Khamis, 19 Mac 2020

Memang beza. Masih ada lagi orang seperti itu di bumi. 9965



Cara Membuat Bubur Beraneka Macam yang Mudah Dilakukan di Rumah
editor@merdeka.com (Editor), Merdeka.com - 26 minutes ago
Bubur juga dikonsumsi oleh bayi karena mereka belum memiliki gigi yang kuat. Berikut Cara membuat bubur beraneka macam yang mudah dipraktikkan di rumah.

7 Manfaat Ginseng bagi Kesehatan Tubuh, Bisa Menambah Energi
editor@merdeka.com (Editor), Merdeka.com - 53 minutes ago
Ginseng Amerika berfungsi sebagai agen relaksasi, sedangkan varietas Asia memiliki efek menyegarkan. Berikut manfaat ginseng yang telah terbukti bagi kesehatan tubuh dari berbagai sumber terpercaya.

Bacaan Doa Qunut Nazilah Sesuai Imbauan MUI, Bisa Dibaca untuk Hindari Musibah Corona
editor@merdeka.com (Editor), Merdeka.com - 1 hour ago
Doa Qunut Nazilah merupakan salah satu amalan atau doa yang dianjurkan untuk dilakukan umat Islam saat ditimpa musibah. Bacaan qunut nazilah disesuaikan dengan musibah yang menimpa umat Islam. Doa tersebut dilafalkan dalam bahasa Arab yang intinya memohon kepada Allah agar musibah itu segera diangkat dan berakhir.

KPM terima lulusan UEC sejak 2011
ainulillia, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
BANGI, 24 Rejab 1441H, Khamis – Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) berkata, ketetapan bagi pengambilan calon guru lulusan Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC) untuk Program Ijazah Sarjana Muda Perguruan (PISMP) adalah untuk subjek Bahasa Cina di Sekolah Kebangsaan Jenis Cina (SJKC). Kementerian itu berkata demikian setelah menerima beberapa pertanyaan dan maklum balas berkaitan iklan pengambilan khas PISMP … The post KPM terima lulusan UEC sejak 2011 appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

10 Cara Mengatasi Insomnia dengan Menggunakan Bahan Alami
editor@merdeka.com (Editor), Merdeka.com - 1 hour ago
Insomnia merupakan gangguan tidur yang menyebabkan penderitanya sulit tidur, atau tidak cukup tidur, meskipun terdapat cukup waktu untuk melakukannya.

9 Manfaat Jagung untuk Kesehatan, Baik Dikonsumsi Penderita Diabetes
editor@merdeka.com (Editor), Merdeka.com - 1 hour ago
Manfaat jagung tidak lain bersumber dari kandungan nutrisinya yang melimpah, seperti karbohidrat, protein, serat, vitamin A, vitamin, C, dan vitamin, mangan, kalsium, zat besi, kalium, fosfor, magnesium, seng, dan tembaga.

10 Macam Bakteri yang Sering Menyerang Tubuh, Bisa Sebabkan Penyakit Serius
editor@merdeka.com (Editor), Merdeka.com - 2 hours ago
Bakteri adalah organisme mikroskopis sel tunggal yang hidup hampir di mana-mana. Sebagian besar bakteri tidak berbahaya bagi manusia dan bahkan menguntungkan. Namun, ada beberapa macam bakteri dan pada kondisi tertentu bakteri bisa menjadi berbahaya bagi tubuh.

6 Manfaat Lengkuas Merah untuk Kesehatan, Ampuh Tingkatkan Kesuburan Pria
editor@merdeka.com (Editor), Merdeka.com - 2 hours ago
Untuk mengetahui secara lebih rinci tentang manfaat lengkuas merah, berikut kami rangkum manfaat lengkuas merah untuk kesehatan.

Bukan semua korban wabak dikurniakan syahid
fazleen safina, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
1.KITA biasa dengar hadis yang menceritakan bagaimana orang beriman yang terkorban akibat wabak bukanlah dinilai mati seperti orang biasa disisiNya, tetapi mempunyai kedudukan yang mulia sebagai seorang syuhada sebaris dengan mereka yang gugur dalam memperjuangkan kalimah Allah. “Orang yang mati syahid lima golongan iaitu orang yang mati kerana taun (waba), mati kerana penyakit perut, mati … The post Bukan semua korban wabak dikurniakan syahid appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Wartawan ditindas secara dramatik di Kashmir: IPI
fazleen safina, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
SRINAGAR, 24 Rejab 1441H, Khamis – Institut Kewartawanan Antarabangsa (IPI) menyatakan kebimbangannya ke atas nasib para pengamal media dan wartawan di rantau Kashmir. IPI berkata, segala kandungan berita dan artikel telah dikawal oleh pihak berkuasa India, menjadikan kebebasan penulisan akhbar tergugat. Pengarah advokasi IPI, RavI R Prasad dalam satu kenyataan hari ini berkata, bidang kewartawanan … The post Wartawan ditindas secara dramatik di Kashmir: IPI appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Misteri Coronavirus (Covid-19): Terbongkar
Elias Hj Idris Elias Hj Idris - 
APAKAH ITU CORONAVIRUS (COVID-19)?

Ia terdiri dari 32 jenis virus dan terbahagi kepada 2 keluarga. Virus tersebut boleh menyerang manusia dan juga binatang. 

Coronavirus (Covid-19) pula merupakan virus yang baru ditemui (atau baru dicipta) pada tahun 2019. 

Patent untuk Coronavirus yang sedang berlegar di media social sebenarnya adalah untuk Coronavirus jenis lama (ciptaan tahun 2018 atau sebelumnya) dan bukannya jenis 2019. 

Orang yang terkena virus tersebut akan mendapat tanda-tanda selepas 2 hingga 14 hari contohnya seperti hidung berair, sakit kepala, batuk, sakit tekak dan demam. Untuk mereka yang mempunyai sistem pertahanan badan yang lemah, mereka akan mendapat sakit seperti batuk yang amat teruk. 

97% pesakit akan sembuh dari sakit tersebut tanpa mendapat sebarang bantuan perubatan moden. Hanya pesakit yang telah berumur lebih dari 60 tahun akan mendapat kesan seperti paru-paru berair dan akan menyebabkan kematian sekiranya tidak berubat. 

DARI MANAKAH ASALNYA CORONAVIRUS (COVID-19) 

Ia berasal dari Wuhan di negara China. Ada 8.9 juta penduduk di Wuhan. Ia sama besar seperti kota London selain sebagai sebuah bandar yang ketujuh terbesar di China. 

MAKMAL BIOSAFETY DI WUHAN

Di Wuhan, terdapat sebuah makmal iaitu “Wuhan National Biosafety Laboratory”. Ia merupakan sebuah makmal yang membuat kajian dan penyelidikan tentang virus. Ia dibina pada tahun 2017 dan mula beroperasi pada tahun 2018. 

SAINTIS DARI CHINA TELAH MENCURI VIRUS DARI MAKMAL KANADA

Pada bulan March 2019, 2 orang saintis iaitu Dr. Xiangguo Qiu dan Keding Cheng (suami–isteri) dari negara China telah mencuri virus dari sebuah makmal iaitu “Canadian National Microbiology Laboratory (NML)” di negara Kanada. Mereka kemudian telah menghantar virus tersebut ke negara China dengan menggunakan khidmat Courier. 

4 bulan berikutnya iaitu pada bulan Julai 2019, mereka berdua telah dihalau keluar dari Makmal NML dan dipaksa pulang ke negara China. 

Di China, mereka kemudian membawa virus tersebut ke makmal di Wuhan dan mula membuat ubahsuai (modify) virus tersebut. Ketua mereka ialah Dr. Peng Zhou, Ph.D. Dialah yang bertanggungjawab mencipta virus baru yang dinamakan sebagai Coronavirus (Covid-19). 

32 kilometer dari makmal tersebut terdapat sebuah pasar iaitu “Huanan Seafood Market” yang dikatakan tempat bermulanya penyebaran Coronavirus (Covid-19). 

Ini bermakna, para saintis dari makmal “Wuhan National Biosafety Laboratory” telah membawa Coronavirus ke pasar di “Huanan Seafood Market” untuk menyebarkannya dengan sengaja. Dari situlah bermulanya wabak Coronavirus (Covid-19). 

KENAPAKAH KERAJAAN KOMUNIS CHINA HENDAK MEMBUNUH RAKYAT MEREKA SENDIRI? 

Kerajaan Komunis China mahu mengurangkan jumlah penduduk di negara China. Mereka sanggup membunuh rakyat mereka sendiri bagi melaksanakan agenda jahat tersebut. Mereka menggunakan virus sebagai alasan supaya tidak ada sesiapa pun yang akan tahu kisah sebenar. Sejak Disember 2019 sehingga kini, Kerajaan Komunis China telahpun membunuh lebih dari 500,000 orang di China. 

Kerajaan Komunis China telahpun menempah 1 juta beg mayat untuk digunakan sewaktu operasi membunuh. 

Kenapakah mereka memilih bulan December 2019 untuk menyebarkan virus tersebut? Jawapannya ialah kerana orang-orang di China mula menyambut Tahun Baru Cina pada bulan Januari 2020. Jadi mereka memerlukan masa sebulan untuk memastikan virus tersebut tersebar di kalangan penduduk di Wuhan. 

Selepas itu orang-orang yang telah dijangkiti virus tersebut akan melancong ke luar negara untuk menyambut Tahun Baru Cina. Ini akan menyebabkan virus tersebut akan merebak ke seluruh dunia. 

Itulah agenda Khazar Satanist @ Illuminati. 

SAINTIS DARI INDIA TELAH MENGATAKAN BAHAWA TERDAPAT GEN AIDS DI DALAM CORONAVIRUS (COVID-19) 

Selepas sebulan Coronavirus merebak ke seluruh dunia, Saintis dari negara India iaitu dari “Kusuma School of biological sciences, Indian institute of technology, New Delhi-110016, India” dan juga “Acharya Narendra Dev College, University of Delhi, New Delhi-110019, India” telah membuat kajian tentang Coronavirus tersebut. 

Saintis tersebut mendapati bahawa Coronavirus bukannya semulajadi. Ini adalah bukti yang kukuh bahawa virus tersebut adalah buatan manusia. Mereka sendiri telah menemui gen AIDS di dalam Coronavirus. 

RAMAI SAINTIS YANG MENGAKU BAHAWA CORONAVIRUS (COVID-19) ADALAH CIPTAAN MANUSIA

11 minggu sebelum merebak Coronavirus (Covid-19)

Pada 18 September 2019 iaitu 11 minggu sebelum Coronavirus merebak, Pegawai di Tianhe Airport, Wuhan telah mengadakan latihan kecemasan bagi menghadapi wabak Coronavirus. 

Kenapakah mereka memilih Coronavirus dan bukannya virus lain?

6 minggu sebelum merebak Coronavirus (Covid-19) 

Pada 18 October 2019, iaitu 6 minggu sebelum Coronavirus merebak, satu persidangan “Event 201” telah diadakan di New York. Persidangan tersebut dianjurkan oleh “Johns Hopkins Center for Health Security” dan “World Economic Forum” bersama “Bill and Melinda Gates Foundation.” 

Bill and Melinda Gates Foundation dimiliki oleh “founder of Microsoft” iaitu Bill Gates. 

Dalam persidangan tersebut, mereka telah membuat ujikaji dengan menggunakan simulasi dalam komputer mengenai kesan kepada manusia sekiranya virus merebak. Komputer tersebut memberikan keputusan yang amat memeranjatkan. Komputer itu meramalkan bahawa 65 juta manusia akan mati akibat virus tersebut! 

Pada hari yang sama, iaitu 18 October 2019, seramai 10,000 askar dari 110 negara telah berada di Wuhan untuk menyertai acara sukan tentera. 

Adakah acara tersebut dijadikan sebagai alasan untuk membawa 10,000 tentera ke Wuhan? 

4 minggu sebelum merebak Coronavirus (Covid-19)

Pada bulan November 2019, Negara Komunis China telah melancarkan Teknologi 5G di Wuhan dan juga di bandar-bandar yang berhampiran. 

Teknologi 5G mampu memberikan berbagai kesan buruk kepada manusia. 5G juga memberi kesan seperti selsema dan demam. Sebab itulah ramai penduduk di Wuhan didapati menunjukkan kesan seperti selsema dan demam. 

Jadi, Kerajaan Komunis China bertindak menangkap semua orang yang menunjukkan kesan seperti selsema dan demam. Mereka memberikan alasan konon orang-orang tersebut telah dijangkini Coronavirus (Covid-19)!

VAKSIN UNTUK CORONAVIRUS (COVID-19) ADALAH LEBIH BERBAHAYA

Khazar Satanist @ Illuminati sedang membuat perancangan untuk menggunakan isu Coronavirus sebagai alasan untuk memastikan semua manusia di dunia ini disuntik dengan vaksin. 

AWAS JANGAN TERTIPU! 

Mereka sedia bertindak memasukkan berbagai jenis virus ke dalam vaksin tersebut. Ada juga saintis yang telah membocorkan rahsia dengan memberitahu bahawa mereka akan memasukkan sejenis RFID Chip yang amat kecil ke dalam vaksin tersebut. Ia adalah tindakan untuk mengesan lokasi anda dengan tepat. 

KESIMPULAN 

Negara China merupakan “testing ground” untuk Khazar Satanist @ Illuminati untuk menjayakan agenda jahat mereka iaitu “New World Order.” 

Kesemua “virus” yang terdapat di zaman ini contohnya seperti AIDS, SARS, EBOLA, ZIKA, H1NI dan sebagainya adalah ciptaan manusia (saintis tajaan Khazar Satanist @ Illuminati) dan dibuat di dalam makmal. Setiap tahun mereka mencipta suatu “virus” yang baru dan menyebarkannya melalui suntikan vaksin yang kononnya untuk “mengubati” penyakit tersebut. Sebab itulah “virus” tersebut tidak pernah wujud 100 tahun dulu malah ibu-bapa kita juga tidak pernah mendengarnya sewaktu mereka masih kecil. 

Penciptaan “virus” tersebut adalah sebahagian daripada “Agenda 21” dari United Nations (UN). Apakah itu “Agenda 21”? 

“Agenda 21” ialah untuk “mengurangkan jumlah penduduk dunia” sehingga tinggal 500 juta sahaja. Untuk pengetahuan anda, penduduk bumi kini berjumlah 7.3 billion orang. Jadi mereka sebenarnya bercadang untuk membunuh lebih 6.8 billion manusia. 

Sumber rujukan: 


bumiyangtercinta2.blogspot.com
APAKAH ITU CORONAVIRUS (COVID-19)? Coronavirus merupakan…



Sumber:
Elias Hj Idris: Misteri Coronavirus (Covid-19): Terbongkar

Masak Ala Kompetisi Masterchef, Yuk Mumpung Dirumah !
[img]https://s.kaskus.id/images/2020/03/19/8206299_20200319030741.jpg[/img] [justify]Covid-19 yang saat ini telah ditetapkan menjadi Pandemi memang sangat meresahkan warga dunia, tak terkecuali warga Indonesia. Dan untuk mengurangi penyebaran virus tersebut pemerintah Indonesia menyarankan untuk mengurangi aktivitas diluar rumah, bahkan sampai mengeluarkan surat resmi agar warga Indonesia melakukan aktivitas seperti bekerja, belajar dan beribadah dari rumah saja selama 14 hari. Menurut ane,...

Kenapa Pantai Di !Bali Ini Namanya Pantai Jerman ?
KASKUS - Forum Threads - 30 minutes ago
Hi agan-agan,sista-sista..... apa kabar ?? Mudah-mudahan semua dalam keadaan sehat ya. Sehat jasmani dan rohani. Yang penting menjaga pola makan dan jangan stress, dan jangan lupa piknik biar gak stress ????. Seperti kita semua tahu,tujuan wisata yang populer saat ini di Indonesia ialah Bali. Karna alam nya yang eksotis, banyak pantai pantai indah yang memanjakan mata,juga adat budaya yang masih lestari. Nah bicara soal pantai di Bali,pastinya dong semua tahu pantai Kuta, pantai Pandawa, ...

9 Makanan yang Dapat Mengatasi Perut Kembung
KASKUS - Forum Threads - 30 minutes ago
[b][color=#555555][size=7][font="Roboto Slab", Arial, Helvetica, sans-serif]9 Makanan yang Dapat Mengatasi Perut Kembung[/font][/size][/color][/b] [center][color=#555555][size=2][font="Roboto Slab", Arial, Helvetica, sans-serif][url=https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjM5A0eWceDhkb9iRaAOtBhNLPeJE5R48GmtnIySl7z2_edlBXdbvf4aAN4ZMGDz79Sbfghy6lCbggUJdm46l9G2m0fXuTUsejww8ptC-1GRyf2LsH6DaYyHhxegNf8oEp_aDbwRDbdYuE/s1600/makanan-yang-ampuh-mengusir-perut-kembung.jpg][color=#ff0000][img]https://1.bp.blogspot.com/-axdaWhMcmcM/XnN161u-pZI/AAAAAAAABvI/pFXUSkwK7lYuye84mPmRp...

Barak Militer Peninggalan Belanda Pembuka Mata Batinku
[center][img]https://s.kaskus.id/images/2020/03/19/10130969_202003190754480489.jpg[/img] ================ [B]Malam ketika aku menuangkan kisah ke dalam sebuah cerita, suasana tiba-tiba mencekam. Rasa takut itu muncul seiring ketikan kata yang ku jentikkan dari keypad hp. Jemari bergetar dan ada harap semoga tulisan ini langsung melompat sampai kepada endingnya[/b] ================= [/Center] [JUSTIFY]Langkah kaki ku semakin cepat seiring dengan teriakan mas Azhar yang kian melantang. "Ki ...

Viral Kisah Sedih Seorang Ibu yang Dibuang Oleh Anak Kandungnya
[QUOTE][img]https://s.kaskus.id/images/2020/03/19/10538812_202003190629390670.jpg[/img][/QUOTE] Ibu adalah surga kita. Ibu adalah orang yang telah melahirkan kita. Orang yang ikhlas tanpa pamrih sedikitpun. Bahkan saat melahirkan pun nyawanya menjadi taruhan. Kita sebagai anak sudah sewajibnya berbakti kepada ibu. Surga berada di telapak kaki ibu. Bahkan disebutkan ibu, ibu, ibu, dan ayah. Taat kepada orang tua selama masih dalam garis kebenaran. Pernahkah kamu mendengar beberapa kisah ten...

Oh Ternyata Begini Cara Memakai Multi Windows Di Android (Tested)
KASKUS - Forum Threads - 1 hour ago
[B]Assalamu'alaikum wr.wb[/B] - Pada kesempatan kali ini Fellcia akan berbagi tips tentang cara menggunakan multi windows untuk android. [img]https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEipdioF19QyZfjTDWYfamIriOd9cq88bBreEjrB7pGQ-y3m81b_YV9rayLRfbT0MopVUPXK-iaCYawyAoZY_JOV272gly7ZjHOT8xW6oA2fwP-kocaCCaH1mbV3Ty450-dCiph71_rxZc60/s1600/20200319_153129_0000.png[/img] Untuk mengunakan fitur ini pastikan handphone anda sudah mendapat akses root (rooted). [quote]Sudah diuji pada Redmi Note 4x Mido saya sendiri[/quote] [B][SIZE=6]Cara menggunakan multi windows di and...

KERAJAAN MELAYU PERIKATAN NASIONAL IKTIRAF SIJIL UEC?
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 1 hour ago
[image: Kerajaan Melayu Perikatan Nasional iktiraf sijil UEC?] Kerajaan Melayu Perikatan Nasional iktiraf sijil UEC? Oleh: PentadbirMarch 19, 2020 Share Kerajaan Perikatan Nasional dicanangkan sebagai kerajaan yang memperjuangkan hak-hak Melayu. Dua parti utama dalam kerajaan ini, Umno dan Pas ketika bergerak sebagai pembangkang membantah apa sahaja tuntutan masyarakat Cina agar Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC) diiktiraf dan pemegangnya boleh melanjutkan pelajaran di institusi pengajian tinggi dalam negara, Muafakat Nasional membantah keras tuntutan itu dengan hujah sijil UEC tidak ...

Rela Bayar Denda, Pemain Kriket Afsel Tolak Pakai Jersey Berlogo Produk Haram
2 hours ago
Dia bahkan setuju membayar denda $ 500 atas keputusannya tersebut. The post Rela Bayar Denda, Pemain Kriket Afsel Tolak Pakai Jersey Berlogo Produk Haram appeared first on Islampos.

Rela Bayar Denda, Pemain Kriket Afsel Tolak Pakai Jersey Berlogo Produk Haram
Islampos by Eneng Susant
AFRIKA SELATAN–Pemain kriket dari Afrika Selatan, Hashim Amla, menolak mengenakan seragam tim berlogo produk Haram. Dia bahkan setuju membayar denda $ 500 atas keputusannya tersebut.

Di era komersialisasi ini, iklan dapat diamati di setiap pertemuan orang. Di mana, merek mencoba untuk memasarkan barang-barang mereka melalui kaus dan perlengkapan olahraga olahragawan dengan imbalan jumlah besar.

BACA JUGA: Sonny Bill Williams Tolak Logo Perusahaan Judi Sponsor Liga Super Rugby

Namun, beberapa olahragawan muslim teguh memegang prinsip agamanya dengan tidak mendukung apapun yang terkait promosi barang haram.

Salah satunya Hashim Amla. Pemain kriket dari Afrika Selatan itu menolak untuk mengenakan kaos berbasis logo “Castle Lager”.

BACA JUGA: Menang Pertandingan Kriket, 2 Pemain Muslim Ini Lari dari Siraman Sampanye

Castle Lager adalah perusahaan berbasis alkohol yang berspesialisasi dalam produksi dan iklan bir. 

Amla dengan sopan menolak permintaan mereka untuk mengenakan jersey untuk pertandingan. Dia murni mengikuti fakta bahwa ini akan melanggar nilai-nilai agamanya karena anggur dianggap haram dalam Islam dan mempromosikannya akan masuk kategori dosa. []

SUMBER: THE ISLAMIC INFORMATION
https://www.islampos.com/rela-bayar-denda-pemain-kriket-afsel-tolak-pakai-jersey-berlogo-produk-haram-184723/

5 Keutamaan Sedekah, Mulai dari Hapus Dosa hingga Lipat Gandakan Harta
larasetiani, Islampos - 2 hours ago
Seberapa besar keutamaan sedekah sehingga membuat seorang muslim yang sudah wafat minta kepada Allah Swt agar bisa kembali ke dunia. The post 5 Keutamaan Sedekah, Mulai dari Hapus Dosa hingga Lipat Gandakan Harta appeared first on Islampos.

Belajar dari Sekelumit Catatan Sejarah Soal Wabah
sukarja, Check Porsi Haji App. - 2 hours ago
DALAM kitab “Siyar A’laam al-Nubala'” jilid 18 halaman 311 disebutkan bahwa pada tahun 448 H, telah terjadi wabah hebat di Mesir dan Andalusia (Spanyol). Tak pernah ada wabah sebesar itu di masa-masa sebelumnya. Mesjid-mesjid dikunci tanpa ada seorang pun yang shalat di dalamnya. Tahun itu dikenal dengan sebutan “Tahun Kelaparan Besar.” Dalam kitab “Al-Bayan” jilid … Continue reading Belajar dari Sekelumit Catatan Sejarah Soal Wabah

Tahajjud, Sumber Kekuatan dan Solusi
Saad Saefullah, Islampos - 2 hours ago
CERITA Inspirasi Tahajjud bersama Ust. H. Uti Konsen U.M. ◆◇ Mengapa shalat pertama yang diwajibkan kepada Nabi Muhammad ﷺ adalah shalat malam? Ini menginsyaratkan bahwa shalat malam itu secara spesial punya kekuatan untuk mendekatkan diri kepada Sang Pencipta. ◆◇ Mengapa dalam Al-Qur’an (Al-Isra’: 79) Allah mengaitkan “Maqaamam Mahmuda” dengan shalat Tahajjud? Ini mengisyaratkan bahwa shalat […] The post Tahajjud, Sumber Kekuatan dan Solusi appeared first on Islampos.

4 Kemuliaan yang Diberikan oleh Allah SWT pada Ahli Tahajjud
Dini Koswarini, Islampos - 3 hours ago
Malaikat Jibril menyampaikan kepada Rasulullah bahwa kemuliaan seorang muslim itu bisa diperoleh dengan Qiyamul Lail. The post 4 Kemuliaan yang Diberikan oleh Allah SWT pada Ahli Tahajjud appeared first on Islampos.

Corona dan Riwayat Penyakit Menular
Dini Koswarini, Islampos - 3 hours ago
Lalu, masihkan ada orang-orang kita yang dangkal dalam kerangka berpikir, lantas meremehkan makna ikhtiar yang diupayakan kalangan ilmuwan yang berjihad demi penyelamatan umat manusia? The post Corona dan Riwayat Penyakit Menular appeared first on Islampos.

Menulis Tanpa Tapi, Menulis Tanpa Nanti
Dini Koswarini, Islampos - 4 hours ago
Ketika kita mempunyai target dalam menulis, maka sesibuk apa pun, akan menyempatkan untuk menulis demi terpenuhinya target. The post Menulis Tanpa Tapi, Menulis Tanpa Nanti appeared first on Islampos.

Antisipasi Penyebaran Corona, Gaza Siapkan 1.000 Ruang Karantina
Sodikin, Islampos - 4 hours ago
.Diperkirakan pekerjaan ini akan berlanjut selama sepuluh hari, sampai fasilitas ini siap untuk dioperasikan. The post Antisipasi Penyebaran Corona, Gaza Siapkan 1.000 Ruang Karantina appeared first on Islampos.

Lindungi Kesehatan Si Buah Hati dengan 5 Nutrisi Ini!
Tribunnews.com - 1 hour ago
Sistem imun Si Buah Hati sering terganggu dan menyebabkan ia rentan terserang virus dan bakteri.

Positif Covid-19 Jadi 308 Kasus di Indonesia, 25 Orang Meninggal Dunia dan 15 Sembuh
Serambi Indonesia - 2 hours ago
Dengan demikian, kata Agus, jumlah data pasien positif Covid-19 hingga 19 Maret 2020 tercatat sebanyak 308 kasus.

COVID-19 suka pada manusia
ADMIN ISMAWEB, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
PUTRAJAYA, 24 Rejab 1441H, Khamis – Kementerian Kesihatan mendedahkan sifat semula jadi pandemik coronavirus (COVID-19) adalah suka dan ‘menyayangi’ manusia. Astro Awani melaporkan menterinya, Datuk Seri Dr Adham Baba berkata, COVID-19 akan menjadikan tubuh badan manusia sebagai perumah untuk menggandakan kekuatannya. “Sifat virus ini suka manusia, dia sayang manusia. Ia akan menggunakan segala tenaga tuan … The post COVID-19 suka pada manusia appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Diskaun bil elektrik 2 peratus selama 6 bulan
ainulillia, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
BANGI, 24 Rejab 1441H, Khamis – Menteri Tenaga dan Sumber Asli, Datuk Dr Shamsul Anuar Nasarah memaklumkan, diskaun bil elektrik sebanyak dua peratus akan diberikan kepada semua pengguna elektrik bagi tempoh enam bulan bermula 1 April hingga 30 September. Katanya, pemberian diskaun itu adalah bagi membantu meringankan beban rakyat, dalam keadaan ekonomi negara yang mencabar, … The post Diskaun bil elektrik 2 peratus selama 6 bulan appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Tiada solat Jumaat esok
ADMIN ISMAWEB, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
PUTRAJAYA, 24 Rejab 1441H, Khamis – Semua masjid di seluruh negara akan menghentikan solat Jumaat dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan, bagi membantu negara untuk memutuskan rantaian virus COVID-19, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri. Beliau berkata selaras dengan Perintah Kawalan Pergerakan yang berkuat kuasa mulai semalam … The post Tiada solat Jumaat esok appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

COVID-19: 152 kes baharu di rumah orang tua Korea Selatan
fazleen safina, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
MOSCOW, 24 Rejab 1441H, Khamis — Sebanyak 152 kes baharu COVID-19 dilaporkan di Korea Selatan pada Khamis, berikutan satu kluster jangkitan dikesan di sebuah rumah penjagaan orang tua di Daegu, lapor agensi berita Sputnik. Sebelum ini, Korea Selatan mencatatkan jumlah kes di bawah 100 selama empat hari berturut-turut. Kerajaan Daegu mengumumkan 57 warga emas dan … The post COVID-19: 152 kes baharu di rumah orang tua Korea Selatan appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Tangguh bayar balik PTPTN hingga 30 Jun
ADMIN ISMAWEB, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
KUALA LUMPUR, 24 Rejab 1441H, Khamis – Kerajaan bersetuju memberi penangguhan bayaran balik pinjaman kepada semua peminjam Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) berkuat kuasa serta merta sehingga 30 Jun ini. PTPTN dalam kenyataan hari ini, memaklumkan penangguhan yang dilaksana susulan penularan COVID-19 itu dijangka memberi manfaat kepada 1.5 juta peminjam dengan jumlah kutipan bagi … The post Tangguh bayar balik PTPTN hingga 30 Jun appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

COVID-19 : TKM1 umum RM2.5 juta bantuan khas zakat kepada 5,000 penjaja, peniaga kecil bertaraf asnaf
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 1 hour ago
AdminMarch 19, 2020 SEBERANG JAYA – Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAINPP) melalui Zakat Pulau Pinang (ZPP) akan mengagihkan RM2.5 juta atau RM500 seorang secara sekaligus, kepada 5,000 penjaja dan peniaga kecil dalam kalangan asnaf fakir dan miskin yang terjejas dek penularan wabak COVID-19 di negeri ini. Mengulas lanjut, Timbalan Ketua Menteri I, Dato’ Ir. Ahmad Zakiyuddin Abdul Rahman memberitahu bahawa pemohon boleh mendapatkan borang Skim Bantuan Khas Peniaga Kecil Asnaf Pulau Pinang MAINPP melalui sesawang www.zakatpenang.com. “Borang pendaftaran boleh diperolehi...

Mengapa Virus COVID 19 sangat suka kepada manusia
Kriss Merah, Kriss Merah - 2 hours ago
PUTRAJAYA, 24 Rejab 1441H, Khamis – Kementerian Kesihatan mendedahkan sifat semula jadi pandemik coronavirus (COVID-19) adalah suka dan ‘menyayangi’ manusia. Astro Awani melaporkan menterinya, Datuk Seri Dr Adham Baba berkata, COVID-19 akan menjadikan tubuh badan manusia sebagai perumah untuk menggandakan kekuatannya. “Sifat virus ini suka manusia, dia sayang manusia. Ia akan menggunakan segala tenaga tuan rumah mereka (manusia) untuk hidup dan menggandakan kekuatannya,” katanya dalam sidang media di sini pada Khamis. Dr. Adham berkata, virus itu tidak akan berdaya sekiranya seseoran...

Viral Foto Petugas Medis Covid-19 Shalat Pakai Alat Pelindung Diri, Berjuang Merawat Pasien Corona
Serambi Indonesia - 2 hours ago
Tak ayal mereka harus bekerja keras, lembur, bahkan meninggalkan keluarga tercinta untuk membantu merawat pasien yang terus bertambah.

USM cekap tangani Covid-19, patut jadi contoh IPT lain – Syerleena
Roketkini, roketkini.com - 3 hours ago
Tindakan proaktif dan cekap yang diambil oleh Universiti Sains Malaysia (USM) berjaya membendung penularan wabak Covid-19 di kampusnya, terutama …

10 Kapal Yacht Asing yang Kini Berada di Perairan Calang, Ternyata Berasal Negara Ini
Serambi Indonesia - 3 hours ago
Sebanyak 10 kapal pesiar kecil atau yang dikenal dengan kapal Yacht dilaporkan memasuki kawasan perairan kabupaten Aceh Jaya pada, Rabu (18/3/2020)

Kematian Akibat Virus Corona di Indonesia Tertinggi Se-Asia Tenggara
Serambi Indonesia - 3 hours ago
Berikut data yang menunjukkan kasus Covid-19 di Asia Tenggara per Kamis (19/3/2020) pukul 13.30 WIB yang dihimpun dari situs thewuhanvirus.com

COVID 19: SEKTOR PERHOTELAN MUNGKIN RUGI RM130 JUTA
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 2 hours ago
[image: Covid 19: Sektor perhotelan mungkin rugi RM130 juta] Covid 19: Sektor perhotelan mungkin rugi RM130 juta Oleh: Redzuan RF8 MediaMarch 19, 2020 Share Wabak Covid 19 akan membawa malapetaka ekonomi kepada sektor perniagaan. Sektor yang dijangka paling terjejas ialah perhotelan yang dijangka akan mengalami kerugian RM130 juta menjelang Disember. Demikian dijelaskan oleh Ketua Pegawai Eksekutif MAH Yap Lip Seng Sebelum ini sektor tersebut mengadu kerugian sehingga RM70 juta apabila sejumlah 170,000 bilik yang ditempah dibatalkan, menurut Persatuan Hotel Malaysia (MAH). Walaupun per...

KITA KITA DAN KITA
noreply@blogger.com (Tukar Tiub), Tukar Tiub - 2 hours ago
KITA KITA DAN KITA SEMUA ----------

RENTASAN BERITA 654 | PANAS!!! INI PUNCA PIMPINAN PAS DIKECAM AMANAH?
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 2 hours ago

Betul ke Najib Razak yang membunuh Kevin Morais?
MT Webmaster, Malaysia Today - 2 hours ago
(Sinar Harian) – Mahkamah Tinggi di sini menetapkan 17 April ini untuk mendengar penghujahan akhir pembelaan kes bunuh Timbalan Pendakwa Raya, Datuk Anthony Kevin Morais yang mayatnya ditemui dalam dram berisi konkrit lima tahun lalu. Hakim Datuk Azman Abdullah turut menetapkan 3 April untuk peguam mewakili enam tertuduh tersebut memfailkan hujahan bertulis dan pihak pendakwa […]

Ketahanan Virus Corona pada 10 Permukaan Benda. Rupanya Nggak Cuma Lewat Batuk-Bersin Saja
Lea Lyliana, Hipwee - 3 hours ago
Nggak ada alasan lagi untuk nggak cuci tangan habis pegang benda apapun! 😰



Tiada ulasan: