Rabu, 4 Mac 2020

Bangsa suka cakap belakang diberi ruang tadbir negara. Inilah jadinya. 9839


Apa ada hal dengan prasang atau hakikat:

Apa dia peduli orang kata awalnya mereka pendatang? Mereka pegang "Di situ bumi dipijak yang disinar matahari ... itu semua milik mereka. " Puncanya Melayu yang diberi Amanah dari sebelum dan selepas dijajah, Pra Merdeka dan selepas 31 Ogos 1957.

Dalam politik Amanah itu dirogol: 

Amanah kepada undang-undang dinafikan sebab yang kena orang ternama, dari parti pemerintah Melayu, berpengaruh dan berjawatan politik. Termasukalah perogolan terhadap Amanah Politik, Amanah di Pejabat Tanah, Amanah di Pejabat Pendaftaran Negara, Amanah di Pejabat Kastam, Amanah di lain-lain Agensi. Nama Jabatan yang diberi gelar Di Raja semua dinodai oleh tangan-tangan ghaib yang ditakdirkan Allah menjadi syaitan bertopengkan manusia. Apakah kebanyakan ahli politik Melayu tinggi ilmunya tetapi membelakangi adab?

Kekayaan diri dan famili serta rakan taulan, sahabat handai:

Tak ramai jutawan berkecimpung dalam politik, antara sebabnya akan menimbulkan fitnah kekayaan mereka. Apa lagi ahli politik yang kaya raya selepas berpolitik. Amat besar fitnahnya.

Kebanyakan ahli politik Islam membelakangi Islam? Tepuk dada tanya IMAN.

Orang tua ini tak pernah rasa bersalah...
Author, Minda Rakyat - 21 minutes ago
*Mahathir nafi jadi pencetus krisis politik* Dr Mahathir Mohamad menafikan dakwaan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin yang menuduh beliau mencetuskan krisis politik minggu lalu. Muhyiddin dalam ucapannya semalam berkata Mahathir telah menjadi penyebab kepada krisis itu dengan tindakannya meletakkan jawatan sebagai perdana menteri. “Benarkah, tiba-tiba tanpa sebab saya letak jawatan? “Saya yang kononnya disokong oleh parti kerajaan dan parti lawan, termasuk Najib Razak dan beberapa lagi yang sedang dibicara atas tuduhan rasuah menyokong saya? “Ini tidak masuk akal,” katanya menerus...

AKHIRNYA PECAH TEMBELANG KERAKUSAN BEKAS MENTERI KEWANGAN PH?
Wednesday, March 4, 2020
Foto-Korek²
Muhammad Najib bos dubook ringkaskan tulisan ZF Zamir:

1. MOF potong bajet Perkhidmatan Kawalan Keselamatan (PKK) dan Perkhidmatan Kebersihan Bangunan dan Keselamatan (KBK) sebanyak RM478 juta

2. Akibatnya 1,382 syarikat terjejas dan seramai 10,406 pekerja diberhentikan.

3. ITBM diarah tutup dalam sela masa yang tidak masuk akal iaitu 3 bulan, menjejaskan pekerjanya yang 96% Melayu.

4. PADU diarahkan tutup, menjejaskan agenda pelan pendidikan untuk 5 tahun dengan 90% pekerjanya terpaksa cari kerja lain.

5. IPG dianggap tidak penting dan diarah tutup oleh MOF untuk jimat RM213 juta. Nasib baik PM7 masuk campur untuk halang.

6. Bajet ko-kurikulum tidak lagi turun. Maulidur Rasul, kawad kaki dan program sukan sekolah terpaksa dibatalkan.

ZF Zamir cakap juga, pada masa yang sama:

1. Banyak surat dari Teo Nie Ching sampai ke Lim Guan Eng tanpa melalui Maszlee Malik.

2. RM60 juta disalurkan kepada UTAR.

3. Kelulusan pentadbiran tunggal diberikan pada SMJK Heng Ee 2 dan dirasmi oleh Menteri Kewangan.

4. Ketika bajet pendidikan dikurangkan beratus-ratus juta, sebanyak RM450 juta diberikan kepada teman-teman rapat dalam program e-wallet.

ZF Zamir akhirnya cakap:

1. PH jatuh sebab DAP.

2. Koruptor bangkit semula sebab DAP.

Jadi kesimpulan dia, ini semua salah DAP.

(Bincangkan)
Sumber: facebook

Setelah tumbang kerajaan PH baru kita tahu apa sebenarnya berlaku dalam pentadbiran PH. Kejatuhan PH kali ni mungkin kerana doa² orang yang dizalimi.


Sumber:
Na'im Nikmat

Pengasas PKR serang Dr M, pembantu Maszlee salahkan DAP
Author, Minda Rakyat - 2 minutes ago
*PETALING JAYA:* Perpecahan kembali melanda Pakatan Harapan ketika gabungan itu bersedia untuk kemungkinan menggulingkan Muhyiddin Yassin di Parlimen minggu depan. Ini menyusul ketika PKR dan DAP yang kini merupakan parti penting dalam PH selepas sejumlah ahli PPBM tanpa mengira pangkat menyertai Perikatan Nasional yang diketuai Muhyiddin, merancang “roadshow” di seluruh negara untuk mendapatkan sokongan rakyat. Tetapi, walaupun ada cubaan untuk menunjukkan perpaduan dalam gabungan itu, pemimpin PH kini saling menuding jari berhubung punca kejatuhan kerajaan berusia 21 bulan itu....

Sidang Dewan Rakyat ditangguh ke 18 Mei
Author, Minda Rakyat - 6 minutes ago
Sidang Dewan Rakyat yang pada mulanya dijadual bermula 9 Mac ini telah ditangguh ke 18 Mei, menurut yang dipertuanya Mohamad Ariff Md Yusof. Menurut Berita Harian hari ini, Ariff berkata beliau telah menerima surat makluman berkenaan tarikh baru untuk sidang ketiga Parlimen ke-14 daripada Perdana Menteri Muhyiddin Yassin semalam. “Surat sudah diterima malam tadi. Kenyataan akhbar akan dikeluarkan oleh Parlimen pagi ini. “Tiada persidangan pada 9 Mac (Isnin). Tarikh baharu Istiadat Pembukaan Parlimen ialah 18 Mei 2020,” katanya seperti dipetik. Dewan Rakyat pada mulanya dijadual b...

Hutang Zaman BN RM687B. Zaman PH RM900B Derma Tabung Harapan Lesap?
Ibnu Hasyim, Ibnu Hasyim - 18 minutes ago
*Dominasi DAP letak negara dalam kedudukan terancam* *KUALA LUMPUR*: Negara telah berada dalam kedudukan tergugat dan terancam termasuk ke atas agama Islam sepanjang pemerintahan Kerajaan Pakatan Harapan (PH) yang didominasi oleh DAP. Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Dr Mohd Zuhdi Marzuki berkata, sungguhpun tidak mengangkat senjata, tetapi telah dibawa masuk gerakan dan ideologi Evangelis, Millenium Sosialisme dan Komunisme. Jelasnya, menerusi pengaruh itu pemikiran untuk memansuh dan menghapuskan sistem beraja dilakukan dengan mengambil pendekatan seperti di China dan Russia y...

UMNO TERSINGGUNG DENGAN MUHYIDDIN, BERKERAS TETAP MAHU ZAHID HAMIDI SEBAGAI TPM
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 23 minutes ago
Sama ada disengajakan atau tidak, perutusan Muhyiddin Yassin yang menyebut hanya mahu melantik mereka yang bersih, berkaliber dan berintergiti sebagai anggota jemaah menterinya telah membuatkan UMNO mula tersinggung dan berkecil hati. UMNO melihat kenyataan Muhyiddin itu sebagai isyarat beliau hampir pasti akan mengenepikan Presiden UMNO, Zahid Hamidi yang sedang berdepan perbicaraan di mahkamah dalam barisan kabinet yang bakal dilantiknya. Hakikatnya, UMNO dengan sumbangan sebanyak 41 kerusi Parlimen untuk menyokong Muhyiddin melakukan rampasan kuasa menumbangkan PH, bukan saja ...

Author, Minda Rakyat - 24 minutes ago
Lepas ni puak yang rasa cukup majoriti akan jumpa ydpa agong dan tak sampai setahun ada beberapa org pm...hihihi Apa2 pon...mahdey dah silap percaturan krn merasa diri di awangan dgn sokongan penuh para mp. Apalah bodoh letak jwtn peeM tanpa merujuk majlis presiden. Konon kecewa??!!!! Kalau nak letak jwtn pon, serahkan dulu pada wan jijah atau anwar. Tak pasal2 mat sabu hilang pencen menteri.Kesian. Hanya manusia bodoh jer yg tak faham sandiwara mahdey. Dlm masa sehari lalu huru hara negara. Perancangan yg cukup teliti konon nak test power tapi rosak di penghujungnya. Pelik...d... 

Orang kuat Mahathir terajui Media Prima
Author, Minda Rakyat - 38 minutes ago
Wartawan veteran yang selama ini dilihat dekat dengan Dr Mahathir Mohamad, Firdaus Abdullah, dilantik sebagai pengarah urusan rangkaian televisyen Media Prima. Menurut sumber Firdaus memulakan tugasnya semalam untuk menggantikan penyandang, Manja Ismail, yang dipindahkan ke anak syarikat Media Prima Bhd, Primeworks Studio. “Pelantikan ini tidak ada kaitan dengan politik dan ia sudah diputuskan beberapa minggu lalu sebagai sebahagian daripada penstrukturan semula Media Prima,” kata sumber itu. Selain pernah berkhidmat dengan akhbar New Straits Times (NST), Firdaus juga dikenali...

Warkah Mujahid : 'Khianat' vs 'Muntah'
Mac 04, 2020
1. Saya cuba mencari perkataan yang sesuai kepada warkah Mujahid yang disiarkan dalam media hari ini.. Saya hanya temui perkataan MUNTAH sebagai menepati fe'el tingkah laku beliau.

Ini adalah di antara warkah Mujahid Yusof Rawa yang telah di'modified' untuk menjawab balik kenyataan beliau. Hanya perlu tukar beberapa patah perkataan dalam warkah Mujahid ini, segala dakwaan beliau terjawab.

Ini warkah Mujahid :

 https://www.sinarharian.com.my/article/72304/KHAS/Pendapat/Saya-hanya-temui-perkataan-khianat-Mujahid
Ini pula warkah selepas di 'modified' :

1. Saya cuba mencari perkataan yang sesuai kepada warkah Mujahid yang disiarkan dalam media hari ini.. Saya hanya temui perkataan MUNTAH sebagai menepati fe'el tingkah laku beliau.

2. Mungkin kasar bunyinya tetapi tiada yang lebih tepat digambarkan ke atas kerakusan serta auta DAP-PH yang mengundang kepada jatuhnya kerajaan PH.

3. Kerakusan DAP-PH bertopengkan agama dan bangsa walaupun hakikatnya ia adalah kedengkian dan syahwat kuasa tidak sabar mahu Mahathir letakkan jawatan dan serahkan jawatan PM kepada Anwar Ibrahim. Kehadiran DAP-PH bukannya menyelamatkan Malaysia dari kancah rasuah dan salah guna kuasa kerana DAP-PH sendiri terpalit dengannya. Kes skandal banglo terlajak murah yang sedang berjalan dalam mahkamah tiba-tiba digugurkan. Malah, Mahathir dan SPRM sendiri terkejut dengan tindakan Jabatan Peguam Negara itu.

4. Kegagalan pemimpin-pemimpin tertinggi DAP-PH untuk mengawal dan mentadbir parti masing-masing serta tamak kuasa mendesak Mahathir letak jawatan telah menyebabkan rumah PH hilang, hancur dan tiada pintu depan atau belakang lagi.

5. Parti Islam yang singkatannya PAS pula terpaksa masuk campur untuk membendung nafsu kuasa DAP-PH yang telah mengkhianati mandat rakyat. 'Demi Islam' katanya yang memang sebenarnya 'Demi Islam!' Bersemburanlah nanti ayat sour grape dan memualkan untuk mempertahankan kebangangan tingkah laku DAP-PH.

6. Rakyat bingung apabila DAP-PH telah mengkhianati mandat yang diamanahkan kepada PH. Mereka tidak mengundi atas kaum atau agama, mereka mengundi atas segala janji yang telah ditaburkan oleh DAP-PH! BN tersungkur dek fitnah, janji-janji palsu dan sikap hipokrit munafik pemimpin-pemimpin DAP-PH. Bukan sahaja rakyat bingung tetapi marah dan geram dengan auta DAP-PH.

7. Tektik fitnah dan janji-janji palsu tidak mungkin berakhir dengan penghujung yang gembira. Setiap janji palsu akan dibalas dengan perasaan bersalah, tidak ketentuan dan kepuraan. Kesannya kepada orang awam lebih besar, tiada stabiliti, sentiasa dikecam dan akan menerima tulahan rakyat.

8. DAP-PH gagal sejak 22 Bulan pemerintahannya dengan auta dan ketidakmampuan kabinetnya bekerja.. Fitnah DAP-PH dijawab dan meniti dibibir sepantas medsos yang bertularan. Kita jawab dengan hujah serta menegur dasar-dasar DAP-PH yang auta dan barisan kabinet yang bergelut dengan masaalah clowns and jokers.

9. DAP-PH gagal memenuhi mandat rakyat dan mendapat mandat secara 'anak luar nikah' di pentas pertandingan. DAP-PH masuk dengan auta dan janji-janji palsu. Kerakusan puak DAP-PH tidak berakhir dengan fitnah, mereka terus merempuh masuk mendesak Mahathir letak jawatan walaupun dengan cara menipu!

10. Ada orang jual barang sekali rugi sekali untung, ada orang jual maruah walau nampak untung tetapi sebenarnya dia rugi kerana nilainya sangat murah di sisi manusia yang memandangnya! Puak DAP-PH tidak terkecuali dari prinsip ini.

11. Khianat pada diri sendiri adalah pengkhianatan terhadap amanah yang diberikan oleh Allah dan RasulNya. Mandat Rakyat adalah amanah yang dituntut oleh Allah dan RasulNya untuk dipelihara dan dipertahankan. Malangnya, DAP-PH telah mengencing sampai rakyat basah lencun tapi DAP-PH tidak insaf.


Dr. MiM
MR :  Aku lihat muka dia pun ada rasa loya...
Warkah Mujahid : 'Khianat' vs 'Muntah' - Minda Rakyat

Perletakan Jawatan Tidak Akan Memadamkan Dosa Tommy Thomas.
Mac 04, 2020
Sedang negara dilanda kemelut politik, Tommy Thomas secara tiba-tiba mengumumkan perletakan jawatan sebagai Peguam Negara (BACA DI SINI).

Tommy Thomas tidak memberikan sebarang alasan mengapa beliau secara tiba-tiba meletakkan jawatan sedangkan kontrak beliau hanya akan tamat pada Jun 2020.

Tommy Thomas Menjadi Peguam Negara Yang Paling Banyak Mencabul Kedaulatan Undang Undang

Sebagai Peguam Negara, tugas dan tanggungjawab Tommy Thomas adalah untuk memastikan Kedaulatan Undang Undang di Malaysia dilaksanakan sepenuhnya  namun beliau telah bertindak sebaliknya

epanjang menjawat jawatan Peguam Negara, Tommy Thomas kerap menyalahgunakan kuasa beliau untuk meruntuhkan institusi perundangan negara.

Berikut beberapa keputusan Tommy Thomas yang bertentangan dengan Kedaulatan Undang Undang :

Kes Mahkamah Yang Di Tarik Balik

1) Hassan Karim (Pasir Gudang)
2) Thomas Su Keong Siong (Kampar)
3) R Sivarasa (Sg. Buloh)
4) N Surendran (ex Padang Serai)
5) Syarul Ema Rena Abu Samah (Ratu Naga)
6) Zulkiflee Anwar Haque (Zunar)
7) Sim Tze Tzin (Bayan Baru)
8) Maria Chin Abdullah (Petaling Jaya)
9) Mandeep Singh (BERSIH)
10) Eric Paulsen (Peguam pro PH)
11) S Arutchelvan (PSM)
12) Datuk Tamrin Ghafar (pro PH)

Mereka telah didakwa di bawah Akta Hasutan, Akta Komunikasi dan Multimedia dan Akta Perhimpunan Aman, namun oleh kerana mereka adalah penyokong tegar Pakatan Harapan atau ahli politik DAP, maka Tommy Thomas telah membatalkan kes mereka yang sedang berjalan di mahkamah (BACA DI SINI), (DI SINI), (DI SINI) dan (DI SINI).

Kes Hina Raja Raja Melayu

1) Khalid Mohd. Ismath

Pada 9 Oktober 2015, Khalid didakwa memuat naik 3 komen berasingan yang mengandungi perkataan menghasut dan menghina Sultan Johor di Facebook berkaitan solidariti bagi peguam, Kamal Hisham Jaa’far.


Namun oleh kerana Khalid ialah seorang aktivis yang pro Pakatan Harapan, maka Jabatan Peguam Negara telah mengarahkan supaya kes ditarik balik (BACA DI SINI).


Kes Rasuah Dan Salah Guna Kuasa


1) Lim Guan Eng dan Phang Li Koon

2) Mohd. Shafie Apdal


Kes banglo terlajak murah Lim Guan Eng dan Phang Li Koon adalah kes yang menjadi keutamaan Tommy Thomas untuk digugurkan setelah dilantik sebagai Peguam Negara, walau pun ketika itu kes sudah berjalan di mahkamah dan beberapa saksi pendakwaan sudah dipanggil 


Sebabnya mudah, untuk bersihkan nama Lim Guan Eng dan memberi laluan kepada Lim Guan Eng menjadi Menteri Kewangan supaya Lim Guan Eng dan DAP dapat menjarah harta negara seperti yang telah mereka lakukan selama 22 bulan berkuasa (BACA DI SINI).

Begitu juga dengan kes rasuah dan salahguna kuasa Mohd Shafie Apdal ketika beliau menjadi Menteri Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah yang melibatkan penyelewengan bernilai RM1.5 bilion (BACA DI SINI).

Kes Sokongan Terhadap Pengganas LTTE



1) G. Saminathan (ADUN dan EXCO Melaka)
2) P. Gunasekaran (ADUN Seremban Jaya)


2 orang ADUN dari Melaka dan Seremban Jaya adalah antara 12 individu yang didakwa kerana memberikan sokongan kepada pengganas LTTE.

Namun dengan alasan yang tidak munasabah, Tommy Thomas telah menarik balik pertuduhan ke atas mereka, walau pun pihak PDRM telah melengkapkan siasatan serta menyertakan bukti yang kukuh atas pendakwaan mereka (BACA DI SINI).

Apa yang telah dilakukan oleh Tommy Thomas tidak boleh dibiarkan begitu sahaja.

Konsep Kedaulatan Undang Undang dinyatakan dengan jelas dalam Rukun Negara.

Tiada siapa yang boleh terlepas sekiranys mencabul undang undang negara, apa lagi seorang Peguam Negara.

Tiada siapa berada di atas undang undang.

Perletakan jawatan sebagai Peguam Negara tidak akan membersihkan kesalahan yang telah beliau lakukan!!!


Sumber : https://theunspinners.blogspot.com
Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus, sila subscribe via telegram https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
Sumber: 
Perletakan Jawatan Tidak Akan Memadamkan Dosa Tommy Thomas - Minda Rakyat

SEBAIK LANTIKAN KABINET, PN DIJANGKA BERPECAH
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 1 hour ago
Tidak dinafikan kerajaan Perikatan Nasional atau PN yang baru mengangkat sumpah Ahad lalu adalah kerajaan paling rapuh dan boleh tumbang serta berkecai bila-bila masa saja daripada sekarang. Berikutan kedudukan majoritinya di Parlimen masih lagi kabur, kedudukan Muhyiddin Yassin hampir pasti akan ditentukan dalam sidang Parlimen yang sepatutnya diadakan pada 9 Mac ini. Sekiranya Muhyiddin gagal menarik sokongan melebihi 112 Ahli Parlimen terhadapnya sehingga 9 Mac ini, pilihan yang ada baginya ialah menangguhkan dahulu sidang Parlimen itu. Oleh kerana sidang Parlimen terakhir diadak...

Kerajaan Perikatan Nasional kerajaan interim?
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 1 hour ago
By Azizi Safar - March 2020 [image: MGF15042018_AziziSafar04]Azizi Safar ANTARA sebab Kerajaan Pakatan Harapan tumbang adalah kerana Perdana Menteri tidak ada kuasa menentukan anggota Kabinet, mesti ikut pilihan parti-parti yang membentuk Pakatan Harapan. Jika pendekatan yang sama juga menjadi amalan ‘Perikatan Nasional’, maka boleh diramalkan kerajaan baharu ini akan jadi kerajaan yang lebih pendek tempohnya daripada Pakatan Harapan. Semalam dalam perutusan pertama kepada negara, Perdana Menteri ada menyebut, “Saya juga sedar bahawa apa yang rakyat mahu ialah sebuah kerajaan yan...

AKHIRNYA PECAH TEMBELANG KERAKUSAN BEKAS MENTERI KEWANGAN PH?
na'im nikmat, Na'im Nikmat - 1 hour ago
Foto-Korek² Muhammad Najib bos dubook ringkaskan tulisan ZF Zamir: 1. MOF potong bajet Perkhidmatan Kawalan Keselamatan (PKK) dan Perkhidmatan Kebersihan Bangunan dan Keselamatan (KBK) sebanyak RM478 juta 2. Akibatnya 1,382 syarikat terjejas dan seramai 10,406 pekerja diberhentikan. 3. ITBM diarah tutup dalam sela masa yang tidak masuk akal iaitu 3 bulan, menjejaskan pekerjanya yang 96% Melayu. 4. PADU diarahkan tutup, menjejaskan agenda pelan pendidikan untuk 5 tahun dengan 90% pekerjanya terpaksa cari kerja lain. 5. IPG dianggap tidak penting dan diarah tutup oleh MOF untuk jim...

PKR Minta PAS Hapus Hutang PTPTN -Pandangan Puak Sasau Meroyan..
Ibnu Hasyim, Ibnu Hasyim - 1 hour ago
[image: Maria Chin Abdullah berkata PAS perlu mengotakan apa yang dikata selepas kini bersama membentuk kerajaan persekutuan. ― Foto oleh Shafwan Zaidon] *Maria Chin Abdullah berkata PAS perlu mengotakan apa yang dikata selepas kini bersama membentuk kerajaan persekutuan. ― Foto oleh Shafwan Zaidon* *Lepas tawan Putrajaya, PKR minta PAS tunai janji hapus hutang PTPTN* KUALA LUMPUR, 3 Mac — Wakil rakyat PKR menyeru PAS menunaikan manifestonya untuk mengecualikan bayaran balik Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN). Maria Chin Abdullah berkata PAS perlu mengotakan apa yang...

Abang Johari: We left Barisan in 2018 to find our voice, which eventually helped Barisan
Raggie Jessy, The Third Force - 4 hours ago
ابڠ جوهري: كامي تيڠڬلكن باريسن ناسيونل اونتوق چاري سوارا كيت، يڠ اخيرڽ ءسلامتكنء باريسن ناسيونل Sarawak would not have had [...]

Mahathir nafi cetus krisis politik
Raggie Jessy, The Third Force - 4 hours ago
محضير نافي چتوس كريسيس ڤوليتيك Tun Dr Mahathir Mohamad semalam menafikan krisis politik yang melanda disebabkan peletakan jawatannya sebagai Perdana [...]

Mukhriz: I will run Kedah as an opposition state
Raggie Jessy, The Third Force - 5 hours ago
مخريز: ساي اكن ڤيمڤين قدح سباڬاي نڬري ڤمبڠكڠ Menteri Besar Datuk Seri Mukhriz Mahathir said he would continue to helm [...]

Sepuluh kertas siasatan dibuka, lima ditahan sebab hina Agong
Raggie Jessy, The Third Force - 5 hours ago
سڤولوه كرتس سياستن دبوك، ليما دتاهن سبب هينا اڬوڠ SEHINGGA kini, sudah 10 kertas siasatan dibuka membabitkan penahanan lima individu [...]

Pelantikan Speaker baharu Dewan Rakyat?
Raggie Jessy, The Third Force - 5 hours ago
ڤلنتيكن سڤيكر بهارو ديوان رعيت؟ Sidang Dewan Rakyat yang dijadualkan bermula Isnin depan, wajar ditangguhkan sekurang-kurangnya bagi tempoh dua bulan, [...]

SIDANG LIVE 10 MALAM INI (SELASA): JATUHNYA PAKATAN HARAPAN
Raggie Jessy, The Third Force - 5 hours ago
“Percayalah, biarpun terdapat beberapa perkembangan positif dari sudut kemartaban dan kemuliaan Agama, Raja, Bangsa dan Negara, kita tidak boleh leka, [...]

Muhyiddin directs government machinery to accelerate implementation of 2020 Budget
Raggie Jessy, The Third Force - 5 hours ago
محي الدين اره جنترا كراجأن ڤرچڤت ايمڤليمينتاسي بلنجاوان Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin has directed the government’s machinery to [...]




Tiada ulasan: