua.

Kata Rafizi mereka menyokong kerjasama PKR dengan PAS bagi mengelakkan Pakatan Harapan (HARAPAN) berdepan dengan pertembungan tiga penjuru.

Pendedahan itu dibuat Rafizi selepas tinjauan kaji selidik menerusi telefon dijalankan pihaknya kepada ahli PKR menerima kritikan daripada penyokong Azmin.

Baca: Tinjauan telefon: Ahli PKR dakwa Rafizi ceroboh data peribadi

"Pasukan saya di Invoke bertanggungjawab menjalankan kaji selidik dan memprofil pengundi-pengundi sepanjang kempen PRU ke-14 yang lepas.

"Antara lain, saya bertegas sejak awal bahawa pertandingan tiga penjuru yang melibatkan PAS akan memberi kemenangan kepada PKR/Pakatan Harapan, walaupun saingan saya Datuk Seri Azmin Ali menentang kerjasama dengan Pakatan Harapan dan mahu mengelakkan pertandingan tiga penjuru melalui kerjasama politik dengan PAS.

"Oleh kerana Invoke mempunyai data pengundi yang membolehkan kami membuat kajianlah, maka saya dan sahabat-sahabat berjaya meyakinkan pimpinan untuk meneruskan pertandingan tiga penjuru, walaupun pimpinan lain seperti Datuk Seri Azmin, saudara Tian Chua, saudari Zuraida mahu meneruskan kerjasama dengan PAS," kata Rafizi.

Pada pemilihan PKR yang dijadual bermula 14 September depan, Rafizi akan mencabar Azmin bagi jawatan timbalan presiden PKR yang kini disandang menteri hal ehwal ekonomi itu.

Manakala Zuraida akan bertanding merebut jawatan naib presiden dan Tian pula akan mempertahankan jawatannya - juga sebagai naib presiden PKR.

Kedua-dua Zuraida dan Tian dilihat berada dalam kem Azmin.

Pada pilihan raya umum lalu, HARAPAN yang terdiri daripada PKR, DAP, AMANAH dan BERSATU mencipta sejarah apabila buat pertama kalinya berjaya menumbangkan BN yang telah berkuasa selama 61 tahun.

PAS pula bersendirian membentuk gabungan yang dikenali sebagai Gagasan Sejahtera, memenangi dua negeri di Kelantan dan Terengganu.


Menurut Rafizi, tidak ada pihak daripada kalangan pimpinan PKR atau HARAPAN sebelum ini menuduh beliau serta Invoke melanggar undang-undang.

"Satu-satunya pihak sebelum ini yang mendakwa Invoke melanggar undang-undang dan mahu operasi kami ditutup adalah Umno.

"Saya berharap saingan saya tidak meminjam modal kempen yang sama dari Umno dalam saingan ini.

"Saya mengingatkan diri saya dan sahabat-sahabat yang bertanding agar memberi tumpuan kepada wawasan kita untuk memperkuatkan parti, bukannya menyerang dan membuat tuduhan seperti ini," katanya.

Malaysiakini sedang berusaha mengubungi pihak Azmin untuk mendapatkan reaksi.
K'jaan HARAPAN mungkin dah belanja wang GST RM18 bilion
Diterbitkan 10 Ogs 2018, 4:39 petang | Dikemaskini 10 Ogs 2018, 5:11 petang

Bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak mendakwa kerajaan Pakatan Harapan (HARAPAN) mungkin sudah membelanjakan RM18 bilion wang pembayaran balik Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).

Najib berkata, dakwaan Menteri Kewangan, Lim Guan Eng bahawa BN merompak wang tuntutan GST adalah tidak berasas sama sekali.

Ini kerana katanya, seperti kutipan cukai dan pendapatan lain, kesemua kutipan GST dibayar terus ke dalam Kumpulan Wang Amanah Disatukan kerajaan.

Dari situ, katanya, dana dibayar ke akaun amanah tuntutan GST setiap bulan bagi memenuhi keperluan pembayaran tuntutan secara berterusan.

"Ini dibenarkan oleh undang-undang dan memenuhi peruntukan Akta GST 2014, yang dibentangkan di Parlimen di mana pemimpin HARAPAN juga hadir termasuk Guan Eng sendiri, maka sudah tentu beliau tahu," kata Najib dalam satu kenyataan hari ini.

Justeru, kata Najib tiada wang atau dana ‘dirompak’ kerana kesemua kutipan GST dimasukkan ke dalam akaun Kumpulan Wang Amanah Disatukan.

"Oleh kerana kerajaan HARAPAN kehilangan pendapatan bagi tiga bulan apabila GST disifarkan dan SST belum lagi dilaksanakan, kerajaan HARAPAN mungkin sudah membelanjakan wang dalam akaun Kumpulan Wang Amanah Disatukan yang sepatutnya digunakan untuk disalurkan kepada akaun amanah tuntutan GST bagi menampung perbelanjaan bulanan kerajaan.

"Akibatnya, kerajaan HARAPAN mengalami kesukaran untuk membayar tuntutan-tuntutan GST yang begitu banyak dan dibuat sekali gus dan memerlukan seseorang untuk dipersalahkan.

"Sebagaimana biasa, kesalahan itu dituding ke arah kerajaan BN walaupun ia adalah kesilapan kerajaan HARAPAN sendiri," katanya.

Bagaimanapun Najib berkata beliau bersedia memberikan kerjasama sepenuhnya kepada polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) selaku bekas Menteri Kewangan.

"Jika dakwaan ini didapati tidak benar, maka Lim Guan Eng telah memperdaya Parlimen ketika beliau membuat tuduhan serius itu.

"Apabila itu berlaku, saya amat berharap Speaker Dewan Rakyat tidak lagi melindungi Lim Guan Eng kerana dewan yang mulia itu bukanlah tempat atau ruang bagi membuat dakwaan tidak berasas dan tuduhan yang bermotifkan politik," katanya.

Ketika membentangkan RUU Akta Cukai Barangan dan Perkhidmatan (Mansuh) 2018 Selasa lalu, Lim mendedahkan audit dalaman Jabatan Kastam mendapati tabung bayaran balik GST kekurangan hampir RM18 bilion.

Baca: 'Audit dedah salah guna RM18 bilion tabung bayar balik GST'

Beliau mendakwa kerajaan BN memalsukan akaun dan menyalahgunakan dana dalam akaun bayaran balik GST untuk menutup defisit dasar kewangan kerajaan.

Bagaimanapun, Lim enggan mengaitkan perkara itu dengan Najib, sebaliknya berkata bekas setiausaha perbendaharaan, Tan Sri Irwan Serigar Abdullah pasti "tahu" mengenainya.

Irwan menafikan dakwaan bahawa kerajaan BN telah merompak bayaran balik GST dan membuat laporan kepada SPRM pagi ini.
Ekonomi Negara Terus Merudum Di Bawah PH

Bank Negara Malaysia (BNM) menyuntik sebanyak RM66 billion semenjak dua bulan lalu bagi menyelamatkan Ringgit Malaysia agar tidak terus merosot menjadi RM4.50 berbanding USD 1.

Demikian ditegaskan oleh Gabenor BNM, Nor Shamsiah Mohd Yunus.

Ini bermakna kerajaan Pakatan Harapan (PH) telah memperjudikan wang rakyat di pasaran matawang antarabangsa di mana BNM menjadi salah satu pedagangnya.

Kenyataan Shamsiah tersebut mengingatkan saya pada kenyataan mantan Gabenor BNM, Tan Sri Dr. Zeti Akhtar Aziz bahawa BNM juga mengalami kerugian sebanyak RM35.009 billion sepanjang 1988-1994.

Kedua-dua kerugian terbesar dalam sejarah kewangan negara tersebut berlaku di era pentadbiran Perdana Menteri Malaysia Keempat dan Ketujuh, Dr. Mahathir Mohamed.

Suntikan sebanyak RM66 billion bagi menyelamatkan Ringgit Malaysia jauh lebih besar dari sebelumnya, malah ringgit terus merudum dan tidak mendapat kepercayaan masyarakat perdagangan antarabangsa SEMENJAK KERAJAAN PAKATAN HARAPAN MENTADBIR MALAYSIA.

Apakah Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri, Menteri Kewangan dan Menteri Hal Ehwal Ekonomi tidak tahu mengurus ekonomi dan kewangan negara?

Apakah peranan dan tanggungjawab yang telah dimainkan oleh jemaah kabinet dalam perkara ini?

Apakah RAKYAT MALAYSIA harus terus berpeluk tubuh dan menanti sehingga lima tahun lagi untuk menukar kerajaan?

: Pakatan Harapan nampak cantik tapi berulat, apataknya PKR dulu UMNO, BERSATU sah memang UMNO, DAP kita tahu dah lama Cina yang tak bersyukur dan AMANAH semua juga tahu pengkhianat perjuangan Islam. Serah negara kepada PH maknanya serah kepada penyangat juga lah....
Netizen persoal Mat Sabu sertai majlis Syiah

Pemergian Menteri Pertahanan, Mohamad Sabu ke salah sebuah markas Syiah di Selatan Thailand, tiga hari lalu, menjadi persoalan netizen media sosial di Malaysia, khususnya Ahli Sunnah Wal Jamaah yang menolak fahaman itu.

Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu, dikatakan menyertai majlis korban di masjid Zainabiyyah di Phatthalung, yang menjadi markas Syiah di wilayah itu.

Kehadiran beliau yang turut memberi ucapan pada perhimpunan di masjid berkenaan dimuat naik dalam akaun Facebook pemimpin dan pengikut Syiah di markas berkenaan.

Antara yang turut hadir pada majlis berkenaan ialah pegawai polis dan tentera Thailand. Pada majlis itu, Mat Sabu turut menyembelih seekor lembu kurban.

Netizen media sosial mempertikaikan sama ada pemergian Mat Sabu ke majlis berkenaan dilakukan secara diam-diam sebagaimana beliau ke Syria, sebelum ini.

Pada 2013 lalu, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) menjelaskan bahawa semua ajaran atau fahaman Syiah di Malaysia adalah menyeleweng daripada pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah dan hukum syarak.

Malah, Jakim juga menafikan sekeras-kerasnya dakwaan mengatakan ada fahaman Syiah yang mempunyai persamaan dengan pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah di negara ini.

Jakim yang menjalankan kajian mendapati, dakyah Syiah sebagai sebuah mazhab berasaskan aliran Syiah Imamiyyah Ithna ‘Ashariyyah atau Imam Dua Belas mula aktif di Malaysia selepas kejayaan Revolusi Iran pada 1979.

Mat Sabu sebelum ini didakwa mengikut fahaman Syiah.

Malah, pada 2013 lalu, Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri (KDN) ketika itu, Datuk Abdul Rahim Mohamad Radzi mengesahkan bahawa Mat Sabu yang ketika itu Timbalan Presiden PAS, adalah pengikut fahaman Syiah.

Abdul Rahim pada sidang media di Putrajaya, pada 12 Disember 2013 berkata, kenyataan itu berdasarkan kepada 10 fakta dan maklumat yang dikumpul oleh KDN, termasuk keterangan daripada Mohamad sendiri.

Antaranya, Mat Sabu pernah menggesa supaya umat Islam mencontohi kepimpinan Islam berdasarkan cara Imam Khomeni melalui tulisannya bertajuk ‘Teladan Pemerintahan Nabi Yusof, Khomeni’ dalam ruangan Fikrah yang terbit dalam akhbar Harakah pada 5 hingga 15 Julai 2008.
Rakyat Rata-rata Bosan Dengan Alasan Berbelit PH

Rata-rata poll yang dibuat sama ada daripada penyokong PAKATAN HARAPAN atau pihak berkecuali menunjukkan rakyat sangat tidak suka dengan pembohongan demi pembohongan yang dibuat oleh Pakatan Rakyat untuk mengelak menunai janji manifesto dengan pelbagai alasan yang sebahagian alasan itu ada yang direka-reka untuk menguatkan hujah untuk kerajaan tak menunaikan janji.

Rakyat sedar bahawa ada perkara tak boleh disegerakan tapi kalau mereka cipta pelbagai alasan yang kadang kala menipu rakyat dengan maklumat dan fakta palsu, itu sebenarnya bukan nak menyelesaikan masalah rakyat tapi nak memenuhi nafsu dendam terhadap Najib.

Rakyat juga pelik, projek kereta ketiga Formula F1 boleh disegerakan. Tahap marah rakyat kini berana minumum 20%, jika sudah mencapai empty 0% semasa itu pimpinan PAKATAN HARAPAN baru kenal langit tinggi atau rendah.

: Rakyat kena buktikan AMARAN ini pada PRK di SERI SETIA....
Mat Sabu juga menyatakan kekaguman dengan kepimpinan dan perjuangan pemimpin Revolusi Iran 1979, Imam Ruhollah Khomeini yang mana banyak mencorak pemikiran beliau dalam ucapannya sebagai Timbalan Presiden PAS pada 13 Julai 2011.

Beliau juga secara terang-terangan memuji Setiausaha Agung Syiah Lubnan iaitu Sayyid Hassan Nasrallah dan mengaku beliau dan isteri kerap bertemu dengan pemimpin berkenaan lebih daripada empat hingga lima kali.

Berdasarkan maklumat, beliau juga didapati membuat lawatan ke sebuah masjid Syiah di Kampung Aluar, di wilayah Satun, Selatan Thailand serta melakukan kunjungan ke atas pemimpin Syiah di sana pada tahun 2011.

Mat Sabu turut didapati beberapa kali menghadiri kelas pengajian yang dikendalikan ustaz berfahaman Syiah pada 2011 di Bukit Merah, Semanggol, Perak.

Selain itu terdapat saksi di mana seorang tok guru yang melihat Mat Sabu sendiri menunaikan solat dengan menggunakan sebiji batu kecil leper di tempat sujudnya, yang merupakan amalan sinonim dengan golongan Syiah sekali gus membuktikan Mat Sabu adalah salah seorang penganut Syiah.

Bagaimanapun, sehari selepas kenyataan KDN itu, Mat Sabu menafikan bahawa beliau adalah pengamal fahaman Syiah.

Beliau mengakui memuji kepimpinan dan perjuangan ulama Syiah Iran, Imam Khomeini yang juga ikon mazhab, tetapi menafikan ia bermakna beliau pengikut Syiah.

“Tuduhan mengatakan saya amalkan Syiah, saya tetap nafikan. Dakwaan kagum dengan Khomeini, saya ucap terima kasih.

“Saya memang kagum dengan kepimpinan Khomeini kerana dia seorang pemimpin yang boleh membawa orang Islam berdiri sendiri. Saya juga kagum dengan Setiausaha Agung Hezbollah Sayyid Hassan Nasrullah,” katanya yang menjelaskan akan mengambil tindakan terhadap, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang ketika itu menjadi Naib Presiden UMNO, kerana menuduhnya Syiah.

Mat Sabu juga berkata, beliau akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Abdul Rahim kerana didakwa mengemukakan bukti yang memfitnahnya.

Sumber : https://www.ismaweb.net
: Dr Rozaimi, Maza tutup mata telinga atas isu ini.....

PENYAMUN CABAR PEROMPAK

Najib cabar lapor polis, Apa lagi Lim Guan Eng dan PH nak? Lapor ajelah kalau bukan “persepsi”

Datuk Seri Najib Tun Razak cabar Lim Guan Eng lapor polis isu dakwaan konon RM19 bilion bayaran balik cukai barang dan perkhidmatan (GST) ‘dirompak’ Barisan Nasional (BN).

Bekas perdana menteri itu berkata, di sebalik tuduhan liar di Parlimen kerana Pakatan Harapan (PH) ada imuniti, Guan Eng sepatutnya secara peribadi buat laporan polis dengan nyata secara jelas BN telah rompak dana tersebut.

“Berikutan cara pengurusan ekonomi yang tersasar kerajaan baharu ini, mereka (menteri kewangan) kini menuding jari ke arah kerajaan BN. Ini adalah sebab sebenar mengapa banyak janji manifesto PH kekal tidak ditunaikan.

“Juga mengapa program bantuan kepada golongan memerlukan pula dipotong manakala kenaikan gaji kakitangan awam dibekukan, dan bukanlah kerana tuduhan ciptaan mereka kononnya hutang negara adalah RM1 trilion.

“Kemudian dakwa BN ‘merompak RM19 bilion daripada dana tuntutan GST’,” kata Najib dalam nada sindiran sebagai ulas kegagalan PH tunai pelbagai janji manis manifesto mereka sendiri dengan cipta banyak dalih baharu.

Minggu lepas, Guan Eng mengejutkan Dewan Rakyat dengan berkata BN ‘merompak’ wang bayaran balik GST dan akibat itu wujudnya kekurangan sebanyak RM19 bilion wang yang tidak dibayar balik kepada peniaga sejak 2015.

Setakat ini, Ahli Parlimen BN Rembau, Khairy Jamaluddin membuat laporan polis berhubung dakwaan itu dan mahu kes tersebut dibawa kepada pihak mahkamah jika benar berlaku ‘rompakan’ seperti ditohmah Guan Eng.

Sistem GST 6 peratus mula disifarkan pada 1 Jun lepas dan kerajaan PH bakal memperkenalkan semula cukai jualan dan perkhidmatan (SST) bermula 1 September depan sempena Hari Kebangsaan 2018 dengan kadar 16 peratus.

Najib berkata, kerajaan PH juga perlu membayar balik cukai input sebanyak RM8 bilion kepada peniaga bagi GST yang dibayar ke atas pembelian dan perbelanjaan (termasuk import barangan) untuk bulan April dan Mei.

“Kesemua itu melibatkan kurangan sebanyak RM31 bilion bagi tahun ini.” Justeru beliau berkata, defisit pendapatan daripada GST itu menyebabkan PH potong bantuan kepada golongan miskin dan tidak naik gaji penjawat awam.

Mengulas lanjut Najib berkata, kerajaan PH sebaliknya lebih minat menyalahkan BN atas kegagalan laksana janji manifesto kempen pilihan raya umum mereka dan berlindung di sebalik kekebalan diberikan oleh Parlimen.

Ini termasuk dengan buat dakwaan jahat konon BN ‘rompak’ RM19 bilion wang bayaran balik GST yang kemudian terbukti tidak benar setelah dinafikan sendiri oleh pihak Jabatan Kastam Diraja Malaysia sendiri minggu lalu.

Najib yang juga bekas menteri kewangan turut mengingatkan orang ramai tentang kemungkinan cukai baharu diperkenalkan oleh kerajaan PH bagi tampung kekurangan hasil akibat pemansuhan GST. – Mynewshub.TV

: Setelah pengalaman PRU-14 banyak perkara dimanipulasi oleh pihak PH untuk jatuhkan BN, jadi rakyat mula ragui apa kenyataan pimpinan PH. Jalan terbaik biar pihak berkuasa menyiasat untuk mengesahkan kebenarannya. Tapi kenapa PH tak berani?....
KBB...my bosom buddy...Masih hangat lagi berita berkaitan Dr. maszlee ni....tentu kau pun terkejut king kong bila mendengar berita sensasi tu kan????

Secara logik akal mereka ynag berfikiran waras....Apa lah yang nak diherankan sangat bila Menteri Pendidikan Cap Kasut Hitam ni menerima lantikan sebagai Presiden IIUM. Dah memang itu standard pemikiran dia.

Walau pun dia ada taraf "Doctorate", tapi itu tidak bermakna dia terkecuali dari menjadi seorang MUNAFIK selagi dia gagal menunaikan janji yang dia buat.

Jangan cerita pasal Janji nak hapuskan tol menghala ke Simpang Renggam seperti yang dijanjikan sewaktu Pilihan Raya Umum yang lalu.

Nak tunaikan janji dia pada diri dia sendiri pun dia tak mampu. Inikan pulak janji dia nak meningkatkan taraf pendidikan di Malaysia. Memang entah ke mana la jawabnya...kena humban ke laut aje kot !!!

Itu pasal la idea dia yang paling bernas setakat ini ialah menukar warna kasut sekolah dari Putih kepada Hitam sebab itu merupakan representasi hati dan jiwa dia sendiri yang masih bengong tak berkesudahan tu....betul tak bhai????
Sobat2, terutamanya melayutakberkhatan...Kau orang tau tak, pengguguran tuduhan terhadap Ah Beng dalam kes Banglownya tu adalh atas arahan dari pemimpin tertentu dalam PH sendiri. Kenapa.. sebabnya Tun M sendiri pun menzahirkan rasa terkejut beroknya bila AB ni dibebaskan dari segala tuduhan tanpa melalui perbicaraan dalam mahkamah.

Kemungkinan besar, ini adalah atas arahan LKS kepada Tommy and Friends, yang mana kita semua tau adalah peguam bela AB dalam kes tu dulu.Jadi TT telah gunakan kuasanya sebagai AG untuk arahkan mahkamah menggugurkan kes tu ..dan dah tentu lah terpaksa dipatuhi walaupun dengan berat hati.

Kini..2 September telah diistihyarkan sebagai Hari terkejut Se Malaya, dan akan dibuat sambutan besar2an setiap tahun. Bntahan dari majlis peguam , terutama Cynthia Gabriels tak diendahkan langsung. Dah nampak peroses keadilan di Msia ni semakin terhakis dengan teruknya. Ramai pemimpin2 PH ynag terlibat dengan kes2 jenayah telah dibebaskan tanpa melalaui perbicaraan di mahkamah.

Nampak gayanya...janji2 PH untuk pengasingan kuasa antara politik dengan judisiari tak ditunaikan..malah ditingkatkan ke tahap paling maksima untuk kepentingan politik mereka. Padan muka rakyat Msia yang telah mengundi mereka...ternyata kamu semua telah dikincinkan kaw2 dengan mereka bhai !!
Geng...kau perasan tak hal ni beb ????

Rakyat Msia,khususnya golongan marhaein macam aku ni, semuanya TERKEJUT bila Ah Beng, Menteri Rejim Pakatan Hancing ni KELIRU pasal kategori bahan basah sehingga menyebabkan semua benda dikenakan SST.

Alasan Si Menteri DAPigs ni, dia tengok senarai bahan basah tu semuanya macam bahan makanan mewah. Jadi dia kira semua tu patut dikenakan cukai SST 10+6 peratus.

Tapi tak heran la kalau Si Menteri DAPigs ni boleh jadi KELIRU pasal bahan mentah ni. Orang tak pernah pergi pasar, mana dia kenal bahan basah. Yang dia tau basah, Pendedak Rejim Pakatan Hancing tu je.

Tambahan pulak, isu pasal dia KELIRU tu hanya taktik untuk membuatkan rakyat tak TERKEJUT pasal keputusan mahkamah yang menggugurkan dakwaan rasuah terhadap diri dia sebelum ini. Jadi dia buat-buat la KELIRU...setuju tak bhai!!!
Kengkawan semua, termasuk lah KBB...Hari ini pecah berita, Dr Maszlee telah melantik dirinya sendiri sebagai Presiden UIAM hari ni.

Rakyat Msia nak ucapakan tahniah tak terhingga di atas perlantikan tu. Kami masih ingat kata2 Dr. Maszlee yang mengaskan IPTA mestilah dibebaskan dari segaal pengaruh parti politik..ada kuasa autonomi. tapi nampak gayanya dia telah terlupa kata2 nya tu. kita pun tak faham kenapa dia beriya2 sangat nakkan jawatan tu..sedangkan jawatan sekarang sebagai menteri pendidikan ni pun dah culup berat untuk ditangani. Tengok aje lah apa kah sumabngannya sejak jadi menteri tu..setakat iktiraf UEC dan kuat kuasakan pemakaian kasut hitam paad pelajar2 sekolah aje. Takde pun satu polisi atau dasar baru yang betul2 memberi impak positif kepada sistem pendidikan negara diperkenalkannya.

Rata2 rakyat mempertikaikan perlantikan tersebut...ini dah sebijik sama macam apa yang dilakukan oleh mantan PM ke 4 yang telah melantik PM Ke 7 untuk jadi pengerusi khazanah Bhd. baru2 ni. Dah tentu lah...anak didik PM tu mengikut jejak langkan mentornya kan.

Maalh beberapa orang pimpinan2 tertinggi DAP juga mempewrsoalkan perlantikan tu. Mereka melihat takde sebab yang perlu untuk Dr Maszlee menyandsang jawatan tu. Sebagai menteri kanan, tak sepatutnya Maszlee mengambil tindakan tersebut. Tumpukan perhatian untuk memajukan MOF agar pendidikan Msia setanding dengan negara2 serantau seperti Spore.

Kadang2 kalau rakyat mengatakan menteri2 PH ni dah macam Badut..tau pulak marah dan melenting sakan, tapi hakikatnya itu lah yang terjadi. maszlee ni dah jadi tamak jawatan ke..tak cukup lagi jawatan menteri tu. Serahkan aje lah Presiden UIAM tu pada ahli akademik lain yang bebas dari sebarang pengaruh politik, takkan lah takde sorang pun dalam Msia ni yang layak untuk jawatan tu kot !!!!

Haah..stu lagi Warga Simpang Renggam nak tanya...mana janji untuk hapuskan Tol ke Spg, Renggam tu??? Dulu masa berkempen, cakap kalau dia menang, tuntut agar janjinya tu ditunaikan ..kini dah lebih 100 Hari...Haboook pun tarak. Bila dituntut, buat bodo aje ataupun memang jenis betul2 bodo kot ???

Geng najib aku kecian najib..
Panggilan telefon 9 Mei: Anwar dedah Najib terkedu
5 Sep 2018, 9:13 malam (Dikemaskini 5 Sep 2018, 11:06 malam)

Datuk Seri Anwar Ibrahim mendedahkan lebih banyak butiran mengenai perbualan telefon dengan bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak pada malam kejatuhan BN dan Umno daripada kekuasaan selama enam dekad.

Ketika wawancara bersama ThaiPBS, Anwar berkata Najib dalam perbualannya secara berterusan bertanyakan mengenai apa yang difahamkan sebagai percubaan bekas presiden Umno itu mengatur langkah mengekalkan BN sebagai parti pemerintah.

Bagaimanapun, Najib akhirnya terkedu apabila Anwar berkata Najib perlu mengemukakan permintaannya kepada Tun Dr Mahathir Mohamad yang bakal menjadi perdana menteri pada ketika itu.

"Beliau (Najib) berterusan berkata - terdapat kemungkinan untuk mengatur sesuatu kerana kami (BN) tidak berpuas hati dengan keputusan pilihan raya.

"Akhirnya, saya kata, kamu perlu sedar, secara teknikalnya saya di dalam penjara... Ini akan jadi panggilan terakhir kamu kepada saya, selepas ini, kamu perlu berurusan dengan Mahathir.

"Kemudian beliau menjadi terkedu seketika," kata Anwar, petik ThaiPBS.

Perbincangan datang kemudian

Apabila wartawan Suthichai Yoon bertanyakan jika beliau sepenuhnya menutup pintu rundingan mengenai kemungkinan kerjasama dengan BN, Anwar berkata mesej beliau kepada Najib adalah beliau perlu mengaku kalah terlebih dahulu dan perbincangan, jika ada itu boleh dibuat kemudian.

"Najib ada membayangkan beliau sedia untuk berbincang dan berunding tetapi saya tidak layan. Mandat kami cukup jelas, kami menang dengan majoriti yang jelas. (Saya katakan kepadanya) hal ini (perbincangan) akan datang kemudian.
KBB...Sebagai penjilat tegar Kerajaan Haprakan ni, dah tentu kau sedar benda ni...atau buat2 tak perasan aje kot ???

Hebat kan...cukup Pandai lagi licik Peguam DAPigs ni buat kenyataan dengan membuat tuduhan melampau sehingga menyebabkan SPRM hilang kemaluan. Mereka berdrama sakan bila SPRM terkejut denagn keputusan mahkamah berkaita isu Ah Beng dengan banlownya tu

Mentang - mentang lah Ketua Pengarah SPRM tu jenis Hati Tisu. Suka - suka hati je DAPigs nak buli dan membuat tuduhan terhadap badan penguatkuasa tu.

Dah la imej SPRM sekarang pun dah tercemar sebab dapat Ketua Pengarah yang hanya jadi boneka pembalas dendam bagi pihak Rejim Pakatan Hancing.

Sekarang giliran DAPigs pulak picit buah kerandut SPRM dan buat dakwaan kononnya pihak berkuasa tu sengaja cuba nak mengelirukan rakyat.

Soalnya sekarang, siapa yang bertanggungjawab? SPRM? Peguam Negara? Atau badan kehakiman yang sanggup memejam mata terhadap kelacuran undang-undang yang sedang berlaku ketika ini....apa pendapat kau bhai???
KBB, Madatni dan melayutakberkhatan.., ko orang tentu dah tertengok video kat youtube berkaitan kenyataan Madey terhadap rakyat Msia, khususnya orang2 melayu kan ???

Terbaik la kenyataan yang dibuat oleh Ketua Rejim Haprakan ni. Berapi-rapi dia kutuk rakyat sampai melekat ke dinding.

Kalau sebelum Pilihan Raya, dia rayu, dia pujuk, dia hasut dan dia seru rakyat supaya membenci Kerajaan BN.

Dia tuduh kononnya BN tak menjaga kebajikan rakyat dan dia kesian melihat penderitaan yang dialami oleh rakyat.

Tapi lepas habis Pilihan Raya, rakyat bukan sahaja dihina sebagai Pemalas dan terlalu dimanjakan oleh Kerajaan BN sebelum ini.

Malah Ketua Rejim Pakatan Hancing ni beri gambaran seolah-olah rakyat Malaysia ni semuanya Pengemis yang mengharapkan bantuan dari Kerajaan.

Itu pun rakyat masih boleh terima lagi penghinaan yang diberikan secara terbuka seperti yang dilakukan? Kalau Pendedak Rejim Pakatan Hancing tu kita tak pelik sebab diorang memang suka bau kelat hancing pemimpin kesayangan diorang ni....takkan lah rakyat Msia nak menerima kutukannya tu dan berdiam diri aje, WAJIB diajar mulut longkang tak berinsuran tu bhai !!!
Kengkawan semua....Baru lah rakyat marhaein macam aku ni faham kenapa Menteri dan pemimpin Rejim Pakatan Haprak ni semuanya tak boleh nak ditegur. Rupa2nya semuanya telah DISUCIKAN oleh Rejim Pakatan Hancing tu dengan memperalatkan AG dan mahkamah untuk mensucikan mereka semua beb !!!

Walaupun ada dikalangan pemimpin Pakatan Hancing tu berlakon seolah-olah "Terkejut" dan mendesak agar semua keputusan mahkamah ini telus, tapi itu semua wayang belaka.

Diorang dakwaan kononnya keputusan mahkamah tu adil dan tidak dipengaruhi campurtangan Politik ataupun Tangan Ghaib diperingkat pemerintah.

Habis, yang lantik Peguam Negara tu sapa kalau bukan orang Politik? Inilah masalah bingai pemimpin - pemimpin Pakatan Hancing ni.

Diorang ingat semua rakyat boleh dikencing gamaknya. Setakat Pendedak Rejim Pakatan tu tak kisah la sebab diorang suka bau kelat hancing pemimpin atasan...malah dikhabarkan ada rakyat yang bergembira dan bersorak sorai bila Ah Beng dan Sivarasa dibebaskan dari tuduhan terhadao mereka..termasuk kau kot!!!

Gigolo, pelacur, LGBT layak terima zakat di Selangor

Beberapa golongan, antaranya pelacur, gigolo serta lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) kini layak menerima zakat di Selangor.

Mufti Selangor, Datuk Mohd Tamyes Abd Wahid berkata perkara itu diputuskan oleh Jawatankuasa Fatwa Selangor pada 14 Mei 2012 “bersandarkan kebajikan dan kasih sayang dalam lslam supaya golongan berkenaan tidak terpinggir dan berasa seolah-olah didiskriminasi”.

Ia dimasukkan dalam kategori asnaf al riqab Selangor serta yang berkaitan dengannya, lapor Berita Harian.

“Katanya, antara senarai penerima agihan asnaf Al Riqab yang layak menerima bantuan zakat Al Riqab ialah golongan terbelenggu gaya hidup songsang, termasuk pelacur, lesbian, mak nyah, gay, homoseksual, gigolo, biseksual, pengkid, tomboi dan bersekedudukan dengan orang bukan lslam,: menurut laporan itu.

Tamyes bagaimanapun menyifatkan LGBT sebagai penyakit mental serta amat membimbangkan kerana melawan fitrah.

Sementara itu, Mufti Perlis Datuk Dr Asri Zainul Abidin berkata beliau percaya pihak zakat Selangor bertindak demikian bukan atas sebab keterlibatan dengan LGBT.

Sebaliknya, kata beliau, ia untuk membebaskan mereka dari belenggu LGBT dan “cengkaman dosa” yang lain.

“Sebab itulah diletakkan di bawah al-riqab yang asalnya pembebasan diri dari perhambaan,” katanya.

at 9/05/2018 11:26:00 PTG
http://gigitankerengga.blogspot.com/2018/09/gigolo-pelacur-lgbt-layak-terima-zakat.html

Wednesday, September 5, 2018

Akhirnya Petron Buka Mulut
Syarikat Petron Fuel International Sdn Bhd (Petron) akhirnya membuka mulut selepas terpalit kontroversi susulan penyebaran memo pelantikan sebagai pembekal petrol dan diesel untuk kerajaan tular di media sosial, Khamis lalu.

Petron dalam satu kenyataan hari ini menjelaskan permohonan menjadi pembekal kerajaan telah dibuat sejak Mac 2015 dan diluluskan November tahun sama.
“Pada mulanya, kami memohon untuk menjadi pembekal kerajaan pada bulan Mac 2015 dan telah menerima kelulusan daripada Kementerian Kewangan pada bulan November tahun yang sama sebagai pembekal peralatan.

“Kami memohon semula secara khusus untuk menjadi salah satu pembekal bahan api untuk kenderaan kerajaan pada Oktober 2016. Selepas melalui proses yang ekstensif, kami diiktiraf sebagai salah satu pembekal bahan api hanya pada bulan Ogos 2018,” katanya.

Khamis lalu, tular di media sosial mengenai surat berkenaan dan mendapat perhatian netizen kerana anak Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, Mirzan didakwa mempunyai pegangan saham dan peranan dalam syarikat itu.

Pada tahun 2013, Petron Malaysia Refining & Marketing Bhd (Petron Malaysia) mengesahkan kepada Bursa Malaysia yang Mirzan tidak memiliki sebarang saham atau peranan dalam syarikat tersebut.

Sementara itu dalam kenyataan sama Petron berkata syarikatnya telah melalui proses akreditasi yang betul dan mengikut semua proses yang telus seperti digariskan oleh Kementerian Kewangan sama seperti syarikat serta pembekal bahan api lain.

“Kami ingin mengucapkan terima kasih kepada Kementerian Kewangan atas kepercayaan dan keyakinan melantik Petron sebagai salah satu pembekal bahan api yang diakreditasi untuk kenderaan kerajaan pada 3 Ogos 2018 yang lalu.

“Kami juga menghargai usaha mereka untuk menggalakkan persaingan sihat dalam industri petroleum. Kami sentiasa komited untuk memenuhi keperluan bahan api pengguna dengan membekalkan produk premium kami,” katanya.

Petron juga akan terus membuat pelaburan besar dalam industri hiliran minyak dan menyumbang kepada ekonomi Malaysia dengan menaiktaraf kilang penapisannya mengukuhkan keupayaan logistik dan mengembangkan rangkaian stesen.

Pihaknya berharap dapat memberikan perkhidmatan terbaik kepada pengguna pada masa hadapan.

Dalam pada itu, kerajaan melalui Kementerian Kewangan menjelaskan Petron bukanlah pembekal tunggal minyak petrol dan diesel kenderaan kerajaan kerana Petroliam Nasional Bhd (Petronas) dan Shell Malaysia masih lagi merupakan pembekal bahan api itu sejak 1997 lapor Sinar

Posted by Anak Sungai Derhaka at Wednesday, September 05, 2018

https://darisungaiderhaka.blogspot.com/2018/09/akhirnya-petron-buka-mulut.html

HSR ditangguh hingga 2020, k’jaan bayar kos RM45 juta 

Diterbitkan   |  Dikemaskini 

Malaysia dan Singapura hari ini menandatangani Surat Sampingan Projek Keretapi Berkelajuan Tinggi Kuala Lumpur - Singapura (HSR) bagi persetujuan bersama menangguhkan projek berkenaan selama dua tahun sehingga Mei 2020.
Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali berkata, sehubungan dengan permintaan Malaysia untuk menangguhkan projek itu, kerajaan bersetuju untuk membayar kos abortif atau kos terbantut sebanyak S$15 juta (RM45.1 juta) kepada kerajaan Singapura.
Kos itu perlu dijelaskan pada atau sebelum 31 Januari tahun hadapan.

"Apabila saya pertama kali bertemu Menteri Pengangkutan dan Menteri Penyelaras Infrastruktur Singapura, Khaw Boon Wan, saya menyampaikan mandat daripada Kabinet Malaysia bahawa kami ingin projek itu ditangguhkan selama sekurang-kurangnya tiga hingga empat tahun," katanya dalam satu sidang media bersama dengan Khaw di Putrajaya, hari ini.
Bagaimanapun, Azmin berkata, beliau bersetuju dengan Khaw bahawa jika tempoh penangguhan itu melebihi dua tahun, model perniagaan berkenan pasti akan berubah dengan kos yang terus meningkat.

Terdahulu, Azmin dan Khaw menukar dokumen undang-undang di Putrajaya untuk mengubah Perjanjian Dua Hala HSR berdasarkan pemahaman baru.

Pemeteraian perjanjian itu disaksikan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, Timbalannya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan Timbalan Perdana Menteri Singapura, Teo Chee Hean.

Mengenai kemungkinan Malaysia membatalkan projek itu, Azmin berkata: "Saya tidak mahu membuat kesimpulan kerana perjanjian ditandatangani hari ini dengan jelas menyatakan komitmen kami untuk meneruskan projek itu selepas Mei 2020."

Kenyataan bersama oleh Singapura dan Malaysia mengenai projek HSR itu berkata, jika pada 31 Mei 2020 Malaysia tidak meneruskan Projek HSR, Malaysia juga akan menanggung kos yang dipersetujui oleh Singapura dalam memenuhi Perjanjian Dua Hala HSR. "Semasa tempoh penangguhan itu, Malaysia dan Singapura akan terus membincangkan cara terbaik untuk Projek HSR dengan tujuan mengurangkan kos," kata kenyataan itu.

Menurutnya, Perkhidmatan Ekspres HSR antara Singapura dan Kuala Lumpur dijangka bermula 1 Januari 2031 dan bukannya tarikh asal pada 31 Disember 2026.

"Berikutan tempoh penangguhan tersebut, syarikat infrastruktur Singapura dan Malaysia SG HSR Pte Ltd dan MyHSR Corporation Sdn Bhd akan membatalkan tender bersama antarabangsa untuk HSR Assets Company (AssetsCo).

"Menteri terbabit menegaskan manfaat bersama daripada Projek HSR kerana ia akan membawa kedua-dua negara lebih dekat dengan meningkatkan hubungan, memperdalam hubungan rakyat dengan rakyat dan memperkukuhkan lagi kerjasama ekonomi," katanya.

Sementara itu, Khaw berkata, di bawah pemahaman baru itu, projek tersebut dianggap batal jika pembinaan tidak diteruskan pada Mei 2020 dan Malaysia akan membayar balik Singapura untuk kos yang dibazirkan yang mereka lakukan untuk memenuhi perjanjian HSR.

"Malaysia telah menjelaskan alasannya untuk menangguh projek berkenaan, mereka memutuskan untuk menggantungnya selama setahun dan kami berpendapat kami dapat menguruskannya.

"Tetapi jika tempoh lebih lama, katakan empat tahun, keadaannya agak sukar kerana ia akan menjejaskan kedua-dua negara dan projek itu sendiri," katanya.

Khaw berkata, ramai warga Singapura berharap agar projek HSR direalisasikan dan kerajaannya tetap komited untuk projek tersebut.

Menurutnya, walaupun perjanjian dua hala HSR tidak mempunyai peruntukan bagi penangguhan projek itu, Singapura telah memberikan Malaysia satu pertimbangan yang adil dalam semangat kerjasama dua hala.

HSR ditangguh hingga 2020, k’jaan bayar kos RM45 juta
https://www.malaysiakini.com/news/441799

M’sia to pay RM45m to S’pore to defer HSR by two years (Updated)

Posted on 5 September 2018 - 04:01pm
Last updated on 5 September 2018 - 07:53pm

Amar Shah Mohsen



Economic Affairs Minister Datuk Seri Mohamed Azmin Ali (R) and Singapore Transport Minister Khaw Boon Wan (L) pictured here after signing the HSR supplementary letter suspending the project up to May 31, 2020. — Bernama
PUTRAJAYA: Malaysia will have to pay about RM45 million (S$15 million) to Singapore after an agreement was reached to postpone the High-Speed Rail (HSR) project by two years.

The agreement was signed between both governments today, with the abortive cost to be paid to the island state by Jan 31, 2019.

The side letter - which was inked by Economic Affairs Minister Datuk Seri Mohamed Azmin Ali and Singapore Transport Minister Khaw Boon Wan - states that the construction of the project would be suspended up to May 31, 2020.

As such, the HSR service between Kuala Lumpur and Singapore is only expected to commence by Jan 1, 2031, as compared to the original commencement date of Dec 31, 2026.

Both countries have also agreed that Malaysian would be required to bear the cost incurred by Singapore for the project up to the suspension period should it decide not to proceed after the May 31, 2020 date.

Mohamed Azmin said both governments reached an understanding on the two-year deferment period after a series of intense negotiations over the past several weeks.

"Khaw and I met again on Aug 27 and 28 to discuss the finer details of the agreement, before agreeing to the abortive cost to be paid by Malaysia amounting to S$15 million by January 2019.

"In the event, we cancel (the project), we have met and discussed (about it), but I don't want to jump to conclusions because the agreement signed today clearly states our commitment to continue with the project after May 2020," he told a press conference, here, today.

He added that the May 31, 2020 date was reached after agreeing that any deferment beyond two years would require a change in business model and escalated the cost.

Present to witness the signing ceremony were Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad, Deputy Prime Minister Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail Singapore Deputy Prime Minister Teo Chee Hean.

The side letter signed today ends months of uncertainty surrounding the multi-billion ringgit project.
M’sia to pay RM45m to S’pore to defer HSR by two years (Updated)
http://www.thesundaily.my/news/2018/09/05/m%E2%80%99sia-pay-rm45m-s%E2%80%99pore-defer-hsr-two-years-updated

tumpang sekole...?
nasi kandaq kedai mamak, anak mami juai pesemboq, lepaih baca jangan dok syiok, kalu-kalu SB jengok kot dapoq...

06 September 2018
Melayu bangkit, UMNO pocik...
Related image

Related image
Pasir Salak bukan tempat sejarah untuk hidupkan UMNO yang kojol selepas ditolak rakyat pada PRU 14. Tajuddin Rahman tak setaraf  Datuk Maharaja Lela yang membunuh Birch. Malah dia juga tak setaraf si Putom, Orang Asli yang bersama Maharaja Lela. Tajuddin 'six million dollar man' pernah disingkir dari UMNO kerana politik wang dulu. Di Parlimen dia bukanlah seorang wakil rakyat yang membela hak rakyat tetapi berlagak seperti gangster tua yang garang suara tapi pocik tenaga.

Sejak Merdeka hingga sekarang Melayu tetap berkuasa. Tapi PM bukan lagi perompak kelas cakrawala dari UMNO. Bahwa rakyat berbilang kaum memberi sokongan hangat kepada Tun Mahathir, bekas PM 22 tahun, dan mantan presiden UMNO, menjadi PM kerana kerajaan PH membuktikan Melayu tidak hilang roh dan semangatnya di bumi bertuah ini. Cuma UMNO yang mengkhianati aspirasi Melayu, Islam dan negara ditendang rakyat selepas 61 tahun berkuasa.

Wahai Tajuddin kamu boleh buat langkah silat pulut, cium tangan Najib dan Rosmah tapi kamu dengan kabilah Najib, maharaja perompak, bekas presiden UMNO, jangan mimpi akan kembali berkuasa lagi. Jemputlah segala bomoh dan pawang buaya dan naga sakti sekali pun UMNO sudah pocik, kulluhum. Tali hayat UMNO sudah hilang dihanyut oleh ombak rakyat, ribut dan taufan rakyat yang benci melihat wajah-wajah sopak, kudis buta, tokak politik UMNO.

Sekali air bah sekali pasir berubah. Melayu sekarang lebih bijak dan punya maruah dan hargadiri yang tidak dimiliki oleh para  UMNO. Najib yang ditunggangi bininya super rakus, gila kuasa, bawa sial pada UMNO. UMNO bangsatkan Melayu dan hari ini UMNO ditendang oleh bangsa Melayu dan kaum-kaum lain. Era keangkuhan, kegilaan kuasa, dan koprupsi menggila di era UMNO sudah tamat
Image may contain: outdoor
Allah memberkati perjuangan Tun Mahathir yg berusia 93 tahun kerana beliau sahaja yang boleh membentuk sejarah gemilang untuk rakyat Malaysia dan negara tercinta. Tempat Najib, bininya dan para koruptor bukan lagi di Putrajaya tetapi di Sg Buloh dan Kajang. Di Sg Buloh Tajuddin, Najib, bomoh Ponorogo dan sebilangan besar mereka yg super korup boleh belajar silat pulut dari Tajuddin kelak., pahlawan tua yg tak setaraf dengan si Putom yang berjuang bersama Datuk Maharaja Lela.

Melayu hari ini mesti berani hadapi cabaran hidup yang cepat berubah. Melayu tidak boleh jadi pengemis mengharapkan BRIM dan dedak gred E dari kerajaan. Kuasai berbagai bidang ilmu penegetahuan, tanam semangat patriotisme, bina keyakinan diri, berpegang teguh pada tali Allah, dan bebaskan minda dari jiwa hamba. Hari ini rakyat berkuasa, bukan parti politik, bukan ulamak, bukan istana. Pahatkan dalam jiwa Melayu bahawa Allah menentukan segala tetapi Melayu mesti berusaha untuk menjadikan mimpi suatu realiti. Allah tak akan mengubah nasib Melayu kalau Melayu sendiri mengubahnya.

Biarlah kabilah mala'aun UMNO menyalak bukit. Bukit tak runtuh. Melayu tak gusar dan tak sedu sebak tanpa pimpinan UMNO. UMNO sudah pocik beb. Hari ini Tun Mahathir kembali menjadi PM kali kedua, dan Melayu khasnya dan rakyat Malaysia berbilang kaum amnya, akan membentuk sejarah gemilang untuk semua bangsa. Kerajaan PH akan pastikan tidak ada suku kaum di bumi bertuah bernama Malaysia ini bangsat, terpinggir dari arus pembangunan dan kejayaan negara. InsyaAllah Allah akan berkati perjuangan Tun Mahathir dan PH. - Yahaya Ismail
Panggilan telefon 9 Mei: Anwar dedah Najib terkedu - May 9 phone call – Anwar reveals what silenced Najib...

PKR president-elect Anwar Ibrahim has shed more light on his telephone conversation with former premier Najib Abdul Razak on the night the curtain fell on BN and Umno's six decades in power.

In an interview with ThaiPBS, Anwar said Najib had in that conversation persistently asked for some sort of arrangement, but finally fell silent when the PKR leader directed him to Dr Mahathir Mohamad, then the incoming prime minister.

"He was going on and on saying this – there are possibilities of having some sort of arrangement because we (BN) are not satisfied with the results of the election.

"Finally, I said look, I am still technically in prison... This is going to be your last call to me, after this, you are going to deal with Mahathir.

"Then he became a bit quiet for a while," he said.

When Thai PBS interviewer Suthichai Yoon asked if Anwar had slammed the door completely shut on possible cooperation with BN, he said his message to Najib was that he should concede defeat first and that discussions, if any, could come later.

"He did indicate that he was prepared to discuss and negotiate, but I didn't entertain this. Our mandate was very clear, we won a clear majority. (I told him) this (discussion) would come later.

"If you want to, you have to discuss with Mahathir, he kept quiet... nothing," he said.

However, Anwar said despite his advice to Najib to concede defeat, the outgoing prime minister put it off until the next morning.

"He refused (to concede) until the next morning at around 11am, and even then he was a bit combative.

"It was actually due to his plain arrogance that invited this sort of backlash," he said.

Anwar was freed from prison on May 16 after receiving a royal pardon. He had been jailed for sodomy, a charge he claimed was politically motivated.

Mahathir has promised to hand over the reins of power to Anwar within a couple of years.
Dr Mahathir Mohamad still complains about how things are being done in Pakatan Harapan, according to PKR president-elect Anwar Ibrahim, but he says he often tells the prime minister that these rules are necessary to keep up with the times.

"Some of these rules, (he asks) 'Why this', 'Why that'... he continues to do that," he said in an interview with ThaiPBS.

Interviewer Suthichai Yoon also asked Anwar if Mahathir cautions him over their differences.

"He did. For example, (he says we are) a bit idealistic, too democratic or too liberal. I said, 'The world has changed, Mr Prime Minister, we are no longer in the 1980s. 

"We must have the confidence and trust that we can build (the country back up), but of course it requires strong institutions," he said.

Anwar said he believed that Mahathir had accepted the necessity of reforms after personally witnessing the decline of the country.

"Some people may attribute (these problems) to him, but I would say he could not have imagined that it would have got to this extent."

Mahathir served as the fourth prime minister from 1981 to 2003.

He returned as the seventh prime minister after the May 9 general election following a successful alliance with then-opposition pact Pakatan Harapan, which included Anwar's PKR.

In Mahathir's first stint as prime minister, he sacked Anwar as his deputy in 1998, and had him jailed due to disagreements over the running of the country.

Mahathir was also accused of being a dictator by his critics in the past, due to his jailing of his political opponents.
'Not impressed at first, but I am now'

Anwar told ThaiPBS that he was amenable to an alliance with Mahathir when the latter first approached him with an olive branch, but was not too impressed.

"But I saw how hard he worked, how difficult it was for him.

"In the first few rallies, every speaker before him would say how Mahathir had imprisoned them, or (had them) assaulted... he had to swallow these things.

"Until he end of the (14th general election) campaign, he was there nightly. He was very tough. I think people do give him credit, and I do too," he said.

Anwar added that Mahathir himself suffered by siding with the then-opposition under the administration of Najib Abdul Razak.

Now, Anwar believes he has a "good" relationship with his former nemesis.

"I don't meet him that often, but we have private exchanges once every fornight. I have long chats with him."

These chats, Anwar said, are on policy matters and issues affecting the country.

Asked how he was preparing to take over from Mahathir in the future, Anwar said he is being kept abreast on the country's affairs with the former's blessing.

"The prime minister has been kind. He has allowed the ministers to brief me and talk to me," he said. - mk
Anwar, Dr M's denials of rift a case of déjà vu...
Anwar, Dr M's denials of rift a case of déjà vu...

Two decades have passed since Dr Mahathir Mohamad and his former heir apparent-turned-nemesis Anwar Ibrahim locked horns, giving birth to the Reformasi movement.

Now, the pair finds themselves in a similar situation, where Mahathir is prime minister again and Anwar his supposed successor.

And just like in 1998, speculations of a rift have surfaced and the two have denied this.

For former Umno lawmaker Tawfik Ismail, the son of former deputy prime minister Dr Ismail Abdul Rahman, it is a case of déjà vu.

"Listening to sort of what is denied (now), it is almost like listening to what Anwar and Mahathir said many, many years ago.

"I support you, you support me, then the next day, you know, one is killed (politically)," he told reporters at the launch of the book Anatomy of an Electoral Tsunami in Kuala Lumpur this afternoon.
Tawfik (photo) noted that Mahathir does not have the best track record in choosing successors, but now his new coalition Pakatan Harapan has picked Anwar.

"His successor is now named by the Harapan council as Anwar. Can he live with it? Literally, can he live with it?" he questioned.

Tawfik pointed out that all those whom Mahathir had named as his successor failed to become prime minister or were later removed, such as Musa Hitam, Ghafar Baba, Abdullah Ahmad Badawi and Najib Abdul Razak.

"So now he is trying to come back but he has got no friends left. He is 93 (years old), all his friends have died," he added.

Tawfik also claimed that many of the issues and problems in 2018 had lingered from Mahathir's previous administration from 1981 to 2003.

He said the younger generation might not remember or be aware of this, and therefore must learn about what transpired in the past.

The former MP urged the youth to take everything Mahathir says with a pinch of salt.

"I don't know if any of you remember that, but people that lost quite a lot still remember," he added. - mk
HSR ditangguh, k’jaan bayar kos RM45 juta Story kat SINI dan SINI  
Najib create HSR tu, atas alasan makap harga untuk tutup hutang lain. Macam gali lubang tutup lubang lah,buat personel loan 100k, 50k joli, lagi 30k utk bayar komitmen, 20k byr hutang.. Pastu create lagi projek lagi. Modus operandi macam scammer MLM. - Afdal Hamid 

Now that the project has been deferred for two years, Malaysia must make full use of this precious interim to undertake and complete a comprehensive economic and financial feasibility study including cost/benefit analysis, taking into account the full economic spin-off contribution to our economy. 

It is only after such study that we would be in a position to make a rational and definitive decision as to whether we should proceed with the project. 

We have made enough fool of ourselves in the past by swinging back and forth on our changing positions on this project using differing rationale, including the shocking variation in project costs from RM55 billion (under Najib’s government) to the current RM110 billion. 

Such irresponsible decision-making for such a gigantic project reflects poorly on Malaysia’s political leadership. Time to get down to serious work.  

No more politicking please. - Kim Quek
In Nov 2015, the NFCorp chairman (Shahrizat's husband) was acquitted in a case involving RM49.7 million after the prosecution withdrew the charges. Was MACC shocked? 

Was there an outcry by UMNO? 



Bila ex-AG tutup kes 1MDB, penyokong perompak bergumbira khasnya Najib, walaupun rakyat TERKEJUT.. Did PAS asked for a parliamentary white paper?



Cara UMNO menipu...
Image may contain: 1 person, smiling, text

cheers.
Posted by ali allah ditta at 12:02:00 AM
http://alditta.blogspot.com/2018/09/melayu-bangkit-umno-pocik.html

Tiada ulasan: