Isnin, 24 Februari 2020

The move indicated a possible fallout between Mahathir and Muhyiddin. 9772



ANGKAT SUMPAH SEBAGAI PM KE-8, TAHNIAH DS ANWAR 

Tahniah diucapkan kepada DS Anwar Ibrahim yang baru sahaja mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri Malaysia ke-8 sebentar tadi.

Dengan itu, berakhirlah sudah penantian selama 20 tahun untuk menduduki kerusi Perdana Menteri.

Berkat kesabaran beliau menghadapi fitnah, diaibkan, didera, dipenjara, disepak dan diterajang, akhirnya hari ini beliau berjaya menjadi Perdana Menteri.

Tahniah Datuk Seri!

**NOTA: Ini adalah contoh ucapan tahniah. Blh simpan dulu
#copy_paste
 🤗😁🤐🤐🤐🤐🤐🤐
MiLo SuaM (@milosuam) Tweeted:

Pengikut Azmin dan Zuraida yang bertindak keluar parti perlu bayar RM10 juta seorang kerana keluar parti.

Azmin dan Zuraida selamat sebab mereka kena pecat bukan keluar sendiri.

Tak bayar boleh diisytiharkan muflis https://t.co/hOR7N4gaXr (https://twitter.com/milosuam/status/1231877493755277313?s=20)
Kuala Lumpur 24 hb Februari 2020:

Maka dengan ini disahkan... Bahawa Tun Dr Mahathir Bin Mohamad Perdana Menteri Malaysia yang ke-7, dengan rasminya telah menyerahkan jawatan PM ke-8 kepada Dato' Seri  Anwar Bin Ibrahim pagi ini!!! Ini adalah keputusan muktamad dari Tun M dan dipersetujui oleh semua pemimpin PH, parti Warisan Sabah dan juga dari pihak Istana. Majlis angkat sumpah dijangka akan berlangsung pada hari esok, Selasa 25/02/2020. Pengumuman rasmi akan dimaklumkan oleh Ketua Setiausaha Negara sebentar sahaja lagi. Tiada peralihan atau rampasan kuasa berlaku dan tidak akan berlaku pembubaran Parlimen (PRU semula). Tan Sri Muhyiddin Yassin turut dinamakan sebagai Timbalan Perdana Menteri yang baharu menggantikan Dato' Seri Wan Azizah Wan Ismail. Rombakan atau pembentukan semula kabinet akan dilakukan sebelum atau pada 02 hb Mac 2020. Senarai-senarai baharu barisan Kabinet akan diumumkan pada tarikh yang sama.
(🇲🇾 tak rugi baca sampai habis)
JINAK MAHATHIR MUSUHNYA BERKECAI

Sejak PRU lepas, Tun mahathir di angkat menjadi Perdana Menteri Malaysia yang ke 7. Kali ni corak pimpinan Tun berubah 360°. Bukan seperti Tun dulu kerana Tun hari ini dilihat begitu lemah, pendiam dan lembik. Itu rata-rata yang mula melihat sosok tubuh ini hari ini. Bertali arus di tibai pihak pembangkang, katanya Tun baruah DAP. Tun ni jadi badut je.

Segala propaganda di momokkan. Cuba dikucar kacirkan dari dalam barisan Kerajaan sedia ada. Tapi Tun tetaplah Tun. Dalam diam, musuhnya hancur berkecai. Orang terlupa banyak perkara tentang Tun Mahathir sehingga mula sambil lewa memandang diamnya Tun Mahathir. Sedang musuh meremehkan Tun Mahathir, mula cuba menekan Tun Mahathir, mereka terlepas pandang. Tun Mahathir sedang kusyuk menulis, merangka sesuatu yang besar. 

Harimau kertas dipanggilnya? Alamak.

Apa yang mustahil bila disebutkan tentang Tun Mahathir? Sejarah Mahathir dalam politik sendiri sepatutnya kau dah perlu ambik tahu, tua-tua dia. Licik dia tu level power. Di saat kau tengah berfoya, dia tengah leka mentelaah buku-buku Perang. Di saat kau sedang mentertawakan dia, Dia fokus menghuraikan di atas kertas segala kelemahan-kelemahan kau. Di saat kau mula rasa kau dah boleh makan dia, masa tu lah Senjata Besar dia dah siap. Endingnya apa? Bersujudlah musuh-musuh swing 360°. Nak lawan pasti mati, nak sujud tercalar maruah. Akhirnya pilih spin pendirian dan create pandangan-pandangan yang meneutralkan hubungan antara mereka dan Tun Mahathir. Dalam tempoh beberapa tahun merasa menang besar, endingnya keliru, tak sangka dan terjerat. 

Gila punya game Tun Mahathir. 

Game Tun nampak gila pun sebenarnya sebab team lawan terleka je. Terbiasa dengan perangai mudah selesa. Nampak sedang menguasai, padahal sebenarnya sedang dikuasai. Tup tup terjerat. Nahh, menyembah. Kalau kau perasan, game Tun Mahathir bemula seawal dia di angkat semula menjadi Perdana Menteri. Dari dulu sewaktu bersama UMNO lagi, mana-mana meeting Tun akan tekankan betapa bahayanya DAP yang berkepalakan Lim Kit Siang. Betapa rasisnya Lim Kit Siang. Tiba-tiba Tun boleh bersama DAP? Realitinya semudah tu kah boleh berkawan? No no. Cerita dia sebenarnya, permainan baru bermula. Dalam terpaksa, nak taknak inilah perjuangan. Kalau tak ambil keputusan gila tubuhkan PPBM dan bekerjasama dengan Pakatan, mungkin waktu tu kalau kalah, semuanya habis musnah. Dah lama UMNO terkubur sebaik tumbang PRU lepas kalau PPBM tak diwujudkan dan Tun jadi perdana menteri. Takda lagi siapa yang boleh pertahankan. Game ni pihak pembangkang jarang nak bercerita. Ramai tak berani nak akui yang Tun sebenarnya dah selamatkan diorang dari awal game bila UMNO tumbang. Ramai tak berani nak cakap pada masyarakat, yang Tun Mahathir nekad keluar dari UMNO dulu sebenarnya kerana Tun Mahathir nampak, melayu akan dibelasah cukup-cukup bila hilang kuasa. Situ bermulanya susunan demi susunan. Macam mana Tun susun kabinet. Tiba-tiba diwujudkan Menteri Hal Ehwal Ekonomi, di binakan pengaruh kepada orang kanan Anwar Ibrahim, dia hantar pula orang bersyair pada pimpinan-pimpinan UMNO dan PAS. Waktu gerak kerja ni berjalan, pembangkang buat apa? Ghairah cuba meneka dan merasa jaguh bila dapat teka permainan Tun? Untuk apa? Buang masa! 

Kau tak akan dapat jangka!

Orang buat kerja, kau sibuk nak bagi pandangan itu dan ini untuk orang nampak kau pandai. Last sekali kepandaian kau dimakan oleh orang yang buat kerja. Apa je gerakan yang Logik dari Tun Mahathir? Banyak yang tak masuk dek akal. UMNO buat pertama kali dalam Sejarah di tumbangkan pun satu perkara yang sangat tak masuk dek akal. Kalau cerita dekat moyang-moyang kita dulu yang hari ni UMNO dah berjaya ditumbangkan, diorang gelak je. Tak masuk akal. Tapi Tun berjaya buat. Lagi angpa mau pandang kecik orang tua ni? Parti keramat orang Melayu yang tak pernah kalah sejak Merdeka. Di tumbangkan oleh sosok tua yang geng lawan kata dah nyanyuk. Hina betul. Tapi kesudahannya yang Hina tu siapa? Pastinya yang kalah lawan orang nyanyuk. Kena faham satu perkara. Dalam perlawanan bola sepak sekalipun, untuk menang dan dapat mata, kau kena menang. Apa cara kau menang, itu cerita lain. Waimah kau gol pakai tangan sekalipun, kalau menang, menang lah jawabnya. Kau yang akan julang PIALA! 

Ibarat Liverpool lawan Manchester United. Keputusan akhir, Liverpool menang 3-2. Kau sebagai penyokong Liverpool peduli ke bila penyokong Manchester united asyik ulang yang team kau menang nasib? Sebab penalti je? Lepas tu depa cakap pulak team depa nasib tak baik sebab bola banyak kena tiang? Eh peduli apa. Sembang boleh lah. 

HATI-HATI DENGAN GAME GILA SI PEMIMPIN TUA. MUDA DIA PANGLIMA PERANG, BUKAN PENDEBAT ULUNG. DIA MEMBINA PENGARUH DENGAN TINDAKAN, BUKAN PERCAKAPAN. 

Banyak musuh di bunuh mati, tapi ramai masih tak belajar lagi. Tak ulangkaji. Balik-balik nak sedapkan hati, cerita keburukan orang tua ni berbanding kebaikan orang tua ni. Selama ni dia senyum, game LAST ni kau boleh nampak muka dia dah tak senyum. Ketat semacam. Macam tahan berak pun ada. Siapa mati dulu kita tak tau, kita cuma boleh pura-pura happy, pura-pura menganjing sambil simpan dalam-dalam apa game seterusnya bakal jadi. Ini bukan cerita siapa teka betul, ini cerita siapa kena kitai dulu dan mati terus. DAP nampak gaya dah mula kenal erti sopan santun. Jalan depan pun dah tunduk, nak angkat dada risau esok kena tanam. Dah mula tahu, baki legasi Bangsa Melayu Kurang ajar masih belum mati. Meniti usia, sambil mencorak sejarah baru yang terakhir. Jauh lebih kurang ajar daripada DAP itu sendiri. 

Kurang Ajar lawan Bapak Kurang Ajar. 

Sekarang ni mana suara Tun Mahathir khadam DAP? Kalau game last ni berjaya, HERO yang belum pernah dikalahkan oleh DAP dalam sejarah Malaysia ni bukan UMNO. Tapi Tun Mahathir Mohamad. Nak kata Tun Mahathir minta talian hayat? Bukan minta talian hayat, ceritanya Tun dah cengkam telur seko-seko dari awal lagi untuk follow perancangannya. 

Kalau berani, tolak lah talian hayat tu. 

Kalau betul Tun terhegeh. Aku bagi contoh, kau bergaduh dengan sorang member kau yang dah khianat kau gila-gila. Dia tinggalkan kau. Esok member kau tu datang jumpa kau ajak join dia. Kau join tak? Mustahil. Melainkan member kau tu keluarkan satu bukti perangai buruk kau, yang boleh buat imej kau tercalar teruk dan kau dibuang oleh keluarga kau sendiri. Situ baru kau akan fikir untuk akur join dia. Kan? Ni basic punya logik. Kena ada benda yang menggetarkan jantung kau untuk kau boleh terima untuk join. Lenyap segala prasangka jahat dan zalim yang dah di doktrin dalam minda masyarakat oleh puak yang melebihi nafsu dari akal kepada satu-satunya Fighter Tua berusia 94tahun bangsa melayu ini. Yang mendesak dari kem PKR hari ni, tersepit lain macam dah. Agaknya dah kena penampar dengan Anwar sorang-sorang sebab taktik tu mengeruhkan lagi keadaan. 

Melenyapkan cita-cita. 

Ibarat sekarang ni kita boleh bayangkan Tun Mahathir dengan sinis bercakap macam ni kepada puak-puak yang tengah konfiden nak makan dia. "Masa aku berjaya bina KLCC, korang baru belajar mengaji. Bila dah khatam, kau cuba nak ajar aku pasal ABC? "Satu persatu mati berdiri. 

Aku yang menulis, 
Tuan Amir Danau 
P/s : Bayangkan, keputusan membina parti baru dihina secukup-cukupnya. Digelakkan habis-habisan oleh gergasi-gergasi. Segala tuduhan dilemparkan, dikaitkan dengan pelbagai gelaran khianat pada bangsa. Tau-tau game dah hampir sampai ke penghujungnya. Ternganga. Siapa sebenarnya yang khianat pada bangsa melayu? Dan siapa sebenarnya Hero yang sedang menyelamatkan nasib orang melayu? Game last ni bakal menjawab semua soalan. Apapun, selamat mula buku baru wahai pemimpin melayu.
*Credit Tuan Amir Danau


Aki dah letak jawatan..bermakna parlimen telah dibubar..buliten 1.30 sebentar tadi...✅



LANGSUNG: Mahathir tiba di Istana Negara
Wartawan Malaysiakini
Diterbitkan   |  Dikemaskini 



LANGSUNG | Dengan pelbagai perkembangan semasa yang berlaku pantas dalam negara sejak semalam, Malaysiakini membawakan laporan langsung mengenainya di sini. Ikuti laporan wartawan kami mengenai gerakan penjajaran baru politik Malaysia di sini. 

LANGSUNG 

5.30 petang: Presiden PKR, Anwar Ibrahim meninggalkan ibu pejabat partinya. Beliau memberitahu pemberita bahawa beliau akan menghadiri mesyuarat PH, namun tidak mendedahkan lokasi mesyuarat itu akan diadakan. 

5.20 petang: Ahli Parlimen Padang Rengas Nazri Abdul Aziz memberitahu Malaysiakini bahawa beliau tidak menandatangani sebarang akuan berkanun. Ini kerana beliau kini berada di luar negara. Malaysiakini difahamkan beliau telah ke luar negara sejak pertengahan Februari. Sebelum ini, Nazri berkata bahawa beliau hanya akan menyokong sebarang usaha untuk membentuk kerajaan dengan Bersatu jika ia merupakan keputusan parti. Beliau juga berkata, secara peribadi, beliau menyokong Anwar atas dasar persahabatan dan kerana beliau adalah "ahli politik yang luar biasa." 

5.07 petang: Seorang ahli parlimen DAP menganggap Azmin Ali mengutamakan cita-cita politiknya mengatasi kepentingan rakyat serta negara. "Ketika ini kita berdepan dengan cabaran getir ekonomi, langkahnya merosakkan pakej rangsangan ekonomi," kata Ahli Parlimen Bangi, Ong Kian Ming, di Twitter. 
5.04 petang: Peguam Negara, Tommy Thomas, yang asalnya dijangka membuat kenyataan berhubung keadaan semasa politik negara, tidak akan berbuat demikian. Menurut beliau ketika ini keadaan terlalu tidak menentu. "Tambahan pula tiadanya maklumat jelas, justeru kenyataan media itu akan ditangguhkan buat sementara waktu," katanya.

4.45 petang: Dr Mahathir Mohamad tiba di Istana Negara bagi menghadap Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah. Pertemuan petang ini berlangsung selepas beliau menghantar surat peletakan jawatan sebagai perdana menteri. Beliau turut melepaskan jawatannya sebagai pengerusi Bersatu tidak lama selepas presiden parti tersebut, Muhyiddin Yassin, mengumumkan langkah mereka keluar dari PH.


Sumber:
https://www.malaysiakini.com/news/511990

Shocking News : Mahathir Formally Handed Over The 8th PM Post To Anwar Ibrahim – Did Not Mastermind Treacherous Act
By 
 
Ads by Kiosked
Tun Dr Mahathir Bin Mohamad the 7th Prime Minister of Malaysia, formally handed over the 8th PM post to Dato ‘Seri Anwar B. Ibrahim. This was a final decision from Tun M and was agreed to by all PH leaders, Sabah Heritage parties and even the Palace.

The swearing-in ceremony is expected to take place tomorrow morning 25/02/2020. The official announcement will be made by the Chief Secretary of State shortly. No transition or coup will occur and there will be no dissolution of Parliament (re-election). Tan Sri Muhyiddin Yassin was also named as the new Deputy Prime Minister to replace Dato ‘Seri Wan Azizah Wan Ismail. The remodeling or remodeling of the cabinet will take place on or before March 2, 2020. New lists of Cabinet lines will be announced on the same date.

Mahathir did not mastermind treacherous act, clarifies Anwar

Dr Mahathir Mohamad was not involved in the attempt to create a new coalition government, according to PKR president Anwar Ibrahim. “It was not him, his name was used (by) those within my party and outside. And he (Mahathir) reiterated what he said earlier, he played no part in it. “He had been clear, there is no way he will ever work with those associated with the past regime,” Anwar told reporters at the PKR headquarters in Petaling Jaya this afternoon.

Anwar revealed this to the media amid widespread speculation that Mahathir was pulling the strings behind the move involving Anwar’s estranged former deputy Azmin Ali, Bersatu president Muhyiddin Yassin, BN, PAS, GPS and Warisan. The PKR president, who met Mahathir this morning, said he knew of the latter’s intention to resign as prime minister and pleaded with him not to do so. Anwar said he could not disclose this earlier because the resignation was not made public. Despite his attempts to convince Mahathir not to step down, he said the latter was frustrated for being associated with those who are corrupt. 

“I did appeal to him on behalf of Keadilan (PKR) and Pakatan (Harapan). “(I told him) this treachery could be dealt with together. But of course, he was of a different mind, he thought (he) shouldn’t be treated in that manner, to associate him with those literally corrupt,” he added. Following his meeting with Mahathir, Anwar had earlier said he was satisfied with the outcome. “I will have a special meeting of the leadership council. I have just come from the house of Dr Mahathir to discuss some matters. “And I am satisfied with his stance that we must give priority to the continuation of the reform agenda,” he had said. Apart from resigning as prime minister, Mahathir also quit as the chairperson of Bersatu, a party which he founded prior to the last general election as an alternative to Umno. His resignation came moments after Muhyiddin announced the party’s withdrawal from Harapan. The move indicated a possible fallout between Mahathir and Muhyiddin.

Sumber:

https://thecoverage.my/news/shocking-news-mahathir-formally-handed-over-the-8th-pm-post-to-anwar-ibrahim-did-not-mastermind-treacherous-act/

MUST READ 

Mahathir Told PH If They Kick Him Out He Will Pull PPBM Out of PH & Together With His ‘Mandate’ Given By Muafakat Nasional - He Will Form A New Coalition To Replace Pakatan Harapan

MUST READ  

Cabinet Reshuffle : Here Are The List of New Cabinet Minister Line Up In Year 2020 Before APEC

MUST READ  

DAP’s Agenda Is To End Malay Political Power : Malays Are Worried That Anwar Will Serve The Chinese-DAP Interests

Daftar Isi Al-Quran dan Terjemahan - Silakan Klik untuk membacanya:
  1. Surat Al Fatihah (Pembukaan)
  2. Surat Al Baqarah (Sapi Betina)
  3. Surat Ali 'Imran (Keluarga 'Imran)
  4. Surat An Nisa' (Wanita)
  5. Surat Al Ma'idah (Hidangan)
  6. Surat Al An'am (Binatang Ternak)
  7. Surat Al A'raf  (Tempat Tertinggi)
  8. Surat Al Anfal (Rampasan Perang)
  9. Surat At Taubah (Pengampunan)
  10. Surat Yunus (Nabi Yunus A.S.)
  11. Surat Hud (Nabi Huud A.S.)
  12. Surat Yusuf (Nabi Yusuf A.S.)
  13. Surat Ar Ra'd (Guruh)
  14. Surat Ibrahim (Nabi Ibrahim A.S.)
  15. Surat Al Hijr (Daerah Pegunungan)
  16. Surat An Nahl (Lebah)
  17. Surat Al Israa' (Memperjalankan Di Malam Hari)
  18. Surat Al Kahfi (Gua)
  19. Surat Maryam (Maryam)
  20. Surat Thaha (Thaahaa)
  21. Surat Al Anbiya' (Kisah Para Nabi)
  22. Surat Al Hajj (Ibadah Haji)
  23. Surat Al Mu'minun (Orang Mukmin)
  24. Surat An Nur (Cahaya)
  25. Surat Al Furqaan (Pembeda)
  26. Surat Asy Syu'ara' (Penyair)
  27. Surat An Naml (Semut)
  28. Surat Al Qashash (Cerita)
  29. Surat Al 'Ankabuut (Laba-Laba)
  30. Surat Ar Ruum (Bangsa Rumawi)
  31. Surat Luqman (Luqman)
  32. Surat As Sajdah ((Sujud)
  33. Surat Al Ahzab (Golongan Yang Bersekutu)
  34. Surat Saba' (Kaum Saba')
  35. Surat Fathir (Pencipta)
  36. Surat Yaasiin
  37. Surat Ash Shaffat (Yang Bershaf-Shaf)
  38. Surat Shaad
  39. Surat Az Zumar (Rombongan-Rombongan)
  40. Surat Al Mu'min (Orang Yang Beriman)
  41. Surat Fushshilat (Yang Dijelaskan)
  42. Surat Asy Syuura (Musyawarah)
  43. Surat Az Zukhruf (Perhiasan)
  44. Surat Ad Dukhaan (Kabut)
  45. Surat Al Jaatsiyah (Yang Berlutut)
  46. Surat Al Ahqaaf (Bukit Pasir)
  47. Surat Muhammad (Nabi Muhammad SAW)
  48. Surat Al Fath (Kemenangan)
  49. Surat Al Hujuraat (Kamar-Kamar)
  50. Surat Qaaf
  51. Surat Adz Dzaariyaat (Angin Yang Menerbangkan)
  52. Surat Ath Thuur (Bukit)
  53. Surat An Najm (Bintang)
  54. Surat Al Qamar (Bulan)
  55. Surat Ar Rahmaan (Yang Maha Pemurah)
  56. Surat Al Waaqi'ah (Hari Kiamat)
  57. Surat Al Hadid (Besi)
  58. Surat Al Mujadilah (Wanita Yang Mengajukan Gugatan)
  59. Surat Al Hasyr (Pengusiran)
  60. Surat Al Mumtahanah (Wanita Yang Diuji)
  61. Surat Ash Shaff (Barisan)
  62. Surat Al Jumu'ah (Hari Jum'at)
  63. Surat Al-Munafiqun (Orang-Orang Munafik)
  64. Surat At Taghabun (Hari Ditampakkan Kesalahan-Kesalahan)
  65. Surat Ath Thalaaq (Talak)
  66. Surat At Tahrim (Mengharamkan)
  67. Surat Al Mulk (Kerajaan)
  68. Surat Al Qalam (Pena)
  69. Surat Al Haqqah (Kiamat)
  70. Surat Al Ma'arij (Tempat-Tempat Naik)
  71. Surat Nuh (Nabi Nuh A.S)
  72. Surat Al Jin (Jin)
  73. Surat Al Muzzammil (Orang Yang Berselimut)
  74. Surat Al Muddatstsir (Orang Yang Berselimut)
  75. Surat Al Qiyamah (Hari Kiamat)
  76. Surat Al Insaan (Manusia)
  77. Surat Al Mursalat (Malaikat-Malaikat Yang Diutus)
  78. Surat An Naba´ (Berita Besar)
  79. Surat An Naazi´ (Malaikat-Malaikat Yang Mencabut)
  80. Surat 'Abasa (Bermuka Masam)
  81. Surat At Takwir (Menggulung)
  82. Surat Al Infithar (Terbelah)
  83. Surat Al Muthaffifiin (Orang-Orang Yang Curang)
  84. Surat Al Insyiqaaq (Terbelah)
  85. Surat Al Buruuj (Gugusan Bintang)
  86. Surat Ath Thaariq (Yang Datang Di Malam Hari)
  87. Surat Al A´Laa (Yang Paling Tinggi)
  88. Surat Al Ghaasyiyah (Hari Kiamat)
  89. Surat Al Fajr (Fajar)
  90. Surat Al Balad (Negeri)
  91. Surat Asy Syams (Matahari)
  92. Surat Al Lail (Malam)
  93. Surat Adh Dhuhaa (Waktu Dhuha)
  94. Surat Alam Nasyrah /Al Insyirah (Bukankah Kami Telah Melapangkan)
  95. Surat At Tiin (Buah Tin)
  96. Surat Al 'Alaq (Segumpal Darah)
  97. Surat Al Qadr (Kemuliaan)
  98. Surat Al Bayyinah (Bukti Yang Nyata)
  99. Surat Al Zalzalah (Goncangan)
  100. Surat Al 'Adiyat (Kuda Perang Yang Berlari Kencang)
  101. Surat Al Qari'ah (Hari Kiamat)
  102. Surat At Takatsur (Bermegah-Megahan)
  103. Surat Al 'Ashr (Masa)
  104. Surat Al Humazah (Pengumpat)
  105. Surat Al Fiil (Gajah)
  106. Surat Quraisy (Suku Quraisy)
  107. Surat Al Ma'un (Barang-Barang Yang Berguna)
  108. Surat Al Kautsar (Nikmat Yang Banyak)
  109. Surat Al Kafirun (Orang-Orang Kafir)
  110. Surat An Nashr (Pertolongan)
  111. Surat Al Lahab (Gejolak Api)
  112. Surat Al Ikhlas (Memurnikan Keesaan Allah)
  113. Surat Al Falaq (Waktu Subuh)
  114. Surat An Naas (Manusia)

Tiada ulasan: