Selasa, 25 Februari 2020

Jika Tun Dr Mahathir Perdana Menteri Malaysia Pertama. 9776


اِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعون

أَللَّهُمَّ اغْفِرْلَهُا وَارْحَمْهُا وَعَافِهِا وَاعْفُ عَنْهُا وَأَكْرِمْ نُزُلَهُا وَوَسِعْ مَدْخَلَهُا وَاغْسِلْهُا بِالْمَاءِ وَالْثَلْجِ وَالْبَرَدِ، وَنَقِّهِا مِنَ الْخَطَايَا كَمَا نَقَّيْت الثوب الابيض من الدنس
Moga Allah ampuninya, rahmatinya, maafkannya, muliakan kematiannya, lapangkan kuburnya, jadikanlah syurga sebagai ganti tempat tinggalnya dan berilah kesabaran kepada ahli keluarganya. Semoga beliau ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman.. 
Al Fatihah 
بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم
ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلْعَـلَمِين۞ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم۞مَـلِكِ يَوْمِ ٱلدِّين۞إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ۞ ٱهْدِنَا ٱلصِّرَطَ ٱلْمُسْتَقِيمَ۞صِرَطَ ٱلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ۞ غَيْرِ ٱلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ ٱلضَّاۤلِّينَ۞امين

Segala puji bagi Allah ﷻ atas keagungan sifat-sifat-Nya dan kemurahan anugerah-Nya, Shalawat dan Salam bagi Nabi Muhammad ﷺ, berserta keluarga dan seluruh para sahabatnya.

Amma Ba’du: 

Ketika hari kiamat terjadi seluruh manusia berkumpul dari awal penciptaan sampai akhir masa kehidupan dunia. Mereka yang mukmin atau kafir di padang Mahsyar akan dihitung amalan-amalannya. Di antara manusia yang begitu banyak itu, Nabi Muhammad shalallahu alaihi wasallam akan mengenal umatnya ketika datang ke Telaga dengan ciri-ciri khusus.

Bagaimana Nabi Muhammad shalallahu alaihi wasallam mengenal umatnya? Allah Taala berfirman:
يَوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ
(Ingatlah) suatu hari (yang di hari itu) Kami panggil tiap umat dengan pemimpinnya (QS. Al Israa’: 71)

Ibnu Abi Hatim meriwayatkan, Ibnu Abbas Radiyallahu ‘anhu berkata, “Pemimpin kebaikan dan pemimpin kesesatan”


Anas bin Malik berkata, “(arti pemimpin) adalah Nabi setiap umat” (Tafsir Ibnu Abi Hatim, 7/2339)

Ayat ini menjelaskan bahwa umat manusia pada Hari Kiamat dipanggil secara berkelompok, dan umat Islam dipanggil pada kelompok yang dipimpin oleh Nabi Muhammad shalallahu alaihi wasallam. Dengan ini kita bisa memahami, bahwa Nabi ﷺ mengenal umatnya ketika umatnya berada pada kelompok yang bersama dengannya.

Di sisi lain, bahwa umat Islam memiliki ciri tersendiri yang dengannya Nabi Muhammad shalallahu alaihi wasallam mengenal mereka. Nabi shalallahu alaihi wasallam menjelaskan dalam sebuah hadits yang berbunyi:

وَدِدْتُ أَنَّا قَدْ رَأَيْنَا إِخْوَانَنَا. قَالُوا : أَوَلَسْنَا إِخْوَانَكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ ، قَالَ : أَنْتُمْ أَصْحَابِي ، وَإِخْوَانُنَا الَّذِينَ لَمْ يَأْتُوا بَعْدُ . فَقَالُوا : كَيْفَ تَعْرِفُ مَنْ لَمْ يَأْتِ بَعْدُ مِنْ أُمَّتِكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ ؟ فَقَالَ : أَرَأَيْتَ لَوْ أَنَّ رَجُلًا لَهُ خَيْلٌ غُرٌّ مُحَجَّلَةٌ بَيْنَ ظَهْرَيْ خَيْلٍ دُهْمٍ بُهْمٍ أَلَا يَعْرِفُ خَيْلَهُ؟ قَالُوا : بَلَى يَا رَسُولَ اللَّهِ ، قَالَ : فَإِنَّهُمْ يَأْتُونَ غُرًّا مُحَجَّلِينَ مِنْ الْوُضُوءِ وَأَنَا فَرَطُهُمْ عَلَى الْحَوْضِ
Aku berharap bahwa kami sudah bisa melihat saudara-saudara kami.” Mereka (para sahabat) berkata: “Bukankah kami adalah saudara-saudaramu, wahai Rasulullah ﷺ?, Beliau ﷺ menjawab: “Kalian adalah sahabat-sahabatku, saudara-saudara kami adalah mereka yang belum datang (lahir) saat ini.” Mereka berkata: “Bagaimana engkau mengetahui orang yang belum ada saat ini dari umatmu, wahai Rasulullah ﷺ?, Beliau ﷺ menjawab: “Tidakkah engkau melihat, jika seseorang memiliki kuda bertanda putih pada muka dan kaki-kakinya berada di antara kuda-kuda hitam pekat, tidakkah ia bisa mengenal kudanya?, Mereka menjawab: “Ya, wahai Rasulullah ﷺ” Beliau ﷺ bersabda: “Mereka akan datang dengan wajah putih bersinar dan kaki tangan bercahaya pada bagian air wudhu, dan aku menunggu mereka di Telaga. (HR. Muslim 249)


Dari ayat dan hadits di atas, kita bisa mengetahui bahwa Rasulullah shalallahu alaihi wasallam mengenal umatnya melalui dua perkara, yang pertama adalah pada hari kiamat umat Islam dipanggil bersama pemimpinnya, yaitu Nabi Muhammad shalallahu alaihi wasallam; darinya Nabi Muhammad ﷺ mengenal umatnya.

Yang kedua adalah tanda putih bercahaya pada wajah, kaki, tangan yang merupakan tempat air wudhu, sehingga tanda tersebut menjadi pembeda dari umat manusia yang lain.

Semoga kita semuanya adalah orang-orang yang dikenali Rasulullah shalallahu alaihi wasallam dan mendapatkan minum dari telaganya… Amiin. Wallahu’alam.

Dijawab oleh Ustadz Sanusin Muhammad Yusuf , Lc. MA. (Dosen Ilmu Hadits STDI Jember) 

Baca: Game Over

1. Ketika Bukti dikemukakan jelas mengenai Azmin Ali, mengapa tidak ambil tindakan?

2. Ketika bukti RM90 juta sudah ada dgn SPRM mengenai RASUAH UMNO kpd PAS, mengapa tidak ambil tindakan?

3. Kes Helicopter dan tanah Mindef dari Hishamuddin Hussein, mengapa tidak ambil tindakan?

4. Kes Taib Mahmud rasuah tahap dewa terserlah mengapa tidak ambil tindakan?

5. Kes MARA diseleweng oleh Anuar Musa, mengapa tiada tindakan? 

6. Kes Yapiem oleh Jamil Baharom, juga tiada tindakan.

7. Kes Felda kerakusan melibatkan Zaid Mat Arip dan Isa Samad juga lemah tiada tindakan. 

Di mana ketokohan melawan RASUAH THE LEGENDNYA? 

Mohon ulas dgn berhemah

rupa²nya  tragedi smlm lh jawapannya😓😓😓
Dengan Game Politik Malaysia baru-baru ini, yang berakhir pada hari semalam: Ulangan kejadian dulu-dulu semakin terbatas?

1. Singapura terlepas ke tangan yang asalnya kaum pendatang, yang hanya disangkakan berstrategi pendulang dan bekerja di lombong bijih timah. 

2. Agenda sebenar penjajah ialah memecahkan majoriti Melayu dan Islam di Tanah Melayu. 

3. Membiarkan kaum pendatang menguasai ekonomi Tanah Melayu dan telah terbukti sehingga kini. 

4. Membiarkan Pendidikan Awal Kanak-Kanak mengikut ras Peribumi dan kaum yang asalnya pendatang. Supaya objektif "Melentur buluh dari rebungnya" sukar dinikmati. 

Kisah pergolakan politik yg kita hadapi skrg ni sbnrnye berpunca dari kejadian di tahun 1969

..hanya segelintir org2 lama je yg tau..haa mari kita dgr kn org lama ni bercerita serba sedikit berkenaan kisah tahun 1969 supaya minda kita lebih jelas..

Institusi YDP Agong dan Raja² Melayu:

Sekarang semua org termasuklah Ultra Kiasu dan Liberalis yg dulunya kutuk² Institusi Beraja kononnya membazir, makan tanggung dan hidup selesa merayu supaya YDPA melaksanakan kuasa² khusus yg diperuntukkan Perlembagaan Negara kpd Baginda bagi menyelamatkan negara. 

Sebab itulah semasa berkuasa jangan berlagak sangat. Korang buat mcm² penghinaan terhadap apa yg telah termaktub dlm Perlembagaan tanpa menyedari segala peruntukan itu ada peranannya yg tersendiri terutama apabila berlaku krisis politik seperti sekarang. 

Peranan jelas YDPA adalah mengawal kegilaan ahli politik yg memang dah sedia gila yg jika tiadalah Baginda, nescaya negara kita diperlakukan sesukahati oleh ahli politik sehingga boleh membawa kpd kemungkinan rampasan kuasa ketenteraan. Tetapi itu semua tidak berlaku kerana adanya YDPA sebagai kuasa tertinggi dlm negara.

Sekarang kita sdg berada di bawah pemerintahan Eksekutif YDPA dgn Atuk 95 menjadi Perdana Menteri ke "8" yg dipilih oleh baginda sendiri bagi mengetuai PENTADBIRAN NEGARA. Nampak tak kuasa YDPA yg belum pernah digunakan oleh mana² YDPA sebelum ini. Owh, rupanya YDPA ada kuasa eksekutif, bukannya setakat utk tujuan CEREMONIAL.

Justeru, kepada apek² bukit, kicap² estet dan Melayu² lembu yg dicucuk hidung, sedarlah diri kamu semua bahawa TANAH MELAYU ini masih ada TUANNYA. Kepada PKR, DAP terutamanya dan khadamnya PAN, salahkan diri sendiri dan jangan salahkan org lain di atas kehilangan kerusi empuk masing². Kamu semua telah hilang kuasa, tetapi Institusi YDPA tetap berdiri teguh. 


 DAULAT TUANKU!!!

🇲🇾ISU-ISU SEMASA TERKINI 
RulesOfLaw RakyatTakLupa
Selamatkan Negaraku

⏰Isu Harga Barangan naik melambong tinggi terutamanya Bawang Besar (RM3.50 naik RM7), Bawang Merah (RM4 naik RM12) dan Bawang Putih (RM6 naik RM10).
⏰Isu Beberapa Elaun-Elaun Penjawat Awam terutamanya Elaun Perkhidmatan Kritikal (BIPK) dimansuhkan mulai 1 Jan 2020. 
⏰Isu Penolakan Pengajaran Tulisan Jawi di Sekolah oleh NGO Dong Zong dan Jiao Zong.
⏰Isu Kadar Dividen Terendah dalam Sejarah Negara kesan daripada UrusTadbir Ekonomi yg Sangat Lemah, (ASB: 5.5%, TH: 1.25%, LTAT: 2%).
⏰Isu Ketidakpastian Pendirian Kerajaan Terhadap Sokongan Isu Kemanusiaan Anti Keganasan dan Kezaliman Terhadap Penduduk Islam Uighur di China serta Penduduk Islam di India.
⏰Isu Kenaikan Cukai PBT dan lain-lain Cukai baru mulai Tahun 2020 yg membebankan Rakyat.
⏰Isu Perobohan 50 Buah Rumah Rakyat Bangsa Melayu Islam di Kg Melayu Pulau Langkawi, Kedah tanpa gantian Rumah Rakyat dan Status Tanah TOL diragui.
⏰Isu Lebih RM46 Billion Aset@Saham GLC-GLC yg telah dijual@digadai secara drastik.
⏰Isu Perobohan 67 Buah Rumah Rakyat Bangsa Melayu Islam di Kg Melayu Puncak Kundang, Kuang, Selangor tanpa gantian Rumah Rakyat dan Status Tanah TOL diragui.
⏰Isu Bawa Abu Mayat Pengganas Komunis Chin Peng ke Malaysia tanpa kebenaran Pihak Berkuasa.
⏰Isu Kes Hina Bendera Malaysia oleh Penganjur Bola Keranjang & Teakwando.
⏰Isu Penyelewengan Peruntukan & Lantikan LP NAFAS.
⏰Isu Terbit dan Edar Buku Komik Propaganda Idelogi Komunis tanpa kelulusan Pihak Berkuasa.
⏰Isu Belanjawan Defisit, Hutang Bertambah, Ekonomi Merundum, Aset@Saham GLC-GLC Dijual.
⏰Isu Pengganas LTTE berkembang di Malaysia. 
⏰Isu Perobohan 153 Buah Rumah Rakyat Bangsa Melayu Islam di Paya Jaras, Selangor tanpa gantian Rumah Rakyat dan Status Tanah diragui.
⏰Isu Pembakaran Terbuka@Jerebu oleh Ladang Melanda Udara di Malaysia. 
⏰Isu Sindiket Jual Kad Pengenalan Malaysia. 
⏰Isu Skim Pencen Penjawat Awam dimansuhkan/ubahsuai menjadi Kontrak mulai Tahun 2020.
⏰Isu Penjawat Awam dikurangkan 1%, 2%, 3% mulai Tahun 2019. Lebih 60ribu telah ditamatkan kontrak dan berbaki 80ribu menunggu giliran mengikut tahun.
⏰Isu Hina Bangsa Melayu Malas Berusaha tanpa memahami bahawa Bangsa Melayu telah dijajah hampir 500tahun dan baru dibantu 62tahun setelah tertinggal hampir dalam semua bidang & ekonomi.
⏰Isu Tidak Menyokong Usaha Meningkatkan Ekonomi Bumiputera Muslim.
⏰Isu Tipu Logo Halal pada Produk/Restoran.
⏰Isu Tipu Gambar Muslim/Masjid pada Produk.
⏰Isu Kes Hina Bendera Malaysia.
⏰Isu Kes Kematian Arwah Adib. 
⏰Isu Kes Kematian Arwah Daniel.
⏰Isu Kes Rogol Amah oleh YB PH.
⏰Isu Kes Pencemaran Udara di Pasir Gudang.
⏰Isu Kes Hina Pengajaran Tulisan Jawi. 
⏰Isu Kes Hina ATM (Makan Tidur).
⏰Isu Jual Aset-Aset Strategik GLC & Tukar CEO GLC Bumiputera. 
⏰Isu Kes Hina Sultan.  
⏰Isu Kes Hina Agama Islam. 
⏰Isu Kes Video Semburit YB.
⏰Isu Kewarganegaraan dari China & India.
⏰Isu Peruntukan Kewangan yg besar kepada SPC.
⏰Isu Bantuan Rakyat dikurangkan. 
⏰Isu Agihan Wang Zakat oleh Non Muslim.
⏰Isu Kutipan 10% Tabung Masjid. 
⏰Isu Tak Tubuh RCI Kes 1MDB, Forex, TH, Felda. 
⏰Isu Tak Tunai Janji100hari. 
⏰Isu Tak Tunai Janji FreePTPTN, HapusTol, MinyakRM1.50, GajiMinimaRM1,500.
⏰Isu Gagal Menyediakan Peluang Pekerjaan 1Juta & Gaji Kompeten kepada Rakyat. Ramai Rakyat & Graduan menganggur.
⏰Isu Ekonomi, BSKL & RM jatuh & masih merundum. 
⏰Isu Tiada DayaUsaha Meningkatkan Penguasaan Ekonomi Bumiputera yg masih rendah <20%.
---------------------------------------------------
🇲🇾32.4juta Rakyat Malaysia.
👪Melayu/Bumi: 23juta (69.1%)
👪Cina: 6.69juta (23%)
👪India: 2.01juta (6.9%)
👪Lain-lain: 230ribu (1%)
---------------------------------------------------
👨‍👩‍👧‍👦Golongan Pendapatan Rakyat
💶T20: >RM8,319
💶M40: RM3,860 - RM8,319
💶B40: <RM3,860
---------------------------------------------------
🇲🇾FOKUS Istiqamah Penyatuan Ummah, JihadEkonomiMuslim & RulesOfLaw
AnakMuda Belajarlah Ilmu Agama, Ilmu Ekonomi, Ilmu Sejarah & Ilmu Persilatan
#KekuatanMuslim 20juta65%  
---------------------------------------------------
Sudah boleh Daftar mengundi ONLINE
Daftar mengundi / nak tukar alamat mengundi kini boleh dibuat online sekarang! 
Login sistem MySPR Daftar untuk maklumat lanjut. 
Layari : https://mysprdaftar.spr.gov.my/
👨‍👩‍👧‍👦Semak Nama Ada Di Link SPR https://pengundi.spr.gov.my

#JihadEkonomiMuslim
#BuyMuslimFirst #BMF
#PenyatuanUmmah
#MelayuIslamBangkit
#SelamatkanNegaraku
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
Sumber: cnp wsp
Hari baru bermula.. Alhamdulillah, ramai geng di Kementerian Kewangan @MOFmalaysia happy dan bersyukur sebab mereka tak payah menghadap geng Cina Dap Lim Guan Eng & Tony Pua yang tak habis-habis merosakkan ekonomi negara, menjual aset-aset negara termasuk aset umat Islam dalam Tabung Haji, Khazanah, Felda, Mara dan pelbagai institusi lagi.

Di JAKIM @MyJAKIM pun sama. Ramai sahabat-sahabat yang happy tak payah lagi berdepan dgn Mujahid. Mereka bukan boleh brain konsep Rahmatan dan Rembatan Lil Alamin yang menguntungkan golongan harbi. Kata mereka, inilah masa terbaik untuk bersihkan Tabung Haji dan kembalikan semula aset-aset umat Islam yang telah disamun oleh MOF.

Saya yakin abang-abang Angkatan Tentera Malaysia pun happy sebab dapat tukar menteri yg tak mampu berfungsi dgn baik dan lebih banyak jadi badut dari jadi menteri. Mereka juga tak happy dengan Timbalan Menteri Dap. Selama ni mereka memendam perasaan, esok rasanya ada kenduri kesyukuran dan doa selamat juga tu.

Geng2 di @KemPendidikan pun rasanya gembira, satu tak payah pening2 psl PPSMI dan kedua, tak de lagi Timbalan Menteri Dap yang mengganggu dan merosakkan dasar pendidikan negara di sana. Boleh tanya la pegawai2 kat sana, happy ke tak happy.

Geng Dewan Bahasa dan Pustaka pun seronok, kalau tak, bukan sahaja menteri-menteri dan timbalan menteri Dap langgar dasar Bahasa Kebangsaan dalam kenyataan-kenyataan rasmi, termasuk yang bertulis, PPSMI pun dah tak de, jadi mereka tak lah dipersalahkan jika Bahasa Melayu terjejas di masa hadapan.

Ada sahabat twitter tweet kata, mereka di Kementerian Sumber Manusia pun happy sebab tak perlu berdepan dengan Kula dan lantikan2 politik pejabat menteri yang tak mempunyai kelayakan yang sewajarnya. Dengar cerita pejabat Kula ni bukan sahaja lantikan politik dibuat sesuka hati, claim dan rundingan terus pun ada yang dibuat tanpa ikut peraturan kewangan, ada sapa2 nak siasat SUSK Kula? pastikan esok mereka tak hapuskan dokumen pulak...

Kementerian mana lagi yang happy? Oh satu lagi, lupa pulak - DBKL dan Perbadanan Putrajaya pun happy sebab tak ada Khalid Samad lagi... Kalau tak nak melayan permintaan2 politik geng Pan dan Menteri ni memang cukup memeningkan, sampai ada yang dipeti sejukkan dan ditukar daerah la... Gila kuasa sungguh mereka ni... 🤦🤦🤦🤦🤦

Ada penjawat-penjawat awam dari kementerian lain yang nak berkongsi kegembiraan tak? 😊😊😊😊😊

Gallery
NOTA PENULIS : Nampaknya banyak negara Islam di Timur Tengah sedang bergejolak dengan  adanya kebangkitan rakyat.
Kalau kita perhatikan kebanyakkan negara ini adalah merupakan negara Islam atau Opec atau pengeluar minyak utama seperti Mesir, Libya dan Bahrain, kebangkitan rakyat yang serupa pernah berlaku di Iran tetapi gagal.

Semua di belakang kerja “Keras tangan” ini adalah Amerika Syarikat (AS) dan revolusi rakyat ini sebenarnya sudah lama berlaku malah sejak dari zaman Revolusi Peranchis lagi (tangan-tangan yang tidak nampak, anda faham maksud saya) supaya penyusupan kuasa-kuasa tidak nampak untuk mengambil alih sesebuah negara yang kononnya berpaksikan rakyat lebih mudah.

Saya tidak percaya sama sekali dengan kuasa rakyat (kecuali melalui pilihanraya), saya rasa cukuplah setakat ini saya berceloteh dan saya tidak berminat untuk menghuraikan masalah krisis di Timur Tengah kecuali satu,  melalui masalah ini, AS akan berjaya menguatkan nilai dollar dan ekonominya selepas teruk di belasah oleh China melalui krisis di Korea tempohari, itu adalah mainan China, akhirnya tidak berlaku perang pun, kesemuanya di buat untuk ekonomi negara masing-masing – semua RETORIK sahaja (den dah tahu lama, tapi tak sempat nak buat analisis pasal sibuk sangat, last-last tak jadi perang)

Kita sebagai orang Melayu Islam yang menjadi benteng terakhir, tolonglah berhati-hati, janganlah sampai konspirasi “tangan-tangan yang tidak nampak” ini berjaya mengoyangkan agama kita, bangsa dan negara kita, bangsa Arab ini mudah sangat mereka permainkan kerana psikologi orang Arab ini sudah mereka kaji tetapi bab orang Melayu ini, payah sikit (ini hanyalah pendapat saya sebagai penulis kecil bersaiz nyamuk aedes, tidak payah difikirkan sangat)
———————————–
1. Saya sentiasa berharap supaya pemimpin saya (baik dalam pembangkang mahu pun kerajaan), bangsa dan negara ini dipelihara dengan baik dan dirahmati Allah dan Alhamdulillah,  berkat doa orang-orang yang makrifat, negara ini masih terpelihara.

2. Kalau berlaku satu kecelakaan, ianya adalah peringatan dari Allah kerana sikap kita yang mengalakkan permusuhan dan perpecahan di antara kita dan sikap sesetengah dari kita yang tidak bersyukur dengan nikmat yang dikurniakan Tuhan dapat duduk dalam negara yang aman.

3. Baiklah tujuan saya menulis kali ini adalah untuk membuka satu kisah yang tidak pernah anda tahu kerana ia terjadi semasa satu peperangan yang berlaku di Eropah.

4. Saya tulis ini pun disebabkan permintaan khas pembaca saya iaitu pang5kundur@yahoo.com yang membuat komen pada 20 Feb lepas pada artikel Misi Sulit GGK di Bosnia, komennya berbunyi begini :
(komen di bawah ini telah diedit dan diperelokkan untuk memudahkan bacaan, lain kali Paglima Kundur janganlah pakai bahasa SMS, payah orang nak faham)

SALAM,
Ini tidak, komunis juga yang dicari dan dianggap sebagai bunga bangsa.. Kalau tengokj youtube berkenaan kampung muhibbah di selatan thai tu, wah depa siap buat bisnes lagi dan menunjukkan taktik-taktik dan kubu-kubu mereka semasa tempoh berkonflik dgn ATM dan tentu sahaja infonya berpihak kepada mereka. Buat permulaan buatlah berkenaan di Somalia dulu, tegak bulu roma saya membaca perihal Jeneral Aboo Samah dan anak buahnya memasuki kawasan Farah Aidit.. dan perihal komando GGk kita yang terus berjuang hingga ke titisan darah terakhir.

Memang kita faham tentang adanya sedikit sekatan maklumat untuk memelihara rahsia negara tapi pasti ada maklumat yang boleh dikongsi dan tidak tertakluk di bawah OSA kan.. dan disebabkan oleh OSA jugalah ramai yang tidak tahu Tun Mahathir pernah mengadakan dialog rahsia dan menghantar komando kita untuk diseludup ke Bosnia dan antara kesannya ialah Tun Mahathir sampai sekarang dicop sebagai tidak Islamik dan lain-lain label yang kalau saya kena pasti saya melenting.

Tetapi Tun Mahathir tetap menjaga rahsia dan penglibatannya dalam krisis di Bosnia, dia tetap cool dan dia memang hebat dan semua wira negara yang dok buat “covert ops” ini hebat. Aku salute korang semua.. salam. -kundur-

8. Terima kasih Tuan Panglima Kundur. Sebenarnya banyak permintaan untuk saya buat macam-macam artikel tetapi komen ini telah menyentuh misi sulit (sulit pada waktu itulah) komando kita di Bosnia, inilah komen yang menyebabkan saya berhasrat untuk menceritakan satu kisah benar yang tidak pernah rakyat Malaysia dan para patriot macam kita ini tahu.

9. Saya sebenarnya memang bimbang pada ISA atau OSA tetapi ada beberapa perkara sulit yang saya tidak akan dedahkan dalam blog saya. Yang saya cerita hanyalah perkara-perkara luaran sahaja dan bukan kepada hal-hal terperinci.

10.Maaf kerana artikel kali ini ditulis dengan ringkas tanpa fakta-fakta sokongan yang kukuh kerana saya tidak beberapa ingat cerita sebenar dan saya sudah letih untuk membuat kajian termasuk mengemukakan bukti-bukti mengenai kejadian ini.

11.Sebenarnya ada satu keratan berita dari luar negara yang saya boleh jadikan bukti tetapi saya gagal menjumpainya…keratan berita itu mendedahkan “PASUKAN ELIT KHAS DARI SEBUAH NEGARA LUAR TELAH BERADA DI TURKI UNTUK MEMASUKI BOSNIA HERZEGOVINA”, ia ditulis oleh sebuah agensi berita asing tetapi judul yang tepat tidak saya ketahui.

12. Dan pasukan elit yang dimaksudkan itu, tidak lain dan tidak bukan ialah komando GGK dari Malaysia.

13.Maklumat ini disampaikan oleh seorang bekas penempak tepat dalam pasukan GGK kepada saya beberapa tahun yang lepas semasa saya sedang bersantai-santai menghisap rokok dan tiba-tiba terpancul pula hasrat untuk bertanyakan kepada beliau mengenai misinya ke Bosnia dahulu.

14.Anda kenal mantan Tun Seri Dr Mahathir Mohamad, sesetengah orang yang menuduh pemimpin kita ini sekular, anti Islam dan menolak hudud tetapi lelaki ini mahu mengubah sejarah Eropah.

15.Jika difikirkan secara logik, bolehke bangsa Melayu mengubah sejarah Eropah? Logik ke? Persoalan ini sebenarnya sudah lama terjawab, memang orang Melayu boleh dan mampu, sejarah zaman dahulu kala sudah membuktikannya.

16.Semasa itu berlaku peperangan etnik di Bosnia Herzegovina, ribuan rakyat termasuk wanita dan kanak-kanak habis mati disembelih oleh pengganas Serbia.

17.Mahathir yang ketika itu merupakan Perdana Menteri Malaysia sudah masak dengan taktik kuasa-kuasa barat terutama layanan kelas kedua mereka kepada umat Islam, Mahathir kemudian meminta Angkatan Tentera Malaysia bersiap sedia untuk menghantar komando GGK.

18.Saya tidak pasti jika kesemua yang dihantar itu merupakan anggota GGK atau bercampur dengan unit-unit lain tetapi jumlahnya mencapai 600 orang.

19. “Kalau negara Arab ini tidak datang membantu, kita hantar sahaja askar kita,” lebih kurang begitulah dialog Tun yang disampaikan oleh bekas penembak tepat ini kepada saya.

20.Mereka ini dihantar secara gelap, kalau meninggal dalam pertempuran di Bosnia, memang tidak ada balutan bendera Malaysia pada keranda mereka tetapi kerajaan Melayu yang memerintah negara ini telah berjanji untuk menjaga isteri dan anak-anak mereka, kalau yang bujang itu saya tidak pasti.

21.Maka mereka pun dihantar, kesian, wang yang dibawa pun tidak mencukupi, ialah hendak berperang bukan melancong.

22.Mereka dihantar dengan pesawat awam (MAS) dan kesemua mereka berkhemah di dalam pengkalan tentera Turki di sempadan negara itu dengan kebenaran kerajaan Turki.

23.Bukan apa, cuaca Turki pun sejuk macam Bosnia, jadi, mudahlah komando kita menyesuaikan diri dengan cuaca Eropah.

24.Kerajaan Turki pada masa itu hanya memejam mata dalam membenarkan komando Malaysia ini berada di bumi mereka, pada hal, kalau “terkantoi”, ini akan menyebabkan pelbagai masalah politik antarabangsa kepada Turki dan Malaysia.

25.Ada juga laporan yang menyatakan komando-komando Malaysia dimasukkan ke dalam unit tentera Bosnia melalui Unprofor sendiri, komando-komando ini bagaimanapun dilabelkan sebagai “LARI DARI UNIT TENTERA”, ya komando Malaysia yang melarikan diri dari unit masing-masing sebagai “camoflage” untuk menjalankan operasi ketenteraan terhadap Serb.

26.Sebenarnya Turki dan Malaysia ini tersangat-sangatlah “kamceng” walaupun tidak diheboh-hebohkan seperti “akrabnya” Malaysia dengan Indonesia.

27.Jadi ini menjelaskan mengapa Malaysia sering sahaja menyendeng bahu ke Turki untuk mendapatkan bekalan kereta perisainya mulai dari Adnan sehinggalah kepada kereta perisai terbaru dan pelbagai senjata lain.

28.Penyeludupan komando GGK ke dalam Bosnia ini akhirnya ditarik barik oleh kerajaan ketika itu selepas sebuah agensi berita Eropah berjaya mengesan kehadiran tentera elit ini di sempadan Turki.

29.Selepas dipujuk oleh wakil sebuah negara yang sangat berpengaruh di Timur Tengah, akhirnya Mahathir menarik balik pasukan komando ini balik ke Malaysia tetapi bakinya di hantar sebagai tentera rasmi dalam unit UNPROFOR.

30.Malaysia juga tersangat “kamceng” dengan kerajaan Brunei malahan Sultan Brunei yang berkonspirasi dengan Tun Mahathir, menyediakan jumlah dana yang sangat besat berjuta dollar untuk membeli senjata dan peluru anti kereta kebal untuk tentera Islam Bosnia.

31.Bekalan dan keperluan senjata yang dihantar kepada askar Bosnia juga dibuat oleh syarikat perkapalan Malaysia dan juga melalui askar-askar Malaysia yang berkhidmat dengan UNPROFOR ketika itu, sebagai jalan belakang untuk membocori dasar embargo yang dikenakan ke atas penduduk Bosnia oleh negara-negara barat yang sememangnya bersikap talam dua muka terhadap orang Islam.

32.Perkara ini didedahkan dalam kertas kerja yang berjudul “Intelligence and the war in Bosnia 1992 – 1995: The role of the intelligence and security services” yang disediakan oleh sebuah institut di Belanda.

33.Bukan itu sahaja malah terdapat laporan pegawai-pegawai tentera Bosnia dilatih di Malaysia, Iran dan pelbagai negara lain.

34.Kelengkapan perang askar Bosnia dihantar oleh Saudi Arabia, Kuwait, Brunei dan Malaysia.

35.Tentera Malaysia dan Turki berterusan menghantar peralatan perang mereka kepada tentera Bosnia bernilai lebih kurang US2.5 bilion walaupun Bosnia ketika itu dikenakan embargo oleh kuasa besar.

36.Pemerhati barat mendakwa, kerajaan Malaysia melalui agensi risikannya berjaya mematahkan embargo Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu melalui laluan dari pihak ketika iaitu Third World Relief Agency yang hari ini dikaitkan dengan Osama Laden.

BERIKUT MERUPAKAN CATATAN KAJIAN RISIKAN MENGENAI PENGLIBATAN PEJUANG ISLAM DI BOSNIA

37.A number of countries are candidates for having supplied directly to Bosnia. Pakistan delivered equipment, as did the Sultan of Brunei, who paid for anti-tank missiles from Malaysia. In January 1993 already, a Pakistani vessel with ten containers of arms, which were destined for the ABiH, was intercepted in the Adriatic Sea.[9] Pakistan definitely defied the United Nations ban on supply of arms to the Bosnian Muslims and sophisticated anti-tank guided missiles were air lifted by the Pakistani intelligence agency, ISI, to help Bosnians fight the Serbs, an ex-ISI Chief has officially admitted in a written petition submitted before a court in Lahore. The document was submitted by Lt. General (Retd) Javed Nasir, who was head of the ISI from March 1992 to May 1993, in a case he filed against the owner and editors of the largest newspaper and TV group of Pakistan, in an anti Terrorism Court.[10] It remains unclear how the missiles were transported to Bosnia and who did it.

LAGI CATATAN : BEGINILAH SAYA TIDAK MEMAKSA ANDA PERCAYA CERITA INI, TETAPI ANDA SEMUA TAHU BLOG CHEDET (BLOG MAHATHIR), HANG PA PI LAH TANYA DIAAAA SENDIRI. [tinjau]

Al Quran
  1. Surat Al Fatihah (Pembukaan)
  2. Surat Al Baqarah (Sapi Betina)
  3. Surat Ali 'Imran (Keluarga 'Imran)
  4. Surat An Nisa' (Wanita)
  5. Surat Al Ma'idah (Hidangan)
  6. Surat Al An'am (Binatang Ternak)
  7. Surat Al A'raf  (Tempat Tertinggi)
  8. Surat Al Anfal (Rampasan Perang)
  9. Surat At Taubah (Pengampunan)
  10. Surat Yunus (Nabi Yunus A.S.)
  11. Surat Hud (Nabi Huud A.S.)
  12. Surat Yusuf (Nabi Yusuf A.S.)
  13. Surat Ar Ra'd (Guruh)
  14. Surat Ibrahim (Nabi Ibrahim A.S.)
  15. Surat Al Hijr (Daerah Pegunungan)
  16. Surat An Nahl (Lebah)
  17. Surat Al Israa' (Memperjalankan Di Malam Hari)
  18. Surat Al Kahfi (Gua)
  19. Surat Maryam (Maryam)
  20. Surat Thaha (Thaahaa)
  21. Surat Al Anbiya' (Kisah Para Nabi)
  22. Surat Al Hajj (Ibadah Haji)
  23. Surat Al Mu'minun (Orang Mukmin)
  24. Surat An Nur (Cahaya)
  25. Surat Al Furqaan (Pembeda)
  26. Surat Asy Syu'ara' (Penyair)
  27. Surat An Naml (Semut)
  28. Surat Al Qashash (Cerita)
  29. Surat Al 'Ankabuut (Laba-Laba)
  30. Surat Ar Ruum (Bangsa Rumawi)
  31. Surat Luqman (Luqman)
  32. Surat As Sajdah ((Sujud)
  33. Surat Al Ahzab (Golongan Yang Bersekutu)
  34. Surat Saba' (Kaum Saba')
  35. Surat Fathir (Pencipta)
  36. Surat Yaasiin
  37. Surat Ash Shaffat (Yang Bershaf-Shaf)
  38. Surat Shaad
  39. Surat Az Zumar (Rombongan-Rombongan)
  40. Surat Al Mu'min (Orang Yang Beriman)
  41. Surat Fushshilat (Yang Dijelaskan)
  42. Surat Asy Syuura (Musyawarah)
  43. Surat Az Zukhruf (Perhiasan)
  44. Surat Ad Dukhaan (Kabut)
  45. Surat Al Jaatsiyah (Yang Berlutut)
  46. Surat Al Ahqaaf (Bukit Pasir)
  47. Surat Muhammad (Nabi Muhammad SAW)
  48. Surat Al Fath (Kemenangan)
  49. Surat Al Hujuraat (Kamar-Kamar)
  50. Surat Qaaf
  51. Surat Adz Dzaariyaat (Angin Yang Menerbangkan)
  52. Surat Ath Thuur (Bukit)
  53. Surat An Najm (Bintang)
  54. Surat Al Qamar (Bulan)
  55. Surat Ar Rahmaan (Yang Maha Pemurah)
  56. Surat Al Waaqi'ah (Hari Kiamat)
  57. Surat Al Hadid (Besi)
  58. Surat Al Mujadilah (Wanita Yang Mengajukan Gugatan)
  59. Surat Al Hasyr (Pengusiran)
  60. Surat Al Mumtahanah (Wanita Yang Diuji)
  61. Surat Ash Shaff (Barisan)
  62. Surat Al Jumu'ah (Hari Jum'at)
  63. Surat Al-Munafiqun (Orang-Orang Munafik)
  64. Surat At Taghabun (Hari Ditampakkan Kesalahan-Kesalahan)
  65. Surat Ath Thalaaq (Talak)
  66. Surat At Tahrim (Mengharamkan)
  67. Surat Al Mulk (Kerajaan)
  68. Surat Al Qalam (Pena)
  69. Surat Al Haqqah (Kiamat)
  70. Surat Al Ma'arij (Tempat-Tempat Naik)
  71. Surat Nuh (Nabi Nuh A.S)
  72. Surat Al Jin (Jin)
  73. Surat Al Muzzammil (Orang Yang Berselimut)
  74. Surat Al Muddatstsir (Orang Yang Berselimut)
  75. Surat Al Qiyamah (Hari Kiamat)
  76. Surat Al Insaan (Manusia)
  77. Surat Al Mursalat (Malaikat-Malaikat Yang Diutus)
  78. Surat An Naba´ (Berita Besar)
  79. Surat An Naazi´ (Malaikat-Malaikat Yang Mencabut)
  80. Surat 'Abasa (Bermuka Masam)
  81. Surat At Takwir (Menggulung)
  82. Surat Al Infithar (Terbelah)
  83. Surat Al Muthaffifiin (Orang-Orang Yang Curang)
  84. Surat Al Insyiqaaq (Terbelah)
  85. Surat Al Buruuj (Gugusan Bintang)
  86. Surat Ath Thaariq (Yang Datang Di Malam Hari)
  87. Surat Al A´Laa (Yang Paling Tinggi)
  88. Surat Al Ghaasyiyah (Hari Kiamat)
  89. Surat Al Fajr (Fajar)
  90. Surat Al Balad (Negeri)
  91. Surat Asy Syams (Matahari)
  92. Surat Al Lail (Malam)
  93. Surat Adh Dhuhaa (Waktu Dhuha)
  94. Surat Alam Nasyrah /Al Insyirah (Bukankah Kami Telah Melapangkan)
  95. Surat At Tiin (Buah Tin)
  96. Surat Al 'Alaq (Segumpal Darah)
  97. Surat Al Qadr (Kemuliaan)
  98. Surat Al Bayyinah (Bukti Yang Nyata)
  99. Surat Al Zalzalah (Goncangan)
  100. Surat Al 'Adiyat (Kuda Perang Yang Berlari Kencang)
  101. Surat Al Qari'ah (Hari Kiamat)
  102. Surat At Takatsur (Bermegah-Megahan)
  103. Surat Al 'Ashr (Masa)
  104. Surat Al Humazah (Pengumpat)
  105. Surat Al Fiil (Gajah)
  106. Surat Quraisy (Suku Quraisy)
  107. Surat Al Ma'un (Barang-Barang Yang Berguna)
  108. Surat Al Kautsar (Nikmat Yang Banyak)
  109. Surat Al Kafirun (Orang-Orang Kafir)
  110. Surat An Nashr (Pertolongan)
  111. Surat Al Lahab (Gejolak Api)
  112. Surat Al Ikhlas (Memurnikan Keesaan Allah)
  113. Surat Al Falaq (Waktu Subuh)
  114. Surat An Naas (Manusia)

Tiada ulasan: