Selasa, 4 September 2018

Guan Eng seronok sakan... Story kat SINI. 8141.


Kes NFC Najib Razak terlupa untuk terkejut ketika itu.? or tak ingat untuk say xtahu. 

Mohon dakwaan seleweng dana NFC digugur, suami Shahrizat ketakutan
(Oleh Azuan Ab Rahman)

KUALA LUMPUR 24 JUN: Permohonan Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail supaya pertuduhan ke atasnya digugurkan memberi gambaran Pengerusi Eksekutif National Feedlot Corporation (NFC) itu kini dalam ketakutan untuk berhadapan dakwaan penyelewengan RM250 juta dana NFC.

Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli berkata, Mohamad Salleh tidak perlu takut jika beliau benar-benar tidak menyalahgunakan dana awam itu yang disalur kerajaan kepada NFCorp.

“Beliau perlu berhadapan dengan tuduhan dalam kes penyelewengan dana bagi projek ternakan lembu itu.

“Jika tidak bersalah, dia tidak seharusnya takut dan minta tuduhan terhadapnya digugurkan,” kata Rafizi yang juga Ahli Parlimen Pandan kepada Keadilan Daily.

Peguam Mohamad Salleh, Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah dipetik berkata, pihak pembelaan akan mengutus surat kepada Pejabat Peguam Negara untuk memohon agar pendakwaan terhadap suami kepada Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Jalil itu digugurkan.

Beliau juga dilapor memohon agar perbicaraan terhadap dua tuduhan pecah amanah dan dua tuduhan mengikut Akta Syarikat 1965 itu ditangguhkan sehingga Mahkamah Tinggi mendengar permohonan untuk menggugurkan tuduhan tersebut.

Bagaimanapun permohonan itu ditolak oleh Hakim Norsyaridah Awang yang memutuskan bahawa perbicaraan akan diteruskan mengikut jadual.

“Mohamad Salleh sekarang akan menggunakan apa sahaja cara untuk mengelak daripada tuduhan berkenaan.

“Beliau perlu berhadapan dengan pertuduhan tersebut dan jelaskan ke mana aliran wang itu telah digunakan,” kata Rafizi, menyambut baik keputusan hakim Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur yang menolak penangguhan kes tersebut.

Ujar beliau, pengelakan suami bekas Menteri Wanita itu dari terus didakwa menggambarkan sememangnya wujud penyelewengan dalam kes NFC.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=62020
Mohon dakwaan seleweng dana NFC digugur, suami Shahrizat ketakutan | KeadilanDaily.com
http://www.keadilandaily.com/mohon-dakwaan-seleweng-dana-nfc-digugur-suami-shahrizat-ketakutan/

NFCorp: Pertuduhan ditarik balik kerana tidak cukup bukti

KUALA LUMPUR: Jabatan Peguam Negara menarik balik pertuduhan pecah amanah membabitkan RM49.7 juta terhadap Pengerusi Eksekutif National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFCorp), Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail kerana tidak cukup bukti.


Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali, berkata pihaknya juga telah mempertimbangkan representasi oleh peguam mewakili Mohamad Salleh untuk menggugurkan pertuduhan terhadapnya.

"Kami juga mempertimbangkan representasi oleh peguamnya dan selepas meneliti representasi tersebut, ia mempunyai justifikasi," katanya kepada pemberita semasa ditanya berhubung pembebasan Mohamed Salleh daripada pertuduhan itu.

Beliau ditemui pemberita telepas melancarkan buku bertajuk "Criminal Litigation Process" yang ditulis oleh peguam dan pensyarah Datuk Baljit Singh Sidhu.

Mohamed Apandi turut menegaskan pihak pendakwaan perlu mengemukakan 90 peratus bukti sebagai penanda aras sebelum seseorang tertuduh didakwa di mahkamah.

"Kalau sudah didakwa, kalau sudah semak kes, kurang bukti, pertuduhan akan ditarik balik," kata beliau.

Peguam Negara berkata beliau mematuhi penggunaan bukti 90 peratus seperti diamalkan oleh bekas ketuanya dahulu (Peguam Negara), Tan Sri Abu Talib Othman.

Mohamed Apandi berkhidmat di Jabatan Peguam Negara semasa Abu Talib menjadi Peguam Negara dari 1980 hingga 1993.

Pada 24 November lalu, Mohamad Salleh dilepas dan dibebaskan oleh Mahkamah Sesyen atas dua pertuduhan pecah amanah dan dua pertuduhan berkaitan menyalahgunakan dana syarikat.

Hakim Mahkamah Sesyen Norsharidah Awang membuat keputusan itu selepas membenarkan permohonan peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah yang mewakili Mohamad Salleh, supaya anak guamnya dibebaskan sepenuhnya dan bukan dilepas tetapi tidak dibebaskan daripada pertuduhan.

Pada 12 Mac, 2012, Mohamad Salleh, 66, yang juga pengarah NFCorp mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan menyalahgunakan RM9,758,140 melalui empat keping cek untuk membiayai sebahagian daripada pembelian dua unit kondominium di kompleks One Menerung di Kuala Lumpur.

Mohamad Salleh dituduh melakukan kesalahan itu di CIMB Islamic Bank Bhd di Jalan Burhanuddin Helmi, Taman Tun Dr Ismail, antara 1 dan 4 Disember, 2009.

Dia juga mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan memindahkan dana RM40 juta melalui satu keping cek NFCorp ke dalam akaun National Meat & Livestock Corporation Sdn Bhd, syarikat yang beliau dan seorang daripada anaknya ialah pemilik syarikat, antara 6 Mei dan 16 November, 2009.

Dia juga mengaku tidak bersalah terhadap dua pertuduhan menggunakan dana syarikat tanpa mendapat kelulusan mesyuarat agung tahunan NFCorp, untuk membiayai sebahagian daripada pembelian unit-unit kondominium.

Perbicaraan bermula pada 23 Jun, 2014 dengan pihak pendakwaan memanggil saksi pertamanya. Bagaimanapun, perbicaraan ditangguhkan selepas peguam mengemukakan surat representasi kepada Peguam Negara supaya pertuduhan digugurkan.

Pada 28 Ogos, Mahkamah Rayuan menolak rayuan Mohamad Salleh terhadap keputusan Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Sesyen yang menolak permohonannya bagi pertuduhan digugurkan, dan memerintahkan kes dijalankan semula di Mahkamah Sesyen. - BERNAMA

NFCorp: Pertuduhan ditarik balik kerana tidak cukup bukti | Jenayah / Mahkamah / Tragedi | Berita Harian
https://www.bharian.com.my/node/103267

Guan Eng, Phang bebas dari tuduhan rasuah
Chiaming Low  |  Diterbitkan 3 Sep 2018, 10:11 pagi  |  Dikemaskini 3 Sep 2018, 1:57 petang
Mahkamah Tinggi Pulau Pinang hari ini membebaskan bekas ketua menteri Lim Guan Eng daripada dua tuduhan rasuah selepas peguam negara menerima hujah balasan daripada peguam.

Turut dibebaskan ialah seorang ahli perniagaan, Phang Li Koon.

Terdahulu timbalan pendakwa raya Mohd Masri Daud memohon kepada mahkamah supaya tertuduh dilepaskan tanpa dibebaskan daripada dakwaan tersebut. 

Baca: SPRM 'amat terkejut' mahkamah bebaskan Guan Eng

Bagaimanapun hakim Datuk Hadhariah Syed Ismail memutuskan untuk membebas dan melepaskan Lim serta Phang daripada tuduhan berkenaan.

Katanya permohonan tersebut tidak dapat diterima kerana pihak pendakwa sudah menarik balik tuduhan yang dikenakan kepada kedua-dua individu terbabit.

Lim yang kini menjadi menteri kewangan didakwa bersama Phang di Mahkamah Tinggi Pulau Pinang George Town, menjelang pilihan raya umum (PRU) ke-14.

Kedua-dua mereka menghadapi tuduhan berkenaan ekoran urusan jual beli sebuah banglo di Jalan Pinhorn, George Town, di bawah harga pasaran semasa.

Ia turut menarik perhatian ramai kerana peguam negara ketika itu Tan Sri Mohamed Apandi Ali bertindak sebagai ketua pasukan pendakwaan.

Tak boleh biar begitu saja

Menurut Mohd Masri pihaknya mengkaji hujah yang diberi tertuduh dan bersetuju untuk menggugurkan semua dakwaan.

Bagaimanapun katanya pihak pendakwa meminta mahkamah menimbangkan Lim dan Phang dilepas tetapi tidak dibebaskan mengikut Seksyen 254(3) Kanun Acara Jenayah.

Peguam Lim serta Phang membantah permohonan berkenaan.

Menurut Ramkarpal Singh - yang mewakili Lim - mahkamah tidak wajar terus membiarkan tuduhan itu tergantung begitu saja.

Katanya mahkamah perlu memberi pembebasan penuh kecuali dalam keadaan khusus seperti ketiadaan saksi untuk memberi keterangan.

Peguam Phang V Sithambaram pula menambah Pejabat Peguam Negara sudah mengkaji dan meneliti hujah yang dikemukakan tertuduh dan tidak wajar mereka terus 'terikat' dengan dakwaan tersebut kerana ia bermakna mereka boleh dituduh semula pada masa depan.

Hakim kemudian bersetuju dengan hujah Ramkarpal Singh serta Sithambaram. Katanya mahkamah tidak boleh terus menangguhkan kes berkenaan terutama kerana ia melibatkan kepentingan awam.

Kata Hadhariah setakat ini sudah 25 orang saksi memberi keterangan dan perbicaraan belum diselesaikan sejak ia didengar Mac lalu.

"Kita bukan bergerak perlahan sebaliknya kita menunggu kes ini.

"Sekarang pasukan pendakwa meminta ia ditarik balik, tetapi kita tidak boleh membenarkan anda melakukannya secara beransur-ansur atau tertangguh.

"Mahkamah tidak boleh membiarkan kes ini begini selamanya. Kita perlu meletakkan tanda noktah untuk menutupnya," kata hakim. [Baca berita penuh
https://www.malaysiakini.com/news/441411

Court drops corruption charge against Guan Eng 
Predeep Nambiar  - September 3, 2018
Finance Minister Lim Guan Eng outside the High Court today.
GEORGE TOWN: The High Court today acquitted Finance Minister Lim Guan Eng and businesswoman Phang Li Koon of the corruption charges against them over the purchase of a bungalow at allegedly below market price after the prosecution decided to drop the charges.

Deputy public prosecutor Masri Mohd Daud, who decided to drop the charges after receiving representations from the accused, asked the court to consider a discharge not amounting to acquittal (DNAA) for the two.

However, the defendants’ lawyers objected to the DNAA suggestion, saying it was not right for the public prosecutor to leave a cloud hanging over their heads as they might be charged again in the future.

Lim was represented by Ramkarpal Singh and RSN Rayer, while Phang was represented by V Sithambaram and Hisyam Teh Poh Teik.

Justice Hadhariah Syed Ismail concurred with the defendants’ lawyers, saying the court had already heard the testimony of 25 witnesses and could not afford another round of witness testimonies if a fresh charge was filed against the defendants.

“With the greatest respect to the prosecutor, the court cannot give the accused a DNAA,” she said. “We cannot continue to have the case hanging over their heads.

“I hereby order that the accused be discharged amounting to an acquittal.”

Lim and Phang, who were both present at court today, appeared relieved at the decision.

When met outside the court, Lim thanked his lawyers for their defence, saying the “unbearable stress” which had been mounting over the past two years had finally gone.

He said the charge against him was clearly “selective persecution” by the previous government, adding that only God could punish those who had made the charges against him and Phang.

“This has cleared our names. Today, Phang and I were ready for any kind of possibility. I am glad for my lawyers, my family, party leaders and my supporters who have been with me through thick and thin.

“I also thank Phang who stood by me through this ordeal,” he said.

As for those who had made the claims against him, he said, he left their fate to God.

“We want to celebrate our success which I never expected this morning. After this, we will continue our job of making Malaysia better.”

On June 30, 2016, Lim was charged with using his public office or position as Penang chief minister to obtain gratification for himself and his wife, Betty Chew, by approving an application by Magnificent Emblem to convert agricultural land for residential purposes during a state exco meeting on July 18, 2014.

Section 23 of the Malaysian Anti-Corruption Commission Act carries a minimum imprisonment of 20 years and a fine of five times the value of gratification or RM10,000, whichever is higher.

Lim was also charged under Section 165 of the Penal Code for allegedly using his position to obtain gratification by purchasing a bungalow from Phang at RM2.8 million, which was below the property’s market value of RM4.7 million at that time.

The second offence carries imprisonment of a maximum two years, a fine, and forfeiture of property upon conviction.

Phang meanwhile was charged under Section 109 of the Penal Code for abetting Lim on July 28, 2015 after buying the former’s bungalow at Pinhorn Road.

She was alleged to have committed an offence under Section 165 of the Penal Code by using Lim’s position for gratification.

Court drops corruption charge against Guan Eng | Free Malaysia Today
https://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2018/09/03/court-drops-corruption-charge-against-guan-eng/

Hasil carian imej untuk NfCorp: Pertuduhan ditarik balik kerana tidak cukup bukti
Hasil carian imej untuk NfCorp: Pertuduhan ditarik balik kerana tidak cukup bukti
Hasil carian imej untuk NfCorp: Pertuduhan ditarik balik kerana tidak cukup bukti
Hasil carian imej untuk NfCorp: Pertuduhan ditarik balik kerana tidak cukup bukti
Hasil carian imej untuk NfCorp: Pertuduhan ditarik balik kerana tidak cukup bukti

Peguam Negara tidak boleh didakwa ikut Seksyen 217, ...

www.bhplus.com.my/node/124119

13 Feb 2016 - KUALA LUMPUR: Tan Sri Mohamed Apandi Ali tidak boleh disiasat mengikut ... NFCorp:Pertuduhan ditarik balik kerana tidak cukup bukti.

Mahkamah tolak permohonan Pengerusi NFCorp untuk ...

www.bhplus.com.my/node/37004

26 Feb 2015 - "Mahkamah mendapati Hakim Mahkamah Sesyen tidak terkhilaf pada peringkat ...NFCorpPertuduhan ditarik balik kerana tidak cukup bukti.

Jenayah / Mahkamah / Tragedi | Berita Harian

www.bhplus.com.my/jenayah?page=949&m=1
7 Jul 2017 - NFCorpPertuduhan ditarik balik kerana tidak cukup bukti ... Bhd (NFCorp), Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail kerana tidak cukup bukti.

Mohamad Salleh dibebaskan daripada tuduhan pecah ...

www.bhplus.com.my/node/99551

24 Nov 2015 - Mohamad Salleh dibebaskan daripada tuduhan pecah amanah. Share · Tweet ...NFCorpPertuduhan ditarik balik kerana tidak cukup bukti.

Suara Rakyat - Tindakan Peguam Negara baru yg dilantik... ...

https://www.facebook.com/...najib8122015pertuduhan-nfc-/690007954511058/
Tindakan Peguam Negara baru yg dilantik atas nasihat Najib.. 8/12/2015: Pertuduhan NFC ditarik balik kerana tak cukup bukti. 26/1/2016: Najib tidak...

Peguam Negara tarik balik tuduhan NFC - Malaysiakini

https://www.malaysiakini.com/news/322626

8 Dis 2015 - ... (NFC) Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail kerana tidak ada bukti yang mencukupi. Sebelum ini Jabatan Peguam Negara menarik balik ...
Tiada: ditarik

5 kes rasuah besar kat Malaysia, kena lepas macam tu je ...

https://soscili.my/5-kes-rasuah-terbesar-kat-malaysia-apa-jadi-pada-mereka-sekarang/

19 Okt 2016 - MB Selangor Harun Idris, dipenjara kerana perlawanan tinju Muhammad ... Ketika didakwa, dia mengaku tak bersalah dengan tuduhan telah ... Hakim kata pihak pendakwa gagal buktikan kes prima facie (bukti yang munasabah). .... 2015, gelaran 'Datuk Seri' Khir Toyo ditarik balikoleh Sultan Selangor.

1MDB: Najib tarik balik saman terhadap Tommy Thomas, ...

www.astroawani.com/.../1mdb-najib-tarik-balik-saman-terhadap-tommy-thomas-moh...

16 Jul 2018 - Mahkamah Tinggi membenarkan saman itu ditarik balik dengan ... Abdull dan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Bukit Aman, Datuk ... itu kerana ia difailkan sebelum Najib dituduh atas tiga pertuduhan ... BACA: Pertuduhan pecah amanah dan rasuah RM42 juta, Najib mengaku tidak bersalah
Tiada: nfcorp ‎cukup

MMI: July 2016

mahamissa.blogspot.com/2016/07/

30 Jul 2016 - Jujurnya MMI kurang pasti tetapi kalau melihat dari tindakan terkini PAN .... Bhd dan Pengerusi Eksekutif NFC Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail, ... -nfc-pertuduhan-ditarik-balik-kerana-tidak-cukup-bukti-peguam-negara/.

[PDF]LAPORAN HAK ASASI MANUSIA MALAYSIA 2012 ...

https://photos.state.gov/libraries/bahasa/99931/bm/hrrpt2012_bm.pdf

mempertahankan diri; dan bukti kegiatan jenayah ditemui pada suspek. .... Selain itu, rotan tidakmenyentuh mana-mana bahagian daging kerana subjek ... Tuduhan mengenai tahanan yang dirogol ketika di dalam penjara atau ditahan berlaku .... yang telah ditarik balik (pada November 2011), menjadikan Ordinan Darurat ...

Pembekuan PTPTN Ditarik Balik, Khalid Kecewa Nak ...

https://mykmu.net/.../pembekuan-ptptn-ditarik-balik-khalid-kecewa-nak-hantuk-kepal...

9 Jun 2012 - Sekali PTPTN tarik balik pembekuan, merah padam muka Khalid menahan kekecewaan. ... sebelum di tarik balik pucat lesi sambil menyalak ” INI TIDAK ADILLLL ” ... Tahniah PTPTN keranadah memberokkan cai2 Pakatan Haram ...... parti. apa bukti jelas lagi nyata sahih bahawa segalapertuduhan?

Erik Paulsen Lawyers For Liberty menulis 20 Soalan ...

prihatin.net.my/.../erik-paulsen-lawyers-for-liberty-menulis-20-soalan-mengenai-hudu...

24 Mac 2015 - Adakah adil, kerana tidak ada kesalahan hudud untuk penipuan secara ... pecah amanah, rasuah (contohnya skandal “peminjaman” NFC dan ... saudara lebih faham hukuman hanya dapat dijatuhkan apabila cukup bukti. ... Bagi sabitan atas pengakuan, ia boleh ditarik balik pada bila-bila masa sebelum ...

Sabahkini.net - Reveal The Truth, Prevail The Faith: UMNO ...

sabahkinimirror.blogspot.com/2012/02/umno-gali-kubur-sendiri-di-labuan.html

24 Feb 2012 - ... itu ramai berpendapat pihak pendakwaraya sudah mengumpul cukup bukti untuk mendakwa Suhaili, malangnya kedua-dua pertuduhan itu ditarik balik, dan digantikan ... Jika beliau berniat menipu, pinjaman tersebut tidak akan lunas ... Majoriti Ahli UMNO Labuan kesal kerana Mantan Ketua Bahagian ...

Suara Keadilan's Blog, page 364 - Goodreads

https://www.goodreads.com/author/show/6937233.Suara_Keadilan/blog?page=364

25 Ogo 2013 - “Sekarang kita ada bukti cukup. ... Ia tak mungkin secara kebetulan” tegas Anwar. ... bulan pada Disember 2010 kerana mendedahkan pengaruh Israel dalam ... Surat itu, bagaimanapunditarik balik apabila Kesatuan Kastam ... Sirul Azhar Umar, daripada pertuduhan membunuh Altantuya Shaariibuu.

tumpang sekole...?: Pulau Pinang buktikan GST tidak perlu...

alditta.blogspot.com/2015/12/pulau-pinang-buktikan-gst-tidak-perlu.html

7 Dis 2015 - “Lihat di Pulau Pinang tak ada GST tetapi tiap-tiap tahun tak ada ... media keranapendakwaan itu melibatkan tuduhan menyalahguna dana awam. Peguam Negara tidak akan mendakwa seseorang kecuali terdapat bukti yang cukup ... pendakwaan ditarik balik berdasarkan hujah dan representasi dari ...
tumpang sekole...?
nasi kandaq kedai mamak, anak mami juai pesemboq, lepaih baca jangan dok syiok, kalu-kalu SB jengok kot dapoq...

04 September 2018
Pilih pemimpin yang berkuasa bukan penggangor...
Related image

Sekarang Anwar Ibrahim dan Rafizi Ramli dikira sebagai penganggur sebab kedua-duanya tiada jawatan dalam kerajaan, hanya ada jawatan dalam parti. Anwar dipecat pada 2 September 1998 dan dipasung kali ketiga di Sungai Buloh pada 10 Februari 2015 namun bebas pada 16 Mei lalu tanpa sebarang jawatan dalam kerajaan.
Image may contain: 4 people, people standing
Malah hari ini pun setelah 20 tahun, Anwar masih menganggur walaupun Pakatan Harapan sudah menang di Putrajaya. Manakala Rafizi pula tidak mempertahankan Pandan pada PRU 14 tapi membantu Pakatan Harapan menang 42 daripada 44 kerusi parlimen yang membantu menumbangkan rejim Umno Barisan Nasional, juga tanpa sebarang jawatan dalam kerajaan.
Image may contain: 1 person, text
Apakah pemimpin itu dalam sengaja atau tidak menyindir Anwar walaupun sindiriannya jelas ditujukan kepada Rafizi semalam? Namun harus ingat mereka berdualah yang membantu pemimpin rakus angkuh bongkak sombong itu merampas Putrajaya sedang dalam masa sama dia sendiri bercumbu dengan musuh di Selangor! - f/bk
a person posing for the camera: 100 orang saksi pasangan lesbian Terengganu disebat
Hukuman sebatan di khalayak umum yang dikenakan terhadap pasangan lesbian berusia 22 dan 32 tahun yang mengaku salah terhadap pertuduhan mengikut Seksyen 30 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) (Terengganu) 2001 di Mahkamah Tinggi Syariah Kuala Terengganu. Nahh....skrg sapa Darul LGBT lebai? Jantan dah pupus ke? Ke minat budak2 sekolah...f/bk
Lebih baik sebat Lebai yg bersubahat dan bersetongkol dgn Penyangak dan Penyamun. Lebih baik Sebat Lebai yg balun 200juta, yg sapu balak dan balun komisen. Lesbian hanya antara mereka berdua. Yg balun 200juta satu negara sengsara di buatnya. - f/bk
Nampaknya kempen PRK parti penjual agama di Seri Setia terbantut apabila seorang bekas Adun mereka ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) jam 5.50 petang tadi. Kita harap bukan setakat bekas Adun saja malah mana-mana Adun yang bekerja dan bukan ‘penganggur’ turut disiasat tanpa mengira setinggi mana jawatan mereka dalam parti dan kerajaan. - f/bk
Ungrateful Najib’s Camp Throws Spy Girl “Money Mule” Hasanah Under The Bus...
Image result for Hasanah Abdul Hamid – MEIO Spy Director General - Covered Face Being Charged
Hasanah, the top spy girl of former Prime Minister Najib Razak is in deep trouble. The Malaysia’s ex-CIA Chief is as good as counting her days before being thrown into jail. Jane Bond “Hasanah”, arguably the most powerful woman in the intelligence community due to her extraordinary close relationship with Mr. Najib, is now alone fighting for her own survival.

Hasanah Abdul Hamid, the former head of Malaysia’s External Intelligence Organisation (MEIO) – equivalent to CIA – was Najib’s most trusted intelligence head until the ex-premier was unexpectedly ejected from office at the polls on May 9th. And then Kaboom! A letter from Hasanah to United States CIA soliciting for support for his boss Najib was leaked.

Najib cleverly played his “I don’t know” and “I’m not aware” cards, denying any knowledge whatsoever of the damning letter written to the US Central Intelligence Agency (CIA) seeking the US’ support for his administration in the 14th general election. Mr. Najib clearly knew the seriousness of the scandal as it involves the sovereignty of the country.

Inviting a foreign authority, especially the CIA, to enter Malaysia’s domestic affairs is an act of treasonous and treacherous at the highest degree. As Najib was washing his hands off the CIA letter, Hasanah said the contents of the letter were “nothing unusual”. She even lodged a police report on July 31, arguing that the letter were intelligence secrets which fall under the Official Secrets Act.

Amusingly, her lawyers were quite dumb too, urging police to investigate who leaked the letter, which was “highly classified”. Initially the foreign news media were not sure if there was such a letter to begin with. They thought it was just some rumours. Heck, some foreign journalists had even questioned if the letter was ever delivered in the first place.
Related image
But spy chief Hasanah and his lawyers, probably without them realizing it, have admitted not only the existence but also to the authenticity of the letter. That shows the intelligence agency chief wasn’t that intelligent after all. The straw that broke the camel’s back was surprisingly not about the letter but the discovery that Malaysia’s Jane Bond was nothing but a petty thief. 

Covered her face with hands to prevent being photographed by journalists when arrested four days ago (Aug 29), 61-year-old Hasanah was remanded in custody over an alleged theft of funds intended to be used for the May’s historic general election. While transporting money to a secret location after Barisan Nasional lost the May 9th poll, her officers helped themselves to the cash. 

But stealing some cash – reportedly about US$400,000 (RM1.6 million) – was just the icing on the cake. The Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) is reportedly investigating the possibility that spy chief Hasanah was involved in helping Najib misappropriating or laundering election funds – amounted to US$12 million – believed to be from 1MDB fund. 

Together with seven others, including her former deputy, Hasanah was grilled for her role of bringing in cash through the Kuala Lumpur International Airport (KLIA) sometime in mid-April, allegedly for the 14th general election. Sources told Malaysiakini portal that the funds originated from the Middle East. The rumour mill is churning news that fugitive Jho Low could be the source of those funds. 

Yes, like drug mules, the puzzling question is why a spy agency was reduced to becoming “money mule” – trafficking cash to the tune of US$12 million to grease Najib’s election machinery. If it can be established that spy girl Hasanah had abused her power smuggling money from Middle East into Malaysia on behalf of Najib regime, this could be an explosive scandal.
Related image
And you know Hasanah is in such a deep shit when the same party she had worked for has decided to throw her under the bus. Pro-Najib cybertroopers, propagandists and bloggers now sing a different tune – that Najib’s most trusted spy chief was actually working for the CIA to topple previous Najib-led Barisan Nasional coalition government.

Suddenly, a Jane Bond whom everyone thought was so dumb she should not be allowed to own fish as pets is painted as a well-connected spy chief who commanded the respect from all the foreign intelligence agencies included American CIA and British MI5. Hasanah is being accused of deliberately feeding wrong intelligence to Najib, misled him into thinking he would win the 2018 general election.

When Hasanah lodged a police report on July 31, one of the first things she did was telling reporters that the letter she wrote to CIA had nothing to do with her boss, ex-PM Najib Razak. It appeared that although it was unbelievable she could have took the liberty to write the letter on her own, she has at least shown her loyalty by taking all the blame to save Mr. Najib.

Hasanah, despite making her best effort to shield Najib from further damage, is given a kick from behind by Najib’s propagandists. A new twist is being thrown to a simple story of Najib’s stealing and plundering, justifying that the CIA letter and US$12 million smuggled in from the Middle East were the work of Najib’s people as payback for her sabotage or betrayal against Najib.

Interestingly, UMNO supreme council member Lokman Noor Adam – Najib’s strongest supporter and loudest cheerleader – has given Hasanah a stab in the back, agreeing that the former spy chief’s letter to CIA “is a mistake that cannot be forgiven.” Mr. Lokman said – “Authorities must investigate. We cannot tolerate acts of treason.”
Related image
It seems that Lokman, as mouthpiece of Najib, has spoken on behalf of the former premier – that the chief of now defunct MEIO, a covert intelligence agency, had committed acts of treason. He also said the writing of the letter was absolute nonsense and terrible, and should not have been done.

Mr. Lokman said – “We cannot get any assistance from any foreign countries or foreign bodies to assist us to overthrow a leader or keep them in power.” Would Lokman and Najib’s paid cybertroopers, propagandists and bloggers say the same thing about Hasanah had CIA helped turn the table in favour of Najib regime? Most probably not.

Another reason Lokman cited for criticising (Hasanah) move was his so-called belief that the CIA was “deeply involved” in deposing Najib as prime minister. But how could everyone in Najib’s camp suddenly blame the super spy girl when her letter clearly proves her loyalty to Najib by soliciting a foreign power for political support for her own boss?

Still, Najib’s camp wouldn’t and couldn’t explain for whom Hasanah had smuggled the US$12 million cash from Middle East, if not for Najib Razak himself. Those money were used for Najib’s election campaign, were they not? Clearly, this is a simple case of ungrateful Najib’s camp distancing from the toxic, indefensible and too-hot-to-handle former spy chief caught trafficking money for Najib. - ft
Guan Eng seronok sakan... Story kat SINI dan SINI 
Kes NFC Najib Razak terlupa untuk terkejut ketika itu.?


cheers. 
http://alditta.blogspot.com/2018/09/pilih-pemimpin-yang-berkuasa-bukan.html

Mohon dakwaan seleweng dana NFC digugur, suami ...

www.keadilandaily.com/mohon-dakwaan-seleweng-dana-nfc-digugur-suami-shahriza...
Mohon dakwaan seleweng dana NFC digugur, suami Shahrizat ketakutan. (Oleh Azuan Ab Rahman). KUALA LUMPUR 24 JUN: Permohonan Datuk Seri ...

Artikel 15473: Permohonan Datuk Seri... - TranungKite ...

https://ms-my.facebook.com/TranungKite.Online/posts/741689019210999
Artikel 15473: Permohonan Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail supaya ... TranungKite Online (TKO) -Mohon dakwaan seleweng dana NFC digugur, suami ...

Selasa, 24 Jun 2014 - | PakKaramu

abnnasution.blogspot.com/2014/06/selasa-24-jun-2014-mohon-dakwaan.html
Mohon dakwaan seleweng dana NFC digugur, suami Shahrizat ketakutan. NFC KUALA LUMPUR 24 JUN: Permohonan Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail ...

Dakwaan seleweng dana yayasan, Ahmad Zahid sahkan ...

www.kosmo.com.my/.../dakwaan-seleweng-dana-yayasan-ahmad-zahid-sahkan-beri-k...
1 Jul 2018 - KUALA LUMPUR - Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi hari ini mengesahkan akan hadir ke ibu pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah ...
Tiada: mohon ‎nfc ‎digugur

Kedahkini: ANTARA LEMBU ATAS BUMBUNG DENGAN ...

pkrl.blogspot.com/2014/06/antara-lembu-atas-bumbung-dengan-lembu.html
24 Jun 2014 - Mohon dakwaan seleweng dana NFC digugur, suami Shahrizat ketakutan ... dalam kes penyelewengan dana bagi projek ternakan lembu itu.

Kisah Isteri Yang Curang | Sumber Maklumat - Paip! - Free ...

https://freesoul.live › freesoul.live › Seks fetish › Suami lucah penyelewengan
Paige Richards. Mohon dakwaan seleweng dana NFC digugur, suami Shahrizat ... “Beliau perlu berhadapan dengan tuduhan dalam kes penyelewengan dana ...

Saya tak terbabit seleweng dana PTPTN - Dr Idris | ...

https://www.bharian.com.my/berita/.../saya-tak-terbabit-seleweng-dana-ptptn-dr-idris
19 Jun 2018 - Saya tak terbabit seleweng dana PTPTN - Dr Idris ... "Saya percaya dakwaan tidak berasas ini berniat jahat dan dibuat untuk menjejaskan ...
Tiada: mohon ‎nfc ‎digugur

Mimpi Senja - Browse the Latest Snapshot - RSSing.com

mimpi4.rssing.com/chan-9706877/all_p59.html
06/24/14--01:51: Mohon dakwaan seleweng dana NFC digugur, suami ... terhadap suami kepada Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Jalil itu digugurkan.

Kisah Isteri Yang Curang | Sumber Maklumat - Tidak ...

https://potenssihairio.top › ... › Seks penyimpangan › Suami lucah penyelewengan
Jayden Lee. Mohon dakwaan seleweng dana NFC digugur, suami Shahrizat ... “Beliau perlu berhadapan dengan tuduhan dalam kes penyelewengan dana ...

Kisah Isteri Yang Curang | Sumber Maklumat - Paip! - ...

https://poljorissen.nl › poljorissen.nl › Pemujaan › Suami lucah penyelewengan
Eve Angel. Mohon dakwaan seleweng dana NFC digugur, suami Shahrizat ... “Beliau perlu berhadapan dengan tuduhan dalam kes penyelewengan dana bagi ...

Kisah Isteri Yang Curang | Sumber Maklumat - Di sini!

https://fiscaalspecialist-rotterdam.nl › ... › Luar biasa seks › Suami lucah penyelewengan
Harley Geck. Mohon dakwaan seleweng dana NFC digugur, suami Shahrizat ... “Beliau perlu berhadapan dengan tuduhan dalam kes penyelewengan dana ...

Kisah Isteri Yang Curang | Sumber Maklumat - +100500! - ...

https://conpragma.nl › conpragma.nl › Porno fetish › Suami lucah penyelewengan
Brandy Smile. Mohon dakwaan seleweng dana NFC digugur, suami Shahrizat ... “Beliau perlu berhadapan dengan tuduhan dalam kes penyelewengan dana ...

06/24/14 | BLOG - BLOG PRO POLITIK

blog2-politik.blogspot.com/2014_06_24_archive.html
24 Jun 2014 - Mohon dakwaan seleweng dana NFC digugur, suami Shahrizat ketakutan ... KUALA LUMPUR 24 JUN: Permohonan Datuk Seri Mohamad ...

Skandal NFC: Gaji Tiga Eksekutif Agroscience Sdn Bhd ...

https://mykmu.net/2011/11/gaji-empat-eksekutif-nfc-berjumlah-rm-200-ribu-sebulan/
10 Nov 2011 - Skandal National Feedlot Corporation Sdn Bhd(NFC) yang menerima ... Jika benardakwaan ini ia menimbulkan tanda tanya mengapa ..... PKR dan BN ambil alih kuasa di Perak tiba2 tuduhan digugurkan. .... beza antara projek hussam dan NFC ni banyak…projek hussam dapat danatanpa pembayaran ...

Kisah Isteri Yang Curang | Sumber Maklumat - Tidak boleh!

https://moneyandfreedom.live › ... › Luar biasa lucah › Suami lucah penyelewengan
Christina Bella. Mohon dakwaan seleweng dana NFC digugur, suami Shahrizat ... “Beliau perlu berhadapan dengan tuduhan dalam kes penyelewengan dana ...

Kisah Isteri Yang Curang | Sumber Maklumat - Kegagalan ...

https://kabaretsofokles.nl › ... › Porno fetish › Suami lucah penyelewengan
Tomoka Sakurai. Mohon dakwaan seleweng dana NFC digugur, suami Shahrizat ... “Beliau perlu berhadapan dengan tuduhan dalam kes penyelewengan ...

AR RISALAH الــرســالـة: 'Datuk NFC' hanya dijadikan ...

penpasksgb.blogspot.com/2011/12/datuk-nfc-hanya-dijadikan-kambing-hitam.html
Kedua, pengeluaran sebanyak RM80,000 setiap bulan dari dana itu untuk pakej ... bersalah namun kes akan digugur atau mereka dilepaskan selepas PRU.

Misai Merah: Disember 2011

misaimerah.blogspot.com/2011/12/
Jamil Khir jawab dakwaan seleweng wang zakat-Malaysiakini/Bernama ..... “Soal saya turun ke Kota Bharu untuk memohon maaf kepada pucuk pimpinan seperti ...... PKR dakwa dana NFC diguna beli kondo RM10 juta di Singapura-M'insider .... Datuk Dr Hasan Ali juga disebut-sebut akan digugurkantetapi dinafikan oleh ...

Misai Merah: 2011

misaimerah.blogspot.com/2011/
31 Dis 2011 - Jamil Khir jawab dakwaan seleweng wang zakat-Malaysiakini/Bernama ..... “Soal saya turun ke Kota Bharu untuk memohon maaf kepada pucuk ..... kisah jika digugurkan daripada jawatan Exco yang dipegangnya di Selangor. .... PKR dakwa dana NFC diguna beli kondo RM10 juta di Singapura-M'insider.

DIALOG RAKYAT: SPRM tubuh pasukan khas siasat isu NFC

dialograkyat.blogspot.com/2011/12/sprm-tubuh-pasukan-khas-siasat-isu-nfc.html
Saifuddin dilaporkan berkata, asas utama dakwaan beliau hari ini adalah "adakah pada ... pembelian kondominium mewah One Menerung daripada dana NFC.

Kisah Isteri Yang Curang | Sumber Maklumat - Klik di sini!

https://nanodom.pro › ... › Seks penyimpangan › Suami lucah penyelewengan
Hydii May. Penyelewengan dana YaPEIM: Penjawat awam mula bertindak ... Mohon dakwaan seleweng dana NFC digugur, suami Shahrizat ... “Beliau perlu ...

tumpang sekole...?: Shahrizat's face-saving exit, and will ...

alditta.blogspot.com/2012/01/shahrizats-face-saving-exit-and-will.html
Shahrizat has insisted that NFC, which is being probed for criminal breach of trust by the ... Kebangsaan (NFC) - merupakan "langkah pertama" sebelum digugurkan daripada ... "kucar-kacir" selepas diperuntukkan RM250 juta daripada dana awam. ... NFC dan kroni-kroninya, hari ini Shahrizat tampil dengan dakwaan mahu ...

Kisah Isteri Yang Curang | Sumber Maklumat - Kegagalan ...

https://gwspeek.nl › gwspeek.nl › Seks penyimpangan › Suami lucah penyelewengan
Melissa Mendiny. Mohon dakwaan seleweng dana NFC digugur, suami Shahrizat ... “Beliau perlu berhadapan dengan tuduhan dalam kes penyelewengan ...

RAKYAT MARHAEN: MB Selangor: Tolak ugutan 'pancung' ...

wargamarhaen.blogspot.jp/2014/06/mb-selangor-tolak-ugutan-pancung-dari.html
24 Jun 2014 - Mohon dakwaan seleweng dana NFC digugur, suami Sha... PT3: Jangan seperti tikus baiki labu · Penduduk Padawan menang kes tanah adat ...

kes firdaus dullah: teladanilah 'bujang lapuk' - rakyat ...

wargamarhaen.blogspot.ca/2014/06/kes-firdaus-dullah-teladanilah-bujang.html
24 Jun 2014 - Mohon dakwaan seleweng dana NFC digugur, suami Sha... PT3: Jangan seperti tikus baiki labu · Penduduk Padawan menang kes tanah adat ...

TUKAR TAYAR BARU: 2011

tukartayarbaru.blogspot.com/2011/
30 Dis 2011 - Peguam J Rao memohon supaya mahkamah mengurangkan ..... Kali ini, beliau terbabit pula dalam isu NFC, dengan ini, tidak ada ... Justeru, beliau juga mahu Shahrizat memberi penjelasan mengenai semua dakwaan yang berkaitan, ... Skandal NFC membabitkan sejumlah RM250 juta danaawam yang ...

Pancaroba: NFC: Shamsubahrin dakwa dipaksa rasuah polis

politiktaikucing.blogspot.com/2012/01/nfc-shamsubahrin-dakwa-dipaksa-rasuah.html
31 Jan 2012 - Shamsubahrin, yang dituduh menipu pengerusi eksekutif NFC Mohamed Salleh, kini ditahan ... NFC: Shamsubahrin dakwa dipaksa rasuah polis: ... JUSTYNN Cassandra, 25, selepas mengemukakan permohonan cerai terhadap ...... Yang terbaru mengenai kes salahguna dana RM100 juta dari Kementeri.

Kisah Isteri Yang Curang | Sumber Maklumat - Aku ...

https://videotomp3.pw › videotomp3.pw › Pemujaan › Suami lucah penyelewengan
Katie Cameron. Mohon dakwaan seleweng dana NFC digugur, suami Shahrizat ... “Beliau perlu berhadapan dengan tuduhan dalam kes penyelewengan dana ...

MentalBlockage - X: 2012

mblockage.blogspot.com/2012/
29 Jan 2012 - Kenapa NFC Dikecam Dan Disabotaj Dengan Maha Hebat ? ..... Pinjaman daripada danakerajaan tidak sama dgn loan daripada ... 7 - Fitnah seleweng ... tapi dalam hal ini, undang-undang tak boleh dakwa mereka kerana itu ..... tertunggu-tunggu road show bekas Exco Selangor yangdigugurkan itu.

LAGI MUSLIMAT PAS BALUN ZURAIDA - "DIA HINA ...

gelombang-rakyat.blogspot.in/2011/11/lagi-muslimat-pas-balun-zuraida-dia.html
16 Nov 2011 - Kenapa kamu tidak tonjolkan bukti yang mendakwa NFC mendapat dana sepenuhnya daripada pihak Kerajaan? Kamu pasti Zuraida?
Hasil carian imej untuk Mohon dakwaan seleweng dana NFC digugur
Hasil carian imej untuk Mohon dakwaan seleweng dana NFC digugur
Hasil carian imej untuk Mohon dakwaan seleweng dana NFC digugur
Hasil carian imej untuk Mohon dakwaan seleweng dana NFC digugur
Hasil carian imej untuk Mohon dakwaan seleweng dana NFC digugur

Mengembang Pemikiran Rakyat: najib takut bubar parlimen

bloggerz-express.blogspot.com/search/label/najib%20takut%20bubar%20parlimen?m...
24 Feb 2012 - Idris Nafi Seleweng Dana PTPTN - Adun Ijok, Dr Idris Ahmad menafikan dakwaanterlibat isu penyelewangan wang Perbadanan Tabung ...

KERJASAMA PAS & UMNO - MAHFUZ OMAR KATA PRO ...

gelombang-rakyat.blogspot.co.id/2011/.../kerjasama-pas-umno-mahfuz-omar-kata-pro.h...
Malah dakwa mereka, PAS sudah hilang arah tujuan dan hanya bergantung kepada undi Cina kerana mengetahui Parti ini tidak mampu mempertahankan ...

Malaysia Sejahtera: Skandal Lembu Shahrizat Libatkan ...

azmieyusoff.blogspot.com/2011/11/skandal-lembu-shahrizat-libatkan-ramai.html
16 Nov 2011 - Namun sehingga hari ini, tiada ulasan berhubung segala dakwaan yang ... Masalah berkaitan dengan operasi projek ternakan lembu NFC itu, pertama ... Siasatan NFC: Shahrizat mohoncuti tiga minggu .... Mesyuarat BN : Shahrizat akan digugurkan? ... Kes seleweng wang zakat ni, Bila Jamil Khir nak ja.

Uncategorized – Page 7 – darulehsantoday

https://darulehsantoday.wordpress.com/category/uncategorized/page/7/
Dakwaan wujud usaha untuk menggulingkan Menteri Besar Selangor, Mohamed ...... Harga Rumah Terlalu Tinggi, Mohon Kerajaan Bertindaklah Segera… .... Tugas menyiasat dana yang dimiliki oleh pihak parti bukanlah tugas SPR. .... beliau digugurkan daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri pada 28 Julai lalu.

Uncategorized – Page 6 – darulehsantoday

https://darulehsantoday.wordpress.com/category/uncategorized/page/6/
Dakwaan wujud usaha untuk menggulingkan Menteri Besar Selangor, Mohamed ...... Harga Rumah Terlalu Tinggi, Mohon Kerajaan Bertindaklah Segera… .... Tugas menyiasat dana yang dimiliki oleh pihak parti bukanlah tugas SPR. .... beliau digugurkan daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri pada 28 Julai lalu.

ANTI PEMIMPIN PENDUSTA DAN ZALIM.: RESOLUSI ...

pemimpinpendusta62.blogspot.com/2015/08/resolusi-siapa-yang-arah-bunuh.html
13 Ogo 2015 - Sebelum Muhyiddin dan Shafie Afdal digugur dari kabinet ada dua lembaga ... Apa yang sedang disiasat ialah dakwaan duit jutaan ringgit dari Syarikat .... MOHON SEMUA RAKYAT BERDOA KEHADRAT ALLAH SWT AGAR . ... wang 1MDB hilang · Seleweng dana pencen tentera bukti Najib, Zahid kh.

BLOG - BLOG RASMI PARTI: Barisan Nasional

blog2-parti.blogspot.com/2011/12/barisan-nasional_23.html
22 Dis 2011 - Tentu dia lebih pandai memanafaatkan dana sedemikian dari ..... Sebab itu desakan supaya kumpulan terbabit memohon maaf pun tidak diendahkan. ...... yang dibuat oleh blogger sekupang mengenai seleweng tender dan salah guna ..... Kenyataan Hasan Ali keluar parti,digugurkan agak keterlaluan, ...

Buletin Sinar Isnin 20 Ogos 2018 - npaym

www.tamilking.npaym.com/video?v=buletin_sinar_isnin_20_ogos_2018
1.1MDB fail permohonan jual kapal layar mewah Equanimity 2. ... NFC berdepan tindakan undang-undang, tak bayar baki hutang RM248 juta 4.Kecoh di Dewan ... Seleweng dana PRU14: Tiada laporan polis diterima 3. ..... Azeez lapor polis dakwaan sogokan RM3 juta 4. ... Neelofa digugurkan anugerah Ikon Wanita?

RAKYAT MARHAEN: Mempolitikkan mahkamah dan ...

wargamarhaen.blogspot.no/2012/01/mempolitikkan-mahkamah-dan-undang.html
4 Jan 2012 - Banyak berlaku dakwaan politik. ... Hingga Harun digugur dari MB Selangor dan dijatuhkan hukuman penjara, krisis Umno mengenai Harun ...

01/15/12 | Edisi Politik

edisi-politik.blogspot.com/2012_01_15_archive.html
15 Jan 2012 - Kenapa Anwar perlu menyalak pada dunia luar dengan dakwaan bahawa ... Ekoran pemecatan daripada PAS, Hasan turut digugurkan daripada jawatan exco .... ..apa tidaknya orang yang tak seleweng duit zakat pun dituduh ambil . ...... Sila klik di sini http://on.fb.me/kFnvGS untuk join dan mohon jasa baik ...

Najib Tarik Balik Saman Fitnah Ke Atas Malaysiakini - Tamil

tamilking.download/video?v=najib_tarik_balik_saman_fitnah_ke_atas...
Kes itu adalah yang terbaru dalam saman fitnah yang digugurkan oleh bekas perdana menteri .... Menteri Janjikan Siasatan Terhadap Dakwaan Skandal Mic ... Kes Nfc Rafizi Dua Hakim Tarik Diri ...Permohonan Tony Pua Batalkan Saman Najib Ditetap 27 Nov ... Finas perlu struktur semula khususnya penyaluran dana 4.

1AGENDA 1MALAYSIA

archive.is/FkFF9
NFC: Prosedur Operasi Standard Kementerian Kewangan, Pertanian Lemah - Azmi ... Pertanian dan Industri Asas Tani berhubung penganugerahan kontrak projek Pusat Fidlot Nasional (NFC). .... BERSIH 2.0 - 1AGENDA dakwa Media Asing dapat Keunt. ..... Kes Anwar ditangguh untuk dengar permohonansupaya.

Pancaroba: Zahid Hamidi, Jamil Khir, Awang Adek Bakal Di ...

politiktaikucing.blogspot.de/2012/03/zahid-hamidi-jamil-khir-awang-adek.html
17 Mac 2012 - ... dibekukan permohonan dari mana-mana pihak bagi membolehkan Suruhanjaya ... Ali menggunakan dana zakat bagi menghalang tuntutan qazaf yang difailkan ... Menteri Kewangan, Awang Adek Hussin juga akan digugurkan dari ...... hati” kerana menyiarkan dakwaan sentiasa berlaku khalwat keti.

sinar - PICQA ONLINE

https://picqa.org/sinar
Terjemahkan halaman ini
Kedai dobi 'mesra Muslim' mohon maaf, akur titah sultan 4. ... 2.17 pengawal keselamatan JPM direman bantu siasatan seleweng dana PRU14 3. .... NFC berdepan tindakan undang-undang, tak bayar baki hutang RM248 juta ... Azeez lapor polis dakwaan sogokan RM3 juta ... 5.Neelofadigugurkan anugerah Ikon Wanita?
....

Tiada ulasan: