Khamis, 12 Mac 2020

Politik Melayu - Apakah hampir kesemua pemainnya penuh dengan tipu daya? Sehingga sanggup mengamalkan cara tidak menghalalkan hukum Allah. 9915


PROJEK SELESAI
noreply@blogger.com (Tukar Tiub), Tukar Tiub - 18 minutes ago
PROJEK SELESAI PAU TAK LAKU Malaysia steady je macam tak ada apa apa, malah rampasan kuasa berlaku tanpa heboh, kecoh, diatur begitu baik sekali, kah kah kah, jangan asyik modal untuk tunjuk tahap professional awak TT, engkau pun asyik beratip setiap hari kah kah kah, engkau pun tahu rancangan kuasa akan berlaku telah susun bagus oleh puak sana, engkau Trojan juga, kah kah kah kan kan ??? semua berlaku ada hikmah nya semua nya pasal ekonomi duit pulus kaum kerabat engkau yang free loader selama ini kah kah kah padan muka on *BERITA * *VIRUS CARONA* Publish | Delete | Spam An...

PM Malaysia Muhyiddin Yassin Tulis Surat Permohonan Maaf kepada Mahathir Mohamad
Tribunnews.com - 25 minutes ago
Perdana Menteri Malaysia Muhyiddin Yassin mengatakan telah meminta maaf kepada Tun Dr Mahathir Mohamad melalui sebuah surat.

HADI MASIH TIDAK MAHU MENGAKU BELIAU BERSUBAHAT DENGAN PENGKHIANAT ?
WFAUZDIN NS, Blogger - 29 minutes ago
Hadi kata partinya ingin menyelamatkan kerajaan yang mahu dirampas dari 'atap', kononnya ada usaha untuk menekan Tun M meletakkan jawatan atau mengambil alih jawatan dari Tun M sebagai PM. Lawaknya hujah Hadi yang langsung tidak berfakta dan tidak berpijak di bumi nyata. Siapa yang menekan Tun M letak jawatan? Tidakkah fakta dan bukti menunjukkan bahawa Majlis Presiden PH telah bersetuju untuk Tun M menjadi PM mengikut kemahuan Tun M sendiri iaitu selepas Persidangan APEC bahkan tarikhnya pun diserahkan kepada Tun M untuk menentukan bila beliau mahu menyerahkan jawatan kepada Anw...

BEKAS MB TERENGGANU SEKOLAHKAN RAKYAT TERENGGANU YANG PENGOTOR?

na'im nikmat, Na'im Nikmat - 41 minutes ago
Foto-Facebook Siapa yang tidak kenal dengan DS Mat Said bekas MB Terengganu. Beliau memang dikenali sebagai orang yang sangat lantang bersuara. Namun dalam kelantangan beliau terselit juga lawak. Berikut adalah tulisan status beliau: "tukor la kerajaan arab saudi skali pung.. kalu rokyak mentaliti tahap sampoh tetap dok akang maju sesebuah negare.. tol nok free.. hutang takmboh bayor.. minyok nok muroh.. nok bini comel kebersihan tempat sendiri dok reti nok jage.. #jubolLembu " Kenapa 'jubo lembu' puas aku fikir rupanya sebab lembu suka berak merata maka orang suka buang sampah m...

INI BETUL 
KHAMIS, 12 MAC 2020
noreply@blogger.com (Tukar Tiub), Tukar Tiub -
INI BETUL
DAP ini dijadi kan hantu. Kah Kah Kah. Woii kalau takut sngt DAP suruh KDN haramkan terus. DAP dibiarkan utk takutkan melayu. LOrd I rest my case.. 
on 
MERAKAM SEJARAH - APA SABENARNYA BERLAKU 
Publish | Delete | Spam Anonymous on 11/03/20 
WA 
Sumber: 


Raggie Jessy, The Third Force - 
Khairuddin: Tak guna Mahathir terus dengan Pakatan Harapan jika Anwar kurang ajar
Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan. Sumber (gambar): The Edge Markets
خير الدين: تق ڬونا محضير تروس دڠن ڤاكتن هارڤن جك انور كورڠ اجر
Tun Dr Mahathir Mohamad harus tinggalkan Pakatan Harapan sekiranya keluarga dan para penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim masih tidak ikhlas dan bersikap kurang ajar. Demikian menurut Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan, yang mengulangi pendiriannya bahawa segala yang berlaku dalam arena politik negara kebelakangan ini adalah disebabkan orang tidak terima Anwar sebagai Perdana Menteri ke-8. 

Khairuddin berkata Mahathir harus mengambil pendirian keluar dari Pakatan Harapan memandangkan puak Anwar dilihat masih hendak berebut jawatan biarpun kerajaan pimpinan Pakatan Harapan tumbang disebabkan perkara ini. 

Semalam, Khairuddin menyifatkan kenyataan Wan Azizah bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim akan mengetuai Pakatan Harapan sekiranya gabungan berkenaan kembali berkuasa sebagai ‘menangguk di air yang keroh’ 
SUBANG JAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad harus tinggalkan Pakatan Harapan sekiranya keluarga dan para penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim masih tidak ikhlas dan bersikap kurang ajar.
Demikian menurut Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan, yang mengulangi pendiriannya bahawa segala yang berlaku dalam arena politik negara kebelakangan ini adalah disebabkan orang tidak terima Anwar sebagai Perdana Menteri ke-8.
“Datuk Seri Dr Wan Azizah sekeluarga dan segelintir dari penyokong taksub Anwar Ibrahim masih lagi tidak ‘peka’ dengan perkembangan politik mutakhir negara. “Mereka ini tokoh-tokoh politik yang sudah lama berkecimpung dalam arena politik Malaysia tetapi tidak dapat membaca kehendak akar umbi secara tepat” katanya. Khairuddin berkata Mahathir harus mengambil pendirian keluar dari Pakatan Harapan memandangkan puak Anwar dilihat masih hendak berebut jawatan biarpun kerajaan pimpinan Pakatan Harapan tumbang disebabkan perkara ini.

Semalam, Khairuddin menyifatkan kenyataan Wan Azizah bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim akan mengetuai Pakatan Harapan sekiranya gabungan berkenaan kembali berkuasa sebagai ‘menangguk di air yang keroh’ Menurutnya, kenyataan isteri kepada Anwar itu mampu menguburkan Pakatan Harapan tanpa batu nesan buat selamanya kerana Anwar tidak lagi diterima ahli-ahli parlimen dan rakyat. “Anwar Ibrahim hanyalah seorang yang ‘pakar baling batu sorok tangan’ dan hanya pandai main politik ‘pecah serta perintah’ saja. “Ini saja kaedah yang Anwar Ibrahim tahu untuk berpaut pada kuasa buat selamanya.

Sumber: 
Khairuddin: Tak guna Mahathir terus dengan Pakatan Harapan jika Anwar kurang ajar – The Third Force

LIVE: MALAYSIA TIDAK PERLU DAP, AGENDA TERKINI ANWAR IBRAHIM
Raggie Jessy, The Third Force - 



Raggie Jessy Rithaudeen, Petaling Jaya. Sumber (gambar): TTF

Raggie Jessy Rithaudeen

Saya akan berisaran secara live 10 malam ini, bersamaan Khamis 12hb Mac 2020 menerusi Facebook Raggie Jessy Rithaudeen (KLIK TERUS DI SINI) dan beberapa Facebook lain bagi memperinci perkara berikut:
1. Malaysia tidak perlukan DAP
2. Agenda terkini Datuk Seri Anwar Ibrahim


3. Mohamad Sabu cuba ‘halalkan’ sifat rasis pemimpin DAP
4. Pelantikan Datuk Seri Hamzah Zainuddin sebagai Menteri Dalam Negeri baharu
5. Perlunya Hamzah kerahkan polis untuk siasat Tommy Thomas dan Lim Guan Eng
6. Kerajaan pimpinan Perikatan Nasional sah di sisi undang-undang, tiada krisis perlembagaan
7. Tidak berlaku “rompakan demokrasi” sepertimana yang didakwa oleh Mohamad Sabu dan pemimpin parti AMANAH yang lain
8. Langkah yang harus diambil Tun Dr Mahathir Mohamad susulan kenyataan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail bahawa suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim, mungkin bergelar “ketua Pakatan Harapan”
Sepintas lalu, sesi ini akan menyentuh sikap anti-Melayu, anti-Islam, anti-perpaduan dan pro-evangelis yang dipamirkan beberapa pemimpin DAP yang cukup bersalah melagakan masyarakat Melayu-Islam dan Cina.


Ianya turut akan memberikan bukti kukuh kenapa perubahan kerajaan yang berlaku baru-baru ini bukannya “rompakan demokrasi” sepertimana yang didakwa oleh Mohamad Sabu tetapi sebahagian daripada proses demokrasi dan bukti institusi demokrasi di negara ini masih subur dan diamati sepenuhnya oleh wakil rakyat.
Sesi ini akan merungkai aspek perlembagaan dalam pembentukan kerajaan baharu pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin, isu ‘pengkhianatan’ yang disebut-sebut dan cabaran-cabaran yang bakal menanti kerajaan baharu ini.
Seperti biasa, saya menjanjikan pendedahan yang padat, telus dan tidak berpihak biarpun perkara-perkara tertentu yang bakal dirungkai mungkin pedih untuk didengar oleh pihak-pihak tertentu.
Segala yang bakal dirungkai hanya bertujuan untuk membantu rakyat Malaysia memahami apa yang benar-benar berlaku agar ianya boleh dijadikan bekalan untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-15.
Percayalah, biarpun terdapat beberapa perkembangan positif dari sudut kemartaban dan kemuliaan Agama, Raja, Bangsa dan Negara, kita tidak boleh leka, kerana Bangsa Melayu-Islam di tanah air masih lagi belum sekuat mana yang kita sangkakan.

PENGUMUMAN PENTING:

CARA AKSES LAMAN WEB YANG HADAPI GANGGUAN

Sekiranya ada gangguan teknikal melibatkan website http://www.thethirdforce.ne, untuk terus akses laman ini, sila KLIK link inidan download Tor Browser. SETELAH selesai install, taip www.thethirdforce.netdi atas untuk ikuti terbitan-terbitan kami yang terkini.
Bagi pengguna IPhone, download Onion Browser di https://onionbrowser.com/, kemudian klik Tor Browser setelah selesai install.
Sumber: 
LIVE: MALAYSIA TIDAK PERLU DAP, AGENDA TERKINI ANWAR IBRAHIM – The Third Force

Former Perak government leaders to have audience with Sultan Nazrin
Raggie Jessy, The Third Force - 26 minutes ago
بكس ڤميمڤين كراجأن ڤراق باكل مڠادڤ سلطان نازرين Seven former state executive councillors (excos) will pay a courtesy call on [...]


Thursday, March 12, 2020

BEKAS MB TERENGGANU SEKOLAHKAN RAKYAT TERENGGANU YANG PENGOTOR?

Foto-Facebook
Siapa yang tidak kenal dengan DS Mat Said bekas MB Terengganu. Beliau memang dikenali sebagai orang yang sangat lantang bersuara. Namun dalam kelantangan beliau terselit juga lawak. Berikut adalah tulisan status beliau: 

"tukor la kerajaan arab saudi skali pung.. kalu rokyak mentaliti tahap sampoh tetap dok akang maju sesebuah negare.. tol nok free.. hutang takmboh bayor.. minyok nok muroh.. nok bini comel kebersihan tempat sendiri dok reti nok jage..
#jubolLembu "

Kenapa 'jubo lembu' puas aku fikir rupanya sebab lembu suka berak merata maka orang suka buang sampah merata-rata tiada beza dengan jubo lembu kah³...

Update:
Pages yang menggunakan nama bekas MB Terengganu itu telah dinafikan sendiri oleh DS Ahmad Said bahawa pages itu adalah pages beliau.
Serius dengan loghat Terengganu dia buat orang ramai percaya itu pages rasmi beliau siap ada hampir 100K pengikut berbanding pages rasmi beliau yang hanya ada seramai 16K sahaja pengikut. Harap dengan kenyataan yang dikeluarkan beliau orang ramai tidak terkeliru walaupun status² yang ditulis sangat relevan dan lawak...
Sekian.
Na'im Nikmat: BEKAS MB TERENGGANU SEKOLAHKAN RAKYAT TERENGGANU YANG PENGOTOR?

CATATAN POPULAR
"MAZHAB" DI DALAM PARTI BERSATU
Ramai teman2 kita di dalam PH marah2 bila PH masih bersama beberapa orang pimpinan Bersatu termasuk Pengerusinya, Tun M di dalam PH. St...
USAHA PUJUK AHLI2 KEADILAN KELUAR PARTI, TETAPI KETUA CABANG TIDAK BERANI KELUAR
Tersebar skrg surat tawaran keluar parti, disebarkan oleh kumpulan kartel yg semakin gelisah kerana semenjak pengkhianat si kitol azmin dan...
UNDI TIDAK PERCAYA DI PARLIMEN, HADI JANGAN KAITKAN AGONG
Parlimen adalah tempat di mana semua Wakil Rakyat yang dipilih oleh rakyat di Parlimen masing-masing bersidang dan membahaskan sebarang usu...

KHAMIS, 12 MAC 2020
HADI MASIH TIDAK MAHU MENGAKU BELIAU BERSUBAHAT DENGAN PENGKHIANAT?
Hadi kata partinya ingin menyelamatkan kerajaan yang mahu dirampas dari 'atap', kononnya ada usaha untuk menekan Tun M meletakkan jawatan atau mengambil alih jawatan dari Tun M sebagai PM. Lawaknya hujah Hadi yang langsung tidak berfakta dan tidak berpijak di bumi nyata. 

Siapa yang menekan Tun M letak jawatan? Tidakkah fakta dan bukti menunjukkan bahawa Majlis Presiden PH telah bersetuju untuk Tun M menjadi PM mengikut kemahuan Tun M sendiri iaitu selepas Persidangan APEC bahkan tarikhnya pun diserahkan kepada Tun M untuk menentukan bila beliau mahu menyerahkan jawatan kepada Anwar, meskipun sememangnya bertentangan dengan semangat perjanjian di dalam manifesto PH itu sendiri? Memberikan kuasa kepada Tun M untuk terus menjadi PM seperti yang beliau mahukan, tarikh pun Tun M yang tentukan, adakah itu dikatakan menekan Tun M? Semuanya berjalan baik dan dipersetujui semua sehinggalah apabila Muhyiddin dan Azmin beserta gerombolannya khianat kepada keputusan Majlis Presiden PH. Adakah Hadi mahu menyokong pengkhianatan? 

Konon-kononnya Hadi mahu kata beliau mahu menyelamatkan Tun M dari diturunkan, tetapi fakta sekarang menunjukkan Hadi bukan sahaja membantu menurunkan Tun M bahkan membantu mendirikan kerajaan pintu belakang. PH tidak masuk melalui atap dan PH masih memelihara Tun M di dalam rumahnya dengan baik. Malangnya, para pengkhianat ini buka pintu belakang, dan jemput para-para lebai masuk di dalam rumah serta menghalau Tun M keluar. 

Sekarang, Hadi mahu sokong pengkhianat demi kerana kuasa yang tidak pernah lebai perolehi dari mandat rakyat. Hadi tidak perlu menjual agama dengan bermain dengan kata-kata yang meloyakan.
Blogger: HADI MASIH TIDAK MAHU MENGAKU BELIAU BERSUBAHAT DENGAN PENGKHIANAT ?


Tiada ulasan: