Sabtu, 25 April 2020

Pembersihan keturunan yang bakal menjadi angkatan dari timur. 10246


Allah tunjukan satu persatu kejahatan MELAYU guna membersih ISLAM. Hal ini juga menafikan kata-kata ISLAM itu Melayu dan Melayu itu ISLAM. Melayu itu bangsa, ISLAM itu Agama Allah. 

Rabu, 22 Januari 2020
Online kadang membuat orang lain terasa hati. Apa hal? 9626
Sri WahyuniKUMPULAN DOA DOA

Bismillah..
🌷 JANGAN SAKIT HATI ONLINE

Jangan mudah baper online saat membaca postingan orang lain di media sosial, karena tulisan itu tidak di tujukan padamu, tidak menyebutkan namamu, juga tidak mentag akunmu.

Bermain media sosial itu jangan kebanyakan pakai hati, karena lama-lama akan menjadi penyakit hati. Mudah hasad, mudah Iri, mudah dengki dan mudah berprasangka buruk.


Kalau tidak suka postingannya, jangan follow akunnya

Kalau tidak suka komentarnya, unfriend aja
Kalau bener-bener benci, blokir aja

Karena tidak ada yang menyuruh kita untuk membaca postingan orang lain bukan. jadi, jika kita tidak suka lebih baik tinggalkan saja, jangan malah bertengkar di rumah orang lain, marah-marah di komentar, nanti kalau kita di usir di remove dan diblokir sama yang punya rumah kita sendiri semakin marah.


Ingat, bermain media sosial itu orang lain berhak memposting apapun di akunnya, dan kita juga berhak mau baca atau tinggalkan saja, tapi daripada jadi iri dan dengki lebih baik tinggalkan saja..


Semoga Bermanfaat
📝 @Yunsriway #yunsriway
Sumber:
peceq™: Online kadang membuat orang lain terasa hati. Apa hal? 9626


Friday, April 24, 2020

LAGI KEBAL PKP....

Shahbudin Hussein
Pada 17 April, Khaled Nordin bertemu MB Johor, Hasni Mohamed di Saujana, JB daln hari ini pula beliau berjumpa Menteri Pengajian Tinggi, Dr. Noraini Ahmad di Putrajaya.

Ke sana ke sini, jalan sana jalan sini, penting sangatkah?
lBukankah perjalanan rentas negeri dikira melanggar PKP?

Imej mungkin mengandungi: ruang tamu dan dalamImej mungkin mengandungi: 1 orang, duduk


WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI: LAGI KEBAL PKP....


'Setakat ini sajalah saya bantu orang susah waktu PKP' – Ebit Lew


Pendakwah bebas, Ebit Lew membuat pengumuman mengejutkan beliau akan berhenti menyalurkan bantuan kepada pihak yang terkesan susulan pandemik Covid-19.

Beliau berkata demikian setelah mendapat nasihat daripada pihak berkuasa kerana terdapat aduan terhadapnya susulan kegiatan yang dijalankan.

“Saya minta maaf pada semua ya, atas nasihat setakat ini sahajalah saya berkhidmat pada semua secara langsung.

“Saya cuma akan beri bantuan duit pada orang susah. Saya teruskan dari rumah sahaja. Jangan tag saya lagi kes orang susah. Nanti habis PKP (perintah kawalan pergerakan) baru saya cuba bantu,” katanya dalam satu hantaran di akaun Facebook hari ini.

Ebit bukanlah asing dengan kerja-kerja amal dan kebajikan, selain giat mengadakan seminar di merata tempat selama ini.

Pada tempoh PKP kini, beliau terlibat secara aktif menghulurkan bantuan kepada pihak termasuk petugas barisan hadapan serta orang ramai.

Beberapa hari lalu Ebit dibayangi kontroversi selepas melawat sebuah keluarga daif di Derga, Kedah.

Antara lain penduduk setempat menjadi kecaman orang luar yang menyangka mereka tidak mengendahkan keluarga terbabit.

Beberapa pihak - termasuk kerajaan Kedah dan Lembaga Zakat Kedah - kemudian tampil menjelaskan keluarga berkenaan memang menjadi penerima bantuan tetap.

Menurut exco negeri, keluarga berkenaan juga sudah diminta supaya berpindah ke rumah baru yang disediakan namun gagal.

Bagaimanapun, selepas dipujuk Ebit keluarga berkenaan akhirnya berpindah ke kediaman baru selepas menetap di situ lebih 15 tahun.

Sementara itu, Ebit turut memohon maaf sekiranya tindakan memuat naik video ketika beliau menyalurkan bantuan telah mengguris hati beberapa pihak.

“Saya minta maaf. Saya memang jadikan media ini medan berkongsi rasa kasih sayang dengan semua. Tadi menangis saya beri keterangan pada beberapa pegawai sebab penat kot. Serius penat sangat.

Saya cuma Cina Islam

“Saya tak salahkan sesiapa. Saya bukan ahli politik. Saya bukan sesiapa, cuma Cina Islam yang sayangkan Islam dan negara Malaysia,” luahnya lagi.

Tambahnya, beliau juga tidak berniat untuk membuat dirinya tular setelah memberi bantuan kebajikan tersebut.

“Cuma saya terasa sedih sangat. Andai saya menyusahkan sesiapa saya minta maaf. Saya memang tak boleh tengok orang tidur atas najis atau tepi jalan. Lebih seratus orang dah saya bayar penginapan dan tempat tinggal.

“Cuma beberapa kes tu saya kongsikan dengan kawan di media fb saya. Saya pun tak niat nak viral (tular) apa ke. Ramai anak-anak susah terbiar tahfiz saya bayarkan yuran mereka,” kata Ebit.

Jelas Ebit lagi, bantuan yang diberikan juga adalah hasil simpanan wangnya sendiri.

“Perniagaan saya sebenarnya sangat baik. Syukur pada Allah. Rezeki melimpah ruah. Saya belanja duit saya sendiri dari dulu lagi untuk bantu orang dimana-mana.

“Masa PKP ini dah berjuta habis. Duit simpanan saya sendiri dah sejuta ringgit saya belanjakan.

“Sekarang ramai juga mula bersama saya dalam kerja membantu dan menyelamatkan mereka yang dalam kesusahan termasuk petugas barisan hadapan,” katanya.

Mengakhiri catatannya hari ini, Ebit mengucapkan "selamat Ramadan pada semua" dan sekali lagi mengulangi permohonan maafnya.

"Jika ini harga perlu dibayar setelah semua ini saya reda. Saya minta maaf pada semua ye.

"Saya salah. Kepada Allah saya berserah. Ya Allah aku adukan sedih aku, susah aku hanya kepada Engkau," katanya.

at 4/24/2020 09:30:00 PTG 
KERENGGA: 'Setakat ini sajalah saya bantu orang susah waktu PKP' – Ebit Lew

Friday, April 24, 2020
CATATAN UZTAZ EBIET LIEW DI SIASAT DAN MASIH RAMAI YANG TIADA TEMPAT TINGGAL.
Dia memiliki hati "emas" kerana membantu rakyat asnaf, anak2 yatim, ibu2 tunggal serta ibu2 ditinggalkan wujudnya malaikat yg membantu dikalangan kita kenapa ada yg dengki? 😭😭

Menangis dari tadi. Cuma nak menangis pada Allah. Entahlah. Tersandar rasa. Rasa penat sangat. Walau ada kebenaran untuk memberi bantuan. Dari tengah malam semalam saya dihubungi untuk ke Cawangan Khas Bukit Aman. Terus ke sana hari ini untuk mendapatkan dan memberi penjelasan terutama kes viral beberapa hari lalu kerana ada aduan. Mereka semua baik-baik melayan saya dengan sangat baik. Terima kaseh sangat.


Cuma sayalah terasa sedih sangat. Andai saya menyusahkan sesiapa saya minta maaf. Saya memang tak boleh tengok orang tidur atas najis atau tepi jalan. Semenjak pkp ini saya asyik fikir jika ini penghujungnya hayat saya. Saya nak beri sehabis baik. Beratus orang dah saya bayar penginapan dan tempat tinggal. Cuma beberapa kes tu saya kongsikan dengan kawan di media fb saya. Saya pun tak niat nak viral apa ke.Ramai anak-anak susah terbiar saya dah hantar tahfiz saya bayarkan yuran mereka. Takde viral pun. Perniagaan saya sebenarnya sangat baik. Syukur pada Allah. Rezeki melimpah ruah. Saya belanja duit saya sendiri dari dulu lagi untuk bantu orang dimana-mana. Masa pkp ini dah berjuta habis.


Duit saya sendiri dah lebih sejuta ringgit saya belanjakan masa PKP ini.. Sekarang ramai juga mula bersama saya dalam kerja membantu dan menyelamatkan mereka yang dalam kesusahan termasuk frontliner dan orang yang putus makanan, susu anak dan tiada tempat tinggal.


Ada 20 rumah lagi keadaan macam tu perlu dibantu. Takde air. Takde elektrik. Rumah macam pondok. Macam nak roboh. Anak kecil. Kalau saya letak gambar semua menangis tengok. Maafkan saya. Anak-anak kecil tu semua sabar yer tunggu lepas PKP. Rayalah begitu dulu yer.


Saya minta maaf. Saya memang jadikan media ini medan berkongsi rasa kasih sayang dengan semua. Tadi menangis saya beri keterangan pada beberapa pegawai sebab penat kot. Sorry pada pegawai tadi. Serius penat sangat. Saya tak salahkan sesiapa. Saya bukan ahli politik. Saya bukan sesiapa. Cuma cina Islam yang sayangkan Islam dan Negara Malaysia.


Saya minta maaf pada semua yer. Atas nasihat setakat ini sahajalah saya berkhidmat pada semua secara langsung. Saya cuma akan transfer duit pada orang susah. Saya teruskan dari rumah sahaja. Jangan tag saya lagi kes orang susah. Nanti habis PKP baru saya cuba bantu. PKP ini saya dapat kenal siapa kawan dan siapa saja nak berlawan dengan saya. Tapi saya takkan pernah bermusuh atau berdendam dengan sesiapa. Saya maafka semua. Saya maafkan kerana Allah. Saya mengadu pada Dia semua sedih dan susah saya.


Saya cuma nak peluk anak saya. Saya nak peluk bidadari saya. Selamat Ramadhan pada semua. Rumahku syurga. Saya cuma akan menangis jika ada orang susah. Saya akan doakan mereka. Jika ini harga perlu dibayar setelah semua ini saya Redha. Saya minta maaf pada semua yer. Saya salah. Kepada Allah saya berserah-ebitlew

Imej mungkin mengandungi: 1 orang, duduk

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI: CATATAN UZTAZ EBIET LIEW DI SIASAT DANMASIH RAMAI YANG TIADA TEMPAT TINGGAL.

Ebit Lew Henti Agih Bantuan Lepas Dipanggil Polis

Ebit Lew Henti Agih Bantuan Lepas Dipanggil Polis
Apr 24, 2020
MENANGIS dari tadi. Cuma nak menangis pada Allah. Entahlah. Tersandar rasa. Rasa penat sangat. Walau saya ada kebenaran untuk memberi bantuan. Dari tengah malam semalam saya dihubungi untuk ke Cawangan Khas Bukit Aman. Terus ke sana hari ini untuk mendapatkan dan memberi penjelasan terutama kes viral beberapa hari lalu kerana ada aduan. Atas nasihat setakat ini sahajalah saya berkhidmat membantu semua yang dalam kesusahan. Mereka semua baik-baik melayan saya dengan sangat baik. Terima kasih sangat. 

Cuma sayalah terasa sedih sangat. Andai saya menyusahkan sesiapa saya minta maaf. Saya memang tak boleh tengok orang tidur atas najis atau tepi jalan. Lebih seratus orang dah saya bayar penginapan dan tempat tinggal. Cuma beberapa kes tu saya kongsikan dengan kawan di media fb saya. Saya pun tak niat nak viral apa ke.Ramai anak-anak susah terbiar tahfiz saya bayarkan yuran mereka. Perniagaan saya sebenarnya sangat baik. Syukur pada Allah. Rezeki melimpah ruah. Saya belanja duit saya sendiri dari dulu lagi untuk bantu orang dimana-mana. Masa pkp ini dah berjuta habis. Duit simpanan saya sendiri dah sejuta ringgit saya belanjakan. Sekarang ramai juga mula bersama saya dalam kerja membantu dan menyelamatkan mereka yang dalam kesusahan termasuk frontliner.

Saya minta maaf. Saya memang jadikan media ini medan berkongsi rasa kasih sayang dengan semua. Tadi menangis saya beri keterangan pada beberapa pegawai sebab penat kot. Serius penat sangat. Saya tak salahkan sesiapa. Saya bukan ahli politik. Saya bukan sesiapa. Cuma cina Islam yang sayangkan Islam dan Negara Malaysia.

Saya minta maaf pada semua yer. Atas nasihat setakat ini sahajalah saya berkhidmat pada semua secara langsung. Saya cuma akan transfer duit pada orang susah. Saya teruskan dari rumah sahaja. Jangan tag saya lagi kes orang susah. Nanti habis PKP baru saya cuba bantu. 

Saya cuma nak peluk anak saya. Saya nak peluk bidadari saya. Selamat Ramadhan pada semua. Jika ini harga perlu dibayar setelah semua ini saya reda. Saya minta maaf pada semua ye. Saya salah. Kepada Allah saya berserah. Ya Allah aku adukan sedih aku, susah aku hanya kepada Engkau.

Sumber: Facebook Ebit Lew
Ebit Lew Henti Agih Bantuan Lepas Dipanggil Polis - MYNEWSHUB

“Nanti habis PKP baru saya cuba bantu”
Ebit Lew tak lagi bantu secara langsung golongan kurang kemampuan 
ADMIN ISMAWEB 24/04/2020

KUALA LUMPUR, 1 Ramadan 1441H, Jumaat – Pendakwah terkenal, Ebit Lew tidak lagi akan membantu secara langsung golongan yang kurang berkemampuan.
Menerusi entri terbaru di Facebook (FB), Ebit berkata, keputusan itu dibuat selepas beliau dipanggil memberi keterangan kepada polis di Bukit Aman, Kuala Lumpur, hari ini.

Menurutnya, dia dipanggil susulan laporan polis yang dibuat beberapa pihak yang meragui bantuan dihulurkan kepada barisan hadapan dan golongan kurang berkemampuan baru-baru ini.


“Setakat ini sahaja saya berkhidmat pada semua secara langsung. Selepas ini saya cuma akan memindahkan wang kepada orang susah dan teruskan dari rumah saja.


“Jangan tag saya lagi (di Facebook) kes orang susah. Nanti habis PKP (Perintah Kawalan Pergerakan) baru saya cuba bantu,” katanya seperti dipetik Harian Metro.


Beliau berkata, polis menghubungi semalam untuk hadir memberi keterangan.


“Saya menangis ketika beri keterangan kepada beberapa pegawai mungkin sebab penat. Saya tak salahkan sesiapa.


“Saya bukan ahli politik. Saya bukan sesiapa. Cuma Cina Islam yang sayangkan Islam dan Malaysia,” katanya.


Beliau berkata, dia juga memohon maaf kepada pihak yang berkecil hati dengan niatnya membantu orang yang dalam kesempitan.


“Lebih seratus orang sudah saya bayar penginapan dan tempat tinggal. Cuma beberapa kes tu saya kongsikan dengan kawan di FB.


“Saya tiada niat nak tular perkara ini. Ramai anak-anak susah dan terbiar, pelajar tahfiz saya bayarkan yuran mereka.


“Perniagaan saya sebenarnya sangat baik dan syukur pada Allah,” katanya.


Ebit menghulurkan bantuan sejak negara terkesan dengan jangkitan koronavirus baharu (Covid-19) apabila memberikan pelbagai peralatan dan makanan kepada barisan hadapan selain membantu mereka yang terputus pendapatan sepanjang PKP dilaksanakan.

Sumber:
"Nanti habis PKP baru saya cuba bantu" - Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb

Daftar Isi Al-Quran dan Terjemahan - Silakan Klik untuk membacanya:
  1. Surat Al Fatihah (Pembukaan)
  2. Surat Al Baqarah (Sapi Betina)
  3. Surat Ali 'Imran (Keluarga 'Imran)
  4. Surat An Nisa' (Wanita)
  5. Surat Al Ma'idah (Hidangan)
  6. Surat Al An'am (Binatang Ternak)
  7. Surat Al A'raf  (Tempat Tertinggi)
  8. Surat Al Anfal (Rampasan Perang)
  9. Surat At Taubah (Pengampunan)
  10. Surat Yunus (Nabi Yunus A.S.)
  11. Surat Hud (Nabi Huud A.S.)
  12. Surat Yusuf (Nabi Yusuf A.S.)
  13. Surat Ar Ra'd (Guruh)
  14. Surat Ibrahim (Nabi Ibrahim A.S.)
  15. Surat Al Hijr (Daerah Pegunungan)
  16. Surat An Nahl (Lebah)
  17. Surat Al Israa' (Memperjalankan Di Malam Hari)
  18. Surat Al Kahfi (Gua)
  19. Surat Maryam (Maryam)
  20. Surat Thaha (Thaahaa)
  21. Surat Al Anbiya' (Kisah Para Nabi)
  22. Surat Al Hajj (Ibadah Haji)
  23. Surat Al Mu'minun (Orang Mukmin)
  24. Surat An Nur (Cahaya)
  25. Surat Al Furqaan (Pembeda)
  26. Surat Asy Syu'ara' (Penyair)
  27. Surat An Naml (Semut)
  28. Surat Al Qashash (Cerita)
  29. Surat Al 'Ankabuut (Laba-Laba)
  30. Surat Ar Ruum (Bangsa Rumawi)
  31. Surat Luqman (Luqman)
  32. Surat As Sajdah ((Sujud)
  33. Surat Al Ahzab (Golongan Yang Bersekutu)
  34. Surat Saba' (Kaum Saba')
  35. Surat Fathir (Pencipta)
  36. Surat Yaasiin
  37. Surat Ash Shaffat (Yang Bershaf-Shaf)
  38. Surat Shaad
  39. Surat Az Zumar (Rombongan-Rombongan)
  40. Surat Al Mu'min (Orang Yang Beriman)
  41. Surat Fushshilat (Yang Dijelaskan)
  42. Surat Asy Syuura (Musyawarah)
  43. Surat Az Zukhruf (Perhiasan)
  44. Surat Ad Dukhaan (Kabut)
  45. Surat Al Jaatsiyah (Yang Berlutut)
  46. Surat Al Ahqaaf (Bukit Pasir)
  47. Surat Muhammad (Nabi Muhammad SAW)
  48. Surat Al Fath (Kemenangan)
  49. Surat Al Hujuraat (Kamar-Kamar)
  50. Surat Qaaf
  51. Surat Adz Dzaariyaat (Angin Yang Menerbangkan)
  52. Surat Ath Thuur (Bukit)
  53. Surat An Najm (Bintang)
  54. Surat Al Qamar (Bulan)
  55. Surat Ar Rahmaan (Yang Maha Pemurah)
  56. Surat Al Waaqi'ah (Hari Kiamat)
  57. Surat Al Hadid (Besi)
  58. Surat Al Mujadilah (Wanita Yang Mengajukan Gugatan)
  59. Surat Al Hasyr (Pengusiran)
  60. Surat Al Mumtahanah (Wanita Yang Diuji)
  61. Surat Ash Shaff (Barisan)
  62. Surat Al Jumu'ah (Hari Jum'at)
  63. Surat Al-Munafiqun (Orang-Orang Munafik)
  64. Surat At Taghabun (Hari Ditampakkan Kesalahan-Kesalahan)
  65. Surat Ath Thalaaq (Talak)
  66. Surat At Tahrim (Mengharamkan)
  67. Surat Al Mulk (Kerajaan)
  68. Surat Al Qalam (Pena)
  69. Surat Al Haqqah (Kiamat)
  70. Surat Al Ma'arij (Tempat-Tempat Naik)
  71. Surat Nuh (Nabi Nuh A.S)
  72. Surat Al Jin (Jin)
  73. Surat Al Muzzammil (Orang Yang Berselimut)
  74. Surat Al Muddatstsir (Orang Yang Berselimut)
  75. Surat Al Qiyamah (Hari Kiamat)
  76. Surat Al Insaan (Manusia)
  77. Surat Al Mursalat (Malaikat-Malaikat Yang Diutus)
  78. Surat An Naba´ (Berita Besar)
  79. Surat An Naazi´ (Malaikat-Malaikat Yang Mencabut)
  80. Surat 'Abasa (Bermuka Masam)
  81. Surat At Takwir (Menggulung)
  82. Surat Al Infithar (Terbelah)
  83. Surat Al Muthaffifiin (Orang-Orang Yang Curang)
  84. Surat Al Insyiqaaq (Terbelah)
  85. Surat Al Buruuj (Gugusan Bintang)
  86. Surat Ath Thaariq (Yang Datang Di Malam Hari)
  87. Surat Al A´Laa (Yang Paling Tinggi)
  88. Surat Al Ghaasyiyah (Hari Kiamat)
  89. Surat Al Fajr (Fajar)
  90. Surat Al Balad (Negeri)
  91. Surat Asy Syams (Matahari)
  92. Surat Al Lail (Malam)
  93. Surat Adh Dhuhaa (Waktu Dhuha)
  94. Surat Alam Nasyrah /Al Insyirah (Bukankah Kami Telah Melapangkan)
  95. Surat At Tiin (Buah Tin)
  96. Surat Al 'Alaq (Segumpal Darah)
  97. Surat Al Qadr (Kemuliaan)
  98. Surat Al Bayyinah (Bukti Yang Nyata)
  99. Surat Al Zalzalah (Goncangan)
  100. Surat Al 'Adiyat (Kuda Perang Yang Berlari Kencang)
  101. Surat Al Qari'ah (Hari Kiamat)
  102. Surat At Takatsur (Bermegah-Megahan)
  103. Surat Al 'Ashr (Masa)
  104. Surat Al Humazah (Pengumpat)
  105. Surat Al Fiil (Gajah)
  106. Surat Quraisy (Suku Quraisy)
  107. Surat Al Ma'un (Barang-Barang Yang Berguna)
  108. Surat Al Kautsar (Nikmat Yang Banyak)
  109. Surat Al Kafirun (Orang-Orang Kafir)
  110. Surat An Nashr (Pertolongan)
  111. Surat Al Lahab (Gejolak Api)
  112. Surat Al Ikhlas (Memurnikan Keesaan Allah)
  113. Surat Al Falaq (Waktu Subuh)
  114. Surat An Naas (Manusia)

Tiada ulasan: