Rabu, 8 Mei 2013

479. Mengingatkan diri sendiri dan ingat mengingatkan serta berpesan-pesan.

Salam semuanya dan selamat sejahtera.

1. Sila AMBIL PERHATIAN apabila ada seseorang atau sekumpulan manusia berkata "Tengoklah nanti, tidak akan menang punya".

(i) Apakah maksud yang tersirat dari kata-kata tersebut.

(ii) Apakah tidak mustahil kata-kata tersebut akan muncul semula 5 tahun lagi dari orang atau kumpulan yang sama?

(iii) Carilah jawapannya dari sekarang dan carilah jalan terbaik yang tidak melanggar norma hidup manusia untuk menghadapi keadaan tersebut.

2. Peristiwa Blackout dan selepas itu keputusannya menjadi berbeza.

(i) Apakah kamu tahu sejak bila hal blackout ini berlaku. Sebenarnya peristiwa sebegini bukan perkara baru.

(ii) Tidak mustahilkah peristiwa ini akan berulang lagi pada 5 tahun akan datang.

(iii) Fikirkanlah jalan untuk mengatasi kejadian sebegini dari berlaku di masa akan datang. Mungkin pihak kamu perlu membawa tenaga elektrik sendiri berjenama dari jenis reaktor nuklear.

3. Kita sedang berhadapan dengan semangat dan ketuanan melayu.

(i)  In Syaa Allah berjuanglah kita semua mengembangkan dan mengukuhkan Nur Islam untuk diri sendiri dan semua di keliling kita.

(ii) Islam mengajar kita Islam bersaudara dan Allah memerentahkan kita patuh kepada Perentah dan LaranganNya yang langsung tiada kena mengena dengan semangat melayu dan ketuanannya.

(iii) http://peceq.blogspot.com/2013/01/002-semangat-kebangsaan.html

JADIKANLAH PERKARA INI AMANAH AKU UNTUK KALIAN. SUPAYA YANG REMAJA SEKARANG TIDAK AKAN MENEMPUH SEPERTI AKU DAN KAMU, BILA MEREKA LAYAK MENGUNDI LIMA TAHUN LAGI, SEPERTI KAMU SEKARANG. KERANA AKU SERING GAGAL MEYAKINKAN KAMU. PUNCANYA KAMU LEBIH MEMBERATKAN NAFSU JAHAT. MUNGKIN AKU SUDAH TIADA LAGI WAKTU ITU - WAKTU ITU USIA AKU PASTINYA SEMAKIN MENGURANG. MAAFKAN AKU.

Sila sebarkan !


Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

Tiada ulasan: