Jumaat, 7 Disember 2018

Kisah umno selepas kalah PRUM 14 9.5.2018 sebagai pembangkang dengan isu perkauman, bersama Pas yang kekal membangkang. 8824.


Maka Icerd berjaya menjadi tapak prasangka, politik kebencian, melaksanakan propaganda pecah perintah, menyemarak isu perkauman dan digambarkan Islam semakin tercabar. Hakikatnya semasa era UBNajib Icerd sudah di peringkat kajian. Tidak jadi isu pun waktu itu, mengapa? Seronok meka dapat BR1M? Tin milo, payung hijau bulat atau kotak, xcukup besar untuk dapatkan pulus. Itu yang dema jarah Tabung Haji. 

Wawasan 2020 dihapuskan diganti dengan Tranasional 50 [TN50] Berkisah kepada 1Malaysia yang bermaksud hak sama rata rakyat Malaysia dilaksanakan. Melayu banyak yang sokong. Melayu tidak kisah pun. Ini bermakna [DEB] Dasar Ekonomi Baru turut lebur dalam mencapai penguasaan 30% Melayu Bumiputera Pribumi dalam ekonomi dan kekayaan negara. 

Sadis lagu Warisan yang digambarkan anak kecil main api tetapi dewasa Umno yang telah bermain api hingga tergadai tanah pusaka nenek moyang. Contohnya Singapura, Pulau Batu Putih, Pengkalan TLDM Woodlands dan KTMB Woodlands ke Tg Pagar. Genting Highland pun jadi pusat perjudian terkenal. Pengkalan TLDM Sungai Besi pun jadi milik syarikat Republik Rakyat China. Berapa ramai Melayu sedih bila Umno kafirkan Wilayah yang asalnya Wilayah Islam. 

Era Kerajaan Persekutuan Malaysia yang diterajui Pakatan Harapan hari demi hari telah membuka mata rakyat Malaysia tentang pengkhianatan terhadap khazanah negara. 

Waktu UBN [Umno Barisan Nasional] berkuasa semua hal ini dikatakan fitnah sehinggakan 1MDB waktu itu tidak boleh disentuh di Parlimen. Kisah Felda yang sekarang bahagian Perladangannya [tanpa peneroka] terjual. Aset tunai dan kekal yang semakin menguncup. Tanah felda di Kuala Lumpur turut tergadai. Keadaan itu turut dialami juga dengan penipuan di Lembaga Urusan dan Tabung Haji. Masya Allah. 

Sebenarnya pemimpin yang jujur, beliau tidak akan berputar-putar cakap. Tindakannya tidak akan dipertikai. Tidak akan diseret ke mahkamah. 

Sekarang waktunya sebahagian pemimpin bekas penguasa yang sudah menjadi pembangkang bersemangat saban hari menegakan benang basah. Mengapa semasa berkuasa dulu suara-suara itu tidak muncul membantah dan secara tiba-tiba menjadi pembangkang yang pantang Kerajaan yang kononnya buat hal. Dulu jadi kerajaan macam-macam hal, maklum penyokong senyapkan sahaja. Macam juga pencuri bila tiba-tiba jadi baik dan kaya raya, takut hartanya dicuri, sanggup pasang CCTV sebanyak mungkin. Itulah sebahagian pemimpin UBN yang baru belajar jadi pembangkang mungkin lebih 61 tahun. In Syaa Allah. Aamiin. 

Mereka tuduh Dap komunis. Komunis sudah lama diharamkan di Malaysia. Jika benar tuduhan tersebut sudah tentu zaman Najib, DAP sudah diharamkan dan ramai pemimpin Dap ke dalam. Oh komunis sekarang di bandar-bandar... haaaah perompak, penyamun, perasuah, pemimpin kleptokrasi pun tinggal di bandar. Mereka tidak pandang pun Ulu Tembeling, kecuali merompak khazanah negara, khazanah rakyat. Nauzubillahminzalik. 

Berbeza dengan MCA yang berura-ura mahu tinggalkan BN bila BN khususnya Umno sama-sama jadi pembangkang. Parti China dalam BN yang lain, sudah lama tinggalkan BN contohnya Gerakan mana sekarang? Sebab mereka sudah dapat apa yang mereka mahukan setelah memeluk erat Umno semasa berkuasa. Negara Malaysia sahaja ada Sekolah Aliran China dan Aliran Tamil. Umno zaman haram jadi halal. Halal jadi haram, sehinggakan yang melapor ditangkap, dakwaan langsung tidak disiasat. 

Keluar, maka keluarlah! 
By admin 
1. Ketika Abu Talhah membaca ayat 41 dari surah al-Taubah (infiru khifafan wa thiqalan), beliau lantas berkata:

أرى ربنا استنفرنا شيوخاً وشباناً، جهزوني يا بنَّي

“Sesungguhnya aku melihat Allah meminta supaya kita semua keluar berjuang samada dalam keadaan tua maupun muda (susah maupun senang). Wahai anak-anakku, persiapkanlah diriku untuk keluar (berjihad)!”

2. Abu Talhah adalah sahabat Nabi yang telah tua. Melihat keadaannya yang sudah tua dan uzur, anak-anaknya berkata:

قد غزوت مع رسول اللّه صل اللّه عليه وسلم حتى مات، ومع أبي بكر حتى مات، ومع عمر حتى مات، فنحن نغزو عنك

“Wahai ayah, engkau telah berjuang di zaman Rasulullah, kemudian Rasulullah meninggal. Engkau berjuang lagi di zaman Abu Bakar sehingga beliau meninggal, dan engkau berjuang juga zaman Umar, sehingga beliau meninggal. Kini zaman Uthman, biarlah kami yang berjuang, engkau rehatlah wahai ayah!”

3. Abu Talhah enggan. Semangat juangnya tidak pernah luntur. Beliau mempersiapkan dirinya sendiri. Sehingga syahid di atas kapal. Ketika itu Saidina Uthman membina armada tentera laut Muslim yang pertama. Beliau dikebumikan setelah sembilan hari jenazah beliau berada di atas kapal tanpa rosak. (al-Zahabi, Siyar A’lam al-Nubala, Tafsir Ibn Kathir, Tafsir al-Tabari)

4. Begitulah sahabat Nabi. Konsisten dalam perjuangan. Samada susah maupun senang. Mereka sangat patuh pada arahan Rasulullah. Teringat saya pesan Rasulullah:

وإذا استنفرتم فانفروا

“Apabila kamu diminta keluar, maka keluarlah!”

Moga Allah menyatukan hati-hati Muslim
Dr. Ahmad Sanusi Azmi
Penasihat Syariah Indahnya Islam
www.indahnyaislam.my
—-—
Sumbangan ikhlas untuk dakwah Indahnya Islam:
MYDAKWAH RESOURCES
5628 3464 5315 (Maybank Islamik)
Keluar, maka keluarlah! – Indahnya Islam
http://www.indahnyaislam.my/2018/12/keluar-maka-keluarlah/

photo_2016-07-28_17-53-11

1
Keluar, maka keluarlah! – Indahnya Islam
http://www.indahnyaislam.my/2018/12/keluar-maka-keluarlah/

ICERD Bakal Jadikan Al-Quran Sebagai Rasis? Dec 6, 2018

BAHANA… Usaha pihak tertentu di Malaysia mahu Pakatan Harapan (PH) ratifikasi Konvensyen Penghapusan Diskriminasi Kaum Antarabangsa (ICERD) sebenarnya ada agenda tersembunyi.

Malah ia memiliki jauh lebih banyak implikasi negatif daripada yang disangka ramai termasuk rancangan jahat pihak terbabit untuk bebas hina Islam dalam senyap dengan berselindung konon syiar agama itu berbaur rasis.
Perkara buruk tersebut dibongkar sendiri oleh mantan Ketua Pegawai Eksekutif Institut Kajian Strategik Islam Malaysia (IKSIM), Datuk Naser Disa kepada portal berita hal ehwal Islam tempatan, Menara.my hari ini.
Mengikut kajian beliau, terdapat hampir 15 implikasi buruk yang bakal dihadapi oleh rakyat Malaysia dan umat Islam khasnya jika ICERD ini diratifikasikan selain bukan hanya ancam hak istimewa bumiputera dan Melayu.
Ini kerana perkara sensitif berkenaan meskipun dijamin Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan, sebenarnya boleh dipinda kerajaan PH di Parlimen pada bila-bila masa sahaja konon untuk diselaraskan dengan kehendak ICERD.
“Kita perlu faham bahawa penafsiran dan pemakaian apa saja prinsip ICERD ini ditentukan oleh Ahli-Ahli Suruhanjaya Hak Asasi PBB (Pertubuhan Bangsa Bersatu) dan bukannya oleh pihak berkuasa dalam negara kita.”
Mengulas lanjut, Naser memberi contoh adakah kelak sesetengah ayat-ayat Quran dilarang daripada dibacakan kerana dilabel sebagai berunsur rasis, atau tidak hormati hak golongan tertentu yang diketahui memang anti-Islam.
“Ayat di mana Allah SWT cerca umat Nabi Luth AS contohnya, adakah ini kelak akan dilabel sebagai tidak hormati ICERD kerana dianggap konon tidak adil kepada golongan LGBT untuk terus buat amalan seks terkutuk itu?”
Malah apakah nanti akan timbul petualang penyokong ICERD akan kata bahawa terma Raja-Raja Malaysia diguna pakai sebagai ganti Raja-Raja Melayu bagi membolehkan sesiapa sahaja kelak dakwa diri sebagai raja negara ini?
“Ini kelak akan membuka jalan kepada menjadikan Malaysia sebuah republik,” jelas Naser sambil menegaskan bahawa ratifikasi ICERD ini adalah agenda petualang negara dan mereka harus disiasat. – Agensi/Mynewshub.TV
ICERD Bakal Jadikan Al-Quran Sebagai Rasis? – MYNEWSHUB
https://www.mynewshub.tv/utama-sensasi/icerd-bakal-jadikan-al-quran-sebagai-rasis/

Dari grop fb tentang icerd. 
#Malaysia Baru
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2205494299469389&set=gm.719688975082531&type=3&theater&ifg=1
Foto Rahman San.
Asal SIKONGAN
Rahman San#Malaysia Baru
Ahli Baharu · Ikuti · 13 jam berhampiran Kuala Lumpur 

Shoecree Cree
Foto Shoecree Cree.
Muhammad Salehuddin Azhar Azhar In sya Allah...sy akan turun 8.12.2018 demi agama dan bangsa

Muhammad Salehuddin Azhar Azhar
Foto Muhammad Salehuddin Azhar Azhar.
Tdj KM Anak dah masuk dalam😂

Na Za turun demi bangsa dan ugama bukan politik sesuatu puak

Fadilah Fasli Betul macai2 pas umno bangang

Aminuddinchedaud Insya allah ambow akan sapar ni bumi Islam melayu

Anderw Dau Andrew Dau Turun laa utk kepentingan umnopas

Zol Dra Ya pas biawak

Zainab Sabri Mahmood utk memuaskan nafsu ore kalah....baik keluar utk berdakwah

Muhammad Salehuddin Azhar AzharDAP, dgan sebahagian melayu PH sama sahaja
Foto Muhammad Salehuddin Azhar Azhar.
Mohd Azlan 1.5 juta cukup ker,yg baki lg 28 juta tu sokong PH.

Chandra Sakaran 😂 sikongan ... Bahasa apa nii 🤔

Jon Sfi Pwg Chandra Sakaranbahasa jawa pornorogo zahid

Maelhussin Hussin Chandra Sakaran baru punya..nenek dia ajar la...koh3x

Chandra Sakaran Maelhussin Hussin

Saravanan Sara Tangkap resuahan

Zulkepli Samuri Buang masa.

Muhammad Salehuddin Azhar AzharZainab Sabri Mahmood ni baru betol perhimpunan org kalah...kalah PRU 13 buat himpunan BLACKOUT, apa makcik sudah lupa..?
Foto Muhammad Salehuddin Azhar Azhar.
Tdj KM Ni dah terang bersuluh lagi. Najib dah main tipu depan - depan hang masih sokong bapok tu.😂

Maelhussin Hussin Selepas memberikan perumpamaan ICERD seperti nyamuk denggi, agenda Freemason, Hj Hadi sekali lagi memunjukkan Kejahilannya bila memberikan perumpamaan ICERD bagai Lembu tidak disembelih.. Begitu Tingi Mantiqnya ketika mana meluahkan rasa Dendam..

Dibahaskan pula kenyataan Tun Mahathir tentang perkataan Mustahil, ditakwilkan ICERD umpama sifat mustahil bagi Allah dan Rasul.. apa lagi sifat mustahil bagi makhluk berbeza.. lepas tu kata Hj hadi, perjuangan menentang ICERD umpama Fardhu ain.. Dah standard guru KAFA pulak Hj Hadi ni bicara soal Fardhu Ain dan Kifayah..

kalau Haji hadi tak faham, meh aku nak bagi faham..

2- BEZA PERKARA I'TIQADI dan IJTIHADI..

Jangan letak rendah sangat kelimuan TG Hj Hadi tu.. Dalam soal ICERD ini, ia bukan menyentuh Soal Aqidah, atau dipanggil perkara I'tiqadi.. tetapi menyentuh soal perlaksanaan, Iaitu perkara Ijtihadi..

Mengikut kaedah Fiqh..Persoalan Siyasah sama dengan Muamalah.. dalam Soal Muamalah, asal sesuatu perkara melibatkan hukumnya adalah harus.. ia haram bila datangnya dalil mengharamkannya..

الاصل في المعا ملة الاباحة الا ان يدل دليل علي تحريمها ...

Bila tidak datang satupun dalil Qati'e atau perintah dari Quran dan Sunnah atas "haram" sesuatu perkara maka hukumnya adalah harus..

Begitulah dalam soal haram dan halal sesuatu perkara.. bila tidak ada satu dalil yg jelas, hukum bole berubah.. Sebagaimana kaedah Fiqh menyebut..

لاَ يُـنْـكَرُ تَـغَـيُّرُ الأَحْـكامِ بِـتَـغَـيُّرِ الأَزْمَـان

Tidak boleh ditolak bahawa perubahan hukum hukum dengan perubahan zaman....

Begitu juga perubahan Tempat dan suasana keadaan..

بتغير الزمان والمكان والأحوال ...

3. HARAM LIDZZATI dan LIGHARIHI..

sama seperti haram Babi ,Haram arak dan Rokok.. Biarpun Ulama menfatwakan haram merokok, bukan disebabkan zat Rokok itu haram.. tetapi faktor selainnya terutama menyentuh kesihatan dan pembaziran yg jadi amalan Syaitan..

Di dalam Fiqh ada perbahasan Haram lidzzati atau haram Ligharihi.. Begitu juga Haram aini dan haram sababi.. ada Haram atas sesuatu itu atas zat dia seperti babi dan arak, ada pulak haram atas sebab tertentu.. sama lah perbahasan Haram dan hukum dalam menyentuh Anjing..

Bukan kah PAS sendiri menyentuh dalam Soal Politik ia perkara Mutaghayyirat.. Dalam konteks iCERD, Jika sifat Mustahil yg disebut Hj Hadi disamakan mustahil bagi Allah dan Rasul, dah pasti negara Islam lain seperti Saudi,Qatar,Iran,Palestine termasuk Indonesia tidak meratifikasikannya..apakah ini negara islam yg ditaja Freemason ?

sebenarnya ia takda kaitan pun dengan sifat mustahil bagi Allah, entah mcm mana Hj Hadi boleh tergelincir sampai ke situ..

4- ANTARA ICERD DAN RUU 355

Jika mudah fahamnya.. samalah dalam soal dan proses Taqnin(RUU355), dan meminda Akta355(RUU 355).. begitu juga dalam konteks ICERD, tidak mustahil bagi Saudi melaksanakan Undang2 Isalam(Hudud), dan mustahil bagi Malaysia atas sebab Waqi' uruf setempat.. bukan soal Akta 355 itu fardhu ain atau Kifayah, Perlaksanaan itu adalah perara Ijtiadi..

Kata Hj Hadi, dia nak ajar menteri.. kerana ada yang masih berbicara soal ICERD, Hj Hadi kena jelas.. Keputusan Kerajaan itu kalau bab hukum Fiqh, dah kira Ijma', atau dikira sebagai pandangan Jumhur(menteri Kabinet).. Jadi terima sajalah.. kalau ada pandangan selain itu.. ia perkara biasa dalam mana mana mazhab pun...

5- MUSTAHIL DARI SUDUT PERLEMBAGAAN

Sama lah ketika Pakatan Rakyat dan bersetuju untuk tidak melaksanakan hudud, sebab apa ? sebab Mustahil bukan sebab kita menolak Quran dan Sunnah.. Tetapi sebab mustahil dalam konteks perlaksanaan, mustahil disebabkan ada halangan dari sudut perlembagaan, hatta ICERD pun yg jadi pertikaian menyentuh soal tafsiran perlembagaan..

jadi fahamkah Hj Hadi, maksud Mustahil dimaksudkan Tun mustahil dari sudut perlembagaan, bukan mstahil dari Sifat Allah dan Rasul..Itu dah melalut..

Seperti aku kata sebelum ini ICERD pada sudut prinsip nya baik, tapi dari sudut Politik.. bimbang akan ketidakstabilan Politik, persediaan kerajaan.. mengambil kira kaeda Fiqh sadd adz-dzari’ah (سد الذريعة) , elok lah ia dibatalkan..

6- PANDANGAN MENTERI LAGI HIKMAH DARI HJ HADI..

Kalau nak ajar Menteri langsung tak boleh bercakap dan memberi pandangan...kena keputusan kolektif sebagai Kerajaan, dulu masa dalam Pakatan Rakyat, Jumhur Presiden Majlis Pakatan setuju Wan Azizah jadi MB Selangor..tapi Hj Hadi juga berbeza pandangan, sampai mengatakan taknak sokong Wan Azizah sebab taknak heret ahli PAS ke Neraka Jahannam.. kenapa masa tu Hj Hadi tak taat keputusan bersama ? siap menentang lagi..

Dalam soal RUU 355 pun dulu.. Bila Pakatan Rakyat ada keputusan bersama, Pemimpin PAS..parti PAS masih bebas bercakap..memberi pandangan tentang Hudud.. Itu kami pun takda masalah.. itu bukan pendirian Pakatan rakyat..sama lah seperti ICERD..

Jadi sebelum Hj Hadi nak ajar Menteri kononnya, didik lah nafsu sendiri..jangan Bongkak,Takbur dan sentiasa merasakan aku lah yang paling betul.. aku lah yang paling Alim.. sampaikan soal dan ritual agama lain pun nak disentuh..

Jangan Nanti jadi seperti kelompok Ruwabidhah.. Bila ditanya kepada Nabi, Siapa kah kelompok ini.. jawab Nabi..

الرَّجُلُ التَّافِهُ فِي أَمْرِ الْعَامَّةِ..

“Orang bodoh yang turut campur dalam urusan masyarakat umum...”

Ipohmali

:)


Lias Merak Ya

Muhammad Salehuddin Azhar AzharZulkepli Samuri ni buang masa x ? https://www.malaysia-today.net/.../dr-m-to-launch-pro.../

John Vi Buang masa

Maelhussin Hussin Ditujukan khas buat pejuang2 ketuanan MELAYU la sangat...
HADAM NI..

KONGSI ALAM

1. Negara ini milik Tuhan, bukan milik kita. Tuhan jadikan negara ini perlu dikongsi dengan orang lain.

2. Boleh saja Tuhan jadikan negara kita hanya dihuni oleh Melayu Islam saja, tapi Tuhan tidak jadikan begitu.

3. Agaknya, apa jadi dengan negara ini jika hanya dihuni oleh orang Melayu Islam saja?

4. Kita mahu kafir Switzerland berkongsi negara mereka yang indah dengan orang Islam di sana.

5. Kita mahu kafir Finland berkongsi sistem pendidikan mereka yang canggih dengan orang Islam di sana.

6. Kita mahu kafir Amerika berkongsi teknologi negara mereka dengan orang Islam di sana.


7. Kita mahu orang kafir di Cina, di India, di Thailand, di Fiji, di Macao berkongsi bumi itu dengan orang Islam di sana.

8. Jika kita kata, ini bumi datuk nenek moyang kami, nyah kamu orang kafir dari sini. Kami tuan di sini.

9. Apa kata, jika orang kafir Switzerland pula kata, ini bumi datuk nenek moyang kami, nyah kamu orang Islam dari sini. Kami tuan di sini.

10. Bukankah dunia semuanya akan huru-hara jika penduduk bumi ini saling halau-menghalau sesama mereka?

11. Jika orang Melayu Islam mahu kekal sebagai tuan di negara ini, tunjuklah perangai yang baik.

12. Agamawan yang berkuliah di rumah Allah, membodohkan orang Islam yang lain sesuka hatinya, adakah itu akhlak seorang tuan?

13. Ada orang Islam sengaja membuka akaun FB palsu untuk memaki orang lain sesuka hati tanpa mahu dikenali, akhlak seorang tuan begitukah?

14. Tuhan jadikan manusia untuk bersaing sesama mereka; termasuk persaingan dalam beragama supaya mereka maju dan adil.

15. Tanpa persaingan, menurut al-Quran, masjid pun runtuh kerana orang Islam akan berlaku zalim sesama mereka. Sejarah sudah membuktikannya.

16. Dalam semua agama, ada orang baik dan orang jahat. Orang yang paling baik dalam kehidupan dunia adalah orang yang paling berguna kepada dunia.

17. Orang Islam disuruh memungut kebijaksanaan daripada sesiapa saja. Kebijaksanaan adalah hak orang Islam.

18. Soalnya, bagaimana orang Islam boleh memungut kebijaksanaan itu jika mereka prejudis, taksub, berburuk sangka dengan orang lain?

19. Sanggupkah orang lain berkongsi kebijaksanaan mereka dengan kita, jika kita sendiri menjadi orang yang tak layak dikongsikan kebijaksanaan?

20. Jadilah tuan, iaitu tuan yang berakhlak dan bijak. Berkongsilah alam ini dengan orang lain, kerana alam ini bukan milik kita...

#jgnnkterpekitterlolongtanpailmu
#jadiumatislamygbaik 


Maelhussin Hussin Bodoh punya status..org akal kat bontot je pergi mcm sakai

Samtidar Sam Ad duit minyak x

Muhd Aslam nak bantah apa ya? 

Jimmy Sapporo Bodoh

Maelhussin Hussin Nak kutip duit tin milo je...
Foto Maelhussin Hussin.

Amranudin Abdullah
Foto Amranudin Abdullah.
Muhammad Salehuddin Azhar AzharPerli tin milo, tetapi dia guna kotak 3 kali ganda besar...haha
Foto Muhammad Salehuddin Azhar Azhar.

Maelhussin Hussin Muhammad Salehuddin Azhar Azhar bongok ni masa nk PRU dana x ada..nk gali mana bodoh...

Muhammad Salehuddin Azhar Azhar Maelhussin Hussin haha...kau tu yg bodoh bebal

Malim Kundang
Foto Malim Kundang.
Malim Kundang
Foto Malim Kundang.

Muhammad Salehuddin Azhar Azhar ADUIH...NAK JAWAB APA DGAN PENDOKONG PH NI...MAHATIR PUN BUAT PERHIMPUNAN PADA HARI YG SAMA
Foto Muhammad Salehuddin Azhar Azhar.

Malim Kundang
Foto Malim Kundang.

Muhammad Salehuddin Azhar Azhar
Foto Muhammad Salehuddin Azhar Azhar.
Malim Kundang
Foto Malim Kundang.
Malim Kundang Muhammad Salehuddin Azhar Azhar Payung jangan tak payung
Foto Malim Kundang.
Muhammad Salehuddin Azhar Azhar BESARNYA TABUNG YG DIBAWA
Foto Muhammad Salehuddin Azhar Azhar.
Muhammad Salehuddin Azhar Azhar Malim Kundang BESAR BETUL.TABUNG
Foto Muhammad Salehuddin Azhar Azhar.
Malim Kundang
Foto Malim Kundang.
Muhammad Salehuddin Azhar Azhar Malim KundangADUIHH...BESARNYA TABUNG
Foto Muhammad Salehuddin Azhar Azhar.
Malim Kundang
Foto Malim Kundang.
Malim Kundang
Foto Malim Kundang.
Muhammad Salehuddin Azhar Azhar Malim KundangAIKK...USUNG TABUNG JUGA RUPA2NYA...KAHKAHKAH
Foto Muhammad Salehuddin Azhar Azhar.
Malim Kundang
Foto Malim Kundang.
Malim Kundang
Foto Malim Kundang.
Malim Kundang
Foto Malim Kundang.
Muhammad Salehuddin Azhar Azhar Malim Kundang PATUT LA PERLI2 TIN MILO...RUPANYA TABUNGNYA CANTIK BESAR LAGI
Foto Muhammad Salehuddin Azhar Azhar.
Malim Kundang Muhammad Salehuddin Azhar AzharKohkohkohkoh....kikikiki
Foto Malim Kundang.
Muhammad Salehuddin Azhar Azhar
Foto Muhammad Salehuddin Azhar Azhar.
Muhammad Salehuddin Azhar Azhar TUN M BUAT PERHIMPUNAN JUGA RUPANYA 8 DEC NI...PENDOKONG PH KATA BUANG MASA..HAHAHA...
Foto Muhammad Salehuddin Azhar Azhar.
Azizul Ismail
Foto Azizul Ismail.
Muhammad Salehuddin Azhar Azhar Kah akah....
Foto Muhammad Salehuddin Azhar Azhar.
Azizah Yusof Ya
Muhammad Salehuddin Azhar AzharPerli tin milo...rupa2 rupanya parti mereka 3 kali.ganda besar...haha
Foto Muhammad Salehuddin Azhar Azhar.
Maelhussin Hussin Sibongok walaunta bila x dpt jwb spin
Foto Maelhussin Hussin.
Maelhussin Hussin Bodoh rupanya gang pembangang ni..
Foto Maelhussin Hussin.
Muhammad Salehuddin Azhar Azhar
Foto Muhammad Salehuddin Azhar Azhar.
Anastasia Amanda ya
Uruskan
Zulkepli Samuri Nk berhimpun jgn lupa pakai pampers.. Jgn kencing dan berak merata rata dah la..

Zulkepli Samuri
Foto Zulkepli Samuri.
Hadi Arang Jgn bazir kan masa...buatlah perkara yg berfaedah... elakkan ikut rentak Jockey Agama dan PENYAMUN Negara.... anda sedang di pergunakan utk kepentingan SIALAN2 ni semua!
Simpanlah duit utk kegunaan akhir tahun dr membuat pembaziran
Tabung Hadi dan Tin Milo menunggu anda....Jgn terperangkap!

Foto Hadi Arang.
Muhammad Salehuddin Azhar AzharHAHAHA...RUPANYA TABUNG MEREKA 3 KALI GANDA BESAR DARI TIN MILO...
Foto Muhammad Salehuddin Azhar Azhar.
Malim Kundang Maaf saya komen.
Sebelum ini saya adalah penyokong tegar PAS. Setiap kali PRU saya akn pastikan memangkah PAS. Tapi semenjak PAS bersama UMNO, saya dah tak berminat menyokong PAS. Saya tak salahkan UMNO sebab saya tau siapa yg ada dlm UMNO. Tapi dgn PAS saya dah tak percaya lagi dgn perjuangannya.

Selama ini pemimpin2 PAS mengajak ahli2nya & org2 Melayu menjauhi UMNO. Alasannya UMNO telah melakukan byk kesalahan kpd agama islam & org2 Melayu. Tapi kini, pemimpin yg sama dlm PAS telah menjilat ludahnya sendiri & tanpa rasa malu & bersalah mengajak ahli2 PAS bersekongkol dgn UMNO walhal dulu siang malam berdoa & meminta Allah swt musnahkan UMNO. Sekarang apabila Allah swt makbulkan doa2 PAS musnahkan UMNO, tiba2 pemimpin PAS mengajak ahli2 PAS menolong UMNO.

Apa yg berlaku pd UMNO adalah kesilapan UMNO sendiri yg mana terlalu angkuh & bongkak. UMNO angkuh & bongkak pada Allah swt & juga org2 Melayu. Akhirnya Allah swt telah menunjukkan kuasanya sahaja yg boleh mengalahkan UMNO & mengajar pemimpin2 UMNO yg angkuh & bongkak ini. Kenapa PAS perlu sibuk nak menyelamatkan UMNO sedangkan Allah swt yg jatuhkan UMNO ?

Perjuangan UMNO juga bukan utk agama islam & org2 Melayu. Perjuangan UMNO hanya utk kayakan pemimpin2nya sahaja. Semua tau Pemimpin2 UMNO semasa berkuasa telah mencuri hasil kekayaan negara yg sepatutnya menjadi milik semua rakyat. Ketika berkuasa, pemimpin2 UMNO lupa kepada ajaran agama islam dgn mengamalkan rasuah & penyelewengan kuasa dlm pentadbiran mereka. Pemimpin2 UMNO juga tidak membela nasib orang2 Melayu sebaliknya lebih mementingkan nasib rakan2 mereka dlm BN yg majoritinya bukan Melayu berbanding dgn saudara2 islam mereka dlm PAS. Kenapa baru sekarang UMNO mementingkan perpaduan Melayu & saudara sesama islam sedangkan masa berkuasa dulu UMNO melayan PAS seperti kucing kurap?

Melihat PAS bersama UMNO seolah-olah PAS merestui dgn apa yg UMNO lakukan selama ini. Rupa2nya, menurut PAS sekarang, apa yg UMNO lakukan selama ini adalah betul & apa yg PAS lakukan adalah salah. Secara automatik segala tuduhan PAS kpd UMNO selama ini adalah tidak benar & semua ahli2 PAS telah ditipu oleh pemimpin2 PAS sendiri . . . . . . . .

FIKIR FIKIRKAN LAH


Mhd Azmi Rashid tok mekong kata haram behinpun..

Foto Mhd Azmi Rashid.
Muhammad Salehuddin Azhar AzharBESARNYA TABUNG....HAHA
Foto Muhammad Salehuddin Azhar Azhar.
Abdul Hamid Muhammad Ya

Asbi Abbas Sorry le cai...cuma puak2 bebal saja yang akan turun membebal...Wakaka...

Abdul Hamid Muhammad Kami akan turun,, up pada 8,12,18 ini

Shahir Jiwa Aku nak p gak.

Uruskan
Mohd Zakir Tak payah pergi sb kerajaan dah tolak..faham..

Redz Hykarl Icerd perjanjian anasir2 yg lepas sebelum karam.....kenapa nak mmberontka pada hari ini.......seblm pru yg lepas cina2 bertapak di johor pahang aset2 atm di jual nape x memberontak........skan



Moorthy Tun Moorthy Tun MALAYSIA TIGER AND MALAYSIA REAL HERO TUN
Foto Moorthy Tun Moorthy Tun.
Abdullah Kidal Kadir

Muhammad Salehuddin Azhar AzharAsbi Abbas tun m turun perhimpunan ni memebebal jgak ke...haha
Foto Muhammad Salehuddin Azhar Azhar.
Asbi Abbas Muhammad Salehuddin Azhar Azhar kalau ada pun tujuannya untuk bagi puak2 bebal macam korang tu faham perkara sebenar ICERD sebab lembab sangat nak faham kih kih..

Muhammad Salehuddin Azhar Azhar Asbi Abbas HAHA..MELAYU2 PH DAN MELAYU DAP HARUS TURUN PERHIMPUNAN UNTUK MENYOKONG MAHATIR...KAH KAH KAH
Foto Muhammad Salehuddin Azhar Azhar.
Malim Kundang Madey buat dalam dewan ada akon... nyaman

Tdj KM Post terdesak nak cari penyokong

Muhammad Salehuddin Azhar Azhar tun m TURUN BERHIMPUN JUGA RUPA2NYA PADA 8 DEC NI, BUAT PERHIMPUNAN PADA HARI YG SAMA JUGA...PENDOKONG PH KATA BUANG MASA...HAHAHA.
Foto Muhammad Salehuddin Azhar Azhar.
Malim Kundang Muhammad Salehuddin Azhar Azhar Madey nak tak berdemo tengah panas rasanya.... lembu PAS dan UMNO je yg berjemur dan berhujan tu

Muhammad Salehuddin Azhar Azhar
Foto Muhammad Salehuddin Azhar Azhar.
Norsham Ya Allah Engkau turunkanlah hujan rahmatMu pada 8 Dec 2018 di KL... amiin...

Muhammad Salehuddin Azhar Azhar
Foto Muhammad Salehuddin Azhar Azhar.

Mustapa Bobmustapa No....and katakan no

Muhammad Salehuddin Azhar AzharHAHAHA...KENA TIPU LAGI PENDOKONG PH...MAHATIR PUN INGIN TURUN BERHIMPUN JUGA...JEMPUT2 MELAYU2 PH, MELAYU DAP TURUN...KAH KAH KAH...
Foto Muhammad Salehuddin Azhar Azhar.
Dee Zay KERAJAAN PH DAH KATA TOLAK ICERD APE LAGI NAK DEMO.


Muhammad Salehuddin Azhar AzharBOLEH PERCAYA KE SEKADAR CAKAP...MANIFESTO YG SIAP DIBUKUKAN PUN BOLEH KATA BUKAN KITAB SUCI...HAHAHAHA

Dee Zay Muhammad Salehuddin Azhar Azhar Klu tak suka kerajaan sila tinggalkan Malaysia itu kata pemimpin Umngok .
Muhammad Salehuddin Azhar AzharMELAYU PH , MELAYU DAP KENA TURUN NI, KETUA DAH LANCAR PERHIMPUNAN TU...HAHAHA
Foto Muhammad Salehuddin Azhar Azhar.
Muhammad Salehuddin Azhar Azhar
Foto Muhammad Salehuddin Azhar Azhar.
Mohd Hassan Kami tak nak pergi sebab kami tak nak jadi orang bodoh macam PAS dan UMNO tu.....
Foto Mohd Hassan.
Qadham Millah byk kerja nk buat.buang masa je


AripDin Udin buang masa aje

Anastasia Amanda mlyu yg sokong icerd ni mlyu bngsat! simple

Wak Karman Hani Anastasia Amanda 

Hadir utk apa admin?

Nk bantah Icerd?

Bukankah ianya telah ditolak oleh kjaan?

Nk srh kjaan luluskan ke?


Wak Karman Hani Pasal walaun n macai bodoh bangang...?

Sbb mereka tak ada otak...


Anastasia Amanda Wak Karmanbila kerajaan tolak??? boleh tunjuk sttment yg kerajaan tolak icerd??

Wak Karman Hani Anastasia Amanda Pasal walaun n macai bodoh bangang...?

Sbb mereka tak ada otak...


Anastasia Amanda Wak Karman Hani kaaaah bengap lain aq tnya lain kau jwap

Anastasia Amanda babi btol

Wak Karman Hani Anastasia Amanda 

Pasal walaun n macai bodoh bangang...?

Sbb mereka tak ada otak...


Anastasia Amanda bila atok kau batal icerd???

Anastasia Amanda bila atok kau batal icerd???

Wak Karman Hani Anastasia Amanda 

Pasal walaun n macai bodoh bangang...?

Sbb mereka tak ada otak...


Anastasia Amanda sembang cm babi

Anastasia Amanda bukti xde

Wak Karman Hani Pasal walaun n macai bodoh bangang...?

Sbb mereka tak ada otak...


Anastasia Amanda jilakes

Anastasia Amanda buang masa layan si bengap ni

Wak Karman Hani Jenis tak ada otak mcm nie la...

Wak Karman Hani Dan buang masa juga layan org tak ada otak

Eshamsul Sham #sayahadirICERD
Foto Eshamsul Sham.
Salma Hussain Ha ha ha... Wei kerja lah carik belanja anakanak nak bersekolah tahun depan.. Nak datang sempena cuti sekolah keKL tu datang jerlah tapi jgn buang masa buat porak peranda Negara... Ish ish sesusah korang pegi pindah Syria ker Afghanistan ker atau Palestine... Tak bersyukur dengan kurniakan Allah dapat negara aman damai pemimpin politik n korang tu takut masuk penjara banyak kes Mahkamah jd ada otak korang fikir lah sikit...
Foto Salma Hussain.
Anastasia Amanda Salma Hussain xpayah g jauh2 laa kau sokong icerd x lma la ngra kau ni jd mcm palestine...

Tdj KM Kau nak sangat tunjuk hero kenapa join 812 jer? Kenapa tak p berperang kat Syria bantu saudara Islam terus? Kata diri 'Singa Allah'😂
Uruskan

Anastasia Amanda Tdj KM kau ingt 812 tu acara lawan pedang ke hape😂😂😂


Tdj KM Anastasia Amanda jadi hangpa sembang kuat macam nak p berperang tu apasal?

Tdj KM Orang lain Islam juga tapi taklah macam hangpa yang percaya tanpa berfikir panjang

Salma Hussain Tdj KM I love you ha ha ha
Foto Salma Hussain.

Anastasia Amanda Tdj KM kau ni skolah ke x
.. fhm kan ayat aq


Tdj KM Anastasia Amanda Hang la yang tak sekolah. Dah terang - terang yang buat demo tu penyamun dengan penyesat hang p juga sokong tu pasai pa?

Salma Hussain Anastasia Amanda nko orang Rusia mana faham negara kami yg berbilang kaum, Ngok nko reti baca ker mana ada negara kita setuju Icerd ha ha ha sah sah nko spesis katak duk bawah batu bukan tempurung lagik..
Foto Salma Hussain.

Anastasia Amanda Tdj KMkaaaah bengap hang ni..... yg hang ckp aq td tu jilakes

Anastasia Amanda bodoh sial

Tdj KM Hang la bengap. Dah kalah hujah memaki orang pula. Sendiri dah salah, tuding jari kat orang lain pula. Bengap. Macam mana nak maju kalau sikap tang tu.😂

Tdj KM Salma Hussain Sorry bos silap tag😅

Anastasia Amanda Tdj KMbebal....

Anastasia Amanda kalah dn icerd xde kne mngena bengap

Anastasia Amanda 😂😂😂😂

Salma Hussain Nama Rusia tu, wei jeles ngan Agung ker.. Ha ha sesembang Melayu konon.. Agung pilih omputih esuk macai cari partner kat demo yer... Style papagomol ker style Aininaseksimeksi ker... Ramai kot spesis korang yg kandas sekolah situ..
Foto Salma Hussain.

Salma Hussain
Foto Salma Hussain.

Tdj KM Anastasia Amanda Aku kata hang kalah lepas tu memaki orang pula.😂 Ni puak bengap ni susah nak habaq. Tapi kalau hang nak cerita tang tu pun boleh juga. Dah kalah 4 kali tu sedar la hakikatnya hangpa tu tak efisien.😂


Salma Hussain Esukesuk korang jgn salah tabung ya...
Foto Salma Hussain.

Salma Hussain Tdj KM no hal lah..
Foto Salma Hussain.

Malim Kundang Wak Karman Hanisuasana ini dalam PH memang beginilah.

Tapi dlm PAS dan UMNO ini akan mustahil berlaku


Anastasia Amanda Wak Karman Hani kaaah bengap

Wak Karman Hani Anastasia Amanda 

Pasal walaun n macai bodoh bangang...?

Sbb mereka tak ada otak...


Malim Kundang Perkauman yg bodoh tolol

Salleh Rajab Ajar Keluarga party pas Bodoh goblock

Wak Karman Hani Hadir utk apa admin?

Nk bantah Icerd?

Bukankah ianya telah ditolak oleh kjaan?

Nk srh kjaan luluskan ke?



Wak Karman Hani Pasal walaun n macai bodoh bangang...?

Sbb mereka tak ada otak...

Tataba Yang Hilang jangan termakan hasutan dia ni yang nak cuba pecah belahkan kaum di malaysia dia mahu mengajak rakyat berpuak2 dengan bangsa lain yang ada di malaysia ini mungkin dia ingin melihat agar rkyt bergaduh sesama sendiri akibat sentemen yang terus2 dipermainkan
Nakpo Piyo Minum kopi 0 kedai kopi lgi baik..

Wak Karman Hani
Foto Wak Karman Hani.

Wak Karman Hani Suasana begini yg kita nak...

Foto Wak Karman Hani.

Malim Kundang Wak Karman Hanisuasana ini dalam PH memang beginilah.

Tapi dlm PAS dan UMNO ini akan mustahil berlaku


Anastasia Amanda Wak Karman Hani kaaah bengap

Wak Karman Hani Anastasia Amanda 

Pasal walaun n macai bodoh bangang...?

Sbb mereka tak ada otak...


Malim Kundang Perkauman yg bodoh tolol

Mustafa Mus Hidup DAP

Mustafa Mus Melayu lebai tunjuk butoh dlm messenger

Anastasia Amanda bila masa atok kau tu tolak icerd???? meyh tunjuk sttemnt dy tolak icerd??

Cabai Picit X pa lah Anastasia Amanda mereka nk sucikn parti ph ja bkn nk mndaulah islam d mlysia ni pun..buat x tau jer

Azmie Bin Ahmad Azmie SIKONGAN... MCM CINA DAP AJE

Zul Siong Ya

Fahmi Bai Sikongan lebai lembu hahahhahaha

Wak Karman Hani Pasal walaun n macai bodoh bangang...?

Sbb mereka tak ada otak...


Jessey Jess Sekarang minta org demo tak bagi org buat kerja. lepas tu minta bantuan kepada kerajaan pusat...

Wak Karman Hani Nk dgr fakta kelakar tak? "Kumpulan yg merompak duit tabung haji adalah kumpulan sama yg akan bela melayu islam di demo nnti"😂

Anastasia Amanda 😂😂😂😂apa nk herankan
Foto Anastasia Amanda.

Hariz Faisal ya

Wak Karman Hani
Foto Wak Karman Hani.

Wak Karman Hani Siapa yg kena dakwa?

Wak Karman Hani Kalau setakat nk fitnah sapa pun blh tambah lagi walaun n macai yg mmg kaki fitnah

Wak Karman Hani Pasal walaun n macai bodoh bangang...? 
Sbb mereka tak ada otak...

Cabai Picit Wak org indon ker?...klu indon d kcualikn..haha

Mohd Rawi Yg sokong perhimpunan lg setan

Azizah Yusof
Foto Azizah Yusof.

Anastasia AmandaAzizah Yusof sibuk gak atok ni... 

Wak Karman Hani

Foto Wak Karman Hani.

Tomsfarisfumi Ktm Wei beli iphone pakai PTPtn duit...pastu xnak bayar kau cakap PH tipu..mangkuk la yg x nak bayar diam sudah..

Tdj KM Yang ni win


Anastasia AmandaTomsfarisfumi Ktm byrla...puak hancing beriya demo tolak ptptn, dh hutang x reti bayo...

Tomsfarisfumi Ktm Anastasia Amanda bayar la woi!!!x berkat dol!!!


Anastasia AmandaTomsfarisfumi Ktm haaa bgus bayo2 x bayo jd bengap nnt..hutang tu wajib byo..

Tomsfarisfumi Ktm Anastasia Amanda tau takpe...hutang mati kna bayorCabai Picit Klu takut nk mngadap Ilahi buat pe Wak komen mcm tu

Cabai Picit Kubur dh memanggil pakcik ooooi knape cakap org setan plk...

NH Khan
Foto NH Khan.

Hijau Bulat Puak ni pancut rata
Foto Hijau Bulat.

Wak Karman Hani
Foto Wak Karman Hani.

NH Khan
Foto NH Khan.

Aris Hassan Zahid Hamidi Plan To Use Thugs To Spark A Nationwide Racial Riot Backfires – RM17.5 Million To Pay 350 000 Participants For Dec 8 Anti ICERD Rally



Will William Tun M dah kata reject apa lagi mau. Ada ini bantahan Tun M tak sokong ICERT maksudnya 
pas Dan BN nak PM sign ICERT KE
Will William Tun M dah kata reject apa lagi mau. Ada ini bantahan Tun M tak sokong ICERT maksudnya 
pas Dan BN nak PM sign ICERT 
Will William Tun M dah kata reject apa lagi mau. Ada ini bantahan Tun M tak sokong ICERT maksudnya pas Dan BN nak PM sign ICERT KE

Abu Putra
Foto Abu Putra.

Abu Putra Sekejap haram sekejap halai HALAM lah senang. Hahahaha

Jason Yeoh Musim tin milo muncul kembali 
Foto Jason Yeoh.

Abdhamid Harun Harun Yg ni di puji
Foto Abdhamid Harun Harun.

IR Andy Ramasamy Semoga berjayalah kamu menghimpunkan semua yang rasist Dan pemalas...

Steven AC
Foto Steven AC.

Anastasia Amanda smoga bjayalah kamu mnghimpunkan semua yg rasist dn pemalas 812 
Foto Anastasia Amanda.

Norzihan Baharum Anastasia Amanda
Foto Norzihan Baharum.

Anastasia Amanda Norzihan Baharum kann

Kcoh Gnep Oohk No

Aman Omar Jamal Sebarkan tanda anda kurang sehat .Apalah punya pemikiran.Buang masa.Baik motong sawit atau getah ada juga makna.

Abdhamid Harun Harun
Foto Abdhamid Harun Harun.

Andria Job Nui Kalau kjaan tidak batal barulah boleh demo. Tapi ini dah selesai kenapa pula nak bantah. Ini hanya memberitahuan kpd dunia betapa teruknya bila dah kalah dlm pilihanraya umum. Kesian nak sangat jadi TUAN. Nanti mengkritik orang putih yg membuat ketuanan bangsa mereka daripada bangsa lain seperti kolonialisme keatas negara dibawah British Empire.

Anastasia Amanda Andria Job Nui bila kerajaan batal icerd?

Andria Job Nui Anastasia AmandaTanya Tun.

Anastasia Amanda Andria Job Nui awk tahu kan..? sya tnya awk sbb tun xde ckp batal

Azmie Bin Ahmad Azmie Apa pentingnya icerd kat ko

Andria Job Nui Anastasia Amanda

Andria Job Nui Anastasia Amanda

Andria Job Nui Anastasia Amanda
Awani News sudah terangan icerd tidak di teruskan lagi. Apa lagi kita mahu? Sayang saya tidak buat Tap recording utk utk kamu. Kalau tak di teruskan bermakna dibatal lah.Tun sendiri kena interview supaya tidak timbul rusuhan diantara kaum. Kalau kamu anggap tidak terbatal bagus juga supaya Soalan ketuanan boleh di terus kan terhadap kaum bukan melayu. Erti kata seperti White supremacy lah masa colonalisme British Empire. Ini yg kamu mahu kan? Bagus Tuan/Puan


Anastasia Amanda Andria Job Nui  madey pm uturn sape nk pcaya.... klw batal sila bwak isu icerd ke parlimen

Andria Job Nui Anastasia Amanda
Batal bukan isu Icerd. Hanya tidak meneruskan berbincangan soal icerd dan sekaligus utk demo dibatal utk keselamatan antara kaum. Saya faham maksud kamu. Sebab itulah saya suruh kamu tanya Tun. Sebab Tun yg cakap dlm di tv Awani.


Spring Keluli KAMI DATANG BUKAN KERANA INI ANJURAN PAS DAN UMNO .. KAMI DATANG DEMI NEGARA YANG TERCINTA .. BIAR MEREKA2 SEDAR, INI ADA LAH TANAH BANGSA MELAYU .. JANGAN SESUKA HATI NAK SENTUH PERLEMBAGAAN KAMI .. ANDAI TAK SELESA DENGAN PERLEMBAGAAN KAMI.. DENGAN SEGALA HURMATNYA .. "SILA CARI TEMPAT LAIN MENGIKUT KEMAHUAN HATI KAMU " .../SK

Bayang Andria Geram jangan engkau geram, geram bercamam ragam. Apa ada pada ICERD, hati ni kama dah dendam .

Moorthy Tun Moorthy Tun Di angarkan 500 juta akan hadir ke himpunan 8.12 2018 betul tk sahabat sahabat

Dykin Duke Moorthy Tun Moorthy Tun semut dan cacing




Loka Jaya Brandal Hehehehe...
Foto Loka Jaya Brandal.

Ahmad Kamil AbdullahPerhimpunan...membuang sampah..merata rata!mengotorkan bandaraya..

Moorthy Tun Moorthy Tun Hahahajahaha pandai pun sahabat melayu ini

Azizan Salehah Zan 
Pakai hang dgn Hadi bawang sudah la pi himpunan tu orang ta bodoh macam hampa tu buang masa saja

Norzihan Baharum
Foto Norzihan Baharum.

Ina Yanie Hadis Nabi SAW: 1. “Barangsiapa yang ingin menasihati pemerintah maka janganlah dia melakukannya secara terbuka, sebaliknya hendaklah dia mengambil tangannya (pemerintah itu) dan (menasihatnya secara) tertutup; sekiranya dia menerimanya maka itu yang diinginkan dan jika tidak, maka dia telah menunaikan tanggung jawabnya. (Riwayat Ibnu Abi Al-Asim dalam Kitab Al-Sunnahnya. Disahihkan oleh Sy. Albani)
2. Demonstrasi yang dilakukan dengan tujuan untuk mengubah ketetapan sesebuah negara Islam yang diperintah oleh pemerintah yang juga Islam bercanggah dengan hadis-hadis yang begitu banyak sehingga mencapai darjat mutawatir yang menuntut supaya taat serta bersabar terhadap pemerintah walaupun mereka zalim.
Hadis Nabi SAW:
“Setelah pemergianku akan ada pemerintah yang tidak beramal dengan petunjukku mahupun dengan Sunnahku, dan akan ada di kalangan mereka lelaki yang hati mereka (seperti) hati syaitan dalam badan manusia.” Berkata Huzaifah (perawi hadis): Saya bertanya: Apa yang perlu aku lakukan sekiranya aku berdepan dengannya? 
Sabda Baginda: 
“Engkau dengar dan patuh terhadap pemerintah walaupun dia memukul belakangmu dan mengambil hartamu. Kamu dengar dan patuh.” (Riwayat Muslim)
3. Peristiwa pertama yang mirip kepada Demonstrasi dalam Sejarah Islam telah dilakukan oleh mereka yang berkumpul di sekeliling rumahSayyidina Othman radhiyallahu ‘anhu yang mana kesudahannya telah berakhir dengan pembunuhan beliau dan timbulnya fitnah yang besar di kalangan Umat Islam sehingga mengakibatkan berlakunya peperangan Jamal (36H) dan Siffin (36H) yang mengorbankan ribuan Umat Islam.
Sejarah Islam telah menunjukkan bahawa:
i. Kebanyakan perbalahan yang berlaku di kalangan Umat Islam berpunca daripada keinginan untuk mencegah kemungkaran tanpa menggunakan cara yang betul atau tanpa memahami hakikat kemungkaran itu sendiri di samping mengabaikan masalahat umum dan kerosakan yang lebih besar semata-mata kerana ingin melaksanakan apa yang diistilahkan pada hari ini sebagai ‘perubahan’ atau ‘REFORMASI’.
ii. Musuh Islam akan berjaya menawan sesebuah negara Islam apabila umatnya bercakaran sesama mereka.
4. Seluruh Demonstrasi-Demonstrasi yang dilakukan di negara-negara Islam sejak dahulu sehingga sekarang telah mengundang keburukan-keburukan yang jauh lebih besar berbanding dengan pembaikanyang diharapkan. 
Antaranya ia menimbulkan kekecohan, perbalahan, caci-maki, mengejek-mengejek, percampuran lelaki perempuan, diangkat slogan-slogan yang bercanggah dengan Islam dan orang-orang fasik bahkan orang kafir juga diangkat menjadi ketua mereka yang berdemonstrasi. Kesemua ini jelas dilarang Syarak.

Cabai Picit Masalahnya yg mmbuat cakaran adalah org2 kafir bilamna mereka cuba mmpertikai hak asasi org islam..makanya org2 islam d mlysia kna ikut lh bgaimna rakyat Syria ,kna patuh pemerintah walau d pukul belakang smpai mati beribu nyawa?Allah juga mmfirman kan "cegah lh kmungkaran n kezaliman dgn tangan kamu ,jika x mmpu dgn lisan (lidah)kamu dn jika x mmpu jgak cegahlh dgn iman(mnunjukkn rsa benci )..x pasti surah/ayat brapa tp klmarin baru dngar ustz mnyebut dlm ceramah...bleh jelaskn disini Ina Yanie ?saya x ada copy

Daeng Haji Koboi Sikongan pun jadi

Jaafarabdullah Jaafarabdullah Kerja bodoh pemerentah dah kata perkara tak jadi kenapa mahu protes buat masa buat perkara tak ada arah tuju

Anastasia AmandaJaafarabdullah Jaafarabdullah bila dy ckp x jdi??? bukti mn?? sembang laaa kau ni pakcik

Aminuddinchedaud Tua tua masih bangang lagi

Diba Ahmad Ke mana hilangnya nilai² murni PAS dulu yang sentiasa bersangka baik tapi dah terbalik.

Asraf Asmad Diba Ahmad yg komen ramai2 ni bkn nya org pas..mereka pun ahli ph sama mcm ko jgk..

Diba Ahmad Asraf Asmad, Aku tak campurkan semua hal menjadi satu. Bagi aku tujuan kita hidup adalah untuk beribadah kepada Allah, itu yg wajib kita utamakan. Segala yg berlaku adalah takdir Allah. Politik hanya urusan dunia bagi menentukan siapa peneraju negara. Percampuran kaum adalah kejadian Allah yang harus kita hormat menghormati antara satu sama lain begitu juga dengan kebebasan beragama yang menjadi dugaan kepada iman kita semua. Apa yang perlu aku buat adalah teruskan kehidupan mengikut aliran yang menuju kepada yang Satu. Kenapa nak stress?

Asraf Asmad Diba Ahmad panjang sangat la ko tulis..nak baca mls rasa..xpe lah,cuma 1 je nak pesan kat ko, mari lah kita sama2 berjuang demi mempertahankan kedaulatan bangsa melayu dan agama kita,agar mereka2 yg cuba mengugat kaum melayu tidak lg berani menyentuh isu hak org melayu

Diba Ahmad Asraf Asmad, Tidak ada yang menggugat dan tergugat sebenarnya.

Anastasia Amanda puak cai madey ni madey jemput duhaiiii madey... nk berhimpun jugakkkj
Foto Anastasia Amanda.

Abdulrahman Ibrahim Apa lagi nak bantah.
Kerajaan dak nyatakan tidak akan tanda tangan ICERD.

Anastasia AmandaAbdulrahman Ibrahim alaaaa dtg jer laaa tgok apa ada... xnk dtg dok diam

Abdulrahman Ibrahim Anastasia Amanda 

Baik aku buat kerja lain yang berfaedah dari pergi dengan kelentong orang gila talak kuasa.

Anastasia AmandaAbdulrahman Ibrahim tula x dinafikan dy mmg gila talak
Foto Anastasia Amanda.

Anastasia Amanda
Foto Anastasia Amanda.

Mhd Azmi Rashid topekong ckp haram klu behimpun..
Foto Mhd Azmi Rashid.

Anastasia Amanda Mhd Azmi Rashid kau xyah la follow klw tahu haram simple kan

Mhd Azmi Rashid Anastasia Amanda aku cuma ingat kan kwn2, jgn dk tambah dosa yg ada..

Anastasia Amanda Mhd Azmi Rashid dyorg lgi pandai dri kau... kau relex2 je




Aminuddinchedaud Ambo nok bantah sebab ni semenanjung tanah melayu yg minta bukan melayu suruh dia balik minta kg dia benua india 🇮🇳

Ab Lani Abdulrahman Ibrahim hai barua rba ni dapigs.....menyongdol je masuk ni.....awat dapigs ni bodoh sgt ni.....bebal sungguh

Ab Lani Abdulrahman Ibrahimdapigs wajib dhapuskan

Mhd Azmi Rashid Ab Lani fakwa bru topekong..
Foto Mhd Azmi Rashid.

Ab Lani Mhd Azmi Rashid macam2 hang fitnah ngan edit no dapigs....sah ko ni musuh islam

Mohd Asral Makmor Bodoh cam sundal pas umno

Ab Lani Mohd Asral Makmor hang pun keturunan anak haram jadah tak sedaq ka.....


Mohd Zakie Katakan tidak pada isu yg telah ditolak kerajaan

Anastasia Amanda Mohd Zakiebila kerejaan tolak?

Noor Izwan Khadam dapig dgn hancing mmg tak dpt dipisahkan...kena tipu tokpek manjang

Ab Lani Mohd Zakie kerajaan penipu dan pembohong

Noor Izwan Ya..sy dtg!
Foto Noor Izwan.

Syofiyan Syofiyan Katakanlah zahit dan hadi awang nak alehkan isu rasuah yang berlaku sekarangni kan senang

Aminuddinchedaud Apo pulok wok jahidnok aleh isu rasuah lo ni kerajaan baru Wok jahid tunggu masa untuk naik turun mahkamah doh abe

Rahim Abd Ya sertai Himpunan Bantah ICERD adalah antara mereka yg tidak ada akai sanggup jd kuda tunggangan pd ahli2 politik yg hilang hal tiki perjuangan.

Ab Lani Rahim Abd yg tak datang banyak puak2 munafik dan kapir harbi

Khairudin Mahmud Lepas ni kita pegi lawan Israel pulak...kesian umat Islam di sana...

Diba Ahmad Khairudin Mahmud, Baru betul !!!

Abdul Bakhari Sulaiman Khairudin Mahmud tgk ada yg berani x...dulu dua ekor org israel dtg menapak dimsia..tiada sekor kera pun nak buat bantahan pulak tu..siap bergambor lagi mak lembu ....

Asraf Asmad Khairudin Mahmudkalau ye pun nak mempertahankan dap,jangan lah tunjuk sgt kita ni bodoh.. dap pun malu nak mengaku ada ahli nya bodoh macam kamu...

Diba Ahmad Abdul Bakhari Sulaiman, Kenapa ada kera dengan lembu pulak dah? Citer Zoo ke apa ni? Hishh! Macam² la.. tak faham!

Mustapa Bobmustapa Aku cabar ko sembang bolih la dalam Komen tektik habuh Tak tahu puih...


Micheal Khor Minta zahid hamidi dia ada 1.5 juta bangla

Mchairry 
Uruskan
Ta Alif X tandatangan ICERD pun umno najib hmpir gadai negara kpd China. 60 thun merdeka tahap mna melayu islam d negara ini. 10 thun najib umno jd perompak harta negara. Nk harap apa pd melayu umnopas yg dah x berhaluan. Lebai hadi bersetongkol dgn penyamun nk selamatkan melayu islam dr ICERD. Cer tengok cermin dulu puas2

Hijau Bulat Pmke4 takbir malaysia 22 thun...byak jwatan bgi ke cina

Rin Du .
Maka Icerd berjaya menjadi tapak prasangka, politik kebencian, melaksanakan propaganda pecah perintah, menyemarak isu perkauman dan digambarkan Islam semakin tercabar. Hakikatnya semasa era UBNajib Icerd sudah di peringkat kajian. Tidak jadi isu pun waktu itu, mengapa? Seronok meka dapat BR1M? Tin milo, payung atau kotak, xcukup besar untuk dapatkan pulus. Itu yang dema jarah Tabung Haji.

Wawasan 2020 dihapuskan diganti dengan Tranasional 50 [TN50] Berkisah kepada 1Malaysia yang bermaksud hak sama rata rakyat Malaysia dilaksanakan. Melayu banyak yang sokong. Melayu tidak kisah pun. Ini bermakna [DEB] Dasar Ekonomi Baru turun lebur dalam mencapai penguasaan 30% Melayu Bumiputera Pribumi dalam ekonomi dan kekayaan negara.

Sadis lagu Warisan yang digambarkan anak kecil main api tetapi dewasa Umno yang telah bermain api hingga tergadai tanah pusaka nenek moyang. Contohnya Singapura, Pulau Batu Putih, Pengkalan TLDM Woodlands dan KTMB Woodlands ke Tg Pagar. Genting Highland pun jadi pusat perjudian terkenal. Pengkalan TLDM Sungai Besi pun jadi milik syarikat Republik Rakyat China. Berapa ramai Melayu sedih bila Umno kafirkan Wilayah yang asalnya Wilayah Islam.

Era Kerajaan Persekutuan Malaysia yang diterajui Pakatan Harapan hari demi hari telah membuka mata rakyat Malaysia tentang pengkhianatan terhadap khazanah negara.

Waktu UBN [Umno Barisan Nasional] berkuasa semua hal ini dikatakan fitnah sehinggakan 1MDB waktu itu tidak boleh disentuh di Parlimen. Kisah Felda yang sekarang bahagian Perladangannya [tanpa peneroka] terjual. Aset tunai dan kekal yang semakin menguncup. Tanah felda di Kuala Lumpur turut tergadai. Keadaan itu turut dialami juga dengan penipuan di Lembaga Urusan dan Tabung Haji. Masya Allah.

Sebenarnya pemimpin yang jujur, beliau tidak akan berputar-putar cakap. Tindakannya tidak akan dipertikai. Tidak akan diseret ke mahkamah.

Sekarang waktunya sebahagian pemimpin bekas penguasa yang sudah menjadi pembangkang bersemangat saban hari menegakan benang basah. Mengapa semasa berkuasa dulu suara-suara itu tidak muncul membantah dan secara tiba-tiba menjadi pembangkang yang pantang Kerajaan yang kononnya buat hal. Dulu jadi kerajaan macam-macam hal, maklum penyokong senyapkan sahaja. Macam juga pencuri bila tiba-tiba jadi baik dan kaya raya, takut hartanya dicuri, sanggup pasang CCTV sebanyak mungkin. Itulah sebahagian pemimpin UBN yang baru belajar jadi pembangkang mungkin lebih 61 tahun. In Syaa Allah. Aamiin.

Mereka tuduh Dap komunis. Komunis sudah lama diharamkan di Malaysia. Jika benar tuduhan tersebut sudah tentu zaman Najib, DAP sudah diharamkan dan ramai pemimpin Dap ke dalam. Berbeza dengan MCA yang berura-ura mahu tinggalkan BN bila BN khususnya Umno sama-sama jadi pembangkang. Parti China dalam BN yang lain, sudah lama tinggalkan BN contohnya Gerakan mana sekarang? Sebab mereka sudah dapat apa yang mereka mahukan setelah memeluk erat Umno semasa berkuasa. Negara Malaysia sahaja ada Sekolah Aliran China dan Aliran Tamil. Umno zaman haram jadi halal. Halal jadi haram, sehinggakan yang melapor ditangkap, dakwaan langsung tidak disiasat.

Keluar, maka keluarlah!
By admin

Urus
Foto Rin Du.

Mohd Ziul Masing-masing cukur bulu pelir di lokap 8/12/2018


Mohd Ziul Kenapa x turun berhimpun kes ni
Uruskan


Mohd Ziul Perhimpunan keluarga penyamun .atuk ady ayah jib ibu maj anak jolok


Mohd Hassan
Foto Mohd Hassan.

Nazmi Emanuelle Ya

 Syed Sutera Bilal Mampus umnopas 

Maelhussin Hussin Elok pergi jugak..bole jual air kat walauncai...air ketom pun ada...

Ar Fino mampuslah kau,buat anak lagi baik

Mhd Shah Mahadi Ayuh turun sebagai tanda sokongan kepada perpduan umno dan pas.. khabarnya ds najib pun akan bersama sebagai menghargai sokongan perhimpunan ini kepada beliau.. 😀😀😀

Rahman San - Katakan saja ya...!!!
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2205494299469389&set=gm.719688975082531&type=3&theater&ifg=1




Tiada ulasan: