Ahad, 13 Oktober 2013

2029. Cerita larut malam.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 

Terkini!! (Gambar2) Produser Filem Kontroversi, Raja Azmi Sah Bergelar Isteri Kepada Gitaris Terkenal Dengan Sekali Lafaz.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 59 seconds ago
Raja Azmi sah bergelar isteri kepada Mohd Eddie Ghazali dengan sekali lafaz. *KUALA LUMPUR:* Produser filem kontroversi, Raja Azmi Raja Sulaiman sah bergelar isteri kepada gitaris kumpulan CRK iaitu Mohd Eddie Ghazali, 45, dengan sekali lafaz dalam satu majlis akad nikah yang diadakan di Laman Beringin, Istana Budaya di sini pada malam Ahad. Akad nikah berkenaan telah disempurnakan oleh Imam Masjid Jamek Ul-Ihsan Mejar (B) Ismail Wan Ahmad kira-kira pukul 9.20 malam. Pengantin perempuan diwakil walikan oleh abangnya iaitu Raja Azman Raja Sulaiman serta bersaksikan oleh adik bongsunya... more »

Azwanbro berdoa banyak-banyak moga-moga jadi Naib Ketua Pemuda UMNO.

mantaro at SISI BUKIT - 12 minutes ago
Keputusan seri untuk jawatan Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia,membolehkan Azwanbro berdoa banyak-banyak ,moga-moga rezki menjadi penolong kepada Khairi Jamaluddin. KUALA LUMPUR - Keputusan jawatan Naib Ketua Pemuda Umno akan diketahui selepas Aidiladha berikutan dua calon mendapat keputusan seri. Menurut Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Umno 2013, Tan Sri Tajol Rosli Ghazali berkata, susulan itu pihaknya akan membuat kiraan dengan menggunakan kaedah undi popular untuk tentukan kedudukan dua calon tersebut. "Bagi jawatan Naib Ketua Pemuda, calonnya Jamawi Jaafar dan Khairul Azwan Haru... more »

Badakpun Pakai Bodyguard Beb..

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 14 minutes ago
* * Empat ekor daripada jumlah ini berada di Ol Pejeta Conservancy yang merupakan pusat pemuliharaan haiwan liar di daerah Laikipia, Kenya. Pusat ini juga menjadi tempat perlindungan terbesar bagi badak hitam di Afrika Timur. Bagi melindungi spesis badak putih yang semakin terancam itu, pasukan anti pemburu ditempatkan untuk berkawal selama 24 jam setiap hari bagi menjaga keselamatan spesis tersebut. Empat ekor badak putih ini diharap mampu membiak sekaligus menyelamatkan spesis ini daripada terus hilang dari muka bumi ini. *TAOTAUAJER*

Patutlah KJ Dan Shahrizat Dapat Pertahan Jawatan.. Ini Sebabnya

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 16 minutes ago
Kemenangan yang diraih oleh Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dan Khary Jamaluddin Abu Bakar bukanlah kemenangan mutlak kerana dalam sistem baru "electoral college" bagi pemilihan Umno, tidak kira berapa banyak undi dibuang, ia hanya dianggap sebagai satu undi bagi peringkat bahagian kata penulis blog pro Umno Syed Akhbar Ali. Beliau yang menggendalikan blog "Outsyed The Box" menyifatkan kemenangan yang diperoleh kedua-dua penyandang Ketua Pemuda dan Ketua Wanita tersebut hanyalah "menang mudah". "Tidak kiralah banyak mana undi yang diperoleh, setiap bahagian dikira sebagai ... more »

Terkini!! Setiausaha PAS Kedah, Musoddak Haji Ahmad Disebut2 Bakal Calon PRK N20 Sungai Limau, Benarkah? Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 40 minutes ago
ALOR SETAR - Calon yang disebut-sebut antara tersenarai sebagai calon PRK Dun Sungai Limau sebelum dimuktamadkan Pas Pusat, Musoddak Ahmad tidak menaruh harapan tinggi dicalon semula selepas dua kali bertanding dan tewas. Musoddak yang juga Setiausaha Pas Kedah sebelum ini bertanding di Dun Guar Chempedak pada PRU13, namun tewas kepada Datuk Dr Ku Abd Rahman Ku Ismail. Sebelum itu, Musoddak bertanding di kerusi Dun Bayu (2004) yang kini disandang Datuk Azmi Che Hussein. Tidak kisah dilabel ‘calon recycle’, Musoddak sebaliknya menyerahkan sepenuhnya kepada kebijaksanaan Pas Pusat, ... more »

Tuuuu...dia..!!!! Mukhriz berlakon kalahkan Tun Mahathir

Orang ni at Orang ni - 1 hour ago
Tu..dia..!!! banner Salam Aidil Adha dari anak Tun berkopiah putih...UMNO lain ada buat..??? Hahaha... *Rasanya bapaknya Tun Mahathir pun takda berlakon macam Si MB Kedah Mukhriz ni...hahaha...* Sejarah lakonan menangis terbaik dari Tun *Agaknya Mukhriz memang telah terlebih mewarisi kepakaran berlakon dalam mengkelentong rakyat khususnya orang Kedah...hahaha....* Ini sedang berlakon menari usung-usung...hahaha...Anak beranak pakar berlakon....hahaha...
Sumber: (home) . 

وَتِلْكَ الْقُرَى أَهْلَكْنَاهُمْ لَمَّا ظَلَمُوا وَجَعَلْنَا لِمَهْلِكِهِم مَّوْعِداً 
Dan penduduk negeri-negeri (yang derhaka) itu Kami telah binasakan ketika mereka melakukan kezaliman, dan Kami telah tetapkan satu masa yang tertentu bagi kebinasaan mereka.
(Surah Al-Kahf ayat 59)
 
                              Tiada ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah (SWT).
Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

Tiada ulasan: