Khamis, 9 April 2020

Jangan ikut perangai pengkhianat. Jujur itu sebaik-baik perangai untuk elak dari kejadian buruk dan lebih buruk lagi. 10151


Banyak artikel menarik Kriss Merah at https://www.krissmerah.com/. Terima kasih Saudara Kriss Merah. 

Covid 19 : Akibat pesakit berbohong, 21 doktor di Filipina maut
 8.4.20 

ANKARA, 14 Syaaban 1441H, Rabu – Sekurang-kurangnya 21 doktor meninggal dunia di Filipina akibat COVID-19, lapor agensi berita Anadolu memetik media tempatan.

Negara itu melaporkan 177 kematian dengan kes positif sebanyak 3,764.

“Kematian doktor itu selepas dijangkiti daripada pesakit yang berbohong mengenai kesihatan mereka dan tidak memaklumkan pernah terdedah kepada pesakit COVID-19,” kata presiden Persatuan Hospital Swasta, Rustico Jimenez.

Setakat ini, 740 pegawai perubatan di Filipina disahkan mempunyai kontak dengan pesakit COVID-19 dan kini menjalani kuarantin sendiri selama 14 hari.

Jimenez berkata kekurangan peralatan perlindungan diri (PPE) untuk doktor dan kakitangan kesihatan lain di hospital swasta mendedahkan mereka kepada risiko dijangkiti.

“Hospital swasta tidak menerima PPE, kami beli sendiri, tetapi sekarang susah untuk dapatkan bekalan,” kata Jimenez. – Bernama

Admin : Kebimbangan melampau antara punca kenapa ada yang sanggup berbohong, terlalu bimbang ditahan diwad tanpa boleh dilawati waris bahkan lebih parah mereka fikir siapa akan sara keluarga jika mereka di hospital. Kesan mereka berbohong lebih besar daripada semua itu.

Sumber:
https://www.krissmerah.com/2020/04/covid-19-akibat-pesakit-berbohong-21.html

Apabila Iman As Syafie Di Ajak Berdebat
21.1.18 
Teladanilah sifat dan sikap Imam Syafi'i... 

”Berkatalah sekehendakmu untuk menghina kehormatanku, diamku dari orang hina adalah suatu jawaban... Bukanlah artinya aku tidak mempunyai jawaban, tetapi tidak pantas bagi singa meladani anjing”... 

Walaupun Imam Syafi’i dikenal sebagai ahli debat, tapi Imam Syafi’i tidak mau apabila harus berdebat dengan orang-orang bodoh... 

Imam Syafi’i berkata: "Apabila orang bodoh mengajak berdebat denganmu, maka sikap yang terbaik adalah diam, tidak menanggapi apabila kamu melayani, maka kamu akan susah sendiri... Dan bila kamu berteman dengannya, maka ia akan selalu menyakiti hati...

Sumber:
https://www.krissmerah.com/

Hanya kepada satu kerabat diraja ini sahaja Queen Elizabeth tunduk hormat, kenapa?
 
Queen Elizabeth tunduk hanya pada satu kerabat di dunia iaitu kerabat diraja Africa.
Gambar ini dikongsi oleh sahabat dari Africa,kerabat diraja Ethiopia. Apa yang menyebabkan Queen Elizabeth dan Prince Phillip tunduk hormat pada Emperor of Ethiopia ini? Mereka tidak pernah tunduk pada sesiapa. Mengikut sejarah,Kerabat Ethiopia adalah dari keturunan Ratu Balqis dan Nabi Sulaiman a.s. Asal kerajaan Ethiopia yang juga dulu dipanggil Aksum(Axum) adalah dalam kerajaan Saba',iaitu kerajaan Ratu Balqis. Sebelum kerajaan Aksum,kerajaan ini turun dari pecahan kerajaan Cush iaitu Anak kepada Ham anak kepada Nabi Nuh a.s. Cush juga yang melahirkan Raja Namrud. Keturunan Cush bin Ham ini melahirkan raja-raja besar di wilayah Africa dan Parsi. Sehingga hari ini,orang ethiopia bercakap bahasa Africa(Cush)+ semitic(Yahudi),bahasa ibunda mereka ribuan tahun. 
Sejarah Ethiopia juga menyaksikan commander tentera empayar Aksum iaitu Abraha mengambil alih kerajaan yahudi Yaman Himyarite di bawah kempen perang oleh raja Kaleb of Aksum. Raja Himyarite ketika itu adalah Yusuf Dhu Nuwas,seorang beragama Yahudi yang memusuhi agama Kristian. Kerana itulah mereka diserang oleh oleh Raja Kaleb,kemudian Raja Kaleb meletakkan wakil bernama Sumuafa' Ashawa'(esimiphaios) seorang beragama Kristian. Bagaimanapun beliau tidak disukai oleh rakyat,ketika itu Abraha mengambil peluang menjatuhkannya dan naik menjadi Raja yaman dan bernaung bawah kerajaan Aksum. Raja Abraha inilah yang menyerang Makkah dan mati ketika menyerang Kaabah dengan balingan batu neraka dari burung Ababil. 
Ketika,Islam mula berkembang, Nabi Muhammad s.a.w menghantar sahabat-sahabat berlindung dibawah kerajaan Ethiopia  Raja Najash(King Armah) yang beragama Kristian ortodox,sambungan dari fahaman terawal Kristian. Raja Najash dapat menerima muslim ketika itu,kerana baginda sendiri sedar akan kedatangan seorang Nabi dari Arab seperti yang diterangkan melalui agama dan kitab anutannya iaitu Kristian yang asal sebelum diubah.
Jadi,inilah sebabnya,Queen Elizabeth dan Prince Phillip sangat memuliakan Raja dari Ethiopia,satu kerana kerajaan mereka adalah kerajaan kristian terawal wujud di dunia dan kerabat rajanya yang bercampur darah dari Ratu Balqis dan Nabi Sulaiman a.s. Dapat kita belajar sedikit sejarah dunia melalui gambar ini.
Sekian,terima kasih.
Sumber:
Hanya kepada satu kerabat diraja ini sahaja Queen Elizabeth tunduk hormat, kenapa? - Kriss Merah

Pembunuhan kejam Allahyarham Kassim bin Omar oleh pelampau Cauvinis - Al Fatihah...
Pembunuhan kejam Allahyarham Kassim bin Omar oleh pelampau Cauvinis
Satu peristiwa telah berlaku pada 24 April 1969, iaitu kira-kira dua minggu sebelum hari mengundi. Pada kira-kira jam 8.30 malam itu, seorang pekerja pilihan raya UMNO bernama Encik Kassim Omar yang sedang dalam perjalanan pulang ke rumahnya telah melihat beberapa orang berkumpul di kawasan Jelutung, Pulau Pinang.

Beliau telah memberhentikan motorsikal yang sedang dinaikinya untuk melihat dan bertanya kerana pada fikirannya satu kemalangan telah berlaku. Ketika itu juga beliau telah diserang oleh kumpulan yang ada di situ dan beliau telah dibunuh dengan kejamnya dan perbuatan mereka itu merupakan satu pembunuhan yang disengajakan.

Pembunuhnya ialah pemuda-pemuda Parti Buruh yang terdiri dari pelampau-pelampau Cauvinis. Mayat beliau telah dilumur dengan cat merah yang digunakan oleh pelampau-pelampau itu untuk mengecat perkataan "Jangan mengundi dalam pilihan raya."

- 13 May - Before & After by Tunku Abdul Rahman.
Sumber:
Pembunuhan kejam Allahyarham Kassim bin Omar oleh pelampau Cauvinis - Kriss Merah

Gambar-gambar nostalgia di Pahang 1958
[foto]
Sekitar tahun 1958 di Genting sempah,bentong,pekan,sempadan Muar dan Kuantan..sungguh nostalgik..😎🤗
#pastcreatesfuture
Kredit: Pahang Darul Makmur
Sumber: 
Gambar-gambar nostalgia di Pahang 1958 - Kriss Merah

Digelar Uthman bin Affan Palestin, jutawan yang memilih mati syahid 
JUTAWAN ISLAM PILIH AKHIRAT 
Uthman bin Affan Palestin akhirnya maut di tangan rejim Zionis
MENJELANG waktu ifthar hari ketiga Ramadan ini, saya suka untuk berkongsi kisah seorang pemuda yang bernama Hamed Al-Khudari, 34 tahun. Hamed ini adalah pemuda yang disebut namanya dan diancam bunuh oleh bekas Menteri Perang Israel sendiri iaitu Avigdor Lieberman.

Puncanya?

Beliau inilah yang membawa masuk wang untuk pejuang di Palestin dalam kuantiti yang besar melalui syarikat pengurup wangnya, sehinggakan digelar sebagai Uthman bin Affan Palestin.

Walaupun bergelar jutawan dengan pelbagai bisnes, beliau yang juga seorang pemimpin dalam Briged Izzuddin Al-Qassam memilih untuk kaya di akhirat berbanding hidup senang-lenang di dunia.

Pernah suatu ketika, Zionis cuba memusnahkan reputasi dan mengganggunya dengan menghantar SMS kepada puluhan penduduk sebuah kawasan menyuruh mereka pergi ke kedainya untuk menerima bantuan sebanyak RM100 setiap seorang.

Sebaliknya yang berlaku, Hamed terus memberikan setiap daripada mereka wang yang disebutkan tanpa berlengah, sehingga menyebabkan Zionis bingung.

Hamed dibunuh dalam serangan terakhir Zionis ke atas Gaza, pada hari Ahad apabila kereta yang beliau pandu diserang dengan peluru berpandu daripada dron tanpa pemandu.

Beliau meninggalkan beberapa orang anak yatim di belakangnya, termasuk anak yang baru berusia satu bulan.
Ayuh kita terus menyumbang kepada Gaza, sebagai bukti bahawa masih ramai Uthman yang ada untuk mempertahankan bumi milik umat Islam ini!

Sumbangan boleh disalurkan ke Persatuan Cinta Gaza Malaysia.

Ayuh bertindak, wahai Uthman kecil dunia Islam! Dan jangan lupa mendoakan kami di waktu penuh keberkatan ini.

Nadir Al-Nuri
Aktivis Malaysia di Palestin
Sumber:
Digelar Uthman bin Affan Palestin, jutawan yang memilih mati syahid - Kriss Merah

Serangan Lenggong 1982, bukti bertapa berhati binatang pengganas Komunis
 
Inilah kenderaan tentera yang ditembak oleh pengganas Komunis di Ulu Legong tahun 1982 yang mengakibatkan sembilan anggota terbunuh. Paling menyedihkan terdapat anggota tentera yang perutnya ditoreh, isi perut sengaja diburaikan, kemaluan dipotong, mata dicungkil, kepala hancur dek peluru yang bersarang, jenazah dilentangkan di atas jalan, diikat pada wiper kereta dan lain-lain. Tujuh orang perajurit yang terkorban, jenazah mereka dizalimi sezalim-zalimnya. Serang hendap ini menjawab persoalan siapakah sebenarnya pengganas Komunis? Adakah mereka pejuang kemerdekaan atau manusia berhati iblis dan berperilaku binatang? 

Seperti diceritakan dalam buku Serang Hendap Ulu Legong oleh Lt. Kol Mohd Radzi Abd Hamid;

Anggota pertama iaitu Prebet Md Merdeka [pemandu trak] Volvo Mortar dua tan, mayatnya telah dibogelkan dan diikat pada pengelap cermin trak. Telinganya pula dipotong dan dijadikan kalung rantai dengan menggunakan tali akar pohon letup-letup. Manakala kemaluannya dipotong dan dimasukkan ke dalam mulut seperti orang sedang menghisap cerut. Kejam!

Mayat kedua, Lans Kopral Hashim [ketua kumpulan], badannya bersarang dengan hampir 25 butir peluru. Ketika diangkat, badannya boleh dilipat dua seakan-akan tidak ada pinggang. Kepalanya hancur di sebelah kiri akibat tembakan yang bertubi-tubi. Otaknya berterabur di atas jalan. Kedua-dua matanya dicungkil dan dibuang hilang entah ke mana. Mayatnya juga dibogelkan lalu diletakkan terlentang di atas jalan. Kemaluannya juga dikerat dan dua telur kemaluan diletakkan di atas mata kiri dan kanannya. Zalim!

Mayat ketiga iaitu Prebet Jamil TK terperosok di dalam parit yang penuh dengan semak pokok senduduk; terlungkup dan seluarnya dilondehkan. Mayatnya disula dengan ranting-ranting pohon senduduk. Kedua-dua belah daging punggungnya hancur dek tembakan bertubi-tubi. Darah masih menitis perlahan-lahan ke tanah ketika jenazahnya diturunkan. Binatang!

Sumber:
Serangan Lenggong 1982, bukti bertapa berhati binatang pengganas Komunis - Kriss Merah

Tiga ulama Melayu yang paling digeruni Komunis

TIGA ULAMA DIGERUNI KOMUNIS : PEMIMPIN PERANG SABIL, PEJUANG YANG TAK DIDENDANG 

Ketika 1940an dan 1950an, pengganas Komunis telah menunjukkan sikap biadap & zalim terhadap masyarakat kampung. Mereka menculik anak gadis, membunuh para pemuda serta tok-tok imam di kampung-kampung.

Maka bangkit tiga orang ulama yang memimpin penduduk2 kampung untuk bangkit berjihad menentang kekejaman pengganas Komunis tersebut. Perang sabil ini dipimpin oleh Tuan Guru Haji Yahya bin Taha di selatan Kedah dan utara Perak, Tuan Guru Haji Bakri di Hilir Perak dan Perak Tengah dan Kiyai Haji Salleh di Johor.

Angkatan perang sabil yang dipimpin oleh ulama2 ini ternyata menggerunkan pengganas komunis. Dengan kelengkapan senjata yang terbatas, mereka berjaya membunuh ramai pengganas2 Komunis sehingga mereka serik untuk membuat onar di kampung2 lagi. 

Disamping itu, ketiga2 orang tokoh ulama ini juga dikatakan sangat mahir dengan ilmu persilatan. Menurut cerita, banyak maunah (bantuan Allah) berlaku seperti parang terbang, para pejuang tidak mengalami luka ketika ditembak Komunis dan lain2 peristiwa di luar logik akal.

Sempena Hari Kemerdekaan, tokoh2 seperti ini juga wajar diingati. Jasa mereka bukannya kecil untuk dilupakan.

Selamat Hari Merdeka
Hasanuddin Yusof
Maktab Penyelidikan
Tamadun Islam Nusantara
Tuan Guru Haji Bakri
Tuan Guru Yahya Taha
Kiyai Salleh
Pengganas Komunis
Sumber:
Tiga ulama Melayu yang paling digeruni Komunis

Jatuh dan bangunnya Islam di bumi beruang merah-Rusia 
Islam di Rusia
Pada tahun 1996, Mufti Rusia, Rawi Ainuddin membuat permohonan kepada Presiden Boris Yeltsin untuk mengadakan  sambutan 1400 tahun kedatangan Islam ke Rusia. Akan tetapi ianya tidak dapat dilaksanakan kerana sebab-sebab yang tertentu. Namun begitu ianya berjaya disambut beberapa tahun kemudian ketika pemerintahan Presiden Vladimir Putin. Dalam masa yang sama pada tahun 2000, penganut agama Kristian Orthodox menyambut 1000 tahun kemasukan ugama Kristian ke Rusia. Ini menunjukkan kedatangan Islam ke Rusia 400 tahun lebih awal sebelum kedatangan Kristian.

Hubungan Dunia Islam dengan kaum dan penduduk yang mewakili masyarakat di Rusia pada hari ini berlaku seawal kurun ke 1 Hijrah apabila wilayah Azerbijan dan Armenia berjaya dibuka oleh umat Islam di zaman pemerintahan Khalifah Umar bin Al-Khattab. Dalam masa yang sama penyebaran Islam juga berlaku melalui jalan perdagangan yang mana sebahagian daripada wilayah-wilayah Rusia berada dalam Laluan Sutera yang menghubungkan peniaga-peniaga Islam antara Barat dan Timur. Mereka memeluk Islam kerana melihat akhlak dan teladan baik yang ditunjukkan oleh peniaga-peniaga Islam pada ketika itu. Pengaruh gerakan Sufi juga memainkan peranan dalam penyebaran agama Islam di Rusia khususnya di wilayah selatan seperti Dagestan.

Kerajaan Islam pertama yang bertapak di Rusia ialah Volga Bulgaria yang memerintah di antara pertengahan kurun 1 hingga ke 6 Hijrah atau kurun ke 7 hingga 13 Masehi. Kerajaan Volga Bulgaria bertapak di antara dua sungai terpanjang di Rusia iaitu Sungai Volga dan Sungai Kama dan penduduknya terdiri dari pelbagai kaum dan bangsa antaranya Turkic Bulgar, Finnic, Ugrian dan Slavic.  Walaupun Kerajaan Islam Volga Bulgaria hanya berkuasa selama lebih 500 tahun namun penduduknya tetap berpegang kepada ajaran Islam.

Republik Tatarstan hari ini, iaitu wilayah separuh autonomi yang berada di bawah Rusia adalah kelangsungan daripada Kerajaan Islam Volga Bulgaria di mana Tatarstan boleh dinisbahkan sebagai sebuah Republik Islam dimana 55% penduduknya beragama Islam dan bermazhab Ahli Sunnah Wal Jamaah. Malah di Tatarstan, terdapat satu – satunya universiti Islam di Rusia iaitu Russian Islamic University atau dikenali sebagai Rossiyskiy Islamic Institute yang diasaskan pada tahun 1988 di Kazan, ibu negeri Tatarstan. Di universiti tersebut terdapat lebih 70 fakulti dan hampir 800 orang pelajar.

Hubungan Rusia dan Dunia Islam melalui pasang dan surut di sepanjang sejarahnya. Setelah Islam bertapak di Rusia, kebanyakan pemerintah Rusia bersikap keras namun ada juga yang bersikap lembut dan memberikan layanan yang baik ke atas umat Islam. Sebagai contoh Putera Vladimir yang memerintah Rusia antara 960M - 1015M, seorang yang minat mengkaji agama-agama samawi dan pernah menghantar utusan kepada pemerintah Islam di Volga Bulgaria memintanya untuk menghantar guru-guru agama Islam kerana dia berminat untuk mendalaminya, namun akhirnya beliau memeluk Kristian Orthodox. Ada ahli sejarah menyatakan beliau hampir-hampir menjadikan agama Islam sebagai agama rasmi bagi Rusia pada ketika itu. 

Umat Islam di Rusia melalui zaman getir penuh kekejaman terutamanya ketika pemerintahan dua Tsar iaitu zaman Ivan The Terrible, Tsar Pertama Rusia dan Catherine The Great. Di zaman kedua – dua Tsar ini, umat Islam ditindas serta dizalimi, masjid diroboh dan dibakar. Ketika zaman ini, gadis – gadis Islam dilacurkan serta dijual untuk dijadikan hamba atau pelacur. Anak – anak muda Islam dihantar ke medan perang paling dahsyat dan ramai yang terkorban. Boleh dikatakan di zaman kedua – dua Tsar ini, umat Islam dizalimi dan ditekan dalam keadaan yang sistematik.

Hari ini Islam adalah agama kedua terbesar di Rusia dengan anggaran jumlah penganutnya sebanyak 14.5 juta orang iaitu hampir 10% peratus jumlah penduduknya yang berjumlah 145.87 juta orang dan Islam juga diiktiraf sebagai salah satu agama tradisi negara. Kebanyakan umat Islam menghuni di enam wilayah yang mempunyai majoriti penduduknya penganut Islam iaitu wilayah Dagestan, Chechnya, Ingushetia, Tatarstan, Kabardino - Balkaria dan Karachay - Cherkessia.

Daripada penjelasan di atas boleh disimpulkan bahawa umat Islam sudah menjadi darah daging dan diterima sebagai sebahagian dari masyarakat Rusia yang mempunyai pelbagai kaum, etnik dan penganut agama khususnya Kristian dan Islam, justeru tidak pelik jika diteliti fenomena Islamofobia yang berlaku di Barat tidak berlaku di Rusia jika dihubungkait dengan faktor – faktor di atas.

Berbeza keadaannya di negara-negara Barat samada di Amerika Utara dan juga Eropah kerana kewujudan umat Islam di sana adalah kerana penghijrahan orang-orang Islam dari luar disebabkan pelbagai faktor seperti peperangan dan krisis ekonomi di negara asal atau untuk mendapat suaka politik. Ianya berbeza keadaannya di Rusia kerana orang-orang Islam di sana adalah penduduk asal dan merupakan sebahagian daripada masyarakat Rusia. Tidak dinafikan berlakunya penindasan terhadap umat Islam sejak zaman Tsar yang memerintah Rusia sehinggalah di zaman komunis Soviet Union yang memerangi keseluruhan agama khususnya Islam. Namun terdapat juga masa dan ketika umat Islam dilayan dengan baik dan saksama.

Islam Di Zaman Soviet Union

Setelah jatuhnya rejim Tsar dan terbentuknya Soviet Union yang meletakkan Komunisme sebagai dasar pemerintahan, Islam menjadi sasaran utama kerana bercanggah dengan dasar negara yang memerangi sebarang bentuk ajaran agama khususnya Islam. Soviet Union yang berpaksikan Komunisme ketika itu mengamalkan Atheism, iaitu tidak berpegang kepada ajaran agama serta menolak sebarang pegangan terhadap mana – mana agama terutamanya Islam.

Bolsheviks, iaitu kumpulan yang diterajui Vladimir Lenin dan Alexander Bogdanov menjadi pengasas kepada Republik Komunis Soviet Union. Dalam usaha untuk menguatkan serta meluaskan Soviet Union, mereka sedaya upaya cuba untuk memasukkan kembali wilayah – wilayah yang pernah berada di bawah Empayar Tsar Rusia dahulu termasuk Azerbaijan, Kazakhstan, Turkmenistan, Tajikistan, Uzbekistan dan Kirghizia yang mana kesemua wilayah ini adalah wilayah Islam. Usaha ini mendapat tentangan hebat daripada wilayah – wilayah tersebut kerana amalam komunisme namun akhirnya terpaksa tunduk dan berada di bawah Soviet Union.

Dalam tempoh ini umat Islam di wilayah-wilayah tersebut ditindas dan dipaksa supaya meninggalkan agama mereka, masjid-masjid diubah menjadi kandang binatang dan kelab malam, dalam masa yang sama umat Islam dipaksa meninggalkan solat dan ibadah puasa. Masjid yang ketika itu berjumlah hampir 25,000 buah pada tahun 1917, hanya tinggal lebih kurang 500 pada pertengahan 1970an. Soviet Union ketika itu menghadkan aktiviti agama ke atas wilayah – wilayah tersebut yang bersesuaian dengan konsep komunisme Soviet Union yang berteraskan prinsip atheism terhadap sebarang agama.

Tekanan ke atas umat Islam berakhir setelah kehancuran Soviet Union sejurus kekalahannya di Afghanistan pada tahun 1989. Banyak masjid dibuka semula selepas kejatuhan Soviet Union dan umat Islam dibenarkan menunaikan haji dan umrah kembali. Pusat Kebudayaan dan Kesenian Islam telah dibuka di Moscow serta ditubuhkan Kesatuan Muslim Rusia yang diterajui oleh Imam Khatyb Mukaddas dari Tatarstan dengan tujuan utamanya untuk merapatkan jurang agama dan membetulkan salah faham terhadap umat Islam di Rusia.

Banyak kemajuan dan kemakmuran telah dikecapi oleh umat Islam di Rusia setelah kejatuhan Soviet Union. Malah di Chechnya. undang – undang syariah telah diberikan kebenaran untuk diimplemantasikan oleh Rusia. Namun sejak kebelakangan ini, Islam telah berkembang di bawah pemerintahan Vladimir Putin. Malah, boleh dikatakan umat Islam di Rusia hari ini telah terhindar sikap Islamofobia sebagaimana dunia barat lain kerana keterbukaan Rusia terhadap Islam malah Vladimir Putin pernah mengungkap, Islam adalah sebahagian daripada Rusia dan Islam adalah hampir sama dengan Kristian Ortodoks yang jauh berlainan daripada Katholik.
Sumber:
https://www.krissmerah.com/2019/12/jatuh-dan-bangunnya-islam-di-bumi.html

Mathama Ghandi yang dibunuh pelampau Hindu

Mahatma Gandhi mati dibunuh oleh seorang pelampau Hindu bernama Nathuram Godse pada 30 Jan 1948. Godse dikatakan pernah menganggotai Rashtriya Swayamsevak Sangh atau singkatannya RSS, sebuah kumpulan ekstrim berhaluan kanan yang dipercayai menjadi kuasa di sebalik parti BJP.

Apa kata-kata Godse sebelum dijatuhkan hukuman mati? Ini antara kata-katanya; 

“I would consider it a religious and moral duty to resist and if possible, to overpower such an enemy by use of force. (In the Ramayana) Rama killed Ravana in a tumultuous fight and relieved Sita. (In the Mahabharata) Krishna killed Kansa to end his wickedness; and Arjuna had to fight and slay quite a number of his friends and relations, including the revered Bhishma, because the latter was on the side of the aggressor. 

It is my firm belief that in dubbing Rama, Krishna and Arjuna as guilty of violence, the Mahatma betrayed the total ignorance of the springs of human action.”

Bahaya gerakan ekstrimis RSS, Hindutva dan BJP ini... Kalau seorang tokoh hebat India beragama Hindu sendiri seperti Mahatma Gandhi pun sanggup dibunuh oleh Godse, apa lagi yang individu yang memiliki ideologi seperti Godse ini berani buat? Moga Allah selamatkan Malaysia. Allahuma Ameen.
Seperti mana bahayanya fahaman Salafi Jihadi yang mewujudkan DAESH, sama juga bahayanya fahaman pelampau BJP, RSS dan Hindutva...

Sumber:
Mathama Ghandi yang dibunuh pelampau Hindu - Kriss Merah

Sejarah disembunyikan : Pada masa itu Khilafah Islam Uthmaniyyah mampu membina kapal selam sendiri
KAPAL SELAM : Teknologi Perang Khalifah Uthmaniyah jauh meninggalkan kita
Tahukah anda bahawa semasa era khalifah Uthmaniyah, mereka mempunyai peralatan ketenteraan yang canggih? Kita sering di war-warkan bahawa di penghujung hayatnya, Kerajaan Khalifah Uthmaniyah adalah sangat lemah dan sangat mundur. Tetapi ini hanyalah propaganda Barat sahaja bagi memburukkan sistem Khalifah.
Empayar Uthmaniyyah menjalankan pelbagai pemodenan tentera akibat kemunculan teknologi baru pada abad ke-19. Sultan Abdul Hamid I, mengarahkan Menteri Tentera Laut atau dalam Bahasa turkey “Bahriye Nazırı”, yang bernama Bozcaadalı Hasan Hüsnü Paşa, untuk mendapatkan kapal-kapal baru bagi kegunaan tentera laut.

Ia adalah untuk mengimbangi kekuatan ketenteraan Greek (Yunani) yang pada waktu itu turut membeli kapal-kapal perang moden. Diatas faktor inilah menyebabkan Sultan Abdul Hamid II membeli asset kententeraan terkini dan mempermodenkan angkatan laut dan seiring dengan penubuhkan tentera laut yang lebih kuat untuk melindungi aset empayar mereka.

PEROLEHAN KAPAL SELAM.

1- Angkatan Laut Uthmaniyah memilik dua buah kapal selam. Yang pertama di berikan nama "Abdul Hamid" sempena nama Khalifah ketika itu iaitu Sultan Abdul Hamid II dan kapal selam ini di perolehi pada tahun 1886, manakala kapal selam kedua di beri nama "Abdul Mecit" pula di peroleh setahun kemudian. Kapal selam Abdul Hamid merupakan kapal selam pertama di dalam sejarah yang berjaya melancarkan tropedo dan memusnahkan sasaran ketika menyelam. Kedua - dua kapal selam ini adalah daripada klas Nordenfelt yang di bina di limbungan kapal Barrow di England.

2- Barrow Shipyard ini telah membina dua bot berkuasa enjin stim, yang direka oleh pembuatan industri Sweden dan pembekal alat pensenjataan dari Thorsten Nordenfelt. Setelah siap akhirnya kapal selam ini dijual kepada Empayar Uthmaniyyah dan Rusia. Diceritakan Kapal selam untuk Rusia tidak pernah sampai kepada pelanggannya, ia dijumpai terdampar di pantai Jutland (Denmark) semasa pelayarannya.

3- Kapal Selam “Abdul Hamid” pula, bahagian-bahagian kapalnya dibuka untuk dihantar melalui kapal dan dipasang kembali di Taşkızak Naval Shipyard (Turkish: Taşkızak Tersanesi) diperairan Golden Horn di Constantinople di bawah pengawasan seorang pereka berbangsa english, George William Garrett. Satu lagi bot kelas Nordenfelt, “Abdul Mecid” dibina pada masa yang sama dan kemudianya terus dihantar ke Tentera Laut Uthmaniyyah.

MISI, PENCAPAIAN DAN KEGAGALAN
1- “Abdul Hamid” pertama kali dilancarkan pada 6 September 1886 di hadapan ramai tokoh antarabangsa yang berjajar di sepanjang Golden Horn. Ujian menyelam awal dijalankan pada bulan Februari 1887. Tiga penyelaman telah berjaya dilakukan, 20 saat setiap satu, dengan hanya kokpit navigasi hemispherikal sahaja yang berada di atas permukaan air.

2- Pada satu lagi ujian yang dijalankan pada awal 1888, kapal selam itu dapat menavigasi arus kuat di sekitar Titik Seraglio, kelajuan dicatatkan sehingga 10 knot direkodkan, dan berjaya melumpuhkan kapal sasaran lama dengan satu tembakan torpedo tunggal dalam satu latihan penuh. Selepas lebih banyak ujian dan percubaan di pangkalan tentera laut Izmit, dengan ini secara rasmi Angkatan Kapal Selam Turki dimasyurkan dalam upacara penyampaian panji-panji Angkatan Laut Uthmaniyah pada 24 Mac 1888.

3- Kapal Selam Uthmaniyah ini dikuasakan oleh enjin stim 250 Kuasa kuda tunggal. Ia membawa dua tiub torpedo 356mm dan dua senapang “mesingun” 35mm. Kapal selam Uthmaniyah Abdül Hamid dan Abdül Mecid disiapkan dengan torpedo yang boleh berfungsi apabila diperlukan. Ia boleh membawa sejumlah 8 ton arang batu sebagai bahan bakar dan dapat menyelam ke kedalaman 160 kaki. Ukuran setiap kapal selam dianggarkan adalah 30.5m panjang dan lebar 6m, dan beratnya 100 tan. Ia boleh memuatkan krew seramai 7 orang pada satu-satu masa. Ia mempunyai kelajuan maksimum 6-10 knot, dan kelajuan maksimum 4 knot semasa tenggelam.

4- Sebagai persediaan untuk menyelam, anak kapal terpaksa menutup dandang dan menarik corong penglihatan seperti kapal selam moden kini. Tangki udara yang bertekanan semasa pelayaran di permukaan digunakan untuk menggerakkan kapal bagi mendapatkan jarak selaman jauh di bawah air, membolehkan mereka terus terendam selama beberapa minit. Mereka membawa beberapa tiub torpedo, yang pada permulaanya disimpan diatas dek kapal selam.

5- Tapi ternyata kedua kapal selam ini tidak dapat menyaingi pertempuran strategi peperangan yang pantas, kerana kelajuan kapal ini dan jarak selaman yang agak terhad walaupun pada tahap terbaik, dan keadaan kapal selam yang kurang seimbang, menjadi lebih teruk apabila mereka menembak mengunakan Torpedo. Kedudukan Kapal selam mudah dikesan dan terjejas apabila banyak masa digunakan untuk mengimbangi kedudukan kapal selam.

6- Selepas membuat beberapa percubaan, akhirnya kerajaan Uthmaniyah telah memberhentikan perkhidmatan kedua buah kapal selam ini pada tahun 1910 kerana ia tidak mampu menyelam dengan lama dan setelah terciptanya teknologi yang lebih canggih dan kapal selam ini tidak sesuai untuk di ubah suai bagi menaik taraf kebolehannya. Kedua - duanya telah di leraikan supaya besinya boleh di guna pakai untuk tujuan yang lain selepas itu.

Rujukan dan Sumber:
1- Submarineheritage.com
2- https://www.dzkk.tsk.tr/: Turkish Submarine Command
3- http://www.warship.org/ Ottoman ships
4- International Naval Research Organization

Sumber:
Sejarah disembunyikan : Pada masa itu Khilafah Islam Uthmaniyyah mampu membina kapal selam sendiri - Kriss Merah

"V" makhluk asing yang menjadi rebutan era Perang Dunia Kedua
Gambar pada tahun 1943 yang menunjukkan Hitler, seorang pegawai Nazi, dan makhluk asing dikenali hanya sebagai "V". Dilaporkan bahawa V terpaksa menggunakan topeng gas khas kerana dia tidak boleh bernafas di Bumi.
Hitler menangkap V dan menggunakannya untuk membangunkan senjata futuristik seperti roket V-2. Selepas jatuhnya Nazi Jerman, Amerika Syarikat menangkap V dan menggunakannya untuk mengembangkan senjata tentera untuk negara.
Adalah dipercayai bahawa V masih hidup hari ini di Area 51, dan terus membantu AS dalam memajukan perang futuristiknya seperti alat cloaking dan infanteri robot.

Sumber:
"V" makhluk asing yang menjadi rebutan era Perang Dunia Kedua - Kriss Merah

Yahya Ayyash "Jurutera" paling digeruni Israel

*YAHYA AYYASH | SYAHIDNYA MENGHIDUPKAN RIBUAN PEJUANG* 
“Aku bernazar kepada Allah bahawa diriku adalah untuk Allah, kemudian untuk agama Islam. Maka tidak ada pilihan bagiku kecuali kemenangan atau mati syahid, kerana perang melawan Israel itu harus berterusan sampai semua orang Yahudi keluar dari setiap jengkal tanah Palestin.” (Yahya Ayyash)
Pada tarikh 5 Januari 2019 genaplah 23 tahun pemergian As Syahid Yahya Ayyash. Beliau merupakan individu utama disebalik operasi syahid yang dilakukan oleh rakyat Palestin ke atas tentera rejim zionis Israel. 
Beliau juga merupakan angggota setia Hamas dan pemimpin Briged Al Qassam Cawangan Tebing Barat sehingga tahun 1996 dengan memberi sumbangan  kepakaran dalam membuat bahan letupan daripada bahan-bahan mentah yang mudah didapati di Palestin. 
Beliau turut digelar “The Engineer” (المهندس) kerana mahir dalam teknik pembuatan bom berani mati dalam konflik Palestin-Israel. Beliau adalah orang yang bertanggunjawab dalam teknik "bom syahid" dalam peperangan menentang rejim zionis.
Beliau merupakan individu yang menjadi senarai "most-wanted". Beliau diburu oleh rejim zionis yang mengakibatkan beliau hidup berpindah randah selama tiga tahun. Dalam tempoh persembunyian itu, beliau gunakan untuk melatih pemuda-pemuda Palestin untuk membuat senjata dan bom menggunakan bahan-bahan asas yang boleh didapati di bumi Palestin.
Peristiwa pembunuhan Yahya Ayyash pada 5 Januari 1996 bermula apabila beliau bersembunyi di rumah sahabatnya Usamah Hammad. Bapa saudara Usamah yang dikenali sebagai Kamal Hamad telah mengetahui keberadaan beliau di rumah Usamah. Disebabkan wang dan harta, Kamal Hammad telah bersekongkol dengan ejen Shin Beit untuk membantu mereka membunuh Yahya Ayyash. 

Ejen Shin Beit telah memberikan Kamal sebuah telefon yang telah dipasang pepijat bagi mendengar perbualan Yahya Ayyash. Kamal telah menyerahkan telefon bimbit tersebut kepada Usamah kerana beliau sedia maklum bahawa Yahya biasa menggunakan telefon bimbit anak saudaranya. Ketika Yahya sedang menghubungi ayahnya, perbualan tersebut telah dikesan oleh Shin Beit yang akhirnya meletupkan telefon tersebut dari jauh. Letupan tersebut telah menghancurkan kepalanya mengakibatkan beliau syahid. Menurut sumber, kematian Yahya Ayyash telah didalangi oleh Agensi Keselamatan Israel (Shin Beit) dengan kerjasama bapa saudara Usamah iaitu Kamal Hamad. 

Ketika itu, Yahya Ayyash telah meninggalkan isterinya yang sedang hamil dan mengikut perancangan beliau, hari pembunuhannya adalah hari untuk bertemu dengan keluarganya setelah sekian lama bersembunyi daripada tentera rejim zionis. 

Dengan kematian Yahya Ayyash tentera zionis menyangka bahawa tiada lagi penentangan terhadap setiap rancangan mereka, namun kematiannya telah melahirkan beribu-ribu 'Yahya Ayyash' untuk menentang kemaraan zionis Israel. Kematian beliau telah menguatkan semangat jihad umat Islam Palestin kerana kekuatan umat Islam bukan sekadar terletak kepada ketua tetapi bergantung kepada kekuatan iman dan takwa.
Sumber:
- Buku Perjalanan Meminang Bidadari (Kisah Luar Biasa 10 tokoh Syahid Moden
- Qassam.ps
- Wikipedia Yahya Ayyash
#AmanPalestin
#PerjuanganKita
Sumber:
Yahya Ayyash "Jurutera" paling digeruni Israel - Kriss Merah

Ukraina Terus Berupaya Padamkan Kebarakan Hutan di Chernobyl
 Rabu, 8 April 2020 - 22:48 WIB
Ukraina Terus Berupaya Padamkan Kebarakan Hutan di Chernobyl
Layanan Darurat Negara Ukraina mengatakan, petugas kebakaran terus berupaya untuk memadamkan kebakaran hutan di sekitar Chernobyl. Foto/Istimewa

KIEV - Layanan Darurat Negara Ukraina mengatakan, petugas kebakaran terus berupaya untuk memadamkan kebakaran hutan di sekitar Chernobyl. Kebakaran itu terjadi di sekitar zona esklusif Pembangkit Listrik Tenaga Nuklir Chernobyl.

"Hari ini tidak ada nyala api terbuka di wilayah hutan Kotovsky di zona eksklusi dan pemukiman antara desa Polesskoye, desa Tarasy, dan desa Vladimirovka, tetapi api yang membara masih terlihat di beberapa daerah," kata Layanan Darurat Negara Ukraina.

Lebih dari 250 orang dan hampir 70 unit peralatan dikerahkan untuk memadamkan api. Selama 24 jam terakhir, pesawat pemadam kebakaran telah melakukan 81 penerbangan untuk memadamkan api.



Situasi radiasi di Kiev dan Wilayah Kiev, Layanan Darurat Negara Ukraina saat ini stabil. Layanan itu mengatakan, laju paparan ionisasi pada permukaan bumi dan volume radionuklida dalam air tidak melebihi standar yang diizinkan.

Sementaa itu, Polisi Wilayah Kiev mengatakan, mereka menahan seseorang dari distrik Polessky yang diduga sebagai penyebab kebakaran. Menurut para penyelidik, kebakaran terjadi karena lelaki itu membakar sampah dan membiarkan api itu tidak dijaga.

Seperti diketahui, Chernobyl terkenal setelah adanya bencana di reaktor keempat Pembangkit Listrik Tenaga Nuklir terjadi 26 April 1986, yang mencemari lebih dari 200 ribu kilometer persegi wilayah, pertama dan terutama, di Ukraina, Belarus, dan Rusia.

Sekitar 115 ribu orang dievakuasi dari zona yang terkena dampak 30 kilometer. Operasi pembersihan berikutnya melibatkan lebih dari 600 ribu orang, sekitar sepuluh persen di antaranya meninggal dan 165 ribu orang berakhir dengan cacat. (esn)
Sumber:
Ukraina Terus Berupaya Padamkan Kebarakan Hutan di Chernobyl

09 April 2020

PAS - Jangan engkar perintah Allah...


1. Apabila dikatakan istilah PAS sudah berubah daripada Parti Islam Se Malaysia
kepada Parti Amalan Sesat ( PAS ), ramai ahli mereka berasa marah.

2. Apabila dikatakan mereka ini tak ubah seperti seekor sumpah yang boleh bertukar warna badan mengikut keadaan dan keperluan, ramai juga yang tidak setuju.

3. Tanpa disedari oleh ramai ahlinya, prinsip dan dasar parti yang diperjuangkan sejak dilahirkan dalam tahun 1951 iaitu 69 tahun lamanya perlahan - lahan telah mula terhakis.

4. Bagi menentukan mereka terus berkuasa, Hadi dan pemimpin - pemimpin PAS yang lain lazimnya membuat berbagai fatwa mengikut keperluan dan kesesuaian semasa.

5. Keadaan sebegini pernah saya lalui semasa mengikuti Kumpulan Al - Arqam pimpinan Ashaari Muhammad ( Alfatihah ) di suatu ketika dahulu.

AL-ARQAM – Di Sebalik Tabir – Hafiz™
6. Jika Ashaari mendakwa selalu mendapat arahan dari Rasullullah melalui mimpinya, ahli - ahli PAS pula begitu yakin Hadi ialah seorang ulama besar, perwaris Nabi yang begitu maksum, justeru tanpa menggunakan akal yang Allah SWT beri, mereka akan terus percaya dan akur ( walak ) tanpa berfikir panjang.

7. Rasulullah tidak pernah memaki hamun dengan menggunakan bahasa kesat seperti 'barua' dan 'anjing' terhadap sesiapa yang tidak sehaluan dengan Baginda.

8. Ulama Perwaris Nabi sepatutnya  mengikut jejak langkah atau contoh baik yang ditunjukkan Baginda, bukan mengikuti perangai Abu Lahab.

9. Peristiwa Batu Pahat telah memaksa ramai pemimpin - pemimpin PAS yang sama - sama berkorban dan ramai yang keluar masuk penjara meninggalkan PAS dan akhirnya menubuhkan parti baru, AMANAH.

10. TANPA sedikit pun mengambil kira pengorbanan mereka, oleh kerana mempunyai pandangan agak bebeza, Hadi menyerang mereka sebagai 'barua' dan 'anjing' UMNO; serangan Hadi masih berterusan dengan menuduh AMANAH adalah boneka DAP dan PKR.

Tukar Tiub: BABI HALAL
11. Bencinya Hadi terhadap UMNO sehingga sanggup mengkafirkannya dan menggangap MCA dan MIC sebagai seketul daging babi yang dicampurkan dalam hidangan bagi orang Islam.

12. Ekoran AMANAT HADI di Kampung Banggol Peradong , Kuala Terengganu 39 tahun lalu iaitu pada 7hb April 1981 , satu lagi peristiwa hitam telah berlaku.

13. Pada 19hb November 1985 seorang pengikut fanatik Hadi, Ibrahim Muhammad atau lebih dikenali sebagai Ibrahim Libya bersama 14 pengikutnya dan 4 orang anggota polis telah terkorban dalam satu peristiwa yang dikenali sebagai Peristiwa Memali.

14. Perjuangan PAS bagi menegakan negara Islam dengan Perlembagaan dan undang - undang Allah sudah pun tidak kedengaran lagi.

15. Apa yang umum lihat pemimpin - pemimpin atasan PAS sekarang lebih berjuang untuk kepentingan diri sendiri dan keluarga dari menentukan perjuangan asal parti berhasil.

16. Ramai juga ahli - ahli PAS berpendapat jika sekiranya Tok Guru Nik Aziz ( Alfatihah ) masih hidup sebagai Mursyidul Am parti itu, PAS mungkin tak jadi seperti 'orang mabuk' akibat minum beer Heineken atau Carlsberg atau ‘mabuk todi’ seperti yang berlaku sekarang ini.


17. Jika berada di taman bunga atau di kilang minyak wangi, bau - bauan wangi akan melekat di badan kita, sebaliknya jika berada di tempat buang sampah atau najis, pasti badan kita akan berbau busuk.

18. PAS yang sebelum ini  terlalu bencikan UMNO /BN sebagai pengamal rasuah tegar kini sudah boleh berkongsi bantal dan selimut di dalam satu kelambu.

19. Tak tahu pula sama ada mereka mempunyai mimpi yang sama atau sebaliknya dan 'pernikahan' mereka ini berkekalan sehingga ke anak cucu atau tidak, sama-samalah kita lihat nanti.

20. Sama ada masuk melalui pintu belakang, melalui tingkap atau istilah Hadi masuk melalui tebuk atap, itu tidak menjadi isu; yang penting ialah kuasa.


21. 'Matlamat Menghalalkan Cara' atau dalam bahasa Inggeris 'The Ends Justifies The Means’ sudah jadi pegangan Pas sekarang ini.

Is there any moral justification for ''the ends justify the means ...
22. Sejak Hadi sebagai Presidennya, lidah PAS tak ubah seperti biawak dan perangai yang ditunjukkan tak ubah seperti seekor sesumpah yang secara sekelip mata boleh berubah warna mengikut keadaan dan keperluan.

23. Kini ALLAH SWT sedang menguji sejauh mana Parti Islam Se Malaysia ( PAS ) itu akan menentukan Perlembagaan negara dan undang - undang Islam seperti yang diperjuangkan selama ini dilaksanakan.

24. Walaupun PAS hanya mempunyai 18 Ahli Parlimen termasuk 3 orang Menteri, namun jika PAS tarik diri atau sokongan mereka, maka Kerajaan pimpinan Muhyiddin akan jatuh; PAS tahu dan Muhyiddin pun sedar keadaan ini maka beliau HARUS hormat dan akur tuntutan PAS.

25. Selain dari doa Covid19 yang diulang tayang oleh stesen TV setiap hari, adalah elok juga jika Muhyiddin berdoa agar PAS tidak tarik 'hand break' atau sokongan kepada beliau.

26. Inilah peluang PAS melaksanakan segala perintah ALLAH SWT seperti yang yang mereka tuntut selama ini; yang ada hanya beberapa ketul daging babi didalam Kabinet sekarang yang tak boleh menjejas kedudukan Muhyiddin ; jangan beri alasan dengan menyalahkan DAP lagi.

Ibnushukran: Selamatkan Diri Dari "JUDI"
27. Mulai sekarang PAS boleh dan mesti menuntut kesemua kilang dan kedai menjual arak ditutup, kedai jual tiket judi seperti 4 Ekor, Magnum dan lain - lain termasuk kasino Genting diberi notis tutup operasi, semua pramugari kapalterbang seperti yang disuarakan oleh Siti Zailah, Timbalan Menteri Pembangunan Wanita dan Keluarga yang juga Ketua Muslimat PAS Pusat mesti mengikut cara Islam dan RUU 355 TIDAK boleh ditangguhkan lagi, apatah lagi Menteri Undang - Undang dan Hal Ehwal Parlimen ialah Takiyuddin Hassan, Setiausaha Agung PAS.

28. Pisau kini di tangan anda!! 

29. Jika pemimpin - pemimpin PAS masih berdolak dalik dengan berbagai alasan bagi melewat - lewat atau tidak mahu melaksanakan hukum ALLAH SWT ini, tunggulah hukumannya pada Pilihanraya Umum ke15 akan datang.

30. Jika ALLAH SWT boleh menggoncang dunia dengan CORONAVIRUS ATAU COVID19, kuman yang tak boleh dilihat,ALLAH SWT juga boleh menghapuskan PAS jika mereka engkar melaksanakan perintahnya. - Tamrin Tun Ghafar

Imej mungkin mengandungi: 4 orang, teks
Kluster salji...
Catatan diari Ust.Zuhdi seorang lebai PAS...(moga diberi kesembuhan dan hidayah).

11 Mac 2020:

Sebelum berangkat ke Turki, memaki sambil mengancam utk berdoa supaya supaya Khalid Samad pemimpin AMANAH dihancurkan.

15 Mac 2020 jam 6.10pm:

Up status dgn makanan mewah difb dgn tujuan menunjukkan betapa mewahnya golongan lebai penjual agama mkn. Sambil menghanjing beliau berkata "org tua2 kata kuman COVID19 takut dgn salji" nk menunjukkan beliau sdg berada diluar negara yg sedang musim salji. Sdgkan walaun2 mrk dikampung sdg mkn nasi berlaukkan garam dlm keadaan negara yg sdg dilanda wabak Corona Virus.

15 Mac 2020 jam 11.00pm:

Up di fb, sdg bergembira dgn riak bermain ski di Bursa, Turki, utk ditunjukkan kpd walaun2 lembu yg mnganga di kampung sbb x mampu bersama2 lebai2 atasan yg sdg bermewah2 diluar negara krn wang mrk habis licin utk diinfaqkan (diderma) kpd perjuangan parti.

5 April 2020:

Beliau up status difb memohon semua rakyat Malaysia mendoakan kesejahteraan beliau krn disahkan POSITIVE COVID19.

April (tarikh tidak diketahui)

Kita doakan Ustaz Zuhdi agar kembali sihat spt sediakala, kita mohon juga kpd Allah agar beliau insaf dan diberi hidayah meninggalkan parti sesat PAS dan kembali kpd Islam yg syumul... Syafakallah. - Azhar 

Image may contain: 2 people, text
Jadi, apa yang disebut DG Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah, ada kementerian yang membenarkan kakitangan mereka bercuti diluar negara semasa COVID19 adalah benar.. 

Ni bukan kluster tabligh. Ni kluster salji, kluster angkuh, sombong, riak, berlagak dan kluster itu makan dia.

Tiada penerangan foto disediakan.
Dia banyak duit... agen haji dan umrah.. bertali pinggang Gucci tu..Tali pinggang gucci ini berharga RM1750 hingga RM1790 . Dgn duit bantuan prihatin #bpn pun anda belum tentu mampu beli. Mahal. Hanya mampu saja boleh beli. Jgn guna duit #derma negara atau duit sumbangan org ramai utk beli talipinggang.
Dia makan angin ke Turki seronok-ronok ... main salji dan ski... makan buah yg sedap2 dan makanan yg lazat2... tengah berseronok-ronok main salji dia kata org tua2 kata coronavirus takut salji... tup2 dia positive Covid-19 ... dgn muka slumberdek dia minta derma... itulah pemimpin PAS. Derma kilat tu utk kegunaan apa? Kan kerajaan dah tubuhkan Tabung Covid-19! Akhirnya TIN MILO diedarkan. 

Derma untuk apa? Duduk hospital gomen bil free utk patient Covid-19. Makandan pakaian diberi. Ubatan dan rawatan pon free? Btw, Ustaz Zuhdi adalah staff Kementerian Pendidikan..kaki tangan gomen jadi nak minta bantuan apa lagi???

Kami telah mendapat cadangan daripada followers yang bergeliga supaya Ust Zuhdi Mat Piah mendapatkan rawatan covid19 daripada Ust Abdul Majid Hassan (gambar,atas). Kami percaya ada diskaun bagi khidmat rawatan sesama ahli PAS khususnya yang bertaraf lebai ni..

Tulah lebai jangan cakap besaq,virus Covid-19 tak takut salji...!! - f/bk

PAS leader who joked about Convid19 being afraid of snow...

A Facebook posting by PAS Selangor youth wing treasurer Mohamad Zuhdi Mat Piah came back to haunt him after he was diagnosed as positive for the coronavirus (Covid 19) on April 5.

Just 20 days earlier Mohamad Zuhdi, while on holiday at a winter resort in Turkey, posted on his Facebook page about the coronavirus being “afraid of snow” in a picture of his travel group having a meal, stating that they were going to play in snow right after that.

On his Facebook page on April 5, Mohamad Zuhdi stated after undergoing a 14-day quarantine, he had been moved to the Sungai Buloh Hospital after testing positive for Covid 19.

In his latest posting, Mohamad Zuhdi acknowledged criticism towards him from netizens, stating he knew who was behind the attacks.

He explained that he arrived in Turkey as part of the Kembara Mukmin Travel group on March 13, claiming that at that time there were no reported cases of Covid 19 in Turkey.


*However, UK-based newspaper The Guardian reported Turkish officials confirming on March 11 their first positive case of Covid 19.

He added that the Movement Control Order (MCO) in Malaysia too had yet to be enforced, while he returned to Malaysia on March 22. Malaysia began its MCO on March 18, thus he was immediately put under quarantine at home.

Imej mungkin mengandungi: 2 orang, teks
Mohamad Zuhdi said his statement about the coronavirus being “afraid of snow” was meant as a joke, adding that he was contacted by the PAS youth welfare department to handover contributions of RM3,000 through a flash donation drive, but rejected it, asking them to donate the funds to NGOs helping the needy. - talkabout
East Asia
The 1st World Is Now In Asia...

The corona virus has shown quite a few "truths" that cannot be ignored. 

China has outshined every other nation in how they have handled the Corona Virus - really very well. Not only is the infection well under control in this country of 1.5 BILLION people but now China is saving the world by sending out tons of medical supplies, medicines and also exporting their expertise to handle the virus infections. Chinese experts have gone to Italy (among the worst hit) and other countries to assist people fight the infections. 

And what the world should know is that by early January 2020 the Chinese were the first to crack the genetic code (genome) for the Corona Virus and shared the information with the world.  

"Scientists in China sequenced the virus’s genome and made it available on Jan. 10, just a month after the Dec. 8 report of the first case of pneumonia from an unknown virus in Wuhan"

Cracking the code allows for the formulation of those Corona Virus test kits.  Germany worked out their test kit formula within two days after the Chinese posted their findings. Our own IMR is believed to have formulated a test kit also within two days. 

a. Ok folks there are some weird things going on in Malaysia over the handling of this corona crisis. 
b. Clever beggars are beginning to show their dirty hands. 
c. It may have an impact on how quickly we handle the virus. 
d. That hotel scheme is indeed looking like a scam. 
e. Talk is Corona test kits can be got for as little as US$6 or RM27 (but only 30% - 50% reliability).
f. So the government should not be paying more than RM27 per test kit. 
g. A figure like US$24 or RM105 will certainly be too much.
h. RM600 per test (even with 90% reliability) is also too expensive. 
i. Allow pharmacists / private suppliers to import these test kits directly with no import duties, APs, red tape etc. 
j. This is NOT the time for any cronies to be making money.
k. And how is the Army coming along with that  Virus Buster vehicle or something?
l. Janganlah berkira sangat oi.  Peoples' lives are at stake.)

The Chinese have proven that they are far more advanced than any 1st world country in the type of infrastructure they have to serve their people.  To handle the corona virus they built huge 3000 bed hospitals in 10 days. 

They placed 'delivery cabinets' outside almost every apartment in the major cities where food deliveries can be dropped off without human contact. Pos Laju has those delivery cabinets at some locations in Malaysia.

The Chinese fixed smart phone type scanners with cameras and heat sensors outside every apartment to scan people entering and leaving the apartments. The scanners were linked by WeChat and every Chinese citizen's smart phone would have a green (not infected), orange (at risk) and red (high risk) color bar.  Only the greens are allowed to drive. The orange people have some restrictions and the reds are banned. 

The other two countries which have handled the situation well are South Korea and our neighbour Singapore. I use the word 'situation' meaning everything that concerns the virus. Singapore school kids have not missed schooling. They have switched to online education quite remarkably well. So the education of their children (despite now under lockdown) is not interrupted. South Korea did not even lockdown. Their economy is not suffering as much. 

Compared to China, South Korea and Singapore the western countries are facing many difficulties not just in handling the virus itself but in managing the larger society and economy under these stressful conditions.  

So here when I say 1st world what I really mean is the high quality and sufficient quantity of social service, social safety and social well being  that China, South Korea and Singapore have been able to provide their people during this time of crisis.  These are exemplary countries.  -  Syed Akbar Ali 



Imej mungkin mengandungi: teks
cheers.


Sumber:
tumpang sekole...?: PAS - Jangan engkar perintah Allah...

Daftar Isi Al-Quran dan Terjemahan - Silakan Klik untuk membacanya:
  1. Surat Al Fatihah (Pembukaan)
  2. Surat Al Baqarah (Sapi Betina)
  3. Surat Ali 'Imran (Keluarga 'Imran)
  4. Surat An Nisa' (Wanita)
  5. Surat Al Ma'idah (Hidangan)
  6. Surat Al An'am (Binatang Ternak)
  7. Surat Al A'raf  (Tempat Tertinggi)
  8. Surat Al Anfal (Rampasan Perang)
  9. Surat At Taubah (Pengampunan)
  10. Surat Yunus (Nabi Yunus A.S.)
  11. Surat Hud (Nabi Huud A.S.)
  12. Surat Yusuf (Nabi Yusuf A.S.)
  13. Surat Ar Ra'd (Guruh)
  14. Surat Ibrahim (Nabi Ibrahim A.S.)
  15. Surat Al Hijr (Daerah Pegunungan)
  16. Surat An Nahl (Lebah)
  17. Surat Al Israa' (Memperjalankan Di Malam Hari)
  18. Surat Al Kahfi (Gua)
  19. Surat Maryam (Maryam)
  20. Surat Thaha (Thaahaa)
  21. Surat Al Anbiya' (Kisah Para Nabi)
  22. Surat Al Hajj (Ibadah Haji)
  23. Surat Al Mu'minun (Orang Mukmin)
  24. Surat An Nur (Cahaya)
  25. Surat Al Furqaan (Pembeda)
  26. Surat Asy Syu'ara' (Penyair)
  27. Surat An Naml (Semut)
  28. Surat Al Qashash (Cerita)
  29. Surat Al 'Ankabuut (Laba-Laba)
  30. Surat Ar Ruum (Bangsa Rumawi)
  31. Surat Luqman (Luqman)
  32. Surat As Sajdah ((Sujud)
  33. Surat Al Ahzab (Golongan Yang Bersekutu)
  34. Surat Saba' (Kaum Saba')
  35. Surat Fathir (Pencipta)
  36. Surat Yaasiin
  37. Surat Ash Shaffat (Yang Bershaf-Shaf)
  38. Surat Shaad
  39. Surat Az Zumar (Rombongan-Rombongan)
  40. Surat Al Mu'min (Orang Yang Beriman)
  41. Surat Fushshilat (Yang Dijelaskan)
  42. Surat Asy Syuura (Musyawarah)
  43. Surat Az Zukhruf (Perhiasan)
  44. Surat Ad Dukhaan (Kabut)
  45. Surat Al Jaatsiyah (Yang Berlutut)
  46. Surat Al Ahqaaf (Bukit Pasir)
  47. Surat Muhammad (Nabi Muhammad SAW)
  48. Surat Al Fath (Kemenangan)
  49. Surat Al Hujuraat (Kamar-Kamar)
  50. Surat Qaaf
  51. Surat Adz Dzaariyaat (Angin Yang Menerbangkan)
  52. Surat Ath Thuur (Bukit)
  53. Surat An Najm (Bintang)
  54. Surat Al Qamar (Bulan)
  55. Surat Ar Rahmaan (Yang Maha Pemurah)
  56. Surat Al Waaqi'ah (Hari Kiamat)
  57. Surat Al Hadid (Besi)
  58. Surat Al Mujadilah (Wanita Yang Mengajukan Gugatan)
  59. Surat Al Hasyr (Pengusiran)
  60. Surat Al Mumtahanah (Wanita Yang Diuji)
  61. Surat Ash Shaff (Barisan)
  62. Surat Al Jumu'ah (Hari Jum'at)
  63. Surat Al-Munafiqun (Orang-Orang Munafik)
  64. Surat At Taghabun (Hari Ditampakkan Kesalahan-Kesalahan)
  65. Surat Ath Thalaaq (Talak)
  66. Surat At Tahrim (Mengharamkan)
  67. Surat Al Mulk (Kerajaan)
  68. Surat Al Qalam (Pena)
  69. Surat Al Haqqah (Kiamat)
  70. Surat Al Ma'arij (Tempat-Tempat Naik)
  71. Surat Nuh (Nabi Nuh A.S)
  72. Surat Al Jin (Jin)
  73. Surat Al Muzzammil (Orang Yang Berselimut)
  74. Surat Al Muddatstsir (Orang Yang Berselimut)
  75. Surat Al Qiyamah (Hari Kiamat)
  76. Surat Al Insaan (Manusia)
  77. Surat Al Mursalat (Malaikat-Malaikat Yang Diutus)
  78. Surat An Naba´ (Berita Besar)
  79. Surat An Naazi´ (Malaikat-Malaikat Yang Mencabut)
  80. Surat 'Abasa (Bermuka Masam)
  81. Surat At Takwir (Menggulung)
  82. Surat Al Infithar (Terbelah)
  83. Surat Al Muthaffifiin (Orang-Orang Yang Curang)
  84. Surat Al Insyiqaaq (Terbelah)
  85. Surat Al Buruuj (Gugusan Bintang)
  86. Surat Ath Thaariq (Yang Datang Di Malam Hari)
  87. Surat Al A´Laa (Yang Paling Tinggi)
  88. Surat Al Ghaasyiyah (Hari Kiamat)
  89. Surat Al Fajr (Fajar)
  90. Surat Al Balad (Negeri)
  91. Surat Asy Syams (Matahari)
  92. Surat Al Lail (Malam)
  93. Surat Adh Dhuhaa (Waktu Dhuha)
  94. Surat Alam Nasyrah /Al Insyirah (Bukankah Kami Telah Melapangkan)
  95. Surat At Tiin (Buah Tin)
  96. Surat Al 'Alaq (Segumpal Darah)
  97. Surat Al Qadr (Kemuliaan)
  98. Surat Al Bayyinah (Bukti Yang Nyata)
  99. Surat Al Zalzalah (Goncangan)
  100. Surat Al 'Adiyat (Kuda Perang Yang Berlari Kencang)
  101. Surat Al Qari'ah (Hari Kiamat)
  102. Surat At Takatsur (Bermegah-Megahan)
  103. Surat Al 'Ashr (Masa)
  104. Surat Al Humazah (Pengumpat)
  105. Surat Al Fiil (Gajah)
  106. Surat Quraisy (Suku Quraisy)
  107. Surat Al Ma'un (Barang-Barang Yang Berguna)
  108. Surat Al Kautsar (Nikmat Yang Banyak)
  109. Surat Al Kafirun (Orang-Orang Kafir)
  110. Surat An Nashr (Pertolongan)
  111. Surat Al Lahab (Gejolak Api)
  112. Surat Al Ikhlas (Memurnikan Keesaan Allah)
  113. Surat Al Falaq (Waktu Subuh)
  114. Surat An Naas (Manusia)

Tiada ulasan: