Ahad, 12 Mei 2013

493. Sejarah Pasukan Pengaman PBB berganding erat membentuk negara Israel.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  .  Secara langsung PBB langsung tidak berguna kepada Umat Muhammad SAW. Mereka sebenarnya gagasan yahudi laknatullah yang menjadikan pertubuhan antara bangsa tersebut tidak lebih dari topeng kejahatan mereka terhadap Islam. Nauzubillah Minzaliq.


  • Tiada Gunanya Sesenpun PBB 
    Kepada Umat Muhammad SAW. 

    Pasukan Pengaman Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu bermula pada tahun 1948 apabila Majlis Keselamatan PBB (Security Council) membenarkan penggunaan tentera pemerhati PBB di Timur Tengah.

    Tujuan dan peranan misi tersebut adalah untuk memantau perlaksanaan dan pematuhan Perjanjian Gencatan Senjata antara Negara-negara Arab dengan penceroboh Yahudi(*) dengan dokongan British serta kuncu-kuncu barat dan Amareka Syarikat, yang akhirnya tertubuh negara haram Israel. Operasi tersebut dikenali sebagai Pasukan Pemerhati PBB (United Nations Truce Supervision Organization - UNTSO).
                                   UN peacekeeping forces in one of the earlier missions, Cyprus (UNFICYP) 1967.  

    Sejak itu, 67 operasi pengaman telah dilaksanakan oleh PBB, 54 daripadanya sejak tahun 1988. Selama bertahun-tahun, beratus-ratus beribu-ribu anggota tentera, serta puluhan ribu polis PBB dan orang awam dari lebih 120 buah negara telah mengambil bahagian dalam operasi pengaman PBB. 


    Lebih daripada 3,100 anggota pasukan pengaman PBB dari kira-kira 120 buah negara telah meninggal dunia semasa berkhidmat di bawah bendera PBB. 

    Sejarah Pasukan Pengaman dan Pemerhati PBB dibahagikan kepada tiga kelompok, seperti di bawah: 

    Edit dari sumber dan versi asal: History of peacekeeping
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------
    *Nasrani aka Yahudi - bangsa yang telah dilaknat oleh Allah S.W.T., sebagai bangsa yang tidak bernegara kerana kekufurannya kepada perentah Allah S.W.T.. yang berNabi Isa as.. 

    *Terlaknatnya bangsa ini kerana setelah segala permintaannya sebagai membuktikan Allah wujud, melalui Nabi Isa as., telah dimakbulkan Allah S.W.T., (termasuklah permintaan "cerdik akal" daripada Allah S.W.T..). Bangsa ini semakin megah,bongkak, takbur dan akhirnya bangsa ini sesat dan menyengutukan (menduakan, mendustakan) Allah S.W.T.. Enggan patuh perentah dan larangan Allah S.W.T., sebagaimana yang disampaikan oleh Nabi Isa as., kepada mereka.

    *Mereka tahu, mereka adalah bangsa yang bijak dan telah dilaknat Allah S.W.T.. Mereka juga tahu di akhir zaman nanti semua makhluk Allah S.W.T., tidak akan bersubahat melindungi mereka kecuali sejenis pokok "conifer" seperti "pokok rhu" bernama "Garkhan" yang sanggup bersubahat melindungi mereka. Dikhabarkan banyak pokok-pokok tersebut ditanam di negara haram tersebut.

    *Mereka mengkaji isi Al-Quran dan merealisasikan perolehan dari Al-Quran, termasuklah dengan menafikan, mengenepikan dan menutup sejarah pencapaian nama-nama Cerdik Pandai, Ilmuan dan Sarjana Islam yang terdahulu di Zaman Keagongan Pemerentahan Islam dahulu. Tujuannya supaya terutamanya orang Islam semakin lupa nama-nama cerdik pandai dan ilmuan Islam, yang boleh membakar Roh Islam dijiwa umat Islam.

    *Modus Operandi peringkat tinggi - bersekongkong dengan kerajaan Eropah, Amarika Syarikat dan gereja serta atas nama agama Kristian. Pertubuhan Freemason dengan lambang dan bendera pertubuhan yang telah wujud berkurun-kurun lamanya, berperanan besar untuk menguasai kuasa pemerentah, ekonomi dan anggota gereja.
    *Jalinan dan Pautan Operasi Organisasi Freemason dilakar dengan teliti serta terancang dan diterjemahkan untuk perlaksanaan sehingga cukup berjaya dan tanpa disedari oleh individu, persatuan kemasyarakatan, pertubuhan, pihak pemerentah atau mana-mana pihak melalui resapan, jalinan, rangkaian, kerjasama, bantuan modal, dan bantuan kewangan dalam pelbagai bidang.

    *Hasil awalnya mereka berjaya menguasai biara dan gereja. Dari penguasaan biara dan gereja mereka menyemarakkan perjuangan anti Islam. Sedangkan awal ajaran Kristian tidak memusuhi mana-mana agama. Gangguan-gangguan Freemason inilah yang menyemarakan sentimen anti Islam di kalangan penganut Kristian.

    *Islam sebagai agama yang menekankan persaudaraan dan bukan perseteruan. Hal ini banyak tidak disedari oleh penganut Islam dan Kristian. Contohnya Perang Salib dan tidak disedari Freemason memainkan peranan besar, memainkan api permusuhan. (Rujuk terbitan lain untuk pemahaman berkaitan, yang lebih terpersentimeter).

    *Dari penguasaan biara dan gereja mereka bergerak menguasai ekonomi. Kuasa ekonomi asasnya ialah kebendaan. Kebendaan itulah yang boleh menampung gaya dan corak hidup individu, masyarakat, pertubuhan dan kerajaan. Muncullah jutawan-jutawan berpengaruh bangsa Nasrani.

    *Untuk menjadi penguasa atau pemerentah, sudah tentu memerlukan modal untuk membiayai keberkesaan pengaruh politik dalam hati perut yang bernama rakyat bernegara. Pertubuhan Freemason yang berjaya melahirkan jutawan-jutawan dan mula menguasai pemerentah di negara-negara barat dan Amarika Syarikat melalui kemunculan tokoh-tokoh politik dari bangsa Nasrani.

    *Setelah berjaya menguasai ekonomi dan pemerentah., melalui Freemason mereka mempergunakan daya tipu helah kerana kelebihan akal yang Allah S.W.T., kurniakan kepada kaum mereka., mereka merancang menceroboh tanah Arab dengan dakwaan sejarah yang direka-reka dan tereka-reka.

    *Pilihan tanah Arab yang bakal diceroboh ialah Palestine pada tahun 1948. Mereka mempergunakan PBB untuk menghalalkan pencerobohan. Sehinggalah ke hari ini negara haram itu mendapat dokongan rapat dari Amerika Syarikat dan sekutu barat serta PBB.

    *Terjadilah undang-undang dunia ciptaan manusia yang "double standard" yang menghalalkan segala keganasan kaum Nasrani ini terhadap rakyat Palestine. Semuanya penipuan Nasrani, sebabnya sudah turun-temurun kaum ini bukanlah kaum yang boleh dipercayaai. Zaman Nabi Muhammad SAW., kaum Nasrani pernah mengkhianati satu perjanjian sehingga berlakunya pertelingkahan puak-puak Arab. Hinggakan Islam yang berjuang membebaskan tanah airnya Palestine dianggap sebagai pengganas.

    *Sekejap jadi Yahudi, sekejap jadi Nasrani. Ini pun helah dan penipuan mereka untuk mengaburi masyarakat antara bangsa sebenarnya. Asalnya kaum ini ialah Nasrani. Yahudi diguna pakai untuk melarikan diri dari identiti asal Nasrani, kerana keadaan waktu. Hinggakan kejadian Yahudi sejuta orang dibunuh dengan gas beracun oleh Adolf Hitler bukanlah satu perkara yang boleh dipercayai 100%., termasuklah kejadian 11 September 2001., apakah ini perancangan Nasrani via Freemason.

    *Dunia hari ini, siapa yang beroleh menguasai media, bercetak, siaran tv dan radio serta internet dengan media sosialnya dan pelbagai lagi bentuk bidang penyiaran, adalah satu kejayaan besar. Siapa pengusasa media tersebut, tentu sekali dari kalangan Nasrani juga.

    *Mahukah mereka menyiarkan berita yang tidak memberi keuntungan jangka masa panjang?. Mereka tidak akan memberi ruang pihak lawan untuk menyatakan kebenaran melalui media massa yang mereka kuasai. Tanpa kita sedari kita pun tertatih mempercayai cerita bohong mereka sebagai benar, walau pun berita tersebut memburukkan nama baik Islam. Agensi berita dunia semua di bawah penguasaan mereka.

    *Tanpa disedari agen-agen atau kader-kader mereka telah meresap ke dalam pertubuhan-pertubuhan, kesatuan-kesatuan, parti-parti pemerentah dan pembangkang di serata negara. Pertubuhan-pertubuhan agama tidak terkecuali termasuklah organisasi Islam. Mereka sanggup main wayang, janji objektif organisasi Freemeson tercapai sebagaimana yang dirancang dan diarahkan. Tanpa menyebut sebarang nama negara, sama-samalah memikirkannya. Disangka sahabat rupa-rupanya lanun pun, boleh mereka wayangkan. 

    *Mereka sedar mesej Islam ialah "Islam Bersaudara". Islam juga agama yang tidak memusuhi lain-lain agama dan penganutnya. Mereka juga sudah lama tahu Islam adalah ajaran yang memberatkan umatnya patuh kepada Perentah dan Larangan Allah S.W.T.. Mereka sudah lama menyiapkan doktrin untuk menghapuskan amalan umat Islam yang patuh kepada Allah S.W.T.. Kepatuhan umat Islam ini mendatangkan bahaya kepada pencapaian dan sasaran utama mereka menguasai dunia.
    *Freemason menyedari selagi umat Islam berpegang teguh kepada Al-Quran dan Hadis Nabi Muhammad SAW, selagi itulah jiwa Islam sukar ditumbangkan mengikut kehendak dan acuan doktrin mereka. Dewasa ini terjumpanya Al-Quran bercetak yang salah ayatnya serta tafsirannya dan Hadis palsu - tidak mustahil ini adalah kerja-kerja licik mereka.

    *Malah ada yang sanggup melakukan Penafsiran Al-Quran mengikut peredaran zaman. Sedang umat Islam mengetahui Al-Quran adalah ciptaan Allah S.W.T., yang tidak tertanding oleh gapaian ilmu manusia. Al-Quran isiannya mengandungi perentah dan larangan Allah S.W.T., merangkumi segala segi untuk kehidupan manusia sejagat sebagai hamba Allah S.W.T.. Dari hal-hal duniawi hingga memaut serta alam sakratul maut, alam barzah dan alam akhirat. Semua kejadian Kiamat terisi di dalam Al-Quran.

    *Projek melalaikan umat Islam ialah dengan menggunakan kaedah media hiburan. Melalui hiburanlah boleh melekakan umat Islam di dalam rumah atau lebih menguntungkan Freemason bila umat Islam berada di luar rumah di waktu malam. Sebabnya niat keluar rumah ialah untuk menonton sesuatu yang berbentuk hiburan semata-mata, jauh berbeza niat keluar rumah untuk ke masjid kerana Allah S.W.T.. Ada orang Islam niat begini? "Sahaja aku keluar rumah untuk ke disko kerana Allah S.W.T..?". Itu belum lagi campuran hiburan dengan minuman keras dan dadah.

    *Apa cerita kalau kamu Islam, waktu senja, sebagai pasangan suami isteri dengan bayi yang masih merah kulit warnanya berbelanja di shoping center dan bermaghrib di situ. Itu belum sentuh yang bercanda dan berpacaran atau bermain bola sepak dan sukan lain dengan melanggar waktu senja dan maghrib sebab boleh bermain futsal dalam dewan yang bercahaya.

    *Seronok Freemason melihat masyarakat antara bangsa atau mana-mana negara lebih memberatkan bangsa, kebudayaan dan ketuanan bangsa. Senang bagi mereka meresapkan doktrin mereka dalam negara tersebut, berbanding dengan mereka yang berpegang teguh kepada Islam.

    *Freemason cukup yakin umat Islam sukar ditumbangkan disesuatu tempat, di sesebuah kampung, di sesebuah taman perumahan dan disesebuah negara, selagi bilangan Jemaah Solat Subuh di Surau dan Masjid cukup ramai. Apa lagi semua Islam satu kampung tidak tertinggal walau seorang pun untuk berjemaah Solat Subuh di Surau atau Masjid kampungnya. Hal ini cukup menggerunkan dan membimbangkan doktrin mereka dari tercapai lebih baik.

    *Waspadalah juga dengan sebarang sambutan itu ini. Hari kekasih, hari ibu, hari bapa, hari nenek, hari adik dan pelbagai lagi hari. APAKAH INI PERANGKAP MAUT MEREKA JUGA. Telitilah Al-Quran dan Hadis, kita akan temui hari-hari tersebut tiada terkandung didalamnya. Islam lebih sempurna untuk kehidupan di dunia dan akhirat.
    *Mereka cukup gelisah dan tidak senang hati jika di sesebuah negara wujud parti yang berlandaskan Islam. Sanggup mereka mencerca, menghina dan cuba memusnahkan ahli politik Islam dengan fitnah dan cerita bohong. Yang penting mereka ingin menjatuhkan kredibiliti ahli politik Islam. Untuk cukup sifat, ditambah dengan penghinaan parti yang memperjuangkan Islam sebagai kononnya menjadikan Islam sebagai modal politik.

    *Freemason cukup gembira bila terdapat parti yang majoriti bilangan keanggotaannya adalah umat Islam. Akan tetapi perjuangan parti mereka mengenepikan Islam dari kancah politik. Ibarat seperti makan dan minum tanpa membaca Bismillah dan doa makan serta ucap Alhamdulillah selepas selesai merasai nikmat rezeki Allah S.W.T.. Parti sedemikian rupa, pemimpinnya akan berdolak dalik dalam berkata-kata, janji habuan bila menang menyungkur depan mata, tanpa memikirkan lagi halal dan haram jamahannya itu. 

    *Pertubuhan-pertubuhan sukarela yang berpaksikan Islam, bukan sahaja membimbangkan Freemason tetapi juga kekesanannya individu yang menjadi ahli Freemason. Mereka akan sedaya upaya menguburkan pertubuhan sedemikian rupa atas alasan undang-undang dan pelbagai cara, agar mudah mereka melemahkan Roh Islam di kalangan umatnya. Mereka juga menakut-nakutkan orang bukan Islam dari menganut agama Allah dengan pelbagai cerita bohong, yang langsung tidak masuk akal kepada mereka yang berpegang teguh kepada ajaran Islam.

    *Palestine - Pembebasannya adalah petanda kiamat semakin hampir?.

    Sumber dan cadangan pautan rujukan: 

    Gabungan Persaudaraan Islam Ilmu bersama:
    Adik Sfd.
    Sahabat: Imam Yz & Utz Adh. 
    *Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..

    s3v3n

    s3v3n.

  • IP

    Tiada ulasan: