Khamis, 6 September 2018

Pemberontakan rumah tangga menurut Islam. 8156.


Jangan layan si kafir yang memperolok-olokkan Islam kerana target mereka ialah sehingga kita tunduk dan mengikut mereka. Nauzubillahminzalik.

Allah berfirman yang berbunyi...


وَٱلَّذِينَ كَذَّبُواْ بِـَٔايَـٰتِنَا وَٱسۡتَكۡبَرُواْ عَنۡہَآ أُوْلَـٰٓٮِٕكَ أَصۡحَـٰبُ ٱلنَّارِ‌ۖ
هُمۡ فِيہَا خَـٰلِدُونَ

Maksud firman Allah. Dan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami dan menyombongkan diri terhadapnya, mereka itu penghuni-penghuni neraka; mereka kekal di dalamnya. (QS Al-A’rof:36)
20 Dosa Isteri Terhadap Suami Yang Membuatkan Isteri Dibakar Allah Di Neraka.

Islam telah menetapkan segalanya tentang tanggungjawab isteri kepada suaminya. Firman Allah Subhanahuwatalla dalam Al Quran dan Hadis yang mengandungi sabda Nabi Salallahualaihiwassalam menjadi rujukan bagi umat Islam. 

Jangan melanggar apa yang telah diatur dan mengikut syariat, janganlah membuat peraturan sendiri.

Sekarang tidak sedikit menemui seorang isteri yang memberontak kepada suaminya, menyerang suaminya, bahkan di sana untuk mengutuk suaminya. 

Walaupun suaminya adalah seorang lelaki yang saleh, bermoral yang baik, setia dan berhati-hati terhadap Allah SubhanahuWaTalla.

Tidak ada wanita yang salah lagi penduduk neraka. Nabi SallahuAlaihiWassalam berkata yang maksudnya: “Saya diperlihatkan neraka, ternyata kebanyakan penduduk adalah wanita, kerana mereka adalah kufur.” Ditanya: “Adakah mereka kufur kepada Allah?” Dia berkata: “Mereka kufur kepada suami, kufur kebaikan. Seandainya kamu berbuat baik terhadap seseorang dari mereka sepanjang masa, lalu dia melihat satu saja kejelekan darimu maka dia akan berkata: Aku belum pernah melihat kebaikan sedikit pun darimu.” (HR: Bukhari dan Muslim).

Berikut adalah kajian semula dosa isteri terhadap seorang suami yang menjatuhkan isteri ke neraka:

1. Mengabaikan kuasa suami sebagai ketua rumah tangga. 

Rumah tangga diketuai oleh suami dengan semua peraturan yang sesuai dengan ajaran Islam dan Nabi Muhammad SallahuAlaihiWassalam. Isteri hendaklah mematuhi semua peraturan atau perintah suami.

Rasulullah SallahuAlaihiWassalam menggambarkan seandainya seorang suami memerintahkan suatu pekerjaan berupa memindahkan bukit merah ke bukit putih atau sebaliknya, maka tiada pilihan bagi isterinya selain melaksanakan perintah suaminya. 

2. Menentang perintah suami.

Dalam rumah tangga adalah tugas seorang isteri untuk mematuhi suaminya dan mematuhi suaminya. Isteri juga mesti mematuhi kata-kata suami sama ada larangan atau asal usul masih dalam hal kebaikan.

Sabda Nabi: “Tidak seorang wanita memenuhi hak Tuhannya sehingga dia memenuhi hak suaminya.” (HR Ahmad dan Ibnu Majah)

Dari hadis boleh disimpulkan isteri itu harus taat kepada suaminya dengan menginginkan Allah SubhanahuWaTalla. Walau bagaimanapun, kewajipan kepada Allah SubhanahuWaTalla tetap menjadi yang paling penting.

3. Enggan berkawan dengan suami (hubungan perkahwinan).

Allah sudah menetapkan manusia berpasangan dan untuk memperoleh keturunan, pasangan lelaki dan perempuan diikat dalam sebuah perkahwinan yang sah sesuai dengan syariat Islam. Jadi pasangan itu halal dan saling melengkapi untuk memiliki anak.

Didalam Islam seorang isteri yang menolak ajakan suami untuk bergaul, bermakna ia (isteri) membuka pintu laknat dari Allah terhadap dirinya.

4. Tidak menemani suami tidur.

Dari Abu Hurairah ra, Rasulullah bersabda: “… Bila seorang isteri semalaman tidur terpisah dari ranjang suaminya, maka malaikat melaknatnya sampai Shubuh.” 

Sekiranya seorang isteri mahu tidur bersendirian atau mahu mengiringi anak-anaknya. Dia mesti meminta kebenaran suami terlebih dahulu.

5. Memaksa dan membebankan beban suami dalam mencari pendapatan.

Kewajiban suami untuk memperoleh rezeki adalah sah untuk memenuhi kecukupan isi rumah. Tugas suami adalah mencari dan Allah Ta’ala telah mengatur semua. Sebagai isteri tidak pernah memaksa lebih daripada suaminya. Menerima suami yang cukup untuk menyokong. Itulah rezeki halal yang dibawa pulang oleh suami. Dan rezeki itu benar-benar berkat berbanding rezeki yang menyalahi undang-undang.

6. Jangan (tidak pernah) berdandan di hadapan suami.

Di dalam Islam, isteri hanya dibenarkan berpakaian, mencantikkan diri atau menghiasi hanya dengan suaminya sahaja. Jadi suami lebih suka dan sayang kepada isteri dengan menginginkan Allah SubhanahuWaTalla. 

7. Menjerumuskan suami kedalam hal-hal dilarang Allah SubhanahuWaTalla

Seorang isteri yang menjerumuskan suami kepada hal-hal yang tidak benar dan tidak sesuai syariat Islam, ini akan membawa mereka berdua ke neraka.

Isteri yang saleh mesti selalu menjadi sahabat suami yang baik. Bersama-sama menyembah dan mendekati Allah.

8. Mengetepikan kepentingan suami kerana kepentingan lain.

Dari Aysah ra, beliau berkata: Aku bertanya kepada Rasulullah SallahuAlaihiWassalam: “Siapa yang mempunyai hak yang paling besar untuk seorang wanita?” Sabdanya: “Suaminya.” Aku bertanya lagi: “Siapa yang mempunyai hak yang paling besar untuk seorang lelaki? Rasuluallah SallahuAlaihiWassalam menjawab: Ibunya. (HR.Bazaar dan Hakim, Hadis Hasan)

Dari hadis di atas boleh disimpulkan isteri terlebih dahulu keutamaan suaminya daripada ibunya atau ayahnya. Isteri mesti mencari kebenaran suaminya jika dia mahu memenuhi kepentingan ibu bapanya.

Redha Allah, redha suami, isteri Syurga mengalir dari suami.

9. Kelua dari rumah tanpa izin (pengetahuan) suami.

Di dalam Islam isteri menjadi sahabat suami, di mana ia adalah kewajipan menjaga rumah tangga. Jika isteri ingin pergi keluar untuk apa-apa tujuan, dia mestilah dengan izin suami. 

Bagaimana jika dibiarkan tanpa kebenaran? 

Jika meninggalkan tanpa izin berarti isteri telah melanggar apa yang diajar oleh Islam. Oleh itu dia memberontak kepada suami dan dia berdosa. 

10. Main dari suami rumah tanpa suami tahu di mana

Rasuluallah SallahuAlaihiWassalam bersabda: “Dua golongan yang solatnya tidak bermanfaat baginya adalah hamba-hamba yang melarikan diri dari rumah tuannya sehingga dia pulang ke rumah; dan isteri yang melarikan diri dari rumah suaminya sehingga dia kembali.” (HR Hakim, dari Ibn ‘Umar)

11. Menerima tetamu lelaki yang dibenci oleh suami mereka.

Dalam hadis, Rasuluallah SallahuAlaihiWassalam telah menegaskan bahawa seorang isteri wajib memenuhi hak suaminya. Antaranya ialah: a. Tidak membenarkan sesiapa yang tidak suka suaminya menyentuh katilnya. b. Jangan benarkan tetamu masuk apabila relevan tidak disukai oleh suaminya. (Diriwayatkan oleh Ibnu Majah dan Tirmidhi, Hadis hasan shahih)

12. Menolak kutukan (disentuh) oleh lelaki lain.

“…. maka wanita-wanita yang soleh adalah penjaga yang taat (harta dan suaminya) ketika suaminya tidak berada di sana sebagaimana Allah telah menyembuhkannya.” [Surah an-Nisaa‘ (4) ayat 34] 

Rasuluallah SallahuAlaihiWassalam menjelaskan bahawa seorang isteri yang membiarkan dirinya tersentuh oleh lelaki lain boleh diceraikan. Ia adalah dosa yang sangat besar dan ia adalah kezaliman kepada suami. Tuhan akan mengurangkan hukuman jika ia berbuat demikian.

13. Tidak mahu menjaga apabila suami jatuh sakit.

Seperti yang telah dijelaskan di atas, kepentingan seorang suami mesti diutamakan. Jika isteri enggan menjaga suaminya apabila sakit atas apa-apa sebab walaupun ibu bapanya juga sakit, maka wajib bagi isteri untuk menjaga suaminya.

14. Tidak berpuasa sunnah ketika suami berada di rumah.

Dari Abu Harairah, bahawa Rasuluallah SallahuAlaihiWassalam . bersabda: “Seorang isteri tidaklah halal dengan cepat apabila suaminya berada di rumah tanpa izinnya.” (HR. Bukhari dan Muslim) 

Hadis menerangkan dengan sangat jelas, puasa sunnah pun mesti dengan dengan izin suaminya supaya puasa sunnah tidak merampas hak suaminya, ketika suami berada di rumah.

15. Beritahu wanita lain tentang suaminya.

Dari Ibn Mas’ud, beliau berkata: Rasuluallah SallahuAlaihiWassalam berkata: “Seorang wanita tidak boleh bercampur dengan wanita lain, kemudian memberitahu suaminya keadaan wanita itu, sehingga suaminya melihat kondisi wanita itu.” (HR. Bukhari dan Muslim)

Jangan meludah apa-apa yang dilarang dan dibenci oleh Allah. Ia harus menyimpan rahsia yang tidak perlu diketahui siapa pun.

16. Menolak kedatangan suaminya beralih kepadanya (suami yang mempunyai lebih satu isteri). 

Seorang isteri yang berkepentingan, masih mempunyai kewajiban untuk mematuhi perintahnya, untuk menyenangkan dia, untuk menyembah dan sentiasa bersikap baik kepada suaminya ketika dia datang. 

Seorang suami yang berkahwin lebih daripada satu mesti memenuhi keperluan mengikut Syariat Islam. Salah seorang daripada mereka mestilah adil antara satu sama lain.

17. Mengekalkan pesanan orang lain di rumah suaminya.

Seorang isteri tidak boleh mematuhi perintah sesiapa sahaja di rumah suaminya. Satu-satunya orang yang wajib dipatuhi oleh isteri ialah suaminya sahaja.

18. Minta suami menceraikan madunya.

Tidak sesuai untuk isteri yang telah digabungkan (bermadu) untuk meminta suaminya menceraikan isteri suaminya yang lain.

19. Minta perceraian tanpa sebab yang sah.

Jangan menjadi isteri mencari alasan yang tidak jelas. Perceraian sesuatu yang sangat dibenci oleh Allah SubhanahuWaTalla. 

20. Mengambil harta suami tanpa izinnya.

Jangan sekali-kali mengambil harta suami tanpa izinnya sekalipun hanya sedikit.

Kawan-kawan pengabdian Islam di mana sahaja kawan-kawannya, terutamanya kepada wanita (yang sudah mempunyai suami). Patuh dan taat perintah suami anda jika masih berada di dalam sempadan undang-undang Islam. 

Jangan sampai suami anda menangis kerana kelakuan anda, ia akan membawa hukuman dari Allah SubhanahuWaTalla. Mohon maaf kepada suami anda dan minta ampun kepada Allah SubhanahuWaTalla jika anda (isteri) pernah bersalah sediki t pun. 

Jika terdapat sesuatu yang berkaitan dengan rumah tangga (masalah dengan suami) jangan membuat media sosial bergurau, jangan beritahu orang lain. Mintalah bimbingan (berdoa) pada Allah SubhanahuWaTalla. 

Sumber duniawi via iformasi

Petua hilangkan sakit sengat digigit lipan .

1. Cara untuk menghilangkan rasa sakit yang menyucuk-nyucuk akibat digigit lipan ialah dengan menggunakan tembakau. Ambil sedikit tembakau, kunyah dan perah airnya ke tempat yang kena gigit. Kalau tak dapat nak cari tembakau boleh juga digantikan dengan asam jawa. Ambil air perahan biji asam jawa dan sapu ke tempat yang sakit. Lakukan secara berulang kali.

2. Cara lain juga adalah cari lipan yang mengigit itu. Kemudian dibunuh dan dibakar. Ambil abunya disapu pada tempat yang terkena gigitan itu.
Ada soalan; doc jawap bila lapang.

1. Tau tak lipan betina ada lebih kaki dpd suaminya.

2. Bisa lipan mana lebih power….yg betina atau jantan?……mai perah otak sikit.
Doktor Abdul Rahim

Kelab Che Det
Admin bukan saja2 nak lambung filem ni...tp filem Crossroad: One Two Jaga ini mmg punya tarik tersendiri memaparkan dan meneroka sisi gelap berkaitan rasuah... korupsi.. jenayah ...

Filem arahan Nam Ron ini sangat menarik...

Sudut yg dipaparkan membuat kita tidak mampu utk berpaling walau pun sekejap dari skrin...
Foto Kelab Che Det.

Foto Kelab Che Det.

Foto Kelab Che Det.

Foto Kelab Che Det.
MENCONTENG UNTUK PERUBAHAN™
merentasi realiti ..bukan sekadar bawah tempurung media pengampu ...
Pendedahan ada 6 kelab gay di Kuala Lumpur 

Risikan kerajaan mengesahkan terdapat enam kelab gay beroperasi secara aktif di ibu negara, kata Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Shahruddin Md Salleh.

Bercakap ketika menggulung perbahasan usul menjunjung kasih titah ucapan Yang di-Pertuan Agong dalam sidang Dewan Negara, hari ini, katanya keenam-enam kelab itu termasuk kelab Blue Boy yang terkenal di kalangan pelancong Eropah. 

Walau bagaimanapun, menurut beliau pihaknya, sentiasa memantau semua kelab itu bagi memastikan tiada kes salah laku, jenayah dan penyalahgunaan dadah. 

“Kita alu-alukan aduan daripada orang ramai untuk dilakukan serbuan dan operasi. 

“Kelab Blue Boy saya difahamkan terkenal seluruh dunia kerana pamer perkhidmatan dalam media sosial. Blue Boy dikenali kerana pelancong-pelancong dari Eropah ‘taste’ (minat) orang Asia,” katanya. 

Shahruddin juga memberi jaminan kementeriannya akan bertindak dengan kerjasama Polis Diraja Malaysia (PDRM), Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK), Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO). 

Sejak menerajui kerajaan pusat selepas Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU), kerajaan Pakatan Harapan dilaporkan melancarkan beberapa serbuan ke atas kelab gay dan beberapa Projek Perumahan Rakyat (PPR) di Kuala Lumpur. 

http://penburukonline.blogspot.com/2018/09/pendedahan-ada-6-kelab-gay-di-kuala.html

Kelab Che Det berkongsi siaran.
Pencerahan tentang kelayakan zakat kepada golongan songsang yang insaf. Bila agaknya TV3 pula nak insaf daripada laporkan berita separuh-suku?
Foto Ahmad Faezal.
Ahmad Faezal
Semalam jam 5:33 PTG
PENGAGIHAN ZAKAT KEPADA GOLONGAN AR-RIQQAB

Umat Islam mempunyai kasih sayang tidak terbatas kepada agama yang mulia ini. Namun sementara ramai yang beramal soleh, ada yang tercicir daripada landasan akidah dan akhlak. Sayang sekali, seruan Allah tidak diendahkan – dan bisikan jahat dijadikan dorongan. Disebabkan itulah adanya gejala-gejala sosial dan keruntuhan akidah masing-masing seperti songsang dan syirik. Tetapi Islam masih lagi membuka pintu bagi golongan yang tercicir ini. Dan salah satu pelampung untuk elakkan mereka tenggelam ialah zakat.

Pada hari ini rakyat Malaysia digegarkan dengan paparan Buletin 1:30 mengenai 9 kategori mudah kata songsang yang layak menerima zakat. Tentu sekali boleh dibayangkan bagaimana kerajaan baharu dibawah pentadbiran Pakatan Harapan dikecam. Sudahlah baru saja reda tentang keralatan daripada Menteri Di Jabatan Perdana Menteri dalam Hal Ehwal Islam, timbul pula perselisihan ini.

Namun harus ditegaskan bahawasanya perkara ini iaitu Asnaf al-Riqqab bukanlah baharu. Dua orang pensyarah dalam hal ehwal Syariah dan Fiqh pernah berpakat dalam satu kajian bersama seorang Felo Siswazah Syariah. Kajian mereka meneliti status ar-Riqqab sebagai penerima zakat di Malaysia hari ini. Umumnya, ar-Riqqab yang membawa tafsir “perhambaan” sudahpun tidak wujud pada zaman ini. Jika benar, maka perkara ini menimbulkan persoalan mengenai Surah at-Taubah Ayat 60:


“Sesungguhnya sedekah-sedekah (zakat) itu hanyalah untuk orang-orang fakir, dan orang-orang miskin, dan amil-amil yang mengurusnya, dan orang-orang muallaf yang dijinakkan hatinya, dan untuk hamba-hamba yang hendak memerdekakan dirinya (ar-Riqqab), dan orang-orang yang berhutang, dan untuk (dibelanjakan pada) jalan Allah, dan orang-orang musafir (yang keputusan) dalam perjalanan. (Ketetapan hukum yang demikian itu ialah) sebagai satu ketetapan (yang datangnya) dari Allah. Dan (ingatlah) Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana.” – Qur’an 9:60. 

Jika definisi ar-Riqqab hanya tertakluk kepada takrifan hamba sahaya semata-mata, maka mudah kata sebahagian daripada ayat ini sudahpun (nauzubillah) tidak dapat diaplikasikan lagi. Maka kajian tiga ilmuwan ini menyentuh sama ada konsep ar-Riqqab boleh diperluaskan lagi dengan “perhambaan” yang bersesuaian dengan edaran semasa dan tempat. Sesungguhnya jika perhambaan itu sendiri berbeza ikut tempat, apatah lagi situasi yang menghambakan seorang manusia seperti gejala sosial dan akidah.

Maka aplikasi konsep ar-Riqqab ini jika dikembangkan dengan situasi di Malaysia sendiri sudahpun mencapai takrifan yang jauh lebih meluas. Sungguhpun perhambaan sahaya tidak diamalkan Malaysia, tiga negeri iaitu Selangor, Negeri Sembilan dan Terengganu masih aktif mengamalkan agihan zakat ar-Riqqab. Sebahagian ulama di Malaysia meluaskan “ar-Riqqab” itu sendiri untuk dikaitkan dengan pembebasan individu daripada belenggu.

Tiga belenggu telah dicapai persetuuan: 1) masalah sosial, 2) kejahilan dan 3) masalah akidah. Ketiga-tiga negeri ini mempunyai pendekatan yang berbeza. Tetapi cukup jika hanya Selangor sahaja disentuh.

Takrifan ar-Riqqab di Selangor bagi belenggu masalah sosial dan akidah memperluaskan zakat kepada ENAM golongan:

1. Mangsa gejala dadah.

2. Pesalah syariah (minum arak, judi, zina, khalwat dsb).

3. Pendosa amal (tidak bersolat, berpuasa, cuba membunuh diri dsb.)

4. Pengamal songsang (pelacur, lesbian, homoseksual, maknyah atau transeksual, biseksual, pengkid, tomboy, gigolo dan bersekedudukan dengan orang bukan Islam) 

Harus ditekankan bahawa paparan Buletin 1:30 sedang menyentuh tentang kategor keempat. Telahpun diperakui oleh Mufti Selangor sendiri bahawasanya golongan ini layak menerima zakat ar-Riqqab. Tetapi kategori ar-Riqqab masih lagi diteruskan lagi:

5. Penglibat juvana (gengsterisme, pergaduhan, pecah rumah dsb.)

6. Pesakit kronik (HIV/AIDS, barah, dsb.)

Keenam-enam pecahan ini hanyalah bagi golongan yang menempuhi masalah sosial sahaja. Jika ditelusuri masalah akidah, barangkali lebih terkejut kerana pengamal syirik dan khurafat pun dikategorikan sebagai layak.

Kesemua ini telahpun diperakui oleh Majlis Fatwa Negeri Selangor. Dalam sebuah mesyuarat Jawatankuasa Fatwa pada 14 Jun 2011, mereka dikategorikan sebagai penerima agihan Asnaf ar-Riqqab atas faktor menempuhi masalah sosial dan akhlak berdasarkan fatwa:

“Hukum penggunaan wang zakat asnaf riqqab bagi mereka yang terbelenggu dengan masalah sosial dalam menjamin akidah umat Islam agar kembali ke pangkal jalan adalah diharuskan.”

Beberapa jenis sumbangan telahpun dilaksanakan seperti belanja pengurusan dan pentadbiran, kursus program tertentu, perubatan, bantuan kecemasan dan pemulihan serta banyak lagi. Sebanyak RM16.25 juta telahpun dibelanjakan dalam tempoh dua tahun selepas Majlis Fatwa bersetuju dengan perkara ini.

Untuk memudahkan pemahaman, agama Islam telah melontarkan pelampung untuk menyelamatkan golongan hanyut di lautan bergelora supaya dapat dikembalikan dalam kapal yang menuju kejayaan. Keputusan ini telahpun dibuat sejak 2011 lagi. Maka tiada asas untuk mengherdik Pakatan Harapan pada hari ini.

Sumber: http://ddms.usim.edu.my/…/Pelaksanaan%20Pengagihan%20Zakat%…
Terbongkar! Bekas Orang Kuat UMNO Dedah Najib Jadi Tak Betul Sebab Rosmah

“.” Allah SubhanahuWaTalla Rasuluallah SallahuAlaihiWassalam 

Tiada ulasan: