Isnin, 23 September 2013

1807. Syiah: Aku memohon kepada Alllah SWT dalam menjelaskna kebenaran ini.



بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 
Munafik dan kafir laknatullah sebenarnya pemberontak dan pengganas. 
Islam Agama Ku.

Mengapa Aku Keluar Dari Syi'ah - tulisan mantan ulama syiah Sayyid Husain Al-Musawi sebelum dibunuh.


Aku membaca semua yang aku dapatkan dari sumber rujukan, baik yang mu'tabar, maupun yang tidak.

Aku membaca setiap buku yang sampai ke tanganku. Aku merenung untuk mengkaji beberapa alinea dan nash-nash tersebut dan aku komentarkan berdasarkan pemikiran yang ada di dalam otakku.

Ketika selesai membaca rujukan yang mu'tabar, aku mendapatkan sejumlah kertas lalu aku simpan semoga pada suatu hari nanti Allah SWT menetapkan suatu keputusan bagiku.

Aku memohon kepada Allah SWT dalam menjelaskan kebenaran ini. Akan banyak tuduhan, fitnah dan usaha pembunuhan yang akan ditemui kalau seseorang membuka kesesatan Syi'ah, tapi aku sudah memperhitungkan semua itu dan hal itu tidak menghalangku untuk melakukannya.

Orang-orang Syi'ah telah membunuh bapa para pemimpin kami, iaitu Ayatullah Uzhma Imam Sayyid Abul Hasan Al-Ashfani, seorang imam Syi'ah terbesar setelah masa keghaiban imam hingga sekarang.

Tidak diragukan lagi bahawa beliau adalah seorang tokoh besar Syi'ah namun ketika beliau hendak meluruskan manhaj Syi'ah dan membersihkan khurafat-khurafat yang ada di dalamnya, mereka menyembelihnya sebagaimana menyembelih seekor kambing.

Sebagaimana mereka juga telah membunuh Sayyid Ahmad Al-Kasrawi ketika ia menyatakan berlepas diri dari penyimpangan-panyimpangan Syi'ah dan hendak meluruskan manhaj Syi'ah, mereka mencincang tubuh Sayyid Ahmad menjadi beberapa potong.


Masih banyak orang yang mengalami nasib sama kerana keberanian mereka dalam menentang aqidah yang bathil yang dimasukkan ke dalam mazhab Syi'ah. Dan mereka juga menghendakki aku mengalami nasib yang sama. Namun hal itu tidak menggetarkanku. Cukuplah bagiku untuk menympaikan kebenaran, menasihati saudaraku, memberi peringatan kepada mereka dan berpaling daripada kesesatan.

Seandainya aku menginginkan kesenangan dunia, mut'ah (nikah kontrak) dan khumus (seperlima harta yang diinfakkan para penganut Syi'ah) telah cukup untuk mewujudkan semua itu, sebagaimana dilakukan orang selain aku yang menjadi kaya di daerahnya masing-masing.

Sebahagian mereka menaiki kereta yang paling mewah dengan model paling mutakhir. Tetapi Alhamdulillah aku berpaling dari semua itu sejak aku mengenal kebenaran.

Menganggap Ahlussunnah seperti Najis (sial punya syiah tak sedar diri - mereka sendiri makan tahi dan minum kencing imam bukti di SINI)
----------------------------------
Keyakinan yang tersebar di antara kami, kalangan pengikut syi'ah adalah pengutamaan terhadap Ahlul Bait. Mazhab Syi'ah semuanya dilandaskan atas kecintaan kepada Ahlul Bait.

Berlepas diri dari orang awam, iaitu Ahlussunnah, berlepas diri dari tiga khalifah dan Aisyah binti Abu Bakar kerana sikap mereka terhadap Ahlul Bait.

Yang mengakar di dalam akal semua orang Syi'ah, baik yang muda maupun yang tua, orang pandai maupun orang bodoh, lelaki maupun perempuan, adalah bahawa sahabat telah melakukan kezaliman terhadap Ahlul Bait, menumpahkan darah mereka dan menghalalkan kehormatan mereka.


Yang ditanamkan keyakinan oleh para ulama dan mujtahid Syi'ah adalah bahawa musuh mereka yang terbesar adalah Ahlussunnah. Hal itu kerana orang Sunni dianggap najis dalam pandangan Syi'ah hingga kalau dicuci seribu kali pun najisnya tidak akan hilang.

Hampir semua kitab Syi'ah yang aku pelajari penuh dengan bahasa yang kasar dan diluar akal sehat. Berbagai cacian, umpatan dan kata-kata kotor berhamburan di setiap kitab. Bahkan sering apa yang diungkapkan tidak memiliki logika yang waras. Bacalah Al-Kafi, Nahjul Balaghah, Al Ihtijaj, Rijal Kisyi.


Jika kita hendak menelusuri semua yang dikatakan tentang Ahlul Bait, pembicaraannya akan memanjang. Sebab tidak seorang pun di antara mereka yang selamat dari kata-kata kkotor, kalimat yang buruk atau tuduhan yang hina.Telah banyak dinisbatkan kepada mereka perbuatan yang tercela.


Bacalah riwayat ini,"Rasulullah tidak tidur sehingga mencium bahagian depan wajah Fatimah"(Bihar Al-Anwar,43/44).


"Rasulullah menyembam wajahnya di atas dua payudara Fatimah."(Bihar Al-Anwar 43/78).


Sebuah penistaan yang sangat buruk, bagaimana Rasulullah SAW, yang begitu mulia, melakukan hal yang tidak masuk akal seperti itu.

Sumber: (mengapa-aku-keluar-dari-syiah) .

"..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH Kesenangan YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185]. 

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” - [Al Quran Surah Al Imran ayat 118-120] . 

Baca Juga: 
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Perkataan yang baik dan pemberian maaf, lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun.” (Al Baqarah: 263). 
Tiada ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69). 

"Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86). 


Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.  (Peceq Admin). 
Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..

Tiada ulasan: