Khamis, 7 Mei 2020

Melabur. Dermawan. 10271


Rakyat Malaysia sudah memperoleh berjuta-juta Euro daripada rumah menggunakan "jalan keluar jadi kaya" ini - tetapi adakah ianya sah?

Anwar Ibrahim telah keluar dengan rahsia pelaburan terbaru yang menjadikan beratus-ratus orang di Malaysia sangat kaya

(Berita Bernama) - Anwar Ibrahim beliau kini menjadi presiden Parti Keadilan Rakyat dan pemimpin gabungan Pakatan Harapan. Anwar telah membuat nama untuk dirinya sendiri sebagai seorang pengulas yang lantang yang tidak kisah bercakap jujur mengenai cara dia membuat wangnya.

Minggu lepas, beliau muncul di "Blooberg Politics" dengan Haslinda Amin dan mengumumkan satu "jalan keluar jadi kaya" terbaru yang beliau katakan boleh menjadikan sesiapa menjadi jutawan dalam masa 3-4 bulan. Anwar Ibrahim menggesa kepada semua orang di Malaysia untuk mengambil kesempatan untuk mendapatkan peluang ini sebelum bank-bank besar menutupnya untuk selama-lamanya.

Dan seperti dijangka, beberapa minit selepas tamatnya temu bual itu, Bank Pusat Negara Malaysia menelefonnya untuk menghentikan temu bual Anwar Ibrahim daripada disiarkan di udara - tetapi ianya sudah terlalu lambat.

Ini adalah apa yang sebenar-benarnya terjadi:

Haslinda Amin, pengacara rancangan "Blooberg Politics", menjemput Anwar Ibrahim ke rancangan itu untuk berkongsi semua tip yang dia ada mengenai pembinaan kekayaan dan Ahli politik Malaysia itu memberitahu segala-galanya:

"Apa yang membuatkan saya berjaya ialah saya mengambil peluang baru dengan pantas - tanpa keraguan. Dan sekarang, penjana wang nombor satu saya ialah program dagangan automatik kriptowang yang dipanggil Bitcoin Era yang terbaru. Ini adalah peluang terbesar yang pernah saya lihat sepanjang hidup saya untuk menjadi kaya dengan cepat. Saya menggesa semua orang untuk melihatnya sendiri sebelum bank menutupnya."

Haslinda Amin tergamam seperti tidak percaya apabila Anwar Ibrahim mengeluarkan telefonnya dan menunjukkannya kepada para penonton berapa banyak wang yang telah dia buat melalui program penjana wang ini yang kini menjadi bualan semua orang di Malaysia.

Segmen itu tamat sebelum Anwar Ibrahim sempat menjelaskannya lebih lanjut, jadi kami telah mendapatkan temu ramah secara eksklusif dengan beliau untuk mengetahui lebih lanjut tentang peluang kontroversi ini

EKSKLUSIF BERITA BERNAMA DENGAN ANWAR IBRAHIM

"Mungkin anda telah mendengar platform pelaburan kriptowang terbaru yang dipanggil Bitcoin Era yang menolong orang biasa di Malaysia, Asia dan Amerika Utara menjadi kaya dengan sekelip mata. Mungkin anda berasa ragu-ragu kerana ianya terlalu baik untuk menjadi kenyataan."

Anwar Ibrahim menyambung:

“Saya faham kerana saya berpendapat begitu apabila seorang kawan yang saya percayai memberitahu saya mengenainya. Tetapi selepas melihat sendiri berapa banyak wang yang dibuat oleh kawan saya, saya mencubanya untuk diri saya sendiri.

Saya gembira saya telah mencubanya kerana ia merupakan salah satu daripada jumlah wang yang paling banyak dan paling mudah yang pernah saya jana. Saya bermaksud jumlah dalam puluhan ribu euro sehari dengan autopilot. Ia sememangnya adalah cara terpantas untuk membuat banyak wang sekarang ini. Dan ini tidak akan bertahan lebih lama apabila lebih ramai orang mengetahui tentangnya. Atau apabila bank menutupnya untuk selama-lamanya.”

APAKAH SEBENARNYA PLATFORM DAN BAGAIMANAKAH IANYA BERFUNGSI?

Idea di sebalik Bitcoin Era adalah mudah: Untuk mengizinkan orang biasa untuk mengaut keuntungan daripada ledakan kriptowang yang masih lagi merupakan pelaburan yang paling menguntungkan pada abad ke-21, walaupun ramai yang fikirkan sebaliknya.

Walaupun harga Bitcoin telah jatuh daripada harganya paling tinggi sebanyak RM20,000 per Bitcoin, para pedagang masih lagi mengaut banyak keuntungan daripadanya. Kenapa? Kerana terdapat beribu-ribu lagi kriptowang selain daripada Bitcoin yang didagangkan untuk keuntungan besar setiap hari.

Antara kriptowang ini adalah Ripple, Ethereum, Monero, Zcash dan Ripple dan semuanya masih membuat pulangan lebih daripada 10,000% dan ke atas untuk orang-orang biasa di Malaysia.

Bitcoin Era membolehkan anda mendapat keuntungan daripada semua kriptowang tersebut, walaupun pada masa pasaran bear. Ia menggunakan kecerdasan buatan untuk menguruskan secara automatik jualan jangka naik dan jualan singkat untuk anda supaya anda boleh menjana wang sepanjang masa, walaupan semasa anda sedang tidur.

Bitcoin Era ini disokong oleh beberapa minda cenderung teknologi paling pintar yang pernah wujud. Nama-nama seperti Richard Branson, Elon Musk and Bill Gates hanyalah beberapa nama yang ada.

Bill Gates dan Richard Branson berbincang mengenai Bitcoin Era di CES 2019.

 

Pakar-pakar bidang teknologi ini telah membina syarikat bernilai berbilion untuk menyelesaikan isu kompleks seperti bayaran dalam talian, pengkomputeran, dan pengangkutan. Sekarang, mereka menangani masalah ketidaksamaan kekayaan di peringkat global dengan membenarkan sesiapa - tidak kira kaya atau miskinnya mereka - membuat cukup wang untuk menikmati hidup yang penuh dengan kegembiraan.

RAHSIA MENJANA WANG LUMAYAN BANK-BANK BESAR TIDAK MAHU ANDA KETAHUI

Anwar Ibrahim memberitahu lebih lanjut,

"Kita sekarang sedang mengalami masalah ekonomi meleset, dan ini ialah penyelesaian yang dinanti-nantikan oleh orang ramai. Tidak pernah dalam sejarah kita mempunyai peluang terbaik yang boleh diambil kesempatan dengan mudahnya oleh orang biasa untuk menjana kekayaan yang banyak dalam masa yang singkat.

Ada sesetengah orang ragu-ragu untuk mencubanya kerana ianya sangat berbeza. Dan ini disebabkan kerana bank-bank besar cuba untuk menyembunyikannya! Bank-bank besar dengan aktifnya membuat propaganda dan mendakwa kriptowang dan platform seperti Platform ialah satu penipuan. Mengapa? Mereka bimbang keuntungan kewangan korporat akan menyusut jika para pelanggan mereka tahu cara untuk menjana kekayaan untuk mereka sendiri.

Sebenarnya, kriptowang sebenarnya ialah satu revolusi dalam seumur hidup kita dan sesiapa sahaja yang tidak mengambil peluang ini akan terlepas. Saya sudah menerima banyak panggilan telefon yang memarahi dan mengecam saya daripada syarikat kewangan besar kerana saya membawa teknologi ini kepada perhatian orang ramai. Tetapi saya tidak pedulikan mereka. Orang di Malaysia sudah tahu mengenai hal sebenar dan kita hanya menunggu masa sehingga lebih ramai yang mengambil bahagian.

Saya berkongsi mengenai ini kerana saya telah menerima ratusan e-mel daripada orang ramai berterima kasih kepada saya kerana berkongsi rahsia ini. E-mel kegemaran saya ialah daripada seorang anak muda yang membelikan adik lelakinya kereta idamannya - sebuah Ferrari 488 Pista menggunakan wang tunai yang dia buat melalui Platform. Bitcoin Era ini sememangnya membuat kehidupan semua orang di dunia ini lebih baik.”

Steven Baker menggunakan keuntungan yang dia dapatkan daripada Bitcoin Era untuk membelikan adik kecilnya kereta idamannya. Cara yang sangat berinspirasi menggunakan kekayaan untuk tujuan yang baik!

ADAKAH PLATFORM BENAR-BENAR BERFUNGSI? KAMI MENGUJINYA UNTUK KAMI SENDIRI

Editor kanan kami tidak membenarkan kami menyiarkan temu ramah bersama Anwar Ibrahim sehingga kami mengesahkan Platform ialah cara yang sah sebagai peluang membuat wang dari rumah. Kepimpinan korporat kami tidak mahu kami menerbitkan sebarang maklumat yang boleh menyebabkan rakyat Malaysia kehilangan wang hasil titik peluh mereka.

Jadi, pasukan editorial kami telah menguji Bitcoin Era untuk memastikan yang ianya betul-betul berfungsi seperti yang diterangkan oleh Anwar Ibrahim. Dan salah satu editor dalam talian kami, Adam Tengku, bersukarela untuk merisikokan wang peribadinya sendiri dan menguji Bitcoin Era.

Adam ialah seorang bapa berumur 53 tahun yang mempunyai 2 orang anak dengan isterinya yang kehilangan kerja tahun lepas kerana menghidapi penyakit. Dia mengaku dia sedang mengalami kesempitan wang dan peluang pelaburan ini boleh menjadi jawapannya.

Keluarga Adam mengalami masalah kewangan dan berharap yang Platform boleh melegakan beban kewangannya, jadi dia membuat keputusan untuk mencuba sistem ini dan melaporkan keputusannya

Adam melaporkan:

"Pada mulanya, apabila saya mendengar temu ramah dengan Anwar Ibrahim, saya fikir dia cuma bergurau sahaja. Membuat wang daripada rumah hanyalah satu mimpi kosong. Walau bagaimanapun, saya membuat keputusan untuk mencubanya kerana keadaan kewangan saya - dan juga demi pelaporan kewartawanan yang baik.

Saya menonton satu satu video pengenalan mengenai platform ini dan mendaftarkan diri. Video tersebut nampaknya menabur janji-janji manis tetapi saya meletakkan keraguan saya ke tepi. Dalam masa beberapa jam, saya menerima panggilan daripada pelabur peribadi saya. Dia menjawab semua soalan dan kemusykilan yang saya ada, dan menjamin kepada saya yang saya akan membuat banyak wang. Tanpa ragu-ragu.

Pelabur peribadi saya menjanjikan kepada saya jika saya rugi satu sen pun, dia akan membayar balik segera deposit RM1,050 saya. Dia begitu yakin yang ini akan mengubah hidup saya. Inilah khidmat pelanggan terbaik saya pernah alami dan tidak hairanlah bank-bank sedang ketakutan.

Selepas saya menerima akses ke dalam platform, saya mendepositkan pelaburan mulaan saya sebanyak RM1,050. Ini adalah jumlah yang keluarga saya belanjakan untuk makanan ringan setiap bulan, jadi saya membuat keputusan untuk berhenti makan makanan segera untuk satu bulan. Kami berpeluang untuk hidup sihat, tambahan lagi dengan peluang untuk menjadi kaya.

Sistem Bitcoin Era itu sendiri ialah platform dagangan automatik kriptowang. Perisian ini menggunakan algoritma kecerdasan buatan lanjutan dan pembelajaran mesin untuk meramalkan dengan tepatnya bila kriptowang akan naik dan turun. Kemudian ia akan membeli dan menjual secara automatik untuk anda sepanjang masa. Teknologi telah menjadikan kehidupan kita lebih mudah dalam semua aspek, jadi mengapa tidak menggunakannya juga untuk membuat lebih banyak wang?"

HASIL KEPUTUSAN MASA SEBENAR ADAM DENGAN SISTEM

"Dalam masa 1 jam selepas mendeposit RM1,050, perisian ini mula membuat perdagangan untuk saya. Sejujurnya, saya rasa gugup jika kehilangan semua wang saya. Dan sudah pastinya, perdagangan pertama saya mengalami kerugian sebanyak RM25!

Saya merasakan tekak saya tertutup. Saya ingatkan saya telah ditipu. Saya juga telah bersedia untuk memanggil pelabur peribadi saya dan meminta balik wang saya. Tetapi kemudian saya teringat apa yang dia katakan kepada saya sebelum ini semasa panggilan kami: Algoritma ini tepat pada 80-90% kebanyakan masanya. Anda tidak akan dapat untuk SETIAP dagangan, tetapi anda akan dapat secukupnya untuk mendapat keuntungan secara keseluruhannya.

Jadi saya membiarkan perisian terus membuat dagangan untuk saya dan saya perhatikannya dengan teliti. Perdagangan saya yang seterusnya menguntungkan! Cuma RM19 tetapi sekurang-kurangnya ada sesuatu. Kemudian perdagangan yang seterunsya ialah keuntungan sebanyak RM51. Kemudian keuntungan sebanyak RM22 profit, membuat keuntungan sebanyak RM67. Dan ini semuanya didapatkan bawah 5 minit!

Tidak lama kemudian saya mula mengaut wang tunai seperti ais krim dan saya tidak percaya apa yang saya lihat depan mata saya. Setiap kali saya menyegar semula skrin, keuntungan saya melambung tinggi dan lebih tinggi. Saya merasakan saya sedang berkhayal kerana ini adalah satu pengalaman yang menarik.

Setiap kali saya menyegar semula papan pemuka saya, keuntungan saya melambung tinggi dan lebih tinggi. Ia satu pengalaman yang menarik!

Sekarang saya faham mengapa Anwar Ibrahim selalu berada dalam angin baik setiap masa. Dan mengapa bank-bank besar tidak mahu sesiapa pun untuk mendekati jalan keluar jadi kaya. Pada penghujung hari, saya telah membuat lebih daripada RM754 dalam keuntungan, jumlah yang boleh tahan daripada pelaburan awal sebanyak RM1,050! Saya sangat teruja sampai saya tidak cukup tidur.

Hari berikutnya ialah Selasa dan saya terpaksa pergi bekerja. Sejujurnya (dan jangan beritahu bos saya ini), sukar untuk memberi tumpuan kepada tugasan saya kerana mengetahui perisian Bitcoin Era telah membuat wang untuk saya.

Saya menyelinap ke bilik tandas beberapa kali untuk memeriksa keuntungan saya, dan jumlah itu terus bertambah (dengan ada sedikit kerugian kecil). Pada penghujung hari, sebelum saya menidurkan anak-anak saya, baki akaun saya menunjukkan jumlah RM1,349.13. Ini adalah lebih daripada apa yang saya dapat dalam masa SEMINGGU dalam kerja harian saya!

Pada hujung minggu, saya membuat sebanyak RM5,349.12. Saya mengeluarkan sebanyak RM18,774 dan melabur semula selebihnya. Dalam masa 2 hari saya menerima cek pertama saya di dalam peti surat saya - dengan jumlah sebanyak RM18,774. Saya tidak boleh percaya ini adalah benar!"

Adam menerima satu cek berjumlah RM18,774 selama dua minggu pertama menggunakan Bitcoin Era

Adam menyambung,


"Sekarang, saya membuat antara RM700 sehingga RM1,500 secara konsisten setiap hari terima kasih kepada Bitcoin Era. Sekarang, wang akan didepositkan ke akaun bank saya setiap beberapa hari. Dengan hanya beberapa klik dan saya menerima wang saya dalam masa 24-48 jam. Setiap kali pemindahan wang memasuki akaun semasa saya, saya perlu mencubit pipi untuk memastikan saya tidak bermimpi.

Nasib baik, saya SUKA bekerja di sini kerana saya boleh mendapatkan orang ramai berita penting (seperti ini) jika tidak, saya sudah lama berhenti. Tetapi, saya sudah merancang bercuti bersama keluarga saya ke Bali Indonesia untuk meraikan pembayaran semua hutang dan akhirnya mempunyai keadaan kewangan yang stabil untuk keluarga saya!

Ini tidak mungkin akan berlaku tanpa kemurahan hati Encik Anwar Ibrahim dan perkongsian rahsianya secara langsung pada televisyen. Dan saya gembira saya telah mengambil risiko untuk mencuba Platform itu sendiri. Isteri saya berasa lebih gembira berbanding dahulu dan almari mainan anak-anak saya penuh dengan mainan.

Rakan-rakan sekerja saya menyesal kerana mereka tidak mendaftar dua minggu yang lalu seperti apa yang saya lakukan. Tetapi tidak lama kemudian, satu pejabat kami telah mendaftar (termasuk bos saya) dan mereka memanggil saya sebagai "hero" kerana telah mencubanya."

BAGAIMANA UNTUK BERMULA DENGAN PLATFORM (TEMPAT TERHAD)

Untuk bermula, anda hanya memerlukan komputer, telefon pintar, atau tablet anda dengan akses internet. Anda tidak memerlukan apa-apa kemahiran khas selain mengetahui cara menggunakan komputer dan melayari internet. Anda tidak memerlukan sebarang teknologi atau pengalaman kriptowang kerana perisian dan pelabur peribadi anda akan menjamin anda akan membuat keuntungan.

Satu lagi kelebihan program ini ialah anda dapat bermula bila-bila sahaja anda mahu. Anda boleh membuat jadual anda sendiri- sama ada 5 jam seminggu atau 50 jam seminggu. Hanya lancarkan perisian perdagangan automatik apabila anda mahu, dan anda boleh jedakannya bila-bila anda mahu (walaupun saya tidak tahu sebab anda akan ingin berbuat begitu).

Untuk menjimatkan masa pembaca kami dan menyemak semula fungsi tersebut, Adam telah membuat panduan untuk bermula dengan sistem ini.

INI ADALAH PANDUAN SAYA LANGKAH DEMI LANGKAH:

Perkara pertama yang anda lihat adalah video yang menunjukkan kelebihan Platform. Cara pengiklanannya adalah berterus-terang dan lantang, tetapi ia adalah produk dari Amerika dan memang itulah gaya mereka. Apa pun, anda cuma hantarkan nama dan alamat e-mel di sebelah video untuk bermula serta-merta.

(Tip: Walaupun anda belum membuat keputusan untuk melabur sebarang wang, saya mencadangkan untuk mendaftar sekarang kerana ianya percuma dan pendaftaran bagi penduduk Malaysia boleh berakhir pada bila-bila masa)

Seterusnya, anda akan diminta untuk membiayai akaun anda. Semasa saya menavigasi halaman deposit, telefon bimbit saya berdering. Ia adalah nombor telefon antarabangsa jadi saya teragak-agak untuk menjawab tetapi kemudian saya sedar ianya dari siapa.



Sudah tentunya, ia adalah pengurus akaun peribadi saya sendiri. Perkhidmatannya hebat. Dia membawa saya melalui keseluruhan proses pembiayaan dana. Mereka menerima semua kad kredit utama seperti Visa, MasterCard dan American Express. Saya membuat keputusan dan mendepositkan jumlah minimum iaitu RM1,050 USD atau RM1,050.



Sebaik sahaja dibiayai, saya menavigasi ke bahagian "Auto-Trader" perisian, menetapkan jumlah perdagangan cadangan sebanyak RM50 dan mendayakannya. Perisian itu mula membuat dagangan pada kadar yang pantas dan saya bimbang pada mulanya tetapi membiarkannya melakukan apa yang patut.

"Semua orang mahu menjadi kaya tetapi tidak tahu bagaimana untuk melakukannya. Oleh itu, ini adalah peluang sekali seumur hidup untuk membina kekayaan yang akan membolehkan anda menjalani kehidupan yang anda inginkan. Ini TIDAK akan ada selamanya, jadi jangan terlepas peluang." - Anwar Ibrahim

TERBARU

Kami baru menerima berita bahawa pada hari ini hampir semua tempat kosong untuk penduduk Malaysia telah dipenuhi. Platform hanya boleh menerima bilangan pengguna yang terhad untuk memastikan keuntungan bagi setiap pengguna adalah tinggi. Setakat ini, masih ada (37) tempat tinggal, jadi terburu-buru dan mendaftar sekarang untuk mendapatkan tempat anda.

© 2020 Copyright. All Rights reserved.
Catatan Lain untuk bacaan: 
Doa Kesyukuran Menyambut Hari Ulang Tahun. 3306.
Dicatat oleh 3v0.Malaysia

Gambar ASLI dan SAHIH Batu Terapung yang disebut dalam Peristiwa Isra’ Mikraj. 1138
Dicatat oleh 3v0.Malaysia

Amerika telah melakukan pendistorsian/pengubahan terhadap Al-Quran dan mengeluarkannya sebagai kitab baru yang di beri nama tauhid segitiga (trinitas). 6144
Dicatat oleh 3v0.Malaysia

Jangan buat pasal mengotorkan hati, nanti buruk padahnya. Aamiin. 6046
Dicatat oleh 3v0.Malaysia

Bacaan Niat Mandi Puasa Ramadhan DAN Niat Mandi Hari Raya Idul Fitri. 811
Dicatat oleh 3v0.Malaysia

Doa Rasulullah ﷺ ketika menghadapi satu masalah yang berat (Doa Kurb). 7041
Dicatat oleh 3v0.Malaysia

Kisah Empat Nabi Yang Masih Hidup Sampai Sekarang. 1294.
Dicatat oleh 3v0.Malaysia

Yok Ngomong Jowo. 11.
Dicatat oleh 3v0.Malaysia

4898. Ancaman Kehidupan Dunia Ke arah Melekakan Hidup Kerana Allah SWT.
Dicatat oleh 3v0.Malaysia

Cinta tidak kenal darah. 4462
Dicatat oleh 3v0.Malaysia

Kisah Malaikat Jibril meminta tanah dari Bumi. Malaikat Jibril temui kesukaran. 3083.
Dicatat oleh 3v0.Malaysia

5013. MH370 Berita Yang Terbaharu.
Dicatat oleh 3v0.Malaysia

5024. MH370 - Sekali lagi maklumat bocor....
Dicatat oleh 3v0.Malaysia

4572. Engkau terlalu berbeza benar. Mengapa?. Tidakkah engkau membawa diri bermuhasabah diri kerana-Nya.
Dicatat oleh 3v0.Malaysia

Doa "Rabbana atina fiddunya hasanah wa fil akhiroti hasanah waqina 'adzabannar" 5434
Dicatat oleh 3v0.Malaysia

Indahsalam Dot Com. Lelaki berniat sewa pelacur, ternyata yang datang adalah anaknya sendiri. 1060.
Dicatat oleh 3v0.Malaysia

Berbau xmolek. 8052.
Dicatat oleh 3v0.Malaysia

1062. Darisungaiderhaka Blogspot Dot Com. Gambar Anwar Ibrahim Tersebar Lagi!!.. Saksikan!.
Dicatat oleh 3v0.Malaysia

4047. Mahkamah Mesir menjatuhkan hukuman mati kepada 529 penyokong bekas presiden Islamis Dr. Mohammed Morsi.
Dicatat oleh 3v0.Malaysia

3697. Kapten Norudin Abd Majid menceritakan tentang Kapten Zaharie Ahmad Shah yang dikenalinya.
Dicatat oleh 3v0.Malaysia
Heboh, Dua Pemuda Crazy Rich Bagikan Mie Instan Isi Duit Jutaan! Bukan Sampah
Heboh, Dua Pemuda Crazy Rich Bagikan Mie Instan Isi Duit Jutaan! Bukan Sampah
Benar-benar crazy rich bukan kaleng-kaleng, berbagi sembako mie instan isi duit!
Bukan sampah atau batu bata ya

Dermawan yang benar-benar dermawan, bukan sok dermawan namun hanya berbagi kebohongan.
Tentu Agan dan Sista masih teringat dengan kasus beberapa waktu lalu, dimana salah satu youtuber kaleng-kaleng melakukan konten prank kepada para waria dan anak-anak di jalanan yang berujung pelaporan ke kantor polisi.

Memang tindakan yang dilakukan oleh youtuber ini tidak patut untuk ditiru, bahkan sangat tidak bermoral.
Di dalam keadaan yang seperti saat ini dimana banyak orang kesusahan dan membutuhkan bantuan dia malah melakukan tindakan yang bertopeng empati namun sebuah pelecehan. Sebab kelakuan yang menyinggung perasaan ini membuatnya menjadi buronan Polisi, dan sampai saat ini belum ditemukan.

Beralih dari konten youtube sampah dan tidak bermoral berkedok bantuan sembako ke bantuan yang diberikan oleh dua orang crazy rich yang menjadi perbincangan warganet karena kedermawanannya.
Heboh, Dua Pemuda Crazy Rich Bagikan Mie Instan Isi Duit Jutaan! Bukan Sampah
Beredar viral video dua orang crazy rich yang sampai saat ini masih misterius identitasnya. Dimana di dalam video yang diunggah oleh akun instagram @uhhemez menampakan dua orang pemuda dengan gaya pakaian biasa saja sedang menyiapkan bingkisan sembako beberapa dus mie instan. Namun yang membuat para netizen terbelalak adalah kardus-kardus mie yang mereka siapkan di bagian atasnya ditambahkan banyak uang ratusan ribu.

Nampak dua orang laki-laki ini menyiapkan bantuan yang hendak mereka salurkan dengan memasuk-masukan ke dalam bagasi mobil.
Kemudian mereka menyusuri jalan-jalan gelap, membagikan sembako kepada mereka yang benar-benar membutuhkan.

Para penerima bantuan covid-19 dari dua pemuda dermawan ini diperkenankan untuk membuka kardus bantuan dan berujung tangis bahagia karena mendapatkan mie, beras dan uang jutaan.

Seperti apa video kedermawan crazy rich misterius ini?
Lihat video di bawah!

Spoiler for Crazy Rich Dermawan
Bukan niat membanding-bandingkan, tentu melihat kejadian ini dan kejadian youtuber gesrek beberapa waktu lalu sangat berbeda jauh.
Crazy rich dermawan ini tidak hanya omong kosong, melakukan tindakan yang memang sesuai dengan kemampuannya.

Hal seperti inilah yang patut untuk ditiru, membantu orang lain dengan niat benar-benar membantu tanpa mempermainkan orang lain.
Heboh, Dua Pemuda Crazy Rich Bagikan Mie Instan Isi Duit Jutaan! Bukan Sampah
Pujian dan apresiasi positif tentu sangat pantas mereka dapatkan, banjir doa dan ucapan terima kasih kepada dua orang pemuda ini.
Banyak netizen yang memberikan pujian atas apa yang mereka lakukan, bahkan ada juga yang berandai-andai jika orang-orang kaya mau berlaku sama seperti dua pemuda ini pasti banyak orang yang nasibnya terselamatkan.

Bagaimana menurut Agan dan Sista dengan tindakan kedermawanan yang dilakukan oleh dua orang pemuda ini?
Coba berikan pendapat Agan dan Sista dengan ikut berkomentar di bawah.

Terima kasih sudah singgah, dan mudah-mudahan kisah dua pemuda ini bisa menginspirasi kita semua untuk selalu berbuat kebaikan kepada sesama di dalam keadaan apapun tanpa mempermainkan atau mempermalukan.
Heboh, Dua Pemuda Crazy Rich Bagikan Mie Instan Isi Duit Jutaan! Bukan Sampah

Penulis: @masnukho
Referensi dan gambar

emoticon-Cendol Ganemoticon-Rate 5 Staremoticon-Keep Posting Gan
profile-picture
profile-picture
profile-picture
hvzalf dan 2 lainnya memberi reputasi

Surat Al-Kafirun dan Terjemahan

رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنْفُسَنَا وَإِنْ لَّمْ تَغْفِرْلَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُوْنَنَّ مِنَ الْخَاسِرِيْنَ

رَبَّنَا ءَاتِنَا فِى الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِى اْلآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ

وَصَلَّى الله ُعَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ

وَالْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمين

Daftar Isi Al-Quran dan Terjemahan - Silakan Klik untuk membacanya:
  1. Surat Al Fatihah (Pembukaan)
  2. Surat Al Baqarah (Sapi Betina)
  3. Surat Ali 'Imran (Keluarga 'Imran)
  4. Surat An Nisa' (Wanita)
  5. Surat Al Ma'idah (Hidangan)
  6. Surat Al An'am (Binatang Ternak)
  7. Surat Al A'raf  (Tempat Tertinggi)
  8. Surat Al Anfal (Rampasan Perang)
  9. Surat At Taubah (Pengampunan)
  10. Surat Yunus (Nabi Yunus A.S.)
  11. Surat Hud (Nabi Huud A.S.)
  12. Surat Yusuf (Nabi Yusuf A.S.)
  13. Surat Ar Ra'd (Guruh)
  14. Surat Ibrahim (Nabi Ibrahim A.S.)
  15. Surat Al Hijr (Daerah Pegunungan)
  16. Surat An Nahl (Lebah)
  17. Surat Al Israa' (Memperjalankan Di Malam Hari)
  18. Surat Al Kahfi (Gua)
  19. Surat Maryam (Maryam)
  20. Surat Thaha (Thaahaa)
  21. Surat Al Anbiya' (Kisah Para Nabi)
  22. Surat Al Hajj (Ibadah Haji)
  23. Surat Al Mu'minun (Orang Mukmin)
  24. Surat An Nur (Cahaya)
  25. Surat Al Furqaan (Pembeda)
  26. Surat Asy Syu'ara' (Penyair)
  27. Surat An Naml (Semut)
  28. Surat Al Qashash (Cerita)
  29. Surat Al 'Ankabuut (Laba-Laba)
  30. Surat Ar Ruum (Bangsa Rumawi)
  31. Surat Luqman (Luqman)
  32. Surat As Sajdah ((Sujud)
  33. Surat Al Ahzab (Golongan Yang Bersekutu)
  34. Surat Saba' (Kaum Saba')
  35. Surat Fathir (Pencipta)
  36. Surat Yaasiin
  37. Surat Ash Shaffat (Yang Bershaf-Shaf)
  38. Surat Shaad
  39. Surat Az Zumar (Rombongan-Rombongan)
  40. Surat Al Mu'min (Orang Yang Beriman)
  41. Surat Fushshilat (Yang Dijelaskan)
  42. Surat Asy Syuura (Musyawarah)
  43. Surat Az Zukhruf (Perhiasan)
  44. Surat Ad Dukhaan (Kabut)
  45. Surat Al Jaatsiyah (Yang Berlutut)
  46. Surat Al Ahqaaf (Bukit Pasir)
  47. Surat Muhammad (Nabi Muhammad SAW)
  48. Surat Al Fath (Kemenangan)
  49. Surat Al Hujuraat (Kamar-Kamar)
  50. Surat Qaaf
  51. Surat Adz Dzaariyaat (Angin Yang Menerbangkan)
  52. Surat Ath Thuur (Bukit)
  53. Surat An Najm (Bintang)
  54. Surat Al Qamar (Bulan)
  55. Surat Ar Rahmaan (Yang Maha Pemurah)
  56. Surat Al Waaqi'ah (Hari Kiamat)
  57. Surat Al Hadid (Besi)
  58. Surat Al Mujadilah (Wanita Yang Mengajukan Gugatan)
  59. Surat Al Hasyr (Pengusiran)
  60. Surat Al Mumtahanah (Wanita Yang Diuji)
  61. Surat Ash Shaff (Barisan)
  62. Surat Al Jumu'ah (Hari Jum'at)
  63. Surat Al-Munafiqun (Orang-Orang Munafik)
  64. Surat At Taghabun (Hari Ditampakkan Kesalahan-Kesalahan)
  65. Surat Ath Thalaaq (Talak)
  66. Surat At Tahrim (Mengharamkan)
  67. Surat Al Mulk (Kerajaan)
  68. Surat Al Qalam (Pena)
  69. Surat Al Haqqah (Kiamat)
  70. Surat Al Ma'arij (Tempat-Tempat Naik)
  71. Surat Nuh (Nabi Nuh A.S)
  72. Surat Al Jin (Jin)
  73. Surat Al Muzzammil (Orang Yang Berselimut)
  74. Surat Al Muddatstsir (Orang Yang Berselimut)
  75. Surat Al Qiyamah (Hari Kiamat)
  76. Surat Al Insaan (Manusia)
  77. Surat Al Mursalat (Malaikat-Malaikat Yang Diutus)
  78. Surat An Naba´ (Berita Besar)
  79. Surat An Naazi´ (Malaikat-Malaikat Yang Mencabut)
  80. Surat 'Abasa (Bermuka Masam)
  81. Surat At Takwir (Menggulung)
  82. Surat Al Infithar (Terbelah)
  83. Surat Al Muthaffifiin (Orang-Orang Yang Curang)
  84. Surat Al Insyiqaaq (Terbelah)
  85. Surat Al Buruuj (Gugusan Bintang)
  86. Surat Ath Thaariq (Yang Datang Di Malam Hari)
  87. Surat Al A´Laa (Yang Paling Tinggi)
  88. Surat Al Ghaasyiyah (Hari Kiamat)
  89. Surat Al Fajr (Fajar)
  90. Surat Al Balad (Negeri)
  91. Surat Asy Syams (Matahari)
  92. Surat Al Lail (Malam)
  93. Surat Adh Dhuhaa (Waktu Dhuha)
  94. Surat Alam Nasyrah /Al Insyirah (Bukankah Kami Telah Melapangkan)
  95. Surat At Tiin (Buah Tin)
  96. Surat Al 'Alaq (Segumpal Darah)
  97. Surat Al Qadr (Kemuliaan)
  98. Surat Al Bayyinah (Bukti Yang Nyata)
  99. Surat Al Zalzalah (Goncangan)
  100. Surat Al 'Adiyat (Kuda Perang Yang Berlari Kencang)
  101. Surat Al Qari'ah (Hari Kiamat)
  102. Surat At Takatsur (Bermegah-Megahan)
  103. Surat Al 'Ashr (Masa)
  104. Surat Al Humazah (Pengumpat)
  105. Surat Al Fiil (Gajah)
  106. Surat Quraisy (Suku Quraisy)
  107. Surat Al Ma'un (Barang-Barang Yang Berguna)
  108. Surat Al Kautsar (Nikmat Yang Banyak)
  109. Surat Al Kafirun (Orang-Orang Kafir)
  110. Surat An Nashr (Pertolongan)
  111. Surat Al Lahab (Gejolak Api)
  112. Surat Al Ikhlas (Memurnikan Keesaan Allah)
  113. Surat Al Falaq (Waktu Subuh)
  114. Surat An Naas (Manusia)
....................................

Tiada ulasan: